پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۰ - Sep 21, 2006
متروي سريع السير حومه را به مركز شهر متصل مي كند
جزئيات راه اندازي ۴ خط متروي اكسپرس در تهران
007020.jpg
گروه شهري- مطالعات طرح بلندمدت شبكه حمل و نقل عمومي ريلي تهران به پايان رسيد. افق اين مطالعات سال ۱۴۰۹ در نظر گرفته شده و در هماهنگي كامل با طرح جامع شهر تهران قرار دارد.
به گزارش خبرنگار همشهري كار مطالعات بر روي طرح بلندمدت شبكه حمل و نقل عمومي ريلي از ابتداي سال ۸۴ آغاز و ظرف يكسال و نيم با هزينه اي معادل ۶۱۲ هزار يورو در قالب يك كار مشترك از سوي شركت فرانسوي سيسترا و شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به پايان رسيد.
به گفته حميد سيادت موسوي مدير دفتر توسعه متروي تهران حضور شركت مطالعات جامع حمل و نقل شهرداري تهران در جريان اين مطالعات در كاهش هزينه ها به طرز چشمگيري مؤثر بوده است.وي يكي از نكات كليدي اين طرح را ارزيابي چند معياري توسعه حمل و نقل ريلي در تهران دانست و گفت: متناسب با درجه اهميت هر يك از وسايل نقليه ريلي و در يك سيستم علمي پيشرفته حدود ۲۷ شاخص شامل جذابيت شبكه براي مسافر، كمك به توسعه موزون شهر تهران، كاهش هزينه هاي اوليه ساخت، هزينه طول زمان بهره برداري، برقراري عدالت اجتماعي از جنبه توزيع مناسب وسايل حمل و نقل در تمام سطح شهر تهران و... ارزشيابي و درجه بندي هايي صورت گرفته است.
سيادت موسوي مشاور فني مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) درباره نتايج مطالعه صورت گرفته بر روي طرح بلندمدت شبكه حمل و نقل عمومي ريلي تهران به خبرنگار ما گفت: نتايج اين مطالعات نشان دهنده آن است كه تهران نيازمند خدمات حمل و نقل ريلي در سه سطح است.
سطح اول خدمات ريلي اكسپرس كه شبيه متروي موجود اما با ظرفيت و سرعت بيشتر است به طوريكه به جاي هر يك كيلومتر بعد از طي ۲ تا ۳ كيلومتر به ايستگاه مي رسد و متعاقب آن سرعت واقعي اين سيستم از حدود ۳۰ كيلومتر در ساعت كه سرعت فعلي مترو در آن است به ۵۰ كيلومتر در ساعت ارتقاء خواهد يافت.وي طول خطوط اكسپرس متروي تهران را ۱۷۳ كيلومتر اعلام كرد.
سيادت موسوي سطح دوم حمل و نقل ريلي پيش بيني شده براي تهران ۲۵ سال آينده را متروي داخل شهر به طول ۲۳۷ كيلومتر دانست (شبيه همين متروي فعلي و خطوط ۲ و ۱) و در توضيح سطح سوم شبكه هاي ريلي براي تهران به خطوط ريلي مكمل اشاره كرد و ادامه داد: سطح سوم شبكه هاي ريلي مكمل آنجايي كاربرد دارد كه مسافر به اندازه كافي وجود نداشته و به لحاظ اقتصادي احداث يك خط مترو مقرون به صرفه نباشد.
وي شبكه هاي ريلي مكمل را شامل تراموا، مونوريل و لايت ريل (LRT) دانست كه اندكي از قطارهاي متروي فعلي سبكتر و كم ظرفيت تر است كه مشابه آن هم اكنون در شهرهاي اصفهان، تبريز، اهواز و مشهد در دست ساخت است.
مدير دفتر توسعه متروي تهران گفت: تعداد ۴ خط اكسپرس براي متروي تهران پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: براساس طرح جامع امكانات شهر تهران در چند مركز در داخل خود تقسيم خواهد شد؛ بر اين اساس ۱۶ مركز عمده براي تهران تعريف شده كه با خطوط اكسپرس مترو به هم متصل خواهند شد. هدف از اين كار به گفته سيادت موسوي كاهش هزينه سفر، توسعه متوازن شهر، كنترل ترافيك، كاهش آلودگي هوا، كاهش اتلاف وقت و انرژي است.وي اظهار داشت: براساس تعريف ارايه شده در طرح جامع شهر تهران مراكزي كه از ويژگي تلاقي دو خط اكسپرس و يك خط معمولي برخوردار باشد مراكز عمده شهر تهران تلقي خواهند شد.
اين مقام مسئول مسير ۴ خط اكسپرس مترو را بدين شرح اعلام كرد.
خط اكسپرس اول مترو: كرج - صادقيه - كوي نصر - كارگر - شوش - جاده خراسان.
خط متروي اكسپرس شماره ۲: خيابان دماوند - جنگلهاي لويزان، ايستگاه ميرداماد -ايستگاه امام خميني (ره)- راه آهن- شهريار.
خط متروي اكسپرس شماره ۳: ورودي اتوبان تهران شمال - جنت آباد - ميدان صنعت - ميرداماد - دوشان تپه - شهرري.
خط متروي اكسپرس شماره ۴ كه دو فرودگاه مهرآباد و امام خميني(ره) را به هم متصل مي كند ابتدا از شمال ازگل آغاز شده و مسيرهاي لشگرك- خيابان شهيد لواساني - تجريش - نمايشگاه بين المللي - پونك - صادقيه - ميدان آزادي - فرودگاه مهرآباد - اتوبان ساوه - اسلامشهر و در نهايت به فرودگاه امام خميني متصل مي شود.
سيادت موسوي گفت: خطوط اكسپرس مترو براي نخستين بار در تهران طراحي شده و از ويژگي هاي اصلي آن برقراري ارتباط سريع بين مناطق ۲۲ گانه داخل محدوده تهران و حتي برقراري ارتباط شهر تهران با شهركهاي اقماري اطراف آن است.

در همايش مشترك تهران اعلام شد
حمايت رؤساي شوراها و شهرداران كشور از تحقق مديريت واحد شهري
چمران : اگر اعضاي شورا هابتوانند ارتباط سازمان يافته اي با يكديگر برقرار سازند بسيار توانمندتر ظاهر خواهند شد
007017.jpg
گروه شهري- همايش دوروزه رؤساي شوراهاي اسلامي و شهرداران مراكز استان ها ديروز با هدف تبادل نظر و بررسي مسائل و ارائه راهكارهاي مربوط به تقويت مديريت شهري و تحقق جايگاه اصلي شوراها، در تالار خانه هنرهاي ايراني (خيابان بهشت، ضلع جنوبي پارك شهر) گشايش يافت.
به گزارش همشهري، مهدي چمران رئيس شوراي عالي استان ها در اين همايش با تأكيد بر ضرورت توانمندي شوراها و افزايش ارتباط و همفكري ميان آنها گفت: تبادل فكري و هم انديشي شوراها باعث افزايش توانمندي و آمادگي بيشتر آنها براي انجام وظايف مي شود ولي سازماندهي و چگونگي انجام اين امر هنوز به درستي پيش بيني نشده است.
وي افزود: ارتباط سازمان يافته ميان شوراها تأثيرات مثبتي را درپي خواهد داشت و شوراها با ايجاد صميميت و همدردي با يكديگر مي توانند گروه منسجمي را در سراسر كشور تشكيل دهند.
چمران افزود: اگر ۱۵۰ هزار عضو شوراي شهر و روستا بتوانند ارتباط سازمان يافته اي با يكديگر برقرار سازند بسيار توانمندتر ظاهر خواهند شد.
رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اين كه شوراها بايد منسجم فعاليت كنند گفت: شوراهاي كشور در زمان ارائه لايحه اصلاح قانون شوراها بسيار هماهنگ عمل كردند و از طريق نمايندگان مجلس و رسانه ها مسائل و مشكلات مربوط به اين لايحه مطرح و اين اقدام در تصميم گيري مجلس بسيار موثر واقع شد.
رئيس شوراي شهر تهران پيش بيني كرد كه لايحه اصلاح قانون شوراها هفته آينده در مجلس شوراي اسلامي مطرح شود.
وي با اشاره به موانع و مشكلات شوراها گفت: طبق روال گذشته عادت بر اين است كه شوراها و شهرداري ها به عنوان نهادهاي تحت نظر وزارت كشور قلمداد مي شوند درحالي كه شوراها يك نهاد مستقل مردمي بوده و براي نهادينه كردن و تحقق جايگاه شوراها نيازمند فرهنگ سازي هستيم كه البته اين كار زمان بر است.
چمران از شوراهاي مراكز استان ها خواست براي نهادينه شدن جايگاه شوراها تلاش كنند.
از سوي ديگر روشناسي نايب رئيس شوراي عالي استان ها نيز با اشاره به بررسي و شناسايي آسيب هاي مربوط به شوراها گفت: تحقق مديريت واحد شهري، ماليات بر ارزش افزوده، تشكيل اتحاديه شهرداري ها و مسائل مربوط به ساختار نيروي انساني و بودجه مهم ترين محورهايي است كه در نشست مشترك روساي شوراها و شهرداران مراكز استان ها بررسي و تبادل نظر خواهد شد.
وي با اشاره به برخي اصول قانون اساسي در رابطه با نقش و اهميت جايگاه شوراها در عرصه هاي مختلف اجتماعي، كاهش تصدي گري دولت را اجتناب ناپذير و گامي مهم در راستاي نهادينه شدن شوراها و سپردن امور به مردم دانست.
روشناسي همچنين گفت: مديريت واحد شهري به عنوان پيش نياز اداره شهرها از ابتداي تشكيل شوراها مطرح بوده ولي تحقق آن نيازمند اراده ملي است.
وي افزود: در ديداري كه چندي قبل شوراي عالي استان ها با رئيس جمهور داشت موضوع تحقق مديريت واحد شهري نيز مطرح و با استقبال رئيس جمهور مواجه شد و آقاي احمدي نژاد از شوراي عالي خواست سازوكارهاي مربوط به آن را تهيه كند.
روشناسي گفت: رئيس جمهور در آن نشست همچنين با اصل تشكيل اتحاديه شهرداري ها موافق بود زيرا تشكيل آن مطمئنا مزاياي بسياري را براي شهرها درپي خواهد داشت.
نايب رئيس شوراي عالي استان ها افزود: همه تلاش خود را براي دستيابي به جايگاه واقعي شوراها انجام خواهيم داد.
گفتني است، روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان هاي كشور ديروز تشكيل چهار كارگروه تخصصي، مسائلي مانند، مديريت واحد شهري، اتحاديه شهرداري ها، ماليات بر ارزش افزوده، تشكيلات و ساختار نيروي انساني و بودجه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
همايش مشترك روساي شوراها و شهرداران مراكز استان ها بعدازظهر امروز پايان خواهد يافت.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران:
نگاه قوه قضائيه به پروژه شهيد زين الدين مثبت است
ايسكانيوز- در كش و قوس مسايل اداري ادامه احداث بزرگراه شهيد زين الدين و مكاتبه آخري كه شهرداري با سازمان جنگل ها داشته نظر اين سازمان در خصوص ادامه كار اين پروژه طبق پيشنهاد شهرداري مثبت بوده ولي بعدا به دلايل نامعلوم آقايان مسئول، موضع كاملا متفاوتي در برابر شهرداري گرفتند.
مهندس احمد دنيامالي معاون فني و عمراني شهرداري تهران در خصوص توقف پروژه شهيد زين الدين افزود: پروژه شهيد زين الدين براساس طرحي كه در شبكه معابر و در رينگ خارجي وجود دارد تعريف شده و چنانچه نتوانيم اين پروژه را كه از حاشيه لويزان عبور مي كند به اتمام برسانيم عملا دو سر طرح مورد نظر ما مسدود شده و كل رينگ مربوطه به طور ناقص اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه پروژه شهيد زين الدين براساس طرح هايي كه در مديريت گذشته شهرداري ارايه شده و به توافقاتي نيز با سازمان جنگل ها در گذشته انجاميده بود ادامه داد: براساس سوابقي كه هم اكنون در شهرداري موجود است، سازمان جنگل ها صرفا اعلام كرده بود كه اگر شهرداري خسارت مالي اين درختان را كه در مسير بزرگراه واقع شده اند را بپردازد. انجام اين پروژه بلا مانع خواهد بود.
دنيامالي افزود: براساس سوابق موجود اين سازمان ادعاي ۸۰۰ ميليون تومان خسارت مالي را از شهرداري كرده بود كه با پرداخت آن اجازه ادامه كار به شهرداري نيز داده مي شد ولي شهرداري به دليل كمبود منابع اعلام كرد كه امكان پرداخت اين مبلغ برايش وجود ندارد.
وي اضافه كرد: بر همين اساس و با توجه به مصوبه شوراي شهر در خصوص قطع درختاني كه در طرح ها و پروژه هاي عمراني واقع مي شوند و در عوض كاشت چند برابر اين درختان در موقعيتي در اطراف منطقه مربوطه شهرداري مي تواند در هر صورت پروژه عمراني خود را انجام دهد.
به گفته دنيامالي در كش و قوس مسايل اداري ادامه پروژه شهيد زين الدين و مكاتبه آخري كه شهرداري با سازمان جنگل ها داشته است نظر اين سازمان با ادامه پروژه به اين شيوه مثبت بوده ولي پس از گذشت چند روز به دلايل نامعلوم آقايان موضع كاملا متفاوتي را در برابر شهرداري گرفتند.
وي با بيان اين مطلب كه موضع مسئولين سازمان جنگل ها اين شد كه جلوي ادامه كار شهرداري را بگيرند تصريح كرد: آن چه مهم مي نمايند اين است كه اگر قرار بود درختي قطع شود در حال حاضر اين اتفاق افتاده و مسير مورد نظر نيز باز شده و در حال حاضر امكان ادامه كار براي شهرداري فراهم شده است و ما نيز مي توانيم با سرعت احداث ادامه پروژه را آغاز كنيم.
معاون فني و عمراني شهردار تهران گفت: در حال حاضر تنها دليل توقف كار اين پروژه اين است كه سازمان جنگل ها شكايتي را به قوه قضاييه ارسال كرده و تصميم نهايي بر عهده اين قوه خواهد بود.
وي با اشاره به اين مطلب كه بزرگراه شهيد زين الدين حد فاصل بزرگراه امام علي تا وفادار است گفت: تصميم مشاور براي اجرايي كردن اين پروژه از حاشيه خيابان استقلال، بهينه ترين و كم هزينه ترين تصميم است كه بر سرعت پروژه نيز خواهد افزود. زيرا در حال حاضر معارضين تاسيساتي زيادي همچون مركز تغذيه برق، آب بخشي از لوله هاي منطقه خيابان استقلال كه با اينچ بسيار زيادي عبور مي كند و معارضين ملكي بسيار زياد در شميران نو در مسير اين پروژه قرار دارند كه اگر اين معارضين را بخواهيم مرتفع كنيم عمر پروژه حداقل ۳۰ساله خواهد شد در حالي كه با تصميم مشاور اين پروژه براي عبور از حاشيه لويزان كار با سرعت چشمگيري انجام مي شود.
دنيامالي گفت: معتقديم با نگاه مثبتي كه قوه قضاييه براي كمك به ادامه كار پروژه شهيد زين الدين دارد اميدواريم هرچه زودتر مجوز ادامه كار اين پروژه از سوي اين قوه در اختيار شهرداري قرار بگيرد.

برنامه هاي هنري هفته دفاع مقدس اعلام شد
اجراي ۹ برنامه اصلي در هفت شبانه روز
گروه ادب و هنر - معاون هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس، برنامه هاي اين بنياد را تشريح كرد.
احسان محمدحسني كه در كنفرانس مطبوعاتي روز گذشته سخن مي گفت، اين برنامه ها را در ۹ دسته كلي كه تقريبا شامل تمام رشته هاي هنري مي شود، نام برد:
۱ - پخش ۱۰ فيلم و تئاتر ماندگار دفاع مقدس.
۲ - اجراي زنده موسيقي دفاع مقدس.
۳ - چاپ پنج هزار جلد كتاب داستاني كودك و نوجوان و برگزاري مسابقاتي براساس اين آثار در بين مسافران پروازهاي داخلي و خارجي.
۴ - برگزاري دومين كنگره «شب آفتابي» در لشكر ۲۷ محمد رسول الله.
۵ - برگزاري اختتاميه جشنواره بين المللي كاريكاتور اشغال.
۶ - انتشار هفت جلد كتاب عكس هاي دفاع مقدس با موضوع زن، بعد از ايام هفته دفاع مقدس.
۷ - پرده برداري از ۵۰ تابلو عكس در مناطق بمباران شده تهران.
۸ - انتشار كاست و سي دي اشعار شاعران بسيجي.
۹ - حمايت از جشنواره هاي هنري و مجموعه هاي تلويزيوني داستاني و مستند.
اما محمد حسني از ميان اين اقدامات، بيش از همه بر كنگره شب آفتابي تاكيد كرد و آن را «بزرگ ترين رويداد هنري» اين هفته ناميد. به گفته او اين كنگره، منشوري از نور، صدا، حركت و تصوير است كه با حضور ۱۰۰۰ نفر سياهي لشكر و به كارگرداني «بهزاد بهزادپور» برگزار خواهد شد. در كنگره «شب آفتابي» فضايي مشابه مانور نمايشي - نظامي به مدت يك ساعت و نيم اجرا مي شود و براي برگزاري اش، وزارت ارشاد و سپاه پاسداران نيز با بنياد همكاري كرده اند.
اما اين تمام ماجراي برنامه هاي هنري هفته دفاع مقدس نيست.
هرسال برنامه هاي بسيار متعدد و متنوع كوچك و بزرگي توسط نهادها و مراكز كوچك و بزرگ به صورت مستقل برپا مي شود كه تركيب آن ها در چارچوب برنامه هاي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، به عنوان متولي اصلي اين كار مي تواند مانع از موازي كاري شده و جشن را بسيار باشكوه تر و گسترده تر سازد. اين اتفاق روي نمي دهد و محمد حسني حالا كه ديگر جلسه رسمي مصاحبه مطبوعاتي در حضور سه سردار با لباس هاي نظامي و بيش از ۳۰ خبرنگار به پايان رسيده، با اين جمله آغاز مي كند: «حرف دل ما را زديد.» و ادامه مي دهد: «تمام دغدغه مسئولان بنياد اين است كه هرسال برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برنامه اي عظيم و در حد جشن هاي بزرگ ملي شود.ولي اين ايده به دلايل بسياري همواره با بن بست مواجه مي شود.»
محمد حسني يكي از اين دلايل را اين طور شرح مي دهد: «نهادهاي تصميم گيرنده موازي بسيار زياد است: بنياد شهيد، بنياد جانبازان، سپاه،  ارتش، جهاد، بسيج... هركدام خود را متولي موضوع دفاع مقدس مي داند. درحالي كه متولي اصلي اين ماجرا  بنياد است. منتهي بنياد اجازه اجرا ندارد،  يعني فقط اجازه حمايت، سياست گذاري و نظارت دارد.»
معاون هنري بنياد، حالا به ديوار تكيه زده است. در سالن جز من و او،  تنها دو سه نفر ديگر مشغول جمع و جوركردن اوضاع هستند.
بخش هايي از تمرين برنامه «شب آفتابي» از تلويزيون پخش مي شود، اما هيچ خبرنگاري نمانده ببيند. محمد حسني از معاونان ديگر، جوان تر است، آن قدر كه خيلي زود صميمي مي شويم: «اين را خودماني مي گويم، واقعاً همكاري برخي نهادها براي يكپارچه سازي فعاليت ها خيلي كم است؛ درحالي كه متولي اصلي بنياد است، هيچ حرف شنوي وجود ندارد و بي نظمي ها و ناهماهنگي هاي موجود، امكان برگزاري جشن باشكوهي كه شما مي گوييد، به وجود نمي آيد. متاسفانه در هيچ كاري، روح انجام كار گروهي نداريم. ما اصولاً جشن نمي توانيم برگزار كنيم و حتي در دهه فجر هم جشنمان خيلي كمرنگ و محدود برگزار مي شود...»

معاون شهردار خبر داد:
شناسايي دانش آموزان نيازمند و توزيع امكانات آموزشي در تهران
گروه شهري- معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از شناسايي دانش آموزان نيازمند و توزيع لوازم التحرير و پوشاك ميان آنان خبر داد.
احمد نوريان در تشريح برنامه هاي مهر رمضان، گفت: با همكاري آموزش و پرورش، شهرداري تهران و مناطق، دانش آموزان نيازمند شناسايي و معرفي شده اند و براساس اعلام نياز آموزش و پرورش مناطق، در آستانه شروع سال تحصيلي لوازم التحرير و پوشاك ميان آنان توزيع مي شود.
وي با اشاره به ايجاد فضاي مناسب در مراكز آموزشي و مدارس افزود: در سطح شهر تهران ۲۳۰۰ مدرسه غيرانتفاعي، ۵ هزار و ۲۱ مدرسه بزرگسال و دو شيفت و ۳هزار ۳۶۴ مدرسه دولتي وجود دارد كه از نظر امكانات آموزشي بايد مورد حمايت و پشتيباني قرار بگيرند.
نوريان در ادامه گفت: بيش از يك ميليون دانش آموز در سال جديد تحصيلي در اين مدارس مورد آموزش قرار مي گيرند كه نيازمند داشتن فضاي آموزشي با كيفيت، مديريت كارآمد در آموزش و محيط آرام براي تحصيل هستند.
وي افزود: مديران و معلمان نيز براي ارائه بهترين آموزش نياز به فضا، وسايل، خدمات رفاهي و وسايل كمك آموزشي مناسب دارند و شهرداري در طرح مهر رمضان همه ظرفيت خود را براي فراهم كردن اين امكانات به كار گرفته است.
نوريان در ادامه گفت: معاونت فني و عمراني شهرداري، بودجه اي را براساس تعداد مدارس، فرسودگي بناها، ضريب محدوديت، تعداد كلاس ها و دانش آموزان با استفاده از كارشناسان پيش بيني كرده و مدارسي كه نيازمند تعميرات هستند، شناسايي شده است.
وي افزود: در اين راستا نقاشي، تجهيز سرويس بهداشتي، ايزوگام پشت بام مدارس، تعمير لوله كشي، آبخوري ها و فاضلاب مدرسه ها، نصب سرعت گير و مناسب سازي پياده روي اطراف مدارس، از اقدامات حوزه عمراني است.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با فرارسيدن ماه مبارك رمضان و همزمان با وقت افطار كلمات اذان مغرب بر فراز برج ميلاد و برج آزادي به وسيله ليزر در آسمان نقش خواهد بست.
نوريان از رسيدگي به نيازهاي بيش از يك هزار مسجد خبر داد و گفت: براي رسيدگي به خواسته هاي فوري و كوتاه مدت مساجد شهر تهران نظير شستشوي فرش مساجد ، غبارروبي، تعويض مهرها، رنگ آميزي، سمپاشي و بازسازي سرويس بهداشتي سيستم صوتي و...، ۲ ميليارد تومان اختصاص خواهد يافت.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از اطعام روزه داران به هنگام افطار با كمك خيرين سخن گفت و افزود: به شناسايي افراد نيازمند در نقاط پرازدحام مثل مترو، پايانه هاي اتوبوس راني زمينه مناسب براي اطعام روزه داران را حداقل يكبار در هفته فراهم خواهيم كرد.

دومين تونل هوشمند تهران سال ۸۸ به بهره برداري مي رسد
حفر تونل توحيد آذرماه آغاز مي شود
گروه شهري - عمليات عمراني بزرگترين و دومين تونل هوشمند تهران در آذرماه سال جاري آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، مجري پروژه تونل توحيد با اعلام اين خبر گفت: عمليات عمراني تونل توحيد پس از مشخص شدن پيمانكار و رفع مشكلات مالي و معارضين ملكي و تأسيساتي با تأخير چندماهه از آذرماه امسال آغاز خواهد شد.
تقي عباسي با اشاره به نحوه طرح و اجرا در احداث تونل توحيد گفت: با توجه به تجربه تونل رسالت و كار سنگيني كه در جريان آن انجام شد، هم اكنون شيوه پوياتري در احداث تونل توحيد اتخاذ كرده ايم.
مجري پروژه تونل توحيد با اشاره به گستردگي ميزان كار اين تونل نسبت به تونل رسالت افزود: اين تونل از زير دو خط مترو خواهد گذشت و عمليات احداث آن در حدود ۲۸ ماه خواهد بود. در واقع بعد از آغاز عمليات احداث تونل توحيد، پس از ۲۸ ماه دومين تونل هوشمند پايتخت در فروردين ۸۸ به بهره برداري خواهد رسيد.
عباسي با اعلام مشخص شدن محل تجهيز كارگاه تونل توحيد گفت: با توجه به تجربه بسيار ارزشمند احداث تونل رسالت، هم اكنون تمهيدات بسياري را پيش بيني كرده ايم تا اگر بتوانيم، در زماني كوتاه تر از زمان مقرر تونل توحيد را بهره برداري كنيم.
وي با اشاره به رفع مشكلات مالي براي آغاز عمليات عمراني پروژه توحيد،  اظهار داشت:  پيش بيني اوليه ما براي احداث تونل توحيد تقريبي است، اما براساس هزينه هاي انجام شده در تونل رسالت، با توجه به گستردگي كار تونل توحيد، مبلغي در حدود ۱۳۰ الي ۱۵۰ ميليارد تومان براي ساخت اين پروژه پيش بيني مي شود.
تقي عباسي از كاهش قابل توجه بار ترافيكي بزرگراه چمران و نواب پس از بهره برداري از اين تونل خبر داد و افزود: هم اكنون در بزرگراه چمران حدفاصل خيابان باقرخان و همچنين در بزرگراه نواب، تا بعد از خيابان آذربايجان، شاهد ترافيك سنگيني هستيم كه پيش بيني مي شود با احداث اين تونل، بار ترافيكي اين قسمت از شهر كه در محدوده غربي پايتخت تأثيرگذار است شاهد تغييري اساسي شود.
مجري پروژه تونل توحيد در خصوص مشخصات دومين تونل هوشمند پايتخت گفت: تونل توحيد حدفاصل خيابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خيابان آذربايجان در بزرگراه نواب به طول ۲۲۰۰ متر، با ۲ باند رفت و برگشت خواهد بود و در داخل اين تونل سيستم تهويه هوا، روشنايي، سيستم اطفاء حريق و دوربين هاي كنترل ترافيك، سيستم تصويري و صوتي نصب خواهد شد.

نگاه
007014.jpg
داود كاظمي
«روز اول مدرسه و ترافيك مهر ماه»

در آستانه هفته دفاع مقدس
ياد و خاطره مادر سه شهيد گرامي داشته مي شود
در آستانه هفته دفاع مقدس و هفته تجليل از ۸ سال دفاع جانانه ملت ايران در برابر هجوم متجاوزان بعثي، مراسم گراميداشت ام الشهدا سيده قدسيه ميراسماعيلي و سيدنقي دستواره و همچنين بزرگداشت سردار سرافراز لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص) شهيد سيدمحمدرضا دستواره قائم مقام اين لشكر و دو برادرش شهيدان حسين و محمد دستواره برگزار مي شود.
در اين مراسم كه فردا به مناسبت اولين سالگرد درگذشت مادر ۳ شهيد برگزار مي شود، فرماندهي لشكر ۲۷ رسول الله نيز مشاركت داشته و همراه با خانواده هاي دستواره و ميراسماعيلي از ملت سلحشور ايران دعوت به حضور در تمام مراسمي كرده اند كه اين روزها در جهت تجليل از شهيدان و مادران و پدران آنان برگزار مي شود.
مراسم گراميداشت مادر شهيدان دستواره و پدر اين ۳شهيد فردا (جمعه) ساعت ۱۰ صبح در مسجد صاحب الزمان (عج) در انتهاي جنت آباد شمالي آغاز مي شود. فرصت مناسبي است براي درخواست شفاعت از روح شهدا و دامن هاي پاكي كه آنان را پرورش دادند.

خريد غيرحضوري در بازار ميوه
گروه شهري - با افتتاح شعبه پيك بادپاي بازار ميوه هرگونه جابه جايي كلي و جزيي خريدها و سفارش هاي تلفني در بازار ميوه توسط ناوگان وانت و موتورسيكلت پيك بادپاي شهرداري تهران انجام مي پذيرد.
مديرعامل شركت پيك بادپا ضمن اعلام اين خبر افزود: در راستاي حذف سفرهاي درون شهري شعب پيك بادپا مستقر در مراكز ميوه و تره بار، به صورت تلفني مايحتاج شهروندان را خريداري كرده و به مقصد موردنظر متقاضي ارسال مي كنند. گلرخي در زمينه شيوه فعاليت اين گونه خدمات اعلام كرد: شهروندان و متقاضيان خريد غيرحضوري، سفارش هاي خود را از طريق تلفن به شعب پيك بادپا مستقر در مراكز ميوه و تره بار اعلام مي نمايند و پيك بادپا اقلام و كالاهاي بسته بندي را كه باركد و قيمت مشخصي دارند از مراكز ميوه تره بار خريداري نموده طبق آدرس موردنظر شهروند ارسال مي نمايند.
به گزارش روابط عمومي شركت پيك بادپا، حجره داران در بازار بزرگ ميوه و تره بار نيز مي توانند جهت ارسال و مراسلات اوراق بهادار، وصول چك و هرگونه امور بانكي و يا جابه جايي كالاهاي خود، از خدمات شعبه جديد پيك بادپا داراي ناوگان وانت (با آرم طرح ترافيك) و موتورسيكلت كه روز اول مهرماه در مركز بازار ميوه و تره بار افتتاح مي شود، استفاده كنند.

تغيير ساعت پاياني طرح ترافيك در ماه رمضان
گروه شهري - پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد به منظور تسهيل حركت روزه داران جهت برگزاري مراسم افطار دوشنبه هفته آينده مطابق با يكم رمضان ساعت پاياني طرح زوج و فرد در محدوده اضطرار شهر تهران از ساعت ۳۰: ۱۹ به ساعت ۱۷۰۰ تغيير مي يابد، به اين ترتيب تا پايان ماه مبارك رمضان شروع طرح ساعت ۳۰: ۶ بامداد و خاتمه آن ۵ بعد از ظهر خواهد بود، بديهي است با پايان يافتن ماه مبارك زمان ساعت خاتمه طرح به وضعيت قبلي رجعت و همان ۳۰: ۱۹ خواهد بود.

توزيع بن خريد كالاي بازنشستگان شهرداري
گروه شهري: روابط عمومي سازمان بازنشستگي شهرداري تهران اعلام كرد: مرحله دوم بن خريد كالاي بازنشستگان و وظيفه بگيران شهرداري تهران از اوائل مهرماه توزيع مي شود.
بازنشستگان و وظيفه بگيران مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم به تدريج براي دريافت بن مرحله دوم به اين سازمان مراجعه كنند.
بنا به گزارش روابط عمومي سازمان بازنشستگي شهرداري تهران،  اخيراً دور تازه اي از امور رفاهي و خدمات رساني به بازنشستگان شهرداري تهران، آغاز شده است.

عمليات جهادي پاكسازي كوهستان، فردا در توچال
گروه شهري - مشاور زيست محيطي شهرداري تهران گفت: جهاد پاكسازي كوهستان، همزمان با روز جهاني پاكسازي كوهستان، ۸ صبح روز جمعه، با حضور شهردار تهران در دامنه جنوبي البرز برگزار مي شود.
حيدرزاده با اعلام اين خبر افزود: دامنه جنوبي البرز مشرف به مناطق ۱ ، ۲ ، ۵ و ۲۲ با همكاري شهرداري تهران، تشكل هاي زيست محيطي، هيأت هاي كوهنوردي، اداره كل محيط زيست استان تهران، سازمان جنگل ها و مراتع و مردم در اين روز پاكسازي خواهد شد.
او با تأكيد به اهميت حفاظت از اكوسيستم كوهستان در اكوسيستم شهري و باتوجه به تأكيدات مقام معظم رهبري درمورد اهميت كوهستان هاي مشرف به تهران و بسترسازي براي حضور مردم، گفت: از مهم ترين برنامه هايي كه در اين روز برگزار خواهد شد، جشنواره پاكسازي كوهستان در پارك جمشيديه و ارتفاع كلك چال است كه رأس ساعت ۸ با حضور قاليباف، شهردار تهران، مديران شهرداري و نيروي مقاومت بسيج در تپه نورالشهدا ضمن احترام به مقام رفيع شهدا و اهداء تاج گل افتتاح مي شود.
حيدرزاده برنامه هاي نمايشي، فرهنگي و آموزشي با مضامين اهميت حفاظت از كوهستان در پارك جمشيديه را از ديگر برنامه هاي اين روز برشمرد و افزود: همچنين برنامه صعود پاك ويژه كودكان و نوجوانان ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر در ارتفاعات بوستان پرواز واقع در سعادت آباد انجام مي شود.
به گفته مشاور زيست محيطي شهردار تهران علاوه بر اين ارتفاعات مناطق ۵ و ۲۲ با همكاري هيأت كوهنوردي و شهرداري اين مناطق پاكسازي خواهد شد. گفتني است طرح جهادي ۱۳۷ با هدف ساماندهي گذرگاه هاي منتهي به كوهستان توسط شهرداري مناطق ۱ و ۲ در اين روز برگزار مي شود.

توضيح شركت واحد
بازگشت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ ۲۲/۶/۸۵ در خصوص« با اجراي طرح طبقه بندي مشاغل -به نقل از معاون اداري شركت واحد اتوبوسراني- دستمزد كاركنان شركت واحد تا ۳۰ درصد افزايش يافت»، اصلاحيه ذيل جهت درج در آن روزنامه به حضورتان ارسال مي گردد.
اجراي طرح طبقه بندي مشاغل طي يك دوره ۳ماهه و اصلاح نظام حقوقي كه در اين طرح پيش بيني شده، دريافتي پرسنل شركت واحد با مدارك فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس با ۲۷۰ ساعت كار در ماه به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزايش خواهد يافت.

مترو رايگان براي دانش آموزان و دانشجويان
گروه شهري- به مناسبت فرا رسيدن سال تحصيلي جديد شركت مترو خدمات ويژه اي جهت رفاه حال دانش آموزان و دانشجويان ارجمند ارائه مي نمايد. اين شركت در هفته اول مهر ماه براي دانشجويان و دانش آموزان سرويس هاي رايگان ارائه خواهد نمود، لذا كليه دانشجويان با ارائه كارت دانشجويي و كليه دانش آموزان با لباس فرم مدرسه يا كارت دانش آموزي مي توانند از اين خدمات در ايام مذكور استفاده نمايند. گفتني است كه طبق آمار، حدود ۳۰ درصد مسافران مترو در ايام فعاليت مراكز آموزشي را دانشجويان و دانش آموزان تشكيل مي دهند كه با توجه به بهره برداري كامل از متروي شرق تهران و تأثير قابل ملاحظه در كاهش بار ترافيكي اين منطقه، بر ميزان استفاده دانشجويان و دانش آموزان از اين وسيله نقليه عمومي افزوده خواهد شد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |