پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۳ - Feb 16, 2006
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران استقلال در شيراز چه خواهد كرد؟
هفته آري هان با پرسپوليس
003984.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: امروز براي ليگ برتر فوتبال ايران روز ديگري است. پرسپوليس پس از فراز و نشيب هاي بسيار با «آري هان» به ديدار برق شيراز مي رود. در اين ميان بايد عوامل مختلف را درنظر گرفت. تماشاگران در اين ميان چه خواهند كرد؟ مديريت باشگاه چه تدبيري انديشيده است و پروين در كجاي اين سناريو تازه قرار خواهد گرفت. آيا نام «آري هان» يكي از بزرگترين بازيكنان دهه هفتاد و هشتاد هلند و اروپا قادر است روي نام پروين سنگيني كند؟ اين دو در جام جهاني ۱۹۷۸ مقابل يكديگر بازي كرده اند و هلند سه بر صفر بر ايران غلبه كرد و تا فينال پيش رفت.
در آن روزها آنها كه سن بيشتري دارند گل زيباي «آري هان» به دينوزوف دروازه بان بزرگ ايتاليا را به خاطر دارند.ضربه هاي آري هان از راه دور هنوز در تاريخ فوتبال جهان به ياد مانده است. او امروز تيم درهم شكسته و شكست خورده اي را بايد به ميدان بفرستد. دي يونگ ديگر مهاجم ملي پوش هلند و دستيار آري هان زودتر از هان تيم را ارزيابي كرده است. اگر هان و دي يونگ امروز در مقابل برق شيراز نتيجه نگيرند، شعارها از روي سكوها چه خواهد بود، آيا دوباره آلترناتيو هميشگي (پروين) بر زبان ها جاري نخواهد شد. برق تيم چهاردهم جدول كه سنگيني سقوط را در نزديك شموشك و شهيد قندي احساس كرده است مي خواهد از مخمصه خود را نجات دهد.زلاتكو ايوانكوويچ براي آري هان و پرسپوليس برنامه خاصي دارد. اگر كاويانپور و انصاريان شامل تنبيهات كميته انضباطي باشگاه نشوند، پرسپوليس با آري هان جان خواهد گرفت و به راه خواهد افتاد.
در شيراز همشهري برق تيم نوظهور فجرسپاسي با استقلال روبه رو مي شود. زمين بزرگ و ناهموار حافظيه شيراز اجازه خواهد داد، مردان تكنيكي و سريع استقلال تمام نقشه هاي خود را پياده كنند؟خيلي ها درانتظار شكست استقلال دقيقه شماري مي كنند، سايپا و پاس ازجمله تيم هايي اند كه درصورت باخت استقلال ذوق خواهند كرد. استقلال اميرحسين صادقي مدافع سرحال خود را در اختيار ندارد، اما سياوش اكبرپور زوج موفق عنايتي بازي خواهد كرد تا خط حمله استقلال  ضرب آهنگ خود را داشته باشد.
پيرواني براي رسيدن به يك ركورد تازه شكست ناپذيري مي خواهد استقلال را شكست دهد. پيروزي فجر اميدهايي را حتي براي قهرماني زنده خواهد كرد. آيا فجري ها به باورهاي هفته هاي گذشته خود خواهند رسيد؟ استقلال نيز درصورت پيروزي خود را از سايپا دورتر خواهد كرد.سايپا در خانه خود ميزبان صباباتري است. اين بازي سخت ترين و سرنوشت سازترين بازي براي سايپا خواهد بود.نوع بازي سايپا با صباباتري كاملاً متفاوت است به همين دليل نقشه هاي ذوالفقارنسب در مقابل صبا كارساز نخواهد بود. اما از دكتر ذوالفقارنسب هر كاري ساخته است تا در سخت ترين شرايط بتواند تيم خود را به بهترين شكل به گل برساند و بازي را  به شكلي زيبا درآورد.در شوشتر پاس به ديدار استقلال اهواز مي رود. يك پاسي قديمي محمود ياوري مي خواهد استقلال اهواز بهم ريخته را در مقابل تيم سوم جدول به پيروزي برساند. دنيزلي با نفرات آماده خود نيز هر سه امتياز اين بازي را مي خواهد تا شايد با شكست سايپا به رده دوم برسد. پاس توانمندي گروهي خاصي دارد كه فرايندش را مي توان در پايان فصل ديد. سه بازي سرنوشت ساز پرسپوليس با برق، استقلال با فجر و سايپا با صباباتري هفته بيست و سوم را گرم خواهد كرد و بازي شهيد قندي با فولاد و شموشك با ذوب آهن نيز جذابيت خود را دارد.

ايران خواستار عضويت در هيأت اجرايي
كميته بين المللي المپيك شد
003993.jpg
گروه ورزشي : رئيس كميته ملي المپيك ايران در ديدار با ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك آي.او.سي، خواستار عضويت نماينده كشورمان در هيأت اجرايي اين كميته شد.در اين ديدار كه در شهر تورين ايتاليا برگزار شد، دكتر رضا قراخانلو با اشاره به اينكه پيش از اين نيز، ايران در اين هيأت نماينده داشته است، خواستار اختصاص اين كرسي شد. مصطفي هاشمي طبا رئيس سابق كميته ملي المپيك، پيش از اين نماينده ايران در هيأت اجرايي كميته بين المللي المپيك بود.قراخانلو همچنين خواستار عضويت نمايندگان ايران در كميسيون هاي مختلف كميته بين المللي المپيك گرديد. ژاك روگ در اين ديدار با اشاره به سياست كميته بين المللي المپيك در جهت كم كردن اعضاي هيأت اجرايي، از مسئولان كميته ملي المپيك ايران خواست تا درخواست خود را به رغم اين كاهش به كميته بين المللي المپيك ارائه دهند. وي قول داد از اين درخواست حمايت و پشتيباني نمايد. روگ در ادامه اظهارداشت من با نگاه مثبت درخواست عضويت شما را در هيأت اجرايي و همچنين كميسيون هاي مختلف اين كميته مورد بررسي قرار خواهم داد. در اين ديدار علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك نيز حضور داشت.

يزداني خرم: مربي تيم ملي به زودي مشخص مي شود
003999.jpg
درحال رايزني با چند مربي بزرگ دنيا هستيم و تا قبل از پايان سال مربي تيم ملي واليبال را مشخص مي كنيم.
محمدرضا يزداني خرم در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب تصريح كرد: خيلي از مربيان افتخار مي كنند كه قرار است مربي تيم واليبال كشورمان شوند.واليبال ايران در دنيا جايگاه مقبولي دارد و بي ترديد تلاش خواهيم كرد مربي بسيارخوبي را به خدمت بگيريم.وي درادامه تصريح كرد: اردوهاي تيم ملي بزرگسالان و جوانان از نيمه دوم اسفندماه آغاز مي شود.سعي فدراسيون براين است تاقبل از برپايي اردو، مربي و كادرفني را مشخص كند.سال آينده براي واليبال ما سال جوانگرايي است و تعدادي ازملي پوشان پابه سن گذاشته جاي خود را به بازيكنان جوان و با انگيزه ترخواهند داد.
قصد داريم با اردوهايي كه دركشورهاي كانادا، روسيه و ايتاليا برپا مي شود به شناخت كاملي از نفرات تيم ملي دست پيدا كنيم.يزداني خرم درپايان گفت: براي ما حضور دربازي هاي آسيايي مهم تر ازبازي هاي جهاني است و تلاش مي كنيم در بازي هاي آسيايي قطربرروي سكو بايستيم.بين بازي هاي آسيايي و رقابت هاي جهاني ۲۰ روز فاصله است و با برنامه ريزي هاي مناسب سعي خواهيم داشت تا حضوري شايسته در اين رقابت ها داشته باشيم.

بازيكن اهل چك در پرسپوليس
گروه ورزشي: تئودوريونگ مربي جديد تيم پرسپوليس و دستيار آري هان، ايجاد نظم و تاكتيك در اين تيم را اصلي ترين وظيفه خود عنوان كرد. او پس از آخرين تمرين پرسپوليس قبل از بازي با برق شيراز اظهار كرد كه تنها به بازي فكر مي كند و نگاهش به آينده تيم است؛ از سوي ديگر آري هان كه قرار بود ديشب وارد تهران شود به دليل بروز مشكل در پروازش به تهران، حداكثر فردا به تهران مي آيد تا براي نخستين بار روي نيمكت اين تيم بنشيند. خبر ديگر اينكه درپي صحبت هاي اخير در مورد حضور بازيكنان خارجي در تيم پرسپوليس، روبرت ساها مدافع اهل چك كه بيست و نه سال سن دارد و سابقه بازي در تيم هاي سيليكا، آلموت و فاينيك استراوا چك را در كارنامه خود دارد، براي حضور در تمرينات اين تيم وارد تهران شد. قبل از تيم تهراني، مونش گلادباخ آخرين تيمي بوده كه به او پيشنهاد داده اما او در نهايت راهي تهران شد تا به احتمال فراوان پس از امضاي قرارداد در تمرين بعدي پرسپوليس حضور پيدا كند.

برنامه ديدارهاي هفته بيست و سوم
استقلال اهواز _ پاس _ ورزشگاه تختي شوشتر
سايپا _ صباباتري _ ورزشگاه انقلاب كرج
سپاهان اصفهان _ ملوان بندرانزلي _ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
شموشك نوشهر _ ذوب آهن اصفهان _ ورزشگاه شهداي نوشهر
راه آهن _ ابومسلم _ ورزشگاه اكباتان تهران
شهيد قندي يزد _ فولاد خوزستان _ ورزشگاه شهيد نصيري راد
فجر سپاسي _ استقلال _ ورزشگاه حافظيه شيراز
پرسپوليس _ برق شيراز _ ورزشگاه آزادي تهران
ديدار تيمهاي استقلال و فجر سپاسي ساعت ۱۵/۱۴ دقيقه و ديدار تيمهاي پرسپوليس و برق شيراز از ساعت ۱۵/۱۶ دقيقه آغاز خواهد شد. ساير ديدارها از ساعت ۱۵/۱۵ دقيقه برگزار مي شود.

راي غيركارشناسي و سياستمدارانه بود
مديران ذينفع سپاهان و فجر از تصميم 
گيرندگان اين حكم بوده اند
گروه ورزشي: راي هيات منصفه ي سازمان ليگ برتر سبب شد تا شيريني شكست دادن پرسپوليس در كام سرمربي ذوب آهن تلخ شود.
رسول كربكندي در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: از اين راي بسيار عصباني هستم و بايد آن را يك راي غير كارشناسانه و سياستمدارانه دانست، استناد به هيچ يك از بندهاي آيين نامه ي انضباطي در اين حكم ديده نمي شود و خارج از تمامي چارچوب هاي فني است.
وي افزود: در صورتي كه نتيجه ي بازي ۳ بر صفر به سود سايپا اعلام مي شد، براي ما قابل هضم تر بود، اما نكته ي جالب  راي همين جاست كه تيم معترض هيچ سودي نبرد و تيم خطاكار نيز با بدترين تنبيهات روبه رو شد، اما در نهايت دو تيم ديگر از اين ماجرا صاحب نفع شدند.
كربكندي خاطر نشان كرد: اين راي به سود دو باشگاه سپاهان و فجر شهيد سپاسي بود و جالب آن كه مديران عامل اين دو باشگاه از جمله تصميم گيرندگان اين حكم بوده اند، به نظر مي رسد اين كميته بر خلاف نامش تنها موضوعي را كه رعايت نكرده، انصاف است.
كربكندي تصريح كرد: ذوب آهن هم امتياز از دست داد و هم با محروميت روبه رو شد اما، از آنجا كه هيات منصفه نتيجه ي بازي را ۳ بر صفر اعلام نكرد، به تعداد گل هاي خورده  ما اضافه نشد، البته اين تصميم نيز ۴ ميليون تومان به ازاي هر گل براي ما هزينه داشت.
سرمربي ذوب آهن در ادامه با اشاره به برخي شايعات درمورد تصميم اين تيم براي تباني با سايپا تأكيد كرد: اين حرف غير منصفانه و غير اخلاقي است، بي ترديد كساني چنين فكر مي كنند كه خود به چنين اعمالي وارد هستند، در صورتي كه اگر قصد تباني داشتيم با چنين زجري اين كار را انجام نمي داديم.وي درمورد مواد استنادي هيات منصفه ي ليگ براي صدور راي بازي ذوب آهن برابر سايپا نيز گفت: اين قانون براي تيمي است كه با يك بازيكن اضافه يعني ۱۲ بازيكن و آن هم به صورت تعمدي به ميدان بيايد كه اين مورد به هيچ عنوان در مورد ديدار ما با سايپا صدق نمي كند.
كربكندي افزود: با ديدن اين مسايل براي هميشه عدالت تصميم گيرندگان هيات منصفه ي ليگ زير سوال رفت.

محمدرضا طالقاني :
براي برگزاري جام جهاني كشتي در ساري آماده ايم
003987.jpg
گروه ورزشي: در شرايطي كه كشتي گيران شركت كننده در رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد ساري قرار است ساعت ۱۸ فردا در اين شهر به روي باسكول وزن كشي بروند،محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: سالن سيدرسول حسيني ساري و همه چيز با تلاش شبانه روزي مسئولين امر براي برگزاري اين مسابقه ها آماده است.محمدرضا طالقاني ضمن بيان مطلب فوق افزود: براي اين همه تلاش و همت مردم مازندران از آنان قدردان هستم و كارشان ستودني است.وي ادامه داد: تيم هاي كوبا ،تركيه و گرجستان وارد ايران شده اند و دو تيم باقيمانده نيز امشب وارد كشورمان مي شوند و از آنجا به ساري منتقل خواهند شد.وي اضافه كرد: «رافائل مارتيني» رئيس فيلا فردا وارد تهران مي شود و از آنجا از طريق فرودگاه دشت ناز به محل اقامتش در خزرآباد ساري منتقل خواهد شد.وي در مورد آمادگي ملي  پوشان ايران براي حضور در مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ ساري گفت: ملي پوشان ما بسيار سرحال هستند و فكر مي كنم با هماهنگي به عمل آمده براي تيم ايران هيچ مشكلي به وجود نخواهد آمد.طالقاني گفت: توانا يي كار در مازندران بسيار بالاست و به اين همه تلاش افتخار مي كنم و اميدوارم با قهرماني تيم در يكشنبه شب آينده، مسئولان مازندران مزد زحمات شبانه روزي خود را بگيرند.

رئيس سازمان تربيت بدني:
هدف از كميته نظارت بر فدراسيون ها دخالت نيست
003996.jpg
گروه ورزشي _ علي راد: درپي مطلب روز گذشته در صفحه ورزشي روزنامه همشهري تحت عنوان از طرح جامع ورزش تا كميته هاي نظارت، مهندس علي آبادي در گفتگو با خبرگزاري ايسنا عنوان كرد: هدف ما از تشكيل كميته نظارت بر كار فدراسيون ها دخالت در امور جاري آنها نيست. متولي امر ورزش كشور سازمان تربيت بدني است كه بالطبع بايد علاوه بر سرمايه گذاري و برنامه ريزي در سطوح و رشته هاي مختلف، نظارتي همه جانبه و كامل نيز بر آنها داشته باشد. وي ادامه داد: هدف ما از تشكيل اين كميته اطلاع از برنامه هاي جاري و آتي فدراسيون ها بوده تا علاوه بر كمك به فدراسيون هاي فعال و داراي برنامه اجرايي مشخص، از فدراسيون هاي ضعيف تر نيز به جهت ارتقا آنان كمك ها و حمايت هاي لازم را به عمل آوريم. علي آبادي اظهار داشت: به اعتقاد من بايد فدراسيون ها از تهران جدا شده و به شهرستان هاي كوچك جهت گزينش و پرورش نخبگان ورزشكار از دل شهرستان ها و روستاها منتقل شوند. وي در پايان گفت: فدراسيون ها بدون حضور و سركشي از اقصي نقاط كشور نمي توانند داعيه دار استعداديابي و انتخاب بهترين ها در كشور باشند.

عليرضا حيدري:شايد نتوانم كشتي بگيرم
گروه ورزشي- عليرضا حيدري كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد در آخرين تمرينات دچار آسيب ديدگي شد تا حضورش در جام جهاني ساري در پرده ابهام قرار گيرد.
دارنده شش مدال كشتي جهان و المپيك در اين باره به خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در جريان تمرينات دستم كش آمد و زير كشاله كتفم درد مي كند كه به همين دليل ديشب مرور فن نكردم. اگر محل كش آمده همان مصدوميت قديمي ام مي باشد، فكر نمي كنم بتوانم كشتي بگيرم. در اين دو روز مرور فن خواهم كرد تا مشخص شود آيا مي توانم در جام جهاني شركت كنم يا نه. حيدري ادامه داد: پس از مدت ها دوري، با وجود مشغله كاري در اردوهاي تيم ملي حاضر شدم تا از جام جهاني استارت كار را براي آينده بزنم. شخصاً دوست دارم تا در ساري به روي تشك بروم تا با ورود به صحنه رقابت ها خود را براي رويدادهاي مهم تر آماده كنم كه البته بايد منتظر وضعيت دستم بمانم.
وي در خصوص حريفان وزن ۱۲۰ كيلوگرم گفت: در سنگين وزن چهره شاخصي به ايران نمي آيد و تصور نمي كنم قهرمانان نامدار اين وزن در ساري به روي تشك بروند. حيدري در پايان خاطرنشان كرد: تيم خوب و يكدستي داريم كه اميدوارم ملي پوشان با كشتي هاي خوب قهرماني را حتمي كنند.

كمك سه ميليارد توماني مجلس به استقلال و پرسپوليس
جلسه هيات مديره باشگاه پرسپوليس برگزار شد كه طي آن ضمن تاييد برنامه هاي جاري، جذب بازيكنان خارجي بمنظور تقويت تيم پرسپوليس و حضور باصلابت اين تيم، مورد تاكيد قرار گرفت. محمد حسن انصاريفرد در گفت وگو با سايت رسمي باشگاه پرسپوليس گفت: در اين نشست مسائل مختلف باشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضاي هيات مديره موارد مطروحه را براي اجرا، تصويب كردند.وي درباره رديف بودجه كه در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد گفت: پيشتر در اين زمينه طرحهايي ارايه شد و در آخرين نشست بنده و نماينده باشگاه استقلال، اين مسئله را مجدداً مطرح كرديم.قرار است مبلغ سه ميليارد تومان به هريك از باشگاههاي پرسپوليس و استقلال اختصاص يابد و چون بودجه سال آتي بسته شده مقرر شد اين مسئله در كميسيون تلفيق دوباره مطرح و سپس به تصويب نهايي برسد.مديرعامل باشگاه پرسپوليس اضافه كرد: در اين زمينه آقايان اميررضا خادم رييس فراكسيون ورزش و محمد حسين نژاد فلاح به همراه ساير دوستان پيگير مسئله رديف بودجه هستند.خوشبختانه خادم از جنس ورزش است و به مسائل اشراف كامل دارد و ما اميدواريم كه تمامي اين طرحهاو رايزني ها نتيجه بدهد وبراي باشگاه پرطرفدار پرسپوليس، رديف بودجه در نظر گرفته شود.

ايران سه پله سقوط كرد
گروه ورزشي: در جديدترين رده بندي برترين  تيمهاي فوتبال جهان تيم ملي فوتبال ايران با سه پله سقوط نسبت به ماه گذشته ميلادي در جايگاه بيست و دوم تيم هاي ملي جهان قرار گرفت.
براساس اين رده بندي كه از سوي فيفا اعلام شده است تيم هاي آفريقايي مثل مصر، نيجريه و كامرون بيشترين صعود را دارند. گفتني است، تيم مصر با پانزده پله صعود در مكان هفدهم جهان قرار گرفته است. تيمهاي برتر قاره آسيا مانند ژاپن، كره جنوبي و عربستان نيز در اين رده بندي سقوط كردند و به ترتيب در رده هاي هجدهم، سي و يكم و سي و پنجم جهان قرار گرفتند. نكته جالب در اين رده بندي حضور تيم هاي مكزيك و پرتغال   است كه در جام جهاني همگروه ايران هستند و به ترتيب در رده ششم و دهم جهان قرار گرفتند. رده بندي ده تيم برتر جهان به شرح زير است:
۱- برزيل ۸۳۷ امتياز
۲- جمهوري چك ۷۹۳ امتياز
۳- هلند ۷۹۱ امتياز
۴- آرژانتين ۷۶۹ امتياز
۵- فرانسه ۷۶۶ امتياز
۶- اسپانيا، مكزيك، آمريكا ۷۶۵ امتياز
۹- انگلستان ۷۵۸ امتياز
۱۰- پرتغال ۷۵۶ امتياز

هزار و چهارصد امضاي هواداران براي هيتسفلد
گروه ورزشي : اوتمار هيتسفلد، سرمربي سابق بايرن مونيخ يكي از نامزدهاي اصلي سرمربي گري تيم فوتبال نيوكاسل انگلستان است.
در پي اخراج گراهام سونس در ماه جاري، تيم نيوكاسل بدنبال جذب يك مربي جديد است. هواداران اين باشگاه در اقدامي جالب با امضاي طوماري از مسئولين باشگاه خواستند تا اين مربي مشهور و موفق را به اين تيم بياورند. تاكنون بيش از يك هزار و چهارصد امضاء جمع آوري شده است.

انتخاب سرود رسمي جام جهاني ۲۰۰۶
گروه ورزشي: گروه موسيقي ال ديوو، موسيقي رسمي جام جهاني را با عنوان «زمان زندگي ما» اجرا خواهند كرد. گفتني است، گروه مذكور در صدر جدول رده بندي فروش گروه هاي موسيقي جهان قرار دارد. قرار است اين گروه پيش از ديدار افتتاحيه جام جهاني ميان آلمان و كاستاريكا برنامه اي اجرا كند. همچنين سرود رسمي جام جهاني با نام «روز را جشن بگير» توسط هربرت گرون مير آلماني به زبان هاي مختلف اجرا خواهد شد.

عدم تمايل آدريانو براي پيوستن به رئال
003990.jpg
گروه ورزشي: آدريانو ستاره تيم فوتبال اينترميلان و تيم ملي برزيل گفت كه قصد رفتن به مادريد را ندارد زيرا در ايتاليا و اينتر به خوبي جا افتاده است. او به دليل زدن تنها هشت گل در اين فصل كالچو از سوي موراتي رئيس باشگاه و مانچيني مورد انتقاد قرار گرفته است. آدريانو كه بيست و سه سال سن دارد با وجود دوري از شرايط آرماني، توانائي هاي پنهان زيادي دارد و رئال مادريد به اين دليل مصمم است كه او را به مادريد بياورد. لازم به ذكر است، رونالدو هموطن وي در شرايطي مشابه پس از جام جهاني ۲۰۰۲ كره و ژاپن به قوهاي سفيد برنابئو پيوست.

راه اندازي واترپلو بانوان
گروه ورزشي: رشته واترپلو بانوان به زودي راه اندازي مي شود و به اين ترتيب پس از شيرجه بانوان كه دي ماه جاري با برگزاري نخستين دوره مسابقات قهرماني كشور در تهران و با شركت شيرجه روهاي ۴ استان، فعاليت خود  رابراي نخستين بار در سطح ايران آغاز كرده است، رشته واترپلو بانوان نيز اسفندماه جاري با برپايي يك دوره مسابقه دوستانه به ميزباني استان قم افتتاح مي شود.به گفته فاطمه سلامي نايب رئيس امور بانوان فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو براي حضور در اولين دوره مسابقات واترپلو تاكنون تيم هاي واترپلو بانوان ۷ استان فارس، اصفهان، تهران، خوزستان، آذربايجان شرقي، زنجان و كرمانشاه اعلام آمادگي كرده اند.
سلامي زمان برگزاري مسابقات واترپلو را ۱۲ لغايت ۱۶ اسفندماه جاري در استخر تربيت بدني قم اعلام كرد.

سرانه هر ورزشكاربه ۲۰ هزار ريال افزايش مي يابد
گروه ورزشي: در سال هاي گذشته و نيز امسال به ازاي هر ورزشكار يك دلار هزينه شده است درحالي كه سرانه هر ورزشكار در دنيا ۷۰ دلار است. در اين راستا براي افزايش سرانه هر ورزشكار تا سطح ۲ هزار تومان در سال و در مجموع ۱۴۰ ميليارد تومان براي ۷۰ ميليون ايراني تلاش خواهد شد.
محمد علي آبادي، رئيس سازمان تربيت بدني با اعلام اين مطلب گفت: با تلاش مسئولان سازمان و رايزني هاي صورت گرفته توانسته ايم در بودجه سال آينده اعتبارات عمراني پروژه ها را تا ۳ برابر، هزينه هاي جاري ورزش را در كميته ملي المپيك به ميزان ۱۲۵ درصد و اعتبارات سازمان تربيت بدني را در حدود ۸۰ درصد افزايش دهيم.
اما براي رسيدن به شكوفايي مطلوب و مد نظر در ورزش كشور اين ميزان اعتبارات كافي نيست.
وي گفت: در سال جاري با احتساب هزينه هاي عمراني رقم سرانه براي هر وزشكار به حدود ۶ دلار رسيده كه به اعتقاد من بايد هزينه هاي ساخت را از اعتبارات ورزشي در نظر گرفته شده براي هر ورزشكار جدا كرد. يعني هرگاه بودجه هيأت هاي ورزشي شهرستانها را به رقم ۵ تا ۷ ميليون تومان در سال افزايش دهيم ادعاي انجام كار اصولي در ورزش پذيرفتني است.وي درباره ساماندهي بحث ورزش در كشور نيز گفت: طرح آمايش سرزمين را در دستور كار قرار داده ايم و با كارهاي كارشناسي انجام شده توانايي و ظرفيت ويژه استان ها در رشته هاي خاص را شناسايي كرده و از اين پس سازمان در اين رشته ها سرمايه گذاري خاص و ويژه اي را انجام خواهد داد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    انديشه    |    بـورس    |    حوادث    |
|   خارجي    |    سياسي    |    داخلي    |    شهر    |    شهرستان ها    |    شهري    |
|   علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |