دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۰ - Jul 10, 2006
جام جهاني به ايتاليا رسيد
005640.jpg
گروه ورزشي- جام جهاني به رم رسيد. لاجوردي پوش هاي ايتاليا جام را به خانه بردند تا فوتبال ايتاليا كه دستخوش فساد، زدوبند و تقلب شده است با اين جام دوباره نجات يابد.
ديشب روز بد فرانسه بود. و پايان تلخ براي زيدان. زيدان فرمانده بي نقص فرانسوي ها مي توانست بهتر از اين با فوتبال ملي خداحافظي كند اما او با كارت قرمز در وقت اضافي و دقايقي مانده به پايان بازي از زمين اخراج شد، تا برتري نسبي فرانسه، به سود ايتاليا يي ها پايان يابد.
فرانسه در اولين نفوذ خود در دقيقه ۷ با نفوذ مالودا به درون محوطه جريمه و خطاي ماركوماتاراتزي صاحب يك ضربه پنالتي شد. زيدان مامور زدن اين پنالتي شد و با ضربه اي زيبا توپ را درون دروازه حريف جاي داد. توپ زيدان بعد از برخورد به تير افقي از خط دروازه عبور كرد بعد از اين گل زودهنگام ايتاليا تلاش بيشتري را براي به ثمررساندن گل مساوي از خود بخرج داد. در دقيقه ۱۹ اندري پيرلو يك ضربه كرنر را روي دروازه فرانسه فرستاد، پرواز بلند ماتاراتزي و ضربه سر زيباي او توپ را دور از دستان بارتز به گل مساوي تبديل كرد. بازي در نيمه نخست با همين دو گل خاتمه يافت.
نيمه دوم بازي زيباتر شد،فرانسه دو و ايتاليا سه تعويض داشت و البته فرانسوي ها بهتر دويدند، بهتر توپ را در زمين به حركت درآوردند و خطرات بيشتري روي دروازه ايتاليا فرستادند. و البته آبي ها هم دست بسته بازي نكردند. دو تيم نشان دادند كه مستحق بازي فينال بوده اند. و سوت داور در دقيقه ۹۳ يعني اينكه ۳۰ دقيقه ديگر هيچ كس پلك نزند.
يك حادثه بزرگ: زيدان افسانه اي اما خسته، مزد بداخلاقي خود را گرفت يك كارت قرمز و يعني فرانسه تمام.
ضربات پنالتي: ايتاليا ۵ - فرانسه ۳
در ضربات پنالتي ايتاليا هر پنج ضربه خود را توسط پيرلو، ماتاراتزي، دي روسي، دل پيرو و گروسو به گل تبديل كرد و در تيم فرانسه ويلتورد، آبيدال، سانيول سه ضربه اين تيم را گل كردند و ضربه دوم اين تيم توسط ترزگه از دست رفت تا فرانسه در ضربات پنالتي پنج بر سه شكست بخورد.

داريوش مصطفوي: بايد به فوتبال ياري رساند
برنامه ليگ كمي ديرتر شروع مي شود
مربي تيم ملي فوتبال ايراني شد
عكس مجتبي جانبخش
005547.jpg
جهانگير كوثري - تحولات فوتبال جهان به نوعي در فوتبال ما نيز سرايت كرد. تغيير و تحولات فوتبال خيلي سريع اتفاق افتاد. يك اتفاق قابل پيش بيني با مقدمات فشرده و پر از مسائل ريز و درشت، دو شكست و يك تساوي در جام جهاني بهانه و دلايل مديران ورزش براي كنارگذاشتن دادكان و ديگر مديران شد، هر چند قبل از جام جهاني زمزمه جدايي دادكان به دليل اختلاف نظرها و سليقه هاي متفاوت به گوش مي رسيد، اما همسوشدن سازمان ورزش با جريان جام جهاني و عدم موفقيت تيم ملي،شرايط را براي تغيير و تحول به وجود آورد.
تغيير مديريت فوتبال از ماهها پيش قابل اجرا بود، اما در آستانه جام جهاني موج انتقاد از طرف سازمان ورزش كمي فرونشست، اما به هرحال اين اتفاق بايد هر چه زودتر به وقوع مي پيوست تا محمد دادكان، فوتبال و سازمان ورزش به اين غائله پايان مي دادند. اين رفتن و آمدن بارها طي اين چند سال در فوتبال ما انجام شده و براي حفظ حرمت ها و شأن ورزش بهتر است، شخصيت هاي فوتبال را با انگ ها و نشانه هاي غيرورزشي هدف قرار ندهيم.
مديري مي آيد در برهه اي موفق نمي شود و يا همسو با برنامه هاي كلان ورزش نمي شود و مي رود. به هر جهت تمام اين مديران سرمايه هاي ورزش كشورند كه در سالهاي بعد مي توانند براي ورزش ما در گونه هاي ديگر مورد استفاده قرار گيرند.
دادكان رفت، همين كافي است. كيومرث هاشمي با يك مدير كاركشته فوتبال آمده است. فوتبال ما اين پتانسيل را دارد كه در بحث مديريت كنفدراسيون فوتبال آسيا براي خود جايگاهي داشته باشد و شرايط داخلي را نيز با تنظيم بازي هاي باشگاهي رونق بخشد.
داريوش مصطفوي ، دادكان، صفايي فراهاني، ناصر نوآموز، صفي زاده و ... همه از جنس فوتبالند و هر كدام در برهه اي فوتبال را سرپا نگه داشتند و در اندازه توان معنوي و مادي و مديريتي خود به آن اعتبار بخشيدند. همه براي يك هدف كار كردند، اعتلاي فوتبال، افتخار فوتبال، كسب موفقيت و ايجاد جايگاه مناسب در آسيا و جهان براي ايران.
داريوش مصطفوي اهل فن و فوتبال است. در هر دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بازي كرده است، با تيم ملي به المپيك رفته است، درس خوانده و نزديك به چهل سال با فوتبال بوده و زندگي كرده است.
او مي خواهد فوتبال ملي را به مربي ايراني بسپرد. برنامه ليگ را با بازيهاي تيم ملي هماهنگ كند، سقف بودجه را اعتلا ببخشد و در نهايت نگاهش به يك مدرس بزرگ جهان براي توسعه علمي فوتبال است.
اميدواريم كه مجموعه مديران تازه آمده فوتبال بتوانند در آستانه بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا، سازمان تيم هاي ملي، كميته فني فدراسيون و بازي هاي ليگ و حذفي را سامان دهند تا خدشه اي در روند فوتبال كشور ايجاد نشود. برنامه هاي درازمدت را مي توان در زمان هاي دورتر پي ريخت.

عليرضا رحيمي ، رئيس كميته فني هندبال آسيا
005538.jpg
گروه ورزشي - از سوي كنفدراسيون هندبال آسيا، عليرضا رحيمي به عنوان رئيس كميته فني هندبال بازي هاي آسيايي دوحه منصوب شد. رحيمي كه نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسياست در سال هاي اخير همواره در مهم ترين رويدادهاي اين رشته اين سمت را عهده دار بود. كنفدراسيون آسيا همچنين مسئوليت داوري اين بازي ها را نيز به داود توكلي سپرده است كه مسووليت كميته داوران قاره را دارد.تيم ملي هندبال ايران پس از غيبتي ۸ ساله دوباره در اين بازي ها حاضر خواهد بود. كره جنوبي، كويت، ايران و قطر را مي توان از مدعيان جدي هندبال بازي هاي آسيايي دوحه خواند. بهترين عنوان هندبال ايران در بازي هاي آسيايي عنوان چهارم بازي هاي آسيايي ۱۹۹۸ بانكوك است.

ليگ وزنه برداري قرعه كشي شد
گروه ورزشي- از روز بيست و ششم تيرماه جاري رقابت هاي ليگ وزنه برداري كشور آغاز مي شود. ۶ تيم براي حضور در مسابقات امسال اعلام آمادگي كرده اند كه نمايندگان آنها با حضور دبير فدراسيون وزنه برداري و رئيس سازمان ليگ جلسه اي را برگزار و طي آن قرعه كشي اين پيكارها نيز انجام شد.
طبق برنامه در اولين هفته ۶ تيم حاضر به اين ترتيب مقابل هم قرار مي گيرند:
ملي حفاري با پگاه سيستان و بلوچستان (ميزبان پگاه)
مناطق نفت خيز جنوب با تربيت بدني فارس (ميزبان فارس)
تربيت بدني قزوين با شيرين فراز غرب (ميزبان كرمانشاه)

كاراته با چهار تيم در مسابقات جام وحدت و دوستي
گروه ورزشي - ايران با چهار تيم در هفتمين دوره رقابت هاي بين المللي كاراته جام وحدت و دوستي حاضر خواهد شد.
در اين پيكارها كه در روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته جاري در سالن شهيد افراسيابي انجام مي شود تيم هاي ايتاليا، كرواسي، تركيه، تونس، پاكستان، جمهوري آذربايجان و كويت شركت دارند. از ايران نيز سه تيم ملي بزرگسالان، جوانان و اميد به همراه تيم چهارمي با تركيب بزرگسالان و اميد به مصاف حريفان خواهند رفت.

واليبال با مديريتي اصولي فاصله ها راپشت سر گذاشت
005541.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: رئيس سازمان تربيت بدني و رئيس كميته ملي المپيك در بازديد از اردوي تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان ايران با بازيكنان و مربيان آنان به گفتگو نشستند.در اين بازديد ابتدا يزاني خرم گزارشي از برنامه هاي آينده واليبال در رويدادهاي جهاني و آسيايي داد و سپس علي آبادي گفت: واليبال با اتكا به دانش فني و تجربه بازيكنان آينده خوبي پيش رو دارد. وي افزود: در گذشته چنين تصور مي شد كه نمي توان كره جنوبي، چين و ژاپن را شكست داد، اما ورزش ما در سايه مديريتي خوب و اصولي فاصله ها را در واليبال پشت سر گذاشت تا امروز نه تنها در آسيا، بلكه در دنيا نيز حرف هايي براي گفتن داريم.علي آبادي با تأكيد بر بهره گيري از دانش روز گفت: وقت آن رسيده كه با جذب مربيان برجسته و مطرح دنيا در سطح جهان موفقيت هاي خود را استمرار بخشيم.

انتخاب ۱۲ بازيكن تيم ملي
فدراسيون واليبال اسامي ۱۲ بازيكن اعزامي به ايتاليا را اعلام كرد و عنوان داشت كه در صورت صادرنشدن رواديد براي بازيكنان معرفي شده امكان جايگزيني براي بازيكنان كنارمانده وجود دارد. تيم ايران قرار است امروز عازم تورنمنت چندجانبه ايتاليا شود.اسامي بازيكنان تيم ملي به شرح زير اعلام شد: امير حسيني، عليرضا بهبودي، احسن شيركوند، بهنام محمودي، محسن عندليب، محمد محمدكاظم، آرش صادقياني، حمزه زريني، پيمان اكبري، عليرضا نادي، داود مقبلي و حامد رضايي البته غير از ميلورادكياچ، تكليف اعزام امير حيدري و ايرج مظفري هم روشن نيست.

درخشش جودو در تايلند
گروه ورزشي- تيم منتخب جودو تهران در اولين روز رقابت هاي بين المللي تايلند ۲ مدال طلا و يك برنز به دست آورد.
محسن ذكريا و محسن غفار در اوزان ۶۶- و ۷۳-كيلوگرم صاحب مدال طلا شدند و فرهاد عزيزي در وزن ۵۰- كيلوگرم به مدال برنز دست يافت. رقابت هاي بين المللي جودو تايلند با شركت ۲۰ تيم از ۵ قاره جهان در شهر بانكوك آغاز شده است.

معرفي مربيان تيم هاي ملي كشتي
آزاد بزرگسالان و جوانان ايران
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: اعضاي كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد بزرگسالان و جوانان ايران ديروز معرفي شدند.غلامرضا محمدي از لرستان، امير توكليان از خراسان رضوي، عزيزالله واگذاري از مازندران و تقي اكبرنژاد از تهران به عنوان مربيان تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان ايران انتخاب شدند.
مديريت فني تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان ايران بر عهده منصور برزگر است.
همچنين محمود معزي پور به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان ايران به همراه علي اكبر دودانگه از تهران و مصطفي ميرعماديان از مازندران به عنوان مربيان اين تيم، هدايت جوانان كشتي آزاد ايران را در مسابقه هاي كشتي قهرماني جوانان زير ۲۰سال آسيا در سال ۲۰۰۶در شهر ابوظبي امارات متحده عربي برعهده خواهند داشت.

۱۸ شهريور آغاز ليگ برتر
گروه ورزشي - در پايان اولين جلسه هيأت رئيسه سازمان ليگ فدراسيون فوتبال زمان نقل و انتقالات بازيكنان تا روز چهارم شهريورماه و مراسم قرعه كشي ليگ برتر ۱۸ مرداد ماه اعلام شده است. علي كاظمي دبير سازمان ليگ، آغاز مسابقات ليگ برتر را ۱۸ شهريور ماه اعلام كرد. وي همچنين در مورد بازي رفت دو تيم پرسپوليس و سپاهان گفت: بازي رفت روز ۲۲ شهريورماه خواهد بود و زمان بازي برگشت متعاقباً اعلام خواهد شد.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
005550.jpg
وداع اليور كان با تيم ملي
005532.jpg
مريم دري منش - بلافاصله پس از احراز مقام سومي جام جهاني توسط تيم ملي فوتبال آلمان، اليور كان دروازه بان بايرن خبر از جدايي از تيم ملي داد. پيروزي ۳ بر ۱ مقابل پرتغال، هشتادوششمين بازي ملي وي بود. اين دروازه بان ۳۶ ساله در جام جهاني ۲۰۰۲ به عنوان بهترين دروازه بان جام انتخاب شد، اما در ديدار فينال مقابل برزيل متحمل شكست شد. وي مصمم بود كه در سال ۲۰۰۶ جبران اين شكست را بنمايد كه يورگن كلينزمن مربي تيم ملي، كمي قبل از شروع جام، ينس لمان را به عنوان دروازه بان اول تيم نام برد. بسياري معتقد بودند كه كان قبل از آغاز جام از تيم ملي خداحافظي خواهد كرد، اما او با اثبات روحيه و شخصيت بزرگش، در طول اين جام نيز در خدمت تيم ملي كشورش باقي ماند و نمايش تحسين برانگيزي در ديدار رده بندي جام جهاني مقابل پرتغال داشت. وي در پايان اين ديدار با استقبال پرشور هواداران تيم آلمان مواجه شد.
تمايل رونالدو به ترك انگليس
005535.jpg
كريستيانو رونالدو مهاجم ملي پوش پرتغالي قصد دارد باشگاه منچستريونايتد را ترك كند. اين بازيكن ۲۱ ساله در اشتوتگارت پس از شكست مقابل آلمان اظهار داشت: خيلي سخت است به كشوري برگردم كه هيچ كس در آنجا به من خوشامد نمي گويد. از چند روز پيش اين شايعه بر سر زبان ها افتاده كه مقصد بعدي رونالدو رئال مادريد مي باشد، گرچه هنوز فابيو كاپلو مربي آينده اين باشگاه موضوع را تأييد نكرده است. وي در طول جام جهاني نيز با انتقاد شديد كارشناسان و نيز هواداران انگليس مواجه بود.
كمپل از آرسنال مي رود
005544.jpg
آرسنال در فصل آينده نمي تواند بر روي حضور سول كمپل حساب باز كند. اين مدافع مياني اواخر هفته گذشته صحبت از ترك تيم فيناليست جام باشگاه هاي اروپا كرد كه از سال ۲۰۰۱ در آن عضويت داشته است.وي اظهار داشت: برايم جالب است كه در يك تيم خارجي بازي كنم، اما هرگونه احتمالي درخصوص پيوستن به يك باشگاه داخلي هم وجود دارد.وي در دسامبر ۱۹۹۲ با تاتنهام در ليگ برتر حضور پيدا كرد، سپس بعد از ۹ سال به آرسنال پيوست و با اين تيم در سال هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ قهرماني ليگ برتر انگليس را به دست آورد.
محروميت براي كوفره و ماكسي رودريگز
005529.jpg
فدراسيون جهاني فوتبال فيفا، تصميم به اعمال محروميت برعليه دو بازيكن ملي پوش آرژانتيني گرفت. لئاندرو دامين كوفره كه پس از پايان ديدار مقابل آلمان چند بار با مدافع آلمان، پرمرتزاكر درگير شد، از سوي كميته انضباطي فيفا به چهار جلسه محروميت از بازي هاي رسمي محكوم شد. به علاوه وي بايد ۶۱۰۰ يورو نيز جريمه پرداخت كند. وي در آن ديدار از سوي داور مسابقه، لوبوس ميشل نيز كارت قرمز دريافت كرده بود.هموطن وي ماكسي رودريگز نيز كه ضربه اي به پشت سر شواين اشتايگر آلماني وارد كرده بود، از سوي فيفا از انجام دو بازي محروم و به پرداخت ۳۰۵۰ يورو محكوم شد.به علاوه روني از انگليس نيز كه در ديدار مقابل پرتغال به خاطر خطا روي كارواليو با كارت قرمز داور مواجه شد، از انجام دو بازي رسمي محروم شد. وي نيز مجبور است ۳۰۵۰ يورو نيز جريمه پرداخت كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |