يكشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۱ - Jul 23, 2006
تيم ملي فوتبال در آزمايش بزرگ جام ملت ها
تصوير دور از قهرماني در آسيا
جام در دستهاي كاپيتان حسن حبيبي سال ۱۹۶۸ ره آورد قهرماني در جام ملتهاي آسيا و حضور فوتبال ايران در قاره بزرگ آغازي براي تكرار جامهاي ديگر و پي ريزي فوتبالي كه اصالت هاي خاص خود را داشت. تهران و قهرماني ايران. منوچهر حبيبي، حسن حبيبي،  پرويز ميرزاحسن (قاسمي)، پيكانو ، فرامرز ظلي و فريبرز اسماعيلي و ...
007737.jpg
حسن حيدري- از آخرين تصوير قهرماني تيم ملي در جام ملتهاي آسيا، سالهاي سال مي گذرد و به جز مدال طلاي بازي هاي آسيايي بوسان و مقام سوم جام ملتهاي آسيا در سال ۲۰۰۴ و چند جام نه چندان معتبر خاطره ديگري را در ذهن نداريم.
آخرين قهرماني تيم ملي فوتبال ايران در جام ملتهاي آسيا به سن خيلي از ما قد نمي دهد. خيلي از ما فقط وصف جامي را كه ۳۰ سال قبل بدست آمده شنيده ايم. يعني در دوراني كه رقابت به فشردگي كنوني نبود و فاصله بين معدود تيم هاي درجه اول و تيم هاي درجه دوم آسيا به پنج يا شش گل بالغ مي شد. با اين حال و با توجه به دگرگوني شگرفي كه در كليه سطوح فوتبال بعد از جام جهاني شكل گرفته است مثل هميشه به اين گروه و اين بازيكنان كه روز گذشته به تيم ملي دعوت شدند اميد داريم و تا پيش از وقوع اتفاقات تلخ با همين اميد زندگي مي كنيم.
ما همواره عادت كرده ايم به قله هاي بالاتر نگاه كنيم، بدون آنكه ظرفيت فوتبالمان را در نظر بگيريم. البته در حال حاضر براي پيش بيني در مورد عملكرد گروه جديد بسيار زود است و بايد به اين گروه فرصت داد تا قابليت هاي خود را بروز دهند.
تمرينات تيم ملي از امروز آغاز مي شود و ۴۰ بازيكن دعوت شده به تيم ملي زير نظر مربيان كار خود را آغاز مي كنند.
تيم ملي ۲۴ روز ديگر در تهران ميزبان سوريه است و بايد در مقابل تيمي قرار گيرد كه در شرايط آرماني بهتري نسبت به تيم ما قرار دارد.
اين گونه برخوردها در اين زمان كوتاه نه تنها براي تيم ملي راهگشا نخواهد بود بلكه اين تيم را باز هم به حاشيه مي برد و لطمه جبران ناپذيري بر پيكر تيم ملي خواهد زد.هم اكنون وقت همدلي و حمايت از تيم ملي است و نبايد با صحبت هاي غير كارشناسانه و نقدهاي غيرمنطقي تيم ملي را به بيراهه برد.
البته كادر مربيان بايد بدون اينكه خود را درگير اين گونه مسائل پيش پا افتاده كند تمام افكار خود را متمركز بازي با سوريه كند.
تيم ملي علاوه بر بازي با سوريه ديدار دشواري نيز با كره جنوبي در پيش دارد كه تيمي به مراتب پرقدرت تر از سوريه است. تيم ملي ايران در بازي نخست خود تايوان را با چهار گل شكست داد و اكنون با تيمي متفاوت با جام جهاني به مصاف سوريه مي رود.
ايران با توجه به اينكه يكي از قدرت هاي برجسته فوتبال آسيا به شمار مي رود و با سه عنوان قهرماني در جام ملتهاي آسيا كارنامه درخشاني در اين بازي ها دارد بايد به گونه اي در اين راه گام بردارد كه نه تنها به صعودش از اين گروه ختم شود بلكه يكي از بخت هاي قهرماني در آسياي ۲۰۰۸ باشد.
۲۵ مرداد، ايران - سوريه
۱۰ شهريور، كره جنوبي - ايران
۱۵ شهريور، ايران - كره جنوبي
۲۰ آبان، تايوان - ايران

پايان بازيهاي تيم ملي بسكتبال ايران در ژاپن
گروه ورزشي- تيم ملي بسكتبال ايران كه در ژاپن بسر مي برد، در سومين بازي خود با تيم ميزبان در ورزشگاه يويوگ شهر توكيو تن به شكست ۷۲ بر ۶۲ داد. تيم ايران طي سه بازي با ژاپن صاحب يك برد و دو باخت شد. ايران در بازيهاي اول و سوم شكست خورد و در بازي دوم موفق شد تيم ميزبان را مغلوب كند. ژاپن اين بازيها را در راستاي حضور در مسابقات جهاني انجام داد و تيم ايران نيز خود را آماده شركت در بازيهاي آسيايي دوحه مي كند.
تاكي هيكو اومير بهترين بازيكن بازي سوم دو تيم شناخته شد. تيم ايران در آخرين بازي رسمي خود در مسابقات جام ملتهاي آسيا بر سر كسب مقام پنجم و ششمي مغلوب ژاپن شد وليكن در بازيهاي آسيايي ۱۹۹۰ پكن با يك گل اختلاف بر اين تيم غلبه كرده بود.

آخرين گزينه براي سرپرستي واليبال
007764.jpg
علي شاكري: پس از نزديك به دو ماه و مطرح شدن نام هاي بسياري براي تصدي سرپرستي فدراسيون واليبال و وسواسي كه سازمان تربيت بدني در اين زمينه از خود به درستي به خرج داد، هيچ كدام از گزينه ها نتوانستند رضايت خاطر آنها را به خود جلب كنند. البته يكي دو تن از گزينه ها با سوابق روشن و پشتوانه مديريتي خوب پس از مورد قبول واقع شدن از سوي سازمان به نوعي عقب نشيني كردند و درست در روزهايي كه همه جا صحبت از حجت الله خطيب مديركل سابق تربيت بدني استان تهران بود، دوباره نام محمدرضا داورزني به ميان آمده است. وي ديروز به ملاقات رئيس سازمان ورزش رفت. داورزني از جمله مديران سابق سازمان تربيت بدني است. وي بجز ۲ سال مدير عاملي باشگاه صنام در حال حاضر نايب رئيس فدراسيون چوگان است.
سازمان ورزش مدتهاست كه پس از انتخاب محمدرضا يزداني خرم رئيس موفق واليبال به عنوان سرپرست كشتي با مشورت او به دنبال گزينه اي مناسب براي اين رشته است.
تنها انتخاب يك مدير موفق با پيشينه درخشان مي تواند باعث تداوم موفقيت هاي واليبال در آستانه دو رويداد آسيايي و جهاني شود.

خبرهايي از كشتي
ملاقات يزداني خرم با مارتينتي
007758.jpg
007761.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: سفر محمدرضا يزداني خرم سرپرست موقت فدراسيون كشتي به امارات و شهر ابوظبي به هنگام برگزاري پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جوانان آسيا اين خاصيت را داشت تا وي بتواند در فرصتي استثنايي نشست دوستانه و خصوصي با رافائل مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي «فيلا» داشته باشد. گفته مي شود كه در اين ديدار طرفين در جهت بهبود وضعيت كشتي و همچنين حضور ايران در تورنمنت هاي رسمي بين المللي به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.
قابل توجه كساني كه با تغيير و تحولات صورت گرفته اخير در فدراسيون كشتي همواره از واكنش رئيس كشتي دنيا اظهار نگراني كرده و فكر مي كردند كه فقط با دعوت از مارتينتي به ايران و تقديم هداياي گرانقيمت به ايشان مي توان با وي ارتباط برقرار كرد.
تازه اين را هم داشته باشيد كه مارتينتي از يزداني خرم رسما دعوت كرده است تا سفري به سوئيس مقر فيلا داشته باشد و قول ميزباني رقابت هاي جام جهاني و مرحله نهايي مسابقات جايزه بزرگ فيلا در ايران را هم به سرپرست فدراسيون كشتي ايران داده است.
اردوي تيم ملي
اين هفته آغاز مي شود
زمان آغاز اردوي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان چهارم مرداد اعلام شد. با توجه به پايان هر دو مرحله رقابت هاي انتخابي تيم ملي، اين اردو تا زمان اعزام گروهي از كشتي گيران به تورنمنت لهستان ادامه خواهد داشت. طبق شنيده ها زمان اعزام به لهستان روز بيست و پنجم مرداد ماه جاري است.
اعلام رسمي شروع پيكارهاي ليگ برتر
تورج لارودي رئيس سازمان ليگ كشتي كشور ديروز رسما اعلام كرد: مسابقه هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه ها در سال جاري با توجه به هماهنگي و بررسي هاي انجام شده از روز سي ام آذرماه امسال آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ۶ تيم تاكنون آمادگي خود را براي حضور در اين رقابت ها اعلام كرده اند افزود: پيش بيني ما حضور ۸ الي ۱۲ تيم در ليگ برتر كشتي آزاد در سال ۸۵ است. لارودي پايان زمان نقل و انتقالات كشتي گيران و مربيان را سي و يكم مردادماه سال جاري اعلام كرد.

مسابقه ۲۵ بانوي اتومبيل ران در كرج
گروه ورزشي- مريم رضايي: ۲۵ بانوي راننده با خودروهاي شخصي در سه كلاس پرايد استاندارد، پژو ۲۰۶ استاندارد و خودروهاي ۱۵۰۰به بالا به رقابت پرداختند.
اين مسابقه به صورت انفرادي و با هدف بالا بردن مهارت بانوان در امر رانندگي برگزار شد.
بر اساس نتايج اين مسابقه جايزه اخلاق به فاطمه سلطاني  مقدم تعلق گرفت. هم اكنون از ۳۳۰ عضو هيات اتومبيلراني كرج ۳۵ نفر را بانوان تشكيل داده اند. گفتني است شبكه سوم سيما در جريان پخش اين مسابقات در همان ابتدا به دليل قطع برق كارتينگ از پخش كامل اين مسابقه محروم ماند.

دبير فدراسيون كاراته:
با بهترين تيم خود در مسابقات جهاني
و آسيايي شركت مي كنيم
گروه ورزشي- مدال آوري در مسابقات جهاني فنلاند يكي از معيارهاي گزينش تيم ملي كاراته در راه بازيهاي آسيايي دوحه خواهد بود. اين مطلب را محسن آشوري دبير فدراسيون كاراته در گفت وگو با همشهري اعلام داشت. دبير فدراسيون كاراته با رد اعزام تيم دوم ايران به رقابتهاي جهاني گفت: براي كشورهاي صاحب كاراته مسابقات جهاني از اهميت بالايي برخوردار است. ما همه تلاشمان اعزام بهترين تيم ايران به هر دو رويداد جهاني و آسيايي ۲۰۰۶ دوحه است. آشوري حضور مهدوي فروغي را به عنوان سرمربي تيم ملي كاتاي سوريه به عنوان چهاردهمين مربي ايراني شاغل در كشورهاي خارجي يك موفقيت بزرگ براي كاراته ايران خواند. وي پيرامون مسابقات اميدها و جوانان آسيا گفت: با برگزاري مسابقات انتخابي نفرات زبده به زودي راهي اردو خواهند شد و اين رقابت ها نيز طي روزهاي ۴ تا ۶ شهريورماه در سنگاپور برگزار مي شود.

پرسپوليس امروز با لاتزيو بازي مي كند
تيم فوتبال پرسپوليس تهران كه براي برگزاري يك اردوي ۱۱ روزه عازم اتريش شده است امروز در اولين بازي تداركاتي خود در اين كشور مقابل تيم لاتزيو ايتاليا قرار مي گيرد.تيم لاتزيو كه در سال ۱۹۹۹ فاتح جام برندگان جام و سوپر جام اروپا شد اين روزها به همراه دو باشگاه ديگر يعني يوونتوس و فيورنتينا با بحران سقوط به ليگ دسته دوم فوتبال ايتاليا روبروست.

خبرهاي خارجي فوتبال
كناره گيري لاپورتا از رياست بارسلونا
007755.jpg
مريم دري منش - خوان لاپورتا رئيس باشگاه بارسلونا از استعفاي خود خبر داد. وي اعلام كرد باتوجه به برگزاري هرچه زودتر انتخابات رياست باشگاه، از سمت خود كناره گيري كرده و كانديداي احراز اين پست خواهد شد.
لازم به ذكر است كه باشگاه بارسلونا طي حكمي از سوي مقامات قضايي اين كشور مجبور به برگزاري زودهنگام انتخابات رياست باشگاه شده است.
سورين در ليست فروش ويارئال
007743.jpg
خوان پابلو سورين كه تا سال ۲۰۰۸ با باشگاه ويارئال اسپانيا قرارداد دارد در ليست فروش اين تيم قرار گرفت.
به گفته رئيس باشگاه، باتوجه به پيشنهادهاي مناسب و خوبي از چند باشگاه اروپايي، اين تيم با جدايي اين بازيكن سي ساله موافقت كرده و براي انتقال وي با باشگاه هاي مذكور مذاكره خواهد نمود.
پاسخ لاولپه به انتقادات
007746.jpg
ريكاردو لاولپه مربي تيم ملي مكزيك براي نخستين بار پس از جام جهاني در يك كنفرانس مطبوعاتي درخصوص برخي انتقادات در زمان جام جهاني نسبت به تيمش اظهارداشت: ميل ندارم زياد به اين مسايل بپردازم فقط اين را مي گويم كه برخي از اين منتقدان از دوستان من بودند و صحبت هاي برخي از آنها ازجمله مارادونا احتمالا از روي حسادت بوده است.وي با اشاره به ديدار هفته آينده تيم ملي مكزيك مقابل پرتغال گفت: «زياده روي در هيچ كاري را نمي پسندم، اما اعتقاد دارم كه بازيكنانم اعتماد به نفس بسيار بالايي دارند كه آنها را در رسيدن به هدف ياري خواهد كرد.»

پرويز ابوطالب:
كرامرها و هيدينگ ها به درد فوتبال ما مي خورند
ايسنا: كارشناس فوتبال كشورمان گفت: از آنجا كه اساس كار فوتبال مديريت آن است، پيشرفت و رشد فوتبال ما نيز در گرو مديريت صحيح و اصولي مسئولان ورزشي كشور است.
پرويز ابوطالب درباره  ساختار و تشكيلات فوتبال ايران گفت: فوتبال مدرن و پيشرفته امروز دنيا داراي يك چرخه هشت گانه است. اين هشت عنصر كه شامل بازيكنان، باشگاه ها، مربيان، داوران،  تماشاگران، رسانه ها، هيات هاي اجرايي و اسپانسرها مي باشند از اصول اساسي و پايه براي رشد و توسعه فوتبال يك كشور محسوب مي شوند. اگر در اين اصول هشت گانه به استانداردهاي لازم نزديك شويم در آن صورت مي توان انتظار تحول در ساختار فوتبال كشور را داشت.
وي در مورد حضور مربيان خارجي در رأس تيم ملي گفت: اگر هدف ما جذب مربيان خارجي است بايد بلندپرواز بوده و به نابغه ها روي بياوريم. مربياني مانند كرامر، هيدينگ و ري هاگل از جمله اين نوابع هستند كه از مدرسان بين المللي فيفا هم محسوب مي شوند. اين دسته از مربيان توانايي تعليم و آموزش مربيان داخلي را داشته و مي توانند تاثيرات به سزايي در رشد فوتبال ما داشته باشند.

پورحيدري به مشاوره با تيم ملي نمي رسد
گروه ورزشي- منصور پورحيدري يكي از مربياني كه نامشان به عنوان مشاور تيم ملي فوتبال اعلام شده است، بدليل درگيري در كار باشگاهي و مشكلات رفت وآمد قادر به همكاري با تيم ملي نيست. پورحيدري كه يكي از نامزدهاي مربيگري در تيم استقلال بود، در انتظار تغييرات عمده در استقلال است. به نظر مي رسد، وزارت رفاه و باشگاه استقلال در مورد تصميمات اخير تفاهم و توافق لازم را نداشته و اين گزينش ها تنها از سوي مديران باشگاه استقلال صورت گرفته است.

سيموئز تيم ملي و تيم المپيك
پس از انتخاب سرمربي تيم ملي كشورمان ، اكنون فوتبال ملي با چالشي تحت عنوان دغدغه هاي سرمربي تيم اميد رو به رو است . سيموئز كه با جديت تيم خود را براي بازيهاي آسيايي آماده مي سازد با حضور بازيكنان تيمش در تيم بزرگسالان مشكل پيدا كرده و معتقد است اين موضوع مغاير با اهداف و برنامه هايش است.
هماهنگي با سرمربي تيم ملي بزرگسالان نيز يكي ديگر از مسائلي است كه بر دلمشغولي هاي مرد برزيلي افزوده است.
برخورد توام با شگفتي اين مربي حرفه اي با اتفاقات اين روزهاي فوتبال ايران، بار ديگر نياز حياتي فوتبال كشورمان به برنامه ريزي و استراتژي بلند مدت را به اثبات مي رساند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران  (ايسنا)، سرمربي تيم ملي اميد در آخرين نشست خود با مسئولين ستاد بازي هاي آسيايي دوحه و دبير موقت فدراسيون فوتبال با اشاره به طرح ها و برنامه هايي كه پيش از جام جهاني به تصويب و تاييد فدراسيون فوتبال رسيده بود، تاكيد كرد كه در صورت عدم اجراي برنامه هايش، از فوتبال ايران خواهد رفت.

جلال طالبي:
اطراف تيم ملي كمي شلوغ است
007749.jpg
ايسنا: سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران معتقد است كه در دعوت از بازيكنان بايد محدوديت هاي زماني نيز در نظر گرفته مي شد.
جلال طالبي پس از اعلام فهرست ۴۰نفره بازيكنان تيم ملي كشورمان اظهار كرد: بي ترديد در اين فهرست كادر فني به دنبال نفرات شايسته بودند ، اما در صورتي كه قرار باشد تمامي  بازيكنان شايسته فوتبال ايران دعوت شوند فهرست دعوت شدگان از تعداد فعلي نيز بيشتر مي شود، بنابراين بهتر بود با توجه به شرايط و محدوديت زماني حداكثر ۳۰ بازيكن به اردو دعوت مي شدند.
وي افزود: بيشتر بازيكنان ما اكنون دوران بدنسازي را مي گذرانند و از آمادگي بدني به دور هستند، بنابراين بخش اعظمي  از اردو به تقويت آمادگي جسماني بازيكنان اختصاص خواهد يافت كه در اين شرايط با تعداد نفرات كمتر، كار براي كادر فني نيز آسان تر مي شد.
طالبي در ادامه تصريح كرد: نفرات خوبي به تيم دعوت شده اند و بايد منتظر آينده باشيم تا وضعيت تيم ملي را ببينيم.
وي در ادامه با اشاره به حضور چندين مربي در كادر فني تيم ملي ايران خاطرنشان كرد: بي ترديد بايد حيطه وظايف و فعاليت اين مربيان تقسيم بندي شود. نياز است كه آنها به عنوان چشم هاي سرمربي عمل كنند و با حضور در مسابقات شهرهاي مختلف در انتخاب نفرات به سرمربي كمك كنند.
وي افزود: بايد تعامل مثبتي ميان كادر فني باشد چرا كه بروز اختلاف سليقه ميان اين تعداد مربيان دردسرساز خواهد بود.
طالبي خاطرنشان كرد: يك تيم مي تواند تا ۱۵ مربي نيز داشته باشد اما، مهم اين است كه براي هركدام از آنها شرح وظيفه و خط مشي تعيين شود تا آنها بتوانند مشاوران مفيدي براي تيم باشند. به نظر مي آيد اطراف تيم ملي كمي شلوغ است.

علي كفاشيان:
از نظرات سيموئز در تيم بزرگسالان
و كميته فني فدراسيون استفاده مي كنيم
007752.jpg
ايسنا : دبير كل كميته ملي المپيك گفت: قصد داريم تا از تجربيات سيموئز در تيم ملي بزرگسالان و كميته فني فدراسيون فوتبال استفاده كنيم.
علي كفاشيان پس از بيان دغدغه هاي سيموئز، سرمربي تيم ملي فوتبال اميد با توجه به تغييراتي كه در كادر فني تيم ملي اتفاق افتاده است سيموئز هنوز به طور كامل در جريان اتفاقات بوجود آمده قرار نگرفته است، به همين دليل پس از صحبتي كه با اين مربي برزيلي داشتم به او گفتم كه از تمامي برنامه هايش به طور كامل حمايت خواهم كرد و او هيچ مشكلي براي اجراي برنامه هاي آماده سازي تيمش نخواهد داشت.
وي ادامه داد: واقعيت آن است كه بخشي از تيم ملي اميد در تيم بزرگسالان است و يك تداخلي با هم وجود دارد. به همين دليل تصميم گرفتيم تا با برگزاري يك نشست مشترك با حضور قلعه نويي و سيموئز تمامي برنامه ها را هماهنگ كنيم. اميدواريم كه با تنظيم و طراحي يك برنامه خوب و كامل نه لطمه اي به تيم ملي وارد شود و نه به تيم اميد.
كفاشيان با بيان اين كه در شرايط كنوني اولويت با تيم بزرگسالان است، گفت: اولويت اصلي ما تيم ملي بزرگسالان است اما، اين مساله موجب بي اعتنايي به تيم اميد نخواهد شد. اين دو تيم با هم هيچ تداخلي نخواهند داشت و هر دو با قدرت در مسابقات پيش رو حضور خواهند يافت. ما سعي داريم تا از تجربيات سيموئز هم در تيم ملي و كميته فني استفاده كنيم.

تيم هاي اعزامي به بازي هاي آسيايي دوحه مشخص شدند
ايسنا: سرنوشت تيم هاي اعزامي ايران به بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه قطر مشخص شد. پس از جلسات متعدد و هماهنگي هاي انجام شده در ستاد بازي هاي آسيايي دوحه و جلسات مشترك اين ستاد با فدراسيون هاي ورزشي و سازمان تربيت بدني، ۲۱ رشته به صورت قطعي جواز حضور در بازي هاي دوحه را به دست آوردند. رشته هاي پرورش اندام، بسكتبال، بوكس، تكواندو، تيراندازي، جودو، دوچرخه سواري، دو و ميداني، شطرنج، شمشيربازي، شنا و شيرجه، واترپلو، فوتبال، قايقراني، كاراته، كبدي، ووشو، كشتي، واليبال، وزنه برداري و هندبال رشته هايي هستند كه از سوي اين ستاد براي حضور در مسابقات آسيايي دوحه انتخاب شدند. گفتني است ؛جلسه نهايي درمورد تيم هاي اعزامي ظرف چند روز آينده برگزار مي شود تا طي آن با در نظر گرفتن تمامي شاخص ها، اسامي اين تيم ها به علي آبادي، رئيس سازمان تربيت بدني اعلام شود. تاكنون حضور اين ۲۱ تيم در مسابقات دوحه قطعي شده است، اما اين احتمال نيز وجود دارد كه پس از جلسه نهايي و با در نظر گرفتن شاخص ها، چند تيم ديگر نيز به اين فهرست اضافه شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |