پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۶ - Feb 1, 2007
ارزيابي كارشناسان از تصميم شوراي شهر تهران
تثبيت نرخ عوارض مسكن يك شوك مثبت
گروه شهري- كارشناسان حوزه اقتصاد و برنامه ريزي شهري اقدام شوراي شهر براي افزايش نيافتن نرخ عوارض ساخت وساز در سال آينده را شوك رواني مثبت به بازار بحران زده مسكن ارزيابي كرده، اما اعتقاد دارند بحران اين بازار آنچنان شديد است كه اين گونه اقدامات فقط تاثير مقطعي و گذرا دارند.
شوراي اسلامي شهر تهران در آخرين جلسه خود تصميم گرفت نرخ عوارض ساخت و ساز در سال آينده افزايش نيابد.
مهدي چمران اعلام كرد: اين تصميم شورا به دليل افزايش بهاي مسكن در چند ماه گذشته صورت گرفته و اگر چه نرخ عوارض تاثيرمستقيمي بر نوسانات قيمت مسكن ندارد اما شوراي شهر تصميم دارد تا با تثبيت نرخ عوارض ساخت وساز از ايجاد جو رواني بر بازار مسكن جلوگيري كند.
نادر شريعتمداري، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در اين باره گفت: شهرداري تنها در بخش هايي نظير عوارض ايمني و عوارض ساختمان هاي نيمه كاره درخواست افزايش نرخ را داده بود اما شورا تصميم گرفت تا براي جلوگيري از تشديد فضاي رواني در بازار مسكن هيچ يك از عوارض را افزايش ندهد.
شريعتمداري افزود: نرخ عوارض ساخت و ساز در نوسانات قيمت مسكن هيچ تاثيري نداشته است،  ضمن اينكه شوراي شهر دوم در سال هاي گذشته تنها يك بار تغييري در ضرايب عوارض تراكم داده است و آن هم در سال 84 با توجه به دفترچه تهيه شده توسط وزارت دارايي انجام گرفت در آن مورد هم شورا تعيين كرد كه متوسط اين عوارض در كل مناطق تهران از 5/13 درصد بيشتر نباشد.
بقيه از صفحه اول
اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه بودجه شهرداري با وجود افزايش چشمگير از تثبيت نرخ عوارض لطمه نخواهد خورد، گفت: شهرداري براي سال آينده منابع جديدي براي درآمد هاي خود نظير استفاده از تسهيلات بانكي و اعتباري و سرمايه گذاري بخش خصوصي در نظر گرفته است كه اين حركت مثبت موجب دوري وابستگي بودجه از عوارض ساخت و ساز مي شود
شريعتمداري افزايش قيمت مصالح ساختماني و افزايش ناگهاني دستمزد كارگران را از دلايل افزايش قيمت مسكن دانست
اشباع ساخت و ساز در تهران
يك كارشناس اقتصاد شهري نيز تأثير اقدام شوراي شهر تهران در تثبيت قيمت عوارض ساخت و ساز را در نوسان قيمت مسكن در پايتخت را عمدتاً يك حركت رواني براي تحت تأثيرقراردادن بازار مسكن دانست.
كمال اطهاري، طرح شوراي شهر را مصلحت جويانه و پاسخي به انتساب افزايش قيمت مسكن به عوارض ساخت و ساز دانست و گفت: عوارض ساخت و ساز در قيمت مسكن اثر تعيين كننده اي ندارد.
او با بيان اينكه موضوع انتساب بالا رفتن قيمت مسكن با مقوله عوارض ساخت و ساز شهري مانند اين است كه در شرايط كنوني جامعه بالا رفتن بودجه عمراني را دليل تورم بدانيم، افزود: در واقع اين كار حواله كردن خلل يك پديده به موضوعي است كه نه تنها عوارض ساخت و ساز كه اقتصاد كل كشور درآن دخيل است.
اطهاري قيمت مصالح ساختماني، پايين آوردن نرخ سود بانكي و ابهام در قيمت ارز به دليل مقوله تحريم را از جمله مواردي دانست كه در نوسان قيمت مسكن موثر است.
او با اشاره به اينكه افزايش جمعيت نسبت به سال هاي قبل در موضوع مسكن نقش مستقيم و مهمي داشته، گفت: بين سال هاي 65 و 75 رشد تهران زير رشد طبيعي و زير يك درصد بوده كه اين رشد بين سال هاي 75 و 85 به 5/1 درصد رسيد و بازار مسكن داغ شد از آن پس اين افزايش باعث شده تا هزينه هاي عمراني بالا برود و نياز به جاده، تونل، شريان هاي رفت و آمدي و ... بيشتر شود.
اطهاري گفت: آنچه كه مسلم است اين است كه تهران به حد اشباع رسيده و ديگر نبايد ساخت و سازي در آن صورت گيرد بلكه بايد با انتقال ساخت و ساز به پيرامون بهاي مسكن كاهش پيدا كند، در غير اين صورت قيمت مسكن به همين شدت بالا مي رود.
حميد محمدي، كارشناس برنامه ريزي شهري نيز اعتقاد دارد افزايش غيرمنتظره بهاي مسكن در 3 ماه گذشته عمدتاً جنبه رواني داشته و تابع مستقيمي از مولفه هاي غالب بازار مسكن، از قبيل قيمت مصالح، نرخ عوارض و... نبوده است. وي اضافه مي كند اقدام به موقع دولت مي توانست مانع از بروز چنين شوك زيانباري در بازار مسكن شود و هم اكنون نيز دولت ابزارهاي كافي براي مهار اين شوك و حتي نزديكتر كردن قيمت مسكن به دست كم متوسط قيمت هاي شش ماه گذشته را دارد.
وي اشاره كرد مسكن در ايران گرانترين و بي كيفيت ترين كالا محسوب مي شود و دولت در همه ساليان گذشته نشان داده است در عرصه بازار مسكن، بازيگري ناكارآمد، منفعل و بعضاً پراشتباه است.وي طرح شوراي شهر براي عدم افزايش نرخ عوارض ساخت وساز را در شرايط شوك زده كنوني بازار مسكن داراي تاثيرات رواني مثبت دانست اما اشاره كردكه بحران مسكن اكنون به طور كامل از مهار دولت خارج شده است و در اين باره شهرداري و وزارت مسكن به تنهايي نمي توانند كاري بكنند و كل حاكميت در قالب يك عزم و اراده ملي بايد وارد اين عرصه شود.

۳ هزار دستگاه تاكسي فرسوده نوسازي شد
سما: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از نوسازي 3 هزار دستگاه تاكسي فرسوده تهران در قالب اجراي طرح نوسازي تاكسي هاي فرسوده پايتخت تاكنون خبر داد و گفت: بر اساس جديدترين آمار تاكنون 8 هزار راننده تاكسي در تهران براي شركت در طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده ثبت نام كرده اند.
حسين تيموري كرماني با بيان اين كه آمار نوسازي تاكسي هاي فرسوده ناوگان تاكسيراني پايتخت نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است، افزود: در حال حاضر 10 هزار و 125 دستگاه تاكسي فرسوده در ناوگان تاكسيراني شهر تهران به جابه جايي مسافران مي پردازند كه از اين تعداد تاكنون 3 هزار دستگاه نوسازي شده اند.
 وي گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده با كارخانجات طرف قرارداد تلاش مي كنيم در كوتاه ترين فاصله زماني ممكن بتوانيم تاكسي هاي فرسوده آنها را با تاكسي هاي جديد تعويض كنيم.

با موافقت دولت و در صورت تصويب
مجلس شوراي اسلامي
پادگان هاي داخل شهرهاي بزرگ
به خارج شهر انتقال مي يابند
ايسنا: در صورت موافقت مجلس شوراي اسلامي  و بر اساس بند ل تبصره 2 لايحه بودجه سال 1386 كل  كشور، به  منظور ايجاد تسهيلات براي انتقال پادگان ها، مراكز نظامي  و كارخانجات بزرگ صنعتي- دفاعي از شهرهاي بزرگ به ويژه تهران، وزارت مسكن و شهرسازي يا شهرداري ها مجاز هستند در صورت توافق با ستاد كل نيروهاي مسلح، پادگاني به همان ميزان زيربنا و مساحت در محدوده هاي خارج از شهر احداث و در مقابل آن، پادگان داخل شهر را به گونه اي تملك كنند كه بخشي از مساحت آن به طرح هاي مصوب شهري اختصاص پيدا كند.
اين بند در اجراي مواد 128 قانون برنامه چهارم توسعه و 177 قانون برنامه سوم توسعه (تنفيذي در قانون برنامه چهارم توسعه) عملي خواهد شد.
به موجب اين بند، بانك مركزي موظف است تسهيلات بانكي مورد نياز وزارت مسكن و شهرسازي يا شهرداري ها را براي انجام جابه جايي و انتقال مراكز ياد شده تا سقف يك هزار ميليارد ريال با بازپرداخت 5ساله و تضمين اصل و سود توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و بازپرداخت اين تسهيلات (اصل و سود) توسط وزارتخانه يادشده يا شهرداري ها حسب مورد از محل فروش بخشي از عرصه و اعيان پادگان، مراكز و كارخانجات بزرگ صنعتي- دفاعي موضوع اين بند، تأمين كند.

هواي تهران روز به روز مسموم تر مي شود
۳ به 200، نسبت آلايندگي خودروهاي اروپا به ايران
012639.jpg
گروه شهري- از حدود 3 ميليون خودروي در حال تردد در شهر تهران 2 ميليون و پانصد هزار خودرو حتي بر مبناي استاندارد 20 سال پيش اروپا آلاينده محسوب شده و بر اساس استاندارد كنوني اروپا مي بايست تردد آنها متوقف شود.
در حالي كه از سال 1379 كارخانه هاي خودروسازي كشور ملزم به رعايت ملاحظات زيست محيطي شده اند، هنوز عمده خودروهاي توليدي كشور آلاينده بوده و همين موجب شده است با وجود هشدارهاي مكرر كارشناسان محيط زيست و بهداشت محيط، آلودگي هواي تهران همچنان روند صعودي داشته باشد.
يوسف رشيدي مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در اين باره مي گويد كه خودروهاي توليد قبل از سال 79 در هر كيلومتر تردد بين 30 تا 200 گرم آلودگي توليد مي كنند در حالي كه صنعت خودروسازي كشورهاي اروپايي به دليل برخورداري از استانداردهاي يورو 1۳،۲،و۴ در حد 3 گرم در هر كيلومتر آلودگي دارند.وي ادامه مي دهد: امسال قريب 70 روز وضعيت هواي تهران در شرايط هشدار بود كه به دليل تداوم اين وضعيت به ويژه در شهريور و بهمن ماه جاري اعلام وضعيت بحران دور از ذهن نمي نمود.
وي با در نظر گرفتن اين كه امسال براي نخستين بار كميته اضطراري آلودگي هوا در تهران هيچ جلسه مشتركي با 16 عضو خود تشكيل نداده و تنها به اعلام يك سري توصيه هاي بهداشتي از طريق رسانه ها اكتفا كرده گفت: گرچه توصيه هاي بهداشتي در شرايطي كه هواي تهران در وضعيت هشدار قرار داشته باشد امري قانوني است اما شخصاً به عنوان يكي از اعضاي كميته اضطراري كاهش آلودگي هوا اين شيوه مديريت را نمي پذيرم و معتقدم به دليل ضعف مصوبات قانوني مشخص نشده چنانچه وضعيت هواي تهران به مدت طولاني در وضعيت هشدار باقي بماند آيا باز هم بايد به اعلام يك سري توصيه هاي بهداشتي اكتفا شود؟وي يكي از عمده ترين راههاي كاهش آلودگي هوا را استفاده 80 درصد مردم از ناوگان حمل و نقل عمومي  دانست كه اين مهم جز در صورت تزريق تعداد لازم اتوبوس، تاكسي، ون، تكميل خطوط مترو و افزايش ظرفيت قطارهاي آن ميسر نيست.حيدرزاده مشاور زيست محيطي شهردار تهران نيز متولي آلودگي هوا را يك كميته اجرايي به همين نام در سازمان حفاظت محيط زيست مي داند كه برخلاف دولت گذشته و به رغم بحراني بودن وضعيت آلودگي هوا به جاي هر دو هفته يك بار هر ماه تشكيل و به بررسي و پيگيري برنامه هاي جامع كاهش آلودگي هوا مي پردازد.
وي خواستار آن شد به منظور تحقق برنامه هاي اين كميته نخست وزن اعضاي آن به سطح وزراي دولت به عنوان عناصر تصميم گيرنده افزايش يابد و مجلس نيز با تشكيل كميسيون محيط زيست كه مهمترين دغدغه هزاره سوم دنيا به شمار مي رود در امر نظارت و پيگيري مصوبات اين كميته نقش مؤثري بازي كند؛ علاوه بر آن تعداد جلسات اين كميته اجرايي به جاي هر ماه به هر هفته يك بار افزايش يابد.
وي در اين باره خواستار به روز شدن مصوبات قانوني شد و گفت: قوانين مربوط به آلودگي هوا مربوط به سال 74 است. از آن موقع تاكنون 11 سال مي گذرد و شهر دچار تحولات بنيادين شده است كه همين امر ضرورت تدوين مقرراتي البته با ضمانت اجرايي و شرايط روز را مي طلبد.

نگاه
012630.jpg
رسول آذرگون
در حاشيه رونق دوباره تكدي گري در بعضي از شهرها

طرح ساماندهي درختان خيابان وليعصر
مورد بررسي قرار مي گيرد
گروه شهري: مشاور شهردار تهران در امور فضاي سبز از بررسي طرح ساماندهي درختان خيابان وليعصر خبر داد و گفت: اصلاح ساختار مديريت نگهداري از درختان تنها راه جلوگيري از مرگ زودرس درختان خيابان وليعصر است.
غلامرضا پزشكي راد، دانشيار دانشگاه تربيت مدرس و مشاور شهردار تهران در امور فضاي سبز ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: شرايط محيطي درختان خيابان وليعصراز زمان كاشت تاكنون نامساعد بوده و به همين دليل پيش بيني مي شود عمر مفيد درختان اين خيابان بسيار كمتر از حد معمول باشد.
وي تصريح كرد: درختان خيابان وليعصر جزو گنجينه هاي زيست محيطي شهر تهران محسوب مي     شود اما كاشت و نحوه نگهداري آنها علمي نبوده و آبياري نامناسب، سوء تغذيه، آلودگي هوا، نامناسب بودن خاك و اجراي عمليات عمراني متعدد باعث شده اين درختان از سلامتي مناسب برخوردار نباشند.
مشاور شهردار تهران افزود: درختان خيابان وليعصردر آستانه دوره انحطاط و مرگ قرار گرفته       اند و در صورتيكه در نحوه نگهداري و حفاظت آنها تغيراتي اساسي صورت نگيرد عمرشان بسيار كوتاه تر از حداكثر عمر مفيد درختان چنار خواهد بود.
پزشكي راد ضمن بيان آنكه اتاق فكر سبز راهكارهاي لازم براي حفظ درختان خيابان وليعصر را بررسي مي كند، گفت: در اتاق فكر سبز به هيچ وجه كار اجرايي انجام نمي شود و تنها نظرات كارشناسي به مسئولان ارائه مي شود.
وي تأكيد كرد: شهرداري ها براساس قانون حفظ فضاهاي سبز شهري مصوبه 1352 موظف اند در مورد تعداد درختان هر منطقه اطلاعات كافي داشته باشند و با توجه به اين موضوع آمار برداري و نصب اتيكت الكترونيك برروي درختان از جمله اقداماتي است كه به منظور حفظ درختان قديمي خيابان وليعصر مفيد واقع خواهد شد.

پرسه
012633.jpg
فرصتي تازه
از اين فرصت ها هرازچندگاهي پيش مي آيد اما مي گويند اين يكي فرصتي تازه است، آن هم براي تبادل نظر و تجربيات كارشناسان و مديران عرصه ترافيك. موضوع كنفرانس مهندسي حمل و نقل و ترافيك است و زمان آن هم هفتم و هشتم اسفندماه جاري، ارتقاي دانش و بهره گيري از داشته هاي پژوهشگران اين حوزه از اهداف اين كنفرانس است. كنفرانس در سالن اصلي مركز همايش هاي رازي برگزارمي شود.
۳۰ دوربين ديگر
هر دوربيني كه به فضاهاي ترافيكي شهر اضافه مي شود نياز به حضور چند افسر راهنمايي و رانندگي از بين مي رود. پس مراقب باشيد چون 30 دوربين ديگر به دوربين هاي نظارت تصويري تهران اضافه شده است.
قرار است تعداد دوربين هاي نظارت در پايتخت تا پايان امسال به 200 دستگاه برسد. دوربين هاي جديد در بزرگراه ها و خيابان هاي شرق و جنوب غرب تهران نظير بسيج و آهنگ نصب خواهد شد.

بازتاب
مديركل سابق محيط زيست تهران
به مديركل جديد پاسخ داد:
دعوت به مناظره در هواي آلوده
گروه شهري-محمدحسن پيراسته مديركل سابق محيط زيست تهران با انتشار نامه اي سرگشاده، مديركل جديد اين اداره را به مناظره درباره فعاليت هاي انجام شده براي كاهش آلودگي هواي تهران دعوت كرد. با توجه به چاپ گفته هاي مديركل جديد در همين صفحه، بر اساس قانون مطبوعات و بنا به درخواست آقاي پيراسته متن كامل جوابيه او به اين شرح از نظر خوانندگان محترم مي گذرد:
نظر بدان كه مديركل محترم محيط زيست تهران در اظهارنظري غيرمستند و غيركاشناسانه مندرج در صفحه 3 مورخ 26/10/1385 آن جريده محترم مدعي گرديده اند كه بودجه كاهش آلودگي هواي تهران در سال هاي گذشته به طور كامل صرف اموري غير از طرح هاي كاهش آلودگي هوا شده است و ابراز عقيده و تحليلي غيرفني و بيگانه به موضوع داشته اند لذا به عنوان مديركل سابق محيط زيست استان و دبير كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا آمادگي خويش را جهت مناظره با ايشان يا هر مدعي ديگري كه متأسفانه بدون كمترين تأمل دانش و اشراف به موضوع اين چنين غيرمسئولانه تلاش هاي نفس گير مسئولان گذشته را مخدوش و بي محابا به قضاوت مي نشينند اعلام داشته و با اعتقاد به روند كاملاً قانوني و منسجم گذشته سردرگمي و آشفتگي موضوع را در مديريت جديد و ارائه آمارها و ارقام غيرقابل تصور و عاري از انديشه منطقي را برملا خواهيم نمود.
سخنان ناسنجيده مندرج در متن مورد اشاره همين بس كه با وجود سند و نسخه تجويز شده بومي و مؤثر در قالب طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در 9 محور ايشان پيشنهاد نشست سران 3 قوه را جهت انجام بديهي ترين وظيفه محيط زيست استان ارائه مي فرمايند.

از سوي شهرداري تهران
چگونگي پرداخت قبوض عوارض سال 85 اعلام شد
گروه شهري- اداره كل تشخيص و وصول درآمد شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي از شهروندان خواست تا نسبت به پرداخت قبوض عوارض سال 85 اقدام كنند.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به تأخير ايجاد شده در توزيع قبوض عوارض سال 85 و نيز يكسان بودن شماره شناسه هاي قبوض اقساط اول و دوم عوارض نوسازي كه موجب عدم پذيرش آنها توسط شعب بانك ملي شد ، شهرداري تهران به كمك سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تسهيلاتي جهت پرداخت قبوض عوارض نوسازي ، مشاغل و بهاي خدمات در شعب بانك سپه واقع در شهر تهران فراهم كرده است.
شهرونداني كه مايل به پرداخت هردو قسط اول و دوم عوارض نوسازي به صورت يكجا هستند مي توانند تا مهلت تعيين شده به كليه شعب بانك سپه شهر تهران مراجعه كنند، به همين منظور مهلت پرداخت قسط اول عوارض نوسازي تا تاريخ 30/11/85 تمديد شده است.
بر اساس اين اطلاعيه ، ساير قبوض عوارض (مشاغل و بهاي خدمات) نيز تا تاريخ 29/12/85 در شعب بانك سپه قابل پرداخت است و از سوي ديگر شعب بانك ملي هم كماكان وجوه كليه قبوض عوارض نوسازي (قسط هاي اول و دوم به صورت مجزا) ، عوارض مشاغل و بهاي خدمات را دريافت مي كنند.

برنامه هاي شهرداري در سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامي
012636.jpg
گروه شهري شهرداري تهران برنامه هاي ويژه اي به مناسبت فرارسيدن دهه فجر انقلاب اسلامي تدارك ديده است. در بخشي از اين برنامه ها همزمان با سالروز ورود حضرت امام خميني به ميهن اسلامي جايگاه جلوس سخنراني تاريخي بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران گلباران مي شود.
محمود رضاييان مديرعامل سازمان بهشت زهرا و شهردار حرم مطهر حضرت امام خميني گفت: در سالروز ورود تاريخي حضرت امام خميني به ميهن اسلامي و پس از انجام مراسم رسمي در حرم مطهر همزمان با اذان ظهر و عصر و پس از برگزاري نماز جماعت و با حضور دوستداران انقلاب اسلامي، خانواده معظم شهدا و مسئولان لشكري و كشوري و بسيجيان دريادل شهرداري تهران و بسيجيان منطقه تهران طي مراسم باشكوهي جايگاه سخنراني تاريخي حضرت امام خميني گلباران خواهد شد.
۱۰ روز در جماران
از سوي ديگر شهرداري منطقه يك تهران از اجراي برنامه اي با عنوان 10 روز در جماران با همكاري مؤسسه نشر آثار امام خبر داد. اجراي برنامه هاي سخنراني، مداحي و مسابقات فرهنگي با حضور شهروندان ازجمله برنامه هاي 10 روزه در جماران است. همچنين ايستگاه هاي فرهنگي با عنوان انقلاب و محرم در قلب كودكان نيز در مسير راهپيمايان روز 22 بهمن در ميدان آزادي برپا و طي آن برنامه هايي چون نقاشي و خاطره نويسي كودكان و پذيرايي از راهپيمايان انجام مي شود.
درهاي قطعه هنرمندان و شعرا باز مي شود
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران نيز از باز شدن درهاي قطعه هنرمندان و مقبره شعرا در بهشت زهرا به مناسبت روز فرهنگ و تمدن به روي عموم مردم خبر داد.
احمد نوريان گفت كه امسال باتوجه به تقارن روزهاي سوگواري امام حسين ع، آذين بندي شهر با چراغ هاي يكرنگ و بدون تنوع انجام مي شود.
نوريان از شناسايي 34 نقطه مرتبط با موضوع انقلاب در تهران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده و با عنوان گردشگري انقلاب، دانش آموزان و اقشار مناطق 22گانه تهران از برنامه هاي متناسب با رخدادهاي هر كدام از نقاط يادشده استفاده خواهند كرد.
به گفته معاون شهردار تهران۱۰، دستگاه اتوبوس آذين بندي شده با حضور هنرمندان نيز در سطح شهر تردد و برنامه هاي مختلف نمايشي از قبيل نمايش آييني، پرده خواني، مسابقات فرهنگي، نقاشي، خطاطي و... را اجرا خواهند كرد.
وي يادآور شد: فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ در مناطق 22گانه شهر تهران طبق دستورالعمل ابلاغ شده برنامه هاي متنوع فرهنگي و ورزشي و همايش ها و جشنواره ها را در ايام دهه فجر اجرا خواهند كرد.
نوريان تصريح كرد: روز 12 بهمن علاوه بر غبارروبي مزار شهدا و حرم امام خميني تلويزيونهاي بزرگي نيز در بهشت زهرا براي پخش برنامه هاي مختلف نصب مي شود.
وي از بهره برداري فاز نخست طرح ساماندهي مزار شهداي گمنام در 19 بهمن خبر داد و گفت: شهردار تهران و معاونين وي نيز براي غبارروبي در مزار شهدا حضور مي يابند.
معاون شهردار تهران گفت: تصاوير بزرگ با موضوع خاطرات انقلاب اسلامي  از ميدان امام خميني تا ميدان انقلاب و تلويزيون هاي بزرگ LED چهل تا پنجاه متري در حداكثر۱۰ نقطه از خيابان انقلاب تا ميدان آزادي با پخش برنامه هاي انقلابي و فرهنگي نصب مي شود.
وي در ادامه با بيان اين كه 20 ايستگاه فرهنگي و ايستگاههاي متعدد صلواتي در مسير راهپيمايي روز 22 بهمن داير مي شود، تصريح كرد: پنجاه پايگاه سلامت نيز در مسير راهپيمايي با حضور مددكاران و امدادگران و همكاري هلال احمر و نيروي مقاومت بسيج خدمات لازم را به شهروندان ارائه خواهند كرد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |