چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۱ - Jan 24, 2007
بلا تكليفي اعتبار اشتغال زنان سرپرست خانوار
گروه اجتماعي- بودجه اشتغال زنان سرپرست خانواربا رسيدن به روزهاي پايان سال بلاتكليف مانده است.
بهرام بهرامسيري، معاون كارآفريني و اشتغال سازمان بهزيستي كشور، با اعلام اين خبر گفت: تمامي اعتبار دولتي كارآفريني و ايجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار تا كنون بلاتكليف مانده است و با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال بيم آن مي رود كه هزينه كردن اين بودجه با مشكلات زيادي روبه رو شود.
وي با اشاره به ميزان 3ميليارد و 750 ميليون توماني اين اعتبار گفت: دستورالعمل چگونگي هزينه كرد اعتبار ياد شده بايد از سوي شوراي عالي كار و يا سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به سازمان بهزيستي كشور ابلاغ شود تا سازمان بر اساس آئين نامه بتواند نسبت به صرف آن اقدام كند.
به گفته معاون كارآفريني و اشتغال سازمان بهزيستي كشور آماده نشدن دستورالعمل از سوي سازمان هاي مسئول سبب شده تا با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال صرف اين بودجه به نفع مددجويان سازمان با مشكلات زيادي روبه رو شود.
وي با اشاره به اينكه پس از ابلاغ آئين نامه تا پايان سال براي صرف اين بوجه فرصت داريم افزود: همه ساله دستورالعمل هزينه كرد وجوه در نيمه دوم سال تهيه مي شود اما امسال نسبت به سالهاي گذشته با وجود پشت سر گذاشتن 4ماه از نيمه دوم سال هنوز هيچ خبري از اين دستورالعمل نشده است.
بر اساس گفته هاي بهرامسيري با اعتبار ياد شده مي توان براي 4هزار و 200 نفر از زنان سرپرست خانوار كه مددجوي بهزيستي هستند ايجاد اشتغال كرد.
معاون كارآفريني و اشتغال سازمان بهزيستي با تاكيد بر اينكه 3 ميليارد و 750 ميليون توماني ياد شده تمامي بودجه دولتي است كه براي اشتغال در اختيار سازمان بهزيستي قرار مي گيرد توضيح داد: علاوه بر اين اعتبار كه از سوي دولت در اختيار سازمان قرار مي گيرد 70 ميليارد تومان در معرفي طرح هاي معرفي شده از بخش بنگاه هاي كوچك زود بازده به بانك عامل و 10 ميليارد تومان وجوه ارزان قيمت از صندوق مهر امام رضا (ع) براي ايجاد اشتغال مددجويان در نظر گرفته شده است.
بهرامسيري كه مسئوليت معاونت مشاركت هاي سازمان بهزيستي را نيز بر عهده دارد در توضيح مشاركت مردم گفت: سهم مشاركت مردمي در واگذاري امور در سال جاري به 70 در صد رسيد كه نسبت به سال گذشته رشد 5/1 در صدي داشته است.
وي در توضيح كمك هاي مردمي افزود: سازمان بهزيستي كشور در 6 ماهه نخست سال جاري 186 ميليارد ريال كمك از سوي مردم دريافت كرده است كه ميزان رشد اين كمك ها نسبت به مدت مشابه سال پيش 20درصد افزايش داشته است، ميزان فطريه اي كه در سال جاري به سازمان بهزيستي پرداخت شده است بالغ بر 2 ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.

ساماندهي آمار و اطلاعات ايثارگران الكترونيكي شد
گروه اجتماعي- به منظور دسترسي به اطلاعات قابل اتكا در سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، طرح ساماندهي آمار و اطلاعات ايثارگران طراحي شده و در حال اجراست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي بنيادشهيد و امور ايثارگران، مسئول كميته ساماندهي آمار و اطلاعات ايثارگران، با بيان اين مطلب گفت: توجه به مأموريت هاي بنياد شهيد، جمع آوري كليه اطلاعات مورد نياز حوزه هاي تخصصي براي ساماندهي آمار و اطلاعات ايثارگران امري ضروري است، به همين منظور پروژه پرونده الكترونيكي در پاسخ به بخشي از اين نيازمنديها شكل گرفته است.
كيهان هاشم نيا در بيان اهداف اين طرح گفت: بالا بردن توان سازمان در پاسخگويي براساس اطلاعات بهنگام و بررسي توان برنامه ريزي، توانمند سازي فرآيندهاي كاري، توسعه عدالت در ارائه خدمات به افراد ذي حق و كاهش اتلاف منابع سازمان با جلوگيري از ارائه خدمات براساس اطلاعات نادرست، از اهداف اين طرح است كه اميدواريم با اجراي كامل آن به اهداف مورد نظر دست پيدا كنيم.

معاون استاندار تهران:
ساماندهي متكديان وظيفه اصلي وزارت رفاه است
011559.jpg
مهر: وظيفه اصلي ساماندهي متكديان و بي خانمان ها متوجه وزارت رفاه است و استانداري تهران فقط مسئول هماهنگي و نظارت بر اجراي مصوبات ستاد ساماندهي متكديان بوده و هيچ گونه مسئوليت اجرايي ندارد.
معاون سياسي امنيتي استانداري تهران با بيان اينكه معضل متكديان در تهران حاصل سر ريز مشكلات ملي است گفت: بايد سازمانهاي ملي نيز در امر ساماندهي متكديان استان تهران دخيل باشند.عبدالله روشن وظيفه اصلي ساماندهي متكديان و بي خانمان ها را متوجه وزارت رفاه دانست و افزود: استانداري تهران فقط مسئول هماهنگي و نظارت بر اجراي مصوبات ستاد ساماندهي متكديان بوده و هيچگونه مسئوليت اجرايي ندارد.معاون استاندار تهران يادآور شد: از 700 ميليون تومان اعتبار سالانه ساماندهي متكديان و بي خانمان هاي كل كشور فقط 100 ميليون به استان تهران اختصاص يافته در حالي كه هزينه ساماندهي متكديان فقط براي تهران 220 ميليون تومان در ماه است.وي با تاكيد بر اينكه سازمان مديريت و برنامه ريزي بودجه ساماندهي متكديان را به صورت واقعي بررسي نمايد ، خاطر نشان كرد: شهرداري و سازمان مديريت بودجه ساماندهي متكديان را به صورت واقعي منعكس نمايند.روشن گفت: صدا و سيما بيش از گذشته مسئله تكدي گري را به عنوان يك معضل اجتماعي در برنامه هاي مختلف در شبكه هاي ملي و استاني بگنجاند و براي ريشه كني تكدي گري فرهنگ سازي نمايد.معاون سياسي امنيتي استانداري تهران با اشاره به اينكه شهرداري تكليف قانوني براي نگهداري طولاني مدت متكديان و آسيب ديدگان اجتماعي ندارد، افزود: براي متكدياني كه در مراكز نگهداري موقت رسوب كرده اند بايد تدابير ويژه اي انديشيده شود و سازمان بهزيستي در اين زمينه مسئوليت مشخص دارد.

برگزاري دوره آموزشي رسيدگي به جرائم مطبوعاتي
گروه اجتماعي- اداره كل آموزش قضات دوره تخصصي رسيدگي به جرائم مطبوعاتي را با حضور 30 نفر از قضات منتخب سراسر كشور برگزار كرد.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، علي پرويني مديركل آموزش قضات در ابتداي اين دوره تخصصي با اشاره به اينكه ارتقاي توانمندي قضات شركت كننده از اهداف اصلي برپايي دوره هاي تخصصي است، افزود: معاونت آموزش قوه قضائيه از بدو تاسيس در سال 78 تاكنون 600 دوره آموزشي در موضوعات مختلف برگزار كرده است.وي با اشاره به تغيير چهره استعمار از استعمار مستقيم به استعمار نوين و پنهان، رسانه ها را مهمترين ابزار مورد استفاده قدرت هاي صنعتي جهت تحكيم سلطه بر كشورهاي جهان سوم عنوان كرد و افزود: هدف اصلي برگزاري دوره هاي تخصصي، ايجاد فرصت هاي مطالعاتي براي شركت كنندگان در دوره هاي تخصصي و استفاده از نظرات كارشناسي قضات دخيل در امر مي باشد. در اين دوره اساتيدي چون مرتضوي، اسلامي، صارمي، سراج و سوادكوهي وظيفه تدريس سرفصل هاي مصوب اين دوره ها را بر عهده داشتند.

مردان ايراني ،سوم اسفند رايگان معاينه مي شوند
ايسنا: مردان 25 تا۶۰ سال در روز سوم اسفند ماه 85 (روز ملي سلامت مردان) به صورت رايگان معاينه مي شوند.
اين امر به همت انجمن اورولوژي ايران و حمايت دفتر سلامت خانواده و جمعيت معاونت سلامت وزارت بهداشت انجام مي شود.
محمد اسماعيل مطلق مدير كل دفتر سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت گفت: اداره ميانسالان وزارت بهداشت مي كوشد تا گامهاي بسياري را در جهت ارتقاي سلامت مردان و زنان ايراني در رده سني 25 تا۶۰ سال بردارد.
وي با تاكيد بر ارجحيت نقش پيشگيري بر درمان ادامه داد: با همكاري انجمن هاي علمي، GOها، اعضاي هيات علمي براي سلامت مردان و زنان برنامه ريزي شده است. به نحوي كه در هفته نخست شهريور، روز ملي سلامت زنان و در هفته نخست اسفند، روز ملي سلامت مردان نامگذاري شده است .

3 درصد مردم با يك بار بستري به زير خط فقر مي روند
011556.jpg
مهر: 3 درصد مردم با يك بار بستري در بيمارستان و عمل جراحي براي هميشه با قرار گرفتن زير خط فقر از داشتن زندگي معقول محروم مي شوند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: گرفتن پذيرش از بيمارستان دولتي، تهيه دارو و ملزومات پزشكي به حدي مردم را دچار مشكل كرده كه بايد مراقب باشند كه گرفتار مشكلات بيمارستان نشوند چرا كه با وجود اينكه مصوب شده تا پايان برنامه توسعه چهارم، فقر مردم با يكبار بستري شدن و انجام عمل جراحي در بيمارستان به يك درصد كاهش يابد اما هم اكنون اين ميزان 2 درصد بيشتر است به گونه اي كه 3 درصد مردم با يك بار بستري زير خط فقر مي روند.
علي باغبانيان افزود: وجود بيمه هاي مكمل مختلف براي مسئولان باعث عدم ذهنيت صحيح در مورد مشكلات مردم شده است به گونه اي كه دولتمردان در مجلس توجهي به مشكلات مردم در زمينه پرداخت هزينه هاي بهداشتي و درماني خود نمي كنند، چرا كه به راحتي مي توانند به هر بيمارستاني مراجعه كنند.
وي اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه چهارم، سهم مردم در پرداخت هزينه هاي بهداشتي و درماني بايد به 30 درصد برسد كه در ابتداي برنامه توسعه 55 درصد بود و بر اساس قوانين اين دوره از برنامه توسعه قرار شد با كاهش سالانه 5 تا 10 درصدي سهم مردم، اين ميزان به هدف برنامه توسعه چهارم برسد اما پس از گذشت 2 سال از اين برنامه نه تنها كاهش نيافته بلكه تا پايان امسال به 65 تا 70 درصد نيز خواهد رسيد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تصريح كرد: با وجود اختصاص يارانه براي بنزين، روغن و برنج وارداتي كه به سلامت مردم زيان وارد مي كند فقط 40 ميليون دلار از كل بودجه ذخيره ارزي به بخش بهداشت و درمان اختصاص يافته است.باغبانيان ادامه داد: عدم در نظر گرفتن بودجه لازم براي بهداشت و درمان به گونه اي است كه هنوز تكليف ساخت و ساز بيمارستان هاي نيمه تمام در كشور و بودجه مربوط به طرح بيمه هاي روستايي مشخص نشده است.

زندانيان مبتلا به ايدز نبايد از ديگران جدا شوند
گروه اجتما عي - سياست وزارت بهداشت است كه نبايد بيماران مبتلا به HIV از ديگران جدا شوند،بلكه بايد به آنها آموزش و مشاوره داده  شود .
علي اكبر يساقي، رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني كشور مي گويد،جدا كردن اين زندانيان كمكي به ما نمي كند؛ چون اولا دوره كمون اين بيماري خيلي طولانيست و اين شناسايي را سخت مي كند. ثانيا اينكه گفته مي شود فلاني ايدزي است فضا را ناامن مي كند.او معتقد است، اگر اين زنداني ها را جدا كنيم كسي به آن بندها سرنمي زند بنابراين بناي وزارت بهداشت بر اين نيست كه اين جداسازي انجام شود اما ما فرض را در ورود زندانيان اين گونه مي گذاريم كه همه امكان ابتلاي به اين بيماري ها را دارند بنابراين مشاوره و آموزش را براي همه  زندانيان اجرا مي كنيم. يساقي مي گويد: از طريق نشر پوستر، تهيه  فيلم، سخنراني، ايدز را توضيح مي دهيم و اينكه چه اعمالي مي تواند به گسترش آن كمك كند و چه اقدامات پيشگيرانه بايد انجام داد. در سراسر كشور نيز كلينيك هاي مثلثي ايجاد شده كه هپاتيت، سل و ايدز را كنترل مي كند.
وي مي افزايد: همه زندانيان در بدو ورود واكسينه مي شوند و با انجام مداوم گندزدايي و سالم سازي محيط اقدامات لازم به منظور اصلاح شرايط محيطي بندها مثل مبارزه با آفات بهداشتي انجام مي شود.رييس سازمان زندان ها خاطر نشان مي كند، در امر مداخله ايدز و سل سعي كرديم اين فرهنگ را جا بياندازيم كه بايد سرنگ در مواردي كه نياز است در اختيار زندانيان قرار گيرد چون اگر ما در اختيارشان قرار ندهيم بالاخره آنها از وسايل مشترك استفاده مي كنند

پاسخ مسئولان
راه اندازي خط جديد
احتراماً ، در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 30/9/85 در خصوص از پايانه اتوبوسراني جديد دانشگاه علم و صنعت به خيابان استخر اتوبوس وجود ندارد به اطلاع مي رساند:شركت واحد اتوبوسراني تهران بنا به درخواست شهروندان اقدام به راه اندازي خط جديد 38-9 (شهرك پارس- چهارراه تهرانپارس) كرده است. لذا شهروندان عزيز مي توانند از خط ياد شده جهت تردد استفاده نمايند، البته لازم به ذكر است كه علاوه بر خط فوق شهروندان مي توانند از خط 36-9 (چهارراه تهرانپارس- پايانه علم و صنعت) نيز استفاده كنند.
روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
فقط چند درخت جابه جا شده است
احتراماً، با توجه به مطلب مندرج در شماره 4175 مورخ 14/10/85 در خصوص جابه جايي درختان به اطلاع مي رساند: در محدوده ذكر شده به جزء جابه جايي چند اصله درخت كه در طرح تعريض اتوبان همت قرار گرفته بودند، اقدام ديگري صورت نگرفته است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 22 تهران
جمع آوري شد
پيرو درج تماس شهروندان در ستون پيام مردمي آن روزنامه در تاريخ 7/10/85 با موضوع وجود نخاله هاي ساختماني در پياده رو تقاطع خيابان هاي هاشمي و سعدي به استحضار مي رساند با توجه به بررسي به عمل آمده مورد مذكور حاصل از تخليه غيرمجاز كاميون هاي عبوري بوده كه در همان روز توسط شهرداري جمع آوري شده است. شايان ذكر است شهرداري منطقه 13 در كليه موارد مشابه ضمن بازديد مستمر از معابر جهت رفاه حال شهروندان محترم در سريع ترين زمان ممكن اقدامات لازم را معمول مي دارد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 13

نهايي شدن آيين نامه  كنترل دخانيات تا پايان سال
ايلنا: كارشناس دفتر بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: تلاش مي ژكنيم آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات را تا پايان سال نهايي كنيم.
خديجه محصلي، گفت: قانون جامع كنترل دخانيات اجرايي است و به تمام استان ژها و مراكز ذيربط ابلاغ شده است.
وي افزود: آيين ژنامه ژهاي قانون مذكور در حال نهايي شدن است، اما هنوز تا نهايي شدن آن فاصله داريم.
به گفته محصلي ،تلاش خواهيم كرد كه آيين ژنامه ژهاي اجرايي را تا پايان سال نهايي كنيم؛ اما احتمال مي ژدهيم تا سال آينده اين كار ادامه يابد. وي تصريح كرد: قانون جامع كنترل دخانيات از سوي رئيس ژ جمهوري و وزير بهداشت به تمام نهادها ابلاغ شده است. كارشناس دفتر بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يادآور شد: در حال حاضر هر مركز يا نهادي كه مفاد اين آيين ژنامه را رعايت نكند، تخلف كرده و جريمه مي ژشود.

معاون اداري و مالي قوه قضائيه:
۱۲۵ هزار نفر زنداني داريم
011562.jpg
گروه اجتماعي معاون اداري و مالي قوه قضائيه گفت: اگر قرار بود سياست هاي قبل از تصدي آيت الله شاهرودي ادامه پيدا كند، تاكنون بالغ بر 380 هزار زنداني داشتيم.
عباسعلي عليزاده در ديدار با مديران سازمان زندان ها و اقدامات تأميني افزود: اين درحالي است كه با توجه به افزايش جمعيت و تعداد پرونده ها در محاكم قضايي هم اكنون حدود 125 هزار زنداني داريم.
به گزارش روابط عمومي سازمان زندان ها در اين ديدار عليزاده كار زندانباني را مهم و سخت ارزيابي كرد و اظهار داشت: كار زندانباني كار پر جاذبه اي نيست و خيلي ها علاقه به خدمت در اين شغل ندارند و البته انگيزه كافي هم وجود ندارد، زيرا زندانبانان با افراد متخلف سر و كار دارند.
معاون اداري و مالي قوه قضائيه مشكل جمعيت زندانها را اشكال موجود در قوانين عنوان كرد و افزود: زندان محلي براي نگهداري افرادي كه به خاطر چك، ديه، دعوا بر سر ملك و اختلافات خانوادگي وارد زندان مي شوند نيست. ولي با افرادي كه مخل امنيت اجتماعي هستند بايد با قدرت برخورد كرد.
در ابتداي اين ديدار رئيس سازمان زندان ها اولويت اول اين سازمان را برنامه ريزي براي كاهش استفاده از مجازات زندان دانست و افزود: از دغدغه هاي مهم آيت الله شاهرودي كاهش جمعيت كيفري زندانها و اعطاي مرخصي است.

با مردم
زيان برچيدن سرويس هاي ادارات
پيش از برچيدن سرويس هاي رفت و آمد كارمندان وزارتخانه ها و سازمانها، در تهران تا اين اندازه شاهد به كارگيري خودروهاي تك سرنشين توسط شهروندان نبوديم. اكنون به جاي يك دستگاه اتوبوس، دست كم 40 دستگاه خودروي سواري تك سرنشين وارد شبكه حمل و نقل شهري مي شود كه به سهم خود بار ترافيك شهر را بسيار سنگين مي كند. اين قبيل طرح ها (جمع آوري سرويس رفت و آمد كاركنان) نبايد بدون مطالعات كارشناسي انجام شود تا با اهداف كلان اداره شهر بزرگي مثل تهران مغايرت داشته باشد.
جمال شهمنش- كرج
تقاضاي يك مادر
برخورد با جرايم مشهود، تا حد زيادي از گسترش جرايم مي كاهد. در يكي از قهوه خانه هاي ميدان انقلاب تهران، توسط افراد ناباب برخي قرص ها و آمپول هاي روان گردان عرضه مي شود. به عنوان يك مادر خواستار برخورد جدي با اين عوامل خلافكار مي باشم. چون به فرزند من، بسيار آسيب رسانده اند.
ف. ص- تهران
تورم و اقشار كم درآمد
تورم و افزايش هزينه هاي زندگي بشترين فشار را متوجه اقشار كم درآمد مي كند. هيچ كس حاضر نيست بي دليل از دولت انتقاد كند و مسلماً با متوقف شدن موج گراني ها و ايجاد تعادل در هزينه ها، مي توان از فشار كنوني بر اقشار كم درآمد كاست.
س. جلالي- كاشمر
حقوقم پرداخت نشده
به دليل عدم پرداخت مابه التفاوت حق تخصص من به سازمان بازنشستگي كشور، از سه ماه پيش حقوقم پرداخت نشده است.
محمد علي شيرين كلام- تهران
ساخت و ساز بي رويه
@ وجود دانشگاه آزاد در رودهن به توسعه اين شهر كمك كرده است، اما اگر ساخت و ساز بي رويه به ترتيب فعلي ادامه پيدا كند، اين شهر در آينده دچار مشكل مي شود.
م. بالغي- رودهن
۶۰ سال سن را معيار قرار دهيد
@ بيشتر كارگران و كارمندان مشمول طرح بازنشستگي 25 ساله در رده تحصيلات ديپلم و زير ديپلم مي باشند و نشانگر آن است كه در رده سني حدود بيست سالگي شروع به كار كرده اند و الآن كمتر از چهل و پنج سال سن دارند؛ لذا در اوج فعاليت حذف آنان لطمات شديدي به كشور مي زند. از طرفي اين توهم را در خارج از كشور به وجود مي آورد كه در ايران مردم در سن چهل سالگي ديگر كارآيي ندارند. از طرفي اين افراد بعد از بازنشستگي دنبال كار خواهند گشت و معضل بيكاري نسل جوان را تشديد مي كنند. لذا اعمال حداقل شرط سني مثلاً 60 سالگي در اين مصوبه ضرورت دارد.
علي اكبري- تهران
پيشنهاد نصب تابلو
نصب تابلوي زمان بندي اجراي طرح هاي عمراني توسط شهرداري تهران اقدام تحسين برانگيزي است و شهروندان را در جريان پيشرفت اجراي طرح هاي عمراني قرار مي دهد. پيشنهاد مي كنم در مورد طرح عمراني زيرگذر ميدان رسالت هم همين اقدام انجام گيرد.
احمدي- تهران
براي پيشگيري از حوادث رانندگي
براي پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي ناگوار در جاده هاي كشور، وزارت راه مي تواند معابر حادثه خيز را مشخص و با نصب نشانه هاي راهنما و هشدارهاي لازم رانندگان را در عبور از اين معابر ياري دهد و حتي امكاني فراهم گردد كه خودروها به ويژه خودروهاي سنگين با مراقبت ها و احتياط  هاي ويژه از چنين گذرگاه هايي تردد نمايند.
نادر صادقي- نوشهر
تنبيه بدني
فرزندم در يكي از دبيرستان هاي منطقه 4 آموزش و پرورش تنبيه بدني شده است. من هم مي پذيرم كه گاهي ممكن است اين اعمال ناخودآگاه و بر اثر خشم آني پيش بيايد، اما مسئولان مدرسه حداقل هنگام مراجعه اوليا، انعطاف كافي داشته باشند و با برخوردهاي دور از انتظار، آنها را به آموزش و پرورش بدبين نكنند. اميدوارم مسئله مورد رسيدگي قرار گيرد.
شريفي- تهران
كمبود روشنايي
حال كه لواسان به عنوان شهر امن و نمونه شناخته شده است، اگر مسئله كمبود روشنايي در بخشي از كمربندي اين شهر مرتفع شود، ضمن پيشگيري از حوادث احتمالي بر زيبايي شهر نيز خواهد افزود.
فاطمه شاهين- لواسان
آزمون براي استخدام رسمي
سال گذشته سازمان زندانها آزموني با هدف استخدام رسمي كارمندان قراردادي اين سازمان برگزار نمود، اما هنوز نتيجه اين آزمون اعلام نشده است.
سيد محمد موسوي- تهران
شناسنامه براي بناهاي تاريخي
@ بناهاي تاريخي شهر قزوين همواره زبانزد بوده است. اما تخريب پي در پي ساختمان هاي قديمي، بعضي از اين بناها را نيز در معرض تهديد قرار داده است و لازم است براي اين بناها شناسنامه تهيه شود.
الف.ساماني- قزوين
كارهاي سخت
اظهارات اخير وزير رفاه درباره بازنشستگي در 65 سالگي و اين كه بازنشستگي پيش از موعد به نفع دولت نبوده و مشكل بيكاري را حل نمي كند، بايد يادآوري كنم كارهاي سخت و زيانبار مثل فعاليت فولاد سازي ها و كنار كوره هاي ذوب فلز از اين قاعده مستثني است كه بايد به آن توجه شود.
علي بخشي- تهران
افزايش ناگهاني فرانشيز
خرداد ماه امسال خودروي خود را در بيمه ايران، بيمه كردم. چند روز پيش يك برگه الحاقي از سوي شركت بيمه به دستم رسيد كه تغييرات و افزايش فرانشيز را نشان مي داد. سؤالي كه پيش مي آيد در زمان انعقاد قرارداد با توجه به شرايط موجود بيمه نامه را امضا كرده و عضو شدم حال طبق چه ضوابط و قانوني پيش از پايان مهلت بيمه، هزينه ها تغيير مي يابد؟
مژگان روناسي- كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |