سه شنبه ۱۳ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۱ - Jan 3, 2006
كمك هاي مالي ويژه براي بازي هاي آسيايي
با دستور رئيس جمهور ورزش صاحب بودجه مستقل شد
012048.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: ورزش رشد شتابان به خود گرفته است، اهميت جهاني آن را ديگر هيچ تحليل گر اجتماعي انكار نمي كند و عده اي نيز آن را جنبه مهمي از فرهنگ و تمدن معاصر دانسته اند. ورزش در طي دهه هاي اخير عرصه اي را فراهم آورده است كه فعاليت هاي اجتماعي بتواند در بستري سالم كه في نفسه هم ارزشمند است به طور آزادانه ادامه پيدا كند. ورزش امروزه به عنوان نهادي اجتماعي در بخشي از ساختار جامعه ما نقشي اساسي پيدا كرده است.
توجه نسل جوان و غالب كشورمان به ورزش بحث تازه اي است كه بايد آن را جدي تر بگيريم. ورزش ايران در تمامي ابعاد نياز به حمايت بيشتر دولت دارد و مهم ترين كمك دولت به اين بخش تامين بودجه موردنظر براي تقويت زيرساخت ها، اتمام ۴۶۰۰ پروژه نيمه تمام، گسترش ورزش همگاني و توجه به ورزش قهرماني و افزايش ميزان سرانه ورزشي است. درپيش بودن رويداد بزرگ قاره اي بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه مسئولان سازمان ورزش را بر آن داشت تا به دنبال بودجه اساسي براي سال ۸۵ در لايحه تقديمي دولت به مجلس شوراي اسلامي باشند. مهندس علي آبادي در گفت وگويي تلويزيوني ضمن اعلام برنامه هاي سازمان تربيت بدني از توجه ويژه رييس جمهور به مقوله ورزش و اختصاص بودجه مستقل در سال آينده براي تربيت بدني خبر داد.مهندس محمدعلي آبادي در برنامه اي تلويزيوني اظهارداشت: براساس بند (ب) ماده ۱۱۷ بايد چشم به دستان بخشنده ارگان ها و سازمان هاي دولتي و غيردولتي بدوزيم تا يك درصد از درآمد ساليانه خود را به ورزش اختصاص دهند كه البته تا به فعل درآمدن اين امر بايد مصيبت ها بكشيم، اما با بودجه مستقلي كه به دستور رييس جمهور به اين بخش تعلق مي گيرد تا ۳ يا ۴ سال آينده زيرساخت هاي خوبي براي ورزش ايجاد خواهد شد.
وي همچنين درباره طرح هاي نيمه كاره گفت: حدود ۴۰۰۰ پروژه نيمه كاره از ۱۰ تا ۹۰ درصد در سطح كشور وجود دارد كه تا پايان سال ۸۶ براساس اعتباراتي كه به پروژه هاي ۷۰ ، ۵۰ و ۳۰ درصدي داده مي شود تا اماكن ورزشي و نيمه كاره موجود به بهره برداري برسد.
۱۵۰ يورو براي هر آزمايش
علي آبادي در پاسخ به پرسشي درباره دوپينگ، اخلاق را مهم تر از مدال آوري دانست و گفت: اگر از ورزشكاران انتظاري براي قهرماني و مدال آوري وجود دارد، اين ها خواسته بنده و اعضاي سازمان و كميته ملي المپيك و امثال آن نيست؛ اين خواسته و حق مردمي است كه براي ورزش كشور هزينه مي كنند، كساني كه با هزاران كيلومتر فاصله از پشت گيرنده هاي تلويزيون با ديدن كسب مدال هريك از ورزشكاران در رشته هاي مختلف ساعت ها شادي مي كنند. وي افزود: در ورزش سالم، بازيكن به رعايت اصول اخلاقي و مسئوليت پذيري تشويق مي شود، نه اينكه براي مدال به كار غيراخلاقي دوپينگ روي بياورد.رئيس سازمان تربيت بدني همچنين اعلام كرد: براي هر آزمايش دوپينگ ما ناچاريم ۱۵۰ يورو بپردازيم تا آزمايشگاه هاي خارج از كشور نتايج را اعلام كنند كه براي رفع مشكل در تلاش هستيم با تاسيس آزمايشگاهي تست هاي لازم را انجام داده، نتايج آن را ظرف ۲۴ ساعت دريافت و از اعزام ورزشكاران خاطي جلوگيري كنيم.
توجه به ورزش هاي پايه
علي آبادي توجه به ورزش هاي پايه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: همانگونه كه از نام اين رشته هاي ورزشي پيداست، آنها پايه و اساس همه ورزش ها هستند. شنا، دو و ميداني، قايقراني و امثال آن در همه ميدان هاي ورزشي خصوصا المپيك، ۴۰۰ تا ۵۰۰ مدال را به خود اختصاص مي دهند، اما متاسفانه اين ورزش هاي پايه در كشور ما جايگاه مناسبي نداشته است.
وي افزود: با مدال آوري هاي اخير، مسئولان نيز مجاب به برنامه ريزي صحيح و تخصيص اعتبار خاص به اين ورزش ها شده اند. درضمن ورزش هاي ملي و سنتي را نيز كه آداب و رسوم و تاريخ ما در آن نهفته است، بايد با ديد بازتر و روشنتري نگريست.
نقايص طرح جامع رفع مي شود
وي همچنين درخصوص طرح جامع ورزش اظهارداشت: طرح جامع براي جهت گيري ورزش ايجاد شده است. تغيير و تحولات بايد با نگاه و تفكر جديد انجام شود تا جنبه مثبت پيدا كند. سازمان بايد تشكيلات كوچكي باشد با آدم هاي دلسوز، خوش فكر و توانا و بخش هاي خصوصي نيز با كمك هم باري از دوش دولت بردارند تا ورزش سربار دولت نشود. همچنين در تلاش هستيم با رفع نقايص طرح جامع بخش هاي خصوصي را فعال تر كنيم.
آماده براي بازي هاي آسيايي
رئيس سازمان تربيت بدني در پاسخ به سؤالي درباره بازي هاي آسيايي سال آينده، بر ضرورت آمادگي و برنامه ريزي فدراسيون ها تاكيد كرد و گفت: فدراسيون ها بايد به برنامه هاي خود همچنان ادامه دهند و تيم ها را با بهترين شرايط، آماده حضور در اين ميدان بزرگ كنند. ما نيز همانگونه كه قبلا هم تصميم گيري شده بود ماهانه يك بار عملكرد ارايه شده فدراسيون ها به سازمان و مشكلات و كمبودهاي موجود را بررسي مي كنيم كه البته با عنايت رئيس جمهوري، كمك هاي مالي ويژه بازي هاي آسيايي نيز به بودجه سازمان افزوده مي شود كه با تقسيم آن در فدراسيون ها به طور حتم مشكلات بزرگي از آن ها حل خواهد شد.اين گزارش حاكي است علي آ بادي انتصاب هاي انجام شده در سازمان را در پست هاي غيرورزشي دانست و گفت: با گذشت سه ماه و چند روز از حضورم در اين جايگاه، تنها به انتصاب در بخش هاي غيرورزشي سازمان پرداخته ام چراكه اين بخش ها نيازمند كار تخصصي، افراد امين و با تجربه بدون نياز به تجربه ورزشي است، اما براي انتخاب مديران در بخش ورزشي قطعا از بهترين نيروهاي كيفي ورزشي بهره خواهيم برد.

نمايندگان ايران در مراسم قرعه كشي جام ملت هاي آسيا
ايرنا: دبير فدراسيون  فوتبال  با هيات  همراه  روز ۱۴ دي  ماه  در مراسم  قرعه كشي مرحله  مقدماتي  رقابتهاي  جام  ملتهاي  آسيا در مالزي  شركت  مي كند.
محمدرضا پهلوان  دبير كل  فدراسيون  فوتبال ، محمد حسين  قريب  مشاوررئيس  فدراسيون  و دهكردي  رئيس  هيات  فوتبال  خوزستان  به  عنوان  نماينده فدراسيون  فوتبال  در اين  مراسم  حضور خواهند داشت .روز چهارشنبه  ۱۴ دي  ماه  جاري ، قرعه كشي  مرحله  مقدماتي  جام  ملتهاي آسيا ۲۰۰۷ در مالزي  برگزار مي شود و تيم ها حريفان  خود در اين  مرحله  را خواهند شناخت .بنا به  گزارش  سايت  اطلاع  رساني  فدراسيون  فوتبال ، محمد دادكان  رئيس فدراسيون  در اين  مراسم  حضور ندارد.

بايرن مونيخ با يك پرواز اختصاصي به تهران مي آيد
گروه ورزشي: باشگاه  پرسپوليس  روز دوشنبه  اعلام  كرد: اعضاي  تيم  فوتبال  بايرن  مونيخ  آلمان  قرار است  با يك  پرواز اختصاصي  به  تهران  بيايند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  باشگاه  پرسپوليس ، بدين  منظور نماينده  اين باشگاه  در امارات  درحال  رايزني  است  تا مقدمات  پرواز اعضاي  ۴۵ نفره  تيم بايرن  را فراهم  كند.همچنين  طراحي  بليت هاي  ديدار دوستانه  پرسپوليس  و بايرن  مونيخ  انجام شده  و تا هفته  آينده  آماده  مي شود.
قرار است  بليت هاي  اين  ديدار از طريق موسسات  مالي  و اعتباري  در اختيار علاقه  مندان  قرار گيرد.ديدار دو تيم  فوتبال  پرسپوليس  و بايرن  مونيخ  ساعت  ۱۵ روز جمعه  ۲۳ دي ماه  جاري  در ورزشگاه  آزادي  برگزار مي شود.
براساس  اين  گزارش ، باشگاه  پرسپوليس  همچنين  اعلام  كرد: تيم  فوتبال  اين باشگاه  در اين  ديدار دوستانه  از بازيكن  كمكي  استفاده  نخواهد كرد اما در صورتي  كه  بازيكن  جديدي  به  اين  تيم  ملحق  شود، در اين  بازي  به  ميدان  خواهدرفت .
همچنين  درخصوص  حق  امتياز پخش  تلويزيوني  اين  ديدار قرار است  مسئولان باشگاه  پرسپوليس  نشستي  را با معاون  اداري  مالي  صدا و سيما برگزار كنند.

مدير تيم هاي ملي جودو:
به مربيان خارجي اختيار كامل نمي دهيم
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: تقريباً يك ماه از حضور دو مربي اهل كره شمالي در كنار جودوكاران ايراني مي گذرد و عليرضا اميني مدير تيم هاي ملي جودو در رابطه با عملكرد آنها مي گويد: اين دو مربي برنامه هايشان را ارائه كرده و كار با ملي پوشان جودو را آغاز كرده اند و ما هم از آنها رضايت داريم. اميني اضافه كرد: نقش فعلي اين دو مربي فعلاً مشاور است و ما بعد از بررسي كامل يكي از آنها را در تيم ملي جوانان و ديگري را در تيم بزرگسالان به كار خواهيم گماشت.مدير تيم هاي ملي همچنين اظهار داشت: سياست ما در فدراسيون جودو بنا به دلايل مختلفي اين است كه به مربيان خارجي اختيار كامل نمي دهيم و هيچ زماني آنها حرف نهايي را در تيم ملي نخواهند زد.اميني در رابطه با تركيب ملي پوشان جودو ايران در دو تورنمنت گرجستان و آلمان گفت: تركيب نهايي ملي پوشان اعزامي ۱۰ روز ديگر اعلام خواهد شد.

قهرمانان كشتي يادواره شهداي دانشجو
012042.jpg
گروه ورزشي: دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركز و دانشگاه نيروي انتظامي قهرمان مسابقات كشتي فرنگي و آزاد يادواره شهداي دانشجو شدند.اين مسابقات با حضور ۱۴ تيم و با شركت بيش از ۲۲۰ كشتي گير از مراكز مختلف دانشگاهي اعم از مراكز وابسته به مؤسسات آموزشي عالي دولتي و غيردولتي دانشگاه آزاد در دو رشته آزاد و فرنگي برگزار گرديد.در نتايج تيمي كشتي آزاد، تيم دانشگاه نيروي انتظامي قهرمان شد و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر و تهران مركز به ترتيب دوم و سوم شدند. در كشتي فرنگي به ترتيب تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز، كرج و شهرري رده هاي اول و سوم را از آن خود كردند.

معرفي مربيان تازه براي واليبال ايران
چسنكوف امروز جواب مي دهد
گروه ورزشي: «چسنكوف» رئيس كميته  مربيان واليبال جهان امروز اسامي مربيان احتمالي تيم هاي ملي ايران در رده هاي سني مختلف را به فدراسيون واليبال معرفي مي كند. چسنكوف كه از سوي «اكوستا» رئيس فدراسيون بين المللي واليبال مأموريت دارد به واليبال ايران كمك كند، جدا از اعلام تني چند از مربيان شاخص قرار است چند حريف تداركاتي نيز براي تيم ايران دست و پا كند. امروز در تماس تلفني بين درخشنده، ايوان بوگانيكف و چسنكوف همه چيز معلوم خواهد شد.

«پروجيا» به ايران مي آيد
در پي سفر «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي ايران به ايتاليا و رايزني او براي جلب و جذب چند تيم باشگاهي براي بازي در ايران حضور پروجيا يكي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر ايتاليا به تهران قطعي شده است.پروجيا همان تيمي است كه «پارك كي ون» سال ها هدايت آن را برعهده داشته است. «پارك كي ون» كه هم اكنون در ايتاليا به سر مي برد دوشنبه آينده وارد تهران خواهد شد.

نفرزاده: پيروزي ما را كمرنگ نكنيد
سرپرست و مدير فني تيم واليبال برق در پي پيروزي اين تيم مقابل آذرپيام اعتقاد دارد كه اين برتري تحت تأثير اعتراض كادر فني تيم بازنده از سوي رسانه ها كمرنگ جلوه داده شده است. دكتر نفرزاده در اين باره گفت: اگر قرار بر اعتراض به رأي داوران باشد كه ما بيش از سايرين در چندين بازي نزديك باختيم ولي هيچگاه صدايمان در نيامد. در همان بازي رفت با آذرپيام در حالي كه ما ۲ بر يك از حريف پيش بوديم سكه پراني تماشاگران باعث باخت ۳ بر ۲ تيم ما شد. نبايد پس از هر شكست ضعف هاي فني را به حساب داوران نوشت. اگر هم در بازي تيم  ما و آذرپيام مشكل داوري وجود داشت، سهم هر دو تيم به يك اندازه بود.

و باز هم چلسي پيروز شد
012045.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: چلسي سال ميلادي ۲۰۰۶ را نيز با پيروزي آغاز كرد تا همچنان بدون رقيب در راه قهرماني گام بردارد.
اين تيم روز گذشته مقابل وستهام به ميدان رفت و به پيروزي سه بر يك درخانه حريف دست يافت.در اين ديدار فرانك لمپارد در دقيقه ۲۵ گل اول را به ثمر رساند. در دقيقه ۶۰ هرنان كرسپو بعد از اينكه دقايقي قبل وارد ميدان شده بود نتيجه را براي چلسي تغيير داد. در دقيقه ۷۹ ضربه مهارنشدني ديديه دروگبا براي سومين بار درون دروازه وستهام جاي گرفت تا پيروزي ديگري نصيب شاگردان مورينيو شود. تنها گل وستهام در دقيقه ۴۶ توسط هروود بدست آمد. با اين پيروزي چلسي با ۵۸ امتياز در صدر جدول به كار خود ادامه مي دهد.در بازي ديگر روز گذشته آستون ويلا دو بر يك مقابل وست برومويچ به پيروزي رسيد. ديويس (۴۶) و ميلان باروش (۷۹) از روي نقطه پنالتي براي آستون ويلا و واتسون (۷۵) براي ميزبان گلزني كردند.در مهمترين بازي امروز در هايبوري آرسنال ميزبان منچستر يونايتد است. آرسنال در اين بازي ممكن است ليوندبرگ هافبك سوئدي خود را در اختيار نداشته باشد و به جاي او «وان پرسي» در تركيب اصلي آرسنال قرار خواهد گرفت.در آن سوي ميدان نيز منچستر يونايتد پل اسكولز، وس براون و آلن اسميت را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت.در حال حاضر منچستر با ۴۴ امتياز در مكان دوم جدول ليگ برتر قرار دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |