پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۳ - Feb 16, 2006
صادرات گوشت قرمز از اول اسفند متوقف مي شود
عرضه مرغ زنده در كشور ممنوع شد
مصرف مرغ و تخم مرغ پخته منعي ندارد
004041.jpg
گروه اجتماعي: براي پيشگيري از احتمال ابتلاي انسان به آنفلوانزاي مرغي عرضه مرغ زنده در سطح كشور ممنوع شد.
به گزارش ايلنا معاون مركز مديريت بيماري  هاي وزارت بهداشت، شايعه فوت انساني آنفلوانزاي مرغي را تكذيب كرد و گفت: هيچ مورد فوت انساني ناشي از آنفلوانزاي مرغي در كشور تاييد نشده و هرگونه خبري در اين زمينه نادرست است.
وي افزود: وجود بيماري آنفلوانزاي مرغي بين پرندگان وحشي تالاب انزلي به تاييد آزمايشگاه مرجع بين  المللي رسيده؛ اما هيچ مورد اثبات  شده  اي از اين بيماري بين طيور خانگي و صنعتي و انسان  ها وجود ندارد.
به گفته زهرايي، شكار پرندگان وحشي در كشور ممنوع است و به مردم توصيه مي  كنيم از خريد گوشت پرندگان وحشي شكار شده خودداري كنند.
وي يادآور شد: به مردم روستايي توصيه مي  كنيم طيور خانگي خود را در قفس نگهداري كنند و از تماس پرندگان وحشي با پرندگان خانگي خود جلوگيري كنند و اجازه ندهند كودكان تماس بدني نزديك با پرندگان داشته باشند.
زهرايي، با اشاره به ضرورت همكاري مردم، گفت: از مردم درخواست مي  كنيم كه در هر نقطه  اي تلفات مشكوكي از پرندگان خانگي يا وحشي مشاهده كردند، بلافاصله به اولين مركز درماني اطلاع دهند.
وي خاطرنشان كرد: مصرف تخم  مرغ و مرغ پخته شده، هيچ مانعي ندارد و مردم مي  توانند با خيال راحت از مرغ  هاي كشتار سازمان دامپزشكي مصرف كنند.
وي افزود: به كساني كه به مناطق آلوده سفر مي  كنند، توصيه مي  كنيم در سفر خود حتماً از مرغ و تخم  مرغ كاملاً پخته شده استفاده كنند، تا از خطر دور باشند.
وي با تاكيد بر اين  كه واكسن آنفلوانزاي انساني فرد را در برابر آنفلوانزاي پرندگان ايمن نمي كند، گفت: وزارت بهداشت با همكاري سازمان دامپزشكي كشور همه پرسنل را كه در ارتباط با بررسي كانون هاي مشكوك  نمونه  گيري و معدوم  سازي طيور هستند را عليه آنفلوانزاي انساني واكسينه كرده كه هدف از اين كار پيشگيري از نوع تركيبي ويروس و ايجاد ويروس هايي با توانايي انتقال انسان به انسان و نهايتا حفظ سلامتي جامعه است.
وي ادامه داد: كليه پرسنل دامپزشكي كه موظف به معدوم سازي طيور مشكوك به آنفلوانزاي پرندگان هستند بايد آگاه باشند كه اين واكسن آنان را در برابر آنفلوانزاي پرندگان ايمن نمي كند و در زمان معدوم سازي طيور از روشهاي حفاظتي مثل ماسك، دستكش، چكمه و لباس مخصوص بايد استفاده شود.
دكتر زهرايي بابيان اين كه علائم آنفلوانزاي پرندگان و انساني در انسان متفاوت نيست، گفت: علائمي مانند تب بالا، سردرد، دردهاي عضلاني،  احساس لرز، سرفه، گلودرد، آبريزش بيني، قرمزي چشم و اسهال از جمله علائم آنفلوانزاست كه در آنفلوانزاي پرندگان و انساني بروز مي كند.
معاون مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت گفت: هر تب و سرفه اي نشانه آنفلوانزاي پرندگان نيست مگر اين كه فرد طي ۷ تا ۱۰ روز گذشته با پرنده  بيمار و يا تلف شده اي در تماس بوده باشد.
آموزش دانش آموزان كشور درباره روش هاي پيشگيري از بيماري آنفلوانزا
شيوه نامه  پيشگيري  و كنترل  بيماري  آنفلوانزا براي  افزايش  آگاهي  مديران  و معلمان  و انتقال  آن به  دانش آموزان  در مدارس  تهيه  و ابلاغ  شد.
به  گزارش  روابط عمومي  وزارت  آموزش  و پرورش ، در اين  شيوه  نامه  ضمن  توضيح  درخصوص  بيماري  آنفلوانزا و انواع  آن ، چگونگي  ابتلا به  اين بيماري  در انسان  و پرندگان  به  طور مفصل  تشريح  شده  است .
درصورتي  كه  مواردي  از آنفلوانزاي  پرندگان  در انسان  يا پرندگان  كشور همسايه  ديده  و تأييد شود در استان  همجوار كميته  اجرايي  شرايط اضطراري  با هدف  پيشگيري  از ابتلاي  دانش آموزان  و اوليا ي مدارس  به  آنفلوانزا تشكيل مي شود.
دراين  شيوه  نامه ، شرايط اضطراري  به  شرايطي  گفته  شده  است  كه  در آن بيش از ۱۵ درصد دانش آموزان  به  علت  ابتلا به  يك  بيماري  تنفسي  شبيه  سرماخوردگي شديد از مدرسه  غيبت  كرده  باشند.
مشاهده  ابتلاي  انسان  به  آنفلوانزاي  پرندگان  در استان  يا استان هاي  همجوار نيز از ديگر شرايط اضطرار است .
درصورت  وقوع  شرايط اضطراري ، كميته  اجرايي  اضطراري  استان  وارد عمل  شده  و مسئوليت  هماهنگي  و پشتيباني  براي  اقدامات  پيشگيرانه  و حسن  اجراي  دستورالعمل ها، هماهنگي  براي  پيگيري  بيماري  و پيشنهاد تعطيلي  مدارس  به  مسئولان آموزش  و پرورش  استان  در صورت  لزوم ، را برعهده  خواهد داشت .
از ديگر وظايف  اين  كميته ، برپايي  نشست هاي  توجيهي  آموزش  با مربيان  بهداشت  رابطان  بهداشتي ، كاركنان  مدارس  و والدين  دانش آموزان  و هماهنگي  براي  پيگيري  موارد مشكوك  بيماري  است .

فعاليت داوطلبانه ۱۰۰ هزار رابط بهداشتي در كشور
ايرنا: كارشناس  مركز توسعه  و شبكه  ارتقاي  سلامت  وزارت  بهداشت  و درمان  و آموزش پزشكي  گفت : يكصد هزار رابط بهداشتي  بصورت  داوطلبانه  براي  ارتقاي  سطح  سلامت جامعه  با وزارت  بهداشت  و درمان  در سطح  كشور همكاري  مي كنند.
فاطمه  مالكي  افزود: اين  رابطان  بهداشتي با حضور در سطح  محله ها و نقاط مختلف  شهر مردم  را نسبت  به  مسائل  بهداشتي  واجتماعي  آگاه  مي كنند.
وي  گفت : استفاده  از نيروهاي  مردمي وداوطلب  براي  كمك  به  ارتقاي  سطح  سلامت جامعه  از سال  ۱۳۶۹ دركشور آغاز شده  است  واين  افراد تاكنون  خدمات  ارزنده اي براي  آگاه سازي  مردم  وخصوصا خانواده ها انجام  داده اند.
اين  كارشناس  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  گفت : رابطان  بهداشتي  تلاش مي كنند علاوه  بر آگاه سازي  جامعه  درخصوص  بيماريهاي  مختلف ، درحد توان  فرهنگ سازي  و تلاش  براي  رفع  مشكلات  زيست  محيطي ، اجتماعي  وشهري   كنند.
وي  افزود: رابطان  بهداشتي  هفته اي   يكبار باگردآمدن  در مراكز بهداشتي  ودرماني  اقدام  به  فراگيري  آموزشهاي  لازم  وانتقال  آن به  مردم  مي كنند.
مالكي  بااشاره  به  تحصيلات  رابطين  بهداشتي  گفت : براساس  ارزشيابي  كه  صورت گرفته  ۳۰ درصد ازاين  افراد ديپلم ، ۱۰ درصد فوق  ديپلم  وليسانس  و ۶۰ درصدتحصيلات  پايين  تر از ديپلم  دارند.
وي ، مهمترين  اولويت  كاري  رابطان  بهداشتي  رااطلاع  رساني  درزمينه  بيماريهاي قلبي  وعروقي ، بيماريهاي  عفوني  و بيماريهاي  واگير ذكر كرد.

سيگاري ها يك و نيم برابر اعتبار دارويي كشور هزينه تلف مي كنند
ايرنا: جمعيت  مبارزه  با استعمال  دخانيات  ايران  اعلام  كرد: سالانه  حدود ۱۵ هزار ميليارد ريال ، هزينه  كشيدن  سيگار مي شود كه  اين  رقم  يك  و نيم  برابر هزينه  كل  دارويي  كشور است .به  گزارش  جمعيت  مبارزه  با استعمال  دخانيات ، در ايران ، سالانه  دو برابر مبلغ  ياد شده  يعني  متجاوز از ۳۰ هزار ميليارد ريال  صرف  عوارض  بيماري هاي  جانبي  ناشي  از كشيدن  سيگار مي شود. در نتيجه گيري  كلي ، هزينه هاي  تحميلي  كشيدن  سيگار بر جامعه ، بيش  از چهار و نيم  برابر رقم  هزينه  دارويي  كشور است .

سايت ايران كارتون از دنياي وب محو شد
سايت «ايران كارتون» ، متعلق به خانه كاريكاتور ايران (دبيرخانه مسابقه كاريكاتور «مرز آزادي بيان كجاست؟» ) ديروز براي مدتي از سرور اصلي اين سايت واقع در كشور آمريكا پاك شد.
سيدمسعود شجاعي طباطبائي رييس خانه كاريكاتور در گفت وگو با همشهري اعلام كرد هم اكنون علاقه مندان مي توانند از آدرس www.irancartoon.ir استفاده كنند، وي افزود: درصورت حك شدن مجدد اين آدرس چند تن از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف اعلام آمادگي كرده اند به سرعت سايت جديدي بسازند.
لازم به ذكر است پيش از اين نيز در طي برگزاري نمايشگاه كاريكاتور اينترنتي «فلسطين خانه ندارد» چندين بار اين سايت حك شد ولي هيچگاه به اين شكل سرور اصلي، اين سايت را مورد هجمه قرار نداده بود.اين سايت يكي از معتبرترين سايت هاي كاريكاتور در جهان با حدود شش هزار صفحه است و پربيننده ترين سايت كاريكاتور در سال ۲۰۰۱ شناخته شد.

شيوه حفاظت از بانك ها تغيير مي كند
ايسنا: فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه روش حفاظت از بانك ها از اسفند ماه تغيير مي كند از هماهنگي هاي صورت گرفته بين پليس و بانك مركزي جهت حضور ماموران پليس با لباس شخصي در بانك ها خبر داد و خاطرنشان كرد: پليس در راستاي افزايش قدرت مانور در مواجهه با سارقان بانك ها از اين پس با ماموران لباس شخصي حفاظت اين محيط را در نظر مي گيرد.
سردار طلايي با اعلام اينكه تجهيز تمامي بانك هاي تهران به سيستم مانيتورينگ و دوربين مدار بسته گفت: با توجه به مشكلات پيش روي ماموران نيروي انتظامي در مواجهه با مجرماني كه در بيش از سه هزار و ۵۰۰ بانك تهران اقدام به اعمال بزهكارانه  مي كردند، طي مذاكرات صورت گرفته با رئيس بانك مركزي از سال آينده محيط خارج و داخل بانك با سيستم مانيتورينگ و دوربين هاي مدار بسته تحت كنترل قرار گرفته و از اين رو مطمئنا در سال آينده شاهد كاهش سرقت در بانك ها خواهيم بود.

فراخوان سازمان نظام پرستاري از پرستاران
متقاضي اشتغال در خارج از كشور
فارس: سازمان نظام پرستاري كشور به منظور ساماندهي و تسهيل اشتغال همراه با حفظ منافع و حقوق پرستاران و اطمينان از شرايط كاري در خارج از كشور اقدام به ثبت نام از پرستاران متقاضي مي نمايد.
به گزارش روابط عمومي  سازمان پرستاري پرستاران مي توانند برگه مشخصات خود را از طريق پست الكترونيكي به سازمان نظام پرستاري ارسال كنند تا پس از بررسي طبق قراردادهاي منعقده با مبادي ذي ربط داخل و خارج از كشور جهت اعزام دعوت شوند.سازمان نظام پرستاري ضمن بررسي شرايط كاري در خارج از كشور تضمين هاي لازم را از طرف خارجي جهت حفظ منافع پرستاران اخذ مي كند و پرستاران پس از انجام گزينش هاي علمي  و صلاحيت هاي عمومي  به آن كشورها اعزام خواهند شد.
خاطرنشان مي شود در حال حاضر تعدادي از پرستاران از راه هاي مختلف مبادرت به اين امر مي كنند كه در بسياري از موارد به مشكلات عمده اي برخورد مي كنند.

نمايشگاه نقاشي و عكاسي هنرمندان
جانباز ايران در نخجوان برپا شد
ايسنا: يك گروه از هنرمندان معلول و جانباز كشورمان به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به برپايي نمايشگاهي هنري در سالن اصلي نمايشگاه هاي شهر نخجوان اقدام كردند.
در آسياي ميانه، در اين نمايشگاه، آثار هنري چهار نفر از هنرمندان معلول و جانباز ايراني در معرض ديد همگان قرار گرفت.
در اين نمايشگاه كه در مراسمي  رسمي با حضور مقام هاي عالي رتبه جمهوري خودمختار نخجوان، سركنسول و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ايران در نخجوان و جمعي از علاقه مندان و شخصيت هاي فرهنگي، هنري و علمي گشايش يافت، زارع - سركنسول كشورمان در نخجوان - در سخناني با اشاره به بيست وهفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، گوشه اي از دستاوردهاي كشورمان را براي حضار بيان كرد.
آذر علي اكبر اف - وزير امور اجتماعي جمهوري خودمختار نخجوان - نيز با تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، گفت: هنرمندان معلول و جانباز ايراني اسوه و الگوي انساني معتقد و مومن هستند.

كمك به۳۰ تا ۵۰ هزار معتاد تزريقي رها شده در كشور
ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي گفت: با تامين امكانات مورد نياز ناجا پيش بيني مي شود كه جرايم در سطح كشور ۱۰ درصد كاهش يابد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در ياسوج افزود: جرايم در سطح كشور در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد و در استان كهگيلويه و بويراحمد ۴۰ درصد كاهش داشته است.
وي با تأكيد بر مبارزه با سوداگران مرگ گفت: جلسه اي با حضور نيروي انتظامي ،ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراي امنيت ملي و شوراي امنيتي تشكيل شده است تا در اين زمينه در اسفند ماه طرح ارتقاي امنيت كه يكي از موارد آن مبارزه با مواد مخدر است در سطح كشور به اجرا در خواهد آمد كه طي آن معتادان خياباني جمع آوري خواهند شد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: روزانه ۱۲ معتاد در اثر سوء مصرف مواد مخدر در كشور جان مي بازند كه ما سعي داريم سال آينده معتادان تزريقي را كه شامل معتادان پرخطر هستند، به صورت آزمايشي در سطح كشور با همكاري بهزيستي جمع آوري كنيم و هم اكنون نيز ۳۰ تا۵۰ هزار نفر معتاد رها شده در سطح كشور داريم.
وي در ادامه درباره تمهيدات ايام نوروز امسال گفت: در نوروز امسال طرح هاي مختلفي را در زمينه افزايش ضريب امنيتي در كشور با همكاري ساير سازمان ها جهت خدمات دهي به مردم خواهيم داشت.
فرمانده ناجا گفت: نيمي از كاركنان ناجا نوروز امسال شيفت خواهند بود.

جانبازان ۵۰ درصد به بالا تا پايان امسال
خودرو دريافت مي كنند
ايسنا: معاون حقوقي و امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد: تمامي جانبازان ۵۰ درصد به بالا كه تاكنون خودرو دريافت نكرده اند، بايد با مراجعه به بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ها و مناطقي كه پرونده دارند، تا پايان سال نسبت به تحويل خودرو اقدام كنند.
حسين وفايي افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال ۷۹ به كليه جانبازان ۵۰ درصد به بالا خودرو تعلق مي گيرد كه از اين سال ۴ هزار خودرو سالانه تحويل داده شد و در سال جاري مقرر شد حدود ۱۰ هزار جانباز ۵۰ درصد به بالا كه تاكنون خودروي خود را تحويل نگرفته اند، نسبت به آن اقدام كنند.
به گفته وي، خودرو اين جانبازان تا نيمه اول اسفند ماه بدون هيچ اولويت بندي تحويل خواهد شد.
وفايي خاطرنشان كرد: اعتبارات مورد نياز اين تسهيلات از طريق دولت در اختيار بانك ملي قرار گرفته و اين بانك موظف شده تا پايان بهمن ماه در صورت معرفي جانبازان از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران، تسهيلات را در اختيار جانبازان قرار دهد.

معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي خبر داد:
پرداخت عيدي معادل يك ماه مستمري به زنان سرپرست خانواده
004044.jpg
ايسنا: معاون دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان مديريت و برنامه ريزي، عيدي زنان سرپرست خانوار با اختصاص بخشي از اعتبار۴۰ ميليارد توماني متمم بودجه پرداخت مي شود.
پرويز زارعي افزود: با اختصاص اعتبار لازم، عيدي معادل مستمري يك ماه بر اساس تعداد اعضاي خانواده بين ۱۶ تا ۳۶ هزار تومان به زنان سرپرست خانوار پرداخت مي شود.
وي تصريح كرد: در لايحه بودجه سال ۸۵ پيش بيني شده است مستمري زنان سرپرست خانوار بر اساس تعداد اعضاي خانواده به ۳۰ تا ۵۰ درصد حداقل مستمري استخدام كشوري (۱۳۵ هزار تومان) در سال آينده افزايش يابد.
زارعي در خصوص بيمه زنان خانه دار نيز گفت: تا كنون ۳۰ هزار زن خانه دار در قالب اين طرح تحت پوشش بيمه زنان خانه دار در آمده اند؛ ولي از آن جا كه اين طرح ساز و كار بيمه اي دارد، به نظر مي رسد با عامليت بانك، به خوبي اجرا نشود، لذا در حال مذاكره هستيم كه سازمان هاي بيمه گر يكجا اجراي اين طرح را بر عهده گيرند.
معاون دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي كشور با بيان اين كه ۱۴۷ هزار خانوار زن سرپرست يعني ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند افزود: ۶۷ هزار خانوار زن سرپرست پشت نوبت دريافت خدمات از بهزيستي قرار دارند كه پيش بيني مي شود با توجه به سياست محروميت زدايي دولت جديد اين خانوارها نيز در سال آينده تحت پوشش بهزيستي درآيند.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به طرح هاي اشتغالزايي به منظور خروج زنان سرپرست خانوار از پوشش هاي حمايتي افزود: در سال جاري براي ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضاي خانواده هاي زن سرپرست اشتغالزايي از طريق گروههاي هميار تعاوني هاي حمايتي و كارگاهها صورت گرفته است.
به گفته زارعي بيش از ۴هزار خانوار زن سرپرست طي سالهاي گذشته بازتوان شده اند و يكهزار خانوار كه خود اشتغالي كرده اند سازمان بهزيستي سهم حق بيمه آنها را بر عهده گرفته و از تحت پوشش حمايت به بيمه اي در آمده اند.
وي پيش بيني كرد اين تعداد در سال آينده در صورت موافقت و اختصاص بودجه به حداقل سه برابر افزايش يابد.

در تماس تلفني با ۱۶۱۶
ايثارگران بدون حضور در بنياد شهيد پاسخ مي گيرند
004038.jpg
گروه اجتماعي- عباس اسدي: در بازديد رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از مركز هدايت الكترونيك تامين فراگير «هاتف» وابسته به بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام شد،  خانواده هاي شهدا، جانبازان و آزادگان بدون حضور در ساختار سازماني بنياد شهيد با طرح مسايل و مشكلات از طريق تلفن ۱۶۱۶ پاسخ مي گيرند.
به گزارش خبرنگار ما عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در اين بازديد كه دكتر حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز حضور داشت پس از آشنايي با نحوه كار بخش هاي مختلف مركز هاتف از راه اندازي اين مركز در بنياد شهيد ابراز رضايت كرد و گفت: اگر اين روش پسنديده و قابل تحسين در ساير سازمان ها، نهادها و ارگان هاي دولتي اجرايي و عملياتي شود منافع اين كار از حيث كاهش سفرهاي درون شهري در ابعاد ملي آشكار خواهد شد.
در اين بازديد دكتر حسين دهقان از راه اندازي مركز  هاتف در بسياري از مراكز استان ها تا پايان سال خبر داد و گفت: با راه اندازي اين مركز در استان تهران ۴۰ درصد از مراجعه ايثارگران به ساختار سازماني بنياد شهيد كاسته شده و پيش بيني مي شود با فراگير شدن اين مركز در ساير شهرهاي كشور مراجعه حضوري به بنياد شهيد تنها در موارد خاص صورت گيرد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه راه اندازي پاسخگويي الكترونيك به تقاضاي شهروندان منافع زيادي را براي شهروندان و دولت درپي خواهد داشت گفت: از آنجا كه جامعه هدف بنياد شهيد و امور ايثارگران، خانواده هاي شهدا و جانبازان و آزادگان هستند و از حيث مراجعه به بنياد به زحمت مي افتند راه اندازي اين گونه مراكز مي تواند دغدغه  خاطر آن ها را به حداقل رسانده و بستر بررسي و مطالعه دقيق و كارشناسي مسايل و مشكلات آن ها را در ساختار بنياد شهيد فراهم آورد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اينكه در ۲۲ اسفند سال جاري سالروز تاسيس بنياد شهيد مراكز هاتف به صورت رسمي كار خود را در مراكز استان ها آغاز مي كنند گفت: در گشايش مراكز جديد خطاها و نقصان هاي احتمالي به حداقل رسيده وبا مديريت بهينه نشان و منزلت خانواده ايثارگران در پاسخگويي به آن در نظر گرفته مي شود.
شايان ذكر است مركز هاتف با هدف پاسخگويي به نيازها،  تقاضا، خواست ها و مشكلات خانواده ايثارگران راه اندازي شده كه در تماس با تلفن ۱۶۱۶ جامعه هدف مي توانند با بنياد مرتبط شوند.
عكس: شهيد محمد كربلايي احمد

گفته مي شود...
* وزير اصلاحات ايتاليا اعلام كرده كه تي شرت هاي حاوي تصاوير موهن از پيامبر اسلام(ص) را تهيه و پوشيده است. «رابرتوكاندرولي» گفته كه من آماده هستم به هر كسي كه بخواهد از اين تي شرت ها بدهم و اينكار را هم تحريك آميز نمي دانم.
* نتايج يك نظرسنجي كه توسط موسسه «گالوپ» ، شبكه تلويزيوني «سي ان ان» و روزنامه «يو اس اي تودي» انجام شده نشان مي دهد كه ۷۰ درصد آمريكايي ها از حمله نظامي عجولانه دولت بوش به ايران نگران هستند.
* عزت الله سحابي از فعالين ملي گرا به حمايت از بحث انرژي هسته اي ايران پرداخت. وي اخيراً در جمعي گفته كه «غرب نمي خواهد ما رشد كنيم و قدرتمندان دنيا با ما مخالف هستند اما عقل و وجدان انساني حكم مي كند كه نگذاريم سرمايه هسته اي ما از بين برود» تاكنون ملي گرايان بر خلاف ديگر فعالين سياسي كمتر حاضر به حمايت از اين خواسته ملي بودند.
* بازتاب: با دستور وزير ارتباطات براي بازنگري در قراردادهاي اين وزارتخانه با بخش خصوصي، بيش از پنجاه ميليارد تومان به خزانه دولت باز مي گردد.
با بررسي پروژه ۱۶۰ ميلياردي بيلينگ و صورتحساب تلفن همراه، اين رقم به ۱۱۰ ميليارد تومان، پروژه ۹۰۰ ميليون توماني فيلترينگ به ۷۵۰ ميليون تومان كاهش يافته است.همچنين حجم پروژه تحقيق براي ايجاد پارك فناوري كه پيش از اين با مبلغ ۵/۲ ميليارد تومان منعقد شده بود، پس از بررسي به كمتر از يك ميليارد تومان كاهش يافته است.

اخبار كوتاه سياسي
دبيركل حزب مؤتلفه: حمله به سفارتخانه ها درست نيست
ايسنا: دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: توهين كنندگان به پيامبر اكرم(ص) را متدين به هيچ ديني نمي دانيم لذا با آنها هيچ مذاكره اي نخواهيم داشت.
محمدنبي حبيبي اقدام برخي روزنامه هاي اروپايي در توهين به پيامبر(ص) را توطئه اي از پيش تعيين شده دانست و خاطرنشان كرد كه آنها در قالب اين توطئه سعي داشتند محكي نسبت به عكس العمل مسلمانان از اين قضيه داشته باشند.
وي برهمين اساس اصل اعتراضات مسلمانان در كشورهاي اسلامي نسبت به اين قضيه را بجا دانست و تأكيد كرد كه سكوت در برابر توهين به بالاترين مقام اسلام كه پيامبر اكرم(ص) است به هيچ وجه قابل قبول و منطقي نيست.
وي يادآور شد: مسلمانان در واكنش به اين اهانت ها تنها نبايد به اعتراضات خياباني بسنده كنند و بايد تحريم كالاهاي كشورهايي كه حتي حاضر به عذرخواهي در مقابل اقدامات توهين آميزشان نيستند در مرحله  بعدي اين اعتراض قرار گيرد.
وي در عين حال حمله به سفارتخانه هاي كشورهاي خارجي از جانب مسلمانان را عملي درست ندانست و گفت: در اين مرحله اعتراض خياباني و تحريم كالاهاي اين كشورها كافي است.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* با «فوت كردن» شمع توبه، سال هاي «فوت شده» را جشن مي گيريم!
* نيمي از موي سفيد علتش «ارث» است نيمي ديگر «حرص» !
* «مرگ» همه را «با يك چشم» نشانه رفته است!
* مجلس «ترحيم» ما مانند «تولدمان» سبب خوشحالي عده اي نشود!

تصميم جديد وزارت آموزش و پرورش
دانشسراها و مراكز تربيت معلم احيا مي شود
كاهش شهريه براي دانشگاه پيام نور ۳۵۰ ميليارد ريال بار مالي دارد
گروه علمي فرهنگي: معاون  توسعه  مشاركتهاي  مردمي  وزارت  آموزش  و پرورش  از احياي  مراكز دانشسرا و تربيت  معلم  در كشور خبر داد.
غلامحسين  حيدري ، روز چهارشنبه  در حاشيه  آيين  توديع  و معارفه رئيس  سازمان  آموزش  و پرورش  استان  ايلام  به  ايرنا گفت : وزارت  آموزش  و پرورش  در جديدترين  دستورالعمل  اجرايي  زمينه  احياي  مراكز دانشسرا و تربيت  معلم  در كشور را فراهم  كرده  است .
وي  مهمترين  هدف  از احياي  اين  مراكز را جذب  و تربيت  نيروي  بومي براي  گسترش  تعليم  و تربيت  در مناطق  محروم  كشور عنوان  كرد.
وي  اظهار داشت : بر اين  اساس  از سال  آينده  با به كارگيري  نيروهاي  جديد در قالب  مراكز دانشسرا و تربيت  معلم  زمينه  براي  خدمات  دهي  مطلوب  به  دانش آموزان  مناطق  محروم  كشور فراهم  مي شود.
وي  همچنين  به  افزايش  ميزان  كمكهاي  مردمي  اشاره  كرد و افزود: توسعه  مشاركت هاي  مردمي  در سالهاي  اخير به  يك  فرهنگ  تبديل  شده  است .
حيدري  بدون  ذكر آمار ميزان  مشاركتهاي  مردمي  امسال  گفت : در برخي  استان ها ميزان  كمك هاي  مردمي دوبرابر سهم  دولت  بوده  كه  بيانگر توسعه  مشاركت هاي  مردمي  براي  مددياري  به  نظام  تعليم  و تربيت  است .
معاون  توسعه  مشاركت هاي  مردمي  براي  شركت  در آيين  توديع  و معارفه  رئيس سازمان  آموزش  و پرورش  ايلام  به  اين  استان  سفر كرده  است .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
برگزاري مسابقه كاريكاتور هولوكاست
توسط همشهري اقدام سنجيده اي است
اقدام روزنامه همشهري تلنگري به ذهن  جامد شده بشريت در مورد موضوعي است كه مي تواند كاملاً پژوهشي باشد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه دومين نمايشگاه بين المللي صنعت چاپ و بسته بندي در جمع خبرنگاران، برگزاري مسابقه كاريكاتور هولوكاست توسط روزنامه همشهري را اقدام بسيار پسنديده و سنجيده اي خواند كه با بهره گيري از يك فرصت بسيار اخلاقي و منطقي صورت مي گيرد.
حسين صفار هرندي افزود: درباره واقعه هولوكاست هر كس تصويري در ذهن دارد اين تصوير يا مخلوق اذهان صهيونيسم بين الملل است كه موضوع موهومي را بي اندازه بزرگ جلوه داده اند به حدي كه خودشان هم در برابر آن وحشت داشته و اگر كسي به اظهار نظر پيرامون آن بپردازد دچار وحشت مي شوند يا اينكه بايد از نگاه كساني اين موضوع را بررسي كنيم كه صادقانه به عنوان پژوهشگر سابقه تاريخي هولوكاست را بررسي كرده اند آنها معتقدند در سابقه تاريخي هولوكاست موضوعاتي كه توسط غرب مطرح مي شود ديده نشده است.
وي افزود: بسياري از محققين غربي از كشورهاي آلمان و فرانسه معتقدند زنده سوزي يهوديان در سابقه اين واقعه ديده نشده است. اين موضوع از سوي دانشمنداني مانند روژه گارودي كه جزو افتخارات فرانسه محسوب مي شد مطرح گرديد و طرح آن موجب بايكوت شدن اين دانشمند فرانسوي شد. در دنيايي كه ادعا مي كند در بيان يافته هاي علمي آزادي وجود دارد اين گونه برخوردها توجيه ناپذير است چرا كه به اين گونه يافته هاي علمي فرصت بروز و ظهور نمي دهند.
صفار هرندي افزود: اقدامي كه توسط كاريكاتوريست هاي روزنامه همشهري صورت گرفته در حقيقت تلنگري به ذهن جامد شده بشريت در مورد موضوعي است كه مي تواند موضوعي كاملاً پژوهشي بوده و آنها را به تفكر وادار نمايد تا پس از بررسي، سابقه تاريخي اين موضوع را بيشتر روشن كنند.
وي درمورد توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام گفت: متأسفانه نظام كنوني جهان متأثر از جريان حاكم گريزان از معنويت بوده كه از ۲۰۰ سال گذشته آغاز شده و در قوانين موجود بين المللي نيز راهكاري براي جلوگيري از توهين به مقدسات كشورها وجود ندارد و تنها به جنبه آزادي بيان تأكيد شده گرچه در كميسيون فرعي حقوق بشر مصوبه اي مبني بر عدم اهانت به مقدسات كشورها وجود دارد اما از جنبه اجرايي لازم برخوردار نيست در حالي كه در اين كشورها توهين به قاضي يا پليس جرم تلقي شده و مجازات در پي دارد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |