سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۱ - Oct 17, 2006
در نخستين روز 33 داوطلب براي انتخابات
شوراي شهر تهران ثبت نام كردند
گروه سياسي ثبت نام از نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر ، روستا و عشاير كوچ رو در حالي آغاز شد كه مديركل انتخابات وزارت كشور به كانديداهاي اين انتخابات توصيه كرد فقط در يك حوزه انتخابيه ثبت نام كنند .
ديروز 33 نفر در تهران نامزد انتخابات شوراها شدند.
علي اصغر كارانديش مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات شوراها از روزگذشته تا 30 مهر ماه به مهر گفت: داوطلبان شركت در اين انتخابات بايد شخصاً به فرمانداري و بخشداري ذيربط مراجعه نمايند.
كارانديش در خصوص تعامل ستاد انتخابات وزارت كشور با هيات هاي نظارت بر انتخابات شوراها كه از سوي مجلس مديريت مي شوند افزود : مشكلي در اين خصوص وجود ندارد، اعضاي هيات هاي اجرايي و هيات هاي نظارت هر يك در چارچوب قانون به وظايف خود عمل مي كنند و تعامل خوبي نيز بين ما برقرار است.
وي تاكيد كرد كه اگر داوطلبي همزمان در بيش از يك حوزه انتخابيه به عنوان داوطلب عضويت در شورا ثبت نام نمايد ، اسم او از فهرست داوطلبان حذف و از آن تاريخ به مدت چهارسال از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محروم مي شود.
در تهران نيز همزمان با سراسر كشور ثبت نام از داوطلبان سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از روز گذشته آغاز شد.
فرماندار تهران به ايرنا گفت: نام نويسي از داوطلبان انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران، پرديس و بومهن در فرمانداري تهران انجام مي شود.
وجيه الله آقاتقي شرايط ثبت نام براي داوطلبان سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را علاوه بر داشتن ??سال سن، كارت پايان خدمت و يا معافيت دائم، داشتن مدرك ديپلم يا معادل عنوان كرد .

آخرين وضعيت استيضاح و رأي اعتماد سه وزير در مجلس
گروه سياسي عضو هيات رئيسه مجلس گفت: بناي اين هيات بر اين است كه هيچ دخل و تصرف و اظهار تمايل يا عدم تمايل نسبت به طرح ها و لوايح طرح شده در مجلس از جمله استيضاح ها نداشته باشد.
حسين نجابت در گفت و گو با خبرنگار پارلماني همشهري با اعلام اين خبر كه همان روز كه طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي اعلام وصول شد، 9 نفر از نمايندگان امضاي خود را پس گرفته اند، گفت: در حال حاضر نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه خود به سر مي برند و اگر تعداد امضاها در هفته آينده به كمتر از 15 امضا برسد به طور طبيعي استيضاح وزير جهاد كشاورزي از دستور كار مجلس خارج خواهد شد.
وي افزود: هيات رئيسه مجلس شنبه جلسه دارد و در اين باره تصميم خواهد گرفت. البته ما قبل از تعطيلات قصد داشتيم وارد مقوله پس گرفتن امضاها نشويم.
نماينده تهران همچنين در خصوص اعلام وصول استيضاح وزير آموزش و پرورش در جلسه 30 مهرماه گفت: اين امر هنوز قطعي نشده و اگر در جلسه يكشنبه اين طرح تقديم رئيس جلسه شود، آن را اعلام وصول خواهيم كرد چرا كه بنا نداريم اظهار تمايل يا عدم تمايلي نسبت به اين گونه امور داشته باشيم.
نجابت درباره طرح ادغام وزارت رفاه و بهداشت و درمان نيز گفت: هر دو كميسيون اجتماعي و بهداشت و درمان مجلس اين طرح را در جلسات خود رد كرده و تنها كميسيون آموزش عالي به طرح ادغام راي مثبت داده لذا پيش بيني مي شود برآيند نگاه مجلس به طرح ادغام مثبت نيست. وي در مورد زمان در دستور كار قرار گرفتن اين طرح گفت: كميسيون هاي فرعي بعد از تعطيلات گزارش خود را در اين خصوص به ما ارائه خواهند كرد و مطابق آيين نامه داخلي مجلس، 48 ساعت پس از چاپ نظرات آنها طرح ادغام در دستور كار جلسه علني قابل طرح است لذا پيش بيني مي شود اين بحث بعد از عيد فطر در دستور كار نمايندگان مجلس قرار گيرد.
تكليف مصري مشخص مي شود
از سوي ديگر، يك منبع آگاه پارلماني در گفت وگو با همشهري بيان كرد احتمالا طرح ادغام وزارت رفاه در بهداشت و درمان چهارشنبه هفته آينده در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت و در صورت راي نياوردن اين طرح جلسه بررسي صلاحيت عبدالرضا مصري گزينه پيشنهادي رئيس جمهوري براي تصدي وزارت رفاه در هفته بعد از آن برگزار خواهد شد.
اين منبع آگاه همچنين ضمن اعلام مخالفت فراكسيون اصو ل گرايان با استيضاح وزراي دولت گفت: تاكنون 12 نفر از امضاكنندگان استيضاح وزير جهاد كشاورزي امضاهاي خود را پس گرفته و احتمال منتفي شدن استيضاح زياد است.
از سوي ديگر تعدادي از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس براي چندمين بار در تلاش هستند تا هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي را استيضاح كنند.

حداد عادل در مراسم تحليف بازرسان سازمان بازرسي كل كشور:
بازرسي نبايد جرأت را از مديران بگيرد
003633.jpg
گروه سياسي روز گذشته مراسم تحليف بازرسان سازمان بازرسي كل كشور بهانه اي شد تا رئيس مجلس و رئيس اين سازمان به ارائه ديدگاه هاي خود درباره مقوله بازرسي بپردازند. حداد عادل در اين مراسم تصريح كرد: بازرسي نبايد جرأت را از مديران بگيرد. رئيسي نيز در اين جلسه به انتقاد از موازي كاري دستگاه  هاي نظارتي پرداخت.
رئيس مجلس ناآگاهي از قوانين، نبود قوانين كافي و ناهماهنگي برخي قوانين را از مهمترين موارد منجر به تخلف خواند و خطاب به بازرسان سازمان بازرسي گفت: فقط به فكر كشف خطاي خطاكاران نباشيد، بلكه به همان اندازه به مشكلات ساختاري نيز توجه كنيد. حداد عادل ادامه داد: ما نبايد به ذائقه عامه مردم كه بيشتر به اعلام اسامي متخلفان علاقه دارند، بپردازيم. ما به عنوان كساني كه مي خواهيم كشور را اداره كنيم، بايد بپرسيم چه اتفاقي افتاده كه اين مشكل به وجود آمده و با پيگيري اين مشكلات را برطرف كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بازرسي را از جهاتي شبيه امتحان از دانش آموز دانست و افزود: يكي از اهداف امتحان، كشف ضعف دانش آموز است، اما از طرف ديگر امتحان مي تواند ضعف نظام آموزشي را شناسايي كند. بنابراين بازرسي تيغ دودم است.
در بازرسي تنها به دنبال فرد و وسوسه هاي شيطاني يا عدم تدين نباشيد و به فكر عواملي باشيد كه اين سرازيري را براي خطا فراهم كرده است.
انتقاد نيازي از موازي كاري نظارتي
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اگر مي خواهيم نابساماني ها را سامان دهيم و بند ج اصل 44 قانون اساسي يعني خصوصي سازي و سرمايه گذاري به خوبي اجرا شود، بايد نظارت قوي و كارآمد در كشور حاكم شود و از تداخل و موازي كاري جلوگيري شود.
حجت الاسلام نيازي نيز در اين مراسم افزود: يكي از مسايلي كه در دوره جديد با جديت دنبال كرديم، مقوله كارآمدي نظارت بوده است؛ زيرا يكي از سياست هاي كلي نظام كه در مجمع تشخيص مصلحت به تصويب رسيده است، موضوع كارآمد كردن امر نظارت و بازرسي و جلوگيري از تداخل و موازي كاري دستگاه هاي نظارتي كشور بوده است.وي در ادامه با اشاره به تهيه طرحي براي تشكيل شوراي عالي نظارت، از رئيس مجلس شوراي اسلامي تقاضا كرد تا سياست واحدي اعمال شود و جلوي موازي  كاري گرفته شود.
وي ادامه داد: بر روي اين طرح چند ماه كار شده است و اكنون آماده بررسي در جلسه آينده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي است كه اميدواريم در اين جلسه به نتيجه برسيم.
وي در ادامه به تعامل با ديوان محاسبات كشور و مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: اوج همكاري سازمان با مجلس در همين دوره است و علي رغم مشكلات و محدوديت هاي موجود، بسياري از كارهايي كه در سازمان بازرسي تهيه مي شود به كميسيون اصل 90 مجلس ارجاع مي شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:
تحريم احتمالي ايران كم شدت و ناپايدار خواهد بود
003636.jpg
گروه سياسي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت وگويي با ايسنا به تحليل تحريم هاي احتمالي عليه ايران پرداخت و اين گونه نتيجه گيري كرد كه هرگونه تحريم احتمالي ايران كم شدت و ناپايدار خواهد بود.
محسن رضايي نبود توافق در مذاكرات اخير ميان لاريجاني و سولانا را مخالفت آمريكا ذكر كرد و گفت: آمريكايي ها با اين كه در جريان پيشرفت مذاكرات بودند، در دقيقه 90 مخالفت كردند و خواهان ارجاع پرونده به شوراي امنيت شدند.وي در ادامه به حركت تحريم هايي كه آمريكا در سر دارد اشاره كرد و گفت: 1+5 بر روي نوعي تحريم با نام تحريم كم شدت توافق دارند. همانند آنچه براي كره شمالي تصويب شد. رضايي وقوع اعمال اين تحريم ها را در هفته آينده بعيد ندانست. وي در ادامه پيش بيني كرد كه قطعنامه آتي شوراي امنيت عليه ايران ضمن خواست از ايران براي ادامه گفت وگو، چند تحريم موفق نيز صادر شود. وي در ارائه پيش بيني خود گفت: در عمل چند ماه پس از تحريم و قطعنامه عملا قطعنامه كنار مي رود و شكست مي خورد.
جان بولتون، سفير آمريكا نيز روز گذشته به تحريم ايران تهديد كرد و گفت اگر ايران به فعاليت هسته اي خود ادامه دهد، با تحريم هاي مشابه كره شمالي مواجه مي شود. خبرگزاري رسمي چين اين خبر را اعلام و ايسنا نيز به آن اشاره كرد كه نماينده آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل به ايران اخطار داده به آنچه برسركره شمالي مي آيد، توجه كند. بولتون اما اشاره نكرد كه چقدر پرونده ايران و كره شمالي متفاوت است. كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا نيز به خبرگزاري فرانسه گفته آمريكا قصد اقدام يك جانبه عليه ايران را ندارد چون به منزوي شدن آنها منتهي مي شود و تلاش هاي آمريكا يك حركت چندجانبه و با كمك متحدان آمريكا درجهت محدود كردن ايران است.
اين كه آمريكا چقدر مي تواند متحدان جدي براي فشار به ايران را با خود همراه كند، بحث ديگري است. روسيه كشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و از اصلي ترين متحدان هسته اي ايران به اين نتيجه رسيده كه ايران در برابر كره شمالي بسيار باارزش است و روسيه اجازه تحريم ايران را نمي دهد.
خبرگزاري مهر به تحليلي از روزنامه دولتي كامرسانت روسيه اشاره كرده كه در آن هرگونه تحريم ايران براي روسيه را غيرممكن خوانده است. خبرگزاري فارس نيز به برنامه اي در موسسه تحقيقاتي واشنگتن اشاره كرد كه گري سايمور، مدير آينده مطالعات شوراي روابط خارجي در آن گفته در صورت شكست ديپلماسي در برابر ايران، گزينه هاي باقيمانده جذاب نخواهد بود؛ چراكه چين و روسيه در برابر اقدامات تنبيهي مقاومت مي كنند.

باشگاه احزاب
فهرست جامعه مدرسين مشترك
با جامعه روحانيت
سخنگوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم خبر داد كه تشكل متبوعش فهرست انتخاباتي خود را براي انتخابات خبرگان بعد از بررسي صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان منتشر مي كند. غروي در گفت و گو با ايسنا، هم چنين درباره مباحث مطرح شده در ارتباط با اختلاف فهرست جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز بر سر قرار گرفتن نام حسن روحاني در ليست اين جامعه به گفتن اين نكته بسنده كرد كه در حال حاضر ليست ما صد درصد با جامعه روحانيت مبارز تهران مشترك است.
ارائه فهرست مجمع روحانيون
سيد عبد الواحد موسوي لاري ،سخنگوي مجمع روحانيون مبارز درباره  احتمال ارائه نشدن فهرست انتخاباتي از سوي اين تشكل روحاني براي انتخابات خبرگان، گفت: اگر به دليل شركت نكردن افرادي كه مدنظر مجمع هستند و يا رد صلاحيت هاي گسترده احتمالي، كانديدايي برايمان باقي نماند، طبيعتاً فهرستي هم نخواهيم داشت.
ثبت نام شوراي شهري ها
حسن بيادي سخنگوي جمعيت آبادگران جوان، با اعلام اين كه در انتخابات دور سوم شوراها ثبت نام مي كند، از احتمال ثبت نام بيش از نيمي از اعضاي فعلي شوراي شهر تهران در اين انتخابات خبر داد.

اخبار كوتاه
رئيس جمهوري فردا به ورامين مي رود
گروه سياسي - رئيس جمهوري در ادامه سفرهاي خود به شهرستانهاي استان تهران، در ماه مبارك رمضان ، فردا به شهرستانهاي ورامين و پاكدشت از شهرستانهاي واقع در جنوب شرقي استان تهران سفر خواهد كرد. محمود احمدي نژاد در اين ماه با سفر به شهرستانهاي كرج، دماوند، فيروزكوه، نظرآباد، ساوجبلاغ ،شهريار و رباط كريم ضمن آشنايي با مشكلات خاص اين مناطق، در جمع پرشور مردم اين شهرستانها به ايراد سخنراني پرداخت. رئيس جمهوري قرار است در ادامه ماه مبارك رمضان با مردم ديگر شهرستانهاي استان تهران ديدار كند. خبرگزاري فارس هم چنين از ديدار و گفتگوي رئيس جمهوري با آيت الله مجتهدي در خانه وي در تهران خبر داد . آيت الله مجتهدي در اين ديدار از ساده زيستي و مبارزه رئيس جمهور با مفاسد اقتصادي و اداري و از تلاش وي براي حفظ بيت المال تقدير كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني:
اجازه ندهيم دشمنان به تفرقه ها دل خوش كنند
گروه سياسي اكبر هاشي رفسنجاني با بيان اهميت انتخابات آتي مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي گفت: بايد زمينه هاي مشاركت مردم را بيشتر كرد. به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام ، هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي فرهنگيان با تحليل شرايط خارجي و داخلي كشور، اظهار داشت: آنچه كه مي تواند ما را مانند ??سال گذشته، از بحرانها و مقاطع سخت عبور دهد، وحدت و انسجام ملي است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بايد با همدلي، همكاري و انسجام ملي اجازه ندهيم، دشمنان با خيال خام خود به تفرقه ها دل خوش كنند. وي با مهم دانستن تعميق مسايل فرهنگي در جامعه افزود: نسل جديد، سوالات مهمي درباره موضوعات داخلي و بين المللي دارد و بايد با روشنگري و ارايه منطقي مسايل، به پرسشهاي آنها جواب داد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به سوابق مبارزاتي و انقلابي جامعه اسلامي فرهنگيان اشاره كرد و گفت: تشكل هاي اسلامي منشأ خدمات ارزنده اي براي نظام و مردم بوده اند.

رئيس قوه قضائيه: اسرائيل به بن بست رسيده است
گروه سياسي محمود  هاشمي  شاهرودي جنايات اخير رژيم صهيونيستي در آستانه روز جهاني قدس را ناشي از به بن بست رسيدن و استيصال اين رژيم در مقابله با مقاومت مشروع ملت فلسطين برشمرد.رئيس قوه قضائيه كه صبح ديروز در جلسه مسئولان عالي قضائي سخن مي گفت، افزود: روز جهاني قدس به عنوان نماد ايجاد وحدت و ضرورت تقويت مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس از سوي مسلمانان جهان و در واقع منشوري عملي در راه مقابله با اشغال قدس شريف است كه از سوي رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران به يادگار مانده است.

سفر وزير اطلاعات به عراق
گروه سياسي - وزير اطلاعات در سفر به كشور عراق و ديدار   با مشاور امنيت ملي اين كشور درباره توافقنامه امنيتي و همكاري اطلاعاتي با دولت عراق بحث و گفت وگو كرد. وزارت كشور عراق در بيانيه اي كه خبرگزاري فرانسه آن را منتشر كرده است اعلام كرد كه دو كشور ايران و عراق تيمي كاري را براي اجرايي كردن توافقنامه امنيتي  امضا شده بين دو طرف ، تشكيل مي دهند. در اين بيانيه به نقل از خبرگزاري فرانسه آمده است كه اين تيم كاري با تدوين ساز و كارهاي مناسب ، راههاي همكاري امنيتي و اطلاعاتي بين دو كشور را تقويت مي كند. الربيعي از بحث درباره توافق مذكور و نقش ايران در عراق خودداري كرد و به خبرگزاري فرانسه گفت: مايل نيستم درباره اين مسائل اظهار نظر كنم. موفق الربيعي در گفت ژوگوي ماه گذشته خود با شبكه خبري سي.ان.ان. اخبار مربوط به دست داشتن ايران در خشونت ژهاي عراق را رد كرد.
الربيعي تجهيز مبارزان را با فناوري تسليحاتي ويژه توسط ايران را رد كرد. سفارت آمريكا در عراق نيز درباره نزديك شدن روابط امنيتي و اطلاعاتي ميان ايران و عراق اظهار نظر خاصي نكرد.

يادداشت
تحليلي بر فاجعه رمضان
روح خارجي گري، انفكاك تعقل از تدين است
دكتر محسن اسماعيلي
گفته شد بيش از گفتگو درباره قتل علي (ع) و آن كه علي را كشت، اين بحث مفيد و سازنده است كه او را چه كشت؟ از نظر شهيد مطهري بايد بگوييم جمود و خشك  مغزي و خشكه مقدسي بود كه موجب آفرينش فاجعه اي به بزرگي ترور علي عليه  السلام در محراب عبادت شد و اين همان خطري است كه همواره جوامع بشري را تهديد مي كند. براي درك اهميت اين خطر بزرگ بايد در نظر داشت كه تعقل و تدين دو بال براي پرواز فرد يا جامعه به سوي خوشبختي و كمال است.
بديهي است كه پرواز با هيچ يك از اين دو بال، به تنهايي، انجام شدني نيست. همانگونه كه حذف دين ورزي از زندگي بشر، به بهانه خردمندي خيانت به او و پرتاب انسان به قعر بدبختي هايي است كه نمونه آن را امروزه در غرب شاهد هستيم، ناديده گرفتن خردورزي با شعار دين داري هم آثار نكبت باري در پي خواهد داشت. بالاتر اينكه در مقايسه آثار شوم اين دو، بدون ترديد تمسك به ظواهر دين منهاي تفكر و انديشه داراي عواقب وحشتناك تري است. در نصوص ديني هم اصالت با عقل و تعقل سنت و حتي ميزان ارزش دينداري افراد با اندازه خردورزي آنان سنجيده مي شود. آنان كه به اسم دين بديهيات و داده هاي عقلي را انكار مي كنند، نه تنها خود به گوهر دين دست نيافته  اند، كه با ارائه چهره اي زشت از بزرگ ترين نعمت الهي مانع گرايش دلهاي پاك به آن مي شوند و چه خيانتي بالاتر از اين؟! اينان با توقف در ظواهر احكام از اهداف دين دور شده و بلكه عليه آنها اقدام مي كنند و خوارج جلوه بارز چنين مردماني بوده اند. ابن ابي الحديد مي گويد: اگر مي خواهيد بفهميد كه جمود و جهالت چيست، به اين نكته توجه كنيد كه اينها وقتي قرار گذاشتند اين كار را بكنند، مخصوصا شب نوزدهم رمضان را انتخاب كردند. گفتند: ما مي خواهيم خدا را عبادت بكنيم و چون مي خواهيم امر خيري را انجام بدهيم، پس بهتر اين است كه اين كار را در يكي از شبهاي عزيز قرار بدهيم كه اجر بيشتري ببريم (مجموعه آثار، ج 21، ص 93).
اين چنين است كه شهيد مطهري جوهره خارجي  گري را جداسازي عقل از دين دانسته و هشدار مي دهد كه انفكاك تعقل از تدين را كه همان روح خارجي گري است ، هنوز هم زنده و خطرناك مي بيند. ايشان تصريح مي كند مذهب خارجي گري با اينكه ديري نپاييد اما روحش در تمام قرون و اعصار اسلامي جلوه گر بوده است تا اكنون كه عده اي از نويسندگان معاصر و روشنفكر دنياي اسلام نيز طرز تفكر آنان را به صورت مدرن و امروزي در آورده اند و با فلسفه حسي پيوند داده اند (مجموعه آثار، ج 16، ص 333).
عجيب اينكه از نگاه مطهري حتي مكتب اخباري گري در ميان شيعيان هم متأثر از روح خارجي گري است (همان) و اين دو جريان خيلي شبيه يكديگر هستند ! (مجموعه آثار، ج 21، ص 111).
خالي كردن آموزه ها و گرايش هاي ديني از بن مايه هاي عقلي، گرفتن روح از بدن و ميراندن آن است؛ همان كاري كه كليسا كرد و همه اديان، و از جمله اسلام، هنوز هم كه هنوز است تاوان آن را مي پردازند. براي همين است كه در قرآن و ساير متون ديني اين همه بر تعقل و تدبر پافشاري شده است. دانشمند فرزانه دوران ما استاد محمدرضا حكيمي، كه خدايش به سلامت دارد، سال هاست با طرح نظريه اهداف دين و احكام دين هشدار داده و مي دهد كه بايد از تحجرگرايي و جمود بر ظواهر احكام و غافل ماندن از اهداف تشريع آنها برحذر بود. گرفتار آمدن در چنين دامي موجب آن مي شود كه با تحول زمان و نيازهاي آن، احكام ديني نه تنها از فلسفه تشريع خود دور گردند، كه به ضد خود تبديل شده و بهانه اي به دست بدخواهان دهد تا اسلام را متهم به ناكارآمدي و عدم پاسخ گويي به نياز بشر كنند؛ گناهي كه بخشودني نيست.

استعفاي جمعي از مديران دولتي براي فعاليت
در انتخابات شوراها
گروه سياسي برخي از مديران دولتي از جمله مهرداد بذرپاش مشاور جوان رئيس جمهور و علي ذبيحي مشاور رئيس جمهور در امور نيروي انساني از سمتهاي خود استعفا دادند ؛ هرچند گفته شد استعفاي ذبيحي پذيرفته نشده است.
در پي استعفاي مهرداد بذرپاش مشاور جوان رئيس جمهور و رئيس گروه مشاوران جوان ، محمود احمدي نژاد با استعفاي وي موافقت كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري متن كامل موافقت رييس جمهوري با استعفاي بذرپاش به اين شرح است:
بسمه تعالي
جناب آقاي بذرپاش
حضور شما در دولت بسيار مغتنم بود و اميدوارم در آينده نيز دولت بتواند از توان شما بهره ببرد.
با اعلام موافقت با استعفاي جنابعالي، از خداوند منان مي خواهم در تمام عرصه ها موفقيت و سربلندي را براي شما و همه جوانان ميهن اسلامي مقدر و مقرر فرمايد.
بذرپاش هم در متن استعفاي خود با اشاره به اهميت انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا خطاب به رئيس جمهوري آورده است: اگرچه دوران مشاورت شما براي بنده دوراني پرافتخار بود اما خواهشمندم براي پرهيز از هرگونه شائبه استفاده از موقعيت و امكانات دولتي اجازه دهيد تا از مشاورت حضرتعالي استعفا دهم . فارس هم از استعفاي علي ذبيحي مشاور رئيس جمهور در امور نيروي انساني از سمت خود خبر داد. هنوز اطلاع دقيقي از علت اين استعفا در دست نيست.
بر پايه برخي گزارشها در روزهاي آينده، تعدادي از مشاورين و مديران ارشد دولت به منظور شركت در فعاليتهاي انتخاباتي از سمت هاي خود استعفا خواهند داد .

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |