يادداشت بازيگر نمايش
حسين محب اهري يكي از بازيگران نمايش فرزند، در يادداشتي پيرامون نمايشنامه مي نويسد: يون فوسه در نمايش فرزند، انسان تنها و ترسان از تاريكي را روي صحنه فرا مي خواند. تاريكي روز، بنا به وضعيت خاص كشورهاي اسكانديناوي، در اين نمايش صوري است و معنا، آدم هاي همه جاي اين زمين را كه صبورانه مي چرخند شامل مي شود. يون فوسه نروژي انگار نمايش فرزند را براي آسيايي ها نوشته است، انگار براي غربي ها و شرقي ها نوشته است و براي همه آدم ها...
وقتي به انتهاي نمايش نزديك مي شوي، از وحشت و هراس پشتت به لرزه مي افتد. به راستي ما آدم هايي هستيم كه يون فوسه نوشته است؟ و دريغ كه چنين است.
آدم هايي كه حرف همديگر را نمي فهميم، آدم هايي كه مجال حرف زدن را از هم دريغ مي كنيم و با زبان ناآشنا سخن مي گوييم، سخن كه نه، در حقيقت دندان هاي تيز و چنگ هاي آماده فرو رفتن در گوشت و پوست را به يكديگر نشان مي دهيم. انسان هايي هستيم خسته، خشمگين، ترسو و مأيوس...
بازي كردن در نقش هايي كه يون فوسه بر صحنه خلق كرده بسيار دشوار و با پيچيدگي همراه است، ولي علي رغم اين سختي كاري است كه كشف لحظاتش لذت بخش است. اگرچه اين لذت از شناخت شخصيت، بازيگر را از اينكه انسان ها اين چنين هستند، متأسف مي كند.
اجراي مرگ ابريشم
گروه ادب و هنر- مرگ ابريشم عنوان نمايشي است نوشته و كار آتيلا پسياني كه ازهفته گذشته در كارگاه نمايش به روي صحنه آمده است.
به گزارش واحد اطلاع رساني مجموعه تئاتر شهر، در اين نمايش سه اپيزودي كه داستان آن حول محور يك زن است سعي شده تا با حفظ فضاي رمان مرشد و مارگاريتا در فضاي كارگاهي در معرض ديد علاقه مندان به تئاتر قرار گيرد.
عاطفه تهراني با همكاري خسرو محمودي به عنوان بازيگر در اين اثر نمايشي حضور دارند.
اين نمايش از روز يكشنبه نهم مهر ماه ساعت 20 در آتليه شماره يك كارگاه نمايش به روي صحنه مي رود.
لازم به ذكر است تيغ و ماه، گنگ خواب ديده و تلخ مثل عسل، از آخرين آثار نمايشي گروه تئاتر بازي است كه در سال گذشته به كارگرداني آتيلا پسياني به روي صحنه رفته است.
يك سمفوني ركيك و كاريزما هم نمايش هايي است كه قرار است در آينده توسط اين گروه نمايشي به روي صحنه برود.