۱۰ هزار نمايشگاه كتاب
در 10 هزار مدرسه برپا مي شود
گروه علمي فرهنگي- همزمان با فرا رسيدن ايام الله دهه مبارك فجر، نهمين دوره نمايشگاه كتاب منادي تربيت در قالب 10 هزار نمايشگاه كتاب در 10 هزار مدرسه برپا مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در نهمين دوره از نمايشگاه كتاب منادي تربيت حدود 4ميليون و 500 هزار جلد كتاب در قالب 5 هزار و 300 عنوان و هزينه اي بالغ بر 5/1ميليارد تومان در مدارس سراسر كشور توزيع مي شود. در نمايشگاه كتاب امسال منادي تربيت، بيش از 530 ناشر بخش خصوصي و دولتي حضور دارند كه حاكي از استقبال خوب ناشران از برپايي نمايشگاه در سطح مدارس است.
بنابر اين گزارش كتاب هاي ارائه شده براي حضور در نهمين نمايشگاه كتاب منادي تربيت در مرحله اول توسط كارشناسان وزارت آموزش و پرورش و نويسندگان برجسته كشور بررسي و داوري شده و سپس كارشناسان آموزش و پرورش براساس نياز مناطق خود با روش هاي متفاوت كتاب مناسب را شناسايي مي كنند و با حضور در نمايشگاه متمركز كه موسسه منادي تربيت تهيه مي كند كتاب هاي مورد نظر را براي ارسال به مدرسه و ارائه در نمايشگاه كتاب مدرسه انتخاب مي نمايند.
بررسي طرح نيازسنجي
آموزش ميراث فرهنگي و گردشگري
ايسنا: شوراي عالي آموزش ميراث فرهنگي و گردشگري طرح نيازسنجي آموزشي را كه توسط گروه مديريت جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي تدوين شده ، بررسي مي كند.
شوراي عالي آموزش جلسه بعدي خود را به دليل تعطيلات و تداخل برنامه، 23 بهمن ماه برگزار مي كند.
به گزارش ايسنا، طرح نياز سنجي آموزش ميراث فرهنگي و گردشگري كه تهيه آن دوسال به طول انجاميده طرحي است كه بر اساس وضع موجود نيروي انساني شاغل در حوزه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و وضع مطلوب ايده آن تهيه شده است. شوراي عالي آموزشي ميراث فرهنگي و گردشگري پس از تشريح اين طرح توسط مجري مربوطه ، راهكارهاي اجرايي آن در حوزه هاي مختلف را طرح و بررسي مي كند.
تأسيس خانه گردشگري در كرمانشاه
ايرنا: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان كرمانشاه گفت: خانه گردشگري با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري استان در محوطه تاريخي خانه هنرمندان (خانه خديوي) شهر كرمانشاه تأسيس مي شود.
اسدالله بيرانوند هدف از تأسيس خانه گردشگري را معرفي جاذبه هاي طبيعي، گردشگري و تاريخي استان و راهنمايي گردشگران داخلي و خارجي عنوان كرد.
وي گفت: خانه گردشگري به عنوان پايگاه اطلاع رساني گردشگران تمام اطلاعات لازم در خصوص مسيرهاي گردشگري، آژانس ها و اماكن اقامتي و ديگر اطلاعات مورد نياز براي راهنمايي گردشگران را در اختيار آنها قرار مي دهد. وي افزود: در خانه گردشگري همچنين چكيده اي از پتانسيل هاي گردشگري استان در قالب عكس، دفترك، كاتالوگ، پوستر و سي دي هاي صوتي و تصويري براي معرفي جاذبه هاي طبيعي، گردشگري و تاريخي به نمايش گذاشته مي شود. وي گفت: اكنون اين خانه در حال تجهيز است و تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.
معلمان از سخنراني در كلاس پرهيز كنند
مهر: معلمان بايد از سخنراني هاي طولاني مدت در كلاس هاي درس بپرهيزند و به جاي آن دانش آموزان را با روش هاي فعال آموزش دهند.
معاون آموزش عمومي وزارت آموزش و پرورش در باره موانع و محدوديت هاي استفاده از وسايل كمك آموزشي ادامه داد: برخي از معلمان راغب هستند درسها را به شكل سنتي و تئوري وار بيان كنند و اين در حالي است كه بايد به جاي اين تفكر استفاده از وسايل كمك آموزشي گسترش بيشتري پيدا كند.
حسين احمدي تاكيد كرد: در حال حاضر تمام دبستان ها و مدارس راهنمايي داراي وسايل كمك آموزشي هستند ، اما مقدار و ارزش آنها از مدرسه اي به مدرسه ديگر و نسبت به برخورداري يا محروميت مناطق متفاوت است.
معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از وسايل كمك آموزشي مهارت هايي را به دانش آموزان مي آموزد كه افراد با استفاده از آن مهارت هاي فكري ساختن و استعدادهاي خود را تحقق مي بخشند.
اجراي طرح مشترك دانشگاه شهيد بهشتي و يونسكو براي بازسازي مناطق تاريخي شهر بم
ايسنا: دانشگاه شهيد بهشتي و يونسكو در ارتباط با بازسازي مناطق تاريخي شهر بم پروژه همكاري مشترك امضا كردند.
عليرضا فلاحي مسئول پروژه همكاري با يونسكو در اين باره گفت: اين پروژه توسط معاونت پژوهشي دانشگاه امضا شده و در طول دو ماهي كه از امضاي آن مي گذرد بخش عمده كارهاي پژوهشي آن نيز صورت گرفته است.
وي افزود: اين پروژه با تاكيد اصلي بر ارگ بم كليه آثار تاريخي اين شهر زلزله زده را در بر مي گيرد و تا يك ماه ديگر نيز مرحله كارهاي عملي آن آغاز مي شود.
مدير گروه پژوهشي بازسازي تصريح كرد: در حال حاضر دانشگاه شهيد بهشتي تنها دانشگاهي در ايران است كه در رشته بازسازي پس از سانحه در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد و علت همكاري يونسكو نيز مي تواند وجود چنين گروهي در دانشگاه باشد.
وي در توضيح فعاليتهاي گروه پژوهش بازسازي گفت: بازسازي پس از سانحه دوره اي از تحصيلات تكميلي است كه مجموعه اي هماهنگ از فعاليتهاي پژوهشي و آموزشي را در برمي گيرد. دانشجويان اين رشته ضمن شناخت علمي مفاهيم و آشنايي با ادبيات بلايا و علل وقوع سوانح طبيعي و حوادث انساني با مقوله بحران در سه مقطع پيش از وقوع، هنگام سانحه و پس از آن آشنا شده و به مقولات اساسي بازسازي مي پردازد.