چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۰ - Dec 21, 2005
فرمانده نيروي انتظامي:
اشرار قاتل محافظ رئيس  جمهور دستگير نشده  اند
010674.jpg
ايلنا: فرمانده نيروي انتظامي، گفت: اشراري كه در منطقه «سراوان» محافظ
رييس جمهور را به قتل رسانده  اند، تاكنون دستگير نشده  اند.
سردار اسماعيل احمدي  مقدم، فرمانده نيروي انتظامي ،در جمع خبرنگاران با اظهار تاسف نسبت به حادثه پيش آمده براي محافظان رييس  جمهور، گفت: اشراري كه اقدام به قتل محافظ رييس جمهور كرده  اند، به هيچ  وجه اطلاع نداشته  اند كه اين شخص محافظ رييس  جمهور است.
وي افزود: اين اقدام هدفمند و پيش  بيني شده نبوده، بلكه اشرار تنها به دنبال كسب مال بوده  اند.
احمدي  مقدم، با اشاره به اينكه محافظ به قتل رسيده عضو تيمي بوده كه براي آماده  سازي به «سراوان» مي  رفته، خاطرنشان كرد: متاسفانه يكي از محافظان به قتل رسيده، ديگري مجروح و به بيمارستان منتقل شده و راننده نيز كه از افراد بومي منطقه بوده، بدست اشرار اعدام شده است.
وي در خصوص حادثه به قتل رسيدن دو نفر از ماموران انتظامي پادگان «پاوه» بدست يك سرباز، گفت: در حال حاضر مشغول بررسي حادثه و صحنه وقوع جرم هستيم؛ اما به طور قطع سرباز حالات رواني مناسبي نداشته است و بعد از قتل ماموران، اقدام به خودكشي كرده است.
وي با اشاره به اينكه آمار خودكشي در بين سربازان رقم قابل توجهي نيست، افزود: يك گروه از كارشناسان قتل و آگاهي مشغول بررسي ماجرا هستند؛ اما هنوز در مورد انگيزه سرباز در قتل و اقدام او به خودكشي، به نتيجه  اي نرسيده  ايم.
احمدي  مقدم خاطرنشان كرد: متاسفانه در ناجا فشار كاري روي ماموران بسيار زياد است و با توجه به اينكه افزايش نيرو در ناجا صفر و نيازها رو به گسترش است، ما با كمبود نيرو مواجه هستيم.
وي، در پاسخ به سوالي مبني بر حضور كارشناسان ناجا در بررسي حادثه سقوط هواپيماي۱۳۰ -Cگفت: اين موضوع در حيطه كاري نيروي انتظامي نيست و استفاده از كارشناسان نيز، ضرورتي ندارد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي هواپيماي۱۳۰ -C ندارد و هواپيماهاي ما از نوع سبك هستند.
وي با اشاره به اينكه نيروي انتظامي برنامه  اي براي محدود كردن خبرنگاران ندارد، خاطرنشان كرد: ما همواره تلاش كرده  ايم كه برخورد مناسبي با خبرنگاران داشته باشيم و در اين خصوص نيز ماموران خود را آموزش مي  دهيم. وي يادآور شد: در برخي شرايط بحراني ممكن است مسائلي پيش آيد، اما به هيچ وجه رفتار نامناسب با خبرنگاران را نمي  بينيم.

پنج جوان ايراني در تركيه ناپديد شدند
گروه حوادث: پرونده ناپديدشدن پنج جوان ايراني در كشور تركيه توسط بازپرس پنجم دادسراي امورجنايي تهران در حال بررسي است.
روز گذشته مردي هراسان و نگران در راهروهاي دادسراي امور جنايي در انتظار ورود به دفتر بازپرس توكلي به خبرنگار ما گفت: يك ماه پيش آگهي در يك روزنامه پايتخت از سوي يك آژانس مسافرتي چاپ شد. با چاپ اين آگهي پسر من و چهار جوان ديگر به آژانس رفتند. آنها قصد خروج از كشور و اقامت در كشورهاي اروپايي را داشتند. اين پنج نفر خواسته خود را به مسئول آژانس گفتند. وي اظهار داشت مي تواند در اين امر آنها را ياري كند و با بيان جملات اغفال كننده موفق شد بر روي اين پنج پسر تأثير بگذارد. برنامه سفر پسرم آماده شده بود ولي من و همسرم دلشوره داشتيم، مسئول آژانس مقدار زيادي وجه نقد از آنان تحويل گرفته بود و شرايط سفر به گونه اي طرح ريزي شده بود كه اعتماد ما را جلب نمي كرد، ولي پسرم اصرار به رفتن داشت.
مسئولين آژانس به پسرم و چهار همراهش گفته بودند كه آنها را به تركيه برده و از آنجا اقدامات سفر به كشورهاي اروپايي و اقامت آنان را به سرعت انجام خواهند داد.
با اينكه من و همسرم بارها از فرزندمان خواستيم تا از اين سفر خودداري  كند ولي او راهي كشور تركيه شد و از آن روز تاكنون هيچ خبري از آنان نداريم، گويي ناپديد شده اند. آژانسي كه آنان به آنجا مراجعه كرده بودند نيز بسته شد و مسئولين آن متواري هستند.
شكايت خانواده هاي اين پنج پسر ناپديدشده اكنون در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس توكلي در دست بررسي است و دستورات لازم براي تحقيق در مورد اين پرونده صادر شده است.

تحقيقات پليس براي افشاي راز مرگ كودك ۴ ساله
گروه حوادث: تحقيق در خصوص ادعاي مرگ يك كودك ۴ ساله كه به دلايل نامعلوم جان باخته است، از سوي بازپرس دادسراي امور جنايي تهران ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت مردي از همسر و برادر زنش در خصوص مرگ كودك ۴ ساله اش به نام ابوالفضل در دستور كار پليس قرار گرفت. اين مرد كه فرزندش عصر روز يكشنبه ۲۷ آذرماه جان باخته بود نزد بازپرس حسيني مدعي شد، چند روز قبل وقتي از محل كارم به خانه آمدم مرد غريبه اي را در خانه ام ديدم. همسرم گفت او برادر ناتني اش است. من هم پس از خوشامدگويي به مرد ناشناس، از او خواستم تا پيش ما زندگي كند. تا اين كه فرزندم به طرز مشكوكي جان باخت.با طرح شكايت پدر كودك ،مادر و مرد جوان بازداشت شدند و تحقيق از آنان آغاز شد. در نخستين بررسي ها مشخص شد كه مرد ايراني ،مدت كوتاهي است كه با زن افغاني رابطه برقرار كرده است.اما مادر كودك ۴ ساله پس از بازجويي مدعي شد روز حادثه پس از مدتي جروبحث با هم درگير شديم او من و فرزندم را كتك زد كه در همان موقع ابوالفضل بي حال شد.برپايه اين گزارش بازپرس حسيني دستور داد تا ادعاي اين دو مظنون به مرگ كودك ۴ ساله، تحت رسيدگي ويژه قرار گيرد تا نظريه پزشكي قانوني در مورد علت اصلي مرگ ابوالفضل اعلام شود.

حادثه در جهان
دختر ۹ساله برادرش را كشت
آسوشيتدپرس: پليس ايالت ايلينويز اعلام كرد كه روز گذشته دختر بچه ۹ساله اي در شهر ريورديل اين ايالت زماني كه مشغول بازي با برادر ۱۳ساله خود بوده به ضرب گلوله تفنگي كه آن را در اتاق خواب پدر و مادرش پيدا كرده بود برادر خود را به قتل مي رساند . به گفته بازپرس تحقيق پرونده اين قتل كاملا غير عمد بوده است اما احتمالا والدين كودك فوق ، با اتهام به خطر انداختن جان كودكان خود روبه رو خواهند شد.دادستان پرونده در اين خصوص به خبرنگاران گفت : كودك فوق به هيچ وجه قصد آسيب رساندن به برادر خود را نداشته و تنها زماني كه در حال بازي با وي بوده ناگهان به اشتباه با اسلحه اي كه به گمان وي اسباب بازي بوده است به سمت برادرش شليك كرده و او را به قتل مي رساند . مادر اين كودكان كه تنها براي ديدار نيم ساعته از يكي از دوستان خود به خارج از منزل رفته بود زماني كه به منزل باز مي گردد ناگهان با جنازه پسرش و دخترش كه بر بالاي سر برادر اشك مي ريخت مواجه مي شود . تحقيقات بيشتر در اين زمينه همچنان ادامه دارد .
قاتل پس از قتل متواري شد
آسوشيتدپرس: به گزارش پليس كنتيكوت مردي كه پس از تصادف با يك خانم دونده او را درصندوق عقب ماشين خود پنهان كرده و سپس جنازه وي را در حوالي شهر رها مي كند، توسط پليس بازداشت و تحقيقات اوليه از وي انجام شده است . همسر مقتوله جوديت ليانزس زماني كه از آمدن همسرش به منزل نااميد مي شود بلافاصله با پليس تماس گرفته و خبر مفقود شدن وي را اطلاع مي دهد . پليس پس از حادثه جنازه مقتوله را كه ۴۴سال سن داشته و به عنوان مددكار اجتماعي مشغول به كار بوده است در حومه شهر پيدا مي كند . به گزارش پزشكي قانوني، دست هاي قرباني با طنابي پشت سر وي بسته شده ،صورت وي كاملا خوني و تا حدي متلاشي شده بود . بر اساس شواهد امر پليس كاملا مطمئن شده بود كه قرباني ابتدا با ماشين يا وسيله ديگري تصادف كرده است . البته گزارش پزشكي قانوني حاكي از زنده بودن قرباني پس از تصادف بوده است . اسكات دنجي ۳۶ ساله پس از اين حادثه بازداشت و با اتهام آدم ربايي روبه رو شد . در حال حاضر جنازه قرباني ، در پزشكي قانوني بوده و پزشكان در حال بررسي زمان و علت مرگ وي بوده و علاوه بر اين بايد كشف كنند كه آيا وي مورد تجاوز جنسي قرار گرفته است يا خير . قرار است دادگاه نهايي رسيدگي به اين پرونده ظرف چند روز آينده آغاز به كار كند .

كشف جسد در اتوبان تهران - كرج
گروه حوادث: ماموران كلانتري ۱۴۰ اتوبان «تهران-كرج» از كشف جسد مردي در حوالي «پيكان شهر» خبر دادند. ساعت ۶ و ۱۷ دقيقه روز شنبه ماموران كلانتري ۱۴۰ اتوبان «تهران-كرج» حين گشت زني با جسد مردي در اول «پيكان شهر» حد فاصل ۵۰ متري پل عابر پياده در حالي كه سر وي در اثر عبور خودروها متلاشي شده بود مواجه شدند.بنابراين گزارش، به احتمال قوي متوفي قصد عبور از اتوبان را داشته كه با خودروهاي عبوري تصادف كرده و ضارب نيز از محل متواري شده است.گفتني است، در بررسي هاي بعدي نيز مدركي مبني بر شناسايي هويت متوفي به دست نيامد.تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

پرونده جنايت فلاح به دادگاه كيفري استان مي رود
گروه حوادث: مردي كه متهم است سر زن جواني را در منزل مسكوني خود بريده است، با صدور كيفرخواست در دادگاه كيفري استان محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، بازپرس اصغرزاده پس از گرفتن آخرين دفاعيات متهم و با توجه به شواهد موجود در پرونده او را مجرم شناخت و براي او به اتهام قتل عمد و جنايت بر ميت قرار مجرميت صادر كرد. با تاييد قرار مجرميت و صدور كيفرخواست براي متهم، پرونده او براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده خواهد شد. ساعت هشت عصر ۲۱ شهريور ماه امسال زني هراسان به مركز ۱۱۰ تهران خبر داد جسد زني ناشناس در خانه او قرار دارد. بدين ترتيب گروهي از ماموران كلانتري ۱۶۱ ابوذر تهران در محل جنايت در منطقه فلاح تهران حاضر شدند. آنها پس از ورود به خانه با جسد زن روبرو شدند. گردن مقتول در حالي كه سر آن به صورت كامل بريده شده بود، داخل تشتي قرار داشت و دست چپ او به صورت كاملا ماهرانه از بدن جدا شده بود. قاتل همچنين به دست راست مقتول نيز آسيب رسانده بود. به گفته بازپرس پرونده قاتل پس از كشتن اين زن اقدام به ضربه زدن به سينه مقتول كرده بود. ماموران در اطراف جسد همچنين تعدادي كيسه نايلون كشف كردند كه قاتل پس از كشتن مقتول قصد داشت تكه هاي جسد را داخل آن گذاشته و به جاي ديگري منتقل كند. زن در توضيحات خود گفت: هنگامي كه به خانه مي آمدم، همسرم ابوالفضل ۴۳ ساله با در دست داشتن پلاستيكي سياه رنگ در حال فرار بود. با شناسايي هويت قاتل ماموران تحقيقات خود را آغاز كرده و موفق به دستگيري متهم در حوالي پارك ملت شدند. حسين اصغرزاده، بازپرس پرونده شعبه دوم بازپرسي در اين زمينه گفت: با توجه به اعتراف متهم به قتل و شناسايي هويت مقتول كشف نشدن سر جسد بر روند رسيدگي به اين پرونده تاثيري نخواهد گذاشت. وي ادامه داد: قاتل پس از اين جنايت سر زن جوان را داخل سطل زباله انداخته بود كه ما احتمال مي دهيم، سر در كوره هاي سوختن زباله از بين رفته است.

متهم به همسركشي در دادگاه:
زنم را دوست داشتم
گروه حوادث: پرونده جنايت خونين يك زن ۲۰ ساله صبح ديروز در حالي رسيدگي شد كه متهم به قتل منكر جنايت شد.به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي عالي رتبه ساعت ۳۰/۱۰ صبح آغاز شد.
در اين جلسه ابتدا دلداري- نماينده دادستان- به قرائت كيفرخواست پرداخت. وي كه در متن كيفرخواست به جزئيات كامل حادثه پرداخته بود در مورد وقوع اين حادثه دلخراش گفت: در اين پرونده، صادق (۲۰ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي همسرش به نام پرستو است. اول آبان ماه سال ۸۲ به بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران وقوع يك فقره قتل اطلاع داده شد.
بازپرس هنرمند در محل حادثه حضور يافت و با جسد پرستو كه آثار كبودي بر روي بدن و بريدگي در گلويش مشهود بود، روبه رو شد. بررسي هاي اوليه نشان مي داد از ابتداي واحد آپارتماني تا محل جنايت اشيايي به ترتيب افتاده و درگيري بين مقتول و عامل جنايت مشهود بود و با توجه به شدت درگيري اين اشياء بيشتر شده است.
با توجه به مدارك موجود اعلام مظنونيت اولياي دم نسبت به دامادشان، صادق به اتهام قتل همسرش بازداشت شد.وي در نخستين بازجويي ها مدعي شد، ساعت
۵/۸ صبح به همراه فرزند ۴۵ روزه و همسرم براي زدن واكسن بيرون رفتيم. حين برگشتن آنها را روانه خانه كردم و براي تهيه برنج و قطره استامينوفن از آنها جدا شدم. در حين خريد چندمرتبه با خانه تماس گرفتم اما كسي جواب نداد. وقتي وارد خانه شدم با جسد خونين همسرم مواجه شدم. اتهام قتل را قبول ندارم. اما وي سه روز بعد از جنايت به قتل اعتراف كرد و گفت: به خانه آمدم با زنم درگير شدم و او فحاشي كرد. من هم با مشت و لگد او را زدم. تلويزيون را به طرفش پرت كردم و با سنگ به سرش كوبيدم. چند لحظه مكث كردم و بعد گلويش را بريدم. در مرحله بعدي بازجويي نزد بازپرس متهم مجدداً منكر قتل شد. از طرفي پزشكي قانوني علت اصلي مرگ را بريدگي در عناصر حياتي گردن اعلام كرد.
به دنبال آن داديار اظهار نظر، نظر پزشكي قانوني را درخصوص اقدام به خفه كردن مقتول را پرسيد. پزشكي قانوني نيز اعلام كرد عامل جنايت ابتدا مقتول را خفه كرده بعد گردنش را بريده است. همين مسئله محل اختلاف بين داديار و بازپرس شد تا اينكه شعبه ۱۱۵۷ با صدور كيفرخواست صادق را متهم برشمرد و اقدام به صدور كيفرخواست كرد.در ادامه جلسه محاكمه با توجه به شكايت اولياي دم مبني بر قصاص نفس (اعدام) متهم در جايگاه قرار گرفت و ضمن انكار قتل عمدي همسرش گفت: زنم بسيار زن خوبي بود. روز حادثه براي واكسن زدن فرزندم از خانه خارج شديم. بعداز ساعتي آنها را تا سر كوچه رساندم و چون قرار بود شب مهمان داشته باشيم .براي خريد بيرون رفتم. اما وقتي وارد خانه شدم ديدم پرستو غرق در خون افتاده و يك چاقو روي گلويش است. چاقو را با دو انگشت گرفتم و بعد رهايش كردم. خودم به تمام همسايه ها مظنون هستم.وي در مقام آخرين دفاع مجدداً  منكر قتل شد و از دادگاه خواست تا از تمام همسايگانش بازجويي صورت گيرد.
برپايه اين گزارش، وكيل متهم لايحه اي به دادگاه، ارائه كرد و قرار است حكم پرونده به زودي صادر شود.

فرد دستگيرشده در پرونده
قتل شهيد قاضي مقدس مظنون اصلي نبود
فارس: سخنگوي قوه قضاييه درباره پرونده متهم به قتل شهيد قاضي مقدس گفت: فرد دستگير شده در آن مرحله مظنون اصلي نبود، بلكه يكي از مظنونان به ترور بوده است. كريمي راد با بيان اين كه ديه قربانيان حادثه  نيشابور و ورزشگاه آزادي پرداخت شده است، افزود: با توجه به مساعدت دولت براي پرداخت ديه قربانيان حادثه پاكدشت و ديه ۲۷ نفر در زندان گرگان و همين طور ديه عزيزان در حادثه ي مسجد ارگ تمهيد شده و با گذشتن مراحل پاياني، ديه اين افراد پرداخت مي شود.

نزاع هاي خياباني حاصل اتفاقات ساده
يك حقوقدان و وكيل دادگستري بسياري از نزاع هاي خياباني را محصول اتفاقات ساده اي چون ترافيك و تصادفات ، تغييرات اقتصادي و تغيير مناسبات اجتماعي دانست. فرهاد رستم شيرازي حقوقدان و وكيل دادگستري با بيان اين كه آماري در خصوص افزايش يا كاهش خشونت و نزاع هاي خياباني وجود ندارد گفت : احساس مي شود تغييري در رفتار مردم به وجود آمده كه برآيند هنجارهاي اجتماعي ، سياسي ، شخصي و مسايل روانشناختي است كه سبب شده افراد نتوانند بر رفتار و حركات خود كنترل داشته باشند .اين حقوقدان با بيان اين كه اصل بر اين است كه در صورت بروز حادثه
ريشه يابي و سپس برخورد انجام شود ادامه داد : متأسفانه بسياري از خشونت ها و نزاع هاي خياباني محصول اتفاقات ساده اي چون ترافيك و تصادفات خياباني اند .
رستم شيرازي با اشاره به اين كه مردم به واسطه طولاني بودن زمان دادرسي از ارائه شكايت خود در مراجع قضايي امتناع مي كنند خاطرنشان كرد :عدم اطمينان به سيستم قضايي و حقوقي براي احقاق حق و هم چنين زمانبر بودن دادرسي ها توجيه مناسبي نيست. اما واقعيت امر اين است كه افراد قبل از طرح دعوا احساس مي كنند كه اگر خود مسائل را فيصله بدهند بهتر و سريع تر به نتيجه مي رسند .اين وكيل دادگستري با بيان اين كه اعمال مجازات آخرين راه حل براي رفع معضلات و مشكلات اجتماعي و قضايي است تصريح كرد : ناهنجاري هاي رواني_شخصي افراد ، نداشتن نيروي كافي و متخصص براي كنترل نامحسوس جرايم ، برخورد دستگاههاي قضايي و فقدان ريشه يابي علت، عامل اصلي تغيير رفتارها و منش هاي اجتماعي شهروندان است .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |