پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۷ - Feb 15, 2007
دستگيري و هلاكت 6 نفر از عاملان بمب گذاري زاهدان
014148.jpg
014133.jpg
گروه حوادث- در پي انفجار بمبي در مسير يك دستگاه اتوبوس در شهر زاهدان 11 نفر به شهادت رسيده و 31 نفر نيز مجروح شدند.
اين بمب كه در يك خودروي پيكان جاسازي شده بود زماني كه اتوبوس حامل كاركنان سپاه در حال عبور از كنار آن بود منفجر شد.
بنا به اين گزارش اين حادثه خونين ساعت 6 و 30دقيقه ديروز در تقاطع بلوار ثارالله در منطقه احمدآباد زاهدان روي داد.
سرهنگ اثني عشري معاون اجتماعي قرارگاه عملياتي رسول اكرم (ص) با بيان اين كه اين حادثه از سوي اشرار و گروهك هاي معاند نظام به وقوع پيوست، به خبرنگار همشهري گفت: تاكنون با تلاش نيروهاي امنيتي و انتظامي و افراد حاضر در محل، چند تن از اشرار و عاملان اين حادثه انفجار دستگير شده و فعاليت گسترده جهت شناسايي ساير متهمان ادامه دارد.
بنا به گزارش ها عامل اصلي بمب گذاري كه از اشرار منطقه است توسط مأموران به هلاكت رسيد
بقيه از صفحه اول
از سوي ديگر مدير روابط عمومي هلال احمر سيستان و بلوچستان به ايسنا گفت: بر اساس آمارهاي جمعيت هلال احمر تا ظهر چهارشنبه 8 جسد به طور كامل به بيمارستان منتقل شده  و در اين ميان ساير اجساد نيز به دليل قطع اعضاي مختلف بدن به صورت دقيق قابل شمارش نيستند. مژگان اصلي با بيان اينكه اين اتوبوس سرويس جابه جايي پرسنل سپاه بوده است، افزود: در اين حادثه راننده اتوبوس و خودرو سواري بمب گذاري شده در دم جان باختند و با انتقال اجساد و مجروحان تردد به صورت عادي در حال انجام است.
دستگيري۵ شرور
در همين حال مديركل سياسي استانداري سيستان و بلوچستان نيز خبر از دستگيري پنج نفر از تروريستهاي عامل اصلي بمب گذاري در زاهدان خبر داد و گفت: در پي وقوع انفجار بمب در مسير عبور يك دستگاه اتوبوس در بلوار ثارالله اين شهر، 2 نفر از تروريستها توسط مردم و ماموران دستگير شدند.
به گزارش ايرنا سلطانعلي مير اضافه كرد: از اين 2 نفر چند قبضه نارنجك دستي و دوربين فيلمبرداري كشف شد. وي افزود: همچنين در ادامه عمليات شناسايي، سه نفر ديگر از تروريستهاي بمب گذار دستگير شدند. همچنين فرماندار زاهدان نيز اعلام كرد: عامل اصلي اين بمب گذاري به هلاكت رسيده است. حسنعلي نوري گفت: اين مرد كه از اشرار و عاملان ناامني منطقه بوده است، در جريان حادثه بمب گذاري توسط ماموران به هلاكت رسيده است. به گزارش خبرگزاري ها گروهكي كه به سركردگي عبدالمالك ريگي از اشرار و قاچاقچيان عمده شرق كشور فعاليت مي كند ، با انتشار اطلاعيه اي مسئوليت اين عمليات تروريستي را برعهده گرفت.

حكم اعدام براي شيطان نقابدار
014151.jpg
014154.jpg
گروه حوادث- شيطان نقابدار كه با تهديد پسران دانش آموز آنها را به ساختمان نيمه كاره اي در نظام آباد تهران كشانده و مورد آزار قرار مي داد، صبح ديروز در جلسه دادگاه مدعي شد كاملا بيگناه است و عليه او جوسازي كرده اند!
اين مرد جوان به نام قاسم متهم است در حالي كه كلاه سياهي بر سر داشته است با جعل عنوان مامور، اطلاعات ورئيس آموزش و پرورش با موتورسيكلت، دانش آموزان نوجوان را به بهانه هاي مختلف از جمله بلندبودن موهايشان، مزاحمت براي نواميس، نداشتن كارت شناسايي و... با تهديد سوار موتور خود كرده و در ساختمان نيمه كاره مورد آزار قرار مي داده است.
ماجراي جنجالي شيطان نقابدار، آذرماه امسال و هنگامي آغاز شد كه خانواده دانش آموز
15 ساله اي با مراجعه به كلانتري 106 اعلام كردند جوان موتورسواري كه كلاه پشمي به سر داشته و خود را مامور پليس معرفي كرده است ، فرزند آنها را در مسير بازگشت از مدرسه ربوده و پس از آنكه وي را به ساختمان نيمه كاره اي منتقل كرده با تهديد مورد آ زار قرار داده است .
با اين شكايت، تحقيقات پليسي براي يافتن جوان موتورسوار آغاز شد، اما وقتي بررسي ها نشان داد شكايتهاي مشابه ديگري نيز به كلانتري هاي 127 و 107 گزارش شده است، تيم ويژه اي از كارآگاهان زبده پليس ماموريت يافتند اين موتور سوار را كه در اطراف مدرسه ها به شكار طعمه هاي خود
مي پرداخت شناسايي و دستگيركنند.
تيم ويژه پليس ظهر 25 آبان ماه گذشته در حالي كه تعداد شاكيان به 12 نفر رسيده بود، شكارچي مخوف پسران دانش آموز شرق تهران را در حالي كه در اطراف مدرسه اي پرسه مي زد دستگير كردند و در بازجويي ها از اين جوان وي به ربودن پسران نوجوان و  آزار و اذيت آنها اعتراف كرد.
با اين اعترافات پرونده براي رسيدگي نهايي به شعبه 71 دادگاه كيفري ارسال شد تا 5 قاضي دادگاه(عزيزمحمدي، رحيمي، باقري، عبدالهي و سالاري) به بررسي اين پرونده وحشتناك بپردازند.
دادگاه جنجالي
صبح ديروز 13نوجوان كه توسط شيطان نقابدار مورد آزار قرار گرفته بودند، در حالي كه از يادآوري لحظات وحشتناكي كه جوان شيطان صفت برايشان رقم زده بود به شدت دچار هراس شده بودند ، با حضور در دادگاه به بيان جزئيات حادثه پرداختند. اين در حالي بود كه 2 شاكي ديگر نيز حضور نداشتند.
يكي از شاكيان كه نوجوان 13 ساله اي بود در توضيح ماجرا گفت: آن روز تازه از مدرسه تعطيل شده بودم كه در خيابان اين مرد در حالي كه سوار بر يك موتورسيكلت قرمز رنگ بود جلويم را گرفت و بعد از اينكه خود را مامور معرفي كرد از من كارت شناسايي خواست، وقتي گفتم كارت شناسايي ندارم به من گفت بايد براي تعهددادن به پايگاه بيايي، او با تهديد و ضرب و شتم مرا سوار موتورش كرد.
پس از طي مسافتي در اطراف نظام آباد مقابل يك سوپرماركت نگه داشت و بعد از خريدن چسب نواري آن را بر روي چشمانم زد و از من خواست سرم را پايين بياورم تا كسي مرا نبيند. در حالي كه چشمانم بسته بود وارد ساختماني شديم و در طبقات بالاي اين ساختمان بود كه او با تهديد مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و بعد با چشمان بسته در خيابان رها كرده و متواري شد. وي افزود : وقتي به خانه رفتم موضوع را با پدرم درميان گذاشتم و به كلانتري رفتيم .
وي افزود: اما ماموران كلانتري حرفهاي مرا باور نكردند و به پدرم گفتند فرزندتان چون دير به خانه برگشته است اين شكايت را مطرح كرده است. اما بعد از مدتي وقتي پدرم عكس او را در روزنامه ديد و موضوع را به من گفت همراه پدرم به اداره آگاهي رفتيم كه من در بين 4 نفر او را شناسايي كردم. در ادامه جلسه دادگاه 12 نوجوان ديگر كه به همين ترفند به ساختمان نيمه كاره كشانده شده  بودند در جايگاه قرار گرفته و به تشريح ماجرا پرداختند. پس از آن وكلاي 15 شاكي و والدين آنها با اشاره به مشكلات روحي و رواني كه براي كودكانشان ايجاد شده بود،از دادگاه درخواست اشد مجازات براي متهم مخوف را كردند.
من بي گناهم!
در ادامه جلسه دادگاه قاسم كه تحت محافظت شديد پليس وارد سالن اجتماعات دادگاه كيفري شده بود با حضور در جايگاه به دفاع از خود پرداخت.
وي با بيان اينكه تحصيلدار يك كارخانه مواد شوينده است، در پاسخ به سؤالات قضات درباره اينكه چرا ازدواج نكرده است گفت: قبلا 6 بار به خواستگاري رفته بودم اما به خاطر مهريه زيادي كه خانواده هاي دختران جوان مطرح مي كردند، نتوانستم ازدواج كنم. در ادامه مرد جوان به رغم اينكه برخي شاكيان وي را از بين 30 تا 50 نفر در اداره  آگاهي شناسايي كرده بودند مدعي شد در زمان دستگيري تحت فشار به آزار پسران نوجوان اعتراف كرده است ، وي گفت: آقاي قاضي عليه من جوسازي شده است، روزنامه ها برايم پاپوش درست كرده اند. در اين هنگام قاضي از افسر پرونده خواست كلاهي را كه متهم در زمان انتقال طعمه ها از آن استفاده مي كرده است را نشان دهد كه همه شاكيان تأييد كردند كه مرد مخوف هنگام ربودنشان اين كلاه را بر سر داشته است
در خاتمه متهم زماني كه در مقام آخرين دفاع قرار گرفت در حالي كه گريه مي كرد از قضات دادگاه خواست تا به او كمك كنند. بر پايه اين گزارش
۵ قاضي دادگاه پس از شور براي متهم حكم اعدام صادر كردند، اما تصميم گيري در مورد اينكه حكم در ملاء عام اجرا شود يا خير به بعد موكول شد.

بيمار رواني، بار ديگر دست به جنايت زد
014157.jpg
گروه حوادث- بيمار رواني با قتل دختري 22ساله با ضربات چاقو، دومين جنايت خونين خود را پس از 6 سال رقم زد، اين مرد جوان در سال 79 نيز مادر و خواهر خود را به طرز فجيعي به قتل رسانده و به همين دليل 4 سال در يك بيمارستان رواني بستري شده بود.
ساعت 17 و 30 دقيقه بعد  از  ظهر سه شنبه گذشته مرد جواني به كلانتري 138 جنت آباد رفت و از قتل دختري 22 ساله در خانه اش خبر داد. ماموران وقتي متوجه آثار لكه هاي خون برروي لباس مرد جوان شدند، عازم خانه او شده و در آنجا بود كه با جسد غرق خون دختري جوان به نام اكرم كه با 19 ضربه چاقو به قتل رسيده بود مواجه شدند.
با گزارش موضوع اين جنايت، قاضي محمد حسين شاملو، بازپرس ويژه قتل تهران و تيمي از كارآگاهان اداره دهم آگاهي با حضور در قتلگاه دختر جوان تحقيقات خود را  آغاز كردند.
ماموران در نخستين اقدام به تحقيق از افشين كه ادعا مي كرد به بيماري رواني مبتلاست پرداختند. او در اين بازجويي ها گفت: من و اكرم چند سال پيش زماني كه من در يك بيمارستان رواني بستري بودم آشنا شديم و دوستي ما از آنجا آغاز شد،در آن زمان او براي ديدن يكي از دوستانش كه كارشناس بيمارستان بود به آنجا مي آمد و در يكي از همين روزها بود كه او را ديدم و به وي علاقمند شدم. مدتي بعد وقتي از بيمارستان مرخص شدم دوستي ما ادامه يافت.
وي ادامه داد: من علاقه زيادي به اين دختر جوان داشتم اما از مدتي پيش احساس خطر مي كردم، فكر
مي كردم او قصد از بين بردن مرا دارد. براي همين بود كه شب قبل از حادثه نقشه قتل او را كشيدم و پس از آنكه وي را به بهانه حرف زدن به خانه ام دعوت كردم با ضربات چاقو وي را از پا در آوردم.
در حالي كه تحقيقات پليسي نشان مي داد علت بستري بودن مرد جوان در بيمارستان رواني، قتل مادر و خواهرش بوده است، كارآگاهان به بررسي پرونده اين جنايت پرداختند.
بر اساس پرونده اي كه درسال 79 در شعبه 1602 دادگاه جنايي سابق مطرح شده بود، مرد جوان پس از آنكه در روز عاشورا مادر و خواهرش را در خانه پدري اش در شمال تهران به قتل رسانده بود به كلانتري نياوران رفته و خود را تسليم پليس كرده بود. در آن زمان نيز اين قاتل 33 ساله انگيزه خود از قتل اعضاي خانواده اش را مشكوك بودن به آنها و احساس خطر كردن از جانب آنان عنوان كرده بود.
پس از آن ماجرا، در حالي كه پدر مرد جوان در دادگاه اعلام گذشت كرده بود، كميسيوني از سوي كارشناسان پزشكي قانوني تشكيل و پس از انجام آزمايشات و معاينات علمي اعلام كرد قاتل جوان به بيماري رواني مبتلاست و بايد در يك بيمارستان رواني بستري شود. به اين ترتيب وي مدت 4 سال در يك بيمارستان بستري شد تا اينكه اعضاي كميسيون پس از بررسي هاي تخصصي اعلام كردند حال او خوب شده و مي تواند از بيمارستان مرخص شود.
به اين ترتيب مرد جوان دوباره به اجتماع برگشت و اين بار با اجاره آپارتماني در غرب تهران و تدريس رياضي به زندگي خود ادامه داد تا اينكه بار ديگر جنايتي خونين را رقم زد.
پس از به دست آمدن اين اطلاعات بازپرس شاملو دستور انتقال متهم به پزشكي قانوني را صادر كرد تا بررسي هاي تخصصي در خصوص دومين جنايت او انجام شود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |