چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۹ - Jun 14, 2006
نسل جديد نرم افزار امنيتي مك آفي
001335.jpg
گروه علمي فرهنگي- مك آفي به عنوان دومين توليدكننده بزرگ نرم افزارهاي امنيتي در جهان، تابستان جاري يك مجموعه نرم افزار امنيتي كاملا جديد و متحول شده به نام فالكني توليد مي كند. اقدام مك آفي براي انتشار يك مجموعه جديد نرم افزارهاي امنيتي در حالي صورت مي گيرد كه سيمانتك نيز به عنوان يكي از اصلي ترين توليدكنندگان نرم افزارهاي امنيتي به زودي مجموعه كاملا جديدي را به نام جنسيس به بازار خواهد داد و مايكروسافت هم براي نخستين بار با مجموعه اي به نام ويندوز لايو وان كر، خود را براي ورود به بازار نرم افزارهاي امنيتي آماده مي كند.
مارك سالمون مدير محصولات مك آفي اعلام كرد اين شركت از حدود يك سال قبل مشغول طراحي مجموعه جديد فالكن بوده است. كارشناسان اين شركت با نظرسنجي از كاربران تلاش كرده اند مجموعه امنيتي جديد فالكن را به ساده ترين شكل ممكن طراحي كنند به گونه اي كه اقداماتي نظير اسكن كردن به كمك اين محصول و همچنين به روزنگاري آن تنها با يك كليك ممكن خواهد بود.
به گفته كارشناسان مك آفي، تهديدات امنيتي هم اكنون به دو گروه «سنتي» و «در حال ظهور» تقسيم شده اند. تهديدات سنتي عبارتند از ويروس ها و اسپاي ورها و تلاش هكرها براي نفوذ مستقيم به رايانه هاي كاربران. اما تهديدات جديدتر و در حال ظهور نظير حملات فيشينگ و وب سايت هاي آلوده كه كمتر مورد توجه نرم افزارهاي امنيتي قرار مي گيرند، در مجموعه فالكن در كانون توجه قرار گرفته اند.
مجموعه نرم افزاري امنيتي فالكن، علاوه بر ضدويروس، ضد اسپاي ور و فايروال، به قابليت بك آپ گرفتن از فايل هاي حساس كاربران نيز مجهز شده است. مك آفي نگارش آزمايشي از نرم افزار فالكن را تا چند هفته ديگر عرضه كرده و نگارش نهايي آن را در تابستان آينده به بازار خواهد داد.

ابزار گوگل براي تنظيم فايرفاكس
001323.jpg
گروه علمي فرهنگي- گوگل ابزار رايگان جديدي را منتشر كرده است كه كاربران مي توانند به كمك آن تنظيمات يكساني را براي چندين مرورگر فايرفاكس كه در رايانه هاي مختلف نصب شده اند، در اختيار داشته باشند. اين كار گوگل، سبب شهرت هر چه بيشتر مرورگر اينترنتي كد باز فايرفاكس مي شود.
به كمك ابزار جديد گوگل به نام «براوزر سينك» ، كاربران مي توانند سايت هاي مورد علاقه، كلمات عبور ذخيره شده و تمامي تنظيمات مرورگر فايرفاكس مورد استفاده به طور مثال در منزل خود را از طريق اينترنت به سرورهاي گوگل منتقل كرده و هر جاي ديگر كه به يك مرورگر فايرفاكس دسترسي داشتند، همان تنظيمات را به سادگي از سرورهاي گوگل دريافت و در مرورگر اجرا كنند. كاربر بايد ابزار براوزر سينك را در تمامي رايانه هايي كه با آنها سر و كار دارد نصب كند تا مرورگر فايرفاكس موجود در تمامي اين رايانه ها با تنظيمات مورد علاقه او هماهنگ شده و تمامي اقدامات اينترنتي وي نظير سابقه فعاليت در وب (هيستوري) و كلمات عبور وارد شده در وب سايت هاي مختلف، در همه اين مرورگرها ثبت شده شود.
ابزار جديد براوزر سينك تنها در نگارش هايي ۵.۱ به بعد فايرفاكس قابل استفاده است.
گوگل رابطه نزديكي را با بنياد موزيلا (توليدكننده مرورگر فايرفاكس) در زمينه توليد ابزارهاي مختلف براي اين مرورگر برقرار كرده است. اين امر درست در زماني رخ مي دهد كه رقابت گوگل با مايكروسافت (توليدكننده مرورگر اينترنت اكسپلورر) به شديدترين ميزان در سال هاي اخير رسيده است. در حالي كه تا چندي پيش رقابت گوگل و مايكروسافت به زمينه موتورهاي جست وجو محدود مي شد، گوگل هم اكنون با انتشار پي در پي نرم افزارهاي كاربردي رايگان (نظير نرم افزار صفحه گسترده جديد براي رقابت با اكسل) بيش از پيش مايكروسافت را تحت فشار گذاشته است.
برخي كارشناسان عقيده دارند فايرفاكس كه هم اكنون تنها رقيب جدي اينترنت اكسپلورر محسوب مي شود، بخش بزرگي از موفقيت خود را مديون حمايت گسترده گوگل است.
گوگل در ماه آوريل در حركتي قابل توجه فايرفاكس را در صفحه اول وب سايت پربازديدكننده خود تبليغ كرد. به علاوه، گوگل، اين مرورگر را در بسته نرم افزاري گوگل پك خود كه به صورت رايگان از بخش نرم افزارهاي وب سايت اين شركت قابل دانلود است، جاي داده و به انتشار نوار ابزار و ابزارهاي ويژه استفاده در اين مرورگر اقدام كرده كه ابزار جديد براوزر سينك آخرين نمونه از اين موارد است.

حافظه هاي فلش ۱۶گيگابايتي
001326.jpg
گروه علمي فرهنگي- نخستين حافظه هاي رايانه اي جيبي و قابل حمل از نوع فلش با قابليت اتصال به رايانه از طريق پورت يو اس بي كه گنجايش ۱۶گيگابايت اطلاعات را دارند تا پايان سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه مي شوند. به گزارش پي سي ورد، ام سيستمز هم اكنون در نمايشگاه رايانه اي كامپيوتكس در شهر تايپه كشور تايوان نمونه هاي ۸ گيگابايتي از حافظه هاي فلش خود را با نام ديسك آن كي به نمايش گذارده و اعلام كرده است با توجه به پيشرفت سريع توليدكنندگان تراشه هاي حافظه، نمونه هاي ۱۶ گيگابايتي از حافظه هاي ديسك آن كي خود را تا پايان سال ميلادي جاري به بازار خواهد داد.
علاوه بر حافظه هاي فلش، ساير انواع جديد و پيشرفته حافظه هاي رايانه اي نيز در نمايشگاه كامپيوتكس تايوان به نمايش درآمده اند كه از جمله آنها مي توان به هارد ديسكي ۲۵/۰ اينچي و قابل حمل شركت ترنسند اينفورميشن به نام استورجت اشاره كرد كه در انواع۸۰ گيگا بايتي۱۲۰، گيگابايتي و۲۰۰ گيگابايتي عرضه شده اند. همين شركت هارد ديسك ۱۸/۰ اينچي جديد و قابل حمل ديگري را نيز به نمايش گذارده كه با ابعادي مشابه يك دفترچه جيبي كوچك و يا گذرنامه، در دو مدل ۶۰ و۸۰ گيگابايتي به زودي وارد بازار خواهد شد.
چند شركت ديگر از جمله  ديتا و تويين ام او اس و پاور كوتينت نيز در همين نمايشگاه حافظه هاي فلش ۸ گيگابايتي ارائه كرده اند. حافظه فلش جديد پاور كوتينت در ابعادي مشابه يك كارت تلفن است و به راحتي درون كيف پول جا مي گيرد و با استفاده از يك پورت يو اس بي كوچك به رايانه متصل مي شود. اغلب شركتهاي ارائه دهنده حافظه هاي فلش ۸ گيگابايتي از عرضه نمونه هاي ۱۶ گيگابايتي همين حافظه ها تا پايان سال ميلادي جاري خبر داده اند.

علمي فرهنگي
ثبت نام مدارس از دهم تيرماه آغاز مي شود
گروه علمي فرهنگي-علي اصغر محمدي: دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال مدارس هيات امنايي مجوز دريافت وجه، هنگام ثبت  نام را ندارند و دريافت وجه توسط اين مدارس تخلف محسوب مي  شود.
به گزارش همشهري، فرهاد ايثاري، دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش ديروز در جمع خبرنگاران گفت: ثبت  نام مدارس از دهم تيرماه آغاز مي  شود و دانش  آموزان تا پايان شهريورماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند، اما بهتر است در اولين روزها به مدارس مراجعه كنند و مدارس موظف هستند كه در شهريورماه دانش  آموزان تجديدي را ثبت  نام كنند.
ايثاري خاطرنشان  كرد: دانش  آموزان براي ثبت  نام بايد به نزديك  ترين مدرسه محل سكونت خود مراجعه كنند و مدارس براساس محدوده تعيين شده، دانش  آموزان را ثبت  نام خواهند كرد.
وي تصريح  كرد: هنگام ثبت  نام وجه بيمه كه براي هر دانش  آموز ۷۵۰ تومان است و هزينه كتاب در دوره ابتدايي و فني و حرفه  اي از دانش  آموز اخذ مي  شود.
به گفته وي سال گذشته يك ميليون و ۳۵۷ هزار و ۵۹۱ دانش  آموز در ۷ هزار و ۷۱ مدرسه مشغول تحصيل بودند كه از اين تعداد ۱۹۱ هزار نفر، دانش  آموز مدارس غيرانتفاعي بوده  اند.
وي با اشاره به تخلفات مدارس هنگام ثبت  نام، اظهار داشت: در سال گذشته بيشترين تخلف مدارس هنگام ثبت  نام به دريافت وجه مربوط مي  شد، اما با توجه به اين كه كمك  هاي دولت كفاف هزينه مدرسه را نمي  دهد، انتظار داريم اوليا در طول سال تحصيلي به مدرسه كمك كنند.
دبير ستاد ثبت نام يادآور شد: سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح تهران توسط ناظران مورد بازديد قرار گرفت كه از اين تعداد ۵۲۹ مدرسه تخلف داشتند كه ۵/۱۲ درصد مدارس بازديد شده را تشكيل مي  دهد.
وي خاطرنشان  كرد: تخلف ۳۰۳ مدرسه دريافت وجه، ۱۱۲ مدرسه عدم اطلاع  رساني، ۸۵ مدرسه عدم حضور مدير و ۷۰ مدرسه مربوط به خدمات فوق برنامه بوده است. دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مدارس متخلف، گفت: در سال گذشته به ۳۳۲ مدرسه تذكر شفاهي و به ۱۰۷ مدرسه تذكر كتبي داده شد و ۱۲۶ مدرسه نيز مورد هدايت و راهنمايي قرار گرفتند. ايثاري، ادامه  داد: در سال گذشته وجوه دريافتي ۳۳ مدرسه كه مبلغ آن ۹۸ ميليون تومان بود و در هنگام ثبت  نام اخذ شده بود، به اوليا بازگردانده شد. به گفته وي، در سال گذشته ۲ مورد پرونده مديران متخلف به هيات  هاي رسيدگي به تخلفات اداري فرستاده شد.
دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته ۱۱۵ ناظر در هنگام ثبت  نام از مدارس بازديد مي  كردند كه در سال جاري تعداد ناظران دو برابر خواهد شد. ايثاري يادآور شد: كمك سرانه ثبت  نام در سال جاري براي آموزش و پرورش ۱۰۰ ميليارد تومان بوده كه ۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان آن به تهران واگذار شده است. دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش، با اشاره به اين كه در سال جاري يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان تجهيزات به مدارس داده شده است، افزود: از كمك سرانه ثبت  نام، به هر دانش  آموز ابتدايي ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص يافته است.
وي در پايان گفت: دستورالعمل عدم دريافت وجه هنگام ثبت  نام ويژه مدارس دولتي است و مدارس غيرانتفاعي، تيزهوشان و شاهد آيين  نامه مربوط به خود را دارند.
اسامي آموزشگاه هاي غيرمجاز اعلام مي شود
همچنين در ادامه اين نشست خبري مدير مشاركت  هاي مردمي آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: به زودي از سوي آموزش و پرورش، اسامي آموزشگاه  هاي غيرمجاز سطح تهران اعلام مي  شود.
خدايار رفيعي، مدير مشاركت  هاي مردمي آموزش و پرورش شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۵۰ آموزشگاه غيرمجاز در تهران شناسايي شده كه البته تعداد اين آموزشگاه  ها قطعي و ثابت نيست.
وي افزود: از سوي آموزش و پرورش اسامي آموزشگاه  هاي مجاز اعلام شده و والدين مي  توانند فرزندان خود را در اين آموزشگاه  ها ثبت  نام كنند.
رفيعي تصريح  كرد: آموزشگاه  ها براي تبليغ، ملزم به دريافت مجوز از آموزش و پرورش هستند و رسانه  هايي كه تبليغات آموزشگاه  هاي غيرمجاز را منتشر كنند، تخلف كرده اند.
نوسازي و مقاوم سازي ۳۴ ميليون متر مربع از فضاي آموزشي
گروه علمي فرهنگي _ امسال طرح هاي نوسازي و مقاوم سازي در ۳۴ ميليون مترمربع فضاي آموزشي كشور اجرا مي شود.
معاون فني و نظارتي سازمان تجهيز و توسعه مدارس كشور با اعلام اين مطلب گفت: همچنين تا پايان برنامه چهارم توسعه، بيش از ۶۱ هزار مترمربع فضاي آموزشي كشور بازسازي، بهسازي و نوسازي خواهد شد.
به گزارش ايرنا، مرتضي رئيسي دهكردي افزود: سالانه دو ميليون متر مربع به فضاي آموزشي، پرورشي و ورزشي وزارت آموزش و پرورش افزوده مي شود.
وي گفت: براساس آيين نامه اجرايي، تمامي مدارس كشور در طول برنامه چهارم توسعه در مقابل زلزله مقاوم شده و شناسنامه مقاومت دريافت خواهند كرد.
معاون فني و نظارتي سازمان تجهيز، توسعه و نوسازي مدارس كشور يادآور شد: هم اكنون بيش از ۲۷۵هزار كلاس درس خطرآفرين در كشور وجود دارد كه  در طول برنامه چهارم توسعه بازسازي خواهد شد.
وي گفت: امسال بودجه عمراني آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته با رشد دو برابري همراه بود و پيش بيني مي شود اعتبارات اين وزارتخانه براي نوسازي مدارس در سال آينده سه برابر بودجه كنوني شود. رئيسي همچنين از راه اندازي شوراي «هويت بخشي و مقاوم سازي» در سازمان نوسازي مدارس كشور خبر داد و گفت: معماري داخلي و بيروني مدارس براساس معماري هر منطقه طراحي مي شود. به گفته وي، در طرح هويت بخشي به معماري مدارس، بر ساخت مدارس جديد بر اساس و محور معماري اسلامي كه در شان نظام جمهوري اسلامي ايران باشد، تاكيد شده است. وي، هدف از هويت بخشي به مدارس كشور را شناساندن دوره هاي معماري به دانش آموزان ذكر كرد و گفت: ساخت مدارس براساس معماري هر دوره، سبب مي شود تا زمان و دوره تحصيل هر فرد در مدرسه براي افراد تداعي شود و دانش آموزان وقتي به مدرسه مي روند، با ديدن معماري اسلامي از رفتن به كلاس درس خوشحال و شاداب باشند.اين مسئول افزود: مدارس تازه ساخت و دردست ساخت كشور مجهز به  ساختمان اداري، نمازخانه و ساير امكانات آموزشي مي شوند. معاون فني و نظارتي سازمان تجهيز، توسعه  و نوسازي مدارس كشور گفت: اكنون۲۷ درصد از مدارس ساخته شده در كشور را خيرين مدرسه ساز به آموزش و پرورش تحويل مي دهند. رئيسي افزود: خيرين مدرسه ساز امسال پرداخت دو هزار و ۷۰۰ميليارد ريال به آموزش و پرورش را برعهده گرفتند.
به گفته وي، هم اكنون مقاومت مدارس كشور نسبت به ساير ساختمانهاي ديگر در برابر زلزله بيشتر و هر جا زلزله اي اتفاق افتاده، مدارس آسيب كمتري ديده اند.
نخستين همايش تخصصي  انشاء
گروه علمي فرهنگي- نخستين همايش تخصصي انشاء در آستانه اولين سال تأسيس انجمن معلمان انشاء با هدف تعامل و هم انديشي معلمان، دانشجويان، مؤلفان و صاحب نظران و گردآوري تجربيات مفيد در زمينه آموزش انشاء، شهريورماه امسال در تهران برگزار مي شود.
به گزارش همشهري، تجربه هاي من در آموزش انشاء، به كارگيري روش هاي نوين تدريس در آموزش درس انشاء، معيارهاي ارزشيابي انشاء در پايه هاي مختلف، اهداف و انتظارات آموزشي درس انشاء، بررسي مقايسه اي روش هاي آموزش نوشتن در نظام هاي آموزشي جهان، تلفيق درس انشاء با ديگر دروس(شيوه هاي توسعه درس انشاء از طريق درس هاي ديگر) آسيب شناسي درس انشاء، نقد و بررسي كتاب هاي انشاء و نگارش دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و نقد و بررسي جايگاه درس انشاء در مراكز تربيت معلم(وضعيت موجود، وضعيت مطلوب)، محورهاي ۹ گانه اين همايش است.
همچنين نقد و بررسي جايگاه درس انشاء در كتاب هاي درسي و نظام  آموزشي ايران و معرفي و ترويج روش هاي نوين آموزشي انشاء در نظام هاي آموزشي جهان، از ديگر اهداف اين همايش است.علاقه مندان مي توانند مقالات خود را در صورتي كه حاصل تجربه و تحقيق نويسنده باشد و در همايش ديگري ارائه نشده باشد، به نشاني دبيرخانه اين همايش(تهران، صندوق پستي ۴۶۵۸-۱۴۱۵۵) ارسال كنند. همچنين ساير شرايط ارسال مقالات و اطلاعات بيشتر درباره اين همايش در سايت انجمن معلمان انشاء به نشاني: www.ensha.ir اعلام شده است.

فناوري جديد اينتل براي افزايش سرعت بوت
001332.jpg
گروه علمي فرهنگي- اينتل، فناوري جديدي را در نمايشگاه كامپيوتكس تايوان معرفي كرده است كه با كمك آن سرعت بوت شدن رايانه ها افزايش قابل توجهي پيدا مي كند و زمان لازم براي آماده به كار شدن سيستم عامل رايانه پس از روشن شدن آن، كاهش محسوسي پيدا مي كند. فناوري جديد اينتل، رابسون نام دارد.
در اين فناوري، از حافظه  فلش در مادربورد استفاده مي كند تا اطلاعاتي كه به تناوب مورد استفاده رايانه قرار مي گيرند ذخيره شود. به اين ترتيب، حتي هنگامي كه رايانه خاموش باشد اين اطلاعات درون حافظه فلش موجود در مادربورد رايانه ذخيره بوده و به محض روشن شدن رايانه براي تسريع آماده به كار شدن سيستم عامل، مورد استفاده قرار مي گيرند. حافظه فلش بسيار سريعتر از هارد ديسك است. به علاوه با كمتر كردن نياز به هارد ديسك مخصوصا در لپ تاپ، عمر باتري نيز زياد مي شود.
به نظر مي رسد فناوري رابسون بتواند مشكل زمان طولاني بوت شدن ويندوز ويستا را نيز به ميزان قابل توجهي كم كند و به حدود۳۰ ثانيه  رساند. اين فناوري همچنين زمان بازگشتن رايانه ها از وضعيت نيمه خاموش به وضعيت فعال را نيز به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد داد. ايده ذخيره بخشي از اطلاعاتي كه به تناوب مورد نياز رايانه هستند درون مادربورد، روش كارآمدي بوده و به ويژه مورد استقبال گسترده دنياي رايانه هاي لپ تاپ قرار خواهد گرفت.
اينتل اعلام كرده كه فناوري رابسون در انواع مختلف۶۴ مگابايتي تا ۴گيگابايتي عرضه خواهد شد كه هرچه حجم اين حافظه بيشتر باشد، ميزان بيشتري از اطلاعات حساس مورد نياز رايانه را در خود جاي خواهد داد. فناوري رابسون جزيي از چيپ ست جديد سانتا روزاي اينتل خواهد بود كه در اوايل سال ۲۰۰۷به بازار خواهد آمد. به گفته «جوزف آنسوورث» محقق شركت تحقيقات رايانه اي «گارتنر» ، فناوري «رابسون» احتمالا در انواع ۲۵۶و يا ۵۱۲مگابايتي آن مورد توجه قرار گرفته و ۶۰ تا ۷۰درصد از لپ تاپهاي ساخته شده در سال ۲۰۰۷به اين فناوري مجهز خواهند بود.

كيبورد و موس بي سيم مايكروسافت براي اپل
گروه علمي فرهنگي-مايكروسافت براي كامپيوترهاي اپل، يك كيبورد بي سيم منحني شكل و يك موس ليزري بي سيم با عملكرد بالا عرضه كرد. اين صفحه كليد اختصاصا براي كامپيوترهاي اپل با سيستم عامل مكينتاش ساخته شده است. اين صفحه كليد مايكروسافت، بدون دكمه ويندوز ساخته شده است. اين صفحه كليد كه با اينتل و انواع سيستم عامل مكينتاش مبتني بر Power PC منطبق است، كليدهاي مهمي دارد كه براي برنامه هاي مختلف مكينتاش مثل iTunes و iPhoto تهيه شده اند. موس ليزري مذكور نيز يك Tilt Wheel دارد كه براي گشتن و مطالعه اسناد و صفحات گسترده به راحتي تمام طراحي شده است. دسترسي با يك كليك به ابزار Magnifier مايكروسافت ويژگي ذره بين مكينتاش را قابل استفاده تر ساخته است. مايكروسافت مي گويد اين موس از انواع موس هاي اپتيكال استاندارد كارآمدتر و دقيق تر است. اين محصولات تابستان امسال در دسترس عموم قرار مي گيرد.

ضوابط پذيرش بدون آزمون دانشجو
در دوره دكتراي دانشگاه تهران اعلام شد
ايسنا: جزئيات پذيرش بدون آزمون اختصاصي دانشجو در دوره دكتراي دانشگاه تهران اعلام شد.
دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه تهران براساس ماده ۴ آيين نامه تسهيلات آموزشي و پژوهشي براي دانشجويان ممتاز دور ه هاي كارشناسي ارشد و دكتري (ph.D) در سال تحصيلي ۸۶- ۱۳۸۵ براي رشته هايي كه آزمون دوره دكتراي آن برگزار مي شود، مازاد بر ظرفيت تعيين شده از ميان متقاضيان داراي شرايط، دانشجو مي پذيرد. متقاضيان مي توانند از سوم الي ۲۸ تير ماه با در دست داشتن مدرك لازم با مراجعه به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه تهران نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

ارائه استاندارد جديد آموزش پزشكي عمومي
مهر: محمد علي محققي گفت: عناوين و سرفصل ها و استانداردهاي ناظر بر رشته پزشكي عمومي استاندارد و براي تصويب نهايي مرداد ماه به شوراي عالي برنامه ريزي ارائه مي شود.وي افزود: بسياري از عناوين و سرفصل هاي رشته پزشكي عمومي مدت هاي بسيار طولاني مورد بازبيني قرار نگرفته است و به طور منطقي نيازهاي جديد، پيشرفت هاي علمي، توانمندي دانشگاه هاي علوم پزشكي، نيازهاي جديد بخش سلامت كشور، استانداردهاي بين المللي و ضرورت هاي متعدد ديگري اقتضا مي كند اين سرفصل ها و عناوين و استانداردهاي ناظر بر رشته پزشكي عمومي مورد بازنگري قرار گيرد.

بازنگري آيين نامه هاي آموزشي دانشجويان شاهد و ايثارگر
ايسنا: مدير كل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از بومي سازي پذيرش دانشجويان شاهد و ايثارگر، بازنگري آيين نامه  و مقررات آموزشي دانشجويان شاهد و ايثارگر، تغيير و تحول در نقش، جايگاه و شيوه خدمت رساني اساتيد مشاور، ارزيابي و ارتقاي كمي و كيفي فعاليت ستادهاي رسيدگي به امور دانشجويان شاهد و ايثارگر در دانشگاه ها خبر داد.
حميدرضا شاه محمدي تهيه و تدوين راهكارهايي براي بومي سازي پذيرش دانشجويان در كنكور سراسري، تسهيل امر انتقال دانشجويان به شهر و استان محل اقامت خانواده، برگزاري كارگاه ها و دوره هاي آموزشي براي مديران و كارشناسان ادارات شاهد و ايثارگر دانشگاه ها، همكاري مستمر و تبادل نظر و برگزاري نشست هاي مشترك با اداره كل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت بهداشت  و نظارت و پيگيري وضعيت آموزشي و فرهنگي دانشجويان شاهد و ايثارگر شاغل به تحصيل در موسسات و مراكز آموزش عالي غير انتفاعي را از ديگر برنامه هاي اين حوزه عنوان كرد.

آغاز طرح توسعه پرديس فني دانشگاه تهران
گروه علمي فرهنگي: طرح توسعه پرديس دانشكده فني دانشگاه تهران ديروز با حضور وزير نيرو آغاز شد.
مهندس پرويز فتاح- وزير نيرو- در اين مراسم بر لزوم همكاري دانشگاه با صنعت تاكيد كرد و گفت: وابستگي بخش هايي از صنعت را با تمام وجود احساس مي كنم و به عبارتي صنعت ما وابسته است. وي گفت: اگر روزي واردات به كشور صورت نگيرد دچار مشكلاتي خواهيم شد، بنابراين اكنون بايد به دانش نخبگان خود تكيه كنيم كه هزينه آن بسيار كمتر از هزينه واردات است. فتاح تصريح كرد كه از دانشگاه ها و بخش هاي فني استمداد مي طلبيم، زيرا آنها طبيب كمبودهاي ما هستند.

سايت جديد مركز بهداشت دانشگاه تهران
گروه علمي فرهنگي: سايت جديد مركز بهداشت دانشگاه تهران آغاز به كار كرد. اين سايت شامل بخش هايي مانند رزرو وقت براي مراجعه به پزشكان، مشاوره، جدول حضور پزشكان و نشريات پزشكي و ... است و متقاضيان مي توانند از طريق نشاني http://his.ut.ac.ir از اين سايت استفاده كنند. در اين سايت همچنين آيين نامه مقررات بهداشتي دانشگاهي نيز قرار دارد. همچنين مركز بهداشت دانشگاه تهران در نظر دارد روزهاي سه شنبه هر هفته سلسله كلاسهاي آموزشي را براي كاركنان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه برگزار كند .متقاضيان بايد براي ثبت نام و حضور در اين كلاسها با مركز بهداشت و درمان دانشگاه تماس بگيرند.

دانش فناوري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |