سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۱ - Oct 17, 2006
ليگ دوباره به راه افتاد
دربي بزرگ نصف جهان
لشگر سرخ در مقابل دايي
عكس: مجتبي جانبخش
003639.jpg
پرسپوليس با آرامش و تمرينات مستمر و آمادگي كامل به ديدار سايپا و يك بازيكن باسابقه ملي يعني علي دايي مي رود. جدال دايي با لشگر سرخ ديدني است، آنها چند سالي است در اين تقابل به فكر شكست يكديگر بوده اند.

گروه ورزشي حسن حيدري: فوتبال ليگ برتر بعد از يك وقفه كوتاه مدت دوباره به راه مي افتد با اين تفاوت كه اين بار در هفته ششم قرار است بازي ها بطور كامل برگزار شود. مشكل نور ورزشگاه ها نيز در اين مدت برطرف شد تا بازيهاي ليگ برتر بطور منظم دنبال شود.
در زمان تعطيلي ليگ برتر اتفاقات متعددي رخ داد كه تيمها نيز از آن متاثر شدند. تحولات گسترده در باشگاه استقلال و رفتن ناگهاني ورنر لورنت از جمله اين حوادث بود كه بايد از اين به بعد شاهد تبعات آن بود كه چه تاثير مثبت و منفي بر روند كار دو تيم استقلال و سايپا خواهد گذاشت.
سايپا در مهمترين بازي هفته امشب به مصاف پرسپوليس مي رود. شايد رفتن لورنت از سايپا براي پرسپوليس سودي در بر نداشت زيرا آنها نمي توانند با آناليز بازيهاي گذشته سايپا به برداشت درستي از اين تيم برسند. علي دايي با انديشه هاي تازه خود قطعا تركيب متفاوتي را مقابل تيم سابقش به ميدان مي فرستد. سايپا اكنون با يازده امتياز در صدر جدول قرار دارد و مي خواهد موقعيت خود را در صدر جدول حفظ كند. سايپا در اين بازي ابراهيم شكوري و محسن ارزاني را بدليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد.
از سوي ديگر پرسپوليس كه در هفته هاي اخير روي جاده پيروزي گام برداشته سعي در تداوم اين جريان دارد. لشگر سرخ به مصاف دايي مي رود. پرسپوليس با حضور مجدد الونگ الونگ و بهبودي نيكبخت واحدي براي كسب سومين پيروزي متوالي به جنگ سايپا مي رود. ابراهيم اسدي تنها بازيكن غايب پرسپوليس در اين ديدار بشمار مي رود كه بدليل مصدوميت از همراهي تيمش محروم است. پرسپوليس در جدول رده بندي با 9 امتياز در مكان سوم قرار دارد. در اصفهان دربي اين شهر بين تيمهاي سپاهان و ذوب آهن برگزار مي شود. بوناجيچ مربي سپاهان در اين بازي قصد دارد با شيوه تهاجمي و با سه مهاجم شفيعي، كريمي و نوري به ميدان رود. در مقابل تيم ذوب آهن كه در اين فصل نتايج خوبي نداشته در مصاف با همتاي اصفهاني خود با آسيب ديدگي 6 بازيكن مواجه است كه اين موضوع كربكندي را براي تركيب نهايي تيم دچار مشكل خواهد كرد. در حال حاضر سپاهان با 7 امتياز در مكان ششم جدول قرار دارد.
در شيراز برق ميزبان استقلال اهواز است. اهوازي ها در اين بازي  ميرزاپور، مصطفي بيژني و مجتبي شيري را بدليل آسيب ديدگي در اختيار ندارند. در آن سوي ميدان ذوالفقارنسب با تمام قوا مي خواهد نتيجه اين بازي را به سود خود تغيير دهد تا اين تيم به دومين پيروزي خود در اين فصل دست يابد. استقلال اهواز با 9 امتياز تيم چهارم جدول است و قطعا حريف آساني براي برق شيراز نخواهد بود.تيم هاي راه آهن و پاس اين هفته بازي حساسي را با يكديگر برگزار مي كنند. اين بازي براي مربيان دو تيم حكم ماندن و رفتن را دارد زيرا به نظر مي رسد كه مربي تيم بازنده در شيب اخراج قرار مي گيرد. همسايه هاي دير آشنا براي پيروزشدن از تمام نيروي خود بهره مي برند. راه آهن با رضوي و پاس با جلالي . راه آهن تنها با يك امتياز در منطقه قرمز جدول قرار دارد و پاس با 4 امتياز دوازدهم است. صباباتري نيز از جمله تيمهايي است كه بواسطه نتايج ضعيف بدست آمده تا پايان هفته پنجم در انتهاي جدول ايستاده و در صورت ادامه اين روند نيمكت صبا نيز با جابجايي هايي روبرو خواهد شد.
صبا در حال حاضر با كمبودهاي بسياري روبرو است .اين تيم همه امكانات يك باشگاه حرفه اي را در اختيار دارد و حتي داراي بازيكنان بزرگي است كه هر كدام مي توانند روي نتايج تيم تاثير بگذارند. صبا امروز در خانه ميزبان مس كرمان است. در اين بازي يدالله اكبري غايب است اما مصدوميت عباسفرد و آ دويج برطرف شده و آنها در خط حمله بازي مي كنند. زاهدي، آلوز و نيك سوزامورا بدليل آسيب ديدگي در تركيب مس قرار ندارند. در ساير بازيهاي امروز فولاد خوزستان ميزبان فجر سپاسي شيراز است. اين بازي براي اولين بار در ورزشگاه تختي اهواز برگزار مي شود كه چمن آن به تازگي عوض شده است.
در مشهد نيز ابومسلم خراسان ميزبان پيكان تهران است. نبرد اين دو تيم هم امتياز در جدول رده بندي وضعيت ميان جدول را شفاف تر خواهد كرد. دو تيم استقلال و ملوان فردا در انزلي به ميدان مي روند.

* هفته ششم ليگ برتر جام خليج فارس
ساعت 20: پرسپوليس سايپا (آزادي)
ساعت 20: سپاهان ذوب آهن (فولادشهر)
ساعت 20: برق شيراز استقلال اهواز (شيراز)
ساعت 20: راه آهن پاس (اكباتان)
ساعت 20: صباباتري مس كرمان (رباط  كريم)
ساعت 20: فولاد خوزستان فجر شهيد سپاسي (تختي اهواز)

برنامه ايران براي مبارزه با دوپينگ
گروه ورزشي براي ارائه خدمات بيشتر به كاروان ورزشي ايران در بازيهاي 2006 دوحه كميته آموزش و پژوهش مبارزه با دوپينگ تشكيل شد.
دو برنامه كوتاه مدت و بلندمدت آموزشي براي بازيهاي دوحه و المپيك 2008 پكن از برنامه هاي كميته آموزش و پژوهش مبارزه با دوپينگ است.
به گفته سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي 10 پزشك متخصص در طب ورزش شامل خانم ها آل نبي، حاكمي و آقايان آشتياني، ثابتي، فرج زاده، مرادي، پورسعيد، شريف، زعيم كهن و احمدخاني به همراه دكتر طاهري دبير ستاد مبارزه با دوپينگ در اين كميته حضور دارند.
اين كميته وظيفه دارد اطلاعات كلي درباره فهرست داروهاي ممنوعه، عوارض استفاده از اين داروها، نمونه گيري، مجازات و مسائل بهداشتي درباره دوپينگ را در قالب بروشور، سي دي و كتاب و وسايل آموزشي به ورزشكاران ارائه دهد.

مقام دوم جهان براي پينگ پنگ باز ايراني در قبرس
گروه ورزشي مسابقات پينگ پنگ بين المللي قبرس كه با حضور 17 تيم از كشورهاي مختلف جهان برگزار شد با نايب قهرماني حميد رضا طاهرخاني در رده سني جوانان (با پيروزي 4 بر 2 مقابل حريف قبرسي) به پايان رسيد. در اين رقابت هاي انفرادي پس از قبرس و ايران، چين و روسيه در رده هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.

تيم ملي دوچرخه سواري ايران عازم آتن شد
گروه ورزشي تيم ملي دوچرخه سواري ايران براي شركت در مسابقات داخل پيست كه در محل برگزاري رقابت هاي دوچرخه سواري المپيك آتن برگزار مي شود،  عازم آتن شد.
تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان قبل و بعد از اين مسابقات در اردوي آمادگي كه به اين منظور در شهر آتن برگزار مي شود، تمرين خواهد كرد. اين اردوها تا 5 آبان ماه در كشور يونان ادامه خواهد داشت.

الشن مرادي قهرمان مسابقات شطرنج اسپانيا
گروه ورزشي الشن مرادي در مسابقات شطرنج اسپانيا كه با حضور 18 استاد بزرگ، 8 استاد بين المللي و 12 استاد فيده برگزار شد به مقام قهرماني با مجموع 7 امتياز دست يافت.
در اين رقابتها كه با حضور 12 كشور جهان در شهر مادريد برگزار شد، شركت كنندگان طي 9 دور به روش سوئيسي رقابت كردند.
مرادي به منظور كسب آمادگي بيشتر براي مسابقات آسيايي دوحه در اين رقابتها شركت كرد.

ايران ميزبان مسابقات قهرماني 2008 بين دانشگاهي دانشجويان جهان
گروه ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي ايران ميزبان مسابقات قهرماني 2008 بين دانشگاهي دانشجويان جهان شد. بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر گفت: در روز پاياني مسابقات هشتمين دوره پيكارهاي بين دانشگاهي 2006 دانشجويان جهان در ايرلند، طي ملاقاتي با دكتر پيتر رئيس فدراسيون بين المللي ورزش دانشجويان و به دليل كسب موفقيت هاي دانشجويان ما در اين رقابتها قرار شد كه ميزباني مسابقات قهرماني 2008 بين دانشگاهي دانشجويان جهان در 4 رشته ورزشي فوتبال،  فوتسال، واليبال و بسكتبال در دو قسمت دختران و پسران در ايران برگزار شود
در مسابقات 2006 ايرلند دانشجويان ايران يك مدال طلا، يك برنز و يك عنوان پنجمي كسب كرد. اين ورزشكاران، ديروز در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفتند.

براي شركت در بازي هاي آسيايي دوحه
كاروان 300 نفره ايران امروز معرفي مي شود
گروه ورزشي- اسامي 230 ورزشكار اعزامي به بازي هاي آسيايي دوحه امروز اعلام مي شود. امروز آخرين فرصت براي معرفي كاروان ورزشي ايران به كميته برگزار كننده بازي هاي آسيايي 2006 خواهد بود.قرار است اسامي 230 ورزشكار، 70 همراه در قالب 25 رشته ورزشي اعلام شود. هرچند هنوز بحث برسر افزايش تعداد شركت كنندگان در رشته هاي ژيمناستيك،  دووميداني و شنا باقي است و وضعيت تيم وزنه برداري نيز مشخص نيست. كميته بررسي اعزام ورزشكاران درحال ارزيابي وزنه برداران غيردوپينگي است تا در اين مورد تصميم بگيرد.

نجف نژاد از مرفاوي حمايت كرد
مقداد نجف نژاد مدير عامل جديد استقلال با حضور در دفتر اين باشگاه طي جلسه اي حمايت قاطعانه خود را از كادر فني استقلال و سر مربي اين تيم اعلام كرد.مدير عامل جديد باشگاه استقلال تهران در دفتر باشگاه استقلال حاضر شد و پس از ديدار با كارمندان اين باشگاه با سر مربي استقلال به گفتگو پرداخت.
نجف نژاد در اين جلسه ضمن تشكر از زحمات كادر فني و تلاش آنان، اعلام كرد هيچ برنامه اي براي تغيير كادر فني استقلال ندارد و هرگونه خبري در اين رابطه را تكذيب مي كند.

خبرهاي فوتبال جهان
برنامه ديدارهاي امشب ليگ قهرمانان اروپا

گروه ورزشي- مريم دري منش: در سومين روز از رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا، امشب هشت ديدار در شهرهاي مختلف اروپا برگزار مي شود. در اولين ديدار در گروه G تيم زسكامسكو ميزبان آرسنال از انگليس خواهد بود. از همين گروه تيم بحران زده هامبورگ در پرتغال ميهمان پورتو است.از گروه E استه اوا بخارست بايد با تيم پرستاره رئال مادريد روبه رو شود و ديناموكي يف در اوكراين ميزبان المپيك ليون از فرانسه است.تيم منچستر يونايتد نيز امشب در گروه F با تيم نه چندان قدرتمند اف.ث.كپنهاگن ديدار مي كند و در همين گروه بنفيكاليسبون ميهمان سلتيك گلاسكو اسكاتلند است.از گروه H نيز دو ديدار برگزار مي شود و ليل فرانسه با آ.ا.ك آتن يونان و اندرلشت بلژيك با آ.ث.ميلان ايتاليا روبه رو مي شود.
فردا شب نيز در همين راستا هشت مسابقه ديگر برگزار خواهد شد.
ابراهيموويچ و خطر محروميت
003642.jpg
در ديدار يكشنبه سري A ايتاليا بين تيم هاي اينترميلان و كاتانيا كالچو، زلاتان ابراهيموويچ مهاجم سوئدي اينتر به سبب پرتاب آب دهان به بازيكن حريف در خطر محروميت قرار گرفت.
در تصاوير تلويزيوني صحنه اي ديده مي شود كه در آن وي به سوتيل بازيكن حريف آب دهان انداخته است.
اين در حالي است كه سال گذشته والتر ساموئل آرژانتيني به دليل همين حركت بر روي پاول ندود از سه جلسه بازي محروم شده بود.
عمل جراحي بر روي جمجمه پيتر چك
003645.jpg
پيتر چك دروازه بان اهل چك تيم فوتبال چلسي لندن، در ديدار تيمش مقابل باشگاه ردينگ از سري مسابقات ليگ برتر انگليس، پس از برخورد با استفان هانت، بازيكن حريف به شدت مصدوم و راهي بيمارستان شد و در آنجا تحت عمل جراحي اعصاب قرار گرفت. گرچه هنوز ارزيابي دقيقي از شرايط وي نشده، اما احتمال مي رود كه مجبور باشد ماهها از ميادين دور مانده و به استراحت بپردازد.لازم به ذكر است كه در همان ديدار كارلو كويچيني دروازه بان ذخيره چلسي نيز دچار آسيب ديدگي شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |