دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۴ - Feb 12, 2007
سرقت 500 ميليون توماني از حساب هاي بانكي
معاون جنايي آگاهي با خودداري از تشريح شگرد متهمان، افشاي آن را خطرناك دانست
013767.jpg
گروه حوادث- جاعلان حرفه اي كه با شگردي عجيب، اقدام به سرقت۵۰۰ ميليون توماني از حساب هاي قرض الحسنه مشتريان بانك كرده بودند با پيگيري هاي پليس آگاهي تهران به دام افتادند.
پيگيري ماجراي اين سرقت ها زماني آغاز شد كه 24 دي ماه گذشته مسئول حراست بانك صادرات با طرح شكايتي به دايره 13 اداره آگاهي تهران مدعي شد چند جاعل حرفه اي با استفاده از شيوه اي جديد اقدام به برداشت از حساب هاي قرض الحسنه مشتريان بانك ها در نقاط مختلف كشور كرده اند. وي در ادامه شكايتش گفت: جاعلان تاكنون از 40 حساب بانكي با اين روش۵۰۰ ميليون تومان برداشت كرده اند.
با اين شكايت گروهي از كارآگاهان اداره آگاهي مسئول پيگيري ماجرا شدند اما در حالي كه جاعلان هيچ ردي از خود برجاي نگذاشته بودند تصوير يكي از متهمان كه با استفاده از شگرد خاص باند و با نام مستعار غلامرضا- س اقدام به برداشت از حساب يكي از مشتريان بانك كرده بود در اختيار پليس قرار گرفت.
كارآگاهان پليس كه احتمال مي دادند سارقان بدون آن كه بدانند پليس در تعقيب آنهاست به كار خود ادامه خواهند داد تصوير اين عضو باند را به تمامي بانك هاي سراسر كشور ارسال كردند و به اين ترتيب تحقيقات پليسي وارد مرحله تازه اي شد.
ششم بهمن ماه همان طور كه كارآگاهان حدس مي زدند مردي كه تصوير وي در اختيار پليس بود به بانكي در بندرعباس رفت ولي وقتي قصد داشت تا با هويت جعلي فرج الله- الف از حساب يكي از مشتريان بانك برداشت كند، كارمند بانك كه او را شناسايي كرده بود موضوع را به پليس اطلاع داد. با گزارش موضوع كارآگاهان به سرعت به بانك رفته و اين مرد را دستگير كردند كه در بازجويي هاي اوليه از اين مرد هويت اصلي او به نام مهدي فاش شد.
در بازجويي اوليه از اين جاعل حرفه اي وي به جعل و برداشت پول از حساب مشتريان با همدستي دو نفر از دوستانش اعتراف كرد. با اعتراف اين مرد، همدستان وي نيز در يك عمليات ضربتي از سوي كارآگاهان دايره 13 آگاهي تهران به دام افتادند.
سرهنگ حسين خوئيني- معاون مبارزه با جرائم جنايي تهران- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون سه متهم با دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 12 تهران در بازداشت به سر مي بردند.
معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران از اعلام شيوه كلاهبرداري اين جاعلان خودداري كرد و گفت: تشريح شگرد كلاهبرداري، مطمئناً جنبه هاي منفي به همراه خواهد داشت، چرا كه اين سه متهم با روشي بسيار حرفه اي اقدام به اين كار مي كردند.

در دادسراي فرودگاه فاش شد:
فيلم سياه براي اخاذي ميليوني از دختر جوان
گروه حوادث- دندانپزشك جوان كه به بهانه ازدواج، دختر 25 ساله اي را فريب داده و او را قرباني نقشه شيطاني خود كرده بود به دام پليس افتاد.
اين مرد با تهيه فيلم از صحنه اذيت و آزار دختر جوان به مدت يك سال او را مجبور كرده بود به خواسته هاي سياهش تن دهد.
مدتي پيش وقتي خانواده دختر جواني به نام سارا متوجه ناراحتي روحي و افسردگي شديد دخترشان شدند، رفتار هاي او را زير نظر گرفتند تا اين كه دريافتند سارا مدتهاست كه از موضوعي رنج مي برد و به همين خاطر به يك روانپزشك مراجعه مي كند.
آنها زماني كه از سارا خواستند راز خود را با آنان درميان بگذارد هرگز تصور نمي كردند كه دخترشان يك سال در بند 2 دندانپزشك شيطان صفت اسير بوده و از سوي آنها مورد آزار و اذيت و اخاذي قرار گرفته باشد.
دختر جوان كه همراه والدينش به مجتمع قضايي فرودگاه رفته بود تا از اين 2 دندانپزشك شكايت كند، به قاضي صابري زفرقندي سرپرست مجتمع گفت: يك سال پيش زماني كه براي خريد كتاب به يك كتاب فروشي رفته بودم با مرد جواني به نام كامران آشنا شدم كه ادعا مي كرد دندانپزشك است و به دنبال همسر مناسبي براي آينده اش مي گردد. آن روز اين مرد با چرب زباني شماره تلفن مرا گرفت و به اين ترتيب آشنايي ما آغاز شد.
كامران هر روز به من زنگ مي زد و بعضي وقت ها در خارج از خانه قرار مي گذاشتيم تا بيشتر با هم آشنا شويم. در اين مدت او توانست مرا مجذوب حرف هاي خودش كند و بعد از مدتي او به من پيشنهاد ازدواج داد.
مدتي بعد يك روز كه به درخواست كامران به خانه اش رفته بودم تا با خانواده اش آشنا شوم متوجه شدم كسي در خانه نيست، اما وقتي مي خواستم آنجا را ترك كنم مرد جوان مانع شد و به زور مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. فرداي آن روز بود كه او با من تماس گرفت و گفت كار مهمي با من دارد. وقتي به محل قرار رفتم او يك حلقه سي دي نشانم داد و گفت كه از رابطه شيطاني اش فيلم برداري كرده و اگر به خواسته هايش تن ندهم فيلم را پخش خواهد كرد.
از آن به بعد بود كه به خاطر حفظ آبروي خود و خانواده ام مجبور شدم به خواسته هاي كامران تن دهم. مدتي بعد او مرا مجبور كرد با يك دندانپزشك ديگر هم كه از دوستان قديمي اش بود رابطه برقرار كنم. كامران از اين ماجرا نيز فيلم برداري كرد و پس از آن علاوه بر اين كه از من مي خواست به درخواست هاي شومش تن دهم همراه دوست ديگرش بيش از 7 ميليون تومان در مراحل مختلف از من اخاذي كردند.
سارا در ادامه گفت: با گذشت يك سال از اين ماجرا در حالي كه كامران و دوستش دست از سرم برنمي داشتند به خاطر اتفاقاتي كه برايم افتاده بود دچار افسردگي و ناراحتي روحي شدم تا اين كه خانواده ام متوجه ماجرا شدند و ماجرا را براي آنها تعريف كردم.
پس از اظهارات دختر جوان، قاضي صابري زفرقندي پرونده او را در اختيار شعبه اول بازپرسي قرار داد و به دستور بازپرس مهاجري جست وجوي پليسي براي دستگيري هر دو دندانپزشك جوان آغاز شد. مأموران پس از شناسايي محل زندگي كامران، او را دستگير و به دادسراي فرودگاه انتقال دادند. اين مرد پس از اعتراف به اذيت و آزار دختر جوان، با صدور قرار بازداشت روانه بازداشتگاه شد و اين در حالي است كه جست وجو براي دستگيري ديگر همدست او ادامه دارد.

سقوط از برج آزادي
013770.jpg
گروه حوادث- مردي كه قصد داشت به مناسبت 22 بهمن از برج آزادي صعود كند با رها شدن دستش سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
اين مرد 32 ساله كه در حركتي نمايشي در ساعت 11 و 45 دقيقه بالا رفتن از برج آزادي را شروع كرده بود، در حالي كه تنها 3 متر تا رسيدن به نوك برج فاصله داشت، با رها شدن دستش سقوط كرد. به دنبال سقوط اين مرد، عوامل اورژانس كه در ميدان آزادي مستقر بودند، بلافاصله به محل حادثه رفتند و مجروح كه هنوز زنده بود را به ميدان فتح منتقل كردند. سپس امداد هوايي به محل اعزام شد و فرد حادثه ديده را به بيمارستان فياض بخش انتقال دادند.
سرهنگ مهدي احمدي، رئيس مركز اطلاع رساني پليس پايتخت با تأييد اين خبر گفت: اين در حالي بود كه اين مرد پس از انتقال به بيمارستان، علائم حياتي نداشت و جان خود را از دست داده بود.
بر اساس گزارش اورژانس تهران، در حالي كه اين مرد در ميان راه بود، امدادگران هلال احمر با دادن طناب از بالاي برج قصد نجات وي را داشتند كه با امتناع وي روبه رو شدند كه مي خواست همچنان به صعود خود ادامه دهد.

طناب دار ، جان متهم را نگرفت
ايسنا: يك محكوم به اعدام كه پس از نيم ساعت حلق آويز شدن در محل زندان كرمان، همچنان زنده مانده بود با رضايت خانواده مقتول از اعدام رهايي يافت.
موحد دادستان كرمان با اعلام اين خبر گفت: محكوم به اعدام كه جواني 23 ساله به نام حسين است در سال 1383 در شهر كرمان فردي را به قتل رسانده بود كه قاضي پس از دستگيري او را به اتهام قتل عمد به قصاص محكوم كرد. وي ادامه داد: پس از طي مراحل قانوني در حالي كه اولياي دم مقتول اصرار بر قصاص قاتل داشتند حكم به اجرا درآمد و متهم به دار مجازات آويخته شد. موحد تصريح كرد: نيم ساعت پس از اجراي حكم در هنگام پايين آوردن محكوم به اعدام از چوبه دار، متوجه شديم كه وي در حال نفس كشيدن است و پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه وي زنده است. دادستان كرمان در پايان خاطرنشان كرد: به اين ترتيب خانواده مقتول رضايت دادند تا از انجام اعدام مجدد متهم جلوگيري شود و اين در حالي است كه وضعيت جسماني اين فرد رو به بهبودي است و هم اكنون در يكي از بيمارستان هاي كرمان بستري است.

دستگيري قاتل در كمتر از۶ ساعت
گروه حوادث- ماموران كلانتري 144 جواديه تهرانپارس در كمتر از 6ساعت از وقوع جنايتي خونين، قاتل را در پستوي يك قهوه خانه زيرزميني بازداشت كردند.
مأموران كلانتري 144 عصر شنبه گذشته از طريق مسئولان بيمارستان تهرانپارس، از مرگ جواني كه با ضربات چاقو مجروح شده بودمطلع شدند.
سرهنگ مهدي احمدي رئيس اطلاع رساني ناجا در توضيح اين خبر گفت: وقتي پليس متوجه شد مقتول قرباني يك نزاع خياباني شده است، جستجو براي دستگيري عامل جنايت آغاز شد و در اولين اقدام 2 جوان موتور سوار را كه به طرز مشكوكي در بيرون بيمارستان تردد كرده و اقوام مقتول را زير نظر داشتند، به عنوان مظنون دستگير كردند. 2 جوان بازداشت شده در بازجويي هاي پليسي مدعي شدند مقتول در هنگام حادثه با جوان ديگري درگير شده و وي پس از قتل متواري شده است.
با اين اطلاعات مأموران كلانتري 144 جواديه تهرانپارس مخفيگاه هاي متهمان را تحت كنترل قرار داده و در كمتر از 6ساعت از زمان جنايت ، ضارب اصلي را كه در پستوي يك قهوه خانه در شرق تهران پنهان شده بود بازداشت كردند كه متهم در بازجويي ها به ارتكاب قتل اعتراف كرد.
تحقيقات تكميلي براي كشف انگيزه متهم توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت ادامه دارد.

در استان هرمزگان
آدم ربايان گروگان 9 ساله را كشتند
گروه حوادث- 2 آدم رباي بي رحم كه گروگان 9ساله خود را در جزيره كيش به قتل رسانده بودند، بعد از دستگيري توسط كارآگاهان پليس هرمزگان به ربودن و قتل پسر خردسال با انگيزه باجگيري 10 ميليوني اعتراف كردند.
بيست و سوم دي ماه، وقتي ماجراي ربوده شدن پسر بچه 9 ساله اي به نام سجاد در جزيره كيش گزارش شد، كارآگاهان پليس هرمزگان تحقيقات گسترده اي را براي يافتن مخفيگاه آدم ربايان و نجات كودك ربوده شده آغاز كردند.
در جريان تحقيقات مشخص شد ربايندگان كه 2 مرد ناشناس بوده اند، بعد از ربودن كودك در هنگام تعطيلي مدرسه، در تماسي با والدينش تقاضاي باج۱۰ ميليون توماني كرده اند. اما در حالي كه تحقيقات براي يافتن آدم ربايان ادامه داشت، با كشف جسد سجاد در سواحل جزيره كيش رسيدگي به اين پرونده وارد مرحله تازه اي شد و اين بار متهمان به اتهام ارتكاب قتل تحت تعقيب قرار گرفتند . سرانجام 2 مرد جنايتكار در روستاي هشتبندي شهرستان ميناب در محاصره پليس قرارگرفته و بازداشت شدند. سرهنگ عباس خدادزاده معاون آگاهي شهرستان هرمزگان با بيان اين خبرگفت: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به آدم ربايي و قتل اعتراف كرده و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
داخلي
شهري
انقلاب
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهري   |   انقلاب   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |