پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۶ - Sep 28, 2006
مراد محمدي با پيروزي بر حريف آمريكايي طلاي جهان را به گردن انداخت
مراد كشتي ايران دل ميليون ها ايراني را شاد كرد
000741.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: مراد محمدي دلاور 60 كيلويي كشتي آزاد ايران ديروز در فينال رقابت هاي كشتي قهرماني جهان با پيروزي برابر بيل زاديك آمريكايي مدال طلاي اين مسابقات را به دست آورد.
مدال طلاي محمدي بعد از 4 سال ناكامي آزادكاران ايراني در صحنه هاي جهاني جلوه ويژه اي دارد و اين نويد را هم به علاقمندان كشتي در ايران مي دهد تا امروز هم در اين پيكارها ديگر نمايندگان كشتي ايران نيز با روحيه اي بهتر بتوانند دامنه اين افتخارات ر ا ا فزايش دهند.
مراد محمدي كه سال گذشته صاحب مدال برنز جهان شده بود، با استفاده از تجربه حضور در اين ميدان امسال در كوانگ جوي چين با شايستگي برنز جهاني خود را به طلا تبديل كرد و نشان داد كه كشتي ايران و جهان صاحب مهره ارزنده اي در اين وزن شده است.
محمدي ديروز براي آن كه به طلاي جهان برسد كشتي هاي بسيار خوب و حساب شده اي گرفت. او ابتدا بعد از يك پيروزي آسان مقابل مراد رمضان اوف مقدونيه اي در دور دوم ناران باتار مغولي را برد و براي سومين كشتي خود هم برابر واسيلي فدروشين اوكرايني ايستاد. فدروشين به دليل آنكه در ليگ ايران كشتي گرفته بود حريف شناخته شده اي براي محمدي بود و او با راهنمايي هاي منصور برزگر اين كشتي گير را هم از سر راه خود برداشت تا در دور چهارم به ديدار دويد بغوسيان گرجستاني برود. اين گرجي سرشناس كه چندين مدال جهاني دارد خيلي تلاش كرد تا نوار پيروزي هاي محمدي را پاره كند، اما صلابت واراده قهرمان مازندراني كشتي ايران اين فرصت را از بغوسيان گرفت و او هم در اين كشتي تسليم شد.
محمدي براي آنكه خود را به فينال برساند در مرحله نيمه نهايي نورودوكي از ژاپن را مقابل خود ديد و توانست اين ژاپني آماده را هم با شكست روبه رو ساخته و با اين پيروزي به فينال برسد.
بيل زاد يك آمريكايي حريف محمدي در فينال بود. در ديدار نهايي جدال دو كشتي گير ايران و آمريكا در پايان 2 دقيقه اول به تساوي كشيده شد كه طبق مقررات با قرعه سكه يك خم محمدي در اختيار زاديك قرار گرفت، اما محمدي با هوشياري پاي خود را از چنگ حريف خارج كرد و با گرفتن يك نمره تايم اول را به سود خود تمام كرد. در تايم دوم نتيجه كار اين دو كشتي گير (1-1) مساوي تمام شد، اما به دليل آنكه امتياز مساوي را قهرمان ما به دست آورده بود در نتيجه در اين تايم هم او برنده شد و نهايتا هم اين كشتي را (0-2) به سود خود تمام كرد. ديروز مراد كشتي ايران با طلاي ناب خود دل ميليون ها ايراني را شاد كرد.
شروعي خوب و پاياني بد
ديروز دو كشتي گير ديگر ما هم در صحنه مسابقات حضور داشتند كه به دليل شكست مقابل حريفانشان از كسب مدال دور ماندند.
در آخرين روز مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان كه با برگزاري 2 وزن از رقابت هاي كشتي آزاد توام شده بود، مسعود هاشم زاده در مبارزات وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي به ميدان آمد كه علي رغم شروع خوب در ادامه از جدول مسابقات حذف شد. هاشم زاده بعد از آنكه در دور اول گئورگي شور تسمايا نايب قهرمان المپيك آتن از قزاقستان را علي رغم 20 كيلو كمبود وزن شكست داد در دور دوم به بيك باردوش مجارستاني باخت و به دليل آنكه اين مجاري خود در دور بعد مقابل لوپز كوبايي تسليم شد هاشم زاده هم از دور مسابقات كنار رفت.
تقي داداشي كشتي گير 55 كيلويي كشتي آزاد ايران نيز دومين حذف شده ديروز كشتي ايران بود. داداشي جمعا 3 بار كشتي گرفت كه صاحب 2 پيروزي و يك شكست شد. او ابتدا حريفي آسان از جزاير پالائو را برد، سپس در يك كشتي خوب ناران باتار كشتي گير قدرتمند مغولي را شكست داد و در مبارزه سوم روي اشتباه خودش تسليم سام هنن آمريكايي شد و دستش از كسب مدال كوتاه ماند.
داداشي در كشتي با اين حريف آمريكايي كه مدال طلاي سال 98 جهان را در اختيار دارد در تايم اول (0-1) پيروز شد و در تايم دوم درحالي كه حريف يك خم او را در اختيار داشت مبادرت به اجراي فن زشت و زيبا كرد كه گير افتاد و ضربه فني شد.
جوكار، بذري و يزداني
امروز كشتي مي گيرند
3 نماينده ديگر ما در ادامه رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در شهر كوانگ جوي چين به ميدان مي آيند. در وزن 66 كيلوگرم كه 35 كشتي گير روي باسكول وزن كشي رفته اند ملي پوش ما مسعود مصطفي جوكار نايب قهرمان المپيك آتن است. جوكار در دور اول با كشتي گيري از پالائو روبه رو مي شود و در دور دوم هم به مصاف برنده كشتي قزاقستان و چين مي رود.
علي اصغر بذري در وزن 74 كيلوگرم در يك گروه 35 نفره ابتدا استراحت مي كند و سپس در دور دوم با كشتي گيري از قزاقستان جدال خواهد كرد. او درصورت پيروزي در دور بعد با برنده مغولستان و روماني جدال خواهد كرد.
و سرانجام در وزن 84 كيلوگرم كه جمعا 31 كشتي گير حضور دارند رضا يزداني ابتدا با كشتي گيري از آفريقاي جنوبي كشتي مي گيرد و سپس با برنده مسابقه روسيه و كانادا مبارزه خواهد داشت.

تركيه قهرمان كشتي فرنگي جهان
تيم ملي كشتي فرنگي ايران به مقام پنجم
مسابقات جهاني چين دست يافت
گروه ورزشي: با پايان رقابت هاي وزن 120 كيلوگرم تيم ايران كه تا پايان روز گذشته در مكان ششم قرار داشت با قرار گرفتن مسعود  هاشم زاده در مكان هفتم صاحب 27 امتياز شد تا بالاتر از اوكراين 26 امتيازي قرار گيرد و به مقام پنجمي  جهان دست يابد. تيم كشتي فرنگي تركيه در اين رقابت ها با 39 امتياز قهرمان شد و روسيه و آمريكا با 34 امتياز در مكان هاي بعدي قرار گرفتند كه روسيه به دليل تعداد مدال برنز بيشتر نايب قهرمان شد. گرجستان نيز با 29 امتياز چهارم شد.

برنامه هاي تيم ملي بسكتبال تا بازيهاي دوحه
گروه ورزشي - تيم ملي بسكتبال با توجه به گروه دشواري كه در بازيهاي آسيايي پيش رو دارد، سعي دارد تا در بهترين شرايط عازم اين بازيها شود. در پي بازگشت اين تيم از مسابقات چند جانبه قازان روسيه، مدير تيم هاي ملي بسكتبال خبر از برگزاري تورنمنت چند جانبه در تهران و برپايي اردو در ليتواني داده است. رضا مشحون همچنين پيرامون برپايي اردوي جديد تيم ملي گفت: ملي پوشان از روز سه شنبه هفته آينده راهي اردو خواهند شد. وي در ضمن اعلام داشت 7 الي 10 بازيكن ديگر به ليست قبلي دعوت شدگان تيم ملي اضافه خواهند شد.

آغاز اردوي آمادگي تيم ملي تكواندو بانوان
گروه ورزشي- با حضور يازده بازيكن هفتمين اردوي آمادگي تيم ملي تكواندو بانوان ايران در مجموعه آزادي تهران آغاز شد.در اين اردو كه براي شركت تيم ملي در مسابقات آسيايي دوحه برگزار مي شود، دونگ سون سن به عنوان مربي و روشنك حسيني سرپرست تيم هستند.اين اردو 20 روز به طول خواهد انجاميد.

صدور مجوز حضور تيم بدمينتون بانوان در دوحه
گروه ورزشي - مريم رضايي: كميته ملي المپيك با اعزام تيم دونفره دختران بدمينتون باز ايران به بازي هاي 2006 دوحه موافقت كرد.
بهناز پيرزمان بين و نگين اميني  پور در مسابقات جهاني در اسپانيا رنكينگ هاي خود را به حد خوبي رساندند.
فرزانه تركان نايب رييس فدراسيون بدمينتون در امور بانوان در اين باره گفت: تاكنون مجوز اعزام به قطر را نداشتيم و به همين دليل كار جدي براي اعزام را انجام نداديم. اما با توجه به اينكه بازيكنان ما در بازي هاي قهرماني جهان در اسپانيا اردوهاي خوبي را پشت سر گذاشتند هم اكنون در وضع خوبي به سر مي برند.
اما به دليل حساسيت بازي هاي دوحه لازم است از يك مربي خارجي بهره ببريم. وي افزود: بعد از ماه رمضان نيز 5 نفر از بهترين بازيكنان، به اردوهاي تداركاتي بازي هاي آسيايي دعوت مي شوند تا از ميان آنان دو نفر براي اعزام به قطر انتخاب شوند.

داريوش مصطفوي:
حضور صنعت نفت در ليگ برتر۸۵ محال است
گروه ورزشي- تازه ترين رويدادي كه ليگ برتر فوتبال ايران را به چالش كشيده است حكم دادگاه تجديد نظر مبني بر حضور تيم فوتبال صنعت نفت در ليگ برتر است. با گذشت يكسال از اين ماجرا روز گذشته اين خبر فوتبال ايران را در ابهام فرو برد.در همين رابطه داريوش مصطفوي دبير كل فدراسيون فوتبال در تازه ترين واكنش به اين راي اعلام كرد كه به رغم پذيرش و احترام به حكم دادگاه تجديد نظر، تيم صنعت نفت آبادان در رقابت هاي ليگ برتر در فصل جاري حضور نخواهد داشت.
مصطفوي دراين باره تاكيد كرد: تلاش ما اين است كه تيم نفت آبادان به حق و حقوقش برسد ولي با توجه به برنامه ريزي كه براي ليگ امسال انجام شده است حضور اين تيم در ادامه رقابت هاي ليگ برتر محال است و براي مشخص كردن سرنوشت اين موضوع در اولين فرصت با رئيس سازمان تربيت بدني جلسه اي را برگزار خواهيم كرد.

ليگ برتر فوتبال ايران در هفته چهارم
پرسپوليس در آزادي، ميزبان صدرنشين است
000738.jpg
گروه ورزشي - رقابت هاي ليگ برتر فوتبال درحالي كه تنها سه هفته از آغاز آن مي گذرد به دليل كمبود امكانات فني و مشكلات نور در ورزشگاه با به تعويق افتادن چند بازي روبه رو شد و هفته چهارم آن به طور كامل برگزار نمي شود.
در آغاز اين هفته استقلال اهواز صدرنشين ليگ برتر تا پايان هفته سوم در تهران به مصاف پرسپوليس مي رود.
پرسپوليس بعد از اين كه قهرماني در جام حذفي را از دست داد براي جلب رضايت هواداران خود بايد استقلال اهواز را شكست دهد. پيروزي در اين بازي پرسپوليسي ها را به ساحل آرامش نزديك مي كند در غير اين صورت شرايط در اين تيم بحراني تر خواهد شد. از سوي ديگر استقلال اهواز براي تداوم صدرنشيني از اوضاع نابسامان پرسپوليس قصد بهره برداري به سود خود دارد تا موقعيتش را در صدر جدول حفظ كند.
سايپا تيم سوم جدول رده بندي امشب در انزلي پيكار سختي با ملوان اين شهر دارد. سايپا به تدريج با ورنرلورانت جايگاه اصلي خود را در ليگ برتر به دست مي آورد. در آن سوي ميدان ملوان با گذشت سه هفته هنوز نتوانسته به خواسته هاي طرفدارانش در ليگ برتر تحقق ببخشد. دشت نخستين پيروزي با احمدزاده مي تواند ملوان را در جاده اصلي قرار دهد.
سايپا در حال حاضر با 7 امتياز و تفاضل گل بهتر در جايگاه سوم جدول قرار دارد.
در مشهد ابومسلم به ديدار سپاهان، قهرمان جام حذفي مي رود كه به واسطه اين عنوان بازيكنانش از نظر روحي در بهترين شرايط قرار دارند.
در حال حاضر غرور مهم ترين عاملي است كه سپاهاني ها را تهديد مي كند باتوجه به اين كه لوكا مربي حرفه اي است مطمئناً با راهكاري مناسب اين موضوع را از ذهن بازيكنان خود خواهد زدود.
در فولاد شهر ذوب آهن در غياب مهدي رجب زاده هافبك تكنيكي خود ميزبان برق شيراز است.
تفكرات ايراني حاكم بر دو تيم از سوي كربكندي و ذوالفقارنسب بر جذابيت اين بازي مي افزايد. در تهران راه آهن به مصاف پيكان مي رود. شاگردان عباس رضوي هنوز در ليگ برتر به پيروزي نرسيده اند و امشب در بازي خانگي مي توانند بهتر به اين آرزو جامه عمل بپوشند. تيم پيكان در اين بازي حسين آشنا دروازه بان خود را به دليل مصدوميت و محسن بياتي نيا مهاجمش را به واسطه اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد. مربيان اين دو تيم درصورتي كه نتوانند خواسته هاي مسئولان تيم را در هفته هاي آينده برآورده كنند بايد منتظر اتفاقات تازه در اين دو تيم باشيم. در صباشهر نيز صباباتري به مصاف پاس مي رود. فرهاد كاظمي روزهاي خوبي را در صبا سپري نمي كند و نتايج اين تيم راضي كننده نيست.

برنامه بازي هاي امروز ليگ برتر
پنج شنبه 6/7/85
ساعت 20: پرسپوليس - استقلال اهواز
ساعت 20:  ذوب آهن - برق شيراز
ساعت 20: راه آهن - پيكان
ساعت 20: صباباتري - پاس
ساعت 20: ابومسلم - سپاهان
ساعت 20: ملوان - سايپا

انتخاب رييس كميته داوران فدراسيون
ورزش هاي باستاني و پهلواني
گروه ورزشي: جليل سيف اله پور، داور قديمي و ممتاز كشورمان كه 2 سال پيش از قضاوت در صحنه هاي مختلف كشتي خود را بازنشسته كرده است، اخيرا از سوي رييس فدراسيون ورزش هاي باستاني و پهلواني كشور به عنوان رييس كميته داوران اين فدراسيون برگزيده شده است. سيف اله پور در مدت طولاني قضاوت در كشتي در بسياري از مسابقات جهاني و المپيك سوت زده است و مي تواند در تربيت و آموزش داوران جوان در فدراسيون ورزش هاي باستاني نقشي تعيين كننده داشته باشد.

حدادي و صميمي در راه بلاروس
گروه ورزشي- احسان حدادي و عباس صميمي دو پرتابگر تيم ملي دووميداني ايران براي آمادگي هرچه بيشتر براي حضور در رقابت هاي آسيايي دوحه هفته آينده براي برپايي يك اردوي ده روزه به بلاروس سفر مي كنند. اين اردو زير نظر ويتالي مربي پرتابهاي تيم ملي دووميداني برگزار مي شود.در همين راستا احسان مهاجر شجاعي دونده 800 و 1500 متر كشورمان عازم سوريه مي شود تا زيرنظر بهروز صالح لي مربي آذربايجاني تيم ملي سوريه تمرينات آمادگي خود را ادامه دهد.

خبرهاي فوتبال جهان
رائول بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا
000735.jpg
گروه ورزشي - بيشتر مدعيان قهرماني و تيم هاي سرشناس در بازي هاي ليگ قهرمانان اروپا در آغاز هفته دوم دور گروهي مقابل رقباي خود به پيروزي رسيدند.
رئال مادريد در سانتياگوبرنابئو به پيروزي پرگل پنج بر يك مقابل ديناموكيف رسيد. در اين بازي نيستلروي در دقايق (70 و 20)، رائول (61 و 27) و خوزه آنتونيو ريس (46) براي رئال مادريد گلزني كردند. در اين بازي شوكوفسكي دروازه بان ديناموكيف در دقيقه 66 با خطا روي نيستلروي كه منجر به پنالتي به سود رئال شد با دريافت كارت قرمز از زمين اخراج شد. اين اولين پيروزي رئال مادريد در اين دوره از بازي ها با كاپلو بود. رائول نيز با زدن دو گل تعداد گل هاي خودرا در ليگ قهرمانان به 53 رساند تا ركورددار گلزني در اين بازي ها باشد.
در بازي ديگر اين گروه ليون سه بر صفر استوا بخارست را شكست داد تا با 6 امتياز در صدر جدول گروه E قرار گيرد.
در گروه F تيم هاي منچستر يونايتد و سلتيك با پيروزي هاي مشابه يك بر صفر برابر بنفيكا و كپنهاگن به برتري رسيدند. در اين گروه منچستر با 6 امتياز پيشتاز است.در گروه G آرسنال با گل هاي تيري آنري و الكساندر هلب از سد پورتو گذشت. در مسكو نيز هامبورگ مقابل زسكامسكو يك بر صفر مغلوب شد تا اميدهايش براي صعود به دور بعدي كمرنگ شود. آرسنال با دو پيروزي در صدر جدول قرار دارد.
تيم آ ث ميلان در گروه H در زمين ليل به تساوي بدون گل رسيد در يونان نيز آ اك آتن مقابل اندرلشت به تساوي يك بر يك دست يافت. آث ميلان در اين گروه با 4 امتياز در صدر جدول ايستاده است.
جام يوفا
ديدارهاي برگشت مرحله نخست جام يوفا امشب در اروپا برگزار مي شود و طي آن اوساسونا با جواد نكونام بازيكن ايراني خود به مصاف ترابوزان اسپور تركيه مي رود. در بازي رفت اين دو تيم كه نكونام حضور داشت دو تيم به تساوي دو بر دو رسيدند.در ساير بازي هاي مهم نانسي با شالكه، اوسر با دينامو زاگرب، فاينورد با لوكوموتيو صوفيه، آژاكس با استارت نروژ، پالرمو با وستهام، لوركوزن با اف ث سيون و... ديدار مي كنند.

تيم ملي هندبال ايران در راه روسيه
گروه ورزشي- تيم ملي هندبال ايران براي كسب آمادگي هر چه بيشتر براي بازيهاي آسيايي دوحه براي دومين بار راهي روسيه خواهد شد. اين اردو از روز 25 مهرماه به مدت 15 روز خواهد بود. ملي پوشان اعزامي عبارتند از حجت  صفري، محمد رباني كيا، مهدي آزادمنجيري، شهداد مرتجي، محمدرضا رجبي، الله كرم استكي، فريد عليمرادي، مسعود ظهرابي، احسان عبوديت، محمدرضا شيرازي، مهدي خوشقدم، عليرضا ربيع، رسول دهقاني، حسن خليقي، رحيم مومني زاده، پيمان صادقي، محمد سياوشي و ميلاد مسايلي، سرمربي: يوري كليم اف، مربيان: محسن طاهري و عليرضا حبيبي
بي نظمي در آغاز ليگ برتر
در هفته اول ليگ برتر هندبال ايران دو بازي بدليل عدم آمادگي تيم هاي شركت كننده انجام نشد. دو تيم دانشگاه آزاد اصفهان و كابل خودروي سبزوار به دليل آن كه قراردادهاي بازيكنانشان در فدراسيون به ثبت نرسيده بود به احتمال فراوان با باخت فني مقابل حريفانشان شهرداري كرمان و شهرداري تبريز مواجه خواهندشد.

حسين رضازاده به دومنيكن رفت
گروه ورزشي: حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان 10روز زودتر از برگزاري رقابتش در پيكارهاي وزنه برداري قهرماني جهان، بامداد ديروز عازم دومنيكن شد.
رضازاده قرار است روز 15مهرماه در آخرين روز از مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان به روي صحنه برود.دارنده دو مدال طلاي بازي هاي المپيك، بامداد ديروز به همراه علي پاكيزه جم مربي و عبدالله فلاحتي نژاد دبير فدراسيون وزنه برداري، عازم دومنيكن شد.

گروه مربيان پيكان در راه ايتاليا
گروه مربيان پيكان براي شركت در كلاس مربيگري ايتاليا شنبه عازم شهر پروجا خواهند شد. اين گروه را حسين حسيني، مصطفي كارخانه و مصطفي منطقي تشكيل مي دهند. قبلا قرار بود بازيكنان پيكان (قهرمان ليگ آسيا و ايران) هم به عنوان گروه دوم به پروجا اعزام شوند. در همين رابطه حسين حسيني رئيس هيأت واليبال پيكان اعلام داشت، درصورتي كه بتوانيم براي حامد رضايي و حمزه زريني از مربيان تيم ملي مجوز بگيريم، روز شنبه 8 بازيكن را به همراه خواهيم برد وگرنه سفر بازيكنان به ايتاليا لغو خواهد شد. اعضاي كادر فني پيكان اواخر مهرماه به تهران بازمي گردند.

پايان فعاليت هشت ساله صنام در واليبال
گروه ورزشي - عدم حضور صنام در رقابت هاي ليگ برتر واليبال و بسكتبال قطعي شد. پس از آن كه چندي پيش با درخواست رئيس سازمان تربيت بدني زمزمه حضور دوباره باشگاه صنام در واليبال قوت گرفت، بلافاصله مسئولان اين باشگاه با ارسال نامه اي به علي آبادي خواستار نظارت سازمان در افزايش بي رويه دستمزدها شدند. عدم پاسخگويي به اين خواسته موجب شد تا روز گذشته محمد افتخاري مديرعامل صنام رسما با اعلام انصراف از تيمداري به فعاليت هشت ساله باشگاهي كه در كارنامه اش قهرماني باشگاه هاي آسيا و چندين قهرماني ايران و تهران به چشم مي خورد خاتمه دهد. صنامي ها پيش تر تيم بسكتبال خود را كه چندين عنوان قهرماني در ايران داشت منحل اعلام كرده بودند. مديرعامل باشگاه صنام درمورد سياست جديد اين باشگاه گفت، قصد داريم در ورزش هاي پايه و كارمندي سرمايه گذاري بيشتري صورت دهيم.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |