يكشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۴ - Oct 8, 2006
دستاوردهاي سفر به اردن
فوتبال ملي را اعتبار ببخشيم
عكس: مجتبي جانبخش
002313.jpg
گروه ورزشي جهانگير كوثري: دستاورد هر سفري مي تواند براي فوتبال ما مثبت باشد. حضور در جام سه جانبه اردن، اگرچه در سخت ترين شرايط بازي هاي ليگ انجام شد، اما پتانسيل بخش دوم فوتبال ما را مشخص كرد. بحث امروز فوتبال انتقاد به تعطيلي ليگ و شركت در جام اردن است. بيشتر انتقادات به عدم برنامه كلان فدراسيون فوتبال است. فدراسيوني كه هنوز مرحله دوره انتقال قدرت و مديريت را كامل انجام نداده است و يك دبير باتجربه بر مسند آن نشسته تا نوسانات موجود حكميت فوتبال را سرنگون نكند.
در دوره انتقال مديريت هر پديده اي چنين اتفاقاتي اجتناب ناپذير است. زماني كه انتخابات انجام شد و رئيس جديد بر صندلي مدير فوتبال نشست بايد از آن برنامه خواست و تمام اتفاقات و رويدادها را در ابتداي فصل از وي طلب كرد. قرار است آذرماه انتخابات فدراسيون فوتبال انجام شود. حركتي كه هم جواب فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا را مي دهد و هم فوتبال متولي پيدا مي كند. تيم از اردن نيامده راهي تايپه شد تا روز چهارشنبه با ضعيف ترين حريف گروه روبه رو شود. در تهران تايوان را با چهار گل به راحتي شكست داديم. تيم درجه سوم آسيا تحت هر شرايطي براي ما يك تيم سه امتيازي است كه يك امتيازش صعود ما را تثبيت مي كند.
كادر فني تيم ملي هر گروه و تيمي را به تايپه مي برد با سه امتياز بازمي گشت حتي ضعيف ترين تيم ليگ ما مي تواند از تايپه با دست پر بازگردد.
بحث صعود به مرحله دوم جام ملت هاي آسيا نيست، فوتبال نگران برنامه كلان خود است. آشفتگي موجود كه ناشي از عدم مشخص شدن نگاه فيفا به فدراسيون فوتبال ماست با انتخاب رئيس فوتبال به پايان مي رسد و فيفا با گروه جديد ارتباطات قانوني خود را برقرار مي كند. واقعيت موجود در فوتبال نيز چنين مي گويد كه در نهايت قدرت و مديران بالاتر در يك تقابل ناخواسته به پيروزي مي رسند و اين جبر را بايد پذيرفت كه بايد رفت و فوتبال را به گروه جديد سپرد. حس و رابطه احساسي و ناسيوناليستي هر فرد چنين حكم مي كند و حقيقت مديريت هاي ميانه نيز هميشه چنين بوده است.
جريان سيال فوتبال در مسير تاريخ به گونه اي پيش رفته كه هيچكس را ابدي در مكان و پست خود باقي نگذاشته است، آنان كه زمينه هاي توسعه يك پديده را مي سازند نيز مي روند و هركدام به فراخور توان و قدرت خود روي آن پديده تاثير مي گذارند.
حالا فصل گروه تازه است تا ورزش را در بستري كه هفتاد سال براي همواركردن آن زحمت كشيده اند به پيش ببرد. فوتبال را در كنار ورزش مكان مناسب بايد داد تا بهره مندي اجتماعي و فرهنگي آن نيز در كوران حركت متبلور شود. همه به فكر فوتبال باشيم فوتبال ملي كه اعتبار فرهنگ و هويت ملي ما است.

دانشجويان ايران در مسابقات دانشگاه هاي جهان
گروه ورزشي - هشتمين دوره مسابقات بين دانشگاهي جهان به ميزباني ايرلند برگزار مي شود.كاروان دانشگاه آزاد به نمايندگي از كشورمان با 56 ورزشكار به اين بازي ها اعزام مي شود. نمايندگان دانشگاه آزاد در رشته هاي فوتبال،فوتسال، واليبال و بسكتبال با ساير رقباي خارجي خود در اين بازي ها حضور خواهند داشت. بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد با بيان اين مطلب افزود:  اين رقابت ها از روز 17 مهر آغاز مي شود و 20 كشور جهان نيز در اين دوره از بازي ها حضور دارند.وي در ادامه افزود: با برگزاري چندين دوره مسابقات انتخابي در سطح مناطق دانشگاه آزاد اين افراد انتخاب شده اند كه در ميان آنها تيم واليبال از بخت قهرماني برخوردار است.

تست دوپينگ از كاروان اعزامي به دوحه
ايسنا: دهخدا با اشاره به مثبت اعلام شدن دوپينگ وزنه برداران تأكيد كرد: ستاد بازي هاي آسيايي دوحه و پكن كوچك ترين اطلاعي در اين زمينه نداشت؛ در غير اين صورت شديدترين برخورد را مي كرديم. دبير ستاد بازي هاي آسيايي دوحه و المپيك پكن گفت: ناظر ما در فدراسيون وزنه برداري در گزارش هايي كه به ما ارائه كرده بود، هيچ گونه گزارشي مبني بر دوپينگ ورزشكاران ارائه نكرد. وي با اشاره به تأكيد علي آبادي نسبت به گرفتن آزمايش هاي مختلف از ورزشكاران اعزامي به دوحه گفت: بر اين اساس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ اين اختيار را دارد كه در هر زمان لازم از ورزشكاران نمونه گيري كند و اگر ممانعتي از سوي ورزشكاران ايجاد شد، نام آنها از كاروان اعزامي خط خواهد خورد.
وي ادامه داد: ما مي خواهيم به سمتي برويم كه هيچ فدراسيوني و هيچ ورزشكاري حاشيه  امنيت نداشته باشد و با در نظر گرفتن نزديكي مسابقات موادي مصرف نكند.



عليرضاحيدري در دوحه به روي تشك مي رود
002325.jpg
كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد گفت: در بازي هاي آسيايي دوحه كشتي مي گيرم.عليرضا حيدري پس از بازگشت از مسابقات جهاني اعلام كرد كه راغب به ادامه  كشتي نيست و بايد براي حضور در مسابقات آتي فكر كند كه سرانجام وي تصميم به حضور در بازي هاي آسيايي گرفت.وي افزود: پس از مشورت با منصور برزگر، تصميم گرفتم تا در دوحه كشتي بگيرم و پس از آن در رابطه با آينده ام تصميم گيري كنم.وي در رابطه با شرايط خود براي حضور در بازي هاي آسيايي گفت: چون در مسابقات جهاني كشتي گرفتم، بدنم تقريباً آماده است و بايد تا دوحه همين ميزان آمادگي را حفظ كنم؛ حتي اگر آمادگي كمي پايين تري را حفظ كنم، براي بازي هاي آسيايي كافي خواهد بود.حيدري در رابطه با حرف و حديث هايي مربوط به قبول سرمربيگري تيم ملي گفت: چنين حرف هايي مطرح شده؛ اما، من تا دوحه فقط به كشتي گرفتن فكر مي كنم و پس از آن تصميم مي گيرم كه به كشتي ادامه دهم يا مربيگري كنم.ملي پوش وزن 96 كيلوگرم در رابطه با دوپينگ رسلان شيخ اف بلاروس گفت: ظاهراً تست اول او مثبت اعلام شده و اين كشتي گير اعتراض نكرده است. تصور مي كنم بايد يك مدت زماني كه براي فرجام خواهي در نظر مي گيرند، بگذرد و سپس رأي در مورد دوپينگ او را اعلام كنند.

آغاز مسابقات واليبال بانوان جام رمضان
گروه ورزشي با راهيابي هشت تيم به مرحله دوم، رقابت هاي مرحله مقدماتي هشتمين دوره مسابقات واليبال بانوان جام رمضان پايان يافت.اين رقابت ها با حضور 16 تيم باشگاهي دسته يك و دو تهران در قالب 4 گروه برگزار شد و در پايان تيم هاي برق و سماء كرج از گروه يك، دانشگاه آزاد اسلامي و ستاره شهرداري از گروه 2، شمال غرب و قهرماني اسفند از گروه 3 و هما و خزايي از گروه 4 به مرحله يك چهارم نهايي راه يافتند.اين مسابقات از امروز تا پايان هفته جاري در سالن همام تهران ادامه مي يابد.

فوتبال بازي هاي آسيايي دوحه
ايران 8 آذر به مصاف مالديو مي رود
گروه ورزشي تيم ملي اميد ايران در اولين بازي خود در رقابت هاي فوتبال بازي هاي آسيايي دوحه قطر روز 8 آذر ماه به مصاف مالديو مي رود. تيم ايران در گروه چهارم با تيم هاي هند، هنگ كنگ و مالديو در يك گروه قرار دارد.ايران در دومين بازي خود روز 12 آذر ماه در ورزشگاه السد قطر با هنگ كنگ روبه رو مي شود و سپس در روز 15 آذرماه با هند ديدار مي كند.تيم ايران قهرمان دوره قبل بازي هاي آسيايي بوسان كره جنوبي بخت اول صعود از گروه چهارم به شمار مي رود. در پايان مرحله مقدماتي از هر گروه يك تيم به همراه 2 تيم دوم كه بهترين امتيازات را به دست آورده اند به مرحله يك چهارم نهايي راه خواهند يافت. تيم ملي اميد در حال حاضر در اردوي كيش به سر مي برد و امروز در يك ديدار دوستانه به مصاف استقلال تهران مي رود.

مديرعامل باشگاه راه آهن:
فدراسيون نمي تواند از پرونده نفت كنار بكشد
ايسنا: بيژن شيري گفت: فدراسيون فوتبال نمي تواند خود را از پرونده شكايت نفت آبادان كنار بكشد.مديرعامل باشگاه راه آهن تهران گفت: نمي دانم نايب رئيس فدراسيون فوتبال با چه دليلي صحبت از كنار كشيدن اين فدراسيون مي كند، در حالي كه اين رأي متوجه لايحه فدراسيون فوتبال است كه مورد تأييد ديوان عدالت قرار نگرفته است.شيري تصريح كرد: از نظر ما هيچ مشكل قانوني براي حضور راه آهن در ليگ برتر وجود ندارد. ضمن آن كه رأي صادر شده مربوط به ليگ سال 84 بوده است و فدراسيون نمي تواند ليگي را كه به پايان رسيده، دوباره برگزار كند. وي افزود: در صورتي كه احساس كنيم حق راه آهن در اين پرونده تضييع مي شود، به مراجع و مراكز قانوني شكايت خواهيم كرد كه فيفا نيز يكي از اين مراجع است.

شوراي مشورتي ورزش زنان تشكيل مي شود
گروه ورزشي - مريم رضايي: حمايت از ورزش زنان، تدوين راهكارهاي مناسب و سياست گذاري براي توسعه ورزش بانوان با تشكيل شوراي مشورتي ورزش بانوان منسجم تر مي شود.رباب شهريان رئيس دفتر توسعه ورزش زنان ايران با اعلام اين خبر افزود:  با تشكيل اين شورا، كه وظيفه جديد دفتر توسعه ورزش زنان است امكان حمايت هاي مناسب و به موقع از برنامه هاي ورزشي زنان مهيا مي شود.اين شورا متشكل از نمايندگان رؤساي ورزش بانوان استان ها، نايب رئيسان فدراسيون ها، معاونان و احتمالا يك نماينده از رسانه هاي گروهي خواهد بود.رياست اين شورا برعهده شهريان است و دبير شورا نيز دكتر طليعه آل نبي است.
قرار است كارشناسان دفتر توسعه ورزش زنان به صورت دوره اي به استان ها سفر كنند تا ضمن بررسي مسائل و مشكلات آنها، گزارشي را به مركز ارائه دهند.

خبرهاي فوتبال جهان
ماتراتزي: من به زيدان چه گفتم
002319.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: ماركو ماتراتزي كتابي منتشر كرده كه در آن حقيقت ضربه سر زين الدين زيدان در فينال جام جهاني در برلين را آشكار مي كند. نام اين كتاب آنچه كه واقعاً به زيدان گفتم است كه گروه انتشاراتي موندا دوري كه صاحب آن سيلويو برلوسكني است آن را منتشر كرده است. اين كتاب 112 صفحه اي ده يورو قيمت دارد كه ماتراتزي درآمد حاصله از آن را براي كمك به كودكان يونيسف اختصاص داده است.
عدم رضايت پودولسكي از بازي در بايرن
002322.jpg
لوكاس پودولسكي مهاجم بيست و يك ساله تيم ملي آلمان از اينكه در بايرن مونيخ فقط يك نيمكت نشين است انتقاد كرد و گفت: در كلن همه از من تعريف كرده و مرا يك تيم مي دانستند. من در تيم ملي نود دقيقه بازي مي كنم و گل هم مي زنم، اما در بايرن به من بازي داده نمي شود. اگر تكنيك من مشكل دارد چرا در تيم ملي اينگونه نيستم. وي ادامه داد: متأسفانه در بايرن ماگات به تنهايي تصميم مي گيرد و به خاطر حرف هيچكس هم نظرش را تغيير نمي دهد. من روابط صميمانه اي با وي ندارم و نمي توانم نظرم را به او بگويم. اما اگر او به من اعتماد كند و اجازه بازي دهد، مطمئناً نتيجه منفي نخواهد گرفت. اما فعلا مجبورم فقط صبر كنم.
ينس لمان و بازگشت به آلمان
002316.jpg
ينس لمان دروازه بان آلماني آرسنال در مصاحبه اي اعلام كرد باوجود اينكه از بازي در آرسنال لذت مي برد و رفتن به هر باشگاه ديگري پسرفت محسوب مي شود اما در فكر بازگشت به بوندسليگا مي باشد. وي گفت: هنوز يك سال ديگر با آرسنال قرارداد دارم و هنوز نمي دانم كه آيا آن را تمديد خواهم كرد يا خير. مقامات آرسنال نيز مي گويند هنوز دروازه باني بهتر از من پيدا نكرده اند. به هر صورت گرچه از بازي در آرسنال كمال رضايت را دارم اما اقرار مي كنم كه دوست دارم روزي به بوندس ليگا بازگردم.
رئال مادريد و جذب مجدد وودگيت

رؤساي باشگاه رئال مادريد اسپانيا قصد دارند تا دوباره جاناتان وودگيت مدافع فعلي ميدلزبورو را به خدمت بگيرند. وودگيت كه قبلا نيز در رئال بازي مي كرده، نمايش قابل قبولي در انگليس داشته و همين امر سبب شده تا مقامات رئال منتظر پايان فصل و اتمام قرارداد وي با ميدلزبورو باشند.
كالدرون رئيس رئال گفت: وودگيت بازيكن با ارزشي است و ما به خوبي به توانايي هاي او وقوف داريم و اميدوارم دوباره او را در رئال ببينيم.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |