يكشنبه ۱۱ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۹ - Jan 1, 2006
دكتر قاليباف خبر داد
راه اندازي صندوق قرض الحسنه براي
حل مشكلات معيشتي كاركنان شهرداري
شهردار تهران بر حل مشكلات معيشتي كاركنان بخش هاي مختلف شركت واحد اتوبوسراني از طريق ارايه تسهيلات جانبي تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر قاليباف به دنبال وعده چند شب گذشته خود در جمع كاركنان شركت واحد اتوبوسراني مبني بر ديدار و گفت وگوي مستقيم و شنيدن جزئيات مشكلات كاركنان اين شركت، در نشستي صميمي كه حدود ۳ ساعت به طول انجاميد، با نمايندگان بخشهاي مختلف اين شركت به بحث وتبادل نظر پرداخت.
وي پس از استماع مشكلات و مسائل كاركنان شركت واحد گفت: باعث شرمندگي است كه همكاران ما در شركت واحد در چنين شرايط سختي مشغول انجام وظيفه هستند و اگر ما توجه به اين مسائل و مشكلات نداشته باشيم چه پاسخي در برابر انسانيت خود، جامعه اسلامي كه در آن زندگي مي كنيم و در نهايت پيشگاه الهي خواهيم داشت.
شهردار تهران رسيدگي به مسائل معيشتي كاركنان را از اهم وظايف خود دانست و اظهار داشت: اگر روزي بر من بگذرد و من در آن روز دغدغه حل مسائل و مشكلات كاركنانم را نداشته باشم آنها هرگز نبايد من را ببخشند.
قاليباف با اشاره به اينكه آشنايي كافي با سختي ها و مشقات فعاليت كاركنان مجموعه اتوبوسراني بويژه رانندگان اتوبوس را دارد، گفت: براي حل مسائل كاركنان موضوعات را به دو بخش تقسيم كرده ايم كه بخش اول، موضوع پيگيري افزايش پايه حقوق كاركنان است كه البته چون با موانع قانوني مواجه هستيم اين امر زمان بر بوده ولي براي اصلاح اين موضوع گام برمي داريم.
شهردار تهران بخش دوم موضوعات كاركنان شركت واحد را حل مشكلات معيشتي از طريق ارائه تسهيلات جانبي دانست و با تاكيد بر حل مشكلات مسكن و اعطاي وام هاي ضروري به كاركنان افزود: در بخش كارگري اگر به بحث تامين مسكن به صورت ريشه اي پرداخته شود، حل اين مسئله بسياري از مشكلات معيشتي كارگران را برطرف مي سازد.وي گفت: در حوزه پرداخت وام به خصوص وام هاي ضروري نيز بايد به گونه اي عمل كنيم كه اگر مشكلي پيش آمد بدون فوت وقت و در سريعترين زمان ممكن وام به فرد نيازمند پرداخت شود.
شهردار تهران در ادامه از راه اندازي صندوق قرض الحسنه شهرداري در آينده اي نزديك خبر داد و اظهار داشت: اين صندوق با هدف حل برخي مشكلات معيشتي كاركنان از طريق اعطاي وام بزودي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد و تمامي كاركنان زير مجموعه هاي شهرداري تهران مي توانند با عضويت در اين صندوق از خدمات آن بهره مند شوند.
قاليباف با اشاره به اين موضوع كه بسياري از مسائل و مشكلات با تدبير، پختگي،  عقلانيت و تقويت روابط عاطفي بين كاركنان و مديران قابل حل است و نياز به پول، سرمايه و امكانات ندارد، از مديرعامل و هيئت مديره شركت واحد اتوبوسراني خواست كه با تدابير ويژه در جهت نيل به اين هدف گام بردارند.
شهردار تهران لبخند و نگاه توام با رضايت يك مسافر اتوبوس از عملكرد اتوبوسراني را بسيار ارزشمند توصيف كرد و با اشاره به برخي اعتراضات صورت گرفته از سوي كاركنان اتوبوسراني در چند روز گذشته گفت:خدمات كاركنان زحمتكش اتوبوسراني بر هيچ شخص منصفي پوشيده نيست و نبايد اجازه داد كه اين موضوع بيان شود كه كاركنان اتوبوسراني خواسته خودشان را بر خواسته جامعه ترجيح دادند.
وي با تاكيد بر اينكه اين تلقي نبايد به وجود بيايد چون كاركنان شركت واحد دست به اعتصاب زدند مشكلشان حل شد، اظهار داشت: بايد راه را بر هرگونه سوء استفاده هاي سياسي و منفعت طلبي هاي ضد انقلاب بست و ما نيز سعي مي كنيم در كمترين زمان ممكن و با ياري كاركنان شركت واحد مشكلات را از پيش رو برداريم. در اين ديدار ۳ ساعته كاركنان بخشهاي مختلف شركت واحد اتوبوسراني به بيان مشكلات، كاستي ها و ارائه نظرات و راهكارهاي خود براي حل مسائل حوزه اتوبوسراني پرداختند.

همزمان با عيد سعيد قربان
نخستين جايگاه بهداشتي عرضه دام در
جنوب تهران به بهره برداري مي رسد
011751.jpg
گروه شهري: همزمان با عيد سعيد قربان، نخستين جايگاه عرضه بهداشتي دام در منطقه ۱۸ واقع در جنوب تهران به بهره برداري مي رسد.
حسن طاهري مديرعامل سازمان سردخانه ها و كشتارگاه شهرداري تهران در گفت وگو با همشهري، افزود: سالانه يك ميليون راس دام به دست شهروندان تهراني به مناسبت هاي مختلف ازجمله حج، تولد، ازدواج، خريد خانه و ماشين و نذورات و در راستاي انجام سنت حسنه قرباني كردن ذبح مي شود كه براي ساماندهي اين مهم هيچ فكري نشده است.
حسن طاهري مديرعامل سازمان سردخانه ها و كشتارگاه شهرداري تهران اضافه مي كند: نبود مراكز مناسب و استاندارد نگهداري و توزيع دام موجب فعال شدن عوامل سودجو در بيش از ۲۰۰ نقطه شهر تهران شده تا در شرايطي كاملا غيربهداشتي و نامطلوب و به طور غيرمجاز اقدام به عرضه دام ميان شهروندان تهراني نمايند.
طاهري از فعاليت چوبداران در سطح شهر به عنوان يك معضل جدي نام برد كه به ايجاد مشكلات عديده زيست محيطي و اجتماعي و عرضه و ذبح دام بدون نظارت كارشناسان بهداشتي و متعاقب آن شيوع انواع بيماري هاي مشترك ميان انسان و دام و حتي تقلب در نحوه توزين دام مي شوند.
رييس سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران خبر داد: براي حل اين معضل با همكاري ارگان هاي ذي ربط ازجمله شهرداري هاي مناطق ۲۲ گانه، وزارت جهاد كشاورزي، سازمان دامپزشكي اقدام به طراحي، مكان يابي و ساخت و تجهيز دو جايگاه عرضه بهداشتي دام در مناطق ۱۵ و ۱۸ تهران كرده ايم كه جايگاه مراتع در منطقه ۱۸ بعد از دو سال شنبه اين هفته به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان آماده بهره برداري خواهد شد.
برخورداري از اصطبل هاي نگهداري دام، جايگاه توزين، بخش هاي قرنطينه، قربانگاه بهداشتي، پست دامپزشكي راهروي نمايش نحر ذبح دام به مشتريان و پاركينگ مراجعين را از ويژگي هاي اين جايگاه برشمرد.
طاهري تعداد اينگونه مراكز دايمي عرضه بهداشتي دام زنده را ۶ مركز (مناطق ۱۹ ، ۱۸ ، ۱۵ ، ۱ ، ۲ ، ۲۲) اعلام كرد كه مركز واقع در منطقه ۱۵ نيز بعد از افتتاح مركز منطقه ۱۸ تا پايان امسال قابل استفاده عموم خواهد بود.
مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران اظهارداشت: مطابق روال سال هاي گذشته امسال به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان ۴۰ مركز عرضه موقت دام تحت پوشش اين سازمان و با همكاري مناطق شهرداري و سازمان ميادين و سازمان دامپزشكي به مدت دو روز راه اندازي خواهد شد.وي از ويژگي هاي اين مراكز را حضور دكتر دامپزشك جهت معاينه قبل و بعد از كشتار دام و استقرار كانكس هاي ويژه ذبح بهداشتي دام اعلام كرد.
طاهري گفت: نحوه دسترسي شهروندان به مراكز عرضه موقت دام به نحوي خواهد بود كه در كليه مناطق شهرداري حداقل يك و حداكثر چهار مركز وجود داشته باشد؛ ضمن اين كه طي اعلام عمومي هم از چوب به دستان سطح شهر و هم نهادهاي ذي ربط براي حضور در اين مراكز دعوت به عمل خواهيم آورد.

هزار ايستگاه تاكسي در تهران ايجاد مي شود
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اعلام كرد: هزار ايستگاه جديد تاكسي، پس از شناسايي نقاط مورد نظر، ايجاد مي شود.
حسين تيموري كرماني با اشاره به اين كه هم اكنون مجموعاً ۵۵۴ ايستگاه تاكسي در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: اين تعداد ايستگاه با توجه به حجم مسافران و گستردگي شهر تهران، نياز شهروندان را پاسخگو نيست. از سوي ديگر به دليل كمبود ايستگاه، رانندگان تاكسي براي سوار كردن مسافر با مشكلات عديده اي مواجه شده و در برخي موارد نيز به خاطر سردرگمي و كمبود ايستگاه و فضاي مناسب توقف، از طرف مأموران راهنمايي و رانندگي جريمه مي شوند.
وي افزود: براي رفع اين مشكل با همكاري ساير ارگانهاي مربوطه، شناسايي نقاط مورد نياز ايستگاه تاكسي را در دستور كار قرار داده ايم كه بر اين اساس حدود يكهزار ايستگاه جديد راه اندازي مي شود.
تيموري كرماني با بيان اين كه ايستگاههاي جديد در كنار ايستگاههاي مترو نيز راه اندازي مي شوند، تصريح كرد: ايستگاههاي موجود از لحاظ مناسب سازي فضاها و ساير موارد نيز ساماندهي مي شوند.
مديرعامل تاكسيراني تهران در خصوص نرخ كرايه تاكسي ها و تخلفات برخي رانندگان تاكسي گفت: نرخ كرايه تاكسي ها در حال بررسي كارشناسي است و تا پايان دي ماه امسال نرخ هاي جديد به شهرداري تهران ارائه مي شود.
وي تصريح كرد: نرخ جديد كرايه تاكسي بايد با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي جامعه باشد و اين مسأله درست نيست كه قيمت هاي ساير اقلام به طور تصاعدي افزايش يابد و در حالي كه رانندگان تاكسي كه از اقشار كم درآمد جامعه هستند، موظف به رعايت تثبيت قيمتها شوند، چرا كه اين امر بايد در كليه اجناس رعايت شود.

روزهاي سالم و ناسالم
011760.jpg
مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي شهرداري تهران گفت: آلودگي هوا در خارج از محدوده طرح زوج و فرد در مقايسه به زمان قبل از اجراي آن افزايش نسبي داشته است. يوسف رشيدي گفت: بر اساس اطلاعات ايستگاه ها با وجود آن كه حجم آلودگي در داخل محدوده طرح كاهش يافته، اما در خارج از محدوده طرح مخصوصاً در محدوده ميدان آزادي با افزايش آلودگي مواجه بوده ايم.
وي افزود: تعداد روزهاي سالم در آذر ۸۴ ، ۸ روز و تعداد روزهاي ناسالم ۲۲ روز بوده است؛ در صورتي كه تهران در آذر سال گذشته ۲۵ روز در شرايط جوي سالم و تنها ۵ روز در شرايط ناسالم قرار داشته است.

تجهيز۲۶۰۰ مدرسه به سيستم اطفاي حريق
011757.jpg
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري تهران با اشاره به اينكه تمامي مدارس شهر تهران فاقد سيستم اطفاي حريق هستند، گفت: تا پايان سال جاري ۲۶۰۰ مدرسه خصوصا در جنوب شهر تهران مجهز به سيستم اطفاي حريق مي شود. احمد ضيايي افزود: ۴۵ درصد مدارس تا پايان سال جاري ايمن و الباقي مدارس در ۳ ماهه اول سال آينده مجهز به سيستم اطفاي حريق خواهند شد. وي گفت: شهرداري تهران هيچ وظيفه اي در جهت ايمن كردن مدارس شهر تهران ندارد ولي به دليل اينكه آموزش و پرورش مدارس را ايمن نكرده است، شهرداري تهران به دليل امنيت جاني دانش آموزان، در مدارس شهر تهران سيستم اطفاي حريق نصب مي كند.

هامون خشك شد
011754.jpg
مديركل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان از قطع شدن مقدار آبي كه از افغانستان به درياچه هامون خشك شده وارد مي شد، خبر داد.
پرويز آرامنش گفت: كشور افغانستان هم براي رودخانه هاي خود برنامه مديريتي دارد كه چون ميزان بارندگي در آن كشور كم بوده و مقدار آب رودخانه هاي آنها كاهش يافته است، آبي كه به هامون وارد مي شده را قطع كرده اند.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر، ديگر درياچه هامون را نمي توان درياچه اطلاق كرد چون حدود ۴۰۰ متر مكعب آب به صورت لكه هاي آبي در هامون پراكنده است.

نگاه
011748.jpg
فريد مرتضوي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |