چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۸ - Feb 28, 2007
براساس طرح جديد آموزش و پرورش
معلمان ارتقا مي يابند
015750.jpg
مهر: وزارت آموزش و پرورش، آخرين مصوبات طرح مسير ارتقاي شغلي معلمان را اعلام كرد.
وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: بر اساس مصوبات جديد، امتيازات مربوط به رشته تحصيلي غير مرتبط با موضوع مورد تدريس براي معلمان داراي مدرك تحصيلي ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكتري به ترتيب به 15، 20، 25۳۰، و 35 افزايش يافته است.
همچنين در بخش فعاليتهاي فوق برنامه به مواردي نظير عضويت در انجمن هاي علمي - آموزشي معلمان، مجريان طرح كرامت، فعاليتهاي فوق برنامه خاص استثنايي، عضويت در شوراهاي واحد آموزشي و عضويت در شوراهاي فرهنگي - علمي مراكز تربيت معلم و آموزشكده هاي فني و حرفه اي نيز امتياز تعلق خواهد گرفت.
بنابراين گزارش، به ازاي هر طرح تحقيقاتي و يا هر طرح مربوط به معلم پژوهنده كه فقط به تاييد سرگروه هاي آموزشي واحد آموزشي و تاييد نهايي گروه هاي آموزشي منطقه و يا تاييد كميسيون آثار و تاليفات رسيده باشد، از يك تا 10 امتياز تعلق مي گيرد كه حداكثر امتياز مكتسبه در اين بخش (50) امتياز مي باشد.
بر اساس مصوبات جديد معلمان مامور به تحصيل كه مطابق مقررات، حداقل 12 ساعت تدريس موظف داشته باشند، با دارابودن حداقل 600 امتياز به نسبت ساعات تدريس موظف از مزاياي مربوط به طرح ارتقاي شغلي، بهره مند مي شوند.

همايش ملي جلال الدين مولانا در تبريز
تبريز- خبرنگار همشهري: همايش ملي جلال ا لدين مولانا امروز و فردا در سالن استاد شهريار دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برپا مي شود. در اين همايش كه از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز و با همكاري انجمن ترويج زبان و ادب فارسي برگزار مي شود، جمعي از مقامات ارشد استان و اساتيد بنام و مولوي شناسان حضور دارند.

ورزش در دقيقه 90
۵ بازيكن از فهرست تيم اميد خارج شدند
همشهري ورزشي - درآستانه بازي با استراليا، پنج بازيكن از فهرست تيم اميد ايران خارج شدند.پنج بازيكن به صلاحديد وينگو بگوويچ از فهرست 23 بازيكن اصلي تيم المپيك ايران قبل از رويارويي با استراليا حذف شدند.رضا طاهري، سعيد چاه جويي، ميلاد ميرترابي و عليرضا حقيقي  نفراتي بودند كه به دلايل فني جزء نفرات اصلي قرار نگرفتند. ضمن اينكه رضا مرداني، بازيكن باشگاه فولاد نيز به دليل ندادن مدارك گذرنامه و برخي مشكلات شخصي، در فهرست 18 نفره بگوويچ براي بازي مقابل استراليا حضور نخواهد داشت.

تمرين پرسپوليس بدون حضور دنيزلي
همشهري ورزشي - درحالي كه كمتر از 2 روز تا زمان برگزاري ديدار پرسپوليس برابر سايپا باقي مانده است، سرخپوشان تهراني ديروز در غياب مصطفي دنيزلي تمرين كردند.مصطفي دنيزلي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس به بهانه بيماري از حضور در تمرينات اين تيم خودداري كرد تا سرخپوشان زير نظر نورالدين خود را براي ديدار حساس برابر سايپا آماده كنند. دنيزلي در حالي در تمرين ديروز غيبت داشت كه دوشنبه شب گذشته در جلسه اي با حضور انصاري فرد برنامه هاي اين تيم براي ديدار با سايپا را مرور كرده بود. نزديكان باشگاه پرسپوليس علت غيبت او در تمرين ديروز را سرماخوردگي عنوان كردند.

مرادي و مظفري اين هفته قضاوت نمي كنند
همشهري ورزشي - كميته داوران فدراسيون فوتبال در هفته بيست ويكم ليگ برتر به دو داور قضاوتي را محول نكرده است. نويد مظفري به جهت قضاوت ضعيف در بازي راه آهن و سايپا و مسعود مرادي به دليل داوري بحث برانگيز خود در ديدار تيم هاي صباباتري و استقلال در اين هفته ديداري را قضاوت نخواهند كرد. كميته داوران اين دو داور را با محروميت چندجلسه اي مواجه ساخته است اما بنا به سياست هاي خاصي اين خبر را در اختيار رسانه ها قرار نداده است.

سرمربي اميد استراليا: شناختي از ايران ندارم
همشهري ورزشي - سرمربي تيم فوتبال اميد استراليا پس از آخرين تمرين اين تيم در زمين اصلي ورزشگاه آزادي اظهار داشت: تيم ايران بازيكنان خوبي دارد هرچند كه شناختي از اين تيم ندارم.راب بان افزود: پيش از حضور در ايران اردويي سه روزه و موثر را در دبي پشت سر گذاشتيم اما پيش از آن در تورنمنت چهارجانبه هنگ كنگ سه بازيكن اصلي خود را از دست داديم كه هضم اين موضوع تا حدودي براي من مشكل است.

مرور تاكتيك ايستگاهي در آخرين تمرين تيم المپيك
فوتبال ايران : تيم ملي كشورمان آخرين تمرين خود را پيش از بازي با استراليا برگزار كرد. در اين تمرين كه به علت بارندگي شديد زودتر از ساعت مقرر يعني ساعت 45/12 ظهر ديروز در زمين شماره يك ورزشگاه آزادي انجام شد، بازيكنان تيم ملي زير نظر وينگو بگوويچ به مدت 60 دقيقه به تمرين پرداختند. گرم كردن و مرور كارهاي تاكتيكي كنار ضربات ايستگاهي در برنامه اجرايي بازيكنان قرار داشت. بگوويچ در اين تمرين بيشتر زمان تمرين را به زدن ضربات ايستگاهي اختصاص داد تا نشان دهد در بازي با استراليا تأكيد خاصي بر استفاده از ضربات ايستگاهي دارد. ميلاد ميداودي، عادل كلاه كج و مهرداد اولادي بازيكناني بودند كه بگوويچ بر زدن ضربات ايستگاهي توسط آنها تأكيد خاصي داشت. تيم ملي المپيك استراليا نيز ديروز تمرين خود را ساعت 15 در زمين شماره يك آزادي برگزار كرد.

ايويچ، مسئول آكادمي اندرلشت
همشهري ورزشي - مربي اسبق تيم ملي ايران به قهرمان فصل گذشته ليگ بلژيك پيوست. توميسلاو ايويچ كه يكي از مربيان برجسته فوتبال كرواسي و اروپا محسوب مي شود، پس از توافق با مسئولان باشگاه اندرلشت بلژيك به عنوان مسئول آكادمي فوتبال اين باشگاه مطرح كارش را آغاز كرد. اين در حالي است كه پيشتر برخي از منابع از حضور اين مربي در يكي از تيم هاي فرانسوي خبر داده بودند.

۲۵ درصد دانشجويان نمونه سال 85 ، ايثارگرند
گروه اجتماعي- 25 درصد دانشجويان نمونه سال 85 را دانشجويان شاهد و ايثارگر تشكيل مي دهند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران، دكتر مسلمي، قائم مقام معاونت دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم تجليل از دانشجويان نخبه شاهد و ايثارگر با بيان اين مطلب گفت: در گذشته انتخاب دانشجويان نمونه كشوري در دو گروه جداگانه شاهد و ايثارگر و ساير دانشجويان انجام مي شد، اما در دوره جديد، وزارت علوم با همكاري وزارت بهداشت، روند انتخاب دانشجويان نمونه را يكپارچه كرد.
وي افزود: در سال  جاري و بر اساس برنامه جديد، دانشجويان شاهد و ايثارگر با ساير دانشجويان به طور يكسان مورد ارزيابي قرار گرفتند كه از تعداد 36 نفر دانشجوي نمونه كشوري، 10 نفر آنها جزء جامعه ايثارگران هستند. دكتر مسلمي به معيارهاي انتخاب دانشجوي نمونه اشاره كرد و گفت: يكي از معيارهاي انتخاب، معدل 16 به بالا بود كه دانشجويان شاهد و ايثارگر معرفي شده به وزارت علوم، داراي معدل بالاي 17 بودند كه از اين نظر در وضعيت مطلوبي قرار داشتند. قائم مقام معاونت دانشجويي وزارت علوم با اشاره به آمارها گفت: براي انتخاب دانشجويان نمونه 396 دانشجو از سراسر كشور به وزارت علوم معرفي شدند كه پس از ارزيابي، تعداد 36 نفر به عنوان دانشجوي نمونه كشوري انتخاب شدند كه از اين تعداد، دانشجويان شاهد و ايثارگر 25 درصد آمار را كسب كردند.

اعلام يارانه دارو، نان و كالاهاي اساسي در سال 86
گروه اقتصادي- كميسيون تلفيق بودجه مجلس با اختصاص 4350 ميليارد تومان يارانه به دارو، نان و كالاهاي اساسي يارانه اي به صورت كالابرگ و غيركالابرگ براي كمك به اقشار آسيب پذير موافقت كرد. محمد مهدي مفتح مخبر كميسيون تلفيق در جمع خبرنگاران در تشريح مصوبات اين كميسيون گفت: با پيشنهاد دولت و تصويب اين كميسيون 3 هزار ميليارد ريال در اختيار وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براي هدفمند كردن يارانه و كمك به قشرهاي آسيب پذير قرار مي گيرد تا با تأييد سازمان مديريت و برنامه ريزي هزينه كند.
مفتح افزود: براي بازسازي بم و اجراي طرح هاي زيربنايي و كمك به احداث واحدهاي مسكوني استاندارد در اين شهر طي سال آينده 13 هزار ميليارد ريال اعتبار اختصاص خواهد يافت. وي افزود: بر اساس مصوبه كميسيون تلفيق، شوراي برنامه ريزي همه استان ها به جز استان هاي تهران و قم موظف شدند 40 درصد اعتبارات استاني را براي تكميل طرح هاي آب شرب، بهسازي راه و طرح هاي زيربنايي اختصاص دهند.
مفتح افزود: با تصويب كميسيون تلفيق، يك هزار و 516 ميليارد ريال به اجراي برنامه هاي بيمه روستايي عشاير اختصاص يافت و اين كميسيون همچنين پيشنهاد دولت براي اختصاص 25 هزار و 62 ميليارد ريال به يارانه آرد و نان موافقت كرد و همچنين سهميه آرد روستايي كه در سال 1385، 120 كيلوگرم بود به 150 كيلوگرم در سال 86 افزايش يافت. وي خاطرنشان كرد: براي بهبود كيفيت نان و كاهش ضايعات و جلوگيري از افزايش قيمت نان و رعايت اصول بهداشتي تصويب شد تمهيدات لازم براي بخش هاي غيردولتي و خصوصي با اولويت شركت هايي كه از تجميع نانوايان سنتي ايجاد مي شوند به منظور احداث نانوايي هاي صنعتي فراهم آيد.
واگذاري بيمارستان هاي نيمه تمام به بخش خصوصي
مفتح افزود: كميسيون تلفيق با پيشنهاد دولت در لايحه بودجه مبني بر واگذاري كليه بيمارستان هاي نيمه تمام كه تا 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارند به اشخاص حقيقي و حقوقي موافقت كرد؛ به شرط اين كه تغيير كاربري در اين ساختمان ها صورت نگيرد.
شر ايط بازنشستگي بيمه شدگان تأمين اجتماعي
همچنين، سازمان تأمين اجتماعي نيز مكلف شد تا كساني را كه حداقل 10 سال حق بيمه پرداخت كرده اند و 60 سال سن دارند بر اساس قوانين بازنشستگي، بازنشسته كند. بر اين اساس، كارفرمايان واحدهاي صنعتي نيز با پرداخت حق بيمه مي توانند در واحد خود بيمه شوند. مفتح از تصويب اختصاص 2 هزار و 425 ميليارد ريال براي تنظيم بازار كالا و ايفاي تعهدات خاص دولت در سال 86 خبر داد و گفت: كميسيون تلفيق پيشنهاد دولت درباره خريد برگ سبز چاي به نرخ تضميني كه توسط شوراي اقتصاد تعيين مي شود را تصويب كرد.
دوگانه سوز كردن 400 هزار خودرو
بر اساس مصوبه ديگر كميسيون تلفيق دولت موظف شد براي پايه گازسوز و دوگانه سوز كردن خودروهاي سبك و سنگين اقدام كند؛ به گونه اي كه در سال آينده 400 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز شوند.

صدور 4 ميليون
كارنامه سوابق بيمه شدگان
گروه اجتماعي- مديركل نام نويسي و حساب هاي انفرادي سازمان تأمين اجتماعي گفت: تا آذرماه سال جاري بيش از 32 ميليارد و 718 ميليون روز سابقه بيمه اي در سيستم هاي مكانيزه اين سازمان ثبت شده و 79 درصد آن سوابق شناسايي شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي، سعيد حسيني مديركل نام نويسي و حسابهاي انفرادي اين سازمان با ذكر آمار فوق افزود: براي 4 ميليون و 425 هزار نفر از بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي تا آذرماه سال جاري، كارنامه سوابق صادر شده است كه از اين تعداد براي حدود 3ميليون و 636 نفر اين كارنامه هاي سوابق،  ابلاغ شده است. وي در خصوص آخرين وضعيت شناسايي سوابق بيمه اي در سراسر كشور اظهار داشت: به جز استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران بزرگ بقيه استانهاي كشور بيش از 80 درصد سوابق را شناسايي كرده اند. وي در مورد علت تأخير صدور كارنامه سوابق بيمه اي در تهران گفت: در تهران بزرگ كه حدود يك سوم بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي را تشكيل مي دهند. مشكلاتي مانند وجود اتباع خارجي، كارگاه هاي پيمانكاري و فصلي، وجود اسامي مشترك كه گاهي نام پدر بيمه شدگان نيز مشابه بوده است و همچنين قدمت پرونده ها و مستندات و دلايل ديگر سبب تأخير در شناسايي سوابق بيمه اي، بيمه شدگان پايتخت شده است.
حسيني در ادامه افزود: با برنامه ريزي هايي كه در سازمان تأمين اجتماعي صورت گرفته است، اميدواريم صدور كارنامه هاي سوابق بيمه اي استاني از سال 86 شروع و به بيمه شدگان ابلاغ شود و پس از آن صدور و ابلاغ كارنامه هاي كشوري در دستور كار اين سازمان قرار گيرد.

دوره تخصصي امدادگران تصادفات
قم خبرنگار همشهري: دوره تربيت مربي با حضور امدادگران تخصصي امداد حوادث جاده اي 30 استان كشور در قم برگزار مي شود.
در اين دوره، مباحثي چون آشنايي با ست نجات نيمه سنگين و دستگاههاي هيدروليك، نحوه تثبيت خودرو، انواع روشهاي نجات در شرايط سخت،  ايمني مصدومين و روشهاي انتقال تشريح خواهد شد. هدف از اجراي اين دوره، يكسان سازي روش تدريس در بين تمام استانهاي كشور و همچنين تأمين نيروي كافي جهت تدريس اين رشته عنوان شده است.
در پايان اين دوره به قبول شدگان در آزمون، مدرك مربيگري درجه 3 نجات در تصادفات جاده اي اهدا خواهد شد.

توزيع كالاي بن هاي مددجويان بهزيستي
مهر - معاون پشتيباني سازمان بهزيستي ، از آغاز تحويل كالاي بن هاي غير نقدي و كالابرگ در بين 5/1 ميليون مددجوي تحت پوشش در سراسر كشور خبر داد.
مهدي عبدوس در باره توزيع اقلام ويژه عيد به مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي افزود: توزيع بنهاي غير نقدي ميان مددجويان تحت پوشش مدتي است آغاز شده و با توجه به نزديك شدن سال جديد توزيع كالاي بنهاي غير نقدي به ارزش 17 هزار و 500 تومان آغاز شده است . وي خاطر نشان كرد: همچنين مددجويان مي توانند با ارائه كالابرگ 16 كيلو برنج، 5/7 كيلو گرم قند و شكر و 5/7 كيلو نيز روغن دريافت كنند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |