يكشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۶ - Mar 11, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
هر كس خشمي را كه تواند آشكار كند فرو ببرد، خدا وي را از امنيت و ايمان سرشار كند.

نهج الفصاحه، حديث 2778
امروز با حافظ
دل ز تنهايي بجان آمد خدا را همدمي
سينه مالامال درد ست اي دريغا مرهمي
ساقيا جامي بمن ده تا بياسايم دمي
چشم آسايش كه دارد از سپهر تيزرو
آب و هوا
016770.jpg

عكس روز
016776.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ آدك بري
وقوع زلزله در سوماتراي اندونزي منجر به مرگ دست كم 80 نفر و بي خانمان شدن دهها هزار نفر شد. شدت اين زلزله 3/6 درجه در مقياس ريشتر اعلام شده است.

در شهر چه خبر
پارك جنگلي
به مناسبت هفته درختكاري و منابع طبيعي، عمليات احداث بزرگترين پارك جنگلي شهرستان رباط كريم در شهر نصير آباد آغاز شد. اين پارك در زميني به مسافت 40 هكتار از اراضي منابع طبيعي نصيرآباد احداث مي شود كه به طور متوسط 120 هزار اصله نهال در چند مرحله در آن غرس مي شود.

چادر زلزله
از آنجا كه اغلب زلزله هايي كه اتفاق مي افتد داراي پيش لرزه هستند، اسكان در چادر امدادي پس از وقوع پيش لرزه ها مي تواند باعث نجات جان افراد در هنگام وقوع زلزله اصلي شود. جمعيت هلال احمر شهرستان شهرضا با هدف آمادگي شهروندان و كاهش خطرات ناشي از زلزله طرح هر خانوار يك چادر، هرخانوار يك امدادگر را آغاز كرد. اين جمعيت براي اجراي اين طرح با انعقاد قرارداد با واحدهاي توليد چادر شهرستان اين امكان را براي شهروندان فراهم كرده است كه در صورت شركت در طرح بتوانند، چادرهاي خانوادگي را با قيمت مناسب و تخفيف ويژه خريداري كنند. پيش بيني شده است افرادي كه توانايي پرداخت نقدي بهاي چادر را ندارند، بتوانند به صورت قسطي چادر بخرند. اين طرح به مدت 6 ماه در شهرستان شهرضا در جنوب اصفهان اجرا مي شود.

توزيع سيمان
با افزايش تعداد عاملين فروش، دست بسياري از واسطه هاي مصالح ساختماني در استان مازندران كوتاه شد. تا پيش از عمليات ساماندهي، توزيع  و فروش سيمان در مازندران تا حدودي انحصاري بود و سيمان با رانت در اختيار افراد خاص قرار مي گرفت و به صورت آزاد فروخته مي شد. با اجراي طرح ساماندهي، ??? عامل فروش در شهرهاي مختلف مازندران شناسايي شده اند و سيمان براي عاملين فروش سهيمه بندي شده است. در گذشته يك عامل فروش در غرب مازندران ماهانه 3هزارو ??? تن سيمان دريافت مي كرده است، اما امروز با توجه به نياز مصرفي استان، سيمان كمتري دريافت مي شود اما اين مقدار عادلانه توزيع مي شود.

بيمه نوروزي
مدير ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري شيراز اعلام كرد: مسافران نوروزي در صورت تمايل به مدت ?? روز در مقابل حوادث احتمالي بيمه مي شوند. سعيد دبيري گفت: با توجه به فرارسيدن ايام بهار و حضور ميهمانان نوروزي در شيراز، ميهمانان يا شهروندان شيرازي كه قصد مسافرت به  هر نقطه از كشور را دارند در صورت تمايل بيمه حوادث مي شوند. اين نوع بيمه هرگونه حادثه شامل غرق شدن، مسموميت، تأثير گاز بخاري، مواد خورنده اسيدي، ابتلا به هاري، كزاز، سياه زخم، دفاع مشروع بيمه شده، اقدام به نجات اشخاص و اموال از خطر، تصادفات در حين رانندگي، آتش سوزي، انفجار، سيل و زلزله را شامل مي شود. دبيري گفت: در اين نوع بيمه هزينه هاي پزشكي يك ميليون ريال تعيين شده و تاريخ اعتبار آن به مدت ?? روز است. به گفته وي، مبلغي كه بيمه گذار پرداخت مي كند براي هر نفر 5 هزار و ??? ريال است و در تمام ستادهاي نوروزي عمليات ثبت نام صورت مي گيرد.

سرانه مصرف ميگو
سرانه مصرف ميگو در كشور كمتر از يك گرم است. مدير عامل صندوق توسعه صادرات آبزيان كشور گفت: همچنين كشورمان روزي به عنوان صادركننده نمونه خاويار در جهان مطرح بود اما متأسفانه امروز توليدات محصولات آبزي كشور به كمتر از ?? تن در سال رسيده است. وي تصريح كرد: در بخش توسعه آبزيان كمتر به فرهنگ سازي براي بالابردن سرانه مصرف توجه داشته ايم كه بايد در راستاي جبران عقب افتادگي ها تلاش كنيم.

بازار
كالا برگ جديد روغن نباتي
016797.jpg

سكه، طلا و ارز
016800.jpg

فرهنگسرا
آرامش در ميان مردگان
موزه هنرهاي ديني امام علي در آخرين برنامه خود در سال 1385 فيلم سينمايي آرامش در ميان مردگان يكي از فيلم هاي جشنواره فجر، به كارگرداني مهرداد فريد و با بازي گلاب آدينه ، جواد فرخاني و نيلوفر خوش خلق را به نمايش مي گذارد.
اين فيلم با حضور كارگردان، عوامل فيلم و رضا درستكار منتقد امروز ساعت 16 در سرسراي نور موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) واقع در خيابان ولي عصر(عج)، روبه روي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، شماره 35 مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.

استقبال از نوروز
خانه فرهنگ مهرآور در آستانه سال نو، ويژه برنامه هاي نوروز را با عنوان استقبال از نوروز ايراني برگزار مي كند.
اين برنامه ها شامل: شادي بهارانه، پيشگيري از آسيب هاي چهارشنبه سوري، كارگاه سفال و نقاشي نوروزي است. مسابقه كارت آرايي با موضوع تبريك سال نو ويژه كليه گروه هاي سني و مسابقه سبزه آرايي و نمايش عمونوروز ويژه كودكان از ديگر برنامه هاي متنوع است. برنامه استقبال از نوروز ايراني تا 24 اسفند برگزار مي شود. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني:  خيابان خاقاني، نبش مهديه دوم، پلاك 124 مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 77431025 تماس بگيرند.

مسابقه با جايزه‎/۴۴
آب شيرين
چند درصد از كل آب موجود در جهان، آب شيرين است؟
(پاسخ را در صفحه 26روزنامه امروز بيابيد)
A)ه 18B)ه 5/21
C)ه 9D)ه 7/56
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 19 امروز به شماره 3000251(بدون پيش شماره) و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 12 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران، 5 نفر از شهرستان ها و 2نفر از مشتركان سرويس sms خبري) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان در شماره بعدي روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند.
۲ جايزه ويژه براي مشتركان SMS خبري: اين مشتركان بايد در صورت شركت در مسابقه پس از تايپ گزينه صحيح، عبارت SMS را درج و سپس ارسال كنند. گفتني است شانس مشتركان SMS خبري، 10 برابر بيش از ساير شركت كنندگان است.
شماره تلفن برندگان مسابقه 43
016806.jpg


تلويزيون
016803.jpg

آلودگي هواي تهران
016773.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
كار
خوبي كارش اين بود كه هيچ كس او را در لباس كار نمي شناخت. بارها اتفاق افتاده بود كه دوستان و آشنايان از كنارش گذشته و بچه هاي فاميل سر به سرش گذاشته بودند، بدون اينكه او را بشناسند.
او كارش اين است كه هر روز لباس طوطي بر تن كرده و جلوي ساندويچ فروشي، مردم را به غذا خوردن دعوت كند.
محمد رنجبر

گشتي در دنياي خبرها
كلاس كباب تركي
برلين: در كشور آلمان در حدود 2 ميليون نفر شهروند ترك تبار زندگي مي كنند. گفته مي شود كه اين روزها فرزندان بسياري از اين شهروندان، ترك تحصيل كرده و بدون مهارت كافي وارد بازار كار مي شوند. به همين دليل مدرسه تغذيه شهر هامبورگ دست به ابتكار جالبي زده و قصد برپايي كلاس هاي آموزش صحيح تهيه كباب تركي و يا دونر كباب دارد. در مرحله نخست اين مدرسه براي كلاس هاي كباب تركي خود 16 دانشجو پذيرش مي كند و به آنها تمام رموز تهيه يك دونر كباب لذيذ آموزش داده مي شود. در شهر هامبورگ 300 مغازه دونر كباب فروشي وجود دارد كه بين 2 تا 3 هزار نفر در اين مغازه ها مشغول كار هستند.
حمله به گمرك
بلگراد: يك مرد در صربستان كه از كاغذ بازي گمرك اين كشور به ستوه آمده بود به اداره گمرك رفت و با يك ميله آهني تمام شيشه هاي اين ساختمان را شكست. داستان از اين قرار بود كه وي چندي پيش به مناسبت روز زن براي همسرش يك دستگاه خودرو سبك خريداري كرد و قصد داشت روز پنجشنبه هفته گذشته اين هديه را تقديم او كند. با آنكه وي تمام تشريفات قانوني را براي ورود اين وسيله نقليه انجام داده بود اما ماموران گمرك بر سر راه وي سنگ اندازي مي كردند. وي پس از اينكه مطمئن شد كه هديه همسرش به موقع به دست وي نخواهد رسيد با يك ميله آهني، شيشه هاي ساختمان گمرك را خرد كرد.
بازيافت بطري
لندن: يك مرد در انگليس با مسئولان شهرداري شهر محل سكونت خود درگير شده است. اين مرد از 10 سال قبل يك پايگاه اينترنتي داير كرده كه كاربران، رازهاي زندگي خود و همچنين آرزوهايشان را براي اين پايگاه ارسال مي كنند. اين مرد سپس پيام هاي دريافتي را  داخل بطري جاسازي كرده و به كانال مانش مي اندازد. گفته مي شود كه وي طي يك دهه اخير بيش از 4 هزار بطري حاوي پيام به آب انداخته كه تعداد اندكي از آنها به سواحل فرانسه، سوئد، آلمان و هلند رسيده است. به همين دليل چند روز قبل شهرداري شهر محل سكونت اين مرد به صورت كتبي از وي خواسته ديگر بطري به آب نيندازند و به جاي آن به بازيافت بطري ها بپردازد چون بطري هاي شكسته در ساحل براي شهروندان خطرساز است. اما اين مرد اعلام كرده دست از اين كار بر نخواهد داشت و با شهرداري مقابله خواهد كرد.
آگهي جعلي
اسلو: چيزي نمانده بود كه كاخ سلطنتي كشور نروژ به فروش برسد. داستان از اين قرار بود كه در يك سايت مزايده، آگهي فروش اين قصر كه در سال 1849 ساخته شده بود منتشر شد. در اين آگهي اشاره شده بود كه قيمت پايه اين قصر تنها يك دلار است كه خريدار آن مي تواند، ساختمان كاخ را بدون شاه و ملكه به كشور ديگري منتقل كند. اما همين آگهي جعلي پيشنهاد 99 ميليون دلاري دريافت كرد تا اينكه مسئولان اين سايت متوجه جعلي بودن آن شدند و آگهي را حذف كردند.
زياده روي در پكن
پكن: با توجه به اينكه كشور چين در سال 2008 ميزبان رقابتهاي المپيك است به همين دليل مقامات اين كشور تلاش كرده اند تابلوهاي راهنمايي را در شهر پكن به زبان انگليسي ترجمه كنند تا اينكه تماشاگران خارجي در حين برگزاري بازيها سرگردان نشوند. اما ظاهرا كاركنان شهرداري پكن در اين زمينه زياده روي كرده و روي بيشتر تابلوهاي راهنمايي اين شهر تنها جملات انگليسي به چشم مي خورد و شهرونداني چيني كه با زبان انگليسي آشنايي ندارند نمي توانند از اين تابلوها استفاده كنند. همين موضوع باعث شده تا برخي از نمايندگان مجلس خواهان استفاده توأمان از كلمات انگليسي و چيني روي تابلوها شوند. اما جالب تر اينكه املاي انگليسي بسياري از تابلوهاي راهنمايي غلط است كه به همين دليل شهرداري مجبور شده به اصلاح اين تابلوها بپردازد.
مجازات پرتاب آب دهان
واشنگتن: يك دادگاه استيناف در آمريكا اعلام كرد، پرتاب عمدي آب دهان به سوي يك شهروند جرم محسوب مي شود و تعقيب قضايي در بردارد. چندي پيش يك پزشك در آمريكا به صورت يكي از بيمارانش كه به او توهين كرده بود آب دهان پرتاب كرد كه در دادگاه به انجام 50 ساعت كار عام المنفعه و 2 سال زندگي تحت نظر پليس محكوم شد. اين پزشك معتقد بود كه در قانون كشور آمريكا پرتاب آب دهان جرم نيست اما دادگاه استيناف راي را تاييد كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |