تعلل مسئولان در اعطاي اعتبار طرح فاضلاب تهران
بزرگترين پروژه زيست محيطي كشور دچار ركود است
ايسنا: طرح فاضلاب شهر تهران در ۵ فاز با تحت پوشش قرار دادن ۵/۱۰ ميليون نفر جمعيت پس از اتمام كامل پروژه براي شهر تهران از اهميت ويژه اي برخوردار است، چرا كه شاخص سرانه فاضلاب در شهر تهران فقط هشت درصد و از ۲۳ درصد متوسط كشوري نيز پايين تر است.
مدير عامل شركت فاضلاب تهران ضمن بيان اين مطلب گفت: فاز اول اين طرح با اعتباري بالغ بر ۱۴۵ ميليون دلار از بانك جهاني و هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال از محل منابع داخلي با پيشرفت ۹۰ درصدي در حال اجراست كه پس از كامل شدن آن ۲ ميليون و ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مهندس امير كمالي، تاكيد كرد: فاز دوم طرح فاضلاب تهران براي دريافت اعتبار از بانك جهاني منتظر دريافت نامه سازمان مديريت و برنامه ريزي است. متاسفانه اين نامه از طرف سازمان مديريت و برنامه ريزي براي قرار گرفتن پروژه در مذاكرات سه جانبه بين اين سازمان، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك جهاني صادر نشده است.
مديرعامل شركت فاضلاب تهران با اشاره به درخواست مسئولان شوراي شهر تهران از رييس جمهور مبني بر در نظر گرفتن حداقل ۵۰ ميليارد تومان اعتبار براي سال هاي آينده اين پروژه گفت: طرح فاضلاب تهران، بزرگ ترين پروژه زيست محيطي كشور است كه با تخصيص مناسب نيافتن اعتبارات، دچار ركود خواهد شد؛ ضمن اين كه تهران نيز تا پايان سال ۸۸ نمي تواند به ۴۰ درصد سرانه تحت پوشش فاضلاب كه در برنامه چهارم بر آن تاكيد شده است، برسد.
به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه دكتر سين كارستن كلاوس - نماينده اتحاديه خاورنزديك و ميانه در آلمان - چندي پيش در حاشيه بازديد از تصفيه خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: بخش مهندسي ايران در سطح بالايي قرار داد و ايرانيان در سطح بين المللي و صدور دانش فني نيز بسيار خوب عمل مي كنند و به نظر مي رسد كه اين پروژه با موفقيت به اتمام خواهد رسيد.
وي افزود: اجراي طرح هاي زيست محيطي فاضلاب امتيازات بزرگي دارد كه هم براي سلامت انسان ضروري است و هم محيط زيست پاك و عاري از آلودگي را به دنبال خواهد داشت و از آنجا كه در ايران از تصفيه آب براي آبياري استفاده مي شود در نتيجه بازچرخي آب بسيار مؤثر است.
كلاوس در زمينه تأمين مالي پروژه از طريق فاينانس خاطر نشان كرد: شركت فاضلاب تهران مي تواند از طريق بانك هاي اروپايي پروژه هاي فاضلاب را فاينانس كند و همچنين بانك جهاني اعتبارات اين گونه پروژه هاي زيست محيطي را در اختيار شركت ها قرار مي دهد.
به گفته او مدرن ترين تصفيه خانه فاضلاب در شهر استك آلمان، از طريق فاينانس و تأسيسات آن به طور خصوصي ساخته و از وام هاي دولتي نيز براي به اتمام رساندن آن استفاده شده است.
نماينده اتحاديه خاور نزديك و ميانه در آلمان همچنين فرهنگ سازي و اطلاع رساني طرح هاي فاضلاب را براي مشتركان داراي اهميت ويژه اي دانست و تاكيد كرد: شهروندان بايد آماده باشند كه با واگذاري انشعاب فاضلاب به همان ميزان كه آب مصرف مي كنند نرخ فاضلاب را نيز بپردازند.
|
|
چشم انداز
به رغم طرح هاي متعددي كه تاكنون براي تأمين مسكن گروه هاي كم درآمد جامعه به مرحله اجرا درآمده، هنوز اين رؤياي شهروندان آسيب پذير محقق نشده است.
وزارت مسكن و شهرسازي كه وظيفه سياستگذاري در بخش مسكن را برعهده دارد، اخيراً با ارائه ۳ طرح كه از اوايل ماه جاري اجرايي شده است مي كوشد تا به اين نياز پاسخ دهد؛ طرح هايي كه به اعتقاد بسياري از صاحبنظران اقتصادي، آزمون و خطاي مجددي است كه نتيجه آن از پيش معلوم است.
اين در حالي است كه به اذعان بسياري از مسئولان و دست اندركاران ساخت و ساز، صنعت ساختمان در بخش اجرا نيز با مشكلات متعددي مواجه است كه از آن جمله مي توان به نبود مصالح استاندارد و كمبود نيروي كار ماهر براي دستيابي به ساخت و ساز پايدار نام برد.
|
|
اصلاحات در طراحي بزرگراه هاي تهران
گروه شهري: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: از اين پس ايجاد فضاي سبز و شبكه روشنايي بزرگراه ها تنها به حاشيه خطوط جاده اي محدود شده و براي جداسازي خط بزرگراهي از بلوك هاي سيماني قابل انتقال استفاده مي شود .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس مهرداد تقي زاده معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت : از اين پس طراحي و احداث بزرگراه ها به منظور كاهش بار ترافيكي و تسهيل عبور و مرور خودروها، دستخوش اصلاحاتي خواهد شد.
تقي زاده تصريح كرد: بايد اثرگذاري صرف بودجه در كاهش بار ترافيك و تقويت شبكه حمل و نقل عمومي را افزايش دهيم.
وي افزود: ما به دنبال اين هستيم كه با كارشناسي دقيق طرح ها از انجام كارهاي كم بازده كه به اتلاف وقت و هزينه مي انجامد، جلوگيري كنيم.
به گفته تقي زاده، مطالعات و تحقيقات كارشناسان ما نشان مي دهد كه عمليات توسعه و افزايش ظرفيت برخي باندهاي بزرگراهي شهر تهران به دليل طراحي نامطلوب با مشكل مواجه است.
وي افزود: به عنوان نمونه محدوده ترافيك برخي باندهاي بزرگراه ها به شكلي طراحي و ساخته شده كه در عمل انجام اقدامات مقطعي را براي كاستن بار ترافيكي ناممكن مي كند.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، ادامه داد: در خط مياني بسياري از بزرگراه ها دكل هاي فشار قوي برق، شبكه روشنايي بزرگراه يا فضاي سبز قرار دارد كه كار را براي انجام تغييرات احتمالي و مقطعي مشكل خواهد كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، تأكيد كرد: براي حل مشكل ترافيك تهران بايد به انجام مطالعات تخصصي ترافيكي، طراحي لازم برنامه هاي هدفمند و منطقي، تحقق مديريت واحد شهري و تخصيص بودجه لازم توجه ويژه شود.
|
|
متروٍ، نيازمند ۸۰۰ ميليون دلار بودجه
گروه شهري: مترو تهران بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته بايد حداكثر تا ۲ سال آينده به هدف نهايي هر ۲ دقيقه يك قطار در خطوط داخل شهر تهران برسد كه اين امر نيازمند ۸۰۰ ميليون دلار بودجه است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس جعفر ربيعي ، معاون پشتيباني شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) فاصله زماني براي حركت قطار در خطوط داخل تهران را در حال حاضر ۴ دقيقه و براي خط تهران- گلشهر ۱۰ دقيقه عنوان كرد و افزود: درصدد هستيم كه زمان انتظار براي حركت قطارهاي مترو را كاهش دهيم.
اين مقام مسئول در مترو تهران، خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته بايد حداكثر تا ۲ سال آينده به هدف نهايي هر ۲ دقيقه يك قطار در خطوط داخل شهر تهران و هر ۵ دقيقه يك قطار در مسير بين شهري تهران- گلشهر دست يابيم.
وي گفت: خريد واگن هاي جديد و رسيدن به وضعيت مطلوب ۸۰۰ ميليون دلار هزينه دارد كه اين مبلغ بايد به صورت نقدي در اختيار ما قرار بگيرد.
ربيعي اظهار داشت: چنانچه اين مبلغ در اختيار مترو قرار بگيرد، ما اين آمادگي را داريم كه بلافاصله نسبت به عقد قرارداد با شركت سازنده اقدام كنيم و در نهايت پس از يك سال قطارهاي نو را تحويل بگيريم.
معاون پشتيباني شركت مترو، تصريح كرد: در حال حاضر مقدمات انجام مناقصه بين المللي براي خريد واگن هاي جديد فراهم شده و ما اميدواريم كه در سال آينده بودجه ارزي و ريالي لازم براي خريد واگن ها و قطعات تأمين شود.ربيعي افزود: چنانچه بودجه درخواستي براي خريد واگن هاي جديد و قطعات مورد نياز براي توسعه و تجهيز ناوگان حمل و نقل ريلي به صورت فاينانس باشد، فرآيند نوسازي ناوگان به كندي پيش خواهد رفت.
وي توضيح داد: از آنجايي كه فرآيند تأمين اعتبار فاينانس در ايران بسيار طولاني است، دست كم ۳ سال طول مي كشد كه قطارهاي جديد ساخته و تحويل مترو تهران شوند.
|
|
توسط معاون وزير مسكن و شهرسازي اعلام شد
جزئيات پرداخت تسهيلات وام مسكن به اقشار كم درآمد
|
|
گروه شهري- اسدالله افلاكي:براي دريافت وام ۱۰ ميليوني خريد مسكن و وام ۳ ميليوني وديعه اجاره نيازي به مراجعه حضوري به بانك مسكن و يا وزارت مسكن نيست.
به گزارش همشهري، مهندس منوچهر خواجه دلوئي معاون مسكن و ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي با اشاره به اينكه مجري اين طرح بانك مسكن است، گفت: وام ۱۰ ميليون توماني كه براي خريد مسكن كوچك اختصاص يافته به كارمندان، كارگران و بازنشستگاني تعلق مي گيرد كه متاهل يا سرپرست خانوار باشند و قبلا از امكانات زمين و مسكن استفاده نكرده باشند همچنين حداكثر دستمزد آنها ۲ برابر نظام هماهنگ باشد. متقاضيان بايد تحت پوشش تامين اجتماعي، صندوق بازنشستگي كشور يا نهادها و سازمانهايي باشند كه مورد تاييد بانك مسكن باشند.
به گفته وي، بانك مسكن نرم افزارهاي مربوط به پرداخت اين تسهيلات را تهيه كرده و كليه شعب اين بانك در سراسر كشور آماده پرداخت وامهاي مذكور است.
وي با تاكيد بر اينكه براي دريافت اين تسهيلات نيازي به مراجعه حضوري متقاضيان به بانك مسكن يا وزارت مسكن نيست، خاطرنشان كرد: طي هفته آينده، اطلاعيه هاي مربوط به اين تسهيلات از طريق جرايد همراه با فرمهاي ويژه منتشر خواهد شد و متقاضيان بايد ضمن تكميل اين فرمها كه شامل اطلاعات عمومي است تاييديه دستگاه يا سازمان و نهادهايي را كه در آن مشغول به كارند به مراكز ذيربط ارسال نمايند. سيستم بانك مسكن نيز به محض دريافت فرمها، متقاضيان را فهرست واسامي افراد واجد شرايط براي دريافت وام را اعلام مي كند و اين افراد مي توانند با اقدام به گشايش حساب در بانك مسكن وام خود را دريافت كنند. به گفته وي، ۷۰درصد از اين وام به متقاضيان در شهرهاي كوچك و متوسط و ۳۰درصد آن به متقاضيان در شهرهاي بزرگ پرداخت مي شود.
خواجه دلويي گفت: ۶درصد از سود تسهيلات اين وام در شهرهاي كوچك و ۴درصد در شهرهاي متوسط از سوي دولت پرداخت مي شود اما يارانه اي به سود تسهيلات ۱۰ميليون توماني تعلق نمي گيرد.
وي در خصوص پرداخت تسهيلات وديعه قرض الحسنه گفت: اين وام تا سقف ۳ ميليون تومان و به طور متوسط بين يك تا ۲ ميليون تومان به خانوارهاي تحت پوشش صندوقهاي بازنشستگي و تامين اجتماعي، بهزيستي و كميته امداد پرداخت مي شود و زوجهاي جوان و تحت پوشش كميته امداد در اولويت قرار دارند. براي دريافت اين تسهيلات نيز متقاضيان بايد به ضميمه فرمهايي كه در جرايد منتشر مي شود تاييديه مركز يا نهادهايي را كه تحت پوشش آن قرار دارند به نشاني مندرج در فرم ارسال كنند.
خواجه دلوئي با اشاره به اينكه بهترين مرجع تسهيم كننده شورايعالي رفاه است، افزود: در اين زمينه هماهنگي هاي لازم به عمل آمده و مقرر شده ۵۰درصد از كل تسهيلات قرض الحسنه وديعه مسكن به افراد تحت پوشش كميته امداد و ۳۰درصد به افراد تحت پوشش بهزيستي و ۲۰درصد به بازنشستگان تعلق بگيرد.
معاون وزير مسكن گفت: از آن جا كه احداث واحدهاي مسكوني اجاره اي مخاطب عمومي ندارد و اين واحدها توسط بخش خصوصي و بخش عمومي غيردولتي مثل شهرداريها احداث مي شود با اعلام فهرست پروژه ها، سازندگان اعم از بخش غيردولتي و خصوصي كه شرايط لازم را احراز كنند گزينش و زمين بدون دريافت بهاي آن به آنها واگذار مي شود و سازندگان در قبال دريافت اين تسهيلات موظف اند واحدهاي ساخته شده را به مدت ۵ سال به صورت اجاره به متقاضيان واگذار كنند و با توجه به نوع اجاره پس از ۵ سال بهاي زمين از سازندگان دريافت مي شود.
خبرنگار ما به نقل از وي مي نويسد: سالانه ۱۳۰ هزار واحد مسكوني تحت پوشش اين سه طرح قرار مي گيرد و طي ۸ سال تعداد قابل توجهي از افراد كم درآمد از اين طريق صاحب مسكن و سرپناه مي شوند.
براين اساس در سال اول اجراي طرح يعني تا پايان خرداد ماه سال ۳۰،۸۵ هزار متقاضي از وام ۱۰ ميليون توماني خريد مسكن، ۲۰ هزار متقاضي از وام قرض الحسنه وديعه مسكن تا سقف ۳ ميليون توماني بهره مند خواهند شد. و ۵۰ هزار واحد مسكوني اجاره اي احداث مي شود. در سالهاي بعدي نيز تعداد وام هاي ۱۰ميليوني به ۵۰هزار و وام وديعه مسكن به ۴۰هزار تومان افزايش مي يابد.
|
|
فرصت ها و چالش هاي گردشگري
ايسنا: نخستين همايش جهاني گردشگري سال، روزهاي ۲۶ و ۲۷ ماه جاري از سوي مجمع خاورميانه در لندن و يك مؤسسه اردني در اردن برگزار مي شود.
در اين همايش بيش از ۵۰ كارشناس از اردن، لبنان، مصر، عربستان، امارات، عمان، عراق، فلسطين، سودان، ليبي، الجزاير، سوئيس، مالت، انگليس و سوريه مشاركت مي كنند و كارشناسان گردشگري سازمان هاي جهاني از جمله سازمان گردشگري جهاني و اتحاديه اروپا و سازمان سرمايه گذاري جهان حضور خواهند داشت.
همچنين هيأت هاي رسمي از عربستان، سودان سوريه، بحرين، الجزاير، ليبي و بحرين در اين همايش به بررسي فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي گردشگري و هواپيمايي مي پردازند.
يك مسئول شركت اردني برگزار كننده اين همايش در اين خصوص گفت: گردشگران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس سالانه حدود ۱۲ ميليارد دلار براي سپري كردن تعطيلات خود در خارج از جمله عربستان اختصاص مي دهند؛ درحالي كه عربستاني ها سالانه ۷/۶ ميليارد دلار را براي سفرهاي خارجي خود اختصاص مي دهند.
|
|
طبيعت ناشناخته چهارمحال و بختياري
چهارمحال و بختياري با وجود بيش از ۱۶ قله با ارتفاع بيش از سه هزار و ۵۰۰ متر، بيش از يكصد چشمه آب، افزون بر بيست رودخانه دائمي ، چندين تالاب و آبگير مهم و ارزشمند مناطق حفاظت شده و شكارگاه هاي بزرگ، صنايع دستي گوناگون، ده ها قلعه، حمام، عمارت، تپه و تل تاريخي، محوطه باستاني و پل هاي زيبا و قديمي ، هنوز توسط گردشگران شناخته نشده است.اسفنديار حيدري پور، مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري چهارمحال و بختياري، با اشاره به اين كه استان چهارمحال و بختياري با همه امكانات گردشگري و جاذبه هاي طبيعي هنوز مورد شناسايي هموطنان و خارجي هاي سفر كرده به ايران واقع نشده، تصريح كرد: قصد داريم در سال ۸۵ تمام قواي خود را براي شناساندن اين استان زيباي كشورمان به تمامي هموطنان و توريست هاي خارجي گذاشته تا گامي در جهت تحقق اهداف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برداريم.
|
|
درخواست رفع موانع نقشه برداري از
زمين هاي جزيره آشوراده
مهر- استاندارگلستان خواستار رفع موانع نقشه برداري و مطالعه زمين هاي آشوراده توسط كارشناسان سازمان مناطق گردشگري براي آغاز مطالعات طرح دهكده گردشگري جزيره آشوراده شد.
محمد علي شاعري در نامه اي به رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، با تاكيد بر اين مسئله آورده است: پيرو ملاقات و مذاكره حضوري مورخ ۲۶/۹/۸۴ و موافقت وي در خصوص اجراي طرح هاي گردشگري در چارچوب ضوابط و معيارهاي سازمان محيط زيست در آشوراده، خواهشمند است دستور فرماييد مراتب چگونگي بررسي و تصويب طرح توسط هيأتي مركب از كارشناسان سازمان محيط زيست، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و نماينده استانداري انجام شود.
بديهي است با توجه به اينكه تهيه و ارائه هرگونه طرح مستلزم نقشه برداري و مطالعه توسط كارشناسان سازمان مناطق گردشگري است، ضرورت دارد تأكيد شود سازمان محيط زيست مازندران با رفع فوري موانع، همكاري لازم را معمول دارد.
|
|
سفر گردشگران عراقي با خودروهاي شخصي به ايران
زائران و گردشگران عراقي جهت زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنين بازديد از آثار باستاني و تاريخي كشورمان از طريق كانون جهانگردي و اتومبيلراني به ايران مسافرت مي كنند.
روابط عمومي و امور بين الملل كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است، به منظور توسعه و راه اندازي توريسم سياحتي و زيارتي في مابين كشورمان و كشور عراق كانون جهانگردي و اتومبيلراني همكاريهاي فني و آموزشي را با تعدادي از آژانس هاي توريستي عراق آغاز كرده و دفتر كانون جهانگردي و اتومبيلراني در كشور عراق اين همكاريها را هماهنگ خواهد كرد.
اين كانون همچنين به عراقي هايي كه از طريق ترانزيت به ايران سفر كرده و قصد مسافرت به ساير كشورها را دارند، خدمات ارائه خواهد كرد.
كانون جهانگردي و اتومبيلراني همچنين در سال آينده سفر زائران عراقي عمره از طريق ايران به مقصد عربستان را برنامه ريزي كرده و سرويس هاي لازم را به آنها ارائه خواهد داد.
|
|
فرهنگ سازي به جاي اقدامات فيزيكي
براي ايمن سازي جاده ها
گروه شهري- امير موسي كاظمي : نقش غيرقابل انكار شبكه راه هاي استان تهران به عنوان شاهراه ارتباطي كشور و كاهش نرخ تصادفات در جاده هاي اين استان و همچنين نقش رسانه هاي گروهي در فرهنگ سازي در اين زمينه محور گفت وگوي كوتاهي است با احمد صديق، مدير كل راه و ترابري استان تهران كه از نظرتان مي گذرد.
***
* استان تهران در ارائه خدمات ايمني جاده ها در بين استان هاي كشور چه جايگاهي دارد؟
- در سال ۸۳ استان خراسان مقام اول را در ارائه خدمات ايمني جاده ها در ميان استان هاي كشور به دست آورد و امسال اين عنوان به استان هاي قم و سمنان تعلق گرفت. اين در حالي است كه استان تهران بر اساس اعلام پليس راه كشور در رده ممتاز از نظر كاهش تعداد تصادفات قرار دارد.
* اقدامات فيزيكي براي ايمن سازي جاده ها چقدر در تأمين امنيت جاده ها و كاهش تصادفات نقش دارد؟
- استفاده از اقدامات فيزيكي در جاده هاي كشور فقط مي تواند به عنوان يك مسكن تلقي شود و اگر ما بخواهيم به آرمان هاي خود در ايمن سازي جاده ها برسيم ناچار به فرهنگ سازي هستيم.
* اين فرهنگ سازي بايد توسط كدام نهادها انجام شود؟
- جدا از فعاليتي كه همه نهادهاي مرتبط در اين زمينه بايد انجام دهند، رسانه هاي گروهي و به خصوص صدا و سيما به عنوان رسانه ملي نقش مهمي در راه آگاه سازي مردم به عهده دارند. در واقع از صدا و سيما انتظار مي رود كه به منظور كاهش نرخ تصادفات و رساندن ميزان آن به نرخ تصادفات كشورهاي پيشرفته با اختصاص حداقل پنج ساعت از برنامه هاي يك شبكه تلويزيوني در راه فرهنگ سازي حمل و نقل و ترافيك گام بردارد.
* اداره كل راه و تر ابري استان تهران كاهش ميزان تصادفات از ۲/۳ درصد پيش بيني شده در سال ۸۳ به ۲۰ درصد چقدر نقش داشته است؟
- در سال ۸۳ بيش از ۶۰۰ كيلومتر از شبكه راه هاي استان تهران بهسازي و ايمن سازي شده و به منظور افزايش ايمني ترافيك در شب ها ۲۰۰ كيلومتر از راه هاي اين استان به سيستم روشنايي مجهز شد. در اين مدت بيش از ۴۲۰ ميليارد ريال صرف بهسازي، مرمت و ايمن سازي راه ها شد و همين روند در سال ۸۴ هم ادامه پيدا كرد تا شبكه راه هاي استان تهران كه از سهم عمده اي در ترافيك كشور برخوردار است، ايمني لازم را كسب كند.
|
|
افزايش پايگاه سيار امداد و نجات جاده اي كشور
|
|
رئيس سازمان امداد و نجات كشور با بيان اينكه سامانه امداد و نجات ايران از نظر كيفي در سطح بين المللي در رتبه اول قرار دارد افزود: اين سامانه از نظر كمي و امكانات نياز به تقويت دارد.
دكتر شهرام علمداري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: تقويت اين سامانه در بخش هماهنگي و مديريت لازم است و نيروهاي امدادي اعم از هلال احمر، اورژانس ، پليس و نظاير آنها بايد در كشور هماهنگ و منسجم عمل كنند.
علمداري ، سال ۸۵ را سال هماهنگي در مديريت بحران دانست و افزود: در نظر است سال آينده به افزايش كيفيت نيروي انساني در زمينه مديريت و برنامه ريزي بپردازيم .وي با اشاره به وجود بيش از ۱۰ ميليون نفر نيروي بسيجي و چهار ميليون نفر امدادگر هلال احمر تأكيد كرد: در نظر است سال آينده كيفيت اين نيروهارا بالا ببريم .
وي با تأكيد بر آموزش نوع دوم كه همان مديريت و برنامه ريزي است افزود: در شش ماه آينده در نظر است در هر استان حداقل ۱۰ نفر مدير تربيت كنيم .
رئيس سازمان امداد و نجات كشور همچنين اعلام كرد: تعداد پايگاههاي امداد و نجات جاده اي در كشور به ۴۰۰ پايگاه افزايش مي يابد.
وي گفت : هم اكنون در كشور ۱۲۰ پايگاه امداد و نجات جاده اي وجود دارد كه در طول پنج سال اين تعداد افزايش مي يابد.وي مهمترين برنامه اين سازمان را هماهنگ كردن عوامل امداد جاده اي شامل هلال احمر، پليس راه و اورژانس بيان كرد و گفت : در نظر است براي رسيدن به اين هماهنگي كمپ هاي مشتركي در جاده ها ايجاد شود.
وي با بيان اينكه با هماهنگ شدن عوامل امداد و نجات در كشور كمبودها از بين مي رود تصريح كرد: اگر اين هماهنگي نباشد هلال احمر به ميزان ۷۰درصد در بخش امكانات با كمبود مواجه است .
وي شمار چرخبال در اختيار اين جمعيت براي امداد هوايي را هشت فروند اعلام كرد و افزود: در پي تقويت ناوگان هوايي امداد و نجات هستيم و اين طرح با هماهنگي دولت و ستاد فرماندهي انجام خواهد شد.
|