شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۱ - Jun 3, 2006
مردي در غم از دست دادن همسرش سنگ مي خورد
006297.jpg
گروه حوادث-مردي پس از آنكه همسرش را در اثر يك بيماري ناشناخته از دست داد و نتوانست بار اين غم را تحمل كند، براي فرونشاندن اندوهش به خوردن سنگ روي آورده است.
به گزارش همشهري، صوفي عبدالرزاق، پيرمرد ۶۲ ساله، ساكن ولسوالي ولايت سمنگان، مي گويد روزانه حداقل يك كيلوگرم سنگ آهكي را به همراه آب به جاي غذا مي خورد.
او كه به دعوت خبرنگاران به شهر ايبك، مركز ولايت سمنگان آمده بود، ادعا كرد ظرف چهارده سال گذشته توانسته از كنار تپه ها و كوهپايه ها، سنگ آهكي جمع آوري كند و حدود چند تن از اين سنگها را بخورد.
صوفي عبدالرزاق گفت سنگ خوري را زماني آغاز كرد كه در اثر يك بيماري ناشناخته حدود ۱۴سال پيش زنش را از دست داد.
او مي گويد همسرش را خيلي دوست داشت و از او چهار فرزند دارد.
هنوز هم رنج مي برم
آقاي عبدالرزاق مي گويد: هيچ وقت فكر نمي كردم كه زنم كه از من جوانتر هم بود، اين قدر زود بميرد. او صحيح و سالم بود. خوب حرف مي زد و مرا دوست داشت. يك روز مريض شد و چند ساعت بعد فوت كرد. هنوز هم از مرگش رنج مي برم.
رنج و سنگ
عبدالرزاق پس از مرگ همسر محبوبش، حاضر نشد با كس ديگري ازدواج كند و از آن پس به بزرگ كردن فرزندانش پرداخت.
صوفي عبدالرزاق به كودكانش سنگ نمي خوراند.
او مي گويد كه فرزندانش را خيلي دوست دارد و آنها را به مكتب فرستاده است.
اين شهروند ولايت سمنگان در مقابل دوربين خبرنگاران هم شروع به جويدن و خوردن سنگ كرد كه در هنگام انجام اين كار، تمام بدنش مي لرزيد.
اما صوفي رزاق گفت كه خوردن سنگ برايش اصلا ناراحت كننده نيست و باعث هيچ بيماري براي او نشده است.
وي گفت: من به لطف خداوند كريم و رحيم اين كار را مي كنم و برايم عادت شده است.
بيماري عصبي
پزشكان محلي خيلي سعي كرده اند عبدالرزاق را از سنگ خوردن بازدارند، اما موفق نشده اند.
دكتر صديق رئوف، استاد دانشكده پزشكي بلخ مي گويد خوردن سنگ، مو، ناخن و ديگر اشياي موجود در محيط از يك نوع ناراحتي رواني و عصبي ناشي مي شود.
دكتر رئوف مي گويد اين نوع ناراحتي رواني موسوم به Bizware است كه در كشور جنگزده افغانستان، مواردي از آن ديده شده است.
به گفته اين پزشك افغان، خوردن سنگ به مقادير متفاوت ناراحتي هاي جسمي را بوجود مي آورد: اولين ضرر سنگ خوردن، پيدا شدن مشكلات در سيستم هاضمه انسانهاست؛ ضمناً مجراهاي موجود با انسداد رو برو مي شود، التهاب مزمن معده به وجود مي آيد و جدارهاي معده نيز زخم برمي دارد.
عبدالرزاق مي گويد چند بار دلش مي خواسته از خوردن سنگ دست بكشد، اما نتوانسته به تنهايي اين عادت را ترك كند.

باند شكارچي رانندگان مسافركش در چند قدمي اعدام
محمدرضا - مقتول
006309.jpg
گروه حوادث _ حكم اعدام عامل اصلي جنايت هاي جاده تهران _ قم بعد از تاييد به اجراي احكام ارسال شد.
به گزارش همشهري، جسد محمدرضا _ ع كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود و آثار خفگي بر روي گردنش مشاهده مي شد در گوشه اي از بيابان هاي حوالي پايتخت كشف شد. پليس جنايي و قاضي كشيك ويژه قتل به سرعت در صحنه جرم حاضر شدند. تحقيقات تكميلي بر روي اين پرونده مشخص كرد كه مقتول راننده يك خودرو بوده كه با اتومبيلش در جاده تهران _ قم مسافركشي مي كرد و از آنجايي كه خودروي وي به سرقت رفته بود اين احتمال مطرح شد كه وي قرباني مسافران جنايتكار شده است.
خودرو مسروقه محمدرضا كه توسط عاملان جنايت به سرقت رفته بود چند روز بعد از قتل در حوالي تهران كشف شد. در بررسي از داخل خودرو يك قبض جريمه به دست آمد كه رد مناسبي براي دستگيري عاملان جنايت بود. اولين متهم بازداشت شده اين پرونده مردي به نام سروش بود كه در مخفيگاهش در جنوب تهران دستگير شد. بازجويي از سروش پليس جنايي را به ساير اعضاي باند به نام هاي وحيد، علي رضا و رضا رساند.
چهار متهم بازداشت شده در جريان بازجويي هاي پليسي به سه فقره قتل اعتراف كردند كه در جريان بازسازي صحنه جنايات، پليس جنايي متوجه شد كه متهمان به تصوراينكه دو نفر از رانندگان مسافركش را كشته اند جسد غرق در خون آنان را در بيابان هاي حوالي تهران رها كرده اند، ولي رانندگان به طور معجزه آسايي از مرگ نجات پيدا كرده اند.
سارقان هنگامي كه با دو راننده اي كه خودرو آنها به سرقت رفته بود و خودشان مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند،روبرو شدند بهت زده شده و بدين ترتيب به اتهام يك فقره قتل و چندين فقره سرقت خودرو پرونده اتهامي اين چهار متهم در دادگاه امور جنايي تهران بررسي شد.
روز گذشته محمدرضا زماني علويجه رياست شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران درخصوص آخرين مراحل رسيدگي قضايي بر روي اين پرونده گفت: پرونده اين متهمان با اعدام، حكم ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق براي وحيد عامل اصلي جنايت، ۲۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق براي سروش، ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق براي رضا و ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق براي علي رضا از سوي دادگاه امور جنايي تهران به ديوان عالي كشور ارسال شد و درنهايت شعبه ۳۳ ديوان عالي حكم مذكور را تاييد و شعبه ۴۱ دادگاه تجديدنظر نيز حبس متهمان را مورد تاييد قرار داد. پرونده مذكور بعد از چهار سال رسيدگي؛پنجشنبه از سوي رييس شعبه ۱۱۵۷ به اجراي احكام ارسال شد. تا بعد از طي مراحل قانوني حكم اعدام وحيد به اجرا درآيد.

فرمانده ناجا:
جرايم خشن در دو ماه گذشته ۳۰ درصد كاهش يافت
006303.jpg
ايسنا: جرايم خشن در طي اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي كاهش ۳۰درصدي داشته است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم، با بيان اينكه، اين ميزان كاهش، بسيار مطلوب است گفت: در اين ميان اجراي طرح مبارزه با اشرار و مفاسد خياباني از ۱۵ارديبهشت جاري با برنامه ريزي دقيق صورت گرفته كه به شناسايي افراد شرور در بانك اطلاعاتي نيروي انتظامي  منجر شده است.
وي تصريح كرد: ما رفتاري كور و بي هدف نسبت به افراد بي گناه نخواهيم داشت.
فرمانده ناجا در خصوص مواد مخدر شيميايي با اشاره به اينكه در مجمع تشخيص مصلحت نظام آن چيزي كه به عنوان سياستهاي كلي در حال تصويب است حاكي از مبارزه جدي تر با موضوع مواد مخدر است خاطرنشان كرد: با تصويب اين موضوع نيروي انتظامي موضع روشني در مبارزه با مواد مخدر شيميايي خواهد داشت. سردار احمدي مقدم در ادامه از مرگ پنج هزار معتاد در سال گذشته بر اثر سوء مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: به هر ميزان كه پليس در برخورد با اين مسئله جدي تر مي شود در مقابل دامنه حوادث ناشي از مصرف اين نوع مواد مخدر نيز گسترده تر مي شود. به گفته وي اساسي ترين برنامه نيروي انتظامي در سال جاري مبارزه با مواد مخدر است.
فرمانده ناجا با تكذيب واگذاري امنيت شرق كشور به سپاه و ارتش در خصوص اقدامات انجام شده در اين منطقه، گفت: در اين ميان با فراهم آوري هماهنگي هاي مناسب در زمينه هاي اطلاعاتي و سياسي در سطح مرزهاي شرقي كشور قرارگاههاي تابعه تجهيز شده است.
سردار احمدي مقدم با تأكيد بر اقدامات انجام شده براي انسداد مرز هاي شرقي كشور اضافه كرد: نيروي انتظامي جهت مهار توليد مواد مخدر و انتقال آن به داخل كشور برنامه ريزي عملياتي از زمان كشت تا زمان رسيدن مواد به مصرف كننده را انجام داده است.

عامل قتل جوان ورزشكار
چاقوي درون جيب وسوسه ام كرد
ابوالفضل - قرباني حادثه
006306.jpg
گروه حوادث- پسر جواني كه در يك نزاع خياباني، جوان بدنسازي را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، ۳ روز پس از جنايت دستگير شد.
به گزارش همشهري، غروب ۲۶ ارديبهشت، با گزارش وقوع جنايتي در خيابان سنايي كرج، كارآگاهان اداره ويژه قتل به محل حادثه رفته و در بررسي هاي ابتدايي دريافتند به دنبال نزاع خياباني، جوان ۲۴ ساله اي به نام ابوالفضل با ضربات چاقو به قتل رسيده است.
با انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني، رديابي هاي پليسي به سرپرستي سرهنگ رحماني رئيس اداره ويژه قتل كرج براي شناسايي عامل جنايت آغاز شده و سرانجام كارآگاهان پس از ۳ روز موفق به دستگيري جوان متهم شدند.
با انتقال متهم به اداره آگاهي كرج وي تحت بازجويي قرار گرفت و در توضيح حادثه مدعي شد طبق معمول شب هاي قبل مي خواستم با يكي از دوستانم با موتور سيكلت براي تفريح به كوه برويم. اما وقتي به كوچه ابوريحان رسيديم متوجه شدم يكي از دوستانم با مقتول در حال درگيري است.
از موتور پياده شدم و به طرف آنها رفتم. دعوا شدت گرفت. در همان لحظه با يك چاقوي تاشو كه از قبل در جيبم بود چند ضربه به پهلوي ابوالفضل زدم. متهم در ادامه اظهاراتش گفت: بعد از وارد آمدن ضربات از محل فرار كردم و به همراه دوستم به شمال رفتيم و در طول مسير چاقو را از اتوبوس بيرون انداختم.
وي افزود:  در طول اين مدت از كاري كه كرده بودم به شدت پشيمان شده بودم. من هرگز قصد كشتن او را نداشتم، اما در يك حالت عصبانيت كنترل خودم را از دست دادم و چون چاقو در جيبم بود، وسوسه شدم.
با اظهارات متهم، بازپرس دادسراي جنايي وي را با قرار بازداشت راهي زندان كرد.

دستگيري سارقاني كه با عكس هاي
خانوادگي اخاذي مي كردند
گروه حوادث- متهمان كه پس از سرقت وجوه نقد و مقداري اثاثيه از يك منزل مسكوني، قصد سوء استفاده از عكس هاي خانوادگي مالباخته را داشتند، با هوشياري كارآگاهان مبارزه با سرقت كردستان دستگير شدند.
در پي اعلام سرقت مقاديري وجوه نقد، اسباب و اثاثيه به همراه تعدادي عكس هاي خانوادگي از يك منزل مسكوني واقع در شهرستان «سقز» ماموران آگاهي اين شهرستان تحقيقات خود را جهت شناسايي سارق و يا سارقان احتمالي آغاز كردند.
در اين ميان هنوز چند روزي نگذشته بود كه يكي از سارقان با منزل مالباخته تماس و از همسر صاحبخانه خواست كه با وي رابطه غير اخلاقي برقرار كند اما با مخالفت شديد وي مواجه شد.
بر اين اساس سارق نيز او را تهديد كرد كه در صورت دادن پاسخ منفي عكس هاي خانوادگي شان را با اعمال تغييراتي در سطح شهر پخش خواهد كرد.
بدين ترتيب همسر مالباخته بلافاصله موضوع را به كارآگاهان آگاهي اطلاع داده كه سرانجام با ترتيب يك ملاقات صوري ميان همسر مالباخته و سارق، متهم به همراه همدستانش شناسايي و دستگير شد.
در اين ميان متهمان دستگير شده در بازجويي ها به جرم ارتكابي اعتراف كردند كه پس از تشكيل پرونده تحقيقات با احتمال وجود همدستان ديگر همچنان ادامه دارد.

پسر جوان مظنون اصلي قتل مادرش شد
گروه حوادث- تحقيقات اوليه پليس در خصوص وقوع جنايت در منطقه ستارخان راز دروغگويي پسر مقتوله را فاش كرد.
به گزارش همشهري ساعت ۱۵ روز گذشته خبر قتل يك زن ميانسال كه با ضربه چاقو به ناحيه كتفش جان سپرده بود به اطلاع بازپرس ولي الله حسيني رسيد.
ماموران كلانتري ۱۱۸ ستارخان اولين تيم پليس بودند كه تحقيقات بر روي اين پرونده جنايي را آغاز كردند. فرشاد پسر ۲۴ ساله مقتوله كه دچار اختلال رواني است ظهر ديروز همسايه ها را از مرگ مادرش مطلع كرد. اهالي آن منطقه بعد از حضور در قتلگاه با جسد غرق به خون مادر فرشاد مواجه شدند. مركز فوريتهاي پزشكي وقتي در محل حاضر شد مقتوله ديگر حسي از زندگي در بدنش وجود نداشت. فرشاد در اولين بازجويي ها به بازپرس پرونده گفت: «مادرم را پدرم به قتل رسانده است، او صبح از شمال به تهران آمد و مادرم را كشت و فرار كرد.»
ادعاي كذب فرشاد زماني مشخص شد كه برادران وي بعد از حضور در صحنه مرگ مادرشان به بازپرس پرونده گفتند: «پدرمان دچار عارضه قلبي شديدي است و قادر به مسافرت نيست.» تماس تلفني با منزل پدري فرشاد در يكي از شهرهاي شمالي كشور نيز بيانگر حقيقت اظهارات برادران مظنون اصلي ارتكاب اين جنايت بود. همسايه ها به پليس گفتند: «فرشاد به دليل اختلال رواني شديدش بارها در خانه درگيري ايجاد كرده بود و سابقه دعواهاي شديدي با مادرش نيز دارد.»
تحقيقات بيشتر بر روي اين پرونده جنايي ادامه خواهد يافت.

روياي كلاهبردار جوان براي خروج از كشور بر باد رفت
گروه حوادث- جواني كه با وعده دروغين رفتن به جام جهاني به علاقمندان فوتبال، از آنها كلاهبرداري كرده بود هرگز تصور نمي كرد ساعتي قبل از پروازش توسط ماموران كلانتري ۱۰۱ تجريش به دام بيافتد.
به گزارش همشهري، ماجراي اين كلاهبرداري زماني فاش شد كه صبح روز پنج شنبه گذشته زني در حالي كه بسيار هيجان زده بود با مركز فوريت هاي ۱۱۰ تماس گرفت و از فرار يك مرد جوان به خارج از كشور خبر داد.اين زن به ماموران كشيك ۱۱۰ گفت: اين مرد با وعده هاي دروغين براي بردن علاقمندان به بازي هاي جام جهاني از آنها مبالغ هنگفتي را دريافت كرده است و قصد دارد با يكي از پروازهاي صبح جمعه از ايران فرار كند. ماموران كشيك با شنيدن اظهارات زن جوان، پس از كسب اطلاعات تكميلي و گرفتن آدرس محل سكونت اين مرد موضوع را به قاضي كشيك وقت دادسراي الهيه اطلاع دادند. بازپرس پرونده با توجه به حساسيت موضوع دستور بازداشت مرد جوان را صادر كرد و بدين ترتيب ماموران تجسس كلانتري ۱۰۱ تجريش مامور رسيدگي به پرونده شدند.
ماموران تجسس با حضور در دفتر كار اين مرد كلاهبردار كه خود را رضا معرفي كرده بود، متوجه حضور زني شدند كه موضوع را به پليس اطلاع داده بود. به اين ترتيب، با بازداشت رضا و انتقال وي به كلانتري، دفتر كار اين مرد تحت بازرسي پليس قرار گرفت. ماموران در تجسس هاي خود متوجه وجود مدارك جعلي و فتوكپي پاسپورت هاي افراد زيادي شدند كه ظاهرا توسط اين مرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند.بنابراين، اين مرد تحت بازجويي قرار گرفت و مشخص شد هويت اصلي وي آرش (۲۸ ساله) است. از طرفي تعداد بي شماري از شاكيان پرونده كه قرار بود پاسپورت هاي خود را براي سفر به آلمان عصر روز جمعه دريافت كنند، همگي به كلانتري آمدند. در شكايت هاي مطرح شده از سوي متقاضيان سفر به آلمان مشخص شد كه آرش از افراد مختلف مبالغ گوناگوني از ۴ تا ۱۲ ميليون تومان دريافت كرده و به آنها وعده سفر ارزاني را به آلمان براي تماشاي بازي هاي فوتبال داده است.
به گفته يك مقام انتظامي، اين مرد، توانسته است بدين طريق ميلياردها تومان كلاهبرداري كند. همچنين مشخص شد كه كلاهبردار جوان قصد داشته با يكي از پروازهاي صبح جمعه از ايران خارج شود. بر پايه اين گزارش، صبح ديروز اين مرد از سوي بازپرس كشيك دادسراي الهيه تحت بازپرسي قرار گرفت. تحقيق از اين مرد ادامه دارد.

دستگيري متهمي كه با عنوان جعلي
چمدان مسافران را سرقت مي كرد
006300.jpg
گروه حوادث- متهمي كه تحت عنوان كارمند يكي از تعاوني هاي مسافربري، ساك و چمدان مسافران سالمند را گرفته و سپس متواري مي شد، از سوي ماموران كلانتري ترمينال جنوب شناسايي و دستگير شد.
به گزارش همشهري، ماجراي اين پرونده از مدتها قبل با اعلام شكايات متعددي به كلانتري در دستور كار ماموران كلانتري ۲۰۸ ترمينال جنوب قرار گرفت. در شكايت هاي مطرح شده عنوان شده بود: جواني با معرفي خود به عنوان كارمند تعاوني مسافربري، ساك مسافران را به بهانه كمك كردن گرفته و پس از طي مسافتي آن را به سرقت مي برد. با طرح اين شكايت ها ماموران تجسس كلانتري اقدام به شناسايي اين سارق جوان كردند. آنها با انجام چهره نگاري مكانهايي را كه احتمال مي دادند وي حضور داشته باشد را تحت تعقيب و مراقبت قرار دادند تا اينكه بر اين اساس، در تاريخ نهم خرداد ماه، ماموران پليس موفق شدند سارق را حين ارتكاب سرقت با شيوه اعلام شده، در ترمينال جنوب شناسايي و دستگير كنند.
متهم پس از دستگيري به سرقت با نام جعلي «حميد» ۳۵ ساله به ۵ فقره سرقت با همين شيوه اعتراف كرد و مدعي شد: پس از سرقت ساكها با توجه به اين كه مالباخته ها مشخصات ساك را به پليس اعلام كرده بودند آن را داخل گوني كه به همراه خود داشتم قرار داده و از ترمينال خارج مي شدم. در اين حال در بررسي سوابق متهم مشخص شد، سارق جوان داراي سه فقره سابقه سرقت بوده و يك سال پيش نيز از زندان آزاد شده است.
سروان فلاح زاده رييس كلانتري ۲۰۸ «ترمينال جنوب» با بيان اين كه متهم هر ماه يك بار از رباط كريم به ترمينال جنوب آمده و پس از ارتكاب يك فقره سرقت متواري مي شد، گفت: با توجه به اين كه متهم بيكار بوده و به گفته خود تنها از راه سرقت امرار معاش مي كرده احتمال ارتكاب سرقت هاي متعدد ديگري در نواحي مختلف و ترمينال هاي ديگر وجود دارد كه هم اكنون موضوع در حال بررسي است.

دوربين مخفي طلافروشي، سارق آشنا را لو داد
گروه حوادث- مرد آشنازماني كه نقشه سرقت از طلافروشي دوستش را اجرا مي كرد، نمي دانست دوربين هاي مداربسته به راحتي راز او را فاش خواهد كرد.
به گزارش همشهري، صبح اول خرداد زماني كه صاحب يك طلافروشي در اصفهان به محل كارش در خيابان رباط رفت با تعجب مشاهده كرد كه ميليون ها تومان طلا از مغازه اش به سرقت رفته است. مغازه به هم ريخته بود. نگران به طرف گاوصندوق رفت. در آن بسته بود. اما شواهد نشان مي داد فردي با ورود به طلافروشي، دست به سرقت زده است. ماموران كلانتري ۱۲ با اعلام مركز ۱۱۰ به محل آمدند. آنها با برداشتن اثرانگشت در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند، سارق يا سارقان به راحتي وارد طلافروشي شده و پس از سرقت نيم كيلو طلا و ۳۹۰ هزار تومان پول از محل متواري شده اند.
تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و ماموران در بازبيني فيلم دوربين مداربسته طلافروشي متوجه حضور دو مرد با پيراهن قرمز شدند كه مدت طولاني را در مقابل طلافروشي، تردد داشتند.بنابراين، شناسايي دو مرد مظنون آغاز شد. صاحب مغازه در اظهاراتش مشخصات ظاهري يكي از دوستانش را با مشخصات يكي از مظنونين مشابه ديد و اين موضوع را به ماموران انتظامي اطلاع داد.
به اين ترتيب، ماموران امين را دستگير و به كلانتري انتقال دادند. وي در تحقيقات اوليه منكر هرگونه سرقتي شد اما با مواجه حضوري اعتراف كرد نقشه اين سرقت را با همدستي يكي از دوستانش به نام محسن طراحي و اجرا كرده است. او بيان داشت به خاطر آشنايي با صاحب طلافروشي در فرصتي مناسب از كليد مغازه اش تكثير كردم و روز حادثه چون مي دانستم دوستم به طلافروشي نمي آيد آن را اجرا كردم.برپايه اين گزارش، با دستگيري امين تحقيق از دو متهم در معاونت آگاهي اصفهان ادامه دارد.

پزشكي قانوني عامل ضربه مرگبار را مشخص خواهد كرد
گروه حوادث _ با دستور رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران مرحله جديدي در رسيدگي پرونده مرگ يك جوان پيانو فروش آغاز شد.
به گزارش همشهري، بيستم ارديبهشت سال ۸۰ پليس از وقوع جنايي در يك خانه ويلايي در حوالي پارك جمشيديه تهران مطلع شد. قرباني شاهرخ نام داشت كه با ضربات متعدد چكش كه بر سرش وارد شده بود جان سپرده و عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن وي مقاديري از اموال با ارزش خانه را سرقت كرده بودند.
مقتول فروشنده پيانو بود و در محل جنايت تعداد زيادي پيانوهاي گران قيمت مشاهده مي شد. قاضي جواد اسماعيلي رياست شعبه ۱۱۵۷ دادگاه امور جنايي تهران به همراه كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران براي بررسي صحنه جرم به محل جنايت رفت.
پليس جنايي در اولين مراحل تحقيق خود بر روي اين پرونده متوجه سرقت تلفن همراه مقتول شد به همين خاطر رديابي خط تلفن همراه شاهرخ در دستور كار كارآگاهان جنايي تهران قرار گرفت و در نهايت پليس به پسر جواني كه تلفن همراه را دراختيار داشت رسيد.
پسر جوان وقتي مقابل افسر پرونده قرار گرفت نمي توانست باور كند هديه اي كه از نامزدش گرفته بود او را به اداره قتل بكشاند. بررسي هاي پليسي معلوم كرد كه تلفن همراه توسط يك دختر جوان دراختيار اين پسر قرار گرفته بود. دختر جوان به اداره دهم آگاهي فراخوانده شد و او نيز به افسر پرونده گفت: «تلفن همراه را برادرم به من داد و من نيز به عنوان هديه به نامزدم دادم.»
به اين ترتيب برادر دختر جوان به نام حامد به اداره ويژه بررسي پرونده هاي قتل فراخوانده شد.
حامد در مراحل تحقيق اظهارات ضد و نقيضي را عنوان كرد كه موجب برانگيخته شدن سوءظن پليس جنايي شد. اما سرانجام تحقيقات از حامد راز جنايت خانه ويلايي را فاش كرد. وي به افسر پرونده گفت: «به همراه دوستم به نام علي به قصد سرقت وارد خانه شاهرخ شديم كه صاحب خانه ما را غافلگير كرد و ما نيز با ضربات چكش او را كشتيم.» علي نيز بازداشت شد و ادعاهاي حامد را تأييد كرد ولي هر دو متهم در مراحل بعدي بازجويي ارتكاب قتل را به گردن ديگري انداختند.
پليس با شواهد و ادله هايي كه جمع آوري كرده بود مراحل تحقيق پليسي بر روي اين پرونده را پايان يافته دانسته و پرونده به دادگاه امور جنايي ارجاع داده شد. قاضي اسماعيلي بعد از چند جلسه دادرسي حكم اعدام علي را به عنوان عامل اصلي جنايت صادر كرد و حامد از اتهام قتل تبرئه شد.
حكم صادره از سوي شعبه ۲۰ ديوان عالي كشور نقض شده و بار ديگر به دادسراي امور جنايي تهران بازگردانيده شد.
قاضي محمدرضا زماني علويجه رئيس شعبه ۱۱۵۷ كه در حال حاضر رسيدگي بر روي اين پرونده برعهده وي است درخصوص آخرين اقدامات صورت گرفته بر روي اين پرونده جنايي به همشهري گفت: «دستور تشكيل كميسيون پزشكي قانوني صادر شده است تا مشخص شود ضربات وارده به سر مقتول توسط يك شخص وارد شده و يا بيشتر و به اين ترتيب پزشكان اعلام خواهند كرد كه آيا ضربه مهلك يك ضربه بوده است يا بيشتر تا بدين ترتيب عامل اصلي اين جنايت مشخص شود.»

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |