پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۷ - Feb 15, 2007
در آخرين رده بندي برترين تيم هاي ملي فوتبال جهان
ايران، 5 پله صعود كرد
014145.jpg
همشهري ورزشي- فيفا تازه ترين رده بندي برترين تيم هاي جهان را اعلام كرد و بر اين اساس تيم ملي ايران با قرار گرفتن در مكان 32 بهترين تيم آسيا لقب گرفت. كميته فني فيفا، رده بندي برترين تيم هاي ملي جهان در ماه فوريه 2007 را اعلام و تيم ايران با كسب 720 امتياز و پنج پله صعود نسبت به ماه گذشته ميلادي در مكان سي ودوم قرار گرفته است. ايران همچون سه ماه گذشته برترين تيم آسيا است. نكته مهم در رده بندي تازه فيفا پايان سلطه پنجاه و پنج ماهه برزيل در صدر برترين  تيم هاي جهان است. اين تيم به دليل شكست هفته گذشته برابر پرتغال يك پله نزول داشته و تيم ايتاليا جايگزين اين تيم در صدر جدول رده بندي شده است. در ميان اعضاي كنفدراسيون فوتبال آسيا پس از ايران (32)،  استراليا (39)، ژاپن (41) و كره جنوبي (44) به ترتيب در مكان هاي دوم تا چهارم برترين  تيم هاي آسيا قرار گرفتند.

اخراج بازيكن خارجي تيم   بسكتبال ذوب آهن
اصفهان- خبرنگار همشهري: بازيكن آمريكايي تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان پس از يك ماه و نيم از اين تيم اخراج شد. گفته مي شود اين تصميم در پي درخواست محسن صادق زاده، سرمربي تيم بسكتبال ذوب آهن از مسئولين باشگاه اتخاذ شده است. پيشتر، صادق زاده از بازي بسكتباليست آمريكايي ابراز نارضايتي كرده بود. اين بازيكن پس از انجام مراحل تسويه حساب، ايران را ترك كرد.

داوران مسابقه ايران
و استراليا مشخص شدند
مهر: داوران مسابقه ديدار تيم هاي ملي فوتبال اميد ايران و استراليا مشخص شدند. عبدالله دورمحمد باليده(داور وسط)، صلاح علي منصور(كمك اول)، وحيد سلطان المنالي(كمك دوم) و عبدالرحمن محمد حسين(داور چهارم) اين ديدار خواهند بود. داوران همگي قطري هستند، ناظر اين بازي مولينارعلي شير از ازبكستان خواهد بود. ديدار تيم هاي ايران و استراليا در چارچوب رقابت هاي مقدماتي المپيك پكن چهارشنبه، نهم اسفند در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

همه فوتبال در خدمت تيم اميد
ايسنا: ديروز برنامه ها و مسائل و مشكلات تيم فوتبال اميد در كميته ملي المپيك بررسي شد. دكتر رضا قراخانلو رئيس و كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك به منظور بحث و تبادل نظر پيرامون تيم فوتبال اميد نشستي را با حضور محمدنبي دبير كل فدراسيون فوتبال، افتخاري سرپرست مسابقات ليگ برتر، دكتر اسدي سرپرست تيم اميد، قلعه نويي و مناجاتي سرمربي و سرپرست تيم ملي فوتبال بزرگسالان و همچنين وينگو بگوويچ، سرمربي تيم فوتبال اميد صبح ديروز در كميته ملي المپيك برگزار كردند. در ابتداي اين نشست بگوويچ مشكلات آماده سازي تيم اميد را بيان كرد. محمدنبي، دبير فدراسيون فوتبال در ادامه نشست با اشاره به هماهنگي كامل با بگوويچ از بازي تيم اميد كشورمان با تيم فوتبال اميد امارات در روز اول اسفند ماه به عنوان يك بازي تداركاتي نام برد و گفت: تيم اميد پس از بازگشت از امارات تا روز 9 اسفند در اردو خواهد بود و در اين روز ديدار خود را با استراليا برگزار خواهد كرد و تا بازي بعد خود كه در روز 20 اسفند ماه با تيم عربستان است احتمالا يك بازي دوستانه نيز با يك تيم از امارات خواهد داشت و در ادامه مجددا تا زمان بازي با اردن اردوي خود را پيگيري خواهد كرد. در ادامه نشست امير قلعه نويي، سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان با حمايت كامل و همه جانبه تيم ملي از تيم اميد گفت: تيم اميد از بازيكنان ارزنده اي بهره مي برد و پيشرفت بسيار عالي داشته است. بگوويچ، سرمربي تيم اميد نيز در اين نشست از ايران به عنوان يك كشور كهن با ملتي بزرگ نام برد و گفت: بازيكنان تيم اميد بايد بدانند كه يك ملت بزرگ پشتيبان آنان است و اگر كسي چه در تيم اميد و چه در كادر فني فكر مي كند اين تيم موفق نمي شود بايد برود. من به رفتن به المپيك مي انديشم و پست سرمربيگري تيم فوتبال اميد ايران را با اين تفكر قبول كردم.

تيموريان:
مي خواهم
نخستين ايراني موفق ليگ برتر باشم
همشهري ورزشي- آندرانيك تيموريان تاكيد كرده مشتاق است در تيم فوتبال بولتون درخشش داشته باشد. سايت هواداران بولتون پيرامون بازيكن ايراني اين تيم گزارش داد: تيموريان 23 ساله شروع كندي در استاديوم ريباك داشت اما او اكنون در اين تيم جا افتاده و مي خواهد به عنوان اولين ايراني در رقابت هاي ليگ برتر بدرخشد. در اين مطلب به نقل از تيموريان آمده است: من پيش از اين در فوتبال ايران مشكلي نداشتم. مي خواستم به اروپا بيايم و ثابت كنم كه مي توان در اينجا هم بازي كرد. وي افزود: تا به حال هيچ يك از بازيكنان ايران در رقابت هاي ليگ برتر انگلستان توفيقي نداشته اند و اين موضوع مرا تهييج مي كند تا عملكرد خوبي در اين تيم داشته باشم. در ابتدا به لحاظ ارتباط با ديگر اعضاي تيم با مشكل مواجه بودم اما اكنون با بهتر شدن زبانم وضعيتم بهتر شده است.

ايران، نامزد ميزباني جام ملت هاي آسيا 2011
همشهري ورزشي _ ايران، به همراه هند و قطر نامزدهاي ميزباني جام ملت هاي آسيا 2011 هستند. بنابر اعلام AFC ، كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا در روز ششم مرداد ماه سال آينده تصميم نهايي خود براي انتخاب ميزبان جام ملت هاي آسيا در سال 2011 را اعلام خواهد كرد.

نماينده ايران در شوراي امنيت خواستار شد
واكنش فوري جامعه جهاني در برابر جنايات اسرائيل
گروه سياسي - جمهوري اسلامي ايران، با انتقاد از كوتاهي شوراي امنيت در رسيدگي به جنايات بي شمار رژيم صهيونيستي در فلسطين و ساير نقاط منطقه، خواهان عكس العمل عاجل جامعه بين المللي در برخورد مؤثر با اقدامات اين رژيم شد.
ايران در نشست شوراي امنيت سازمان ملل، جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين خصوصاً اقدامات اخير اين رژيم در ارتباط با مسجدالاقصي و قدس شريف را شديداً محكوم كرد. مهدي دانش يزدي معاون نمايندگي دائم ايران طي سخناني در سازمان ملل در نشست علني روز سه شنبه شوراي امنيت كه ايرنا خبر آن را منتشر كرد، گفت: سياست ها و اقدامات گستاخانه و توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي در ارتباط با مسجدالاقصي بار ديگر بر نگراني جامعه بين المللي و خصوصاً ملل مسلمان در رابطه با جنايات اين رژيم افزوده و وضعيت وخيم سرزمين هاي اشغالي را وخيم تر كرده است. وي اظهار داشت: اقدام اخير رژيم اسرائيل در ارتباط با تخريب جاده اي تاريخي كه باب المغاربه را به مسجدالاقصي پيوند مي داد و نيز تخريب برخي بناهاي ديگر در نزديكي آن، يك بار ديگر ماهيت توسعه طلبانه و نژادپرستانه اين رژيم را به نمايش گذاشت. دانش يزدي افزود: ضروري است جامعه بين المللي سريعاً وارد عمل شده و اجازه ندهد رژيم صهيونيستي به جنايات خود با بي پروايي كامل ادامه دهد.

ديدارهاي معاون اول رئيس جمهوري در تركمنستان
گروه سياسي - پرويز داودي معاون اول رئيس جمهوري كه براي شركت در مراسم تحليف رئيس جمهوري جديد تركمنستان صبح ديروز راهي اين كشور شد، با رئيس جمهوري جديد اين كشور و همچنين رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ديدار و گفت وگو كرد.
پرويز داودي در سفري كوتاه به عشق آباد پايتخت تركمنستان در مراسم تحليف قربان قلي بردي محمد اف رئيس جمهور جديد اين كشور كه جايگزين صفر مراد نيازف رئيس جمهور فقيد اين كشور شده، شركت كرد.معاون اول رئيس جمهوري بعدازظهر ديروز در عشق آباد در ديدار با قربان قلي بردي محمد اف رئيس جمهوري جديد تركمنستان با اشاره به روابط خوب ايران و تركمنستان به عنوان دو كشور دوست و همسايه بر لزوم گسترش هرچه بيشتر مناسبات تهران- عشق آباد تاكيد كرد. قربان قلي بردي محمد اف نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور هيأت بلندپايه ايراني در مراسم تحليف خود گفت: ايران و تركمنستان دو كشور دوست و برادر هستند و عشق آباد اولويتي ويژه براي روابط خود با تهران قائل و علاقه مند است اين روابط هرچه بيشتر در زمينه هاي گوناگون توسعه يابد.

ديدار با نخست وزير تركيه
معاون اول رئيس جمهوري همچنين عصر ديروز در ديدار نخست وزير تركيه در عشق آباد بر تقويت رايزنيها و مشورتها ميان تهران و آنكارا به منظور يافتن راه حل مناسب براي مشكلات منطقه و جهان اسلام تاكيد كرد. پرويز داودي در جريان اين ديدار با اشاره به جنايات اسرائيل و ادامه حضور اشغالگران در عراق تاكيد كرد: جنايات رژيم صهيونيستي به ويژه در تخريب مسجدالاقصي، ادامه حضور اشغالگران در عراق كه سبب افزايش ناامني و بي ثباتي در اين كشور شده و توطئه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان از جمله ايجاد تنش ميان شيعه و سني موجب نگراني جهان اسلام شده است.

بازتاب فيلتر شد
گروه اجتماعي - به دنبال صدور اطلاعيه معاونت مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر ممنوعيت فعاليت سايت بازتاب،  اين پايگاه اطلاع رساني ديروز اعلام كرد فيلترينگ اين سايت از سوي وزارت ارتباطات آغاز شده است. اين در حالي است كه سايت بازتاب پس از صدور اطلاعيه وزارت ارشاد، با انتشار مطلبي اين اقدام را غير قانوني دانست و اعلام كرد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ديوان عدالت اداري شكايت خواهد كرد. در اطلاعيه وزارت ارشاد، سايت بازتاب به اقداماتي از قبيل نشر اكاذيب ، افترا ، توهين، تفرقه افكني، اقدام عليه قانون اساسي و ايجاد نااميدي در مردم نسبت به كارآمدي نظام متهم شده بود كه به گفته بازتاب تشخيص اين اتهامات بر عهده دستگاه قضائي است نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.

مدير مركز الكترونيك موسسه همشهري:
برخي از روزها 2 ميليون خبر ارسال مي كنيم
ايلنا: مدير مركز الكترونيك موسسه همشهري گفت : مشتركين سيستم مركز الكترونيك موسسه همشهري از اسفند ماه بايد به صورت آبونمان از اخبار مركز استفاده كنند.
محمد مهاجري در رابطه با فعاليت مركز الكترونيك موسسه همشهري و سامانه ارسال انتقال اخبار اين مركز تصريح كرد: سيستم ارسال اخبار موسسه همشهري فعاليت آزمايشي خود را از تيرماه آغاز كرد و در شهريور شكلي رسمي به آن داد.
وي افزود: روند اطلاع رساني در رابطه با فعاليت اين مركز به صورت درج يك خبر كوتاه در روزنامه همشهري بود كه با استقبال گسترده مخاطبان اين نشريه و ديگران مواجه شد كه در حال حاضر نيز با 247هزار مشترك معادل 60درصد تيرا روزنامه اي مانند همشهري مخاطب داريم.
مهاجري متذكر شد: گروه هاي 7 گانه مركز الكترونيك موسسه همشهري در بخش هاي فرهنگي و هنري، اقتصادي، اجتماعي، سياسي، IT، ورزشي هم اكنون با ارسال۵ تا 7 خبر روزانه فعال هستند كه اخيرا نيز گروهي با نام عمومي به مشتركين كه از اخبار چندين گروه مركز استفاده مي كنند اطلاع رساني خواهد كرد.
وي يادآور شد: به دليل كم بودن پهناي باند شركت مخابرات و تعدد كاربران و اخبار مركز امكان انتقال سريع اخبار در برخي از روزها وجود ندارد به همين دليل در انتهاي هر خبر ساعت ارسال خبر درج مي شود. مدير مركز الكترونيك موسسه همشهري با بيان اينكه در برخي از روزها تا 2 ميليون خبر ارسال مي كنيم، افزود: از دهم اسفندماه اخبار تمامي گروه هاي مركز به صورت آبونمان قابل استفاده خواهد بود و تنها اخبار گروه عمومي به صورت رايگان ارسال مي شود.

عيدي بازنشستگان تامين اجتماعي؛ 200 هزار تومان
مهر: ميزان عيدي بازنشستگان تامين اجتماعي به 200 هزار تومان افزايش يافته و بن هاي نوروزي آنان به جهت مشكلات اين قشر در سالهاي گذشته به صورت نقدي پرداخت مي شود.
محمد بنائيان سفيد معاون فرهنگي سازمان تامين اجتماعي در هرمزگان گفت: به دنبال سهم ويژه اي از حج عمره در طول سال براي بازنشستگان در سال 86 هستيم كه در صورت تخصيص يك هزار سهميه در سال، به صورت قرعه كشي و با اولويت بازنشستگان
مسن تر، آن را اختصاص خواهيم داد.وي در خصوص استفاده غير مجاز از دفترچه هاي بيمه شدگان نيز گفت: در سال 83 پروژه اي تحقيقاتي در اين خصوص صورت گرفت كه برآورد آن، سوء استفاده از بيش از 57 هزار نفر از دفترچه هاي غير متعلق به آنها در حوزه بيماران بستري بود كه با تمهيدات ويژه سازمان در سال 85 اين عدد كاهش جدي يافته است.بنائيان سفيد خاطر نشان كرد: وجود 40 ميليون دفترچه بيمه تامين اجتماعي در دست مردم، اجتناب از سوء استفاده بسيار سخت است اما كارت هوشمند جايگزين دفترچه هاي بيمه مي تواند تا حدود بسياري ضمن جلوگيري از سوء استفاده، زمينه هاي خدمت بهتر و بيشتر به مردم را فراهم كند.معاون فرهنگي سازمان تامين اجتماعي، سال 86 را سال آغاز هوشمند سازي دفاتر بيمه شهروندان دانست و گفت: اين طرح، بسيار گسترده است كه بايد با دقت و صحت ويژه اي صورت گيرد.

جشنواره طرح هاي برتر مشاركت مردمي بهزيستي
بيرجند- خبرنگار همشهري- مديركل مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از برگزاري نخستين جشنواره طرح هاي برتر مشاركت مردمي بهزيستي در سال آينده خبر داد.دكتر بلوچي در آيين تجليل از خيرين اين سازمان در بيرجند گفت:  براي جلب مشاركت هاي مردمي در خارج از كشور نيز حسابي طراحي شده تا علاقه مندان بتوانند از طريق اينترنت و كارت هاي اعتباري به سازمان بهزيستي كمك كنند.وي افزود: حجم كمك هاي مردمي به اين سازمان طي نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 30 درصد افزايش داشته است.
به گفته وي مجموع كمك هاي مردمي طي اين مدت 186 ميليارد ريال بوده است.وي با بيان اين كه خراسان جنوبي از استان هاي موفق كشور در زمينه جلب مشاركت هاي مردمي است گفت: با توجه به شاخص جمعيت و محروميت اين استان رتبه نخست كشور را در اين زمينه كسب كرده است.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |