چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۹ - Jun 14, 2006
با گذشت۷ سال از جنايت
حكم نوعروس براي چهارمين بار نقض شد
001464.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: حكم زندان زني كه يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي تهران را به خود اختصاص داده است، براي چهارمين بار از سوي قضات ديوان عالي كشور نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار كارآگاهان پليس جنايي تهران قرار گرفت كه اوايل سال ۷۸ نوعروس ۲۰ ساله اي به نام مريم به اتهام قتل همسرش به نام علي از سوي كارآگاهان جنايي بازداشت شد.
جسد مثله شده علي كه در سه نقطه تهران و در سه عمليات جستجو كشف شد، كارآگاهان جنايي را به اين فرضيه رساند كه احتمالاً، عامل جنايت به انگيزه انتقامجويي دست به اين جنايت وحشيانه زده است و به اين ترتيب كارآگاهان در نخستين مرحله به طور نامحسوس همسر مقتول را كه احتمال مي رفت در اين جنايت نقش داشته باشد تحت كنترل قرار دادند.
كارآگاهان در نخستين بررسي هاي خود متوجه شدند كه مريم علي رغم ميل باطني اش با علي كه پسرعمويش بود، ازدواج كرده و اين مسئله مي تواند انگيزه اي قوي براي قتل همسرش باشد.
اما مريم از نخستين ساعات بازجويي اش اتهام قتل را انكار كرده و در تمام مراحل تحقيق فرد ديگري را عامل اين جنايت معرفي كرد.
قاضي همتيار- رئيس شعبه ۱۶۰۱ دادگاه جنايي تهران، كه در سال ۷۸ مسئول رسيدگي به اين پرونده بود، در دو مرحله مريم را محاكمه و هر دو بار وي را به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد.
اما حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور به خاطر اينكه مريم در هيچ مرحله اي اعتراف به قتل نكرده بود، نقض شد. تا اينكه پرونده پس از ۶ سال به شعبه ۱۱۵۵ مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد و قاضي پرونده پس از مطالعه پرونده موضوع را لوث تشخيص داد و دستور برگزاري مراسم قسامه را صادر كرد اما خانواده مقتول به خاطر اينكه در جلسه قسامه حضور نيافتند مراسم برگزار نشد و بنابراين پنجم مرداد سال ۸۴ نوعروس جوان براي چهارمين بار به اتهام معاونت در قتل عمدي محاكمه شد. اين زن پس از ۶ سال از سوي قاضي نجفي به ۱۵ سال زندان محكوم شد، اما روز گذشته در حاليكه ۷ سال از زمان جنايت مي گذرد، حكم اين پرونده مجدداً به دليل مشخص نبودن متهم رديف اول، از سوي قضات ديوان عالي كشور نقض شد.
به گفته وكيل متهم، اين پرونده مجدداً براي بررسي در اختيار شعبه هم عرض قرار خواهد گرفت.

عامل جنايت در ترمينال كرج:
مست بودم، متوجه جنايت نشدم!
001467.jpg
گروه حوادث- پسر جواني كه متهم به درگيري منجر به قتل در ترمينال كرج است، صبح ديروز درحالي مقابل قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت كه چهار شاهد حادثه مدعي شدند كه ضربات مرگبار از سوي او وارد شده است.
به گزارش همشهري، حادثه مرگبار عصر روز ۱۳ شهريور ۸۳ زماني رخ داد كه جواني به نام حسين هنگامي كه از طرف رستوران محل كارش براي مردي به نام حسن در ترمينال كرج غذا برد و از او درخواست انعام كرد اما وقتي كه اين مرد انعامي به او نپرداخت شروع به فحاشي كرده و حسن كه از برخورد پيك موتورسوار ناراحت شده بود با رستوران تماس گرفته و مدعي شد شاگرد رستوران به او فحاشي كرده است.صاحب رستوران با شنيدن اين موضوع عصباني شده و ساعتي بعد حسين را از كار اخراج كرد كه همين موضوع سرآغاز درگيري شديدي شد كه در جريان آن متهم به قتل به نام محمدرضا كه به هواخواهي از پيك موتوري وارد دعوا شده بود، مرد راننده را با يك ضربه چاقو به كتفش به قتل رساند.
محمدرضا در مراحل تحقيق و بازجويي نزد بازپرس پرونده به قتل حسن اعتراف كرد اما در نخستين جلسه محاكمه كه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شده بود، منكر قتل شد و مدعي گرديد عامل جنايت فرد ديگري بوده است.
به اين ترتيب، صبح ديروز چهار تن از شاهدان حادثه با دستور قاضي عزيز محمدي در دادگاه حضور يافتند و به تشريح حادثه پرداختند كه يكي از آنان گفت: زمان حادثه من خودم شاهد بودم كه محمدرضا با چاقوي ضامن داري كه در دست داشت پس از مجروح كردن يكي از دوستان مقتول، ضربه اي هم از پشت به حسن وارد كرده و به سرعت از در پشت ترمينال فرار كرد. رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان با شنيدن اظهارات شاهدان از متهم به قتل خواست تا در جايگاه قرار گيرد. وي در دفاع از خود گفت: روز حادثه به خاطر مصرف مشروبات الكلي متوجه رفتار خودم نبودم كه همجرم هايم از مست بودن من سوءاستفاده كرده و قتل را گردن من انداختند. وي در ادامه بيان داشت: شك دارم كه من با چاقو كسي را زده باشم. من از زمان درگيري هيچ چيزي را به خاطر ندارم. با اين اظهارات قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار دادگاه وارد شور شدند كه به زودي حكم اين پرونده صادر خواهد شد.

حادثه در شهر
مرگ جوان ۲۳ ساله بر اثر گازگرفتگي در اغذيه فروشي
گروه حوادث - در مهمترين حوادث روز گذشته پايتخت ، جوان ۲۳ ساله اي بر اثر گازگرفتگي در مغازه اغذيه فروشي جان باخت و سه برادر هنگام تعمير خودروشان دچار سوختگي شديد شدند.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني تهران، در جريان اين حادثه كه در خيابان اقدسيه و پاساژ صدف رخ داد، جواني ۲۳ ساله بر اثر گاز گرفتگي در يك مغازه ساندويچي جان باخت. علت بروز اين حادثه كه عصر روز دوشنبه اتفاق افتاد، نشت گاز منوكسيد كربن از محل اتصال دودكش از سوي كارشناسان اين سازمان اعلام شد. در حادثه اي ديگر سه برادر به هنگام تعمير خودروي سواري شان در ميدان سرو ، به شدت دچار سوختگي شدند. اين حادثه ساعت ۱۹ ديروز بر اثر روشن كردن شمع زير خودروي پيكان به منظور تعمير شيلنگ بنزين آن صورت گرفت كه بر اثر آن ناگهان خودرو دچار آتش سوزي شد.

پس از گذشت يك سال از ناپديد شدن دختر جوان
برگه آزمايش ،سرنخ پليس در پرونده منشي جوان
بازپرس حسين اصغرزاده
001470.jpg
گروه حوادث- با دستور بازپرس حسين اصغرزاده صاحب يك شركت خصوصي يكسال پس از ناپديد شدن منشي جوان شركتش از سوي پليس جنايي بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفت.
به گزارش همشهري، اوايل سال ۸۴ والدين دختر جواني به نام مريم نگران از غيبت غيرعادي دخترشان به پليس مراجعه كردند. مريم بعد از پايان كار روزانه اش در يك شركت خصوصي به منزل باز نگشته بود و اين امر باعث نگراني والدين وي گشته و آنها به پليس مراجعه كرده بودند. پليس بعد از بررسي ادعاهاي والدين مريم پرونده فقدان اين دختر جوان را تنظيم كرده و براي انجام تحقيقات تكميلي به اداره يازدهم آگاهي تهران انتقال داد.
كارآگاهان اداره يازدهم بعد از بررسي پرونده، جستجوي خود براي يافتن دختر ناپديد شده را آغاز كردند. در بازجويي هاي صورت گرفته همكاران دختر جوان به افسر پرونده گفتند: «روز حادثه مريم دچار آشفتگي ذهني بود. وقتي شركت را ترك كرديم او هنوز مشغول بكار بود پس از آن ديگر او را نديديم.»
در حاليكه تحقيقات ادامه داشت صاحب شركت چند روز بعد با مراجعه به پليس برگه آزمايشي را در اختيار افسر پرونده قرار داد كه متعلق به مريم بود. اما اين برگه كه مي توانست راز يك حادثه تلخ را در بر داشته باشد در آن زمان از سوي كارآگاهان به دقت مورد بررسي قرار نگرفت و جستجو براي يافتن دختر گمشده در شاخه ديگري ادامه يافت.
اما با گذشت يكسال در حاليكه كارآگاهان نتوانستند هيچ ردي از مريم پيدا كنند، پرونده به شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران ارجاع شد. اين بار بازپرس جنايي با بررسي مجدد مدارك بدست آمده به اين نتيجه رسيد كه به احتمال زياد آنها با يك پرونده جنايي روبه رو هستند چرا كه شرايط روحي مريم نشانه اين مطلب بود كه وي به هيچ عنوان قصد فرار از خانه و يا اقدام به خودكشي را نداشته است.
بازپرس جنايي در ميان اوراق پرونده متوجه برگه آزمايش متعلق به مريم كه توسط صاحب شركت به پليس ارائه شده بود شدند كه نتيجه آزمايش توجه پليس را جلب كرد و بدين ترتيب والدين مريم بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفتند. مادر اين دختر جوان به پليس گفت: «چند روز قبل از فقدان دخترم، وقتي مريم بعد از پايان كار روزانه اش به خانه بازگشت متوجه وخامت وضعيت جسمي او شدم. به همين دليل با يكديگر به پزشك مراجعه كرديم. پزشك بعد از معاينه دخترم يك برگه آزمايش در اختيارمان گذاشت و بعد از خروج مريم از اتاق مرا به كناري كشيد و در خصوص بيماري مريم گفت كه او احتمالا باردار است. فرداي آن روز مريم عنوان كرد كه خودش به نزديكترين آزمايشگاه محل كارش خواهد رفت ولي قبل از گرفتن نتيجه آزمايش از آزمايشگاه ناپديد شد.»
بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته در توضيح اين پرونده به همشهري گفت: «بررسي هاي پليس نشان مي دهد كه برگه آزمايش از سوي صاحب شركت در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم قرار گرفته است و اين موضوع شك پليس را برانگيخته است و تحقيق از همكاران شركت مريم نيز پليس را به آنجا رساند كه امكان اغفال دختر از سوي صاحب شركت وجود داشته است و به همين دليل با انجام بررسي هاي تكميلي كه از سوي پليس جنايي انجام گرفت اوايل هفته گذشته دستور بازداشت صاحب شركت به عنوان مظنون به قتل مريم صادر شد. هم اكنون اين مرد با اينكه منكر هرگونه اطلاعي از چگونگي فقدان مريم است به عنوان مظنون اصلي ارتكاب جنايت توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران تحت بازجويي قرار گرفته است.

با بررسي ويژه قاضي دادسراي امور جنايي تهران
بازگشايي پرونده مرگ مشكوك زن جوان
گروه حوادث- با مشخص شدن هويت يك جسد مجهول الهويه، بعد از گذشت چهارسال پليس جنايي در مقابل پرونده مرگ مشكوك يك زن قرار گرفت.
به گزارش همشهري، بهمن سال ۸۱ پليس جسد يك زن جوان به نام طيبه را در كنار فضاي سبز حوالي شهرك بعثت كشف كرد. جسد زن مجهول الهويه داخل يك بسته پيچيده شده و در كنار خيابان رها شده بود.
پزشكي قانوني علت مرگ اين زن را خفگي ناشي از استشمام گاز عنوان كرد. تحقيقات براي شناسايي هويت متوفي و احتمال وقوع جنايت توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي آغاز شد. اما بعد از گذشت چهار سال در حالي كه هويت متوفي كشف نشده بود، قاضي محمدرضا زماني علويجه رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي جنايي تهران چندي قبل دستور استعلام از تمام دادسراهاي كشور در خصوص اينكه آيا در زمان فقدان متوفي گم شدن زن جواني به پليس گزارش شده است را صادر كرد.
بعد از گذشت چند روز مشخص شد زني در زمان كشف جسد به دادسراي شهريار مراجعه كرده و اعلام فقدان دخترش با مشخصات متوفي را كرده بود. اين زن به دادسراي امور جنايي تهران فراخوانده شد و وقتي عكسهاي جسد به وي نشان داده شد او با شناسايي دخترش گفت: دخترم يك كودك يكساله نيز داشت كه از سرنوشت او بي خبرم. اما همسرش چند روز بعد از ناپديدشدن طيبه در خصوص غيبت وي به ما گفت كه دخترم به همراه نوه ام براي يافتن كار از ايران خارج شده است. روز گذشته قاضي زماني علويجه با اعلام اين خبر گفت: با اظهارات اين زن و كشف هويت جسد بعد از چهار سال تحقيق پليس بر روي اين پرونده وارد مرحله جديدي شده است.
بررسي  پرونده نشان مي دهد كه همسر مقتول بعد از بيان ادعاهايش در خصوص خروج همسر و فرزندش از ايران، خودش نيز به يكباره ناپديد شده است اما پليس جنايي در ادامه تحقيقات خود سرنخهايي از مخفيگاه اين مرد در پايتخت پيدا كرده است. برپايه اين گزارش دستور بازداشت اين مرد از سوي رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.

قربانيان شكارچي شرق پايتخت به ۱۰ نفر رسيد
001473.jpg
گروه حوادث- شكارچي زنان تهران در ادامه بازجويي هاي پليسي روز گذشته به حمله به ۳ زن ديگر در شرق پايتخت اعتراف كرد.
به گزارش همشهري، شكارچي زنان شرق پايتخت كه جوان ۲۴ ساله اي است در جريان جنايتهاي زنجيره اي خود به صورت غافلگيرانه به زنان جوان و دختران در مناطق شرق تهران و اتوبان شهيد باقري حمله ور شده و آنها را با ضربات چاقو از پاي درمي آورد. ماجراي جنايتهاي اين جوان جنايتكار هنگامي آغاز شد كه وي شامگاه بيست و چهارم آذرماه پارسال ، دختر ۲۱ ساله اي به نام ندا طالبي را در خيابان گلبرگ تهران با ضربات چاقو از پاي درآورد و با برداشتن كيف او به سرعت دور شد. وي ۳۰ آذر ماه نيز دختر جواني به نام اعظم را در اتوبان شهيد باقري با ضربات چاقو و در يك حمله غافلگيرانه به قتل رساند، شكارچي زنان پايتخت در ادامه جنايتهاي خود در فاصله آذر ماه ۸۴ تا ارديبهشت ۸۵ در تاريكي شب به چندين زن جوان با چاقو حمله ور شد، و آنها را به شدت مجروح كرد.
با گذشت ۷ ماه از شروع جنايتهاي اين جوان ، وي سرانجام روز جمعه گذشته در منطقه شرق پايتخت دستگير شد و در مراحل اوليه بازجويي ها به ۷ مورد حمله مرگبار به زنان اعتراف كرد كه بررسي ها نشان داد به جز دو مقتول اوليه ، ۵ زن ديگر به رغم جراحات شديد زنده مانده اند. در ادامه بازجويي ها از اين جوان در اداره ويژه قتل پليس آگاهي تهران ، وي روز گذشته به سه مورد ديگر حمله مرگبار به زنان اعتراف كرد كه به اين ترتيب آمار قربانيان جنايتهاي وي به ده نفر رسيد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |