سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۱ - Oct 17, 2006
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
در ماه مبارك رمضان، در اوقات نماز دستهاي خود را به دعا برداريد، زيرا وقت نماز، بهترين ساعات است و در اين اوقات، حق تعالي با رحمت، به بندگانش مي نگرد و اگر با او مناجات كنند، پاسخشان مي دهد و چنانچه او را صدا كنند لبيك گويد و اگر از او بخواهند عطا كند و چون او را بخوانند اجابت فرمايد.
خطبه شعبانيه
امروز با حافظ
دردا كه راز پنهان خواهد شد آشكارا
دل مي رود زدستم صاحبدلان خدا را
باشد كه باز بينيم ديدار آشنا را
كشتي شكستگانيم اي باد شرطه برخيز
آب و هوا
003660.jpg

عكس روز
003666.jpg
عكس: رويترز / آلوين چان
ديروز در جريان يكصدمين نمايشگاه كالاهاي صادراتي كشور چين، بزرگترين چمدان چرخ دار جهان در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.
اين چمدان 175 سانتي متر ارتفاع، 115 سانتي متر عرض و 46 سانتيمتر عمق دارد.

در شهر چه خبر
كابل برگردان
با اجراي عمليات كابل برگردان در مراكز مخابرات شهيد ديالمه، شهيد خوشقدم، الغدير، حافظ، شهيد بهشتي، امامت و شهيد قدوسي ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد ديالمه، پيش شماره هاي 3312 ، 1313، 3363، 3344 ، 3350 ، 3351 ، 3352، 3355، 3356 در محدوده خيابان هاي مجاهدين اسلام، حسين قادري، 17شهريور، ايران، كوچه اسلامي و ارشاد، در مركز مخابرات شهيد خوشقدم پيش شماره هاي 5582 تا 5586 در محدوده خيابان هاي شكوفه، ماهان، هفتم، نيايشي و در مركز مخابرات الغدير پيش شماره هاي 3370 تا 3373 ، 3300 تا 3303، 3368و 3369 در محدوده خيابان هاشم آباد، شهيد عزيزي، خاوران، شهيد حيدري و شهيد نباتي با اختلال همراه است. همچنين در مركز مخابرات حافظ پيش شماره هاي 6670 تا 6676 در محدوده كوچه صدري، خيابان استخر (ميردامادي) و حافظ و در مراكز مخابرات شهيد بهشتي پيش شماره هاي 8840 تا 8845 در محدوده خيابان تركمنستان، بازار ميوه، كوچه هاي كاج، اقاقيا و صنوبر و در مركز مخابرات امامت پيش شماره هاي 7740 تا 7743 ، 7746 ، 7748، 77980 تا 77985 در محدوده مسيل منوچهري، سي متري نيروي هوايي و مهرجو و در مركز مخابرات شهيد قدوسي تعداد 300 شماره با پيش شماره هاي 2222 ، 2225 تا 2227 ، 2290 و 2291 در محدوده كوچه چهاردهم نساء، دهم، رودبار شرقي و اطلسي با اختلال همراه است.

پايگاه اينترنتي
بالاخره فعالان صنفي هم در پايگاه هاي اينترنتي فعاليت  خود را آغاز كردند. پايگاه اطلاع رساني مركز اصناف و بازرگانان ايران بستر مناسبي براي تبليغات فعالان صنفي، خريد و فروش الكترونيك كالا، تبادل اطلاعات ميان 5/2 ميليون واحد صنفي و امكان شركت در مزايده ها و مناقصه ها فراهم آورده است. اين پايگاه كه با هدف ارائه خدمات دولت الكترونيك به سيستم تجاري كشور راه اندازي شد با آدرس www.ASAAF.ORG قابل دسترسي براي عموم است.

جاده هراز بسته شد
محور هراز براي انجام عمليات رهاسازي سنگ هاي معلق در منطقه وانا امروز از ساعت 6 صبح تا ساعت 20 مسدود است. بنابراين مطابق اعلام مركز اطلاعات راه هاي كشور در ساعات انسداد اين محور رانندگان مي توانند از طريق جاده فيروزكوه تردد كنند. همچنين عمليات ايمن سازي داخل تونل وانا پس از اين نيز ادامه خواهد داشت و اين تونل تا پانزدهم آذرماه سال جاري روزهاي شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت 20 تا 6 صبح روز بعد مسدود مي شود.

بازار
003618.jpg
شرايط جديد براي خودروسازان
با ابلاغيه وزارت صنايع و معادن به خودروسازان مبني بر اجباري شدن توليد خودروهاي گازسوز، آينده برخي خودروهاي فاقد صندوق در هاله اي از ابهام فرو رفته است. اين خودروها در صورت گازسوزشدن ديگر جايي براي استقرار وسايل و لاستيك زاپاس نخواهند داشت. با اين وجود خودروسازان همچنان بر توليد خودروهاي فاقد فضاي كافي در آينده اصرار دارند. اما به گفته آگاهان بازار در فهرست قيمت هاي انواع خودروي صفر همزمان با اجراي ممنوعيت توليد خودروهاي غيرگازسوز تغييراتي به وجود خواهد آورد.
نام گذاري ال 90 نيز از جمله اخبار داغ بازار خودرو طي روزهاي تعطيل بود. تندر نامي بود كه با توافق فرهنگستان ادب فارسي و وزارت صنايع و معادن از ميان سه هزار نام پيشنهادي انتخاب شد تا كودك سه ساله خودروسازان از اين پس تندر ناميده شود.

سكه، طلا و ارز
003621.jpg

بازتاب
عمليات روزانه
در پي چاپ مطلبي در ستون در حاشيه خبرها مورخ 28 مرداد ماه 85، بانك تجارت توضيحي را براي روزنامه ارسال كرده است: دستگاه هاي ATM بانك تجارت در شعب سيد جمال الدين اسدآبادي و فتحي شقاقي در مقاطع زماني مندرج در مطلب مذكور توسط بازرسين كنترل گرديد و مشخص شد به علت جمع آوري گردش وجوه دستگاه ها در سطح بانك از ساعت 19:59 تا 20:47 اين دستگاه ها خارج از سرويس بوده كه اين امر از اركان اصلي عمليات روزانه دستگاه هاي فوق مي باشد كه مدت زمان انجام اين كار نيز به واسطه تلاشهاي انجام گرفته به حداقل رسيده است.
قطع درخت با مجوز قانوني
روابط عمومي شهرداري منطقه سه در پي چاپ مطلبي در خصوص قطع دو اصله درخت واقع در خيابان وليعصر جنب خيابان كاج آبادي مورخ 17 شهريور، اعلام كرد: درختان مذكور كاملا خشك بوده كه طبق مجوز صادره از سوي اعضاي كميسيون ماده هفت نسبت به جمع آوري آنها اقدام گرديده است.

فرهنگسرا
نمايش رستم و سهراب
ساعت 19 امشب اجراي افتتاحيه نمايش رستم و سهراب اثر جاودانه حكيم ابوالقاسم فردوسي با طراحي و كارگرداني رسول نجفيان در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران به روي صحنه مي رود. كاظم هژيرآزاد در اين نمايش ايفاگر نقش رستم است.مريم رحيمي، شهرام نجاتي، هادي فرشچي، نادر نوري زاده، ناصر بنايي، بهروز عنايتي به همراه 18 بازيگر و شمايل گردان اين روايت كهن ايراني را بازي خواهند نمود. رستم و سهراب 25 شب در فرهنگسراي نياوران به روي صحنه خواهد رفت كه در ماه آبان علاقه مندان جز پنج شنبه و جمعه ها مي توانند از آن ديدن نمايند. رسول نجفيان اين نمايش را تلفيقي از تئاتر، نقالي، پرده خواني و نقاشي قهوه خانه اي معرفي كرده است.

تلويزيون
003615.jpg

ضيافت مهر
علي اصغر عطّاران طوسي
003624.jpg
003627.jpg

گرگ خوش قول
نمايش شاد و كودكانه گرگ خوش قول به كارگرداني بابك حاجي زاده ويژه سنين كودكان دبستاني و پيش دبستاني تا 5 آبان ماه در فرهنگسراي طبيعت اجرا مي شود.اين نمايش شاد و كودكانه كه حاوي پيام هاي آموزنده براي كودكان است همه روزه در سانس هاي 9 و 10 صبح و 13 و 14 بعدازظهر در سالن عابدي فرهنگسرا اجرا مي شود.
علاقمندان مي توانند براي تماشا و رزرو بليط به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77354735 تماس بگيرند.

آلودگي هواي تهران
003663.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
آبرو ريزي
زودباش كيف پولت را رد كن اين جا!
نمي خواستم بدهم اما طرف قيافه اش چنان زار بود كه كمي ترديد كردم.
زودباش ببينم.
اگر هفت تير تخت سينه ام نگذاشته بود شايد با او راه مي آمدم.
در عوض دست بردم به پشتم و تپانچه پليس را كه به كمرم مي بستم به يك ضرب بيرون كشيدم. تنها كاري كه كردم شليك گلوله اي به باسن خودم بود و بعد به زانو افتادم. از خنده روده  بر شد و كيف پولم را از جيب عقبم بيرون آورد و پنجاه چوب برداشت. حالا صبر كن بچه هاي كلانتري بشنوند. چه شود.
ماريان بك / اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
حضور در كليسا با موتور سيكلت
كلن: روز يكشنبه اين هفته بزرگترين نمايشگاه موتور سيكلت جهان كه همه ساله در كشور آلمان برگزار مي شود به پايان رسيد. در اين نمايشگاه 1132 شركت از 36 كشور جهان محصولات خود را عرضه كردند. اما نكته جالب اينكه در آخرين روز برگزاري اين نمايشگاه بيش از سه هزار موتورسوار با وسايل نقليه خود به كليساي بزرگ شهر كلن مراجعه كرده و با حضور در صحن كليسا براي بستگان و دوستان خود كه در جريان تصادف با موتورسيكلت جان خود را از دست داده بودند دعا كردند.
ركوردشكني پسر 10 ساله
مسينا: يك پسربچه 10ساله در ايتاليا به عنوان جوانترين شناگري كه موفق به طي كردن عرض باريكه مسينا شده است، معرفي شد. اين پسربچه با وجود شرايط بسيار نامناسب جوي و حمله چند ماهي موفق شد مسير 3700 متري را طي 55دقيقه و 30 ثانيه شنا كند.
گريز مالياتي
رم: يكي از اولويت هاي دولت رومانو پرودي نخست وزير ايتاليا، مبارزه با گريز مالياتي است. به عبارتي ديگر صاحبان مشاغل آزاد براي فرار از پرداخت ماليات، درآمد هاي خود را چندين برابر كمتر از درآمد واقعي شان اعلام مي كنند كه در برخي مواقع اين موضوع به سوژه لطيفه هاي مردم اين كشور تبديل مي شود. به عنوان مثال فروشگاههاي كفش در شهر بولازانو ايتاليا مدعي هستند كه درآمد سالانه آنها تنها 673 يورو است در حاليكه اين رقم با فروش 10 جفت كفش محقق مي شود. همچنين طلافروشان ايتاليايي مي گويند درآمد سالانه آنها معادل درآمد سالانه يك معلم است كه يك دروغ بزرگ به شمار مي آيد. از سوي ديگر يكي از شركت هاي خودروسازي اين كشور اعلام كرده كه درآمد سالانه آن در حدود 16 هزار يورو است آن هم در حالي كه مجموع دستمزد كارگري كه در اين كارخانه كار مي كند در سال معادل اين رقم است. به هر حال دولت قول داده كه با صاحبان مشاغل كه درآمد خود را غير واقعي اعلام مي كنند مبارزه كند.
مشتري درستكار
بروكسل: يك مرد در بلژيك به صورت تلفني يك ساندويچ همبرگر سفارش داد اما هنگامي كه بسته بندي غذا را گشود متوجه شد كه 1500 يورو اسكناس داخل آن قرار دارد. با اين وجود مشتري درستكار بلافاصله تمام پول را به رستوران مورد نظر بازگرداند.
شغل جديد در مركز كاريابي
لندن: كارمند يك مركز كاريابي در انگليس به اتهام اجيركردن يكي از مراجعه كنندگان به اين مركز براي كتك زدن برادر شوهرش توسط پليس دستگير شد. داستان از اين قرار بود هنگامي كه يك مرد بيكار براي يافتن شغل جديد به اين مركز مراجعه كرد، يكي از كارمندان به وي پيشنهاد داد كه در ازاي شكستن انگشتان دست برادرشوهرش حاضر است 500 پوند به او پرداخت كند. به همين دليل شخص كارياب به پليس مراجعه كرد و موضوع را براي آنها شرح داد.
ماليات ارسال نامه شخصي
منچستر: از اين پس افرادي كه در محل كار خود اقدام به ارسال نامه هاي الكترونيكي شخصي متعدد نمايند بايد ماليات پرداخت كنند. پيش از اين ارسال نامه هاي الكترونيكي شخصي در محل كار با كامپيوترهاي همراه شخصي مجاز بود اما با توجه اينكه بسياري از كارمندان از خدمات اينترنت محل كار خود براي ارسال اين نامه هاي شخصي استفاده مي كنند به همين دليل اگر تعداد اين نامه ها از سقف معيني تجاوز بكند بايد ماليات بپردازند. حتي اگر كارمندان، دستگاه ضبط و پخش ديجيتال خود را هم به كامپيوتر اداره متصل كنند بايد ماليات بپردازند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |