سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۷ - Sep 5, 2006
پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان - گواتمالا
نايب قهرماني تكرار شد، اما...
كشتي گيران جوان ايراني همراه با مربيان و سرپرست تيم با جام نايب قهرماني پاي سكوي افتخار
015258.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: قهرماني روس ها و نايب قهرماني ايران باز هم در يك صحنه جهاني كشتي، تجربه اي است كه سال هاست آن را در كارنامه اين ورزش عامه پسند براي خود ثبت و ضبط مي كنيم. ديگر پذيرش اين نكته خيلي سخت است كه با اين همه حرف هاي بزرگي كه مي زنيم، باز هم شاهد و ناظر موفقيت و بالاتر قرار گرفتن مدعي شماره يك خود در جهان كشتي باشيم. ما بايد به جايي برسيم كه فقط براي قهرماني در صحنه هاي جهاني شادي كنيم، چراكه ديگر تكرار نايب قهرماني هاي پي درپي چندان راضي كننده نيست.
نبايد ما را متهم به منفي بافي كنيد، چراكه كشتي ما امروز در اندازه هايي هست كه بتواند تداوم لازم در مدال آوري و قهرماني را نظير روس ها داشته باشد. براي اين كار بايد كشتي را در راه درست قرار داد. همان راهي كه خوشبختانه امروز جرقه هاي اوليه آن زده شده است.
بعد از پايان مسابقه هاي كشتي فرنگي جوانان جهان در شهر گواتمالاسيتي كه در آن تيم ما تنها با كسب ۲ مدال نقره كارنامه ضعيفي از خود به جاي گذاشت، گروه زيادي از دوستداران و مشتاقان كشتي تأثير اين نتيجه را بر عملكرد تيم كشتي آزاد جوانان بسيار دانسته و معتقد بودند كه مشكلاتي را به وجود مي آورد. اما با همت نمايندگان اعزامي ايران به كشور گواتمالا عكس اين پيش بيني ها اتفاق افتاد و تيم ما با كسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان هميشگي خود نايب قهرماني را تكرار كرد. نتايج حاصل از اين ميدان و جنگ شانه به شانه مردان جوان كشتي ايران و روسيه نشان از آن دارد كه روس ها در دوره تازه كشتي جهان نگاهي جدي به مدال هاي طلاي جهان در رقابت هاي جهاني بزرگسالان در چين هم دارند و به نوعي از حالا آن را نشانه گرفته اند. اين هشداري بسيار جدي براي ماست كه تجزيه و تحليل جدي تر و دقيق تري براي شركت در اين پيكارها داشته باشيم. در گواتمالاسيتي تقريبا در هر دو ميدان آزاد و فرنگي به جز يكي دو مورد بقيه كشتي گيران ما عملكرد مناسبي در مقابل حريفان روسي خود نداشتند و اين نشان مي دهد كه روس ها شناخت و آگاهي لازم را از كشتي ما به دست آورده اند و ما هنوز هم فوت و فن راه پيروزي برابر آنها را فرانگرفته ايم!
آيا اجراي فنون ناب و اصيل كشتي ايراني نظير يك دست و يك پا، كنده  يك چاك، فتيله پيچ و... توسط كشتي گيران روسي نشانه افت قهرمانان ما در اجراي فنون نيست؟ و آيا زماني كه همه هنر كشتي گيران ما تنها در اجراي دو يا سه فن خلاصه مي شود، مي توان اميد به رفع كاستي ها و مشكلات در مقابل حريفان طراز اول جهاني خود داشت؟
ما بايد دست از غرور و ادعا برداريم و سيستمي صحيح و مدون را در ساختار كشتي خود برقرار سازيم.
نتيجه كار كشتي گيران آزادكار ما در گواتمالا در ۴ وزن دوم دقيقا مشابه ۴ وزن اول بود. يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز.
طلاي دوم تيم ايران در وزن ۸۴ كيلوگرم به دست آمد. محمد حسين زاده تمامي رقباي خود را يكي پس از ديگري با شكست روبه رو ساخت و درنهايت نيز روي سكوي قهرماني ايستاد. حريف حسين زاده در فينال كشتي گيري از لتوني به نام لاگودسكيس بود كه او هم چاره اي جز شكست برابر قهرمان ايراني نداشت.
سيدمحمدرضا آذرشكيب سنگين وزن ۱۲۰ كيلويي تيم ايران تا رسيدن به ديدار پاياني اين وزن مشكل خاصي نداشت و حريفان خود را با شكست روبه رو ساخت، اما در فينال زورش به بلال ماخوف روسي نرسيد و با قبول باخت مقابل وي صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم سعيد توكل كه با قهرماني در رده نوجوانان با صلاحديد محمود معزي پور سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان به اين تيم پيوسته بود صاحب مدال برنز شد. توكل براي قرار گرفتن بر روي سكوي سومي جهان لي يون سوك از كره جنوبي را مغلوب كرد.
در پايان پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان در كشور گواتمالا تيم قدرتمند روسيه كه امسال آناتولي بلوگلازوف نابغه كشتي روسيه و جهان را به عنوان سرمربي همراه خود داشت با به دست آوردن ۶ مدال طلا و  كسب ۷۰ امتياز به مقام قهرماني رسيد. تيم ايران با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و كسب ۶۰ امتياز دوم شد و تيم اوكراين با يك نقره و ۲ برنز و كسب ۴۳ امتياز در مكان سوم قرار گرفت.

فتح الله زاده مديرعامل جديد استقلال
015276.jpg
گروه ورزشي- علي فتح الله زاده به عنوان مديرعامل جديد استقلال حكم گرفت.
بعد از اين كه محمدحسين قريب از سمت خود استعفا داد به پيشنهاد اعضاي هيأت مديره و تأييد محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني علي فتح الله زاده به اين سمت منصوب شد.
فتح الله زاده پيش از اين تجربه اين پست را در استقلال داشته است.
استقلال قهرمان فصل قبل در اولين بازي خود در ليگ برتر روز شنبه ۱۸ شهريور ماه به مصاف ذوب آهن مي رود.

اردوي تداركاتي تيم ملي شنا در مالزي
015282.jpg
گروه ورزشي - ورزش شنا يكي از پرمدال ترين رشته ها در بازي هاي آسيايي دوحه به شمار مي رود.
در همين رابطه ، تيم ملي شنا از روز ۱۷شهريور ماه اردوي ۱۰روزه اي را در كوالالامپور پايتخت مالزي برگزار خواهد كرد. اين تيم همچنين قصد دارد براي بهبود ركوردهاي ايران در مسابقات آزاد بين المللي شنا كه در شهر ينانگ همزمان با اين اردو برگزار مي شود شركت كند.
وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا در اين باره گفت: در رقابت هاي آسيايي دوحه كشورهاي چين و ژاپن قدرت هاي اصلي قاره هستند اما با اين وجود مطمئن هستم در بعضي از ماده ها ورزشكاران ايراني به فينال برسند.
مرادي در ادامه افزود: شناگران ايراني احتمالا در ماده هاي ۱۰۰* ۴ متر آزاد۵۰، و ۱۰۰ متر قورباغه در اين رقابت ها به فينال مي رسند و در چند ماده تيمي نيز اين امكان وجود دارد.
نفرات اعزامي به اردوي تداركاتي و مسابقات بين المللي مالزي عبارتند از محمد عليرضايي، شاهين برادران، سهيل آشتياني، پاشا وحدتي، محمد بيداريان، امين نوشادي، گامر ديلانچيان و سعيد آشتياني مهدي خبازيان (سرمربي)، خشايار حضرتي (مربي) و بهرام پازوكي (سرپرست).

نايب قهرماني تيم ملي كاراته ايران
در جام جايزه بزرگ استانبول
گروه ورزشي - تيم ملي كاراته ايران با كسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نايب  قهرمان جام جايزه بزرگ استانبول شد. در اين دوره از پيكارها تيم ميزبان تركيه با حمايت جانبدارانه داوران عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. براي تيم ايران حسين روحاني و مازيار الهامي مدال طلا، محمود كركه آبادي، پيام مرادي و جاسم ويشگاهي نقره و رضا عزيزي، مهدي دولي خاني، نادر جودت، مسلم زين الدين و فرشيد محمدي برنز گرفتند.
تيم ملي كاراته ايران در پايان اين مسابقات پس از برپايي اردوي مشترك با تركيه عازم فنلاند خواهد شد.

خبرهاي كوتاه از ورزش ايران
نتايج رقابت هاي دانش آموزان كشور
گروه ورزشي - در ادامه هجدهمين دوره مسابقات قهرماني دانش آموزان دختر در رامسر نفرات برتر رشته هاي دوچرخه سواري، در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و تيم هاي صعودكننده به مرحله نيمه پاياني در مقطع ابتدايي در رشته هاي واليبال، هندبال و بسكتبال معرفي شدند. در واليبال تيم هاي خراسان رضوي، فارس، اصفهان و شهرستان هاي ايران، در بسكتبال تيم هاي خراسان رضوي، تهران، كرمان و اصفهان و در هندبال شهرستان هاي تهران،تهران ، فارس و كهگيلويه و بويراحمد به مرحله نيمه نهايي راه يافتند.
رقابت هاي ورزشي خانواده هاي جانباز و شهدا
گروه ورزشي - پنجمين دوره رقابت هاي ورزشي بانوان جانباز و دومين دوره مسابقات فرزندان خانواده شهدا و ايثارگر آغاز شد.
به گزارش ستاد خبري اداره كل تربيت بدني بنياد شهيد، بانوان جانباز در سه رشته تنيس روي ميز، آمادگي جسماني و تيراندازي با حضور ۲۱۸ نفر از ديروز پا در رقابت گذاشتند و مسابقات فرزندان شهدا هم با شركت ۳۲ تيم از ۲۷ استان در رشته هاي آمادگي جسماني و شنا در شهركرد شروع شد.
فقط ۵ درصد از جمعيت كشور
به شكل سازمان يافته ورزش مي كنند
گروه ورزشي- در حال حاضر، فقط ۵ درصد مردم به شكل سازمان يافته ورزش مي كنند اما بايد با برنامه ريزي صحيح و مناسب اين آمار را افزايش داد.نجفي معاون امور استانهاي سازمان تربيت بدني با بيان اين مطلب افزود: اعتبارات اختصاص يافته براي ورزش در شهرستانها افزايش يافته و بزودي شاهد افزايش قابل توجه فضاهاي ورزشي در كشور خواهيم بود.وي گفت: توسعه ميزهاي بتوني پينگ پنگ از برنامه هاي توسعه ورزش است و با ترويج اين ورزش به عنوان يك ورزش همگاني، امكان توسعه آن نسبت به ساير رشته ها بيشتر است.
۶ فدراسيون آماده معرفي
جاذبه هاي گردشگري ورزشي هستند
گروه ورزشي- هم اكنون حدود ۸۰۰ رشته ورزشي محلي- بومي در كشور وجود دارد كه مي توان از آنها به عنوان جاذبه هاي گردشگري ورزشي بهره برد. ديروز سازمان ميراث فرهنگي كشور در قالب كميته راهبردي گردشگري ورزشي كشور با شش فدراسيون شامل قايقراني و اسكي روي آب، گلف، اسكي، سواركاري، اسكواش و شطرنج تفاهم نامه اي را امضا كرد تا همكاري بين آنها براي معرفي جاذبه هاي گردشگري كشور اجرا شود.

طرح جديد سازمان ليگ پينگ پنگ
گروه ورزشي- تيم ملي پينگ پنگ با اتخاذ سياست اعزام تيم هاي مدال آور به بازي هاي آسيايي دوحه از سوي سازمان تربيت بدني به اين رقابت ها اعزام نخواهد شد.
شاهرخ شهنازي در اين رابطه گفت: بازي هاي آسيايي و المپيك محل كسب تجربه نيست و بايد حضور در اين بازي ها توأم با مدال آوري باشد.
شهنازي در ادامه افزود: نسبت به اين تصميم هيچ گونه اعتراضي نداريم.
شهنازي در مورد طرح جديد سازمان ليگ گفت: اين طرح مربوط به سقف قراردادهاي بازيكنان پينگ پنگ است و با هماهنگي باشگاه ها، بازيكنان و دست اندركاران اين رشته ورزشي صورت گرفته است.
اگر مبلغ قراردادهاي بازيكنان به طور غيرعادي بالا برود ديگر چه كسي در اين رشته سرمايه گذاري خواهد كرد.

بازگشت تيم هاي بدمينتون ايران از بلغارستان
گروه ورزشي - تيم هاي بدمينتون نوجوانان و جوانان ايران پس از شركت در اردوي ۱۵ روزه بلغارستان به تهران بازگشتند. در اين اردوي آموزشي كه توسط فدراسيون بين المللي بدمينتون IBF با حضور چندين كشور ديگر در شهر صوفيه برپا شد، بازيكنان ايراني زيرنظر «كيم جين» مدرس كره اي تمرين كردند.
آغاز اردوي تيم ملي بانوان
اردوهاي آماده سازي تيم هاي ملي بدمينتون براي حضور در مسابقات غرب آسيا از ديروز آغاز شد. در اولين مرحله ملي پوشان زن تمرينات خود را شروع كرده اند و ملي پوشان مرد نيز به زودي وارد اردو خواهند شد.

حضور دوباره صنام در ليگ برتر واليبال قوت گرفت
015261.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: در پي درخواست رئيس  سازمان تربيت بدني از وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح احتمال حضور دوباره صنام در رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران قوت گرفته است. در همين ارتباط ديروز مديرعامل باشگاه صنام با تأييد اين موضوع به خبرگزاري ايسنا گفت: به دلايل منطقي از حضور در سوپر ليگ بسكتبال انصراف داديم، اما شايد در ليگ برتر واليبال حضوري پرقدرت داشته باشيم. محمد افتخاري افزود: با توجه به نامه اخير معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني به وزير دفاع مبني بر فعاليت تيم هاي ورزشي اين وزارتخانه در رشته هاي مختلف امكان تجديد نظر در برخي از رشته ها مي رود. وي با بيان آنكه سازمان هوافضا در حال حاضر در ۱۲ رشته ورزشي صاحب تيم هاي قدرتمندي است تصريح كرد: تيم پينگ پنگ اين باشگاه نيز پس از گفتگو با رئيس فدراسيون پينگ پنگ دوباره در زمره تيم هاي ليگ برتر قرار مي گيرد.
كاپيتان تيم ملي پاكستان در گل گهر سيرجان
كاپيتان تيم ملي واليبال پاكستان به تيم واليبال گل گهر سيرجان پيوست. عرفان نواز از بازيسازان صاحب نام آسيا كه سال پيش را در تيم نئوپان گنبد بازي كرد، در فصل جاري به عضويت اين تيم در آمد. شهرام رادفر سرپرست گل  گهر با اعلام اين خبر به همشهري گفت: به جز اين بازيكن، نصير احمد ديگر ملي پوش پاكستاني دو بازيكن خارجي اين تيم را تشكيل مي دهند.
وي افزود: در فصل جاري با رفتن خليل آزمون با قاسم تاجري به عنوان سرمربي به توافق رسيديم و بازيكناني چون مهدي مهدوي، سعيد مصطفي وند، مسعود افتخاريان، مهران زارع، روح الله كوليوند، رحمان محمدي راد و مهدي رنجبر هم به عضويت تيم ما در آمدند. سرپرست تيم گل گهر از جذب «ايليا» مربي تمرين دهنده اهل صربستان هم در آينده نزديك خبر داده است.

تيم ملي شطرنج دانشجويان ايران نايب قهرمان جهان شد
گروه ورزشي - مريم رضايي: تيم ملي شطرنج دانشجويان ايران با يك مدال در بخش مردان و دريافت نخستين مدال دانشجويان دختر، نايب قهرمان جهان شد.
در اين مسابقات كه يازده كشور جهان در كشور نيجريه گردهم آمده بودند پس از ۹ دور بازي  با معرفي تيم هاي برتر به كار خود پايان دادند.
تيم چين نيز با يك تيم كامل و با حضور برجسته ترين نفرات جهان با كمترين شكست و دريافت بيشترين امتياز درمجموع ۵/۲۸ امتياز قهرمان جهان شد و تيم ايران براي اولين بار در سطح مسابقات دانشجويي جهان با ۵/۲۳ امتياز دوم و هلند نيز با ۵/۲۱ امتياز سوم شد.

۲ طلا و يك نقره ايران در مسابقات دووميداني معلولان جهان
گروه ورزشي - مسابقات جهاني دووميداني معلولان با حضور ۱۲۰۰ ورزشكار از ۷۸ كشور جهان در هلند آغاز شد. در نخستين روز اين مسابقات ورزشكاران ايران ضمن ركوردشكني دو مدال طلا و يك نقره بدست آوردند.
سيامك صالح فرج زاده قهرمان پاراليمپيك آتن در پرتاب ديسك و اعظم خداياري دارنده مدال برنز پاراليمپيك آتن در پرتاب ديسك بانوان صاحب مدال طلا شدند.مدال نقره را هم جليل باقري بدست آورد كه پس از قهرمان چك در جاي دوم ايستاد.

خبرهاي فوتبال جهان
نگراني فرانسه قبل از رويارويي با ايتاليا
015267.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش : تيم ملي فوتبال فرانسه كه در اولين ديدار انتخابي جام ملت هاي اروپا با نتيجه سه بر صفر گرجستان را شكست داده بود، در دومين ديدار بايد به مصاف ايتاليا، قهرمان جهان برود، اين درحالي است كه لوئي ساها و ديويد ترزه گه مهاجمان فرانسه با آسيب ديدگي روبه رو هستند.
بدين ترتيب اگر اين دو تا روز بازي با ايتاليا بهبود نيابند دومنش سرمربي اين تيم بايد در كنار آنري و ويلتورد از گزينه هاي ديگري ازجمله فائوبر استفاده كند كه در ديدار تيم ملي فرانسه مقابل بوسني گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رسانده بود.
هوينس جانشين بكن باوئر
015270.jpg
اولي هوينس مدير باشگاه بايرن مونيخ كه سال هاست در اين پست فعاليت مي كند در مصاحبه اي اعلام كرد كه قصد دارد جانشين قيصر شود.
وي گفت: من تا سه سال ديگر به عنوان مدير باشگاه با بايرن مونيخ قرارداد دارم، اگر تا آن زمان بكن باوئر از پست رياست باشگاه استعفا دهد، آن وقت من جايگزين وي مي شوم.
تمديد قرارداد تورس با آتلتيكو  مادريد
015279.jpg
فرناندو تورس قرارداد خود را تا سال ۲۰۰۹ تمديد كرد. وي كه پس از جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، مورد توجه مقامات منچستريونايتد قرار گرفته بود، با رد پيشنهاد اين باشگاه در آتلتيكو  مادريد ماندني شد. شايان ذكر است كه مبلغ قرارداد وي از ۴۰ ميليون به ۲۵ ميليون پوند كاهش پيدا كرده است.
فان نيستلروي به جاي رونالدو
015273.jpg
تيم فوتبال رئال مادريد كه اين فصل تحت هدايت فابيو كاپلو در ليگ اسپانيا بازي خواهد كرد قصد فروش ستاره برزيلي خود رونالدو را دارد.
در كنار سياست باشگاه درجهت بهبود وضعيت مالي، عدم اعتقاد كاپلو به رونالدو يكي از مهم ترين دلايل اين تصميم مي باشد. اين در حالي است كه خود رونالدو نيز تمايلي به همكاري با اين مربي ايتاليايي ندارد.
در صورت انتقال رونالدو به يك تيم ديگر، رود فان نيستلروي مهاجم تازه وارد هلندي مهاجم شماره يك رئال خواهد شد.
پيروزي قاطعانه برزيل بر آرژانتين
015264.jpg
برزيل ركورددار قهرماني جهان در يك ديدار دوستانه مقابل آرژانتين قاطعانه به پيروزي رسيد. تيم تحت رهبري كارلوس دونگا روز يكشنبه در ورزشگاه امارات باشگاه آرسنال لندن در مقابل ۶۰ هزار تماشاگر بر رقيب ديرينه خود با نتيجه سه بر صفر پيروز شد.
در اين ديدار، الانو مهاجم برزيلي باشگاه شاختار دونتسك اوكراين در دقايق ۳ و ۶۷ دو بار دروازه آرژانتين را گشود. گل سوم برزيل نيز در دقيقه ۸۹ توسط كاكا به ثمر رسيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |