سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۱ - Oct 17, 2006
صبح روز گذشته در پايتخت رخ داد
گروگانگيري يك ساعته در عكاسي
جوان مسلح پشت به درعكاسي ايستاده بود و با ورود غافلگيرانه پليس قبل از آنكه قادر به هرگونه عكس العملي باشد، خلع سلاح شد
محل وقوع گروگانگيري
003654.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: جوان 24 ساله اي كه همه سرمايه اش را با عضويت در شركت هرمي گلدكوئيست از دست داده بود، براي پس گرفتن پولش كارمندان يك عكاسي در بلوار فردوس را گروگان گرفت.
گروگانگيري يك ساعته در غرب پايتخت
عقربه هاي ساعت 10و۳۵ دقيقه را نشان مي  داد كه مرد جوان پا به داخل يك عكاسي در بلوار فردوس گذاشت. سه كارمند عكاسي در حال گپ زدن با يكديگر بودند كه متوجه ورود او شدند. مرد ناشناس به محض ورود به عكاسي در را پشت سرش بست وبا خارج كردن كلت كمري از جيبش به طرف كارمندان عكاسي نشانه رفت.در حالي كه كارمندان عكاسي شوكه شده بودند،مرد ناشناس از آنان خواست تا در گوشه اي از عكاسي كنار يكديگر جاي بگيرند. با بسته شدن در ورودي عكاسي هيچ كس قادر به ورود و خروج نبود ومرد مهاجم با اطمينان از اينكه كسي نمي تواند با ورود ناگهاني خود او را غافلگير كند خطاب به گروگانهايش گفت:" به سرعت 3 ميليون تومان به من بدهيد در غير اين صورت اين آخرين دقايق زندگي شماست و هر سه نفرتان را خواهم كشت."
كارمندان عكاسي وحشتزده به مرد مهاجم گفتند كه اين مقدار پول در حال حاضر در صندوق مغازه وجود ندارد وبراي تهيه آن بايد با صاحب كار خود تماس بگيرند. ولي مردناشناس در حالي كه با دقت حركات سه گروگان خود را زير نظر داشت، مشغول وارسي وسايل داخل مغازه شد. هر لحظه كه سپري مي شد تهديدات مرد مهاجم قوت مي گرفت وسه گروگان كه جان خود را در خطر مي ديدند با ايما واشاره به يكديگر نقشه اي طرح ريزي كردند تا بتوانند از تهديدات مرد مسلح رهايي يابند.آنان سعي كردند با ايجاد سروصدا و بحث كردن با مرد مهاجم حواس او را پرت كنند ودر همين اثنا، پسر 19ساله اي كه جوانترين كارمند آن عكاسي محسوب مي شد، دستگاه تلفن را كه در فاصله اي اندك از او قرار داشت به سوي خود كشيد وبا مركز فوريتهاي پليسي 110 تماس گرفت. دو كارمند در حاليكه از شدت هيجان رنگ از چهره هايشان پريده بود به بحث با مرد مهاجم ادامه دادند تا پسر 19 ساله در مكالمه اي كوتاه به پليس بگويد كه در وضعيت خطرناكي قرار دارند.
حضور غافلگيرانه پليس
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت:" بلافاصله بعد ازاين اطلاع رساني تيمهاي عملياتي پليس براي نجات گروگان ها به محل اعزام شدند.در فاصله چند دقيقه تمام منطقه تحت محاصره پليس در آمد.جوان مسلح پشت به درعكاسي ايستاده بود كه ناگهان با ورود غافلگيرانه پليس قبل از آنكه قادر به هرگونه عكس العملي باشد خلع سلاح شد."
محمد تورنگ در ادامه توضيحات خود در خصوص اين گروگانگيري يك ساعته گفت:"در اولين تحقيقات پليسي معلوم شد كه مرد مهاجم كه شكرالله نام دارد، از يكي از شهرهاي جنوبي كشور به پايتخت آمده واقدام به ارتكاب اين گروگانگيري كرده است."
اين متهم 24 ساله در ادامه بازجويي ها مدعي شد:" يكسال قبل صاحب اين عكاسي با ترفند مرا به جلسه اي كشاند كه در آنجا با چرب زباني ودادن وعده و وعيد از آينده اي رويايي مبلغ 3 ميليون تومان از من اخذ كرد تا عضو شركت هرمي گلدكوئست شوم. من نيز وعده هاي فريبانه اين مرد را باور كردم ومبلغ مورد نظر را به او دادم ولي اكنون بعد از گذشت يكسال ونيم از آن ماجرا هيچ درآمدي كسب نكرده و تمام سرمايه       ام را براي رسيدن به اين روياي طلايي از دست داده ام .
در اين مدت هربار از مالك مغازه خواستم تا پولم را بازگرداند، بي توجهي كرد. تا اينكه چند روز پيش از شهرستاني كه در آن اقامت دارم يك كلت اسباب بازي شبيه اسلحه واقعي خريداري كرده وبه تهران آمدم تا با تهديد بتوانم سرمايه از دست رفته ام را پس بگيرم." محمد تورنگ در خصوص ادعاي اين متهم گفت" تحقيقات اوليه پليسي در خصوص عضويت صاحب مغازه در شركت هرمي گلدكوئيست به نتيجه مثبت نرسيده است ولي بررسيهابه طور دقيق بر روي ادعاي اين متهم وكشف انگيزه اصلي ارتكاب اين گروگانگيري توسط پليس ادامه خواهد يافت."
توصيه
محمد تورنگ در خاتمه به هموطنان توصيه كردبه دليل اينكه شاهد وقوع جرايم جنايي در روند كار اين شركتهاي هرمي بوده ايم و بارها زندگي اعضاي اين شركت ها تحت تهديد هاي جدي قرار گرفته وكدورت هاي زياد خانوادگي در پي اين فعاليت ها رخ داده است.
هموطنان ازشركت در اين برنامه ها خودداري كنند.

كلاهبرداري ميليوني با عنوان جعلي
سردار زارعي
003648.jpg
گروه حوادث- كلاهبرداري كه با سوء استفاده از عناوين سازمانها و نهادهاي انتظامي و امنيتي، يك ميليارد و 50 ميليون ريال اخاذي كرده بود، توسط پليس بازرسي ويژه فرماندهي انتظامي استان تهران دستگير شد.
در يكي از روزهاي شهريور ماه، مردي با مراجعه به بازرسي ويژه فرماندهي انتظامي استان تهران از اخاذي فردي كه عنوان دولتي داشت، خبر داد و مدعي شد: شخصي به نام رضا ــ م با معرفي خود به عنوان يكي از ماموران نيروهاي امنيتي و تهديد اسلحه اقدام به زورگيري از شهروندان مي كند.
پس از كسب اين خبر، اكيپي از ماموران بازرسي ويژه استان مسئول پيگيري پرونده شدند و با انجام تحقيقات ويژه ، منزل مرد كلاهبردار را شناسايي و با تعقيب و مراقبت هاي خاص، وي را دستگير كردند.
سردار زارعي- فرمانده انتظامي استان تهران- با اعلام اين خبر گفت: ماموران پليس در بازرسي از خانه اين مرد ، 17 فقره مدارك شناسايي و تحصيلي كشف كردند و به اين ترتيب طي تماس با افرادي كه از آنها اخاذي شده بود، پي بردند كه رضا ــ م با عنوان اين كه مي تواند از سهميه يكي از نهادهاي انقلابي براي پذيرش فرزندان آنان جهت قبولي در دانشگاههاي مختلف كشور اقدام كند، از هر نفر مبلغ 10 ميليون تومان اخاذي كرده است.
بنا بر بررسي هاي صورت گرفته، متهم با استفاده از اين شيوه از 15 نفر مبلغ 150 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.

شاهد 4ساله قاتل مادرش را شناخت
گروه حوادث- قاتل زن جوان كه ادعا مي كرد بي گناه است وقتي مقابل دختربچه 4 ساله كه تنها شاهد جنايت بود قرار گرفت پرده از راز قتل زن جوان برداشت.
وقوع حادثه
شامگاه 15 شهريورماه ساكنان آپارتماني در كوي لادن در منطقه برخوار و ميمه از توابع اصفهان متوجه گريه هاي كودك 4 ساله يكي از همسايگان شدند.آنها زماني كه گريه هاي كودك شدت بيشتري گرفت به در خانه آنها رفتند اما با در بسته رو  به رو شدند. به همين خاطر موضوع را به پليس اطلاع دادند. با حضور ماموران كلانتري 13 برخوار و ميمه در محل حادثه آنها دريافتند كه احتمالا حادثه اي براي زن صاحبخانه به نام نجمه روي داده است. بنابراين با دستور قضايي وارد خانه شدند و در كمال ناباوري با جسد بي جان نجمه كه ظاهرا با روسري خفه شده بود رو به رو شدند.
با كشف جسد اين زن دختر 4 ساله كه تنها شاهد حادثه بود تحت بازجويي قرار گرفت اما وي نتوانست كمكي به ماموران كند.به اين ترتيب ماموران براي كشف راز اين جنايت تحقيقات گسترده اي را آغاز كردند و در اين بررسي ها به مرد 41 ساله اي به نام احمد - ع كه در دولت آباد زندگي مي كرد مظنون شدند. اين مرد با همسر قرباني داراي مشكلات مالي بود و احتمال مي رفت در جنايت نقش داشته باشد.
بدين ترتيب احمد با دستور قضايي به اداره آگاهي فراخوانده شد و در حالي كه سعي مي  كرد با خونسردي نشان دهد هيچ گونه دخالتي در كشته شدن زن جوان نداشته است ماموران او را مقابل تنها شاهد اين جنايت قرار دادند. دختر 4ساله به محض ديدن احمد، خود را وحشتزده به آغوش پدرش انداخت و همين باعث شد تا احمد لب به اعتراف گشوده و به جزئيات جنايت تكان دهنده اش بپردازد.
وي مدعي شد: هشت ماه قبل مقداري وسايل و مصالح ساختماني به شوهر نجمه فروختم و چندبار براي گرفتن طلبم به سراغش رفتم اما به نتيجه نرسيدم و به شدت خشمگين شدم. آن شب ( 15 شهريور ) تصميم گرفتم به هر شكل ممكن، پولم را بگيرم اما وقتي به در خانه آنها رفتم تنها نجمه و دخترش در خانه بودند. نجمه وقتي مرا ديد با من درگير شد و در نتيجه، او را هول دادم كه سرش به كاشي خورد و بيهوش شد. چند لحظه بعد، روسري اش را دور گردنش گره زدم و وقتي مطمئن شدم ديگر نفس نمي كشد از آنجا فرار كردم.
بنا بر اين گزارش، متهم صبح ديروز به بازسازي صحنه جنايت پرداخت و قرار است پس از تكميل تحقيقات، به صورت فوق العاده محاكمه شود.

عامل جنايت در سينما بهمن
داراي مشكل رواني است
003651.jpg
گروه حوادث- بازپرس چهارم دادسراي امور جنايي تهران متهم پرونده جنايت در سينما بهمن را داراي مشكل رواني معرفي كرد.
ساعت 16 و 30 دقيقه سه شنبه پليس 110 از وقوع درگيري خونين در سينما بهمن تهران مطلع شد. پسر جواني كه چاقو به دست داشت به دو كارمند سينما حمله ور شده و آنها را به شدت زخمي كرده بود. پس از اعلام اين گزارش بلافاصله ماموران كلانتري 148 انقلاب در محل حاضر شدند و تحقيقات خود را آغاز كردند. پليس بعد از ورود به سينما ابتدا مصطفي جواني كه به كارمندان حمله ور شده بود را دستگير كردند و در همين حين آمبولانس هاي امداد به سينما بهمن رسيده و 2 مجروح حادثه به نام هاي اكبر و فامق را به بيمارستان انتقال دادند. تلاشهاي پزشكي براي نجات فامق كه 38 سال داشت و از ناحيه سينه مجروح شده بود بي ثمر باقي ماند و اين مرد بي گناه جان باخت. با مرگ فامق پرونده وارد مرحله جديدي شد و بازپرس بهروز هنرمند رئيس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ به محل جنايت مراجعه كردند.
شاهدان به پليس گفتند: ما منتظر شروع فيلم بوديم و دقايقي به بازشدن درهاي سالن سينما مانده بود كه مسئول گرفتن بليت روي صندلي اش نشست. او در حال گرفتن بليت ها بود كه در همين حين پسر جواني وارد سينما شد. وي بليت خود را داد اما همين كه كارمند سينما بليت او را پاره كرد پسر جوان چاقو را درآورد و كارمند سينما را به شدت مجروح كرد. يكي ديگر از كارمندان سينما به ياري همكار مجروحش آمد كه او نيز از تيزي چاقوي مرد مهاجم بي نصيب نماند. مرد مهاجم بعد از مجروح كردن دو كارمند به سوي مردم حمله كرد تا آنها را نيز بزند اما تعداد تماشاچيان زياد بود و او را دستگير كردند. بر پايه آخرين اخبار در خصوص اين پرونده نظريه قطعي پزشكي قانوني درخصوص جنون اين متهم به دادسراي جنايي ارسال شده است. روز گذشته بازپرس هنرمند در مورد اين پرونده جنايي گفت: تا انجام معاينه دقيق متهم در زندان رجايي شهر در بازداشت خواهد ماند. وي گفت: طبق شواهد اين متهم به قتل داراي مشكل رواني است ولي نظريه پزشكي قانوني تاكنون به شعبه ارسال نشده است.
آدم ربايي 115 ميليوني با پرداخت 30 ميليون خاتمه يافت
گروه حوادث- آدم ربايان 115 ميليون توماني كه در ازاي دريافت 30 ميليون تومان، گروگان خود را رها كردند، تحت تعقيب پليس تهران قرار گرفتند.
ماجراي اين آدم ربايي شامگاه 21 مهر زماني فاش شد كه پدر يك پسربچه 6 ساله به نام علي كه به همراه او براي شركت در مراسم احيا به مسجد رفته بودند، متوجه ناپديدشدن فرزندش شد. درست در همين هنگام ربايندگان با تلفن پدر علي تماس گرفتند و در قبال آزادي فرزندش مبلغ 115 ميليون تومان درخواست كردند. پدر علي بلافاصله پليس را در جريان ماجرا قرارداد و با تشكيل پرونده اي در اين زمينه، ماموران دايره 11 اداره آگاهي تهران مسئول رسيدگي به اين پرونده شدند. آنها در نخستين اقدام همه تماس هاي آدم ربايان را تحت كنترل قرار دادند تا شايد بتوانند ردي از ربايندگان پسربچه 6 ساله به دست آورند.
اين در حالي بود كه صبح ديروز پدر علي 6 ساله به اداره آگاهي رفت و به ماموران گفت عصر يكشنبه درپي تماس هاي تلفن ربايندگان با آنها قرار ملاقات گذاشتم و در ازاي پرداخت 30 ميليون تومان فرزندم را تحويل گرفتم. بر پايه اين گزارش، با آزادي علي، همچنان تحقيقات پليس براي شناسايي ربايندگان ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |