پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۰ - Nov 23, 2006
ليگ منظم، الگوي تعريفي هر فدراسيون است
فوتبال به استقلال، نظم و برنامه نياز دارد
002910.jpg
گروه ورزشي - فوتبال ليگ در قالب حرفه اي به سبك آسيايي ها راه خود را مي رود. تلاطم موجود در فوتبال ما امري است بديهي كه طبيعتاً در مقاطعي كه بحث تيم ملي مطرح مي شود، ارجحيت پيدا مي كند و ليگ را دستخوش تغييرات و تعديلاتي مي كند. بحث فوتبال به عنوان يك پديده اجتماعي بسيار در جامعه ما فراگير است و به همين دليل مشاهده مي كنيم كه تعدادي از مديريت تيمهاي بزرگ و كوچك را مديران دولتي در اختيار دارند و ناخودآگاه حركت و جريان فوتبال به سمتي مي رود كه ذهنيت هاي دولتي در آن وجود دارد. ورزش ما تحت هر شرايطي دولتي است و شايد اگر اينگونه نبود مسئله فدراسيون فوتبال سابق و حال به وجود نمي آمد و اگر دولتي نبود حل نمي شد. اگر از اين منظر به كليت فوتبال نگاه كنيم، خواهيم پذيرفت كه ليگ نيز در مواقعي متأثر از موقعيت هاي تيم ملي است.
اما با برنامه اي كه از سوي دبير فدراسيون اعلام شده است ليگ ديگر دچار وقفه نخواهد شد و اميدواريم برنامه هاي فدراسيون و پلان ترسيم شده يكساله فوتبال به شكلي باشد كه ليگ قالب جداگانه اي داشته باشد و اهميت نظم در آن تعريف شده باشد. اگر ليگ طبق برنامه تنظيم شده پيش برود، بيش از 480 بازيكن و نزديك به 50 مربي و سرپرست و عوامل ديگر برنامه يكساله خود را خواهند داشت. اين اتفاق كمك خواهد كرد تا هر تيم و هر بازيكن و مربي بتواند برنامه هاي خود را با آن هماهنگ كند. روي واژه برنامه متمركز شويد تا بدانيد تا چه اندازه تنش و درگيري و حاشيه سازي را از فوتبال دور مي كند و اين برنامه چه نظم واحدي را در تيمها و اجراي خواسته هايشان به وجود مي آورد.رعايت اصول برنامه ريزي به فوتبال و فدراسيون نيز استقلال بيشتري مي دهد و فضاي روشن تري را جلوي آن قرار مي دهد و كار مديريت را آسان تر مي كند. ليگ برتر با نام زيباي خليج فارس مي خواهد از اين هفته در اين دوره و اين فدراسيون نظم را به معناي واقعي پياده كند، تا تقلب تباني در آن ديده نشود و تماشاگران و تيمها با آن احساس همدردي كنند و نسبت به آن اعتماد پيدا كنند. آنچه امروز در ذات سازمان ليگ كمتر ديده مي شود، استقلال اجراي برنامه هاست كه با اعلام صريح دبير فدراسيون فوتبال به آنها اين اختيار داده شده است. اگر ليگ در جايگاه اصلي خود قرار گيرد، تيمهاي قوي و خوبي خواهيم داشت، تيمهاي ملي پاك تري خواهيم داشت. مگر مي توان باور كرد كه در آستانه بازيهاي آسيايي دوحه 9 بازيكن اميد صغر سني باشند؟
اين بازيكنان تا به امروز با سن و شناسنامه واقعي خود بازي نكرده بودند، اينان امكان فعاليت و حق ديگران را از آنها گرفته اند استعدادهايي كه مي توانستند جانشين اين 9 بازيكن شوند. زماني كه تلاطم در فوتبال و در بالا زياد مي شود، رسيدگي به اين امور نيز فراموش مي شود و فرصت طلبان و سوءاستفاده كنندگان به دروغ و تقلب جايگاه هايي را اشغال مي كنند كه حقشان نيست. فوتبال با الگوي ليگ و نظم حاكم بر فوتبال باشگاه ها مي تواند بر تمام اين مشكلات فائق آيد تا ديگر براي فوتبال، فوتبالي ها تصميم بگيرند و حكم داوري و قضاوت در آن را نيز فوتبالي ها صادر كنند تا آنچه بر نفت و راه آهن رفت ديگر تكرار نشود. فوتبال زنده به برنامه، استقلال، نظم و همدلي است. ما را به اين باور برسانيد كه به فوتبال و برنامه هايش اعتماد كنيم.

فوتبال ايران بهترين در آسيا و سي و هشتم در جهان
002904.jpg
گروه ورزشي تيم ملي فوتبال ايران به عنوان بهترين تيم آسيا در ماه نوامبر انتخاب شد. صعود پنج پله اي فوتبال ايران در تازه ترين رده بندي برترين تيمهاي جهان باعث شد تا ايران در رده سي و هشتم جهان و بهترين تيم آسيا برگزيده شود. فوتبال ايران با 716 امتياز بالاتر از استراليا ازبكستان، ژاپن و كره جنوبي قرار گرفت. برزيل همچنان با 1599 امتياز بهترين تيم جهان و ايتاليا، آرژانتين، فرانسه و انگليس نيز در رده  بعدي بهترين ها قرار گرفته اند. روسيه با ده پله صعود بيشترين رشد را داشته است و اروگوئه با 12 پله سقوط بدترين وضعيت را دارا مي باشد.

احضار خداداد عزيزي و اكبرپور به كميته انضباطي
ايسنا كميته  انضباطي فدراسيون فوتبال به درگيري هاي سياوش اكبرپور در ديدار برابر برق شيراز و حاشيه هاي ديدار ابومسلم خراسان مس كرمان رسيدگي مي كند.سياوش اكبرپور كه به دليل درگيري با بازيكن برق شيراز از زمين بازي اخراج شد، بايد در كميته انضباطي حاضر شود و در اين باره توضيحاتي را ارائه كند.همچنين، خداداد عزيزي كه به شدت به داور ديدار ابومسلم و مس كرمان در هفته دهم ليگ برتر اعتراض كرده بودبه كميته انضباطي فراخوانده شد.

نظارت وادا بر بازي هاي آسيايي 2006 دوحه
گروه ورزشي آژانس بين المللي مبارزه با دوپينگ (وادا) و كميته بين المللي المپيك بازي هاي آسيايي دوحه را تحت كنترل و نظارت قرار مي دهند.مسئولان برگزاري بازي هاي آسيايي دوحه 1200 آزمايش دوپينگ از ورزشكاران شركت كننده خواهند گرفت و براي نخستين بار هم در تاريخ بازي هاي آسيايي آزمايش خون هم گرفته مي شود.

محروميت جهاني وزنه برداري ايران لغو مي شود
گروه ورزشي- ظاهراً نشست 6 ساعته بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري و علي اصغر شهابي عضو كميته پزشكي فدراسيون جهاني وزنه برداري با تاماش آيان رئيس (IWF) در شهر بوداپست مجارستان نتيجه بخش بوده و تيم ملي ايران از محروميت در ميادين بين المللي نجات پيدا كرده است. گفته مي شود افشارزاده امروز جزئيات توافق با آيان را رسماً اعلام مي كند. آنچه مهم است اين است كه رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري پذيرفته است كه ايران جريمه 400 هزار دلاري خود را به صورت اقساطي پرداخت كند. با توجه به اين امر حضور حسين رضا زاده و اصغر ابراهيمي در بازي هاي آسيايي دوحه قطعي است.

تركيب تيم ملي بسكتبال در بازي هاي آسيايي
علي دورقي و هومن رضايي از جمع ملي پوشان حاضر در اردوي تيم ملي بسكتبال بزرگسالان خط خوردند.صمد نيكخواه بهرامي، آيدين نيكخواه بهرامي، امير اميني، مهدي كامراني، كرم احمديان، پويا تاجيك، حامد حدادي، حامد آفاق، ايمان زندي، سامان ويسي، عليرضا هنردوست و موسي نبي پور، دوازده بازيكني هستند كه كادر فني تيم ملي بسكتبال بزرگسالان پس از پايان آخرين بازي تداركاتي تيم ملي آنها را براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه انتخاب كردند

طرح ضربتي براي توسعه فضاهاي ورزشي روستايي
گروه ورزشي طرح ضربتي احداث فضاهاي ورزشي در روستاهاي با بيش از هزار نفر جمعيت از سوي سازمان تربيت بدني براي تصويب به مجلس ارائه شد. طبق اين طرح زمين هاي اختصاصي براي رشته هاي فوتبال، واليبال، بسكتبال، هندبال و يك زمين اختصاصي براي رشته هاي ساحلي و جاده اي و پيستي و نيز يك سالن مسقف براي رشته هاي رزمي و قدرتي پيش بيني شده است. غلامرضا جعفري رئيس فدراسيون ورزشهاي روستايي و عشايري با بيان اين مطلب افزود: براي فاز اول اين طرح ضربتي مبلغ 75 ميليارد تومان در 1800 روستا مورد نياز است و براي اجراي كل طرح نيز بالغ بر 800 ميليارد تومان اعتبار برآورد شده است.

احداث خانه بوكس در مجموعه ورزشي آزادي
002913.jpg
گروه ورزشي - اگر شانس بياوريم چهار مدال خواهيم گرفت. اين مطلب را رئيس فدراسيون بوكس در گفتگوي مطبوعاتي ديروز خود با خبرنگاران قبل از اعزام به بازيهاي آسيايي دوحه گفت.احمد ناطق نوري افزود: هيچ موقع از پيكارهاي آسيايي دست خالي بازنگشته ايم و همواره مدال هاي متعددي گرفتيم كه اميدواريم در دوحه هم اين اتفاق خوش براي بوكس بيفتد. رئيس فدراسيون بوكس ضمن ابراز رضايت از عملكرد احدي اعلام داشت كه از تجربيات نهرودي هم به عنوان ناظر كميته ملي المپيك استفاده خواهيم كرد. ناطق نوري از ساخت خانه بوكس خبر داد و گفت: در زميني به مساحت چهار هزار متر در مجموعه ورزشي آزادي در حال ساخت خانه بوكس هستيم كه تجهيزات آن از قبل آماده شده است.

در ليگ كشتي پروتست انجام نخواهد شد
گروه ورزشي: تورج لارودي گفت: سعي مي كنيم قبل از بازي هاي آسيايي قرعه كشي ليگ برتر كشتي آزاد را انجام دهيم.رئيس سازمان ليگ كشتي اظهار داشت: از بين سه تيم مازندراني حضور صدراي زيرآب در ليگ قطعي است. دو تيم ديگر نيز اعلام آمادگي كرده اند اما عملا قطعيت حضورشان را ثابت نكرده اند.وي ادامه داد: بايد مازندراني ها كمك كنند تا هر چه زودتر قرعه كشي را انجام دهيم. سعي خواهيم كرد در سه چهار روز آينده وضعيت مازندراني ها را نهايي كنيم تا قرعه كشي قبل از اعزام تيم ملي به دوحه انجام شود.لارودي همچنين در رابطه با پيشنهادات مطرح شده در نشست روز سه شنبه گفت: براي انجام تغييرات بايد كميته اي تشكيل شود تا تصميم گيري كنند اما از صحبت هاي مطرح شده مشخص است كه در ليگ پروتست انجام نخواهد شد.

واليبال قهرماني مردان جهان
۱۶ تيم به دور دوم صعود كردند
002916.jpg
گروه ورزشي- دور اول شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان در ژاپن ديروز با انجام شصت بازي و صعود 16 تيم به دور دوم پايان يافت. ايران، يونان، استراليا، مصر، چين، ونزوئلا، كره جنوبي و قزاقستان شش تيم حذف شده دور نخست بودند. تيم هاي صعودكننده از گروههاي چهارگانه هم عبارتند از (لهستان، ژاپن، آرژانتين و پورتوريكو) از گروه يك كه به همراه چهار تيم برتر گروه چهار (صربستان، كانادا، روسيه و تونس) در گروه E قرار گرفتند با چهار تيم برتر گروه سوم (بلغارستان، ايتاليا، جمهوري چك و آمريكا) در گروه F همگروه شدند. با انجام بازيهاي اين دو گروه تكليف چهار تيم مرحله نيمه نهايي مشخص خواهد شد. در اين مرحله تيم هاي همگروه صعودكننده به مرحله دوم از بازي مقابل هم معاف خواهند بود و همان نتيجه قبلي در جدول منظور مي شود.
پنجمين شكست پياپي ايران
تيم ايران برخلاف تصورات و انتظارات در بازي آخر با آمريكا هيچ نشاني از بازي با ايتاليا و ونزوئلا نداشت. در اين بازي تيم ايران همانند بازيهاي پيشين بيشترين صدمه را از ناهماهنگي در دفاع روي تور و داخل ميدان خورد و 3بر صفر باخت. سرويس هاي معمولي و از همه بدتر از دست دادن سرويس در لحظات حساس موجب شد تا تيم ايران نتواند حتي از برتري چند امتيازي خود در ست   هاي دوم و سوم بر حريف استفاده كند. كوچينگ ضعيف ميلورادكياچ هم مزيد بر علت شد تا تيم ايران از تعويض هاي بي حاصل خود هيچ نتيجه اي نگيرد. در اين بازي پيمان اكبري و بهنام محمودي بهترين هاي تيم ما بودند، در حالي كه در تيم آمريكا مكنزي كاپيتان و دونالدساكسو تاثيرگذارترين بازيكنان ميدان معرفي شدند. در مهم ترين بازي روز آخر دور مقدماتي برزيل در سه ست پياپي آلمان را شكست داد.

ليگ قهرمانان اروپا
شب سخت بزرگان در اروپا منچستر شكست خورد
002907.jpg
گروه ورزشي - رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با شكست تيم هاي منچستر يونايتد و آث ميلان و توقف رئال مادريد يك شب پرحادثه را پشت سر گذاشت.
در مهمترين بازي هاي سه شنبه شب المپيك ليون موفق شد رئال مادريد را با تساوي دو بر دو در برنابئو متوقف كند. در اين بازي ابتدا جان كارو و مالورا در دقايق (31 و 11) براي ليون گلزني كردند. در ادامه بازي محمد ديارا بازيكن سابق ليون در دقيقه 39 با ضربه سر گل اول را براي رئال زد و سپس در دقيقه (83) نيستلروي بازي را به تساوي كشاند. 6 دقيقه بعد از اين گل رئال مادريد يك ضربه پنالتي را توسط همين بازيكن از دست داد. در گروه E تيم هاي ليون و رئال با (10 و 13) امتياز به دور بعدي صعود كرده اند. با شكست يك بر صفر منچستر يونايتد در گلاسكو مقابل سلتيك تيم اسكاتلندي با 9 امتياز در صدر جدول قرار گرفت و منچستر با همين تعداد امتياز و تفاضل گل كمتر در جاي دوم ايستاد. تنها گل سلتيك در اين بازي توسط ناكامورا در دقيقه 81 روي يك ضربه ايستگاهي به ثمر رسيد. ساها در اين بازي يك پنالتي را براي منچستر از دست داد. در بازي ديگر اين گروه بنفيكا سه بر يك كپنهاگن را در پرتغال مغلوب كرد. در گروه G زسكا دو بر صفر مقابل پورتو شكست خورد و آرسنال نيز سه بر يك هامبورگ را درهم كوبيد. در اين گروه آرسنال، پورتوو زسكا به ترتيب اول تا سوم هستند و هنوز تيمي بخت اول صعود نيست. تيم آاك آتن نيز در گروه H با پيروزي يك بر صفر مقابل آث ميلان شانس خود را براي رفتن به مرحله بعدي افزايش داد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |