دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۸ - Mar 6, 2006
سازمان هاي اداري و خدماتي كيش
براي ارائه تسهيلات به مسافران نوروزي آماده مي شوند
006960.jpg
006963.jpg
سازمان هاي اداري و خدماتي كيش براي ارائه تسهيلات به مسافران نوروزي آماده مي شوند
كيش-جزيره  زيباي  كيش  در طول  سال  پذيراي  تعداد زيادي  مسافر و گردشگر از نقاط مختلف  داخل  و خارج  از كشور است .
اين  جزيره  مرجاني  با آب و هواي  لطيف  و نقاط ديدني ، ساحل  ماسه اي با شيب نرم  و همچنين  مراكز اقامتي  و پذيرايي  مناسب  و بازار، مورد علاقه  گردشگران داخلي  و خارجي  است .
كيش  به  فاصله  ۳۰۰ كيلومتري  بندرعباس  مركز استان  هرمزگان  و در فاصله هوايي  ۱۰۵۲ كيلومتري از تهران  واقع  است .
سفر به  كيش  از دو مسير انجام  مي شود، سفر دريايي  و سفر به  وسيله  هواپيما. بيشتر مسافران  از طريق  هوايي  وارد جزيره  مي شوند به  همين  جهت  فرودگاه كيش  پس  از تهران  و مشهد يكي  از پرترددترين  فرودگاه هاي كشور است.
ورود به  كيش  از طريق  دريايي  بوسيله  كشتي هاي  مسافربري  والفجر و هرمز از بندر لنگه  در مدت  حدود ۳ ساعت  طي  مي شود و از بندر چارك  نيز قايق هاي  تندرو در صورت  آرام  بودن  دريا در مدت  زماني  حدود يك  ساعت  مسافران  را به  جزيره  كيش  منتقل  مي كنند.
البته در اين ميان، تعدادي  از مسافران  نوروزي  كيش  ترجيح  مي دهند با اتومبيل  خود به  كيش سفر كنند.
اين  افراد با هماهنگي  قبلي ، خودروهاي  خود را با پرداخت  هزينه هاي  در نظر گرفته  شده  با كشتي  به  كيش  منتقل  مي كنند.
سال  گذشته  حدود ۲۴۰۰ خودرو با كشتي  به  كيش  منتقل  شده  و مسافران  با خودروهاي  خود در سطح  جزيره  تردد مي كردند.
در تعطيلات  نوروز مسافران  زيادي  به  كيش  مي آيند، با توجه  به  موقعيت  جغرافيايي كيش  كه  فقط بوسيله  هواپيما يا كشتي  مي توان  وارد آن شد و راه  زميني  ندارد ورود روزانه  حدود ۱۰ هزار مسافر رقمي قابل  توجه  است .
به  همين  جهت  چند هفته قبل  از ايام  نوروز و آغاز تعطيلات ، براي  پذيرايي  مناسب  از مسافران ، ستاد نوروزي  در كيش  شكل  مي گيرد.
امسال در اولين  جلسه  ستاد نوروزي  كيش،  رئيس  هيات  مديره  و مدير عامل  سازمان  منطقه  آزاد كيش  بر لزوم  ارايه  برنامه هاي  اجرايي  اعضاي  ستاد نوروزي تأكيد كردند.
مهندس  مجيد شايسته  خواستار برنامه ريزي  و هماهنگي  اعضاي  ستاد نوروزي  در زمينه  چگونگي  ارايه  خدمات  به  مسافرين ، برنامه  پرواز هواپيماها، تردد كشتي ها، حمل  و نقل  شهري ، اطلاع رساني ، حفاظت  و پاكيزگي ، نظارت  بر صنوف ، استفاده  از تمامي ظرفيتهاي  موجود و بهداشت  و درمان  شد.
مسئول  ستاد نوروزي  كيش  هم  دراين باره  گفت : شركتهاي  هواپيمايي  در جهت  افزايش  پرواز و برقراري  پروازهاي  فوق العاده  در ايام  نوروز  پيش بيني هاي  لازم  را در نظر گرفته اند.
هرچند در اين  ايام  بعضي  از شركتهايي  هواپيمايي  و پروازهاي  تور به  دليل ازدياد مسافر نرخ  بليت ها را به  مقصد كيش  تا چند برابر افزايش  مي دهند.
مقصود اسعدي  ساماني  كه  امسال  مسئوليت  ستاد نوروزي  را برعهده  دارد مي گويد روزانه  ۶ سفر دريايي  در مسير بندر لنگه  به  كيش  برقرار خواهدشد.
فراهم  نمودن  امكانات  مناسب  ارتباطي  با شهرهاي  ديگر، يكسان سازي  نرخ عرضه  كالاها و خدمات ، جلوگيري  از افزايش  بليت  هواپيما و نظارت  بيشتر برعملكرد وسايل  حمل  و نقل  عمومي از جمله  اقداماتي  است  كه  ستاد نوروزي كيش  به  منظور جلب  رضايت  بيش  از پيش  مسافران  در تعطيلات نوروز اجرا مي كند.بازرسي  روزانه  از اماكن  عمومي ، هتلها، مراكز اقامتي ، مراكز پذيرايي و فروشگاههاي  مواد غذايي  و بهداشتي  و تدارك  و آماده سازي  هتلها و مراكز اقامتي  نيز در اين  ايام  توسط اين  ستاد انجام  خواهد شد.
به  گفته  مسئول  ستاد نوروزي ، امسال  با توجه  به  تقارن  تعطيلات  نوروزي  با دهه  آخر ماه  صفر و مصادف  شدن  با اربعين  حسيني ، سالگرد رحلت  پيامبر اسلام (ص )، سالروز شهادت  امام  حسن مجتبي (ع ) و شهادت  امام  رضا(ع )، ستاد برنامه هاي  ويژه اي  تدارك  ديده  است .
ساماني  با اشاره  به  اينكه  رانندگي  در كيش  مستلزم  رعايت  دقيق  اصول راهنمايي  و رانندگي  است  تأكيد كرد: مسافراني  كه  با خودروهاي  شخصي  به جزيره  سفر مي كنند بايد مقررات  راهنمايي  و رانندگي  از جمله  سرعت  مجاز، بستن  كمربند و نزدن  بوق  را رعايت  كنند.
بنا بر همين  گزارش  تمامي ادارات  و نهادهاي  كيش  از بيست  و پنجم  اسفندماه  تا پانزدهم  فروردين  ماه  سال  آينده  آماده  ارايه  خدمات  به  مسافران  مي  باشند.

نسبت دام و مرتع در استان همدان بالاتر
از ميانگين كشوري است
همدان _ خبرنگار همشهري: مديركل منابع طبيعي استان همدان با اعلام اين كه نسبت دام و مرتع در استان همدان بالاتر از ميانگين كشوري است ،گفت: ميانگين نسبت دام و مرتع در كشور معادل ۲/۲ درصد است كه متأسفانه اين نسبت در همدان حدود ۴/۳ درصد است.
موسي اميرخاني اظهار داشت: اين در حالي است كه طي سالهاي ۸۱ تا ۸۴ با اجراي طرح تعادل دام و مرتع، طرح گوسفند پايدار، خروج دام از برخي از مراتع و تغيير نوع دام از سبك به سنگين، نسبت مذكور از ۳/۴ درصد در سال ۸۱ به ۴/۳ درصد كاهش يافته است.
وي به اجراي طرح ملي مميزي اراضي در استان اشاره كرد و گفت: در اجراي اين طرح با اخذ سند براي ۶۸ درصد از اراضي منابع طبيعي جزء استانهاي پيشرو كشور هستيم.
وي با اعلام اين كه ۲۵ هزار و ۱۷۶ هكتار جنگل، رويشگاه و اراضي جنگلي در استان همدان وجود دارد، اظهار داشت: رويشگاه جنگلي فارسيان، سياه دره، ملوسان، زرين باغ، گاماسياب، سركان، لشگردر، آغاج و ذخيره گاه جنگلي گيان تحت پوشش طرح حفاظت و صيانت جنگلهاي اداره كل منابع طبيعي استان است.

كنگره سراسري «الفباي باران» در ياسوج برگزار مي شود
ياسوج _ مدير حوزه  هنري  استان  كهكيلويه  و بويراحمد گفت : ياسوج  به عنوان  محل  اجراي  كنگره  سراسري  شعر و داستان  الفباي  باران  انتخاب  شد.
حجت الاسلام  سيد علي اصغر تقوي  در گفت  وگو با ايرنا افزود: ۱۵۰ شاعر و داستان  نويس  معروف  كشور در اين  كنگره  سه  روزه  كه  از تاريخ  ۱۸ اسفندماه  برگزار مي شود، شركت  مي كنند.
وي  اظهارداشت : اين  هنرمندان  طي  سه  روز، آثار خود را در حضور داوران  و كارشناسان  ارائه  مي كنند.تقوي  استقبال  هنرمندان  كشور از اين  جشنواره  را چشمگير دانست  و گفت : اين  اولين  جشنواره  سراسري است  كه  با ميزباني  حوزه  هنري  كهكيلويه  و بويراحمد برگزار مي شود.

تشكيل ستاد مردمي براي رفع مشكلات صنعتگران اصفهان
اصفهان-استاندار اصفهان اعلام كرد: ستاد مردمي با محوريت استانداري، براي رفع مشكلات صنعتگران و اصناف در آينده نزديك در اين استان شروع به كار خواهد كرد.
سيد مرتضي بختياري در ديدار با مجمع امور صنفي، توليدي اصفهان افزود: هدف از تشكيل اين ستاد، رفع مشكلات و حذف فرآيندهاي اضافي بر سر راه اصناف، صنعتگران و كشاورزان است.به گزارش روابط عمومي استانداري اصفهان، وي حضور بخش خصوصي براي تحقق بخشيدن به برنامه هاي اشتغالزايي دولت را حائز اهميت دانست.
استاندار اصفهان، دو اولويت مهم از سياستهاي دولت در اين استان را محروميت زدايي و اشتغال عنوان كرد و افزود: با وجود نيروهاي توانمند در استان، امكان توسعه اشتغال، بويژه در بخش خصوصي فراهم مي باشد.

درخواست كاركنان روزنامه توقيف شده
«همسايه ها» از رئيس قوه قضائيه
گروه شهرستانها- جمعي از دست اندركاران روزنامه توقيف شده «همسايه ها» -چاپ اهواز-طي نامه اي از رئيس قوه قضائيه درخواست كرده اند تا هنگام بررسي پرونده، از اين روزنامه رفع توقيف شود.در بخش پاياني اين نامه كه به امضاي ۴۵ نفر از دست اندركاران روزنامه همسايه ها رسيده و رونوشت آن در اختيار رسانه ها قرار گرفته آمده است: «... با يادآوري تاكيدات آن جناب مبني بر عدم توقيف و تعطيلي نشريات، خواسته ما به عنوان دست اندركاران اين نشريه از حضرت عالي، رفع توقيف از روزنامه تا هنگام بررسي پرونده در دادگاه صالح و با حضور قضات و هيأت منصفه اي عادل است تا بيش از اين خللي در روند اطلاع رساني كه از آن به حق به عنوان ركن چهارم دموكراسي نام برده اند، پديد نيايد.»

دزفول هم صاحب باغ پرندگان شد
006966.jpg
دزفول _ باغ پرندگان دزفول با ظرفيت نگهداري هزار پرنده در غرب اين شهر گشايش يافت.
شهردار دزفول گفت اين باغ ۶ هزار مترمربع مساحت دارد و با اعتباري افزون بر يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان به بهره برداري رسيده است.در اين باغ انواع پرنده هاي مناطق گرمسيري كه با شرايط آب و هوايي استان خوزستان سازگاري دارند مثل طوطي، قرقاول، طاووس، شترمرغ و ديگر پرنده ها نگهداري مي شود.

اجراي طرح توانمندسازي زنان آموزشيار گيلان
رشت _ خبرنگار همشهري: رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گيلان از اجراي طرح توانمندسازي زنان آموزشيار گيلاني خبر داد.
كوچكي نژاد هدف از اجراي طرح را ارتقاي توانمندي هاي زنان آموزشيار در محل كار و آشناسازي زنان سوادآموز با راههاي حفظ و پايداري خانوار ذكر كرد و گفت: اين طرح در دو مرحله آموزش آموزشياران و آشناسازي سوادآموزان، به صورت فوق برنامه اجرا مي شود. وي كسب مهارتهاي زندگي توسط سوادآموزان را مهمترين موضوع اين طرح دانست و گفت: اين طرح با تاكيد بر آموزش زنان سوادآموز و راه هاي حفظ و پايداري خانواده و كسب مهارتهاي زندگي تدوين شده است.

مردم همدان روزانه ۸ ميليون تومان
به صندوق صدقات مي ريزند
همدان _ خبرنگار همشهري: جليل برجار،مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان اعلام كرد: در توزيع سهام عدالت از سوي دولت سهميه كميته امداد استان همدان ۱۰۰ هزار نفر تعيين شده كه ۳۸ هزار خانوار تحت پوشش از اين طرح بهره مند مي شوند.
جليل برجار گفت: اين سهام از سال آينده بين يك هزار نفر از مددجويان واجد شرايط توزيع خواهد شد.وي با اشاره به اينكه ۹۵ هزار نفر از نيازمندان استان، تحت پوشش كميته امداد امام هستند،گفت: امسال براي ارايه خدمات به نيازمندان تحت پوشش، مجموعا بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال توسط كميته امداد استان هزينه شده كه ۸۰ درصد آن اعتبارات دولتي و بقيه از محل كمك هاي مردمي تأمين شده است.برجار اعلام كرد: روزانه ۸ ميليون تومان توسط مردم استان و از طريق صندوق هاي صدقات و خيرات به اين كميته كمك مي شود.

زمين فوتبال چناران سرانجام چمن كاري شد
چناران _ سرپرست اداره تربيت بدني چناران اعلام كرد: بالاخره پس از صرف ميليونها ريال هزينه،تنها زمين اداره تربيت بدني چناران نشا و فنس كشي شد.
محمدرضا سعيدي به ايسنا گفت: اين زمين چمن پس از يك دوره ۵ ماهه براي تمرين و برگزاري مسابقات آماده خواهد شد.

پساب كارخانه در بناب، آب آشاميدني
يك روستا را آلوده كرد
بناب _ خبرنگار همشهري: با سرازير شدن فاضلاب و پساب يك كارخانه در حومه بناب به سوي روستاهاي ينگي كند، خوشه مهر و ديزج پروانه، چاههاي كشاورزي و آب آشاميدني روستاي خوشه مهر از توابع شهرستان بناب نيز آلوده شده و سلامت اهالي در معرض تهديد قرار گرفته است.
عده اي ازساكنان اين روستا با امضاي توماري خطاب به فرمانداري بناب، خواستار رسيدگي به اين امر شدند. اهالي ضمن هشدار به از بين رفتن اراضي كشاورزي خود تصريح كردند تا پيش از اينكه يك فاجعه بهداشتي و كشاورزي رخ دهد، مسئولان براي رفع اين مشكل به چاره جويي پردازند.

خريد ميگوي پرورشي در شهرستانها، تضميني مي شود
بندرعباس _ ميگوي پرورشي در شهرهاي مختلف كشور از سال آينده به صورت تضميني خريداري مي شود. رئيس سازمان شيلات ايران _ شعبانعلي نظامي _ در نشستي با حضور پرورش دهندگان ميگو در بندرعباس با اشاره به سياست سازمان شيلات ايران مبني بر حمايت از صنعت پرورش ميگو گفت: با توجه به متضررشدن پرورش دهندگان ميگو در سالهاي اخير، خريد ميگو از توليدكنندگان اين صنعت از سال آينده تضميني مي شود.
وي به ورشكست شدن بسياري از پرورش  دهندگان ميگو در ۲ سال گذشته به علت ناتواني در پرداخت وام اشاره كرد و افزود: به اين عده از توليدكنندگان مهلت بيشتري براي بازپرداخت وامهاي خود داده خواهد شد.رئيس سازمان شيلات ايران از افزايش سطح زير كشت ميگو تا ۵ هزار هكتار در برنامه چهارم توسعه خبر داد و گفت: اين طرح با هدايت بخش خصوصي و مشاوران خارجي به اجرا در مي آيد.

برگزاري كارگاه آموزشي روش هاي نوين تدريس
رشت _ خبرنگار همشهري: به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان گيلان كارگاه آموزشي روش هاي نوين تدريس مبتني بر IT و ICT در گيلان با حضور سرگروه هاي آموزشي درس فيزيك سراسر كشور برگزار شد.
براساس اين گزارش هدف از برگزاري اين كارگاه آموزشي برنامه ريزي جهت آشنايي دبيران فيزيك سراسر كشور با روش هاي نوين تدريس و ضرورت طراحي آموزشي و سنجش اندازه گيري علمي در فرايند يادگيري و ياددهي مي باشد.در اين كارگاه دو روزه، شركت كنندگان موضوعاتي مانند مفاهيم يادگيري، اثربخشي و نرم افزارهاي مورد نياز براي تدريس فيزيك را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

زواياي افسانه اي دارالسلام شيراز
به جز چند درخت اكاليپتوس چيده  واچيده، بقيه درخت ها نه تنها نشاني از سبزينگي و شاخ و برگ ندارند بلكه مثل چوبه هاي پوست كنده و سفيد، متر به متر برجاي مانده اند، بعضي از اين چوبدرختها البته قطور و ستون مانند و برخي ديگر به تيركهايي شبيهند كه قديمترها، براي عبور سيم هاي تلفن به كار مي بردند.
آن كه نشاني اينجا را به من داد، دلش براي درخت هايي سوخته بود كه به معناي تام كلمه سلاخي شده و برهنه و عور در ميان گورهاي قديمي اين قبرستان شخم خورده، منظره اي آخرالزماني را به نمايش گذاشته بودند.
گورستان دارالسلام شيراز آن قدر قدمت دارد كه افسانه هايي قرين با واقعيت را در شناسنامه شفاهي خود يدك مي كشد با سنگ قبرهايي كه حتماً براي فيلم هاي ماورايي، لوكيشن مناسبي است. اما اين همه ماجرا نيست.
نزديك به انتهاي بلوار سيبويه شيراز، ديواره اي هندسي به گرد قبرستان دارالسلام كشيده اند، عكس هاي قديمي برگردان شده روي سنگ هاي حصار گورستان، نشان از آغاز سليقه اي هنري در بازسازي مكاني دارد كه از ساليان پيش، كالبد آدم هاي معروف و يا گمنامي را در دل خود فروكشيده است. بيرون از حصار، مرقد عارف و شاعري به نام شاه داعي الله با گنبدي كوچك و شيرواني دار ديده مي شود. داعي الله البته به پيشگويي در شيراز مشهور است.كسي مي گويد: «قرار است اينجا موزه سنگ شود چون سنگ قبرهايش خيلي قديمي هستند و احتمالاً بعضي از اين سنگ ها چندين قرن پيش روي قبرها عمود شده اند.»
نشانه هاي بازسازي اين احتمال را تقويت مي كند. عكس هاي قهوه اي آدم ها كه عيناً از آلبوم استاد منوچهر چهره نگار و مجموعه كاخ گلستان روي سنگ هاي حصار گورستان نقر شده اند، ما را به دوران قاجار و اوايل قرن بيستم بازمي گرداند؛مرداني در قهوه خانه با كلاه هاي نمدي سياه يا كلاه هاي پهلوي، كشتي گيران طاس كه روبه روي دوربين عكاس دست هاي يكديگر را گرفته اند، پسربچه هاي سرداري پوش كه با قيافه هايي كه روبه ويزور دوربين مات مانده اند.
شايد اين آرزو دور نباشد كه پيش از آغاز سال نو، اين احتمالاً موزه سنگ، از نخاله هاي بازسازي پاك شود و منظري دوباره براي بازديد و حتماً عبرت آدميان پيش چشم ما بازگشايد. شايد بر تنه برهنه درخت هاي دارالسلام نيز جوانه هايي سبزگون برويد و در كنار كالبدهاي خاك شده، مصداق كلام خداوندي را كه مرگ پايان انسان نيست به عينه ظاهر كند.
حسين مالكي _ شيراز

هفت  هزار دار قالي  در شهرستان  ورزقان  برپاست
006954.jpg
006957.jpg
تبريز - رئيس  سازمان  بازرگاني  آذربايجان  شرقي  گفت : هفت  هزار دارقالي  در شهرستان ورزقان  برپاست  و هم اكنون  ۲۱هزار نفر در اين  شهرستان  به  قالي  بافي  اشتغال  دارند.
صادق نجفي با تشريح  تاريخچه  قالي بافي  در ورزقان ، گفت : بخش  عمده  كيفيت  توليدات قالي  اين  شهرستان  براي  صادرات  و مصرف  در كشورهاي  اروپايي  است .وي  با تأكيد بر لزوم  حمايت  بيشتر از صنعت  قالي  بافي  اظهارداشت : درشهرستان  ورزقان  افرادي  يافت  مي شوند كه  به  تنهايي  هزار دارقالي  دارند.
نجفي ، با اشاره  به  وضعيت  مناسب  بازار فرش  در مقطع  كنوني  از راه اندازي مجتمع هاي  قالي بافي  به عنوان  يكي از ضرورت هاي  رونق  صنعت  قالي بافي  در ورزقان ياد كرد.
وي  گفت : براي  تحقق  اين  مهم  بايد تفكر و فرهنگ  مجتمع هاي  قالي بافي  در بين مردم  نهادينه  شود.
وي  خاطرنشان  كرد: البته  بحث  بيمه  يكي  از موانع  پيش  روي  تشكيل  مجتمع هاي قالي بافي  است  كه  بايد تدبيري  براي  آن انديشيده  شود.
رئيس  بازرگاني  آذربايجان  شرقي ، آمادگي  اين  سازمان  را براي  در اختيار گذاشتن سالن  ۵۰۰ متري  خود جهت  ايجاد كارگاه  و نمايشگاه  دايمي فرش  اعلام  كرد.
وي  گفت : اين  سالن  با صرف  هزينه اي  معادل  ۳۵۰ ميليون  ريال  قابل  تبديل  به فضاي  آموزش  قالي بافي  و نيز بهبافي  قالي  مي باشد. شهرستان  ورزقان  با بيش از ۶۰ هزار نفر جمعيت  در فاصله  ۹۷ كيلومتري  شمال شرق  تبريز واقع  شده  است .
شغل  اصلي  مردم  اين  شهرستان  كشاورزي  است كه  بخش  عمده  آنها در كنار كار كشاورزي  به  قالي بافي  نيز مي پردازند.

گيلان بايد بر ورزش هاي سالني متمركز شود
ديدار پهلوان فردين معصومي با استاندار گيلان
رشت _ خبرنگار همشهري: مهندس عبداللهي،استاندار گيلان با پهلوان فردين معصومي، دلاور مرد كشتي گيلان و صاحب جام قهرماني كشتي ۲۰۰۶ جهان در وزن ۱۲۰ كيلوگرم ديدار كرد.
در اين نشست كه مديركل تربيت بدني استان نيز حضور داشت، استاندار گيلان در سخناني با گراميداشت تلاش و زحمات قهرمانان عرصه ورزشي در صحنه هاي بين المللي، از معصومي به عنوان يكي از چهره هاي مردمي و پهلوان استان و كشور ياد كرد.
وي افزود: كشتي يك رشته ملي است و جايگاه ايران در دنيا با وجود پهلواناني همچون معصومي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.وي سپس به عزم دولت به گسترش ورزش در همه رشته ها، اشاره كرد و افزود: علاقمندي مردم استان به ورزش زياد است و ما بايد باتوجه به استقبال و علاقه مردم، رشته هاي مورد درخواست آنان را تقويت كنيم و زمينه بروز استعدادهاي جوانان ورزشكار را فراهم آوريم.
مهندس عبداللهي سپس با اشاره به محدوديت ناشي از آب و هواي گيلان كه نياز به فضاهاي مسقف ورزشي را بيشتر مي كند، گفت: ما بايد بيشتر به سمت ورزش هاي سالني برويم و از آنجا كه امكانات موجود جوابگو نيست لذا بايد در سال آينده سالن هاي ورزشي نيمه كاره تكميل شوند و به بهره برداري برسند.
استاندار در خاتمه اين ديدار ضمن آرزوي موفقيت بيشتر براي فردين معصومي قهرمان صاحب نام گيلاني، با اهداي لوح تقدير و هديه اي، از تلاش هاي ارزنده وي در كسب مدال جام جهاني ۲۰۰۶ ساري تجليل كرد.

رقابت ۴۰۰ دانشجوي فوتباليست در خرم آباد
خرم آباد- مسابقات فوتبال دانشجويان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور شانزدهم اسفند در خرم آباد برگزار مي شود.
دبير اجرايي اين مسابقات در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر با اعلام اين خبر گفت :در اين مسابقات ۴۰۰ ورزشكار در قالب ۲۰ تيم از دانشگاه هاي سراسر كشور به مدت ۱۰ روز رقابت مي كنند.حسيني افزود: در اين مسابقات ۲ تيم برتر به مسابقات المپياد ورزش هاي دانشجويي كشور كه سال آينده در كرمان برگزار مي شود راه خواهند يافت.

بروجرد قهرمان پيكارهاي كشتي فرنگي
دانشگاه هاي آزاد اسلامي منطقه ۵ كشور در همدان
همدان- چهارمين دوره پيكارهاي كشتي فرنگي دانشگاه هاي آزاد اسلامي منطقه ۵ كشور در تالار ورزشي پورياي ولي دانشگاه آزاد اسلامي همدان با قهرماني تيم بروجرد پايان يافت.
به گزارش واحد مركزي خبر،در اين رقابت ها تيم هاي خرم آباد و همدان به ترتيب دوم و سوم شدند.درنتيجه انفرادي نيز سيدميلاد حبيبي، ابراهيم نوري و سجاد سوري از بروجرد، روح الله دل انگيز و حامد طهماسبيان از خرم آباد، احمد ملكي از مركزي و امين عبدي از همدان در وزن هاي ۵۵ تا ۱۲۰ كيلوگرم مقام هاي نخست را به دست آوردند.
در اين دوره از مسابقات ۶۵ كشتي گير در ۱۱ تيم از استان هاي همدان، لرستان و مركزي با يكديگر رقابت كردند.

بودجه ورزش بانوان لرستان را بيشتر كنيد
خرم آباد- مسئول  ورزش  بانوان  استان  لرستان  گفت : در حال  حاضر ۳۰ هيات  ورزشي  بانوان  در اين  استان  فعاليت  دارند.
مهري  وفايي   افزود: هم اكنون  تعداد ده هزار نفراز بانوان  اين  استان  به صورت  سازمان  يافته و ۴۰هزار نفر نيز به  صورت  سازمان  نيافته  به  انجام  فعاليت هاي  ورزشي  مشغولند.
وي  با اشاره  به كمبود امكانات  و فضاهاي  ورزشي  ويژه  بانوان  در لرستان  اظهارداشت : اماكن  و امكانات  موجود ورزش  بانوان  در نقاط مختلف  اين  استان  به  هيچ وجه  پاسخگوي  نيازهاي  بانوان  استان  نيست .
وي  بدون  اشاره  به  ميزان  اعتبارات  اختصاص  يافته  به  ورزش  بانوان  لرستان در سال  جاري ، از مسئولان  استان  خواست  با تخصيص  اعتبار ويژه  به ورزش  بانوان اين  استان  زمينه  شكوفايي  ورزش  اين  قشر را هر چه  بيشتر فراهم  نمايند.

جوانان  آزادشهري  از كمبود امكانات  ورزشي  گلايه  دارند
006969.jpg
آزادشهر - جمعي  از جوانان  آزادشهر در شرق  استان  گلستان،  از كمبود امكانات  ورزشي  در اين  شهرستان  گلايه  دارند.
آنان  در گفت  و گو با ايرنا، خواستار پيگيري  و رفع مشكلات  ورزشي  جوانان  اين  شهرستان  شدند.
يكي از شهروندان گفت : اين  شهر به  عنوان  مركز شهرستان  بيش  از ۳۰ هزار نفر جمعيت  دارد اما امكانات  ورزشي  آن بسيار ناچيز است .
حسين  محمودي  افزود: تنها سرگرمي مفيد براي  مردم  اين  منطقه  به ويژه  نسل جوان ، پرداختن  به  فعاليت هاي  ورزشي  است  كه  از انجام  آن نيز به  دليل  فقدان امكانات  موردنياز، محروم  هستند.
يكي  ديگر از ساكنان  آزادشهر گفت : در اين  شهرستان  ورزشكاران  زيادي زندگي مي كنند و عده اي  از آنان  نيز در مسابقات  كشوري  و استاني  مقام هاي  قهرماني  را به رغم امكانات  ورزشي  به دست  آورده اند.
علي  سميعي  افزود: بسياري  از جوانان  علاقه مند به  ورزش  در اين  شهر مجبورند از امكانات  ورزشي  اجاره اي  و يا از فضاي  پارك  شهر استفاده  كنند.
او افزود: به عنوان مثال به دليل  نبود سالن  براي  تمرين  فوتسال  ناگزير سالن  اختصاصي  آموزش  و پرورش  را اجاره  كرده ايم.
يكي  از ورزشكاران  رزمي كار نيز گفت : من  در رشته  كونگ  فو ورزش  مي كنم  كه  به  دليل  نبود سالن  و امكانات  كافي ، شب ها در حياط مسجد به تمرين  مي پردازم.
مهدي  سادين  افزود: مسئولان  شهرستان  با اين  كه  مي دانند در اين  شهر امكانات  مناسب  براي  ورزش  وجود ندارد از اين  بخش  حمايت  جدي  نمي كنند ولي جوانان  با حداقل  امكانات  توانسته اند شايستگي  خود را در مسابقات   نشان  دهند.
وي  از مسئولان  آزادشهر خواست به  وضعيت  نامناسب  ورزش  اين  شهرستان رسيدگي  كنند.
فرماندار آزادشهر هم با تأييد كمبود امكانات  ورزشي گفت : براي  ساخت يك سالن  سه  هزار نفري  مجوز احداث  از سازمان  تربيت  بدني  دريافت  كرده ايم و زمين  موردنياز نيز خريداري  شده  است .
نورالله  نوراللهي  افزود: براي احداث ورزشگاه در زمين مزبور بايد تقاضاي تغيير كاربري كنيم و اين كار نياز به يك ميليون و ۹۰۰ هزار ريال هزينه دارد كه متأسفانه تربيت بدني چنين اعتباري را در اختيار ندارد.
نوراللهي  افزود: در صورت احداث  اين  مجتمع ، ورزشكاران  شهرستان  آزادشهر صاحب  امكانات  اختصاصي  خواهند شد.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |