يكشنبه ۱۱ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۹ - Jan 1, 2006
معرفي بزرگترين مجموعه هاي سهامداري در ايران
011715.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: شركت سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران براي هفتمين سال پياپي جايگاه خود را به عنوان بزرگترين شركت بورس از نظر تعداد سهامداران حفظ كرد.
به گزارش همشهري،  آخرين آمار موجود در ابتداي زمستان ۸۴ حاكي است: از بين ۴۳۰ شركت پذيرفته شده در تالارهاي مبادلات بورس، تعداد سهامداران ۶۲ شركت از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.
در اين بين تعداد سهامداران ۲۲ شركت بورس بيش از ۵۰ هزار نفر تخمين زده مي شود و ۱۰ شركت براي نخستين بار افزون بر ۶۰ هزار سهامدار را به خود جلب كرده اند.
در اين بين سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران چون ۷ سال گذشته با ۲۵۶ هزار سهامدار كماكان عنوان بزرگترين شركت را به لحاظ تعداد سهامداران به خود اختصاص داده است، سرمايه گذاري توسعه صنعتي در اوايل دهه ۸۰ تحت فشارهاي بسيار سهامداران خرد قرار داشت اما با سرمايه گذاري و حمايت به موقع سازمان گسترش تركيب سهامداران خرد آن حفظ شد تا اين مجموعه به عنوان نمونه اي از جلب و تجميع سرمايه هاي خرد در بازار سرمايه باقي بماند. پس از سرمايه گذاري توسعه صنعتي، شركت ايران خودرو با ۱۸۳ هزار سهامدار كوچك دومين شركت بورس از نظر تعداد سهامداران است. ايران خودرو و در كنار آن سهام خودروسازان بورس همواره با تقاضاي خريد بالايي در بازار سهام روبه رو بوده اند. ايران خودرو بزرگترين مجموعه صنعتي ايران به لحاظ تعداد سهامداران خرد است. پس از ايران خودرو، توسعه معادن روي ايران با ۱۳۶ هزار سهامدار رتبه سوم بورس را از اين لحاظ به خود اختصاص داده، توسعه معادن روي در عين حال بزرگترين مجموعه سهامداري در حوزه معادن است.
011796.jpg
سرمايه گذاري صنعت نفت آخرين شركت بورس است كه تعداد سهامدارانش از مرز يكصد هزار نفر فراتر مي رود. در حال حاضر ۱۰۵ هزار نفر برگه هاي سهام سرمايه گذاري صنعت نفت را در اختيار دارند.
اين شركت چهارمين شركت بزرگ بورس از نظر تعداد سهامداران به شمار مي آيد. در پي سرمايه گذاري صنعت نفت با فاصله اي نزديك سه شركت توسعه آذربايجان، توسعه صنايع بهشهر و بانك پارسيان قرار دارند. تعداد سهامداران اين شركتها بين ۸۲ تا ۸۳ هزار نفر برآورد مي شود. در اين بين بانك پارسيان با ۸۲ هزار سهامدار كوچك، بزرگترين بانك ايران به حساب مي آيد.
از سوي ديگر آمار موجود نشان مي دهد ركود دو ساله بازار سهام سيمان افت تعداد سهامداران سيمان فارس و خوزستان و سيمان تهران را به دنبال نداشته است. اين دو شركت به ترتيب ۷۶ هزار نفر و ۶۰ هزار نفر سهامدار كوچك دارند.
در اين ميان تعداد سهامداران سرمايه گذاري نيرو هم معادل ۷۱ هزار نفر است.

پايين بودن قيمتها نشان دهنده ركود بورس نيست
گروه بورس: وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: همان گونه كه در ساير بازارها نيز مشاهده مي شود ممكن است خريدار و فروشنده با هم تفاهم كنند و در يك قيمت پايين معامله صورت پذيرد، اما اين به معناي فعال نبودن بازار نيست.
داود دانش جعفري در گفت وگو با خبرگزاري هاي فارس و ايلنا در خصوص افت مجدد شاخصهاي بورس اظهار داشت: تصوري كه در مورد بورس وجود دارد بايد اصلاح شود، معني يك بورس خوب اين نيست كه قيمت سهام داراي نوسان نباشد. بلكه يك بازار خوب، بازاري است كه امكان نقد شوندگي را بتواند فراهم كند، يعني هر كس خواست سهامش را بفروشد و هر كس خواست سهامش را بخرد و انجام اين معامله به راحتي امكان پذير باشد.
وزير اقتصاد خاطر نشان كرد: معاملات سهام در حال حاضر به راحتي انجام مي شود، در بازار سرمايه هيچ گونه صفي براي فروش نداريم و اين خود نكته مثبتي است. حتي روز چهارشنبه كه شاخص مثبت نبود حدود ۲۰ ميليارد تومان در بورس معامله انجام شد كه نشان دهنده فعال بودن بورس است. وي تأكيد كرد: علامتهايي كه اكنون اقتصاد مي دهد اين است كه از افزايش قيمتها جلوگيري كند، مجلس در حال اتخاذ تدابيري است كه نرخ سود بانكي كاهش پيدا كند و طبيعتاً آينده نگريها ممكن است سبب شود عده اي قيمتهاي سهام را كاهش دهند. اما اين به معناي ركود بورس نيست در واقع معامله صورت مي گيرد و طرفين راضي هستند.
وزير اقتصاد درباره حجم سرمايه گذاريهاي خارجي در سال جاري نيز گفت: طي ۸ ماه گذشته بيش از ۲ ميليارد دلار تقاضا براي سرمايه گذاري خارجي داشتيم كه شايد حدود ۵۰۰ ميليون دلار آن به نتيجه رسيده و اين سرمايه وارد كشور شده است.

اعلام موافقت وزارت بازرگاني با عرضه سيمان در بورس فلزات
مهر: رئيس سازمان حمايت با آزاد سازي قيمت سيمان موافقت كرد.
جواد اكبريان گفت: در شرايط كنوني صنعت سيمان، علاوه بر اينكه كارخانه توليد كننده سود نمي برد ، براي مصرف كننده نيز مشكلاتي وجود دارد. با آزادسازي قيمت سيمان، قيمت آن منطقي خواهد شد و در چنين سيستمي منافع حاصل از آن نصيب توليدكنندگان نيز مي شود.معاون وزير بازرگاني با اشاره به افزايش توليد سيمان در سالهاي آينده تصريح كرد: بهترين راه براي شفاف سازي قيمت سيمان، عرضه آن از طريق بورس فلزات است به اين ترتيب دولت قادر به انجام سريع كارهاي محاسباتي ازجمله يارانه وارداتي و محاسبه مابه التفاوت خواهد شد.

تأثير پيش فروش سيم كارت بر شاخص هاي بورس
مهر: پيش فروش سيم كارت، نقدينگي موجود در بازار سرمايه را جمع آوري مي كند و البته به نوسانات نزولي شاخص هاي بورس دامن مي زند.
مرتضي عزيزي مديرعامل سرمايه گذاري توسعه ملي در عين حال انتشار اوراق مشاركت را در بورس كم تأثيردانست و گفت: انتشار اوراق مشاركت با نرخ سود
۵/۱۵ درصد خيلي مورد استقبال قرار نگرفت و باعث نشد حجم نقدينگي مورد انتظار در بازار كم شود.
وي در ادامه سياستهاي دولت براي كاهش نرخ سود بانكي و كاهش نرخ اوراق مشاركت را مثبت ارزيابي كرد و گفت: سياستهايي كه دولت در پيش گرفته موجب خواهد شد هزينه توليد شركتها كاهش قابل ملاحظه اي پيدا كند و همين امر موجب رقابت پذيري شركتها مي شود.عزيزي به كم تجربگي و انفعالي عمل كردن سهامداران عمده اشاره كرد و گفت: كم تجربگي سهامداران عمده به نوسانات شاخصها در بورس دامن مي زند.

صعود شاخص ها در آغاز هفته
011709.jpg
گروه بورس: در پي اعلام مواضع رسمي ايران در برابر پيشنهاد جديد روسيه شاخص هاي بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه صعودي شدند.
به گزارش همشهري، ديروز شاخص اصلي بورس تهران تحت تأثير اين عامل مثبت چهار واحد افزايش يافت.
همچنين در اين روز معاملات كالسيمين، توسعه معادن روي، تايدواتر و رايان سايپا تأثير مثبتي در رشد ۴ واحدي شاخص كل قيمت سهام داشت.در پايان معاملات ديروز شاخص ياد شده به رقم ۱۰ هزار و ۲۵۹ واحد افزايش يافت.
بر اساس اين گزارش شاخص عملكرد تالار اصلي روز گذشته دو دهم واحد كاهش يافت و شاخص عملكرد تالار فرعي با ۲۱ واحد افزايش به ۱۰ هزار و ۴۴۹ واحد رسيد.
شاخص صنعت نيز در اين روز ۳ واحد افزايش يافت و به ۷ هزار و ۹۵۷ واحد نزديك شد. اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد. بنابر اين گزارش عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري ديروز موجب شد شاخص مالي ۱۳ واحد افزايش يافته، به رقم ۲۵ هزار و ۱۵۲ واحد برسد. در جريان معاملات اين روز شاخص سهام كاني هاي فلزي ۳ واحد، شاخص سهام فلزات اساسي ۳۱ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه ۷ واحد رشد كرد اما شاخص گروه نفت و سوخت هسته اي ۵۰ واحد ديگر افت كرد.

رشد ۷۴ درصدي در بورس فلزات
011712.jpg
گروه بورس: هفته گذشته ۹۰ هزار تن انواع فولاد، مس، روي و كنسانتره موليبدن به ارزش ۴۴۵ ميليارد ريال در بورس فلزات تهران دادوستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات آمار كل معاملات بورس در هفته مورد بررسي نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۷۴ درصد و از نظر ارزش ۴۳ درصد افزايش را نشان مي  دهد.
اين گزارش حاكي است؛ در هفته مورد بررسي ۸۷ هزار و ۶۸۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۳۳۸ ميليارد و ۲۹۰ ميليون و ۵۸۰ هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۵۷/۹۷ و ۰۴/۷۶ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.
بر اساس اين گزارش، از كل معاملات صورت گرفته در بورس فلزات طي هفته گذشته ۵۶ هزار و ۶۰۰ تن به ارزش ۲۵۶ ميليارد ريال به صورت سلف و ۲۴ هزار و ۲۶۰ تن به ارزش ۱۸۸ ميليارد ريال به صورت نقدي داد وستد شد.
تالار بورس فلزات در هفته گذشته، شاهد جمعاً ۱۰۴ هزار و ۲۸۰ تن عرضه و در مقابل ۲۲۷ هزار و ۱۶۰ تن تقاضا بود.

سخنگوي بورس شرايط جديد بازار سهام را تحليل مي كند
ويترين چند محصولي براي بورس
ايسنا: در جمع بندي  نهايي كه در وزارت امور اقتصادي و دارايي داشتيم به اين نكته رسيديم كه سيمان بايد از سبد حمايتي خارج و سپس وارد بورس فلزات شود.
حيدر مستخدمين حسيني، معاون پارلماني وزير امور اقتصادي و دارايي و رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار درباره خروج سيمان از سبد حمايتي و ورود آن به بورس فلزات توضيح داد: اميدواريم كه عدالت پيروز شود. ساعت ها در اين زمينه نشست هايي برگزار شده و در جمع بندي  نهايي كه در وزارت امور اقتصادي و دارايي داشتيم به اين نكته رسيديم كه سيمان بايد از سبد حمايتي خارج و سپس وارد بورس فلزات شود.
او خاطرنشان كرد:ما علاقمند بوديم اين كار در اول دي ماه صورت گيرد به همين دليل گزارش هايي قبل از اول دي ماه ارايه شد اما به هر حال دولت دستور جلسات خاصي دارد كه بايد به آنها بپردازد. البته اين به آن معنا نيست كه دولت به اين موضوع توجه نداشته است اما به اين دليل كه بحث در مورد بودجه مطرح شده مقداري اين قضيه به تعويق افتاده است.
رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره چه كسي برنده مي شود گفت: صلاح را دولت مي بيند و تشخيص با دولت است. ما آنچه را كه لازم بوده به گونه جامعي ديده ايم .وضعيت صادرات، واردات، توليد، پروژه هايي كه در حال حاضر نيمه كاره است و چگونگي رسيدگي و عملياتي كردن آنها تمام اين موارد ديده شده است.»
وي با ذكر اين مطلب كه يك عده از سودجويان كه منافعشان را در خطر مي بينند از ورود محصولات به بورس فلزات نگرانند، تاكيد كرد: «ما ساز و كار را تهيه كرده ايم. چارچوب خوبي است از زماني كه فولاد وارد بورس شده .در طي دو سال بايد نگاه كرد كه چه مبالغ هنگفتي در جيب بسياري از افراد مي رفته حذف شده است، اما در حال حاضر تنها مصرف كنند گان و توليدكنندگان هستند كه نفع مي برند. اگر به شاخص ها توجه كنيم در طي دو سال با وجود اين كه هر سال ما ۱۵ درصد تورم داشتيم قيمت محصولات فولادي كاهش يافته است بنابراين يك عده اي كه ورود اين محصول به بورس به ضررشان بوده اعتراض مي كنند.»
حسيني به بررسي مكانيزم هاي خاص و همچنين فعاليت هايي كه از سوي كارگروه ها صورت گرفته اشاره كرد و افزود: «در حال حاضر شيوه هاي اجرايي آن آماده شده و به محض اين كه دولت ابلاغ كند بورس فلزات بلافاصله آمادگي ورود سيمان را خواهد داشت.»
معاون وزير امور اقتصادي ودارايي با بيان اينكه در دنيا چند سالي است كه تصميم و اراده آنها بر اين بوده كه چند قانون بورس را تبديل به يك قانون كنند تصريح كرد: «اتحاديه بورس هاي جهاني هم اين را سرمشق برنامه خود قرار داده و به جايي اينكه چند قانون داشته باشند يك قانون تحت عنوان بازار بورس دارند، ما در كشورمان كه موقعيت اين چنيني فراهم شد، كارهاي پژوهشي و تحقيقي بسياري در دانشگاه ها صورت گرفت و همه به اين مقوله رسيدند كه با اين قانون نمي توان بازار سرمايه را توسعه داد. تمامي كشورهاي توسعه يافته بدون استثناء زماني توسعه يافته شدند كه بازار سرمايه آنها رونق پيدا كرد.
وي همچنين تاكيد كرد:آنچه كه نياز ما در بورس فلزات و كشاورزي است اين است كه اساسنامه اي تنظيم كنند كه آنچه را باعث پيشبرد امورشان مي شود ارائه دهند، چرا مي خواهيم كار را سخت كنيم تا در قانون زماني كه گيري كرديم بگوييم قانون دستمان را بسته است.
او گفت: كجاي دنيا در حوزه قانونگذاري همه موارد آن را در قانون مي آورند به همين خاطر است كه نكات كلان آن را در قانون مي آورند و نكات اجرايي تر آن را در آيين نامه مي آورند. به نوبه خود از مجلس و شوراي نگهبان ممنون هستم كه انصافا به اين دليل كه دريافت كردند كه نقش بازار سرمايه در توسعه اقتصادي چيست و همراهي لازم را به عمل آوردند.
وي در ادامه پرسيد كساني كه ادعا مي كنند كه نقايصي در قانون بازار سرمايه وجود دارد چند سال در بورس كار كردند و چه حوزه عملكردي در بورس دارند؟ وي گفت:نقيصه به اين صورت برطرف نمي شود. ما در حال حاضر يك ماه كامل براي نوشتن اساسنامه روزي دو ساعت جلسه داريم. فقط بابت اين كه سازماني كه بايد تشكيل شود اركان آن چه كساني باشند. ما مي خواهيم سازمان مقتدري به وجود آوريم.
حسيني با اشاره به اينكه اگر وزير امور اقتصادي و دارايي موافقت كنند از سمت معاونت پارلماني كنار مي روم و به بورس كمك كنم زيرا به لحاظ ملي نياز است وارد اين حوزه شويم، گفت: شرايط انتقال را بايد بتوانيم پشت سر بگذاريم و مديريت خاصي را مي طلبد وقت هم بسيار كم است به دليل علاقه اي كه به اين حوزه دارم علاقمند هستم كه به اين بخش كمك كنم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا براي بورس سخنگو تعيين شده است؟ گفت: در جلسه هيات مديره بورس، ۹ نفر نامه اي نوشتند كه با توجه به شرايط بازار و وضعيت بورس خوب است كه مواضع بورس توسط يك نفر اعلام شود و همه در بورس صحبت نكنند و از من خواسته شد كه اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد. همه از اين موضوع استقبال كردند تا اينكه قرعه به نام من افتاد. اما به لحاظ بحث هاي كارشناسي كسي صحبتي ندارد و همه مي توانند در اين زمينه بحث كنند.
او در پاسخ به اين پرسش كه چرا دبيركل بورس اوراق بهادار مصاحبه اي انجام نمي دهند؟ گفت:اين روال خوبي است. قاعده در اين حوزه به اين شكل است. مگر مسوولان بورس هاي دنيا چقدرحرف مي زنند، خيلي كم صحبت مي كنند در ادبيات نوشتاري مسئولان بانك مركزي و بورس ها دنيا گزينه اي كه در نظر مي گيرند اين است كه كم صحبت كنند. ما اصلا بحث سخنگو نداريم بلكه تنها نقطه نظرات رسمي سازمان از طريق يك نفر مطرح شود.
حسيني در پاسخ به اين پرسش كه قانون جديد چقدر مي تواند جلوي رشد حبابي را بگيرد؟ تاكيد كرد:بحث حباب در اين حوزه قابل تامل است، خيلي ها اعتقاد دارند كه اين حباب نيست. گفته مي شود در سال ۸۲ با يكسان سازي نرخ ارز و اصلاحات اقتصادي يك جهش اقتصادي فراهم شد اين جهش اثرش را در بورس گذاشت. اين يك نگاهي است كه وجود دارد اما اگر منظور اين باشد كه سازمان و نهادي بر روي شاخص ها دست ببرد، نه قانون با آن برخورد  كند. شاخص عاملي نيست كه ما بتوانيم آن را بالا يا پايين بياوريم دست كسي نيست.
او افزود:اگر اتفاق خاصي پيش بيايد و شرايط ويژه اي در كشور حاكم شود پس اندازهاي جزء مردم و پس انداز شركت ها كه بايد سرمايه گذاري شود به بورس هجوم مي آورد در آنجا هم شركت هايي كه پذيرش شدند كم باشند عرضه و تقاضا تعادلش به هم مي ريزد و اثر خود را بر روي شاخص ها مي گذارد.
به گفته وي در حال حاضر ما در ويترين بورسمان يك نوع محصول بيشتر نداريم اما در قانون جديد محصولات متنوع در اين ويترين قرار مي گيرند كه مردم براساس سليقه ها از اين محصولات استفاده مي كنند.

سهامداران ايران خودرو فروشنده شدند
گروه بورس: سهامداران ايران خودرو و بانك اقتصاد نوين طي معاملات ديروز براي فروش سهام اين دو شركت  به كارگزاري ها مراجعه كردند.
به گزارش «همشهري» ۷۹ سهامدار ايران خودرو روز گذشته براي فروش ۷۴۳ هزار و ۶۴۰ سهم اين شركت به ارزش ۳/۲ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
در اين روز ۷۱ نفر نيز براي فروش ۴۵۹ هزار و ۷۰۴ سهم اقتصاد نوين به ارزش ۳/۱ ميليارد ريال برگه دستور فروش پر كردند.
سرمايه گذاري غدير، كاشي اصفهان، لاستيك دنا، سرمايه گذاري ملي، سيمان اردبيل و مس شهيدباهنر هم از جمله شركت هايي بودند كه روز گذشته بيشترين دستور فروش، براي فروش سهامشان صادر شد.
براساس اين گزارش پارس قوطي تنها شركتي بود كه ديروز فعالان بازار براي خريد سهام آن صف كشيدند، ۴۲ نفر در اين روز براي خريد ۲۶۸ هزار و ۷۶۱ سهم اين شركت به ارزش ۶/۱ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند.
طي معاملات اين روز كارگزاران بازارگردان سهام ۷ شركت از جمله سرمايه گذاري غدير، سايپا، سرمايه گذاري مسكن، سرمايه گذاري بانك ملي، ايران خودرو و سنگ آهن گل گهر را بازارگرداني كردند.

۵ شركت رشد
۵ درصدي را تجربه كردند
گروه بورس: ۵ شركت روز گذشته توانستند سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كنند.
به گزارش همشهري، در اين روز قيمت هر سهم پارس قوطي، كمباين سازي ايران، جام دارو، تراكتورسازي ايران و كاغذسازي كاوه ۵ درصد افزايش يافت. از سوي ديگر لنت ترمز ايران طي معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران كاهش ۵ درصدي قيمت را تجربه كرد.

هيأت مديره بانك كارآفرين معرفي شد
گروه بورس: بانك كارآفرين طي اطلاعيه اي اعضاي جديد هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» علي اشرف افخمي نماينده سرمايه گذاري ملت، محمد مهدي تابع قانون، امير دادخواه، سعيد هورآذر، محمود اميري، خسرو نايبي اهريخاني، سيدحسين سليمي و عطاءالله آيت اللهي اعضاي جديد هيأت مديره اين شركت هستند.
همچنين پرويز عقيلي كرماني به عنوان عضو هيأت مديره و مدير عامل شركت معرف شده است. محسن خليلي عراقي و بهاءالدين ادب هم به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره بانك كارآفرين انتخاب شده اند.

افزايش سرمايه دو شركت به ثبت رسيد
گروه بورس: دو شركت بورسي افزايش سرمايه خود را به ثبت رساندند.
به گزارش «همشهري» چادرملو افزايش سرمايه خود از ۷۵۰ ميليارد ريال به هزار ميليارد ريال را به ثبت رساند. اين مبلغ از محل مطالبات حال شده تأمين مي شود.
ليزينگ ايران هم افزايش سرمايه خود را از ۱۰۰ به ۳۰۰ ميليارد ريال را ثبت كرد. مبلغ ياد شده از طريق نقدي و مطالبات حال شده تأمين مي شود.

توضيح و پوزش
متأسفانه روز گذشته به دليل بروز به هم ريختگي و آشفتگي عجيب در بخش آمار سايت ايران بورس- پايگاه اطلاع رساني رسمي سازمان بورس اوراق بهادار- آمار معاملات هفتگي با يكسري اشتباه هاي آماري مواجه بود و به اين ترتيب در جدول داد و ستدهاي هفتگي بورس، قيمت سهام حدود ۳۰ شركت بر اثر اشكال در منبع آمار به اشتباه اعلام شده بود، كه ضمن عرض پوزش، مسئولان سايت ايران بورس را به اصلاح آن توجه مي دهيم. آخرين قيمت سهام شركت ها را امروز در ستون آمار
داد و ستدها مي توانيد ببينيد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۳۲
۳
۹۲۹
آبسال
۰.۳
۵
۱,۶۹۴
آبگينه
۲.۶
۳۳
۱,۳۰۲
آزمايش
۰
۰
۷,۴۶۱
آلومتك
۰.۳۲-
۳۷-
۱۱,۶۶۹
آلومراد
۲.۳۴
۸۳
۳,۶۳۲
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲.۷۸
۳۷۴
۱۳,۸۰۵
افست
۱.۱۷
۶۴
۵,۵۵۴
الكتريك خودرو شرق
۰.۶۴
۳۰
۴,۷۳۷
ايران ارقام
۱.۰۱
۱۱
۱,۱۰۳
ايران تاير
۰.۲۶
۸
۳,۰۹۱
ايران خودرو
۰.۷۱
۲۷
۳,۸۲۲
ايران خودروديزل
۲.۲۸
۱۳۱
۵,۸۸۱
ايران دارو
۰.۴۴
۲۸
۶,۳۴۶
ايران گچ
۰.۲۲-
۱۹-
۸,۷۵۴
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰
۰
۴۵۰
پارس الكتريك
۰
۰
۱,۳۰۳
پارس خودرو
۰.۶۴-
۴۳-
۶,۶۳۰
پارس دارو
۰.۱-
۲-
۲,۰۸۶
پاكسان
۰.۱۴-
۱۱-
۷,۷۶۳
پتروشيمي آبادان
۰.۲۱-
۲۳-
۱۰,۸۹۲
پتروشيمي اراك
۰.۳۹-
۲۸-
۷,۲۲۲
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۲-
۲-
۱۱,۹۵۷
پتروشيمي خارك
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۹۹
پتروشيمي شيراز
۳.۹-
۳۳۶-
۸,۲۸۵
پتروشيمي فارابي
۲۱.۱۳-
۳۷۵-
۱,۴۰۰
پلاستيران
۰.۲۹-
۵-
۱,۷۳۷
پمپ سازي ايران
۲.۵۹
۶۹
۲,۷۲۸
تجهيزنيروي زنگان
۱.۹۴
۸۳
۴,۳۶۶
تراكتورسازي ايران
۳.۴۴-
۷۱-
۱,۹۹۲
تكنوتار
۱-
۲۳-
۲,۲۷۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۴۹
۱۲۵
۵,۱۴۴
توسعه معادن روي ايران
۲.۰۱
۳۸
۱,۹۲۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۹۶
۱۰۹
۱۱,۴۸۷
توليد سموم علف كش
۰
۰
۱,۰۲۵
توليد محور خودرو
۵
۲۷۷
۵,۸۱۸
توليدي پارس قوطي
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۰۶
توليدي كاشي تكسرام
۴.۹۸
۲۰۳
۴,۲۷۶
جام دارو
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۲۱
چيني ايران
۲.۲۲
۱۸۶
۸,۵۸۱
حمل و نقل پتروشيمي
۲.۲
۹۴
۴,۳۶۰
حمل و نقل توكا
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۴۲۹
خدمات انفورماتيك
۳.۴
۳۰۱
۹,۱۶۱
خدمات دريايي تايدواتر
۱.۲۹
۷۴
۵,۸۰۴
خوراك دام پارس
۰.۰۱
۱
۸,۸۴۵
داروسازي ابوريحان
۰.۱۲-
۱۰-
۸,۳۱۹
داروسازي جابرابن حيان
۱.۹۱
۵۲
۲,۷۸۱
داروسازي سبحان
۰.۵۲
۴۰
۷,۷۹۹
دارويي رازك
۰.۱۱-
۱-
۸۹۶
درخشان تهران
۰.۳۸-
۱۹-
۴,۹۳۵
دشت مرغاب
۴.۴۱
۱۲۲
۲,۸۸۹
رايان سايپا
۱.۵۵
۲۰
۱,۳۱۰
روغن نباتي ناب
۱.۸۹
۲۹
۱,۵۶۱
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۰۹
رينگ سازي مشهد
۰.۱۴
۵
۳,۶۴۸
سايپا
۰
۰
۱,۶۲۴
سايپا شيشه
۰.۳-
۶-
۲,۰۲۷
سايپاآذين
۰.۲۳
۱۳
۵,۷۱۹
سايپاديزل
۰.۳۵
۶
۱,۷۰۴
سخت آژند
۰.۷۵-
۱۶-
۲,۱۱۶
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۴۸
۲۴
۱,۶۴۸
سرما آفرين
۰.۶-
۱۱-
۱,۸۲۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۸-
۵-
۱,۷۹۵
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۲۵۳
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۰۹
۱
۱,۱۶۸
سرمايه گذاري بهمن
۰.۷۴-
۱۰-
۱,۳۳۵
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۰۴
۱
۲,۲۷۴
سرمايه گذاري پارس توشه
۰.۲۹-
۹-
۳,۰۴۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۳.۷۵
۱۴۱
۳,۹۰۱
سرمايه گذاري توسعه توس گستر
۰.۳۶
۴
۱,۱۲۸
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۳۹-
۹-
۲,۲۹۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۱۱-
۱-
۹۴۳
سرمايه گذاري توسعه ملي
۳.۱۵
۱۶۷
۵,۴۷۳
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۵۸-
۱۶-
۲,۷۴۲
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۵۴-
۴۳-
۲,۷۴۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰.۶۵
۷
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۵-
۳-
۲,۰۴۱
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱.۳۲-
۲۹-
۲,۱۶۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰
۰
۲,۱۸۲
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۶۹-
۹-
۱,۳۰۳
سرمايه گذاري گروه بهشهر ايران
۰.۹-
۳۳-
۳,۶۳۵
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۸۷۸
سرمايه گذاري ملت
۰
۰
۱,۴۸۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۱
۶۵
۱,۶۵۱
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۲۵۳
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۲-
۳-
۱۵,۵۵۶
سيمان بهبهان
۲.۰۶-
۲۷۵-
۱۳,۰۵۲
سيمان تهران
۰.۰۱-
۱-
۱۶,۹۹۸
سيمان خزر
۰.۳
۳۲
۱۰,۶۵۷
سيمان سپاهان
۰.۶۸-
۷۱-
۱۰,۳۹۷
سيمان شرق
۰
۰
۲۲,۷۴۶
سيمان شمال
۰.۸۲-
۱۰۶-
۱۲,۷۸۷
سيمان صوفيان
۰.۹۹-
۸۲-
۸,۲۱۳
سيمان هگمتان
۰.۱۴-
۹-
۶,۳۶۱
سينا دارو
۰.۳۷-
۷-
۱,۹۰۴
شهد ايران
۰
۰
۹۰۸
شوكوپارس
۰.۰۲-
۱-
۵,۴۷۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۲۴
۲
۸۲۲
صنايع آذرآب
۲.۳۴-
۲۱۳-
۸,۹۰۶
صنايع جوشكاب يزد
۴.۹۳
۲۰۱
۴,۲۸۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۳.۱
۲۹
۹۶۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۲۵
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۲.۶۶
۱۳۳
۵,۱۲۹
عمران و توسعه فارس
۰.۳۱
۱۲
۳,۸۵۱
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۵۲-
۱۰-
۱,۹۱۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۶
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۹۳
۵۳۱
۱۸,۶۴۹
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۰۳
۱
۳,۴۱۴
فروسيليس ايران
۰.۴۹
۶
۱,۲۴۲
فنرسازي زر
۴.۳۸
۸۲
۱,۹۵۵
فولاد كاويان
۱.۲۹
۲۰
۱,۵۶۹
قند شيروان قوچان وبجنورد
۱.۸۳
۴۵
۲,۵۰۲
قندنقش جهان
۰.۱۹
۶
۳,۱۰۴
كابل باختر
۰.۰۱-
۱-
۶,۷۲۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۴۵-
۴۶-
۳,۱۲۶
كارخانجات توليدي دارويي رازي
۱.۰۴
۲۸
۲,۷۱۹
كارخانجات صنعتي پيام
۰
۰
۸,۴۳۶
كارخانجات مخابراتي ايران
۲.۵۳
۴۰
۱,۶۱۸
كارخانه فارسيت درود
۳.۹
۷۵۴
۲۰,۰۹۹
كالسيمين
۲.۷
۸۲
۳,۱۲۳
كربن ايران
۴.۴
۱۰۸
۲,۵۶۴
كشت وصنعت پياذر
۱.۸۱-
۴۱-
۲,۲۲۳
كف
۴.۹۹
۱۱۵
۲,۴۱۸
كمباين سازي ايران
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۹۲
كمك فنر ايندامين
۰.۶۲-
۲۶-
۴,۱۶۵
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۷
گروه بهمن
۰
۰
۳,۷۶۱
گروه صنعتي سپاهان
۰.۸۱
۳۱
۳,۸۵۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۱۱-
۴-
۳,۵۴۱
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۵۸-
۱۲-
۲,۰۴۶
لامپ پارس شهاب
۰.۲۶-
۳-
۱,۱۴۲
لاميران
۰.۰۵-
۳-
۶,۱۱۹
لبنيات پاك
۴.۹۹-
۱۸۹-
۳,۵۹۷
لنت ترمز ايران
۰.۱۳-
۲-
۱,۴۸۷
لوله وماشين سازي ايران
۱.۶۱
۳۱
۱,۹۵۷
ليزينگ خودروغدير
۱.۷-
۴۸-
۲,۷۶۸
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۲۰
ليفت تراك سازي سهند
۴.۹۷
۸۵
۱,۷۹۴
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي
۰.۱۳-
۱-
۷۸۰
ماشين سازي اراك
۱.۱۴-
۲۶-
۲,۲۵۵
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۳۸-
۲۲-
۵,۶۹۸
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۴.۸۳
۹۸
۲,۱۲۷
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۱-
۲-
۲,۰۹۲
محورسازان ايران خودرو
۰.۴۷
۲۷
۵,۷۸۶
معادن منگنز ايران
۱.۱۹-
۳۷-
۳,۰۸۲
معدني دماوند
۰.۰۵-
۳-
۶,۳۰۱
معدني و صنعتي چادرملو
۱.۸۵
۱۰۵
۵,۷۶۸
ملي سرب و روي ايران
۰.۳۳-
۴-
۱,۲۰۳
مهركام پارس
۳.۰۳
۱۰۶
۳,۶۰۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۹۲
۱۷
۱,۸۶۳
موتوژن
۰.۱-
۱۵-
۱۴,۹۸۰
نفت پارس
۰.۳۹-
۲۳-
۵,۸۸۵
نورد آلومينيوم
۰.۹۲
۷
۷۷۰
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۶۵
نوش مازندران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۳۱
نيرو محركه
۱.۵۵
۳۳
۲,۱۵۷
نيروترانس
۳.۲
۳۸
۱,۲۲۵
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت
سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |