پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۰ - Sep 21, 2006
فوتبال ايران درگير دو جام
روز باشكوه فوتبال
عكس: مجتبي جانبخش
007041.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: فوتبال ايران فردا شاهد يك روز باشكوه در پايتخت فرهنگي جهان اسلام خواهد بود.
ديدار برگشت فينال جام حذفي بين تيم هاي سپاهان و پرسپوليس فردا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار مي شود تا با شناخت قهرمان اين جام نماينده دوم ايران در ليگ قهرمانان آسيا مشخص شود. اصفهاني ها براي هرچه بهتر برگزار كردن اين فينال تمامي تلاش خود را به كار بسته اند. پرسپوليس كه در بازي رفت مقابل سپاهان با تساوي يك بر يك متوقف شد در بازي برگشت كار سختي را درپيش دارد. سپاهان بدون درگير بودن با مسائل حاشيه اي بعد از تساوي در هفته جاري مقابل راه آهن تمام انرژي خود را براي اين بازي ذخيره كرده است. سپاهاني ها اين فصل با بوناچيچ در جاده موفقيت گام برمي دارند و با انديشه فتح جام حذفي به دروازه هاي حضور در آسيا نيز نزديك مي شوند. سپاهاني ها در چند سال اخير دو بار حضور در اين جام را پشتوانه خود دارند.
براي پرسپوليس اين بازي مي تواند راهي باشد براي فرار از تمامي بحران هاي خودساخته تا نه تنها با فتح جام ناكامي هاي سال هاي اخير را جبران كند بلكه پل دوباره آشتي بين آنها و تماشاگران پرشمارش باشد كه به تازگي از بازي هاي اين تيم لذت نمي برند.اگر خبرهايي كه از اردوي پرسپوليس به گوش مي رسد رنگ واقعيت به خود گيرد و كريم باقري و مهرداد اولادي در تركيب اصلي اين تيم مقابل سپاهان قرار گيرند، قطعا شما تيم متحول شده اي را در بازي فردا خواهيد ديد. البته با رفع مصدوميت بادامكي و معدنچي مجموعه اين تيم كامل تر خواهد شد تا بدون نقص و با يك تركيب ايده آل به ميدان برود. حضور پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا اعتبار ويژه اي به مسابقات فصل آينده اين بازي ها خواهد داد.
داوري اين بازي حساس برعهده مسعود مرادي داور برجسته كشور است تا او در آزموني بزرگ بار ديگر شايستگي هاي خود را در امر داوري به اثبات برساند.
هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر از امروز آغاز مي شود. استقلال تهران امروز در آزادي به مصاف فجر سپاسي مي رود. اين تيم در حال حاضر با دو پيروزي متوالي با 6 امتياز با تفاضل گل كمتر در مكان دوم جدول ايستاده است. استقلال در اين بازي ممكن است سياوش اكبرپور را به دليل مصدوميت در اختيار نداشته باشد و مطمئنا تغييراتي در تركيب اين تيم ايجاد خواهد شد. در صورت آماده بودن محمود فكري او در قلب دفاع بازي مي كند و علي انصاريان به خط حمله خواهد رفت.
با حضور دوباره نوازي جناح راست استقلال توان گذشته خود را به دست مي آورد تا بيشتر حملات اين تيم از اين منطقه طرح ريزي شود. فجر سپاسي بعد از بازي جنجالي مقابل پاس امروز در غياب ميثم اميري و سيدمحمد موسوي به مصاف حريف سرشناس تهراني مي رود.
در بازي ديگر امروز پايتخت پاس در ورزشگاه دستگردي ميزبان فولاد خوزستان است. فولادي ها فصل قبل در اين ورزشگاه 7 گل از پاس دريافت كردند. آنها حالا با مايلي كهن درپي زدودن آن نتيجه تلخ هستند. مجاهد خذيراوي و امير خليفه اصل دو بازيكن آسيب ديده فولاد در اين بازي هستند.
امروز ملاقات سايپا و صبا باتري در كرج هم ديدني خواهد بود. در اين بازي باز هم علي دايي در كانون توجه در تقابل با ياران سابقش قرار دارد.
دايي در بازي قبلي در نيمه دوم به ميدان آمد و پايه گذار گل اول سايپا بود. ورنرلورنت قصد دارد در اين ديدار از ابتدا او را در تركيب اصلي قرار دهد.
تيم صبا كه با دو شكست متوالي در شرايطي بحراني قرار دارد، مرتضي كاشي را به دليل اخراج در بازي قبلي غايب دارد اما بختياري زاده به تركيب دفاعي تيمش بازمي گردد.
در يكي ديگر از بازي ها، امروز در كرمان مس اين شهر به مصاف ذوب آهن اصفهان مي رود. اين دو تيم در جدول رده بندي در همسايگي يكديگر قرار دارند. در ادامه اين بازي ها فردا پيكان به ديدار ملوان بندرانزلي مي رود كه در دو بازي قبلي اش شكست خورده است. راه آهن عليرغم نگراني از گرماي شديد اهواز به مصاف استقلال اين شهر خواهد رفت.
استقلال اهواز پيشتاز رقابت هاي ليگ برتر در اين بازي بيژن ماهيني را به دليل محروميت در اختيار ندارد. در شيراز نيز برق شيراز به مصاف ابومسلم خراسان مي رود. البته اگر ورزشگاه حافظيه با مشكل رفتن برق مواجه نشود تا جنجالي ديگر در ليگ برتر درست شود.

واليبال جوانان آسيا تهران
ايران مغلوب تفكرات غلط مربيان خود شد نه ژاپن
ژاپن 3 ايران 2
گيم ها (25-27، 19-25، 28-26، 25-22 و 9-15)
داور اول: لوون شنگ (چين)
داور دوم: بسائل جمايل (لبنان)
تماشاگر: بيش از چهار هزار نفر
گروه ورزشي علي شاكري: در شروع مرحله نهايي سيزدهمين دوره واليبال جوانان آسيا (انتخابي جهان) ديروز تيم ايران بهترين فرصت را براي راهيابي به مسابقات جهاني مراكش از دست داد تا امروز با تأخير 24 ساعته بخت خود را مقابل هند آزمايش كند. تيم ايران در روزي كه تماشاگران خود را آماده جشن صعود به مسابقات جهاني كرده بود با بازي پرانتقاد مقابل ژاپن همه را از خود نااميد ساخت. تيم ايران درحقيقت مغلوب تفكرات غلط كادر فني خود شد كه با وجود انجام سه بازي هنوز موفق به شناسايي تركيب اصلي خود و توانايي هاي آنان نشدند. به عنوان نمونه آيا ژاپن و ساكو سرمربي باتجربه اين تيم هم همانند مربيان ما بعد از شكست ست هاي سوم و چهارم تيمشان را كاملا بهم ريختند؟ برعكس تيم ايران بعد از آن كه روي اشتباهات فردي بازيكنانش ست اول را واگذار كرد، در ست دوم چوب دگرگوني بسيارش را خورد تا ژاپن با كار گروهي بهتر و تاكتيك سنجيده راحت تر به اهدافش برسد.از تيمي كه كاپيتانش به عنوان بهترين بازيكن ست اول به جز دو اشتباه لحظات پاياني اش تا خاتمه بازي روي نيمكت نشست نبايد انتظار داشت كه ساير بازيكنان آن با اعتمادبه نفس عمل كنند و چنين شد كه هيچكدام از بازيكنان حاضر در ميدان از فتح اللهي گرفته تا نريمان نژاد، سجادي و داودي در اندازه هاي خود ظاهر نشدند و با ترس و لرز عمل كردند. ژاپني ها در اين زمينه هم به ما درس هاي باارزشي دادند. ساكو در سايه آرامش و بازيكنان جوانش و اعتماد و همبستگي تيمي با وجود اشتباه در شرايط سخت بازي هيچگاه محكوم به نيمكت نشيني نشدند. ژاپن روي درخشش اوكاموتو بازي ساز هنرمندش و كاپيتان فكورش ماتسونازاكي و عالي عمل كردن فوجي تا و ياكو در كناره هاي آنتن از دفاع باز ايران نهايت استفاده را بردند. ژاپن با اين پيروزي بخت خود را براي دستيابي به يكي از سكوها افزايش داد.
امروز ايران در مصاف با هند
006966.jpg
تيم ايران با شكست در بازي ديروز، امروز تنها در سايه پيروزي قاطع مقابل هند مي تواند راه صعودش به مسابقات جهاني را هموار سازد. هند هميشه تيمي مدعي و خطرناك براي واليبال ايران بوده است، اما انگيزه هاي صعود به مسابقات جهاني مي تواند تيم ايران را به سوي برتري رهنمون سازد. هندي ها به لحاظ تيمي شرايط خوب ندارند و باتوجه به سرويس هاي معمولي و ضعف دريافت شكننده هستند، به شرط آن كه تيم ايران در شرايط طبيعي خود سير كند وبتواند با باخت ميلي متري مقابل ژاپن كنار آمده باشد. سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان آسيا عصر امروز ساعت 16 با ديدار ايران و هند و مراسم اختتاميه پايان مي پذيرد.

خبرهاي فوتبال جهان
بكن بائر همچنان رئيس بايرن باقي مي ماند
006948.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش: فرانتس بكن بائر اعلام كرد قصد دارد در ماه نوامبر نامزد انتخابات رياست باشگاه بايرن مونيخ شود. وي از سال 1994 در رأس باشگاه قرار دارد. حالا مدير تيم، اولي هوينس مجبور است براي احراز پست رياست باشگاه باز هم صبر پيشه كند. هوينس قبلا اعلام كرده بود، به محض كناره گيري بكن بائر از رياست اف.ث.بايرن، خود را نامزد انتخابات رياست باشگاه خواهد كرد. وي اظهار داشت: خيلي خوب است كه مدتي ديگر هر دوي ما دست در دست هم با جريانات فوتبال پيش برويم.
مصدوميت سورن لارسن
006960.jpg
سورن لارسن، مهاجم شالكه 04 به دليل مصدوميت در ديدار يكشنبه گذشته در مقابل هرتابرلين شش هفته از ميادين به دور خواهد بود. مهاجم 25 ساله دانماركي باتوجه به آسيب ديدگي در ناحيه ساق پاي چپ نمي تواند تيمش را در چند ديدار بعدي همراهي كند. اين درحالي است كه مصدوميت وي به حدي نيست كه نياز به عمل جراحي داشته باشد و به گفته پزشك تيم شالكه فقط به چند هفته استراحت نياز دارد.
استعفاي مجدد سرمربي تيم ملي فوتبال بوسني
رد شد
رئيس فدراسيون فوتبال بوسني براي دومين مرتبه تقاضاي استعفاي بلازاسليسكوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال اين كشور را رد كرد. انتظار مي رود وي كه از سال 2002 هدايت تيم ملي كشورش را به عهده گرفته است، تقاضاي خود را پس بگيرد. مربي 47 ساله بوسني كه تيمش در مسابقات انتخابي جام ملت هاي اروپا متحمل شكست 1 بر 3 در مقابل مجارستان شده بود، مسئوليت در قبال شكست را علت تصميم خود اعلام كرد.
بازگشت رونالدو به ميدان
006957.jpg
رونالدو مهاجم برزيلي مادريد پس از رفع مصدوميت درصدد بازگشت به ميادين فوتبال است. وي در اين خصوص گفت: از يك ماه پيش خودم را براي بازي آماده مي كنم. مي خواهم دوباره مرد اول رئال شوم. به هم تيمي هايم قول داده ام كه در اين فصل 30 گل به ثمر برسانم. به زودي جايگاه واقعي ام را در رئال مادريد به دست خواهم آورد. قصد دارم 4 سال ديگر نيز در رئال مادريد بمانم.
هم اكنون رئال با گلزني نيستلروي هلندي به بازگشت دوباره به اوج فكر مي كند.
آتش سوزي در خانه برادران آلتينتوپ
006954.jpg
خانه خليل و حميد آلتينتوپ، بازيكنان شالكه 04 آلمان دچار آتش سوزي شد. اين آتش سوزي كه از سقف چوبي خانه شروع شد، باعث خرابي كامل آن شده و دويست هزار يورو خسارت به آن وارد كرد. پليس آلمان اعلام كرده باتوجه به اين كه عمدي يا غيرعمدي بودن اين حادثه هنوز روشن نيست، به تحقيقات خود درخصوص علت اين واقعه ادامه خواهد داد.
در حال حاضر برادران آلتينتوپ به همراه مادرشان به آپارتمان ديگري نقل مكان كرده آند.
بهبود مرتزاكر
006951.jpg
پرمرتزاكر ملي پوش جوان آلماني احتمالا از اين هفته مي تواند براي وردربرمن به ميدان برود. وي كه در اين فصل از هانوفر به برمن پيوسته به دليل آسيب ديدگي و عمل جراحي روي پاشنه پايش تاكنون نتوانسته تيمش را در هيچ ديداري همراهي كند. اما اكنون باتوجه به بهبودي نسبي و انجام تمرينات، اجازه يافته تا در ديدار بعدي تيم جديدش درمقابل هامبورگ حضور پيدا كند.

اعزام قطعي تيم ملي تيراندازي ايران به بازيهاي دوحه
گروه ورزشي با موفقيت تيم ملي تيراندازي ايران در مسابقات آزمايشي دوحه، اين تيم به طور قطعي در اهداف ثابت و پروازي به بازيهاي آسيايي 2006 دوحه اعزام خواهد شد. نتايج بدست آمده براي تيم ملي تيراندازي در دو بخش بانوان و مردان مورد قبول سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك قرار گرفته است و فدراسيون تا سقف 30 نفر مي تواند تيرانداز به مسابقات دوحه اعزام كند كه ارزيابي نهايي آن بزودي انجام مي شود. اسد الله حيدري رئيس فدراسيون تيراندازي اعلام كرد كه قرار است يك اردوي تداركاتي براي تيم ملي در يكي از كشورهاي همسايه برگزار شود.

كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد
دبير نبايد در انتخابات رياست فدراسيون شركت مي كرد
گروه ورزشي - كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد، اميد اصلي تيم ايران براي زدودن خاطره تلخ مسابقات قهرماني جهان در بوداپست است. در شهر كوانگ ژو پيروزي هاي او مي تواند هم تيمي هايش را در كسب نتايج بهتر كمك و به آنان روحيه مبارزه جويي را تزريق كند. عليرضا حيدري كه همراه با ساير كشتي گيران قبل ازحضور در چين به پابوس امام رضا(ع) رفته است در گفتگو با ايسنا گفت: براي همه حريفانم از جمله گاتسالوف روسي و گوگچليدزه گرجي (جانشين كورتانيدزه) برنامه جداگانه اي دارم. وي در ادامه صحبت هاي خود به كانديداتوري عليرضا دبير براي فدراسيون كشتي اشاره كرد و گفت: چون دبير دوست من است و نسبت به او تعصب دارم گفتم كه نبايد در انتخابات رياست فدراسيون كشتي شركت مي كرد ولي من فرد ديگري را نيز تأييد نكرده ام. كاپيتان تيم ملي كشتي وضعيت اين تيم را بهتر از سال گذشته خواند و اعلام داشت: شرايط روحي ملي پوشان بهتر از قبل شده است.

تيم ملي وزنه برداري
سوم مهر عازم رقابت هاي جهاني مي شود
گروه ورزشي هفتادوپنجمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان از 8 مهر به مدت 8 روز در شهر سانتادومينگوي دومنيكن آغاز مي شود.
در اين رقابت ها تيم ملي وزنه برداري با سجاد بهروزي، رسول تقيان، محمدحسين  برخواه، شاهين نصيري نيا، اميد ناييج، علي دهقانيان، رضا تيموري، محسن داودي و حسين رضازاده در اين رقابت ها شركت مي كند.
ايران در اين دوره از رقابت ها در دسته 56 كيلوگرم نماينده ندارد و از روز 9 مهر ماه با حضور سجاد بهروزي در رقابت هاي دسته 62 كيلوگرم مسابقات خود را آغاز مي كند.حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان روز 15 مهر ماه در شهر سانتادومينگوي براي مبارزه با ساير رقبا به ميدان خواهد رفت.
تيم ملي وزنه برداري ايران روز سوم مهر ماه براي شركت در اين بازي ها عازم دومنيكن خواهد شد.

برنامه هفته سوم ليگ برتر
پنج شنبه 30 شهريور ماه
ساعت 30/15، سايپا – صباباتري (كرج)
ساعت 30/15، مس – ذوب آهن (كرمان)
ساعت 30/17، پاس – فولاد (اكباتان)
ساعت 30/17، استقلال – فجر سپاسي (تهران)
جمعه 31 شهريور ماه
ساعت 30/15، پيكان – ملوان (پيكان شهر)
ساعت 30/17، استقلال اهواز – راه آهن (اهواز)
ساعت 30/17، برق شيراز – ابومسلم (شيراز)
فينال جام حذفي
ساعت 00/15 سپاهان – پرسپوليس (اصفهان)

نگاه مربيان پرسپوليس و سپاهان پيش از فينال
006945.jpg
006963.jpg
گروه ورزشي – در آستانه ديدار برگشت فينال جام حذفي مربيان دو تيم سپاهان و پرسپوليس آخرين وضعيت تيم خود را تشريح كردند.مصطفي دنيزلي سرمربي پرسپوليس در اين باره گفت: پرسپوليس در شرايط خوبي قرار دارد و براي قهرماني آماده هستيم.
وي در ادامه گفت: از حريف شناخت كافي داريم و تنها به قهرماني در اين جام فكر مي كنيم و به اين هدف نائل خواهيم شد.
وي در پايان گفت: پرسپوليس قطعا بازي به مراتب بهتري نسبت به ديدار رفت انجام مي دهد تا به پيروزي در اين بازي دست پيدا كند.لوكا بوناچيچ كه تيمش در بازي رفت به نتيجه نسبتا خوب يك بر يك رسيد در اين باره مي گويد پرسپوليس تيم باسابقه و بزرگ در فوتبال ايران است اما از اين تيم هراسي نداريم.وي در ادامه افزود: در بين دو بازي رفت و برگشت بيشتر به مرور كارهاي تاكتيكي و رفع معايب پرداختيم كه در اين راه به موفقيت هايي نيز دست يافتيم. ما با استفاده از ميزباني و حمايت خيل عظيم هواداران خود اميدواريم مثل نيمه دوم بازي رفت نمايش درخور توجه اي را ارائه دهيم وحريف را درنهايت شكست دهيم.
وي در پايان گفت: در حال حاضر سپاهان در آمادگي كامل به سر مي برد و نه بازيكن آسيب ديده و نه بازيكن محروم داريم و مي توانيم با تمام قوا مقابل پرسپوليس حاضر شويم. من اطمينان دارم كه مي توانيم قهرماني ديگري را براي اصفهان به ارمغان آوريم و نماينده شايسته ايران در ليگ قهرمانان آسيا باشيم.

روانشناس كانادايي
براي ورزشكاران اعزامي به دوحه
۳گروه ورزش- پروفسور سالملا روانشناس ورزشي كانادايي براي آماده سازي ورزشكاران اعزامي به بازيهاي آسيايي 2006 دوحه به مدت 17 روز از 31 مهرماه در ايران حضور خواهد يافت.وي كه به دعوت مركز روانشناسي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك و حمايت كميته ملي المپيك به ايران مي آيد برنامه هاي مشاوره و آموزش آمادگي ذهني براي ورزشكاران اعزامي به دوحه را در دستور كار دارد.

۱۴۰۰ پروژه نيمه تمام ورزش در كشور
گروه ورزشي مريم رضايي: سال آينده اجراي همه پروژه هاي عمراني و ورزشي استان ها به شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي واگذار مي شود.
هادياني مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي گفت: اين شركت هم اكنون 460 پروژه با اعتبار دوهزار ميليارد ريال دردست اجرا دارد.
وي گفت: تعداد پروژه هاي نيمه تمام ورزشي 1400 پروژه است و تا پايان امسال 600 پروژه آن تكميل مي شود.
وي افزود: هم اكنون فقط يازده ورزشگاه در كشور براي برگزاري مسابقات مناسب است و بقيه وضعيت نامناسبي دارند.
هادياني گفت: طي سه سال آينده هم پروژه هاي مربوط به ورزشگاه ها به پايان مي رسد.
وي در ادامه گفت: تا پايان امسال نيازهاي هر استان براساس چشم انداز 5 ساله و سال 1400 مشخص و براي آنها كتابچه اي تدوين مي شود. همچنين تا پايان برنامه چهارساله توسعه بايد سرانه فضاي ورزشي به يك مترمربع برسد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |