پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۳ - Feb 16, 2006
بررسي مقايسه اي عملكرد بازار سهام در چهار سال اخير
سود شركت هاي بورس ۵/۳برابر شد
003933.jpg
گروه بورس: تازه ترين بررسي آماري نشان مي دهد ميزان سود نقدي وعده داده شده به سهامداران شركت هاي بورس در سال جاري نسبت به چهار سال قبل تا ۵/۳ برابر افزايش يافته است.
به گزارش «همشهري» ظرف چهار سال اخير رقم كل سود پيش بيني شده در بين شركت هاي بورس تهران از ۱۸هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال به ارقامي فراتر از ۶۱ هزار ميليارد ريال رسيده، به اين ترتيب پيش بيني مي شود در چهار ماه نخست سال ۸۵ و همزمان با برگزاري مجامع عمومي سالانه شركت هاي پذيرفته شده، بالاترين ميزان سود در تاريخ بورس تهران بين سهامداران تقسيم شود.
اين گزارش حاكي است، سهامداران بورس تهران پارسال در حالي كه ارزش سهام شركت ها گران تر از حالا بود، در مجموع سودي معادل ۵۱هزار ميليارد ريال دريافت كردند.
اين گزارش نشان مي دهد، ميانگين سود هر سهم شركت هاي بورس تهران در سال جاري به ۵۹۷ ريال رسيده و متوسط قيمت هر سهم نيز برابر ۴۷۰ تومان تخمين زده مي شود. ميانگين نسبت قيمت به درآمد نيز در بورس تهران در زمستان ۸۴ به ۵/۷ مرتبه كاهش يافته، اين نسبت در طول سال ۸۲ يعني دوره اوج و صعود بورس به ۱۰ مرتبه افزايش يافته بود. پارسال نسبت ياد شده تا حد ۷/۸ مرتبه پايين آمد و امسال نيز در ادامه اين تعديل در حد ۵/۷ مرتبه ايستاد.
نسبت قيمت به درآمد همواره از جمله مؤلفه هاي مؤثر در تصميم گيري براي خريد يا فروش در بورس تهران به حساب آمده است. اين نسبت، ميزان پيوستگي قيمت سهام به سود عملكرد شركت ها را نشان مي دهد.
بررسي انجام شده نشان مي دهد، در حال حاضر نسبت قيمت به درآمد بسياري از شركت هاي بزرگ بورس تهران در سطوح بسيار پايين تري از ميانگين بازار قرار گرفته، به طوري كه هر پنج سهم پرطرفدار بازار در بهمن ماه جاري از نسبت قيمت به درآمدي در سطوح پايين تر از ۷ برخوردارند و حتي در مواردي اين نسبت در شركت هاي اول بازار سهام به نصف تا يك سوم ميانگين بازار كاهش يافته است.
براساس اين گزارش، ارزش بازار سهام تهران نيز با وجود ركود شديد بازار ظرف ماه هاي اخير، هنوز نسبت به شرايط سال هاي ۸۱ و ۸۲ در وضعيت بسيار بهتري قرار گرفته، ارزش بورس تهران نسبت به چهار سال پيش دو برابر شده و از رقم ۱۱۹ هزار ميليارد ريال به ۳۴۴ هزار ميليارد ريال رسيده است.
ارزش جاري بورس تهران در زمستان ۸۳ به بالاترين سطح در تاريخ فعاليت اين بازار رسيد و از مرز ۴۱۲هزار ميليارد ريال گذشت. ظرف يك سال گذشته ۷۸ هزار ميليارد ريال از ارزش بورس تهران كاسته شده است.

شاخص كل ۴ واحد كاهش يافت
003945.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام ديروز با كاهش ۴ واحدي مواجه شد و به ۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسيد.
به گزارش «همشهري» شاخص عملكرد تالار اصلي هم ديروز ۴ واحد افت را تجربه كرد و به ۹ هزار و ۵۸۳ واحد بازگشت.
در اين روز شاخص عملكرد تالار فرعي با ۳ واحد كاهش روي ۱۰ هزار و ۳۵ واحد ايستاد.
بنابراين گزارش عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري موجب كاهش ۶ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي شد و اين شاخص را در پايان معاملات ديروز به ۲۴هزار و ۹۱ واحد رساند.
شاخص صنعت هم روز گذشته در نتيجه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي ۳ واحد افت كرد و روي عدد ۷ هزار و ۶۵۳ واحد ايستاد.
براساس اين گزارش در جريان داد و ستدهاي ديروز شاخص سهام ساختمان ۱۲ واحد، شاخص گروه وسايل نقليه ۵/۴ واحد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۲ واحد كاهش يافت اما شاخص گروه فلزات اساسي ۴ واحد افزايش پيدا كرد.

داد و ستد ۲۰ تريليون ريالي در بورس فلزات
گروه بورس: در ۱۰ ماه فعاليت بورس فلزات تهران در سال جاري ۴ ميليون و ۳۵۹ هزار و ۷۳۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس، روي، كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش ۲۰ تريليون ريال داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در ۱۰ ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳ درصد افزايش و از نظر ارزش يك درصد كاهش را نشان مي دهد.
اين گزارش حاكي است، در دوره مورد بررسي جمعاً ۴ ميليون و ۲۲۹ هزار و ۵۲۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۱۶ تريليون ريال معامله شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹۷ و ۸۱ درصد از كل بازار را در اين ماه به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته است و نسبت به ۱۰ ماه ابتدايي سال گذشته از لحاظ وزن ۴ درصد افزايش و از لحاظ ارزش يك درصد كاهش داشته است.
در گروه محصولات مسي نيز جمعاً ۷۴ هزار و ۱۴۰ تن انواع مس به ارزش ۲ تريليون و ۶۹۶ ميليارد ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷/۱ و ۳۱/۱۳ درصد از كل بازار را در برگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار گرفته است. ضمناً ميزان معاملات مس از لحاظ وزن با ۱۶ درصد كاهش و از لحاظ ارزش با ۱۱ درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال قبل روبهس رو بوده است.
براساس اين گزارش، پس از فولاد و مس، محصولات آلومينيومي قرار داشته كه جمعا ۵۶ هزار و ۴۰ تن انواع آلومينيوم به ارزش ۹۸۲ ميليارد ريال، از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۲۴/۱ و ۸۵/۴ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است. ضمناً ميزان معاملات محصولات آلومينيومي طي فروردين لغايت بهمن ماه سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۶درصد و از لحاظ ارزش يك درصد كاهش داشته است.
همچنين در گروه روي نيز جمعاً يك هزار و ۵۶۰ تن شمش روي به ارزش ۲۲ ميليارد ريال داد و ستد شد. ميزان معاملات شمش روي در اين دوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب با ۶۶ و ۵۳ درصد كاهش نسبت به ۱۰ ماه اول سال گذشته روبه درو شده است.
در ۱۰ ماه اول سال جاري ۳۴۰ تن كنسانتره موليبدن به ارزش ۶۷ ميليارد و ۹۸۰ ميليون ريال داد و ستد شد.
همچنين ۱۳۰ تن كنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۵۳ ميليارد و ۳۶۶ ميليون و ۱۰۵ هزار ريال در اين دوره، داد و ستد شد.

رشد قيمت سهام ۴۳ شركت
گروه بورس: قيمت سهام ۴۶ شركت در جريان دادوستدهاي ديروز بورس تهران با كاهش مواجه شد.
به گزارش «همشهري» در اين ميان سهام ۲۷ شركت با ۲ درصد كاهش مواجه شد.همچنين ديروز قيمت سهام ۴۳ شركت افزايش يافت كه ۲۶ درصد آنها در اين روز سقف ۲ درصدي رشد قيمت را پر كردند.قيمت سهام ۱۵ شركت هم ديروز بدون تغيير در رقم هاي قبلي باقي ماند.

زلزله در بورس هاي عربي
003948.jpg
گروه بورس: بورس هاي عربي حاشيه جنوبي خليج فارس در روزهاي اخير با بحران هاي دامنه داري مواجه شده اند. در پي اين بحران شاخص عملكرد بورس هاي دوبي، كويت، عربستان، مسقط، بحرين و دوحه با افت مواجه شده اند.
به گزارش خبرگزاري ها و شبكه هاي خبري بين المللي، شاخص عملكرد بورس امارات به كمترين حد در ۶ماه گذشته سقوط كرد. به گزارش «خليج تايمز» باوجود آنكه برخي تحليلگران افت شاخص هاي بورس امارات را ناشي از مسائل فني مي دانند و معتقدند مشكل اساسي وجود ندارد، تعداد زيادي از معامله گران اين بورس بر اين باورند كه اين زلزله هاي خفيف سرآغاز يك حركت اصلاحي يا به عبارت بهتر كاهش قيمت تا حد واقعي هستند. تحليلگران فعال در بورس امارات مي گويند: روند نزولي اين بازار ظرف روزهاي آينده ادامه خواهد يافت. ارزش كل داد و ستدها در بورس امارات در هفته هاي اخير به دليل فراز و نشيب هاي موجود در بازار ۱۸درصد كاهش يافته است.
اين افت شديد، موجبات نگراني سرمايه گذاران اماراتي و غير اماراتي را فراهم آورده است.
گزارش شبكه تلويزيوني «العربيه» نيز حاكي است: شاخص هاي عملكرد بورس عربستان چند روزي است حركت رو به نزول را تجربه مي كنند. شاخص بانك ها، سيمان، صنايع و بيمه در اين مدت با بيشترين افت روبه رو بوده است.
از سوي ديگر در پي زنجيره سقوط بورس ها در حاشيه خليج فارس، افت شاخص عملكرد بورس كويت نيز از روز سه شنبه آغاز شده است.
به نظر مي رسد بورس هاي حاشيه خليج فارس اعم از بورس هاي عربي حاشيه جنوبي و همچنين بورس تهران كه در پي حادثه ۱۱سپتامبر و بازگشت سرمايه داران عرب به منطقه، رونق چشمگيري يافته بودند، وارد يك دوره اصلاح قيمت ها شده اند.

تشكيل كميته اجراي قانون جديد در بورس كشاورزي
ايلنا: مجمع عمومي عادي به طور فوق  العاده سازمان كارگزاران بورس كالاي كشاورزي با حضور دبيركل، رئيس و اعضاي هيأت مديره و كارگزاران برگزار شد.
مهندس خسرو صداقت، رئيس هيأت مديره بورس كالاي كشاورزي، چگونگي تشكيل بورس كالاي كشاورزي و اركان آن را يادآوري كرد و اظهارداشت: پس از گذشت ۱۸ ماه از فعاليت بورس كالاي كشاورزي، اكنون با ابلاغ قانون جديد اوراق بهادار و سياست  هاي جديد دولت در بازار سرمايه بايد سازمان از وضعيت فعلي به وضعيت يك شركت سهامي عام تغيير يابد كه به دليل فرصت بسيار محدود زماني حداكثر ۴۵ روزه، مجمع فعلي جهت توجيه اعضا و بحث و تبادل نظر و اخذ تصميم درخصوص چگونگي تطبيق وضعيت سازمان با قانون جديد بازار اوراق بهادار تشكيل شده است.
وي در ادامه ضمن تشريح قانون جديد و لزوم تغيير وضعيت سازمان به يك شركت سهامي عام و همچنين لزوم تهيه اساسنامه شركت سهامي عام بورس كالاي كشاورزي، اساسنامه كانون كارگزاران، اساسنامه شركت سهامي عام تأمين سرمايه و سپرده  گذاري و تسويه، جهت سهولت دستيابي به مفاد دستور جلسه، پيشنهاد رأي  گيري داد.
براساس اين گزارش، در ادامه مجمع براي انتخاب كميته تطبيق وضعيت سازمان بورس كشاورزي با قانون جديد بازار اوراق بهادار رأي  گيري شد كه علاوه بر دبيركل، مهندس خسرو صداقت، سيدوحيد وحيدي مديرعامل كارگزاري صبا جهاد، ناصر مرشد سلوك، مديرعامل كارگزاري خوشه چين، فرشيد اردبيليون جهاني، مديرعامل كارگزاري جهان سهم، سيد محمود حسيني  پور، مدير شعبه كالايي كارگزاري بانك كشاورزي، محمد رشيدي  زاده، مديرعامل كارگزاري سينا و بهزاد محمودي وايقان، مديرعامل كارگزاري بهپرور به عنوان اعضاي اين كميته انتخاب شدند. مجمع به كميته اختيار تام داد تا تمامي اقدامات مورد نياز براي انطباق با قانون بازار اوراق بهادار را به انجام رسانده و گزارش مصوبات و تصميمات متخذه را در مجمع آتي ارايه كند.

گزارش تازه از هيأت تحقيق و تفحص خصوصي سازي
سهام آونگان ۲۵ ميليارد تومان ارزان فروخته شد
فارس:عضو هيأت تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي گفت: در بررسي هاي به عمل آمده از كارخانه «آونگان» در اراك مشخص شد كه تخلفات زيادي در واگذاري اين كارخانه به بخش خصوصي صورت گرفته و اين كارخانه ۲۵ ميليارد تومان ارزان تر از قيمت واقعي واگذار شده است.
عباس رجايي- نماينده اراك- گفت: در سال ۸۴ طرح تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي به تصويب رسيد كه مسئوليت حوزه اراك در خصوص تحقيق واگذاري شركت ها و كارخانجات دولتي به بخش خصوصي، به بنده واگذار شد. براساس اين تصميم كارخانه «آونگان» وابسته به وزارت نيرو كه توليدكننده دكل هاي انتقال برق و مخابرات است مورد بررسي قرار گرفت.
رجايي گفت: در اين بررسي مشخص شد كارخانه آونگان كه ۴۹ درصد سهام آن متعلق به دولت است واگذاري آن حاكي از منافات جدي با قانون برنامه سوم توسعه است كه مي بايست پيگيري هاي لازم از طريق مراجع ذي صلاح صورت گيرد.
وي افزود: يكي از اهداف خصوصي سازي، افزايش بهره وري است كه متأسفانه در بررسي هاي صورت گرفته در آونگان مشخص شد به دليل تنش هاي كارگري و عدم مديريت هاي مناسب، اين بهره وري ها صورت نگرفته و طي يك سال پس از واگذاري نيز كارخانه صرفا قراردادهاي قبل از واگذاري را پيگيري كرده و هيچ قرارداد جديدي پس از واگذاري منعقد نشده است.
وي اضافه كرد: در كارخانه آونگان در موضوع افزايش بهره وري عمدتاً به كاهش نيروي انساني بيشتر پرداخته شده، به گونه اي كه در مجموع از حدود ۷۰۰ نفر كه در شركت كار مي كردند بيش از ۳۰۰ نفر از قراردادهاي موقت كار برخوردار شدند و تغيير وضعيت پيدا كردند و با حداقل دستمزدها به كار ادامه دادند.
وي تأكيد كرد: قراردادهاي موقت هم بين يك تا سه ماه طراحي شده كه امنيت شغلي كارگران را به خطر انداخته است در حالي كه امنيت شغلي بهره وري كارگران را نيز به دنبال خواهد داشت و بر اين اساس ريسك كار در آونگان بالا رفته است.
عضو هيأت تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي سازي در ادامه با اشاره به تأكيد قانون واگذاري ها مبني بر هدف نبودن امر واگذاري گفت: در بررسي هاي اجمالي انجام شده به ويژه در آونگان مشاهده شد كه صرفاً واگذاركردن كار و درآمدزايي بيشتر هدف قرار داشته است.
وي همچنين افزود: در قانون مزبور نيز آمده كه در امر واگذاري، نظام ، انقلاب و مباني آن بايد تقويت شود و مسائل سياسي و اجتماعي به دنبال نداشته باشد در صورتي كه در كارخانه آونگان مشاهده شد اولاً بيش از دو ماه اعتصابات كارگري در شركت حكمفرما بوده و اين موضوع، زماني حساسيت آن بيشتر شده كه در شهري مثل اراك كه قطب صنعتي محسوب مي شود اگر تلاش مسئولان نبود دامنه تنش هاي كارگري افزايش يافته و تبديل به بحران مي شد.
رجايي همچنين درباره ارزش واگذاري كارخانه آونگان اظهار داشت: در تحقيق و تفحص مشاهده شد كه كارخانه به قيمت واقعي به فروش نرفته است. در ارزيابي هايي كه سازمان خصوصي سازي انجام داده، دارايي هاي شركت آونگان بيش از ۲۲ ميليارد تومان ارزش داشته كه اگر به محتواي كارشناسي ها دقت كنيم ارقام بيش از اين مي توانست باشد كه به نظر مي رسد كارشناسي دقيق نبوده است و به دليل بالا بودن هزينه كارشناسي، ما به كارشناسي سازمان خصوصي سازي بسنده كرديم.
وي گفت: در عين حال بيش از ۱۵ ميليارد تومان ارزش مواد اوليه كارخانه بوده كه اگر به دارايي هاي كارخانه افزوده شود ارزش واقعي كارخانه ۳۷ ميليارد تومان بوده در حالي كه كارخانه ۱۲ميليارد تومان به صورت اقساط ۳ ساله به فروش رفته و روند واگذاري آونگان از نظر محتوايي به ويژه درباره ارزش كارخانه جاي تأمل دارد.
نماينده اراك همچنين گفت: اگر به قانون نوسازي صنايع مراجعه شود كارخانجاتي مثل آونگان مي توانند در آينده مدعي اين باشند كه به دليل واقع شدن در محدوده داخلي شهر قصد دارند كارخانه را به اطراف شهر انتقال بدهند و زمين آن را تغيير كاربري بدهند كه اگر اين اتفاق بيفتد معنايش اين است كه فقط ارزش زمين آونگان كه ۱۱۰ هزار مربع است، بيش از ۱۳۰ ميليارد تومان خواهد بود.
وي گفت: به گفته مديركل سياسي وقت استانداري مركزي، كارخانه «آلومورل» كه در مجاورت آونگان قرار دارد اين اقدام را دنبال كرد و مسكن و شهرسازي ارزش زمين هاي كارخانه را به حدود متري ۱۳۶ هزار تومان ارزش گذاري كرده است و اين به اين معناست كه اگر براساس قانون  نوسازي عمل شود حقوق مردم بيش از اين ارقام تضييع شده است.
رجايي گفت: در بررسي هاي ديگر نيز مشاهده شد برخلاف آنچه شايع بود كه كارخانه  داراي تعهداتي است و بدهي زيادي دارد، تعهدات كارخانه در ازاي دارايي هاي كارخانه زياد نيست به ويژه آنكه قراردادهاي «آونگان» قبل از واگذاري در شرف  گرفتن تعديل قيمت بودند و معناي اين حرف اين است كه اثر تعديل قيمت ها بعد از واگذاري، تقريباً مجموعه قراردادهاي آونگان را يا سودآور نموده يا به نقطه سربه سر رسانده است.
رجايي درباره نتيجه تحقيق و تفحص از كارخانه آونگان در اراك گفت: در مجموع درباره واگذاري آونگان روال قانوني واگذاري داراي خدشه مي باشد. اهدافي كه از واگذاري آونگان متصور بوده، محقق نشده و براساس ارزش گذاري هاي هيأت تحقيق و تفحص و نظر ديوان محاسبات و مكتوبات هيأت داوري موضوع ماده ۲۰ قانون برنامه سوم و مجموعه مسئولان دست اندركار استاني، قيمت واقعي در رابطه با آونگان دريافت نشده و بيت المال دچار غبن فاحش شده كه بايد به نوعي اصلاح شود.

فرد جاعل گواهي سپرده سهام دستگير شد
ايرنا: يك فرد جاعل گواهي سپرده سهام توسط كاركنان كارگزاري بانك كشاورزي شناسايي و با همكاري نيروي انتظامي و حراست سازمان بورس اوراق بهادار دستگير شد.
حسين خزلي خرازي - مديرعامل كارگزاري بانك كشاورزي- با اعلام مطلب فوق، افزود: جاعل ياد شده در تالارهاي منطقه اي كرج، زنجان، تبريز و رشت اقدام به جعل سپرده سهام كرده و با تهيه شناسنامه  جعلي با نام سهامدار، به فروش سهام مال غير مي پرداخته است. اين كارگزاري يك فرد جاعل ديگر را نيز در روزهاي اخير در قم شناسايي و توسط نيروي انتظامي و حراست بورس دستگير كرده است.
وي از تمام كارگزاران و كاركنان تالارهاي منطقه اي بورس درخواست كرد كه آموزش ها و دستورالعمل هاي ارائه شده توسط بازرس و حراست بورس را به دقت مورد توجه قرار دهند و در صورت مشاهده موارد مشكوك را اطلاع دهند.
خرازي، دقت در اصالت اسناد ارائه شده، كنترل اطلاعات مراجعه كننده با سيستم معاملات بورس و كنترل صورت مغايرت بانكي را از روشهايي دانست كه دست جاعلان و كلاهبرداران را رو مي كند.
مديرعامل كارگزاري بانك كشاورزي، از مسئولان بورس نيز خواست: با پيگيري انتظامي و قضايي اين قضيه و طرح دعاوي در مرجع قضايي زمينه حفظ امنيت بازار سرمايه و سرمايه گذاري در آن را فراهم كنند.

تشكيل صف خريد براي ۵ شركت
گروه بورس: فعالان بازار ديروز براي خريد سهام ۵ شركت كالسيمين، داده پردازي، سرمايه گذاري مسكن، باما، هپكو و تراكتورسازي ايران مقابل درهاي كارگزاري ها صف كشيدند.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۷۵ نفر براي خريد ۵۲۸ هزار سهم كالسيمين به ارزش ۴/۹ ميليارد ريال و ۱۶۶ نفر براي خريد ۵/۱ ميليون سهم داده پردازي به ارزش ۶/۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
۳۷ نفر هم ديروز به كارگزاري ها مراجعه كردند تا براي ۲۰۲ هزار سهم باما به ارزش ۷/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كنند.در اين روز ۱۴۲ نفر تقاضاي خريد يك ميليون سهم هپكو به ارزش ۶/۱ ميليارد ريال را داشتند و ۵۹ نفر هم براي خريد ۴۲۷ هزار سهم تراكتور سازي ايران به ارزش ۵/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. كارگزاران بازارگردان روز گذشته براي حفظ تعادل بازار سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن و سيمان شرق را بازارگرداني كردند.براساس اين گزارش در كفه عرضه ديروز سرمايه گذاري غدير رتبه اول را كسب كرد و پتروشيمي اراك، ايران خودرو، لوله و تجهيزات سرير، بانك اقتصاد نوين و سيمان دورود به ترتيب در جايگاه هاي بعدي جدول عرضه ايستادند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۸۸۱
آبسال
۰.۸۲
۱۰
۱,۲۲۸
آبگينه
۱.۰۳-
۸-
۷۷۲
آزمايش
۰.۶-
۲۱-
۳,۵۰۸
ايران ارقام
۰.۲
۲
۱,۰۰۰
ايران تاير
۰.۱-
۳-
۳,۰۰۷
ايران خودرو
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۳۶
ايران خودروديزل
۰.۴۱
۳۸
۹,۳۸۴
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱.۰۲
۸۷
۸,۶۵۴
باما
۰.۱۳-
۳-
۲,۳۸۵
بانك كارآفرين
۰.۸۱-
۳-
۳۶۶
پارس الكتريك
۰.۲۸-
۸-
۲,۸۳۶
پارس خزر
۰
۰
۱,۲۸۵
پارس خودرو
۰.۱۲-
۷-
۶,۰۶۸
پارس دارو
۰
۰
۳,۹۶۸
پارس سرام
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۳۲
پاكسان
۰.۰۷-
۵-
۷,۶۶۲
پتروشيمي آبادان
۰.۰۳-
۳-
۱۰,۶۷۶
پتروشيمي اراك
۰
۰
۶,۱۶۲
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۹۲
پتروشيمي شيراز
۰.۰۱
۱
۱۰,۲۷۶
تامين ماسه ريخته گري
۱.۵۳
۵۱
۳,۳۹۰
تراكتورسازي ايران
۰.۴۹
۷
۱,۴۴۵
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۹-
۷۴-
۸,۱۳۵
توليد سموم علف كش
۰
۰
۱,۳۱۷
چيني ايران
۰.۵۹-
۶-
۱,۰۱۱
حق تقدم رايان سايپا
۹.۲۱-
۷-
۶۹
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳.۹۷-
۲۰-
۴۸۴
حق تقدم مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۸-
۶۸-
۳,۳۶۵
حمل و نقل توكا
۰
۰
۱۱,۴۲۶
خدمات انفورماتيك
۰.۷۷
۵۴
۷,۱۰۲
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۴۷-
۸۴-
۵,۶۲۸
خوراك دام پارس
۱.۹۸
۵۸
۲,۹۸۳
داده پردازي ايران
۰.۱۸-
۱۱-
۶,۰۹۴
داروسازي اسوه
۰.۵۲-
۴۱-
۷,۸۶۲
داروسازي جابرابن حيان
۱.۱
۱۰۱
۹,۲۸۵
داروسازي زهراوي
۱.۵۳
۳۲
۲,۱۲۷
داروسازي سبحان
۰.۵
۱۴
۲,۷۸۸
داروسازي كوثر
۰.۴۶-
۳۶-
۷,۷۸۴
دارويي رازك
۱.۰۸-
۲۴-
۲,۱۹۲
رايان سايپا
۰.۱۶-
۲-
۱,۲۴۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۵۵-
۴۵-
۸,۱۷۲
زامياد
۰
۰
۳,۸۳۲
سايپا
۰.۱۲
۲
۱,۷۳۶
سايپاآذين
۱-
۵۲-
۵,۱۷۱
سايپاديزل
۰
۰
۱,۳۹۸
سرما آفرين
۰.۴۶-
۸-
۱,۷۳۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۵۴
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۲-
۲-
۱,۰۰۷
سرمايه گذاري بوعلي
۰
۰
۲,۵۷۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۸-
۷۳-
۳,۹۷۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۸-
۲-
۲,۵۵۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۳۷-
۴-
۱,۰۷۸
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۱۳
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۴۹
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۸۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۲,۱۱۸
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۳,۳۰۸
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۱.۵۹-
۲۰۳-
۱۲,۵۶۴
سيمان بهبهان
۰.۵۸-
۶۴-
۱۰,۹۸۶
سيمان تهران
۰
۰
۱۵,۴۷۷
سيمان خزر
۰.۳-
۲۸-
۹,۱۶۸
سيمان شرق
۰.۰۵-
۶-
۱۱,۳۲۷
سيمان صوفيان
۰.۱۴-
۳-
۲,۰۷۱
شيشه قزوين
۰.۴۴-
۳-
۶۷۶
صنايع آذرآب
۰.۲۹
۱۷
۵,۸۶۹
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۱-
۱-
۹,۰۷۶
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۸,۶۴۷
صنايع شيميايي ايران
۰.۱۹-
۷-
۳,۷۰۶
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۸۹-
۱۳-
۱,۴۴۳
صنعتي آما
۰.۶۵-
۲۸-
۴,۲۵۵
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۳,۷۱۸
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۵۶-
۱۷-
۲,۹۹۴
فروسيليس ايران
۰.۱-
۱-
۱,۰۴۷
فنرسازي خاور
۱.۷۳-
۲۳-
۱,۳۰۵
قند پارس
۹.۶۱-
۹۶-
۹۰۳
كارخانجات توليدي تهران
۱.۶۴
۲۰
۱,۲۴۳
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۰۵-
۱۹-
۱,۷۸۶
كارخانجات قند قزوين
۱.۲۳
۲۱۳
۱۷,۵۸۴
كالسيمين
۰
۰
۲,۵۰۳
كشت وصنعت پياذر
۰.۶۷
۱۷
۲,۵۵۷
كمباين سازي ايران
۰.۹۳-
۲۸-
۲,۹۶۹
گازلوله
۰
۰
۲,۳۳۸
گروه بهمن
۰.۹۶
۳۳
۳,۴۶۴
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۲۴-
۶۵-
۵,۱۷۸
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰.۰۵
۴
۸,۱۹۲
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۲۹-
۶-
۲,۰۲۸
گلتاش
۱.۹۹-
۷۶-
۳,۷۳۴
گلوكوزان
۰
۰
۵,۸۱۲
لبنيات پاك
۱.۹۵
۲۸
۱,۴۶۱
ليزينگ ايران
۰.۰۹
۲
۲,۱۹۳
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۹۶-
۳۱-
۱,۵۴۸
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۱۴-
۱۷-
۱,۴۷۷
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰
۰
۶,۱۱۱
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۵۷
۲۳
۴,۰۲۹
ملي سرب و روي ايران
۰.۲۹
۳
۱,۰۲۵
مهركام پارس
۰.۵۵-
۱۹-
۳,۴۱۱
مهندسي نصير ماشين
۱.۶۶-
۵۱-
۳,۰۲۷
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۸۷-
۳۱-
۱,۶۲۹
موتوژن
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۱۳
نيرو محركه
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۷۰
نيروترانس
۰.۲۶-
۳-
۱,۱۷۱
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت
سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي بورس اوراق بهادار

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |