شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۹ - May 20, 2006
۲۰ روز تا جام جهاني ۲۰۰۶
تيم ملي، ورزش، فوتبال و جام حذفي
عكس : مجتبي جانبخش
003771.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: ۲۰ روز تا آغاز جام جهاني ۲۰۰۶ باقي است؛ ۲۰ روز پرهيجان تا آغاز رويدادي كه ما براي سومين بار در آن سهم داريم. بزرگترين رخداد تاريخي جهان در پيش روي ماست و متأسفانه هنوز درگير برگزاري فينال جام حذفي هستيم. مگر براي سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال، سازمان تربيت بدني شرايط و آئين نامه اي تعريف نشده است؟ تيم ملي و بازي هاي جام جهاني را تحت الشعاع جام حذفي قرار داده ايم و به راحتي از كنار رويدادي مي گذريم كه ۳۱ كشور جهان تمامي توان سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي خود را در راستاي كسب افتخار در اين گردهمايي گذاشته اند. جام حذفي را فراموش كنيم، براي حل اين مسئله ساده زمان به  اندازه كافي داريم. راه هايي وجود دارد كه مي توان با كنفدراسيون فوتبال آسيا آن را به آساني حل كرد و كليت فوتبال و ورزش خود را درگير اين حادثه نكنيم. از كنار جام حذفي بگذريم تا تركش هاي آن تيم ملي را زخمي نكند، احترام مديران به نوعي خدشه دار نشود، منزلت و شأن سازمان و فدراسيون حفظ گردد و در آستانه بازيهاي جام جهاني اجازه دهيم كه فوتبال و بازيكنان هواي تازه اي بخورند و با طراوت اين ۲۰ روز باقي مانده را پشت سر بگذارند. بزرگان و تصميم گيرندگان پا پيش بگذارند و اين عدم تفاهم خواسته ها را به گونه اي حل نمايند. باشگاه پرسپوليس را كه در آغاز يك دور بازسازي درگير نكنيم، سپاهان را فرصت دهيم تا تيم خود را سامان بخشد.
فدراسيون معتقد است كه بازي فينال جام حذفي بر اساس اعلام قبلي روز يكشنبه با قضاوت مسعود مرادي در مشهد برگزار شود، اما كيومرث هاشمي معاون سازمان تربيت بدني روز پنج شنبه طي نامه اي از محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال مي خواهد تا بازي فينال طي دو بازي رفت و برگشت برگزار شود. در اين ميان، شوراي تأمين استان خراسان اعلام كرده است كه انجام اين ديدار در شهر مشهد و ورزشگاه ثامن امكان پذير نيست. باشگاه پرسپوليس هم صريحاً اعلام مي كند كه تيمش به مشهد نخواهد رفت و حاضر به انجام يك بازي در مشهد نيست. تمام اتفاقات جاري به نوعي فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني را در مقابل هم قرار مي دهد و نهايتاً تيم ملي نيز از اين مسئله احساس رضايت و آرامش نخواهد كرد. به قانون احترام بگذاريم، موقعيت تيم ملي را در نظر بگيريم، فضاي ورزش كشور را حس كنيم و با تدبير و بدون دخالت دادن احساس شخصي خود، خواسته جامعه و مردم را در نظر قرار دهيم. در شرايط فعلي هيچ چيز مهم تر از تيم ملي و مسابقات جام جهاني نيست. مي توان براي برطرف كردن تمام اين مشكلات، كميته مشتركي را تشكيل و با حضور چند كارشناس ورزش و فوتبال به راه حل تازه اي رسيد و تيم ملي را نيز به دور از تنش و اضطراب هاي رايج به آرامش برد تا با خيال آسوده به بازيها و حريفان خود فكر كنند.

تيم ملي فوتبال در صورت صعود پاداش مي گيرد
مهر: رئيس  سازمان تربيت بدني در حاشيه مراسم اهداي جوايز به هفت فدراسيون برتر از اهداي جوايز ويژه به بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان در صورت صعود از مرحله نخست جام جهاني آلمان ۲۰۰۶ خبر داد. مهندس علي آبادي گفت: در صورت صعود تيم ملي كشورمان به مراحل بالاتر، اين جوايز متنوع تر و بسيار ويژه تر هم خواهد شد.
مهندس محمد علي آبادي با تاكيد بر حمايت سازمان تربيت بدني از تيم ملي فوتبال در جام جهاني افزود: احساس مي كنم امروز بازيكنان به كمك روحي و رواني نياز دارند.وي با اشاره به وجود بازيكنان بزرگي همچون علي كريمي، مهدي مهدوي كيا و علي دايي خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: از اين بچه ها نبايد توقعات فراواني داشت، شما تيم ملي ايران و حريفان آنان را نيز مي شناسيد، پس امروز در كار نقد و انتقادات خود كمي انصاف را چاشني كارتان كنيد.
رييس سازمان تربيت بدني افزود: امروز نبايد با بزرگنمايي مسائل حاشيه اي، روحيه بچه هاي تيم ملي را خراب كرد. ما امروز همه جانبه از تيم ملي حمايت مي كنيم و اميدواريم با دعاي خير مردم نتايج شايسته اي نصيب تيم شود.

اولين فينال غرب آسيا را صبا باتري برد
پيروزي در ثانيه هاي پاياني
003768.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: تيم بسكتبال صباباتري نماينده موفق ايران در ليگ غرب آسيا كه تا فينال اين بازيها هم پيش رفته است، امروز براي برگزاري دو فينال از پنج فينال پاياني راهي بيروت مي شود. صباباتري در نخستين بازي در تهران در ثانيه هاي پاياني پيروزي را از چنگ تيم حرفه اي ساجس لبنان بيرون كشيد.
ساجس در تمام طول كوارترهاي دوم و سوم به لطف قدرت بدني بالا، صباباتري را تحت تاثير خود داشت، اما باز هم شاگردان شاهين طبع با اتكا «جوزف گارس» در زير حلقه خودي و حريف و تكنيك آيدين نيكخواه بهرامي و حامد آفاق و خوشفكري «آندره پيتس» موفق شدند شگفتي ديگري خلق كنند.
در شرايطي كه بازيكنان حريف و بخصوص «فادي الخطيب» پس از چهل دقيقه بازي دشوار انگار تازه گام به ميدان گذاشته بودند كمتر تماشاگري فكر مي  كرد كه صبا بتواند چهار امتياز اختلاف را آن هم در كمتر از يك دقيقه جبران كند. هوشمندي شاهين طبع و درخشش عالي آندره پيتس باعث شد تا تابلوي امتيازات همزمان با سوت پايان بازي از سوي داوران ترك برتري ۸۰ بر ۷۸ صبا باتري را نشان دهد. اين برد كافي بود تا حتي در صورت برتري لبناني ها در دو بازي خانگي شاهد حضور اين تيم براي فينال چهارم در تهران باشيم.
شكست سوم تيم جوانان ايران
تيم بسكتبال جوانان ايران در ادامه ناكامي هاي خود در مسابقات غرب آسيا مقابل لبنان هم با نتيجه ۶۸ بر ۶۳ بازي را واگذار كرد.
اين سومين باخت تيم ايران پس از شكست مقابل تيم هاي سوريه و يمن بود. عراق آخرين حريف ايران در اين دوره از بازيهاست.

عذرخواهي رسمي ازبك ها از علي مرادي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: اگر به خاطر داشته باشيد بعد از پايان مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي آسيا كه در شهر تاشكند ازبكستان برگزار شد و در هر دور ۱۰ جوان و بزرگسال كشورمان به مقام قهرماني رسيدند به هنگام خروج اعضاي كاروان اعزامي از اين كشور پليس فرودگاه تاشكند به دليل همراه داشتن مقاديري ارز از خروج علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران جلوگيري به عمل آورد و وي به ناچار براي ارائه پاره اي توضيحات چند روزي ديرتر از بقيه به كشور بازگشت.
با توجه به اين كه ممانعت از خروج مرادي از تاشكند توسط پليس ازبكستان غيرقانوني بوده و مبلغ يادشده نيز مربوط به تيم هاي شركت كننده و كنفدراسيون وزنه برداري آسيا كه مرادي در حال حاضر دبيركل آن است، مي باشد، باخبر شديم كه ازسوي مقامات رسمي ورزش ازبكستان نامه اي خطاب به رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران فرستاده شده كه در آن رسماً از اتفاقات به وجود آمده در فرودگاه تاشكند عذرخواهي شده است.
از قرار معلوم، دلارهاي ضبط شده توسط پليس تاشكند نيز تمام و كمال به كنفدراسيون وزنه برداري آسيا تحويل گرديده است.

۲۱ كشتي گير در اردوي تيم ملي
گروه ورزشي:محمد رضايي، هادي حاجيان، بابك نورزاد، مراد محمدي، محسن جهانبخشيان، حسن طهماسبي، مسعود مصطفي جوكار، حميد محمدنژاد، هادي حبيبي، مهدي حاجي زاده، علي اصغر بذري، مجيد خدايي، فريدون قنبري، رضا يزداني، عليرضا حيدري، اميرعباس مرادي گنجي، حميد سيفي، سعيد ابراهيمي، عليرضا رضايي، فردين معصومي و محمدهادي پورعليجان ۲۱ كشتي گيري هستند كه براي حضور در دومين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي كشتي آزاد مورد توجه مربيان تيم ملي قرار گرفته و مي بايستي كه امروز در خانه كشتي، خود را به مربيان تيم ملي معرفي نمايند.
در اين مرحله هم محسن كاوه نقش سرمربي را دارد و قرار است از ميان نفرات دعوت شده به اردو يك تيم به مسابقات بين المللي جام اوماخانوف در روسيه اعزام شود. اين در حالي است كه هفته گذشته سفر كشتي گيران ايران براي حضور در رقابت هاي بين المللي جام علي اوف در داغستان روسيه به دليل عدم اقدام به موقع روابط بين الملل فدراسيون كشتي و نهايتا صادر نشدن ويزا انجام نشد!

سرپرست پرسپوليس : گيج شده ايم
مهر: سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس با انتقاد از نامشخص بودن ديدار فينال رقابتهاي جام حذفي گفت: هنوز هيچ اقدامي براي سفر به مشهد انجام نداده ايم.
محسن اسكندري افزود: متاسفانه عدم برنامه ريزي دقيق و اظهار نظرهاي متناقضي كه طي چند روز اخير از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني صورت گرفته ما را هم گيج كرده است و نمي دانيم بايد چه كار كنيم.
سرپرست پرسپوليس ادامه داد: در حالي كه فدراسيون فوتبال اعلام كرده اين ديدار بايد فردا برگزار شود اما مسئولان سازمان تربيت بدني اعلام كرده اند اجازه برگزاري تك بازي را نمي دهند.
ضمن اينكه اداره كل تربيت بدني خراسان نيز با برگزاري اين بازي در مشهد مخالفت كرده است.
وي ادامه داد: با اين شرايط نمي دانيم بايد چه كار كنيم. ما هنوز هيچ اقدامي درمورد سفر تيم به مشهد انجام نداده ايم و منتظر تصميم فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني هستيم.

تيم تكواندوي دانشجويان ايران در جاده قهرماني
گروه ورزشي: با دريافت يك مدال طلا و نقره، تيم تكواندوي دانشجويان ايران يكي از مدعيان قهرماني مسابقات دانشجويان جهان است. پس از مدال  طلاي بهزاد خداداد و مدال برنز حامد خمسه در روز اول، در روز دوم نيز نصر آزاداني و حميد سرآباداني موفق به كسب مدال طلا و نقره شدند. نصر آزاداني در فينال وزن چهارم از سد حريف سرسخت كره اي خود با امتياز طلايي گذشت.
حميد سرآباداني نيز در وزن پنجم در آخرين پيكارش ۸ بر۵ مغلوب حريفي از كره شد و به مدال نقره بسنده كرد. ديروز نيز مهدي بي باك و محمد باقري معتمد در اوزان ششم و سوم به روي شيايچانگ رفتند. در اين دوره از مسابقات ۴۱۱ ورزشكار از ۵۶ كشور در شهر والنسيا با هم رقابت مي كنند. در دوره قبلي اين مسابقات تيم ايران نايب قهرمان شد.

عليپور استعفا كرد
مهر:محمد عليپور رئيس فدراسيون ورزش هاي همگاني هم به جرگه روساي فدراسيون هاي مستعفي پيوست.
عليپور سال ها در فدراسيون ورزش هاي همگاني مشغول به فعاليت بود و اقداماتي را در سطح ورزش همگاني انجام داد.او با تشكيل مركز توسعه ورزش همگاني از سوي مهندس مهرعليزاده به رياست اين مركز برگزيده شد كه پس از حضور مهندس علي آبادي، با حذف وي از اين مركز، مهندس حسام به رياست مركز توسعه ورزش همگاني انتخاب شد.اما، به گفته مهندس حسام رئيس مركز توسعه ورزش همگاني وي روز گذشته استعفاي خود را از فدراسيون ورزش همگاني تقديم رئيس جديد فدراسيون كرده است.حسام ديروز گفت: هم اكنون در حال انتخاب فردي جديد براي رياست اين فدراسيون هستيم و طي روزهاي شنبه يا يكشنبه فرد جايگزين اعلام مي شود.

بارسلونا جام را به كاتالوني ها هديه داد
003765.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: فينال ليگ قهرمانان با قهرماني بارسلونا به پايان رسيد. آرسنال در حالي كه تا فتح اين جام فاصله اي نداشت در فاصله ۱۴ دقيقه روي اشتباهات فاحش آلمونيا دو بار دروازه اش باز شد تا گل نيمه اول سول كمپل بي اثر شود.
ساموئل اتوئو در دقيقه ۷۶ و جوليانو بلتي در دقيقه ۸۰ بارسلونا را با گل هاي خود به جام نزديك كردند.در اين ديدار هاگه داور نروژي در دقيقه ۱۴ با اخراج ينس لمان در حالي كه مي توانست به راحتي آوانتاژ بدهد باعث ۱۰ نفره  شدن آرسنال شد اما با اين وجود اين تيم با يك بازيكن كمتر بازي درخشاني را از خود بروز داد و حتي توانست توسط ضربه سر زيباي سول كمپل از حريف پرستاره اش پيش بيفتد.در پايان اين بازي آرسن ونگر گفت: اين تيم آينده دار است و من به تك تك بازيكنانم به واسطه عملكرد فوق العاده شان افتخار مي كنم. وي با انتقاد شديد از داور نروژي تاكيد كرد: گل اول بارسلونا در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد و بازيكنانم در اين مورد هيچ وقت داور را نخواهند بخشيد.در همين رابطه فرانك ريكارد سرمربي بارسلونا گفت: آرسنال كار بزرگي انجام داد و بازي بسيار خوبي كرده است.وي افزود: قهرماني در اين جام كار آساني نبود و براي من تعجبي نداشت كه آنان را با دشواري شكست داديم.
هانري در آرسنال مي ماند
تيري هانري روز گذشته اعلام كرد در تيم آرسنال خواهد ماند. در حالي كه بسياري از انگليسي ها عقيده داشتند او به بارسلونا مي رود، پس از اين كه تيمش در فينال ليگ قهرمانان جام را از دست داد تصميم گرفت در اين تيم باقي بماند.
مهاجم ۲۸ ساله آرسنال گفت: تا زماني كه بتوانم بدوم در آرسنال مي مانم. تصور اين كه هواداران آرسنال را ترك كنم برايم بسيار دشوار است زيرا آنها را مثل خانواده ام دوست دارم.
هانري ۴ سال ديگر قرارداد خود را با آرسنال تمديد كرد.

امروز آغاز پيكارهاي بوكس انتخابي تيم جوانان ايران
گروه ورزشي: پيكارهاي انتخابي تيم بوكس جوانان ايران براي حضور در مسابقات جهاني امروز آغاز مي شود.
غلامرضا كريمي، ابراهيم عبادي و اصغر اشرفي مربيان اين تيم با زيرنظر گرفتن پيكارهاي انتخابي تلاش مي كنند تا بهترين ها را از ميان سي بوكسور برگزيده انتخاب كنند. رقابت هاي بوكس جوانان جهان از روز ۱۲ مردادماه به ميزباني تركيه برگزار خواهد شد.

سرپرست جديد واليبال اين هفته معرفي مي شود
گروه ورزشي: سرپرست جديد فدراسيون واليبال اين هفته معرفي خواهد شد. اين مطلب را يزداني خرم اعلام كرد و گفت: مسئولان سازمان تربيت بدني اين هفته با رسيدن به جمع بندي لازم تصميم نهايي را اتخاذ خواهند كرد. وي با اعلام اين كه افراد مختلفي براي تصدي اين پست نامزد هستند اظهار اميدواري كرد كه بهترين و شايسته ترين فرد براي واليبال انتخاب شود.
پيكان آماده بازي اول
پيكان نماينده واليبال ايران آماده بازي با نماينده ميانمار در هفدهمين دوره مسابقات باشگاه هاي آسياست.
اين تيم كه به عنوان نخستين تيم خارجي شركت كننده وارد شهر هانوي ويتنام شد تاكنون سه جلسه تمرين را پشت سر گذاشته است. آخرين خبر از اين بازي ها انصراف نماينده ازبكستان است كه اعلام كرد قادر به آمدن به هانوي نيست. بدين ترتيب تعداد تيم هاي شركت كننده به ۱۰ تيم رسيده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |