چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۱ - Jan 24, 2007
بررسي ويژه در يك پرونده وحشتناك
كركس سياه اصفهان به اعدام محكوم شد
011625.jpg
گروه حوادث - 37 روز بعد از نخستين شكايت از كركس اصفهان كه زنان تنها را مورد آزار قرار مي داد، با تاييد حكم اعدام وي از سوي قضات ديوانعالي كشور، متهم مخوف در سايه چوبه دار قرار گرفت.
بنا بر اين گزارش، اين جوان مخوف به نام اكبر كه به كركس اصفهان مشهور شد، بعد از شناسايي خانه هايي كه زن صاحبخانه در آن تنها بود، با جعل عنوان مامور به زور وارد خانه شده و زنان صاحبخانه را مورد تعرض قرار مي داد. متهم در مواردي نيز بعد از آنكه متوجه مي شد مرد صاحبخانه از خانه خارج شده و همسر وي درخانه تنهاست، با بالا رفتن از ديوار خانه هاي اطراف به داخل خانه راه يافته و با تهديد اقدام به آزار زنان مي كرد. با شكايت  8 زن كه اين مرد جوان در خانه هايشان به آنها حمله ور شده بود، عمليات شناسايي و بازداشت كركس با دستور بازپرس شعبه 5 دادسراي عمومي و انقلاب آغاز شد و وي در عملياتي نامحسوس در كمتر از 10 روز به دام افتاد.
در انتظار اعدام
در حالي كه افكار عمومي اصفهان به شدت تحت تاثير اين حادثه تلخ قرار گرفته بود،پرونده مرد جوان براي رسيدگي به شعبه 16 دادگاه تجديد نظر و دادگاه كيفري استان اصفهان ارسال شد و قاضي حبيبي- رئيس دادگاه- با مطالعه پرونده در وقت فوق العاده اكبر را محاكمه كرد. با توجه به حساسيت موضوع و آخرين دفاعيات اكبر، قاضي حبيبي و 4 مستشار دادگاه اين جوان را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محكوم كردند كه حكم اعدام صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد.
پاياني براي كركس
رئيس دادگاه اصفهان با توجه به حساسيت موضوع صبح ديروز به تشريح جزئياتي از اين پرونده پرداخت و گفت: در دادگاه صرفا تجاوز به عنف نسبت به دو نفر ثابت گرديده و نسبت به ساير شكات با توجه به اظهارات آنان و اوراق پرونده مشخص شد كه متهم اگر چه به زور وارد خانه شده و اقدام به تهديد كرده است اما هوشياري زن صاحبخانه مانع وي شده است. رئيس شعبه 16 دادگاه تجديد نظر و دادگاه كيفري استان اصفهان در ادامه گفت: براساس ادعاي متهم تماشاي سي دي هاي مستهجن و غير اخلاقي يكي از عوامل موثر در تحريك و تشويق وي به ارتكاب اين جنايت هولناك بوده است كه اين زنگ خطر جدي براي همه خانواده هاست كه مراقب فرزندان جوان خود باشند و مانع دسترسي آنها به اينگونه سي دي ها شوند.

خانواده صخره نورد ناپديدشده: مهدي هنوز زنده است
011622.jpg
011619.jpg
گروه حوادث- خانواده كوهنوردي كه در صعود به قله علم كوه ناپديد شده است، با توجه به روشن شدن مجدد گوشي تلفن همراه وي ، مدعي هستند اين كوهنورد با گذشت 9 روز از هنگام سقوط از كوه زنده است.
به دنبال صعود ناكام يك گروه 4 نفره كوهنوردي به قله علم كوه و اعلام مرگ 2 عضو گروه در ميان برف و سرما، خانواده يكي از قربانيان به نام مهدي عزيزي مدعي است مداركي در دست دارد كه نشان مي دهد اين كوهنورد پس از سقوط به يخچال طبيعي منطقه زنده بوده و در صورت اعزام نيروهاي امدادي به منطقه مي تواند از مرگ نجات پيدا كند.
يكي از اعضاي اين خانواده روز گذشته در توضيح ماجرا گفت: بر طبق اظهارات نجات يافتگان گروه، از روز 25 دي كه مهدي از گروه جدا شده بود تا راه مناسبي براي بازگشت پيدا كند كسي از او خبري نداشت تا اينكه يكي از اعضاي گروه هنگامي كه در حال برگشت به كمپ بود چيزي را بر روي برف ها مي بيند كه احتمال مي دهد مهدي باشد كه بر اثر سقوط جان خود را از دست داده است.
وي ادامه داد: از 25 تا 29 دي در حالي كه گروه هاي امداد سرگرم عمليات نجات ديگر كوهنوردان و افراد گرفتار شده در برف بودند، ما هر چه با تلفن همراه مهدي تماس مي گرفتيم پيغام مي داد كه تلفن او خاموش است و در اين مدت پيامهاي كوتاه زيادي براي او فرستاديم ، اما به علت خاموش بودن تلفن آنها دريافت نمي شد.
اما از ساعت 19 سي ام دي وضعيت فرق كرد و اين بار گوشي او به جاي خاموش بودن، در دسترس نبود. همين مساله باعث شد اميد زنده بودن مهدي در دل ما جوانه زند ، روز بعد وقتي به مخابرات مراجعه كرديم، اعلام شد گوشي مهدي از ساعت 19 شنبه تا 3 بامداد يك شنبه روشن بوده و تمامي پيامهاي كوتاه را دريافت كرده است. بنابراين از آنجا كه مهدي از كودكي كوهنورد بوده و فرد بسيار با تجربه اي در اين زمينه است، احتمال مي دهيم كه با توجه به شناختي كه نسبت به منطقه دارد خود را به يك جان پناه رسانده و گوشي تلفن همراه خود را روشن كرده است تا به ما علامت دهد كه زنده است.
خانواده مهدي عزيزي با توجه به اين كه يك گروه كوهنورد حاضر شده اند براي يافتن كوهنوردان ناپديد شده عازم علم كوه شوند از مسئولان درخواست كرده اند براي انتقال اين گروه به ارتفاعات عمليات هلي برني را انجام دهند.

با دستگيري 5 همدست جوان اغفالگر فاش شد
دام سياه جوان شيك پوش براي
دختران دانش آ موز
011628.jpg
گروه حوادث- 5 همدست جوان شيك پوشي كه با اغفال دختران دانش آموز ، آنها را به خانه شيطاني كشانده و بعد از تهيه فيلم وعكس مستهجن، آنها را براي تهديد در اختيار همدستانش قرار مي داد در عمليات ضربتي كارآگاهان اداره پنجم آگاهي دستگير شدند.
پرونده اين 6 جوان شيطان صفت كه تا كنون چندين دختر دانش آموز مقطع راهنمايي را به اين شيوه مورد آزار قرار داده اند، بعد از دستگيري با دستور ويژه اي در اختيار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران و شعبه 77 دادگاه كيفري قرار گرفت.
بنابراين گزارش دستگيري اين 6 جوان اغفالگر هنگامي دردستور كار پليس قرارگرفت كه خانواده دختر۱۲ ساله اي با طرح شكايتي در اداره پنجم آگاهي تهران مدعي شدند چند جوان، دختر آنها را مورد آزار قرار داده اند . در بازجويي از اين دختر، وي در توضيح ماجراي سياهي كه برايش رخ داده بود به كارآگاهان گفت: مدتي قبل پسرجواني كه ظاهر بسيار جذابي داشت با خودروي مدل بالاي خود در راه رفتن به مدرسه  مزاحمم شد. او هر بار با بيان اينكه به من دلبسته و قصد ازدواج با مرا دارد،مزاحمم مي شد، اوايل توجهي به حرفهايش نمي كردم اما بالاخره وقتي اصرار او را ديدم فريب حرفهايش را خوردم و پس از آنكه سوارخودرواش شدم بي توجه به دام وحشتناكي كه اين جوان برايم پهن كرده بود همراه او به خانه مجردي اش رفتم و در آنجا بود كه اين جوان و 2 دوست ديگرش مرا مورد  آزار قرار دادند .
دختر دانش آموز ادامه داد: نقشه كثيف اين 3 جوان به همين جا ختم نشد ، چند روز بعد 2 جوان ديگر كه بعدا فهميدم از دوستان جوان خوش تيپ هستند ، در مسير مدرسه سد راهم شده و با بيان اينكه فيلم وعكس هايي از من در اختيار دارند تهديد كردند اگر همراه آنها نروم، تصاوير را براي خانواده و مدرسه ام مي فرستند و با اين شگرد بار ديگر مرا به خانه وحشت كشاندند. با بررسي اظهارات اين دختر، دستگيري متهمان در دستوركار پليس قرار گرفت و هنگامي كه يكي از جوانان اغفالگر شناسايي و دستگير شد درتحقيقات پليسي مخفيگاه همدستانش را لو داد. اين متهم چند روز بعد از دستگيري، درحالي كه هنوز اعضاي ديگر بانددستگيرنشده بودند، وقتي براي بازجويي به دادسراي جنايي انتقال يافت، قصد داشت با پريدن از پنجره  طبقه دوم دادسرا فرار كند؛ ولي ناكام ماند. كارآگاهان اداره 5 آگاهي هفته گذشته با انجام چند عمليات جداگانه در شرق پايتخت 5 متهم ديگر اين پرونده را نيز بازداشت كردندكه متهمان تاكنون به 4 مورد فريب دختران نوجوان به همين روش اعتراف كرده اند.

شليك پليس به سوي ربايندگان دختر جوان
گروه حوادث- 3 مرد كه با جعل عنوان مامور يك ارگان دولتي دختر جواني را ربوده و قصد آزار وي را داشتند، دقايقي بعد از فرار دختر جوان در عمليات مهار پليس گرفتار شدند.
عصر روزگذشته، زن  جواني به ايستگاه پليس ميدان دكتر فاطمي رفته و مدعي شد چند دقيقه قبل۳ سرنشين يك خودروي پرايد با نشان دادن كارت شناسايي يكي از ارگان هاي دولتي، وي را به زور به ساختمان نيمه كاره اي كه چند كارگر افغاني در آنجا مشغول استراحت بودند كشانده اند، ولي هنگامي كه قصد تعرض به وي را داشته اند او از دست آنها گريخته است. با شنيدن ادعاهاي اين زن، عمليات مهار براي دستگيري آنها به اجرا درآمد.
سرهنگ مهدي احمدي روزگذشته با تأييد اين خبرگفت: با انجام عمليات مهار چند دقيقه بعد خودروي متهمان در خيابان بوعلي سينا شناسايي شد ولي متهمان كه  خود را در محاصره پليس ديدند، قصد فرار داشتندكه در عمليات تعقيب و گريز پس از آنكه پليس اقدام به شليك چند گلوله كرد، سه متهم بازداشت شدند. با اعتراف متهمان به چند فقره سرقت خودرو پرايد در تهران و كرج،  تحقيقات تكميلي از آنها درپايگاه 3 آگاهي پايتخت ادامه دارد.

سرقت 8 ميليوني با پاشيدن يك ليوان دوغ
گروه حوادث- پاشيدن مقداري دوغ بر روي كت مشتري بانك، فرصت مناسبي بود تا۲ سارق جوان به بهانه تميز كردن كت اين مرد، 8 ميليون تومان چك مسافرتي او را به سرقت ببرند.
هفته گذشته مرد جواني به شعبه 8 بازپرسي در دادسراي صادقيه رفت و از سارقان 8 ميليون تومان چك مسافرتي اش شكايت كرد. اين مرد به بازپرس گلي پور گفت: 2 روز پيش با كرايه كردن يك دستگاه پرايد براي برداشت پول از حسابم به بانكي درغرب تهران رفتم ، پس از خروج ازبانك در حالي كه 8 ميليون تومان چك مسافرتي را در جيب كتم گذاشته بودم، سوار خودرو شدم.
پس از طي مسيري كوتاه متوجه شديم يكي از چرخ هاي ماشين پنچر شده و راننده پرايد پياده شد تا ببيند موضوع چيست. در همين هنگام دو جوان كه از كنار ماشين مي گذشتند و در حال خوردن دوغ بودند، با اجراي نقشه اي از پيش تعيين شده مقداري از دوغ را از پنجره ماشين روي كت من ريختند ، آنها در حالي كه وانمود مي كردند از اتفاقي كه افتاده بسيار ناراحت هستند، با اصرار از من خواستند از ماشين پياده شوم تا كتم را تميز كنند.
بعد از آنكه به خاطر اصرار آنها به حرفشان گوش كردم ، دو مرد جوان با اين ادعا كه مغازه اي در آن اطراف دارند، مرا به آنجا بردند ولي وقتي مالك مغازه اجازه ورود به مغازه اش را نداد ، آنها اين بار مدعي شدند كه آن مرد شاگرد مغازه است و بنابراين با چرب زباني كت مرا در آوردند تا تميز كنند. من كه از نقشه آنها اطلاع نداشتم هر چه گفتم خودم كتم را تميز مي كنم فايده اي نداشت و اين دو جوان پس از در آوردن كتم پا به فرار گذاشتند .
با فرار آنها تازه يادم آمد 8 ميليون تومان چك مسافرتي كه از بانك گرفته بودم در جيب كتم قرار داشته است و اين دو مرد از ابتدا قصد سرقت پولها را داشته اند.
پس از اظهارات اين مرد، به دستور بازپرس گلي پور ماموران پليس وارد عمل شده و در نخستين اقدام شماره چك هاي مسروقه را به بانك ها اطلاع دادند و براي شناسايي سارقان به چهره نگاري از آنان پرداختند. در حالي كه بررسي ها نشان مي دهد سارقان با استفاده از مدارك جعلي مقداري از چك ها را در بانك نقد كرده اند، تحقيقات ماموران وارد مرحله اي تازه شده است و جست وجو ها براي شناسايي سارقان ادامه دارد.

تعقيب سارق پرايد از تهران تا ساري
011631.jpg
گروه حوادث- سارق خودروهاي پرايد پايتخت كه اتومبيل هاي سرقتي را بعد از ربودن اوراق  مي كرد وبه فروش مي رساند۵، روز پيش در مخفيگاه جديد خود در شهرستان ساري بازداشت شد.
عمليات دستگيري اين سارق حرفه اي از 3 ماه قبل و هنگامي آغاز شد كه كارآگاهان اداره دوم آگاهي پايتخت با شكايت هاي متعددي درباره سرقت خودروهاي پرايد مواجه شدند.
وقتي بررسي شگرد سرقت ها نشان داد تمامي آنها به يك شيوه مشابه صورت گرفته است، احتمال اينكه تمامي سرقتها توسط يك سارق حرفه اي به نام علي كه چندين سابقه سرقت و اوراق كردن خودرو داشت صورت گرفته باشد قوت گرفت.
به اين ترتيب دستگيري علي دردستور كار پليس قرارگرفت ،اما كارآگاهان پليس از طريق منابع اطلاعاتي خود دريافتند سارق حرفه اي به دليل آنكه از سوي فروشندگان لوازم خودرو در تهران شناسايي شده از۳ ماه قبل به شهرستان ساري گريخته و اين بار بعد از ربودن خودروها آنها را در اين شهرستان اوراق مي كند. سرهنگ داوود سلطاني معاون اداره آگاهي پايتخت روزگذشته با اعلام خبر دستگيري متهم گفت:
كارآگاهان با اخذ نيابت قضايي اواخر هفته گذشته به ساري رفته و متهم را در يك عمليات غافلگيرانه بازداشت كردند و از مخفيگاه وي 10خودروي مسروقه كه 2 دستگاه از آنها اوراق شده بود را كشف كردند. به گفته معاون آگاهي تهران ، متهم در حال حاضر تحت بازجويي تخصصي كارآگاهان اداره دوم آگاهي تهران قراردارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |