شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۰ - Dec 10, 2005
شكست اميدها در مقابل سوريه
اميد پرتوان اما بدون استراتژي بازماند
009738.jpg
جهانگير كوثري : تيم اميد ايران پس از دو پيروزي پرگل مقابل كويت و قطر در مقابل سوريه در ضربات پنالتي شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. شكست تيم اميد در مقابل تيم بزرگسالان سوريه كه با تمام نفرات اصلي خود به ميدان آمده بود را پذيرفتيم، اما در مورد حركت سيموئز مربي تيم اميد يك نكته را يادآور شويم تا فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك براي آينده اين تيم برنامه مشخص تري تدوين كنند تا گرفتار بلاياي دوره هاي گذشته نشويم. هر مربي و مديري براي تيم خود برنامه و هدفي دارد. يك مربي يا يك مدير فني دوست دارد كه از همان ابتداي تشكيل تيم خود با پيروزي آغاز وتا پايان به آن ادامه دهد، بعضي از مربيان ،تيم مناسب را انتخاب مي كنند و با يك يا دو پيروزي مقابل حريفان ضعيف تر ذوق زده نمي شوند و استراتژي مشخصي را براي يك تورنمنت درنظر مي گيرند.با شناختي كه از محمود ياوري داريم، او را جزو مديران فني بخش اول مي شناسيم كه دوست دارد حجم هياهو و پيروزي و گل را در اطراف تيم خود زياد كند و به نوعي بزرگنمايي كند. اما در ميدان قطر و پس از بازي با ميزبان نبايد تمام نيروي خود به ميدان مي فرستاديم و دست خود را كاملا رو مي كرديم. ما مي توانستيم پس از جلوافتادن از قطر كمي با تدبير و تاكتيك سنجيده، توان و برنامه اصلي خود را براي بازي با سوريه حفظ كنيم. رنه سيموئز هم در جو ايجاد شده با موج دو پيروزي رفت قرار گرفت و ديدار با سوريه را فراموش كرد. در چنين تورنمنت هايي بايد استراتژي تعيين شده اي داشت و تنها به يك بازي و يك پيروزي فكر نكرد.اينكه روزنامه هاي قطري چه نوشتند، داور چه كرد و تماشاگران چنين گفتند براي فوتبال ما درمان نمي شود و هرگز هم نشده است. تيم ما در ديدار با سوريه، بسيار شتابزده، عجول و عصبي بود. درحالي كه براي تيمي كه از قبل به دو پيروزي با هشت گل دست يافته است اين امري است طبيعي و اين وظيفه مربيان است كه آنها را از اين حالت و جو غرور بيرون آورند. تيم ما در مقابل سوريه هرگز به ارزيابي نپرداخت و از ابتداي بازي چشم بسته و بدون هماهنگي به ديوار دفاعي سوريه كوبيد. سوريه با تجربه در مقابل اين يورش ها با خونسردي ايستادگي كرد تا بتواند در فرصت لازم ضربه خود را بزند. تيم ايران پتانسيل بسيار خوبي داشت، اما ندانست آنرا چگونه خرج كند. امروز تيم ايران در مقابل عربستان قرار مي گيرد تا بتواند با كسب رتبه سوم كمي از بار شكست در مقابل سوريه كم كند. اين شكست قبل از بازي هاي رسمي المپيك براي تيمي كه تازه پا گرفته است درس خوبي است. اين تيم به مشاوره بيشتر نياز دارد تا در ميدان هايي اينچنيني اسير فضاي خوش باوري نشود. نيروهاي خوبي در تيم اميد داريم كه در آينده، شكوفا خواهند شد، اين تيم را بايد جدي گرفت.

ليگ برتر كشتي آزاد
ابراهيمي و بذري بزرگان جهان را شكست دادند
009732.jpg
گروه ورزشي: پيكارهاي هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد با گراميداشت مصطفي تاجيك با انجام پنج مسابقه برگزار شد كه در مهم ترين ديدار پيام ارتباطات ساري توانست پاس تهران صدرنشين گروه ۲ را شكست دهد تا از ساير مدعيان گروه خود يك قدم پيش افتد. در جريان اين مسابقه و در وزن  ۷۴ كيلوگرم، اصغر بذري پيروزي دور رفت برابر ماگومد عيسي حاجي اف روسي نايب قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان را تكرار كرد تا كمك زيادي به پيروزي تيم خود كند. در وزن  ۸۴كيلوگرم، سعيد ابراهيمي قهرمان امسال آسيا كه هفته قبل مغلوب قنبري شده بود،  در ديداري نزديك رواز ميندوراشويلي قهرمان رقابت هاي جهاني بوداپست را برد تا اين كشتي گير گرجستاني سومين شكست خود را در ليگ ايران تجربه كند. اما الدار كورتانيدزه نفر اول جهان در سال هاي  ي۲۰۰۲ و  ۲۰۰۳با نتيجه شش بر يك امين مرداني را مغلوب كرد تا همچنان در انتظار ديدار برابر گاتسالوف باشد. اين كشتي گير گرجستاني در فينال مسابقات جهاني امسال مغلوب گاتسالوف روسي شده است . در ساير ديدارها، راه آهن خراسان  ي۱۷ بر ۱۳ از سد كارگران گذشت.نفت تهران صدرنشين گروه اول برابر جوانان مازندران ريسك نكرد و با تعدادي از نفرات اصلي توانست رقيب جوان خود را  ۱۹ بر  ۱۱شكست دهد. برتري  ۱۳ بر صفر ايربك فارنيف مقابل حسن آرين و شكست ولاديمير سيروتين از مجيد محمدي از نتايج قابل توجه اين ديدار بودند.اما در تهران تيم تامين اجتماعي كه عليرضا حيدري را در تركيب خود داشت توانست ۲۱ بر  ۷ نيروي زميني را مغلوب كند. عليرضا حيدري در اين هفته نيز در وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  به روي تشك آمد و اميد گل محمدزاده را پنج بر يك شكست داد. حيدري پنج امتياز خود را از زيرگيري، فن ركبي و يك خم گيري به دست آورد. و سرانجام تيم جويبار لوله ديگر مدعي گروه اول كار دشواري را برابر هيات كشتي اصفهان پيش رو نداشت و با نتيجه  ي۲۳ بر  ۵ (نتيجه انفرادي  ۷ بر يك) به برتري رسيد.

بازي هاي غرب آسيا - دوحه
در دووميداني و شمشير بازي طلا گرفتيم گروه ورزشي: ورزشكاران ايراني در بازي هاي غرب آسيا در پايان روز هفتم موفق به كسب دو مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز ديگر شدند.
اعضاي كاروان ورزشي ايران در رشته هاي دووميداني، شمشيربازي و فوتبال به مصاف حريفانشان رفتند كه موفق شدند دو مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز كسب كنند.
روح الله عسگري در ۱۱۰ متر با مانع كه ركورددار اين رشته است، در ميان دو شركت كننده دوم شد! در پرش طول بانوان نيز پديده بلوري زاده با ثبت ركورد ۵ متر و ۸۶ سانتي متر مدال برنز گرفت.محمد عاكفيان در ۴۰۰ متر با ركورد ۴۷ ثانيه و ۷۲ صدم ثانيه نيز نقره گرفت.در پياده روي ۲۰ كيلومتر نماينده كشورمان به مقام چهارم دست يافت. در رشته دهگانه علي فيضي از ايران به مدال طلا رسيد و هادي سپهرزاد ديگر نماينده كشورمان نقره گرفت.در رقابت هاي شمشميربازي نيز ورزشكاران كشورمان در رشته اپه درخشش خوبي داشتند تا جايي كه پس از كسب تنها مدال برنز اين رشته در اسلحه فلوره، علي يعقوبيان در اسلحه اپه به مدال طلا رسيد و محمدرضايي ديگر نماينده كشورمان برنز گرفت.در پايان روز هفتم مسابقات كاروان اعزامي كشورمان با كسب ۱۸ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۱۴ برنز در جايگاه سوم قرار داشت.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
برنامه امروز
ساعت ۱۳: هما با راه آهن (رده سني بالاي ۴۰ سال)
ساعت ۱۴: راه آهن با بانك سپه (رده سني بالاي ۵۵ سال)
ساعت ۱۵: ياران با هما (رده سني بالاي ۵۵ سال)
ساعت ۱۶: شيرودي با بانك تجارت (رده سني بالاي ۴۰ سال)
ساعت ۱۷: ياران با عدالت (رده سني بالاي ۴۰ سال)

علي دايي در ميان دوازده مهاجم   برتر جام جهاني
گروه ورزشي: «بي.بي.سي» در اقدامي جالب، دوازده مهاجم برتر و پراميد جام جهاني سال ۲۰۰۶ آلمان را معرفي كرد كه در ميان آنها، نام علي دايي، مهاجم و كاپيتان باتجربه تيم يران نيز به چشم مي خورد.
۱- رونالدوي بزرگ، اميدوار است تا آقاي گلي خود در جام جهاني ۲۰۰۲ را تكرار كند.
۲- هرنان كرسپو، تنها مهاجمي است كه پس از مارادونا، با گل خود، آرژانتين را به نيمه نهايي رساند.
۳- تيري آنري، فرانسوي خارق العاده، اميدوار است تا درخشش خود را در جام جهاني ۲۰۰۶ فرانسه به اوج خود برساند.
۴- آندره شوچنكو، براي نخستين بار، كشورش را به جام جهاني رسانده و خطر بسيار سنگيني براي تيم هاي ديگر است.
۵- وين روني، پديده بريتانيا، اميد ملت انگليس است كه در دومين تورنمنت بزرگ خود، شركت مي كند.
۶- ون نيستلروي، انگيزه زيادي در نخستين حضورش در جام جهاني دارد.
۷- زلاتان ابراهيموويچ سوئدي، مي تواند با زيركي خاص خود، توجه همه تماشاچيان را به خويش جلب كند.
۸- فرناندو تورس اسپانيايي، مي تواند در نخستين حضور در جام جهاني در سن ۲۲ سالگي، آينده درخشاني را ترسيم كند.
۹- حضور ديويد دروگبا و كشورش ساحل عاج در جام جهاني، مي تواند بزرگ ترين تهديد براي آلمان باشد.
۱۰- مارك ويدوكا، مهاجم تيم استراليا.
۱۱- خارو بورگستي، ازمكزيك
۱۲- علي دايي، مدت زمان زيادي است كه مركز همه توجهات در تيم ايران است و يك بار ديگر هم شانس ايرانيان بر شانه هاي باتجربه وي قرار دارد.

رئيس سازمان تربيت بدني
۶۰۰ ميليارد تومان بودجه مي خواهيم
گروه ورزشي: مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در مراسم كلنگ زني خانه كشتي نوكنده، با اشاره به عقب ماندگي هاي كشور در بخش ورزش گفت: مجموعه سازمان تربيت بدني، خود را بسيج كرده است تا هر نوع امكاني را كه در دولت وجود دارد براي بخش ورزش جذب و هزينه كند.
وي همچنين تأكيد كرد: به گونه اي برنامه ريزي مي كنيم تا عدالت در ساخت تجهيزات ورزشي در سراسر كشور رعايت شود و در پايان  برنامه پنج ساله چهارم همه مناطق كشور تقريبا در يك سطح از نظر سرانه فضاي ورزشي قرار بگيرند.
وي ادامه داد: اگر قرار باشد براساس برنامه پيش برويم بايد سالي ۶۰۰ ميليارد تومان به ورزش اختصاص يابد كه اگر اين منابع تأمين نشود. اهداف ما نيز محقق نخواهد شد.

ايران عملكرد خوبي در جام جهاني خواهد داشت
009735.jpg
گروه ورزشي: فرانس بكن باوئر رئيس كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال ۲۰۰۶آلمان درباره شانس تيم ملي فوتبال ايران در اين جام، گفت: معتقدم كه اين تيم مي تواند شگفتي ساز و غافلگيركننده در اين رقابتها ظاهر شود.بكن باوئر، افزود: تيم ملي فوتبال ايران مي تواند عملكرد مطلوبي در اين جام داشته باشد.رئيس كميته جام جهاني آلمان گفت: تيم فوتبال ايران ساختار خوبي دارد و از بازيكنان بسيار خوبي نيز بهره مند است كه برخي از آنها هم اكنون در باشگاههاي آلمان مشغول به بازي هستند.بكن باوئر افزود: مسلم است كه تيم ملي فوتبال ايران در صدر تيم هاي شركت كننده در اين جام قرار نخواهد گرفت، اما ما در جام هاي جهاني ۱۹۹۸فرانسه و ۲۰۰۲ ژاپن و كره جنوبي شاهد بوديم كه تيم هاي آسيايي مي توانند باعث شگفتي همگان شده و نتايج غيرمنتظره را كسب كنند.

رويارويي كريمي و زندي در فوتبال آلمان
تيم هاي بايرن مونيخ و كايزرسلاترن كه علي كريمي  و فريدون زندي ملي پوشان ايراني را در اختيار دارند، فردا شب به مصاف يكديگر مي روند.اين بازي از هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي آلمان و در ورزشگاه آليانز آره نا برگزار مي شود.
برنامه هفته شانزدهم
امروز شنبه
نورنبرگ با باير لوركوزن
اينتراخت فرانكفورت بادورتموند
هامبورگ با هرتابرلين
هانوفر با بروسيا مونشن گلادباخ
دويسبورگ با آرمينيا بيله فلد
شالكه با ماينز
وولفسبورگ با اشتوتگارت

جدال ميلاني ها در سن سيرو
تيم هاي همشهري آث ميلان و اينترميلان نيز فرداشب حساس ترين ديدار هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايتاليا (كالچو) را برگزار مي كنند.اين ديدار در حالي در ورزشگاه سن سيرو ميلان برگزار مي شود كه دو تيم آث ميلان و اينترميلان به ترتيب با ۳۱و ۲۹امتياز در رده هاي دوم و سوم جدول رده بندي قرار دارند.
برنامه هفته پانزدهم كالچو
امروز شنبه
سيه نا با امپولي
فيورنتينا با ترويسو
فردا يكشنبه
آاس رم با پالرمو
آسكولي با رجينا
يوونتوس با كالياري
ليورنو با لاتزيو
مسينا با كيه وو
پارما با سامپدوريا
اودينزه با لچه
اينترميلان با آث ميلان

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |