شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۹ - May 20, 2006
سازمان ملل خواستار پايان شكنجه گري آمريكا در جهان شد
003783.jpg
گروه سياسي خارجي: گسترش اقدامات شكنجه گران آمريكا در نقاط مختلف جهان علاوه بر آن كه مخالفت گسترده محافل رسانه اي مدافعان حقوق بشر و افكار عمومي جهان را درپي داشته با انتقاد شديد سازمان ملل متحد روبه رو شده است؛ به طوري كه كميته مبارزه با شكنجه اين سازمان از آمريكا خواسته است به شكنجه گري هاي خود پايان دهد. اين كميته از آمريكا خواست زندان گوآنتانامو را نيز تعطيل كند.
گزارش اين كميته كه نتيجه بررسي شكنجه گسترده زندانيان در كشورهاي مختلف از سوي آمريكاست شب گذشته منتشر شد.
به گزارش ايرنا، كميته مبارزه با شكنجه سازمان ملل در گزارش خود با موضوع شكنجه زندانيان از سوي آمريكا، تأكيد كرد كه واشنگتن بايد مانع شكنجه محبوسان در زندان هاي افغانستان و عراق از سوي نظاميان آمريكايي شود و شكنجه گران را نيز تحت پيگيرد قرار دهد.
در گزارش كميته مبارزه با شكنجه سازمان ملل آمده است: دولت واشنگتن بايد اقدامات قاطعانه اي براي لغو و ريشه كني تمامي گونه هاي شكنجه و بدرفتاري با زندانيان را كه از سوي نظاميان و كاركنان غيرنظامي  آمريكا در افغانستان و عراق صورت مي گيرد، انجام دهد.
اين كميته افزود: آمريكا بايد فورا تحقيقات در اين باره را آغاز كند و شكنجه گران را تحت پيكرد قرار داده و با مجازات هاي مقتضي و مناسب با آنان برخورد كند.
كميته مبارزه با شكنجه سازمان ملل ۱۵ روز پيش تحقيقات در اين زمينه را آغاز و چندين مقام آمريكايي آگاه از دستورات شكنجه گري سازمان يافته اين كشور در مناطق مختلف جهان را احضار كرد.
كاربرد گسترده شكنجه از سوي نظاميان آمريكايي نخستين بار با عكس هاي يادگاري نظاميان اين كشور با قربانيان شكنجه در زندان ابوغريب بغداد در سال ۲۰۰۴ فاش شد.
در آن زمان، نظاميان شكنجه گر آمريكايي اعلام كردند در چارچوب دستورات مقامات نظامي و سازمان جاسوسي آمريكا براي اخذ اعتراف، مردان، جوانان و حتي زنان عراقي را تحت انواع شكنجه هاي جسمي و جنسي قرار داده اند.
با وجود بركناري چند ژنرال آمريكايي در عراق از جمله يك نظامي زن كه كاربرد شكنجه ها در زير مجموعه وي در زندان ابوغريب صورت گرفته بود، دولت آمريكا حاضر به پاسخگويي نشد.
پس از افشاي اين اطلاعات، انتشار خبر وجود زندان هاي متعدد سيا در خارج از مرزهاي اين كشور به ويژه اروپاي شرقي براي انتقال غيرقانوني و مخفيانه متهمان تروريستي از فضاي كشورهاي مختلف، گروههاي حقوق بشر خواستار واكنش سريع سامان ملل شدند.
آمريكا تاكنون با وارد كردن فشارهاي زياد بر سازمان ملل و كشورهاي خواستار تحقيق در اين زمينه، مانع بررسي پرونده شكنجه گري نظاميان خود و همچنين وجود زندان هاي مخفي سيا در خارج از مرزهاي خود شده است.
بر پايه گزارش گروه هاي بين المللي مدافع حقوق بشر كه تصاوير شكنجه گري نظاميان آمريكايي را منتشر كرده اند واشنگتن برخلاف كنوانسيون بين المللي مبارزه با شكنجه، در خفا زندانيان را شكنجه و با آنان بدرفتاري مي كند.

احتمال خروج اهل تسنن عراق از كابينه مالكي
003780.jpg
گروه سياسي خارجي: يك عضو جبهه توافق اهل سنت عراق از احتمال خروج اين جبهه و همچنين جبهه گفتگوي ملي اهل سنت عراق از روند سياسي تشكيل دولت نوري مالكي خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه خبري اصوات العراق، محمد دايني از نمايندگان جبهه توافق اهل سنت در ارلمان عراق از امضاي توافقنامه اي مشترك ميان اين جبهه و جبهه گفتگوي ملي اهل سنت خبر داد و افزود: براساس اين توافقنامه شرط مشاركت اين دو فراكسيون در دولت نوري مالكي واگذاري وزارتخانه هاي دفاع و امور خارجه به اين دو فهرست اهل سنت است.
وي گفت: در صورتي كه اين خواسته محقق نشود اين دو فهرست از مشاركت در تركيب دولت خودداري مي كنند.
اين خواسته در شرايطي مطرح مي شود كه تلويزيون دولتي عراق روز پنج شنبه خبر از نامزدي موفق الربيعي براي تصدي پست وزارت دفاع و نصير العامري براي وزارت كشور داد.
مقامات عراقي هم چنين اظهار داشتند كه نوري مالكي نخست وزير عراق، با تعدادي از مشاوران خود نشستي را پشت درهاي بسته برگزار و طي آن به بررسي اسامي شخصيت هايي پرداخت كه قرار است پست هاي كليدي را در دولتش عهده دار شوند.
به گفته  اين مقامات، مالكي هيات عمومي فهرست ائتلاف يكپارچه را از ساختار نهايي كابينه ۳۴ نفره خود كه چهار تن از آنها را زنان تشكيل مي دهند، مطلع ساخت.
اين مقامات افزودند كه قرار است دو تن از اين زنان در وزارت دولت مشغول به كار شوند.
مقامات عراقي هم چنين اظهار داشتند كه در ساختار نهايي دولت ۱۶ وزارتخانه سهم فهرست ائتلاف يكپارچه، پنج وزارتخانه براي فهرست ائتلاف كردها، سه وزارتخانه براي جبهه التوافق، چهار وزارتخانه براي فهرست العراقيه و جبهه گفتمان ملي به رهبري صالح المطلق نيز قرار است وزارتخانه هاي محيط زيست و زنان را برعهده گيرد.
سفر غيرمنتظره وزير دفاع انگليس به بصره
وزير دفاع جديد انگليس در يك سفر غير منتظره از بصره ديدار كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الرياض - چاپ عربستان - دس براون وزير دفاع جديد انگليس، در سفر غيرمنتظره خود به شهر بصره در جنوب عراق، ابراز اميدواري كرد كه دولت متحد ملي در عراق هرچه سريع تر تشكيل و فعاليت هاي خود را آغاز كند.
اين اولين سفر وزير دفاع انگليس به عراق بعد از تصدي اين پست است كه بعد از تغييرات در كابينه دولت انگليس در پنجم ماه مه روي داد.

پرودي: جنگ عراق يك اشتباه بزرگ بود
003786.jpg
گروه سياسي خارجي: رومانو پرودي نخست وزير ايتاليا كه بارها پيش از پيروزي در انتخابات اخير پارلماني اين كشور وعده خروج نيروهاي ايتاليا از عراق را داده بود، اكنون كه ائتلاف چپ ميانه به رهبري وي در اين انتخابات پيروز شده، در اولين روز پس از برعهده گرفتن پست نخست وزيري با بيان اين كه جنگ در عراق يك اشتباه بزرگ بود اعلام كرد طرح خروج نيروهاي ايتاليا از عراق را به پارلمان ارائه خواهد كرد.
در زمان حمله آمريكا به عراق در ايتاليا جناح راست به رهبري سيلويو برلسكوني بر سر كار بود كه به حمايت از آمريكا برخاست و تعدادي از نيروهاي ايتاليايي را به عراق اعزام كرد. اگرچه دو سال قبل قتل يك مامور سازمان اطلاعات ايتاليا به دست سربازان آمريكايي كه براي آزادي خبرنگار ربوده شده ايتاليايي به عراق رفته بود، در روابط دو كشور در اين زمينه بحران ايجاد كرد، اما نيروهاي ايتاليا همچنان در عراق باقي ماندند كه براساس گزارش هاي منتشرشده تعداد آنها اكنون بر ۲هزار و۶۰۰ تن بالغ مي شود.
رومانو پرودي همچنين در سخنراني خود در مجلس سناي ايتاليا اعلام كرد كه جنگ در عراق يك اشتباه بزرگ بود.
براساس اين گزارش ايرنا از رم، پرودي  اعلام  كرد كه  دولت  قصد دارد پيشنهاد عقب نشيني  هرچه  سريعتر نيروهاي  نظامي  ايتاليا را از عراق  به  پارلمان  ارائه  دهد. وي  اظهار داشت : بايد اين  عقب نشيني  را با مشورت  با تمام  طرفين  انجام  داد تا شرايط امنيتي  نيز تضمين  شده  باشند. پرودي  گفت : تروريسم  در عراق  پايگاه  و بهانه هاي  جديد براي  اقدام هاي  تروريستي  داخل  و خارج  از جنگ  عراق  پيدا كرده  است ، اين  جنگ  مي تواند باعث  به  آتش  كشيده  شدن  تمام  منطقه  شود. وي  افزود: ايتاليا در مبارزه  با تروريسم  حتي  با مداخله  نظامي ، زير پرچم  سازمان هاي  بين الملل ، در خط اول  قرار دارد، اما ما موافق  جنگ  در عراق  نبوده  و نيستيم .

حامد كرزاي:
پاكستان در امور افغانستان دخالت نكند
كرزاي: به پاكستان كشور برادر و همسايه عزيز مي گوييم
تروريسم آتشي است كه اگر امروز مرا بسوزاند فردا تو را خواهد سوزاند
گروه سياسي خارجي:حامدكرزاي رئيس جمهوري افغانستان، پاكستان را به دخالت در امور داخلي كشورش متهم كرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، كرزاي روز پنجشنبه در سخناني در ولايت «كنر» در شرق افغانستان محافل ديني پاكستان را به دامن زدن به خشونت ها در افغانستان متهم كرد و از اسلام آباد خواست تا «دخالت خود در امور افغانستان» را متوقف كند.
وي اظهار داشت: «به خوبي مي دانيم كه مدارس ديني پاكستان، نوجوانان را براي آمدن به افغانستان براي وارد شدن در جهاد تحريك مي كنند و به آنها گفته مي شود كه مدارس و بيمارستانها را آتش بزنند.»
كرزاي خاطر نشان كرد: «به پاكستان كشور برادر و همسايه عزيز مي گوييم، تروريسم آتشي است كه اگر امروز مرا بسوزاند فردا تو را خواهد سوزاند.»
از سوي ديگر سخنگوي  وزارت  خارجه  پاكستان  سخنان  رئيس  جمهوري  افغانستان  را مبني بر مداخله  پاكستان  در امور داخلي  آن كشور بي  اساس  دانست .
به  گزارش  واحد مركزي  خبر از اسلام آباد، تلويزيون  خبري  جيو در پاكستان امروز به  نقل  از سخنگوي وزارت خارجه پاكستان  اعلام  كرد در صورتي  كه  حامد كرزاي  مخفيگاه  ملاعمر را مي داند بجاي  اظهارنظر در رسانه هاي  گروهي  بهتر است  اطلاعات  خود را در اختيار دولت  پاكستان  قرار دهد.
وي  با اشاره  به  تلاش  هاي  ارتش  پاكستان  در نابودي  عوامل  تروريسم  در مناطق قبايلي  پاكستان  همچنين  در مرزهاي  مشترك  دو كشور گفت:  پاكستان  هيچ  گونه  مسئوليتي  درباره  افزايش  ناامني  در خاك  افغانستان  ندارد.
رئيس  جمهوري  افغانستان  پيش  از اين  هم  گفته  بود ملاعمر رئيس  گروه  طالبان در شهر كويته  مركز ايالت  بلوچستان  پاكستان  است  كه  پرويز مشرف  در واكنش به  اين  اظهار نظر، آن را احمقانه  و بي اساس  خواند.

واكنش متفاوت بيروت و دمشق
به قطعنامه جديد سازمان ملل عليه سوريه
گروه سياسي خارجي: شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه اي را به تصويب رساند كه براساس آن سوريه موظف به برقراري روابط ديپلماتيك با لبنان شده و همچنين بايد خطوط مرزي اش را با اين كشور مشخص كند.
در قطعنامه ۱۶۸۰ از اين موارد به عنوان اقدامي جهت بازگرداندن حاكميت لبنان و استقلال سياسي اين كشور نام برده شده است.
قطعنامه ۱۶۸۰ سازمان ملل با واكنش متفاوت سوريه و لبنان مواجه شد. فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه با اين قطعنامه به شدت مخالفت كرد و از شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا در امور سوريه دخالت نكند.
در ادامه اين اظهارات وزير خارجه سوريه نيز در سخناني در پارلمان اين كشور گفت، واشنگتن فشارهايش به سوريه را جهت منزوي كردن كامل كشور تشديد كرده است. وي از آمريكا خواست درباره تمامي مسايل مهم و مورد اختلاف دو طرف به گفتگو بنشينند.وليد معلم قطعنامه ۱۶۸۰ سازمان ملل را مداخله  جويانه،  تحريك آميز و مغرضانه خواند.
از سوي ديگر فواد سنيوره نخست وزير سوريه از قطعنامه جديد شوراي امنيت استقبال كرد و آن را تاييد حاكميت، وحدت ارضي و استقلال سياسي لبنان دانست.
اما حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ضمن انتقاد از قطعنامه ۱۶۸۰ سازمان ملل گفت، اين قطعنامه روابط سوريه و لبنان را به فضاهاي بحراني و تنش زا مي كشاند و در آن، آن  دسته خواسته ها و منافع بين  المللي رعايت شده كه به منافع دو كشور خدمت نخواهد كرد.

ادامه ناآرامي و خشونت در برزيل
مهر: خشونت ها و درگيري هاي نيروهاي امنيتي و پليس برزيل با اعضاي باندهاي تبهكار و جنايتكار سازمان يافته كه از چندين روز پيش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و دهها كشته و زخمي برجاي گذاشته است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، مسئولان دستگاههاي امنيتي برزيل پنج شنبه شب در گفت وگو با اين خبرگزاري گفتند كه درگيريها بين نيروهاي پليس برزيل با باندهاي جنايتهاي سازمان يافته در ايالت سائو پائولو از چهارشنبه گذشته تاكنون ۱۵ كشته ديگر برجاي گذاشته است تا بر اين اساس ميزان رسمي قربانيان اين درگيريها به ۱۷۰ نفر برسد.

اتحاديه اروپا دارايي هاي رئيس جمهور
بلاروس را مسدود كرد
واحد مركزي خبر: اتحاديه  اروپا ديروز اعلام  كرد دارايي هاي  الكساندر لوكاشنكو رئيس جمهور بلاروس  و سي  و پنج  تن  ديگر از مقامات  ارشد اين  كشور را كه  متهم  به  تقلب  در انتخابات  رياست  جمهوري  نوزدهم  ماه  مارس  و سركوب  معترضان  در اين  كشور هستند، مسدود كرده  است .به  گزارش  خبرگزاري  آلمان  از بروكسل ، در بيانيه  اتحاديه  اروپا در اين  خصوص  آمده  است ، همه  دارايي ها و منابع  مالي  افرادي  كه  مسئول  تخلف  در انتخابات  و عدول  از استانداردهاي  بين المللي  و سركوب  مخالفان  و جامعه  مدني  در بلاروس  هستند، در اروپا مسدود شده  است . همچنين  مقرر شده  است  همه  بيست  و پنج  كشور عضو اتحاديه  اروپا تدابيري  اتخاذ كنند تا هيچ يك  از اين  افراد به  هيچ  منبع  مالي ، مستقيم  يا غيرمستقيم  دسترسي  نداشته  باشند.

رئيس جديد سيا: 
از اشتباههاي سيا در عراق درس عبرت مي گيريم
مهر: رئيس جديد سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) در كنگره اين كشور قول داد از اشتباهاتي كه اين سازمان در دروغ مربوط به وجود سلاحهاي كشتار جمعي در عراق مرتكب شد، درس عبرت بگيرد.به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان جاسوسي آمريكا سيا با دادن اطلاعات اشتباه مبني بر اين كه رژيم صدام سلاح كشتار جمعي در اختيار دارد، دولت بوش را به حمله عليه عراق تشويق كرد، اما پس از حمله معلوم شد صدام سلاح كشتار جمعي نداشته است.با اين حال ژنرال مايكل هايدن در جلسه پرسش و پاسخ كميته اطلاعاتي مجلس سنا تصريح كرد: من عبرت گرفتن از اشتباهاتي را كه سيا در مورد اطلاعات خود پيش از جنگ بر ضد عراق در مورد سلاح هاي كشتار جمعي مرتكب شد جدي خواهم گرفت.وي افزود: در نهايت ما بايد از مسائل، تجزيه و تحليل درستي داشته باشيم.

بولنت اجويت به اغما رفت
واحد مركزي خبر: بولنت  اجويت  نخست  وزير پيشين  تركيه  كه  از پنج شنبه شب به  علت  خونريزي  مغزي  در بيمارستان  به سر مي برد، در بيهوشي  كامل  فرورفت . به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از آنكارا، پزشكان  بيمارستان  نظامي  كه  اجويت  در آن  بستري  است  ديروز با اعلام  اين  خبر افزودند: علائم  حياتي  وي  ثابت  اما وخيم  است .اجويت  پس  از شركت  در مراسم  تدفين  يك  قاضي  ديوان عالي  اداري  تركيه  كه  در حمله  ديروز كشته  شد، احساس  ناراحتي  كرد و قدرت  گويايي خود را از دست  داد. وي  بلافاصله  به  بيمارستان  نظامي  آنكارا منتقل  شد و تحت  عمل  جراحي  قرار گرفت .

رهبري القاعده به ملاعمر سپرده شد
ايرنا: روزنامه «الوطن» چاپ  عربستان  ديروز نوشت : «اسامه بن لادن» رهبري  القاعده  را به «ملا عمر» سركرده  گروه  طالبان  سپرده  است .
اين  روزنامه  كه  از نزديك  تحولات  القاعده  را دنبال  مي كند افزود: اسامه بن لادن  به  دليل  بيماري  و دشوار شدن  تردد وي  به  دليل  محاصره  مناطقي  كه  قبلاً در آن  رفت  و آمد داشت  مسئوليت  انجام  عمليات  ميداني  القاعده  را فعلاً به  ملاعمر سپرده  است  و خود بيشتر نقش  معنوي  را برعهده  خواهد داشت .
الوطن  در ادامه  نوشت : به  دليل  قطع  شدن  ارتباط  بن  لادن  با حاميان  مالي  در داخل  و خارج  افغانستان  و نظارت  بيشتر جامعه  جهاني  بر جابه جايي  پول ، اين سازمان  با مشكلات  مالي  مواجه  شده  است .اين  روزنامه  با بيان  اين كه  نيروهاي  امنيتي  تغييرات  در داخل  سازمان  القاعده  را تاييد مي كنند، نوشت : طي  ماههاي  اخير شمار زيادي  از اعضاي  مهم  طالبان  كشته  يا دستگير شده اند.

مجلس تصويب كرد:
كاهش مسئوليت هاي شاه نپال
ايسنا: مجلس نپال طرح جامعي را تصويب كرد كه براساس آن اختيارات شاه گيانندرا كاهش مي يابد و مسئوليت كنترل ارتش از وي سلب مي شود. اين اقدام در كشوري كه سابقا براي گيانندرا يك مقام خدايي قائل بود، يك اقدام تاريخي است.
اين قطعنامه دو ساعت پس از اين كه توسط گيريجا پراساد كويرالا نخست وزير جديد تقديم مجلس شد، مورد موافقت لفظي نمايندگان قرار گرفت. اين اقدام همچنين مورد استقبال گروه هاي بسياري در سراسر كشور قرار گرفت در كاتماندو (پايتخت نپال)  ساكنان به مناسبت اين پيروزي از خانه هايشان بيرون آمدند و شمع روشن كردند.
بنا به تصميم روز پنج شنبه  مجلس، عنوان فرمانده  كل ارتش از پادشاه سلب مي شود. همچنين دولت ديگر عنوان سلطنتي نخواهد داشت و فقط دولت نپال خواهد بود. كشور نپال نيز از يك كشور هندو، به يك كشور سكولار تبديل خواهد شد.

موافقت سناي آمريكا با ساخت
۶۰۰ كيلومتر ديوار مرزي با مكزيك
ايسنا: درپي موافقت سناي آمريكا با ساخت  ۶۰۰ كيلومتر ديوار در مرز آمريكا با مكزيك، جورج بوش از دولت مكزيك خواست اقدامات بيشتري را در جهت جلوگيري از ورود غيرقانوني شهروندانش به آمريكا به كار بندد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جورج بوش رئيس جمهور آمريكا، در گفت وگو با شبكه فاكس نيوز اظهار داشت: آن ها بايد اقداماتي را به منظور امنيت اين مرزها به انجام برسانند. بوش در جريان سفر يك روزه اش به مرز آمريكا و مكزيك، به خبرنگار اين شبكه  تلويزيوني گفت: آن ها وظيفه دارند اقدامات لازم را در طرف مرزي خودشان به كار بندند. اظهارات جورج بوش در حالي بيان شد كه دولت مكزيك اعلام كرد در نامه اي به آمريكا، از طرح سنا براي تصويب ديوار مرزي۶۰۰ كيلومتري براي متوقف كردن مهاجران غيرقانوني اعتراض مي كند.

بحران امنيتي در غزه
در رويارويي نيروهاي امنيتي تحت امر حماس
با پليس هاي هوادار فتح ۳ پليس كشته شدند
گروه سياسي خارجي: ساعاتي پس از استقرار ۳ هزار نيروي امنيتي حماس در غزه، محمود عبا س رئيس خودگردان تشكيلات فلسطين به هزاران پليس دستور داد براي برقراري نظم در تمامي خيابان هاي غزه مستقر شوند.
درپي استقرار نيروهاي امنيتي حماس در غزه، درگير ي هايي ميان اين نيروها و پليس فلسطين به وقوع پيوست كه منجر به قتل ۳ پليس شد.
در اين ارتباط، جنبش فتح ديروز نيروهاي ويژه امنيتي را كه وزير كشور فلسطين را تشكيل داده است، مسئول اصلي درگيري ها نيمه شب پنج شنبه در غزه معرفي كرد.
توفيق ابوخوصه سخنگوي فتح گفت: جنبش فتح حمله نيروهاي ويژه امنيتي وابسته به حماس را به مقر نيروهاي پليس به شدت محكوم مي كند و نيروهاي ويژه امنيتي وابسته به حماس را عامل اصلي اين درگيري ها مي داند.
در اين درگيري ها سه پليس فلسطيني كشته شدند و يكي از اعضاي نيروهاي ويژه زخمي شد.
نيروهاي امنيتي ويژه مركب از عناصر مسلح گروه هاي فلسطيني كه سعيد صيام وزير امور داخلي دولت حماس تشكيل داده است سه روز پيش براي برقراري امنيت در مناطق مختلف غزه مستقر شدند.
اما اين اقدام با مخالفت محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان رو به رو شد و به دستور وي نيروهاي پليس اين تشكيلات نيز در مناطق مختلف غزه مستقر شدند.
رئيس تشكيلات خودگردان در توجيه مخالفت با تشكيل نيروهاي امنيتي ويژه گفت كه اين كار به موافقت مجلس قانونگذاري نياز دارد.
رويدادهاي ديگر
* ناظران اروپايي در گذرگاه رفح ۹۰۰ هزار يورو پولي را كه سامي ابوزهري سخنگوي حماس در حال بازگشت از اروپا با خود حمل مي كرد ، توقيف كردند.
* وزير امور خارجه عربستان گفت: تحت امر آمريكا براي منزوي كردن دولت حماس مي تواند جمعيت تحصيلكرده جهان عرب را به سوي راديكالي شدن هدايت كند.
* وزارت خارجه اسرائيلي گفت: تزيپي ليوني وزير خارجه رژيم صهيونيستي روز يكشنبه در شرم الشيخ با محمود عباس ديدار خواهد كرد.

مخالفت تظاهركنندگان آمريكايي
با جنگ جديد در خاورميانه
فارس:  تظاهركنندگان آمريكايي براي برقراري صلح در عراق و ايران و در مخالفت با جنگي جديد در خاورميانه دربرابر كاخ سفيد تجمع و دعا كردند.
به گزارش  خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، حدود ۲۵۰ مسيحي، يهودي و مسلمان بعدازظهر پنج شنبه با تجمع در برابر كاخ سفيد براي صلح در عراق و ايران دعا كردند.
خاخام مايكل لرنر كه مردم را براي برگزاري اين تظاهرات فراخوانده بود، گفت: ما دعا مي كنيم تا از حالا به بعد سخنراني ها و خطبه هاي رسمي مان به عبارت درود و بركت خدا بر آمريكا ختم نشود، بلكه اين سخنراني ها و خطبه ها با اين جمله پايان يابد كه درود و بركت خدا بر هر انساني كه روي زمين زندگي مي كند.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سخنگاه
سياسي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |