شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۰ - Feb 25, 2006
با صدور مجوز قانوني
عمليات عمراني ادامه بزرگراه شهيد زين الدين آغاز شد
005346.jpg
گروه شهري: با ارائه اسناد و مدارك معاونت فني و عمراني شهرداري تهران به مقام قضايي درخصوص ادامه عمليات عمراني در محدوده پارك جنگلي لويزان، با حكم شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت ادامه عمليات عمراني پروژه بزرگراه شهيد زين الدين آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين دستور با اشاره به ارائه اسناد و مدارك از سوي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران و وجود رابطه قراردادي در تاريخ ۲۰ آبان ۱۳۶۹ بين وزير كشاورزي و رييس سازمان جنگلها و مراتع از يك سو و معاون خدمات شهري شهرداري از سوي ديگر و همچنين صورتجلسه تحويل و تحول پارك جنگلي لويزان به مساحت ۵۷۵/۱۰۷۵ در تاريخ يكم مهرماه ۱۳۷۰ كه در اختيار سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران قرارگرفته و نيز سابقه حضور شهرداري در محل، دستور لغو توقف عمليات عمراني شهرداري صادر شده است.
بنا بر حكم صادره مقام قضايي بندهاي ،۲ ۳ و ۵ دستور مورخ ۲۴ اسفندماه شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت كه راي به توقف و جلوگيري از ادامه طرح عمراني شهرداري و توقيف و نگهداري ماشين آلات موجود در منطقه پارك جنگلي لويزان داده بود، رفع اثر شده است.
شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت در دستور صادره خود از فرماندهي كلانتري ۱۳۶ فرجام خواسته است در زمان واحد از نمايندگان حقوقي معاونت فني و عمراني شهرداري و اداره كل منابع طبيعي براي ابلاغ حكم صادره دعوت نمايد.
بر اساس اين گزارش ظهر پنجشنبه تعدادي از افراد با عنوان حمايت  ازمحيط زيست در پارك جنگلي لويزان اقدام به تجمع كردند كه با حضور مسئولان و كارشناسان شهرداري و محيط زيست، در محل و ارائه حكم صادره از مرجع قضايي و توضيحات لازم در اين زمينه به تجمع كنندگان، اين تجمع پايان يافت.
مشاور شهردار تهران در امور زيست محيطي كه در جمع تجمع كنندگان حضور يافته بود با اشاره به وظايف شهرداري براي استفاده بهينه از منابع مالي شهروندان جهت توسعه شهر گفت: اين پروژه عمراني كه با عقل و خرد جمعي صورت گرفته همچنان به شكل قانوني ادامه خواهد يافت.
حيدرزاده افزود: همچنين مديريت شهرداري از حساسيت هاي مردم و رسانه ها نسبت به اين گونه مسايل استقبال مي كنند.
پيش از اين، ادامه احداث بزرگراه شهيد زين الدين كه مطابق طرح شهرداري بايد از كنار جنگل لويزان  و با قطع ناگزير تعدادي از درختان اين جنگل بگذرد تا تعيين تكليف و صدور حكم از سوي مراجع قضايي متوقف شده بود.

در ۳۷ نقطه شهر غذاي مجاني طبخ و توزيع مي شود
تدارك شهرداري تهران براي اطعام مستمندان
ايسنا: شهردار تهران از طبخ و توزيع غذا ميان افراد فقير و گرسنه در پايتخت خبر داد.
دكتر محمدباقر قاليباف با اشاره به اين كه در برخي مناطق محروم تهران افراد حتي براي تهيه شام شب مشكل دارند و گرسنه مي خوابند، گفت: يكي از وظايف مهم شهرداري رسيدگي به وضعيت فقيران و درماندگان است، لذا در نخستين گام با همكاري شوراياري محلات در سطح مناطق محروم اماكني را براي طبخ غذا تجهيز و آماده مي كنيم تا افراد فقير حداقل شب را گرسنه نخوابند.
وي با بيان اين كه طرح توزيع غذا ميان افراد نيازمند در مناطق محروم بيش از چهار ماه توسط معاونت اجتماعي شهرداري بررسي انجام شده و هم اكنون نوع غذا، نحوه طبخ و توزيع آن و... به صورت مجموعه اي تدوين شده است، تصريح كرد: توزيع غذا، نذري يا صلواتي نيست، بلكه فقط ويژه افراد نيازمندي است كه واقعاً شبها گرسنه مي خوابند.
به گفته شهردار تهران، افراد خير نيز مي توانند در اين طرح شهرداري را ياري كنند.
قاليباف گفت: طرح توزيع غذا ميان نيازمندان، به صورت آزمايشي از شهرداري منطقه ۱۹ آغاز و به تدريج در ۳۷ نقطه شناسايي شده سطح شهر، راه اندازي مي شود و بخشي از محرومين تحت پوشش قرار مي گيرند.
وي از بسته بودن در مساجد در طول برخي ساعات روز و شب انتقاد و بر باز بودن اين مكان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز تأكيد كرد و گفت: هم اكنون درب بسياري مساجد در شهر تهران فقط براي نماز مغرب و عشاء باز و در مابقي ساعات بسته است، در حالي كه امكاناتي نظير سرويس هاي عمومي  در سطح شهر محدود است.
شهردار تهران با تأكيد بر استفاده از ظرفيت هاي موجود گفت: اين در حالي است كه مي توان در مساجد را براي استفاده شهروندان از امكانات به ويژه سرويس ها به صورت ۲۴ ساعته باز نگه داشت و براي جلوگيري از بروز مشكل نگهبان و يا خادم به كار گرفت.
قاليباف همچنين آمادگي شهرداري تهران را براي بازسازي و تجهيز مساجد جهت استفاده شهروندان اعلام كرد. وي با اشاره به اينكه اولويت احداث زمين هاي ورزشي با مناطق جنوبي شهر تهران است، افزود: يك صد زمين چمن ورزشي در مناطق جنوبي شهر تهران احداث مي شود و به مسئولان شهرداري تأكيد شده كه اين زمين ها بايد از خيابان جمهوري به سمت جنوب شهر ايجاد شود و آنها حق ندارند از اين خيابان به بالا يا شمال شهر اين زمين ها را احداث كنند.
وي همكاري شهرداري و آموزش و پرورش را براي ارتقاي سطح زندگي شهروندان مؤثر دانست و افزود: شهرداري آماده همكاري با اين وزارتخانه براي تجهيز مدارس جهت استفاده بهينه از فضاهاي آموزشي است تا دانش آموزان مناطق محروم تهران كه مجبور به زندگي در خانه هاي ۴۰ يا ۶۰ متري هستند، بتوانند با بهره گيري از امكانات در مدرسه به خوبي درس بخوانند.
وي درباره مصاديق ساختار مالي سنتي، گفت: شهرداري تهران و ساير مناطق صرفاً به دليل صرفه جويي از خريداري ماشين براي معاونان و مديران شهرداري خودداري كرده اند، در حالي كه مبالغ هنگفتي را به اجاره خودرو اختصاص داده اند كه در درازمدت به از بين رفتن مداوم سرمايه شهرداري منجر خواهد شد.
به گفته قاليباف، تجهيز و توسعه بنيادين نهادها و سازمانها نخستين پيش شرط صرفه جويي و ايجاد بهره وري از تجهيزات و منابع انساني است.
شهردار تهران ضمن ابراز نارضايتي از شيوه وصول درآمدهاي شهرداري تصريح كرد: مديران شهرداري در تخصيص اعتبار و اولويت هاي كار خود بايد بر اساس شرايط منطقه تحت پوشش خود اقدام و از پيچيدن نسخه هاي واحد براي تمامي معضلات شهري خودداري كنند.

احداث ۱۵۰بوستان محلي
005340.jpg
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران از احداث ۱۵۰ بوستان محله اي و منطقه اي با مساحتي معادل ۱۲۰ هكتار در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران طي سال جاري خبر داد. مهندس علي محمد مختاري با بيان اينكه توسعه فضاي سبز در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران در دو بخش پاركهاي شهري و جنگل كاري درون شهري صورت مي گيرد، اظهار داشت: قطعات فضاي سبز شامل ميادين، رمپ و لوپ ها، لچكي ها، رفيوژهاي مياني و كناري معابر دردست احداث است.
وي افزود: «پارك مادرآزادگان» و «پارك مادر چيتگر» از جمله پاركهاي فرامنطقه اي در دست احداث سال جاري سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران است.

ميانگين سن بازنشستگي در شهرداري
005337.jpg
گروه شهري:مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران گفت: ميانگين سن بازنشستگي در شهرداري تهران كمتر از ۴۸ سال و ۹ ماه است.مهندس سيدرضا عاصمي، افزود: بازنشستگي پيش از موعد بار مالي بسياري به اين سازمان تحميل مي كند. ميانگين سنوات خدمت در شهرداري ۲۴ سال و هفت ماه است در حاليكه ميانگين سنوات بازنشستگي ۱۴ سال و هشت ماه و ميانگين سنوات دريافت حقوق وظيفه نيز ۱۴ سال و پنج ماه است.
۷۰ درصد بازنشستگان اين سازمان كمترين پايه حقوقي وزارت كار و امور اجتماعي را دريافت مي كنند و در سال ۸۳ سرانه حقوق و مزاياي بازنشستگان ۲۵ درصد افزايش يافت.

صندوق بيمه حوادث غيرمترقبه
005343.jpg
بيمه محصولات كشاورزي، ساختمان هاي مسكوني و تجاري و تاسيسات زيربنايي در برابر حوادث غير مترقبه از سال آينده به صورت گسترده اجرا مي شود.
مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه كشور افزود: ستاد حوادث غير مترقبه در راستاي توسعه بيمه هاي مختلف در سال اول برنامه چهارم توسعه، ۹۰۰ ميليارد ريال به بيمه محصولات كشاورزي اختصاص داد.اين در حالي است كه رقم تخصيص يافته به اين بخش در كل سالهاي برنامه چهارم توسعه ۷۰۰ ميليارد ريال بوده است.
به گفته سيد عباس جزايري، در راستاي حمايت از كشاورزان، باغداران و آبزي پرورها به هنگام وقوع حوادث غير مترقبه ۱۰۰، درصد اين محصولات تحت پوشش بيمه خسارت قرار مي گيرند.

نگاه
005334.jpg
حميد بهرامي

تشكيل شوراياري ها ۱۹ و ۲۶ اسفند ماه
با همكاري وزارت كشور
گروه شهري: انجمن هاي شوراياري ۱۹ و ۲۶ اسفندماه جاري با همكاري وزارت كشور و شوراي اسلامي شهر تهران در ۴۰۰ محله پايتخت تشكيل مي شوند.
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري افزود: پيرو مباحث مطرح شده بين شوراي شهر و وزارت كشور در ارتباط با تشكيل دومين دوره انجمن شوراي معتمدين محلات تهران، چهارشنبه شب جلسه مشتركي به دعوت وزير كشور و با حضور شهردار و رئيس شوراي شهر تهران، معاون اجتماعي و مديركل انتخابات وزارت كشور برگزار شد و با توجه به اتفاق نظر جمع مبني بر حمايت از توسعه عرصه مشاركت هاي اجتماعي در كشور و نياز جدي كلان شهر تهران به همكاري و هماهنگي كليه دستگاه هاي اجرايي ذيربط در سازماندهي امور شهري، حمايت از تشكيل انجمن هاي معتمدين محلات در ۴۰۰ محله تهران مورد تأكيد قرار گرفت.
وي افزود: گرچه شوراي شهر مي توانست در تشكيل دومين دوره انجمن معتمدين محلي به صورت انتصابي عمل كند ولي با استناد به مصوبه سال ۷۸ شورا و اعتقاد جمعي اعضاي شوراي شهر و وزارت كشور، سعي بر اين است كه با احترام به تفكر و جايگاه مردم، معتمدين محلات به طور مستقيم از سوي خود مردم برگزيده شوند.
خادم در عين حال گفت: به دليل وسعت و تعدد محلات در تهران، مقرر شد كه تشكيل انجمن هاي مذكور طي ۲ نوبت در روزهاي ۱۹ و ۲۶ اسفند ماه جاري انجام شود كه در اين راستا آن دسته از مناطق شهري كه برنامه ريزي اجرايي مربوط به شوراياري هاي محلات آنها زودتر سازماندهي و جلسات توجيهي با معتمدين محلي آنها جلوتر انجام شده است، انجمن هاي شوراياري محلات آنها در تاريخ ۱۹ اسفندماه و ساير مناطق نيز ۲۶ اسفندماه تشكيل مي شود.
وي افزود: اسامي اين مناطق و تاريخ تشكيل انجمن هاي شوراياري آنها متعاقباً اعلام خواهد شد.
خادم گفت: با وجود اينكه جلسات توجيهي معتمدين محلات مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران در تاريخ چهارم اسفندماه به پايان رسيده است و علي  رغم عدم اطلاع رساني وسيع و جدي تاكنون ۵ هزار معتمد محلي به طور داوطلبانه متقاضي حضور در دومين دوره انجمن هاي معتمدين محلي شده اند و در اين زمينه با استقبال شديد مردم رو به  رو بوده ايم و اين روند همچنان ادامه دارد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |