سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۷ - Sep 5, 2006
سخنگوي دولت با اشاره به ارزيابي وزرا از سوي احمدي نژاد:
از نتيجه ارزيابي نهايي رئيس جمهوري بي اطلاعيم
015354.jpg
گروه سياسي غلامحسين الهام با اشاره به مراحل نهايي ارزيابي رئيس جمهوري از وزرا اظهار داشت: جمع بندي هاي نهايي در اختيار رئيس جمهوري است و هيچ كس از تصميم گيري ها مطلع نيست.
درمورد افترا به خاتمي از مقامات قضايي بپرسيد
غلامحسين الهام درخصوص برخي اظهارات درخصوص سفر خاتمي به آمريكا با ذكر اين نكته كه چرا اين سئوال را از من مي پرسيد، افزود: اين سئوال را بايد از مقامات قضايي بپرسيد.
وي همچنين اظهار داشت: اينجا تريبون رسمي دولت است و من بارها عرض كردم كه در اينجا نبايد درمورد اظهارنظرهاي شخصي صحبت شود. اظهارنظرهاي شخصي افراد بايد خارج از اين تريبون پرسيده شود. از اين تريبون بايد موارد رسمي مربوط به دولت پرسيده شود، اين از موارد حقوق شهروندي است. وي سفر سيدمحمد خاتمي را يك سفر غيردولتي و خصوصي دانست.
مطالب منتشره درمورد عملكرد وزرا، شايعه است
خبرنگاري از سخنگوي دولت درمورد نتيجه بررسي عملكرد وزرا از سوي رئيس جمهوري سئوال كرد كه الهام پاسخ داد:  آن چه موجب تزلزل اداري است نبايد به صورت مكرر در جامعه دامن زده شود. مطالبي كه در مجامع مطرح مي شود همه شايعه است. رئيس جمهوري با وزراي خود ميثاقي  بسته و اكنون نيز دارد براساس ميثاق عمل مي كند.
وي خاطرنشان كرد: عملكرد بيشتر دستگاه ها مورد بررسي قرار گرفته و فقط چند دستگاه باقي مانده تا نتايج بررسي هاي رئيس جمهوري تكميل شود. البته جمع بندي هاي نهايي در اختيار رئيس جمهوري است و به جز ايشان هيچ كس از تصميم گيري ها مطلع نيست. به گزارش ايسنا الهام تأكيد كرد: ما نمي دانيم كه ارزيابي نهايي رئيس جمهوري چگونه است.
ميهمان ،زوري حضور پيدا نمي كند
غلامحسين الهام درخصوص عدم حضور رئيس جمهوري در اجلاسيه خبرگان گفت: ميهمان را دعوت مي كنند، ميهمان كه زوري حضور پيدا نمي كند. وي افزود: در سال گذشته (مهرماه) رئيس جمهوري در اجلاسيه خبرگان شركت كردند و نشست خيلي خوبي و صميمانه اي هم بود، اگر در حال حاضر اتفاق نيفتاده به برنامه ريزي ها و حجم كاري دو طرف برمي گردد.
سفر كوفي عنان و تعاملات مثبت
سخنگوي دولت درمورد سفر اخير دبيركل سازمان ملل متحد به تهران اظهار داشت: بحث هاي خوبي ازجمله در ارتباط با موضوع هسته اي در اين سفر مطرح شد. در ارتباط با بحث هسته اي ايشان نيز معتقد بودند بايد مسئله هسته اي ايران از طريق مذاكره و گفت وگو پيش برود. ما نيز در اين گفت وگو بر مواضع قبلي خود تأكيد كرده و گفتيم كه اهل صلح و گفت وگو هستيم و سعي داريم مسائل را با عقلانيت و استدلال پيش ببريم و به قوانين پايبنديم. درمجموع اين ديدار مثبت است. وي گفت: رئيس جمهوري درمورد هولوكاست با آقاي كوفي عنان صحبتي نكرده و اين مورد مذاكره نبوده و ضرورتي نيز نداشته است.
استقبال از بازرسي در هزينه هاي انتخاباتي
خبرنگاري درمورد طرح تحقيق و تفحص در ارتباط با هزينه هاي انتخاباتي كانديداهاي انتخابات نهم رياست جمهوري پرسيد كه سخنگوي دولت تأكيد كرد: طرح تحقيق و تفحص با دولت نيست بلكه با مجلس و جزء اختيارات مجلس است و نيازي به اظهارنظر دولت در اين زمينه نيست، ولي دولت به طوركلي با شفافيت در امور، به ويژه امور مالي معتقد است و از آن حمايت مي كند.
الهام تصريح كرد: معتقديم كه تحقيق و تفحص باعث تضعيف دولت و يا جلوگيري از ادامه امور نمي شود.
سازمان ملل نقش جدي تري ايفا كند
سخنگوي دولت درمورد برخورد آمريكا با مقامات ايراني در ارتباط با ويزا دادن گفت: آمريكا به هر نحوي سعي مي كند كه ايران را تحت فشار قرار دهد. معتقديم كه بايد در ارتباط با سازمان ملل كه در اين كشور واقع شده است، فكر شود، يا سازمان ملل بايد از آمريكا برود و در سرزمين ديگري قرار گيرد و يا اختيارات آمريكا در اين رابطه محدود شود و سازمان ملل نقش جدي تري را ايفا نمايد. الهام افزود: آمريكا از سازمان ملل به عنوان يك ابزار استفاده مي كند. اين نادرست است و بايد سازمان ملل در اين ارتباط راهكاري ارائه كند.
غلامحسين الهام در جلسه ديروز پيش از پاسخ به سئوالات خبرنگاران، مصوبات هيأت دولت را تشريح كرد.

در جلسه مسئولان عالي قضايي مطرح شد
انتقاد هاشمي شاهرودي از مسامحه
در برخورد با مسببان حوادث دلخراش
سازمان بازرسي كل كشور و دادستان كل  ،
سانحه فرودگاه مشهد را رسيدگي مي كنند
گروه سياسي- آيت الله هاشمي شاهرودي روز گذشته در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سقوط هواپيماي مسافربري در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد اعلام كرد: متأسفانه در اين نوع حوادث دلخراش سهل انگاري و مسامحه جدي صورت مي گيرد كه بايد علاوه بر برخورد قاطع قضايي، سازمان بازرسي كل كشور و دادستان كل كشور موضوع را پيگيري و رسيدگي كنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به كشته شدن ۲۸ نفر از مردم شريف و مجروح شدن تعدادي ديگر از هموطنان، ضمن ابراز تأسف شديد از وقوع چنين حوادث دلخراشي تصريح كرد: اين گونه سهل انگاري ها خود جرم محسوب مي شود و بايد با آن برخورد لازم صورت گيرد.
هاشمي شاهرودي با تأكيد بر دقت لازم و نظارت مسئولان امنيتي و سخت گيري در اين خصوص خاطرنشان كرد: در اين موارد بحث اساسي و حياتي بحث جان مردم است و نبايد هيچگونه كوتاهي و مسامحه در اين زمينه انجام شود و سهل انگاري در اين خصوص جرم بزرگي محسوب مي شود.
رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: در حوادث گذشته هوايي كميته هاي مختلفي تشكيل شد كه اگر بجاي ابراز مواضع گوناگون، برخورد سريع و قاطعي صورت مي گرفت ديگر شاهد بروز چنين حوادثي نبوديم.

دبير كل سازمان ملل متحد:
مذاكره با تهران بايد تداوم يابد
015351.jpg
گروه سياسي دبيركل سازمان ملل متحد پس از خروج از ايران بر مذاكره بامقامات ايراني تاكيد كرد، اين درحالي است كه تمامي نشانه هاي گفت وگو در آلمان كمرنگ شده است.
فرانك اشتاين ماير، وزير خارجه آلمان كه پس از اجلاس اخير وزراي خارجه در فنلاند خبر داده بود راه گفت وگو با ايران را نبايد بست روز گذشته در اجلاس سفراي آلمان در ديگر كشورها و طبق خبري كه ايرنا منتشر كرد، گفت: تهران بايد در بحث پرونده هسته اي از خود حسن نيت نشان دهد. وزير خارجه آلمان پس از اين درخواست ابراز ترديد خود در ملاقات سولانا و لاريجاني كه گفته شده بود براي امروز و در برلين طراحي شده، اعلام كرده و گفته ممكن است از اين جلسه موفقيت ويژه اي حاصل نشود.
سخنگوي وزارت خارجه آلمان خبر ديگري داد و آن اين كه ممكن است نشست 1+5 كه قرار بود نيمه شهريور ماه برگزار شود نيز بار ديگر به تعويق افتد. مارتين يگر گفت اگر قرار انجام اين ديدار قطعي شود، مديران سياسي وزارت خارجه شش كشور آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان در نشست برلين شركت مي كنند. خبر مهم ديگر سخنگوي وزارت خارجه آلمان اين بود كه به طور حتم ديدار علي لاريجاني و خاوير سولانا در آلمان برگزار نمي شود.
در خبر ديگر، معاون وزير خارجه آلمان اعلام كرد كشورش براي حل مساله هسته اي ايران از راه ديپلماسي تاكيد دارد به ويژه آن كه معتقد است مسايل خاورميانه بدون كمك ايران قابل حل نيست. گويا هنوز اخبار آلمان ها به ديگر ديپلمات هاي اروپايي نرسيده چراكه چند ديپلمات اروپايي در وين خبر قطعي داده اند مذاكرات چندجانبه 1+5 در برلين برگزار مي شود.
كوفي عنان كه پس از ترك ايران راهي دوحه شده، به خبرنگار رويترز نظر قطعي داده و گفت زمان براي تصميم گيري هاي يك جانبه از سوي هيچ كس مناسب نيست و بايد از هرگونه رويارويي با ايران در پرونده هسته اي دوري كرد. دبيركل سازمان ملل تصريح كرد: قصد او رويارويي نيست و به شدت از آن دوري مي كند چراكه به نفع هيچ كس در منطقه و جامعه بين المللي نيست.
وزير خارجه قطر نيز پس از ديدار با معاون وزير خارجه ايران به خبرنگاران گفت فعاليت هسته اي حق جمهوري اسلامي است. مهدي مصطفوي به وزير خارجه قطر از مواضع ايران گفت و شيخ حمد حمايت كشور خود از راه حل ديپلماتيك در پرونده هسته اي را اعلام كرد.
آمريكا درحالي منتظر اقدام بعدي خود است كه رسانه هاي اين كشور سفر عنان به تهران را سفري با دست خالي تصوير كرده اند. سي.ان.ان خبر داد دبيركل سازمان ملل نتوانسته نظر مثبت ايران براي اقدام به تعليق غني سازي اورانيوم را جلب كند.
نظر فرانسه
جك لانگ از نامزدهاي احتمالي حزب سوسياليست فرانسه براي انتخابات رياست جمهوري آينده اين كشور كه سفر سه روزه اي به ايران كرده است، در گفت وگويي با روزنامه پاريزين گفت: آمريكا بايد بگذارد كه اروپا با ايران گفت وگو كند.
روزنامه فرانسوي پاريزين روز گذشته نوشت: لانگ در پاسخ به سئوالي درمورد بروز تحولاتي نزد ايرانيان در پرونده هسته اي اين كشور، كارشكني هاي آمريكا در زمينه ادامه مذاكرات هسته اي با ايران را مورد انتقاد قرارداد.
اين مقام حزب سوسياليست فرانسه افزود: آمريكاييان خيلي اعتبار خود را در منطقه از دست داده اند، سياست آنان به هرج و مرج و شكست تمام و كمال منجر مي شود، تهديدهاي مكرر بوش جو منفي را تشديد مي كند كه براي گفت وگوها مناسب نيست.
لانگ بااشاره به پرونده هسته اي ايران افزود: مي بايستي براي گفت وگوها، از زمان بهره گرفت و به يك گفت وگوي دوجانبه انتقادي اما سازنده كه در آن عزت ايرانيان محترم شمرده شود، توجه كرد.

وزير دفاع:
امروز براي ما تحريم معنا ندارد
عكس: عليرضا بني علي
015357.jpg
گروه سياسي - وزير دفاع با اشاره به اينكه امكان عملي شدن تهديد آمريكا درحمله به ايران را نمي بينيم افزود: اين ديگر حماقت بزرگي خواهد بود كه بخواهد به ايران حمله كند.
امروز تجربه تلخ دفاع مقدس براي دشمنان ما درس بزرگي است كه ديگر فكر حمله به كشور ما را نداشته باشند.
البته ما هم آماده هستيم و قبل از آنكه چيزي بخواهد در ذهن آنها خطور كند، آن را در ذهنشان خفه مي كنيم.
مصطفي محمد نجار، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در نشستي خبري عملكرد يكساله و برنامه هاي آتي اين وزارتخانه را تشريح مي كرد، درباره مؤلفه هاي جنگ نامتقارن و غيركلاسيك نيز گفت: ما بر مبناي دكترين دفاعي خود، شرايط اقليمي، امكانات و خلاقيت و نوآوري و همچنين تمركز بر نقاط ضعف دشمن با استفاده از امكانات نرم افزاري، مؤلفه هاي جنگ نامتقارن را دنبال مي كنيم كه در رأس آن، اتخاذ راههاي متمايز است كه مبتني بر تفكر قياسي است كه از جمله اين روشها مي توان به ساخت شناورهاي زيرسطحي سبك و قايقهاي پرنده اشاره كرد.
وزير دفاع هم چنين در پاسخ به سئوال ديگري درباره تحريم هاي احتمالي عليه كشور گفت: ما از ابتداي پيروزي انقلاب عملا با تحريم هاي مختلفي مواجه بوده ايم.
بعد از 27 سال از انقلاب دشمنان ما سرخورده شده اند ولي امروز براي ما تحريم معنا ندارد، زيرا باعث رشد و رفع مايحتاج ما به وسيله توان داخلي شده است، چنان چه امروز اقدام به ساخت تجهيزات پيشرفته الكترونيكي و دفاعي مي كنيم.

يادداشت
يك جهان و دو صدا
حميدرضا حاجي بابايي
نظام بين الملل و تحولات منطقه و نقش جمهوري اسلامي ايران بر اساس جايگاه ژئوپوليتيك و ژئواستراتژيك آن نگاه انديشمندان و سياستمداران را در مجامع بين المللي به خود معطوف داشته است. اهداف جمهوري اسلامي ايران در چشم انداز بيست ساله و ارتباط اين كشور با كشورهاي منطقه و جهان و هارموني آينده جهان از چند منظر قابل بررسي است.
الف- جمهوري اسلامي ايران بعد از 27 سال حضور فعال و معنادار در صحنه بين المللي تغييرات عمده اي در روند سياسي و فكري جهان به وجود آورد به طوري كه بعد از 27 سال شاهد تغيير اساسي در قطب بندي فكري و سياسي و تبديل دو قطب شرقي و غربي به دو اردوگاه فكري، سياسي و مذهبي يعني اردوگاه غرب و اردوگاه امت اسلامي هستيم. ويژگي هاي اردوگاه غرب اين است كه بر سه عنصر زر و زور و تزوير استوار است. اين اردوگاه از طرفداري مردمي بي بهره است.
به همين دليل در سالهاي اخير كه آمريكا سعي نموده است، اين نقيصه مهم را به شكلي جبران نمايد؛ واقعه 11 سپتامبر نمونه بارزي از اين تلاش غيرموفق بود كه آمريكا با لابي صهيونيست فاجعه بزرگ 11 سپتامبر را كليد زد و در اولين ساعت اين فاجعه و بدون مقدمه و بررسي رئيس جمهوري آمريكا مسلمانان را به باد تهمت و افترا بست و افكار عمومي جهان را عليه مسلمانان تحريك نمود تا بتواند در لواي جنگهاي صليبي مردم كشورهاي غربي را به حمايت از افكار خود دعوت و بسيج نمايد كه خوشبختانه اين ترفند با شكست مواجه گرديد و آمريكا بعد از اين عمليات رواني طرح جديد اختلافات امت مسلمان را در دستور كار خود قرار داد و بمب گذاري در حرم دو امام همام شيعيان (عليه السلام) را در سامرا تدارك ديد كه با هوشياري مقام معظم رهبري و نيز علماي نجف اين توطئه نيز با شكست روبه رو گرديد. افكار حاكم بر اردوگاه امت اسلامي با محوريت جمهوري اسلامي ايران و موج عدالتخواهي توجه به كرامت انساني توانسته است با يك موضع تهاجمي و با استدلالهاي محكم تنفس اردونشينان غربي را به شماره بيندازد و آنها را از موضع انفعال به اقداماتي عجولانه و ناپخته وادارد.
۱ - حمله به افغانستان به بهانه وجود طالبان كه ساخته و پرداخته خود آمريكايي ها بوده است و بعد از سالها بررسي و نيز عملكرد اين گروهك صحت اين تحليل اثبات گرديد.
۲ - حمله نظامي به عراق بعد از آن كه تفكر امت اسلامي عراق را درنورديد و موج انقلاب اسلامي مي رفت تا صدام را سرنگون كند، آمريكا پيش دستي نمود و براي به دست گرفتن قدرت سعي نمود كه با اشغال نظامي عراق صدام را سرنگون و قدرت آينده را در عراق تعريف نمايد. اما اوج هماوردي تفكر حاكم بر دو اردوگاه غرب با رهبري آمريكا و اردوگاه امت اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران به پيروزي امت اسلامي و شكست قطعي غرب منتهي گرديد.
۳ - پيروزي حماس در فلسطين و ايجاد زمزمه سياسي در خاورميانه جديد بود كه تاب تحمل از آمريكا و رژيم صهيونيستي را گرفت و آنها را براي طرح توطئه جديدي ترغيب نمود. آن حمله به جنوب لبنان بود.
۴ - موقعيت منحصر به فرد حزب الله در جنوب لبنان و پيروزيهاي پي درپي آنها تقريباً آمريكا و رژيم صهيونيستي را در يك موقعيت يأس و نااميدي قرار داد تا در يك انفعال جديد جبران مافات كرده و رسوايي هاي بزرگ سياسي آنها را پوشش دهد.
۵ - نهايتاً بحث حمله نظامي اسرائيل به جنوب لبنان كه از آن به حمله آمريكا و غرب به امت اسلامي بايد ياد كرد، بعد از 33 روز حمله وحشيانه همه اميدهاي آمريكا و اردوگاه غرب را به يأس مبدل كرد و نتيجه آن شكستن باور شكست ناپذيري اسرائيل و ايجاد باور مقاومت و مقابله با اردوگاه غرب بود كه سرمايه بزرگ مقاومت حزب الله لبنان و دستاورد مهم آن مي باشد. اما اكنون كه آمريكا اميد خود را در فشار به اردوگاه امت اسلامي از دست رفته مي بيند و از طرفي اقتدار همراه با عقلانيت و تدبير را در فناوري هسته اي ايران شاهد مي باشد و حتي با ابزارشوراي امنيت سازمان ملل نيز نتوانسته است، جمهوري اسلامي ايران را مجبور به عقب نشيني كند و از طرفي شاهد موقعيت ممتاز ايران بعد از پيروزي حزب الله است و نيز تهديدهاي او درباره تحريم اقتصادي ايران راه به جايي نخواهد برد، ناگزير بايد جايگاه و موقعيت ايران را بپذيرد و يك بار ديگر شكست خوردن او در بحث هسته اي خسارتي است كه قطعاً براي آمريكا جبران ناپذير خواهد بود و آمريكا در شكستهاي پي درپي به ويژه جنوب لبنان شبيه كسي است كه چهارپايش بار شيشه اي را حمل مي كرد و كسي به او رسيد و با چوب محكم به بار شيشه زد و گفت: اين چيست، صاحب شيشه گفت: يكي ديگر بزني هيچ چيز.
* عضو هيأت رئيسه مجلس و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي

خانه ملت
حداد عادل در گفتگوي تلفني با نبيه بري
گروه سياسي- رئيس مجلس در گفت و گوي تلفني با نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان لبنان پيرامون آخرين تحولات لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر كرد.
حدادعادل در گفتگوي تلفني با همتاي لبناني خود گفت: موجوديت رژيم اشغالگر قدس بر پايه خونريزي، نقض قوانين و مقررات بين المللي و كشتار زنان و كودكان بي دفاع قرار دارد.
نبيه بري ،رئيس مجلس نمايندگان لبنان نيز در اين گفت و گوي تلفني با قدرداني از حمايت هاي دولت و ملت ايران از ملت لبنان در مقابل تجاوز رژيم صهيونيستي گفت: اقدام اسرائيل در محاصره دريايي و هوايي لبنان براي اين است كه پيروزي مردم لبنان و مقاومت اسلامي را در مقابل تهاجم گسترده رژيم صهيونيستي ناچيز جلوه دهد.
مهمترين چالش هاي حكومتي از ديد مركزپژوهش هاي مجلس
مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي درگزارشي مهمترين چالش هاي حكومتي را مورد بررسي قرار داد.
گروه مطالعات بنيادين حكومتي اين مركز با تبيين ديدگاه هاي مقام معظم رهبري در مورد وظايف كارگزاران حكومتي،از اشتغال به عنوان نخستين چالش حكومتي نام برد و افزود:اشتغال از اساسي ترين مسائل كشور است، در اين بخش هم احصا و هم كار كارشناسي درستي صورت نگرفته است، در حالي كه مساله اشتغال از مهمترين مسائل كشور است كه بايد مطالعات فرهنگي و زيربنايي پيرامون آن صورت گيرد. چالش ديگر تورم است كه با حساسيت بيشتري همراه است و مهار تورم نيز به مطالعات عميق اقتصادي براي اعمال سياستگزاري پايه نياز دارد.
گروه مطالعات بنيادين حكومتي مركز پژوهش ها، مسائل مناطق محروم را از ديگر چالش هاي نظام دانست و افزود: رفع اين چالش هم به مطالعات اجتماعي و هم به مطالعات فرهنگي نيازمند است. ديگر چالش اعلام شده از سوي مركز پژوهش ها مبارزه با فساد است كه نياز به استراتژي چند جانبه دارد. به طوري كه هم بايد با راهبردهاي پيش دستانه به مبارزه با فساد پرداخت و هم براي فساد موجود چاره انديشي كرد.
سيد محمد خاتمي شخصيت برجسته نظام است
محمدرضا باهنر با اشاره به سفر سيد محمد خاتمي به آمريكا، وي را چهره اي شناخته شده و شخصيت برجسته نظام جمهوري اسلامي ايران معرفي كرد كه مي تواند آيينه اي از فرهنگ ملت ايران باشد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي سفر سيد محمد خاتمي به آمريكا را در راستاي اشاعه طرح گفت وگوي تمدن ها در جهان بين المللي دانست و گفت: از آنجا كه جمهوري اسلامي ايران و شخص آقاي خاتمي پايه گذار گفت وگوي تمدن هاست، به نتيجه رساندن آن افتخار بزرگ ملت ايران خواهد بود.
نايب رييس مجلس در ادامه به وجود گروههاي افراطي و تفريطي در كشور نيز اشاره كرد و گفت: هر زماني كه تندروهايي در هر جناح و گروهي به متن تصميم گيري ها نفوذ كرده اند، خسارتهايي به كشور وارد آمده است، لذا ضرورت دارد با توجه به وجود افراد تندرو در هر جناحي مجموعه عقلايي از تصميم گيران و تصميم سازان جمع شوند و اينگونه تندروي ها را به حاشيه برانند.
كاهش۵۰ درصد هزينه سفرها ي خارجي كاركنان دولت
به گفته ناظر سفرها ي خارجي كاركنان دولت در مجلس، هزينه ارزي و ريالي سفر ها در سال جاري، 50 درصد كاهش يافته است.
احمد بلوكيان با بيان مطلب فوق گفت: قصد داريم تا با جلوگيري از سفر هاي غيرضروري و پرهزينه، سفر هاي خارجي را به سمتي هدايت كنيم كه بيشترين نتيجه را بگيريم. به گفته وي، با نظارت هاي صورت گرفته در سفر هاي خارجي كاركنان دولت، اين سفر ها شفاف شده و در جهتي حركت مي كند كه براي مملكت، مردم و دستگاه هاي اجرايي موثر باشد.
تجمع در برابر مجلس
جمعي از پذيرفته شدگان آزمونهاي سراسري و ارشد دانشگاههاي آزاد و دولتي با تجمع در برابر مجلس شوراي اسلامي، خواستار افزايش مهلت ثبت نام در دانشگاه و شركت در آزمون براي مشمولان فارغ التحصيل از 6 به 8 ماه شدند.
در ميان معترضان كه همگي سرباز و يا فارغ التحصيل مقطع كارشناسي بودند، برخي با لباس سربازي حاضر شده بودند.

باشگاه احزاب
چهارمين مجمع احزاب آسيايي تشكيل مي شود
چهارمين اجلاس احزاب آسيايي شنبه آينده در شهر سئول پايتخت كره جنوبي و با حضور هياتي از جمهوري اسلامي  ايران برگزار مي شود. در اين اجلاس كه بيش از 200نماينده از 58حزب 29كشور آسيايي شركت دارند حجت الاسلام سيد حسين موسوي تبريزي رئيس دوره اي شوراي مركزي خانه  احزاب ايران به همراه دو تن از نواب اين شورا حضور خواهند داشت. در اين  اجلاس كه با شعار صلح و ثروت در آسيا به مدت چهار روز در هتل لائو شهر سئول برگزار مي شود، درباره راه هاي مبارزه با تروريسم، فقرزدايي و برقراري صلح و ثبات در شبه جزيره كره نيز بحث و تبادل نظر خواهد شد.
ديدار مقامات حزب كمونيست چين با رييس خانه احزاب ايران
خبرگزاري شين هوا از چين گزارش داد كه مي يونگ عضو دبيرخانه كميته مركزي حزب كمونيست چين در ديدار با سيدحسين موسوي تبريزي، رييس خانه احزاب ايران گفت كه حزب كمونيست چين آماده است براي تسهيل روابط دو كشور تبادلات با خانه احزاب ايران را ارتقاء دهد. موسوي تبريزي نيز گفت: احزاب ايران براي روابط دوستانه با حزب كمونيست چين ارزش قائل اند. موسوي تبريزي به دعوت حزب كمونيست چين به پكن سفر كرده است.
فهرست جامعه مدرسين با تاخير اعلام مي شود
غروي سخنگوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرنگار ايسنا اظهارداشت: با توجه به اين كه برگزاري انتخابات خبرگان يك ماه به تعويق افتاده (26 آبان به 24 آذر)، فهرست نهايي جامعه مدرسين براي انتخابات خبرگان نيز با يك ماه تاخير و در مهر ماه منتشر مي شود. وي در پايان تأكيد كرد كه تشكل متبوعش و جامعه روحانيت مبارز به دنبال آن هستند كه اختلافاتي را كه درمورد فهرست خبرگان دارند، رفع كنند و يك فهرست واحد ارايه دهند.
تلاش حزب اعتماد ملي براي افزايش كانديداها
جلسه حزب اعتماد ملي با حضور اعضاي شوراي مركزي اين حزب درخصوص بررسي مسائل داخلي، بين المللي، هسته اي و شرايط كارگران برگزار شد. گرامي مقدم درمورد تصميمات اين جلسه براي انتخابات خبرگان گفت: رايزني دبير كل و كميته روحانيون حزب ادامه دارد تا تعداد نامزدهاي خبرگان تا حد قابل قبول اضافه شود. البته شرايط امروز به نحوي است كه كار بسيار سخت و دشوار است. سخنگوي حزب اعتماد ملي، خاطرنشان كرد: آقاي كروبي همچنين از دفتر انتخاباتي حزب خواست كه فعاليت هاي خود را فشرده كنند و جلسات تشكيلاتي انتخاباتي برگزار كنند و از استان ها خواستند تا ليست انتخاباتي خود را تهيه كنند تا افراد قوي تر براي حضور در انتخابات نامزد شوند.
اصول گرايان نيازمند مركزيت
مريم بهروزي دبيركل جامعه زينب (س) با بيان اين كه زمينه هاي تشكيل ائتلاف بزرگ اصول گرايان فراهم است، گفت: احزاب و گروه هاي سياسي اصول گرا از نظر مبنايي اختلافي ندارند، بنابراين براي تهيه فهرست مي توان با اتفاق نظر اين ائتلاف را شكل داد. بهروزي ادامه داد: به همين منظور در هفته آينده جلسه اي با سران احزاب زنان خواهيم داشت.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |