پنج شنبه ۴ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۲
آدم ربايي يا قتل؟
داكوتاي شمالي در التهاب ربوده شدن يك دختر
كلانتر د ان هيل 
002022.jpg
كارد آغشته به خون «درو سجودين» در اتومبيل مرد متهم به ربودن دانشجوي ۲۲ ساله ساكن داكوتاي شمالي، پيدا شد.

به گزارش سي.ان.ان از گراند فوركز، داكوتاي شمالي، «دان هيل » كلانتر كه مسووليت تحقيق پيرامون گم شدن دانشجوي ۲۲ ساله گمشده، درو سجودين را به عهده دارد، اذعان داشت كه فكر نمي كند بتوانند درو را زنده پيدا كنند.
وي گفت:  «شانسي نيست، زنده پيداكردن درو كم كم به امري محال تبديل مي شود. به نظر مي رسد ما در يك عمليات پيداكردن جسد مشغول فعاليتيم، نه در عمليات نجات.»
مطابقت دي.ان.اي 
خون پيداشده در اتومبيل آلفونسو رودريگز با دي.ان.اي (DNA) سجودين مطابقت دارد. همچنين يك كارد تاشو ۱۰ سانتي متري در اتومبيل پيدا شده است.از همه مهم تر، يك لنگه كفش متعلق به سجودين زير پلي نزديك يك رودخانه به دست آمد.اكنون رودريگز ۵۰ ساله، به اتهام ربودن سجودين دستگير شده و در زندان به سر مي برد.
رودريگز كيست؟
رودريگز يك محكوم تازه از زندان آزاد شده است. او به تجاوز به عنف و جرايمي شبيه آن دست زده و آخرين بار به جرم چاقو زدن به يك زن در سال ۱۹۸۰، دستگير و به ۲۳ سال زندان محكوم شد. او مي خواست آن زن را از پياده رو خيابان بربايد و به زور سوار اتومبيل كند كه چون با مقاومت او رو به رو شد اقدام به چاقو زدن كرد. نام او جزو ليست كساني بوده است كه خطر ارتكاب به جنايت جنسي جديد در آنها بسيار بالاست.
متهم به ربودن و احتمالا قتل اين دختر، دستگير شده؛ او ۲۳ سال در زندان بوده است.كارد آغشته به خون «درو سجودين» در اتومبيل مرد متهم به ربودن دانشجوي ۲۲ ساله ساكن داكوتاي شمالي، پيدا شد.
يك منبع نزديك به بازپرسي پرونده كه نخواست نامش فاش شود، ضمن اعلام خبر فوق گفت: آزمايش روي دي.ان.اي خون روي كارد انجام شد و دقيقا با خون سجودين مطابقت داشت.
مظنون دستگير شده است 
اين منبع گفت: «شواهد و دلايل بسيار محكمي در آن اتومبيل وجود دارد.»
او به اتومبيل آلفونسو رودريگز جونيور، ۵۰ ساله، اشاره دارد كه يك مركوري سيبل مدل ۲۰۰۲ قرمزرنگ است. رودريگز به عنوان مظنون دستگير شده است و احتمال مي رود در ربودن و احتمالا قتل دختر دانشجو دست داشته باشد. او در منزل مادرش در كروكستون دستگير شد و اتومبيل چهاردر او در توقيف پليس مورد بررسي قرار گرفت.
يك منبع پليس گفت: كارد در ميان قشري از مايع پاك كننده خانگي در اتومبيل رودريگز پيدا شد. داخل اتومبيل،صندلي ها، زيرصندلي ها و صندوق عقب اتومبيل به طرز قابل توجهي تميز شده بود.
مقامات پليس همچنين گفتند غلاف كارد نزديك اتومبيل سجودين در پاركينگ بازار بزرگ كلمبيا در گراند فوركز، جايي كه اين دختر گمشده براي آخرين بار ديده شده، پيدا شده است. مطبوعات گزارش داده اند كه در اتومبيل رودريگز خون نيز ديده شده كه مي تواند خون سجودين باشد.
محاكمه مقدماتي 
رودريگز هفته قبل به وكيل خود گفت او سجودين را ندزديده است و هيچ كمكي در پيدا كردن سجودين به مسوولان نكرد. او روز چهارم فوريه محاكمه مقدماتي خواهد شد و با وثيقه اي معادل پنج ميليون دلار در زندان ناحيه گراند فوركز زنداني است. ديويد داسك، وكيل تسخيري رودريگز، گفته است كه او ترجيح مي دهد براي امنيت جاني خودش، در زندان به سر برد.
خواهر متهم چه مي گويد؟
خواهر رودريگز، ايلنالويز، فاش ساخت كه او روز دوشنبه بيش از يك ساعت با وكيلش داسك صحبت كرده اما نخواست جزييات بيشتري از اين گفت وگو را ارائه دهد.
رودريگز به بازجويان گفت كه حوالي زماني كه سجودين در بازار ديده شده، او نيز در بازار بوده، اما هرگونه برخورد و ارتباطي با او را انكار كرد. سجودين ساعت ۵ بعدازظهر روز ۲۲ نوامبر با دوستش به وسيله تلفن همراه از پاركينگ بازار صحبت مي كرد كه ناگهان دوستش صداي او را از پشت گوشي شنيد كه با حيرت فرياد كشيد: «اوه، خداي من!» و ارتباط قطع شد.
كساني كه با رودريگز كار مي كردند گفتند او روز دوشنبه ۲۴ نوامبر اتومبيل خود را به محل كارش ساختماني نيمه تمام و در دست احداث آورد، اين ساختمان در ۳۰ كيلومتري شرق كروكستون قرار دارد.
روز شكرگزاري 
پليس يك يا دو روز قبل از روز شكرگزاري، اتومبيل را در محل كار رودريگز توقيف كرد.
ناپديد شدن سجودين و تلاش براي پيدا كردن وي بهاي سنگيني براي پليس داشته و حدود ۱۷۰۰ نفر در يك زمان در طول دو هفته به طور شبانه روز كار كرده اند، اما هيچ اثري از اين دختر به دست نيامده است.دان هيل، كلانتر گراندفوركز كانتي، گفت: «ما انتظار داريم پرسنل و ابزار بيشتري در اختيارمان قرار گيرد. به هيچ وجه قصد نداريم از سرعت عملياتمان بكاهيم، بلكه بر عكس مي خواهيم سرعت عمليات را افزايش دهيم.»
002010.jpg

مايك كربي، كاپيتان پليس گراند فوركز، گفت: «هيچ دليلي وجود ندارد كه باور كنيم سجودين مرده است و بايد همچنان به جست و جو ادامه دهيم. ما مجبور به اين كار هستيم؛ خانواده او در حال جست وجويند و ما نيز بايد در حال جست وجو باشيم. سجودين يك عضو از خانواده بزرگ جامعه ماست.»
هر چيزي ممكن است 
پدر سجودين آلن در گفت وگو با آسوشيتدپرس گفت از اينكه پليس كاردي در اتومبيل روديگز پيدا كرده سخت يكه خورده است. اما با توجه به سابقه رودريگز استفاده از كارد براي او چندان عجيب نيست.آلن سجودين گفت: «با سابقه اي كه او دارد هر چيزي ممكن است.ممكن است كار رودريگز باشد، اما آنچه مهم است طرز عمل و شيوه كار اوست.»
قضيه سجودين اكنون، تبديل به موضوعي سياسي در مينه سوتا شده و «تيم پاولنتي»، فرماندار مينه سوتا، اعلام كرد تمام تلاش خود را براي احياي مجازات مرگ در اين ايالت مصروف خواهد كرد.
مجازات مرگ 
در سال ۱۹۱۱، بعد از يك اعدام فجيع، مجازات اعدام در اين ايالت ملغي شد و تاكنون هر تلاشي براي بازگرداندن آن شكست خورده است.
يك منبع موثق تاييد مي كند كه كارد پيداشده در صندوق عقب اتومبيل رودريگز با غلاف پيدا شده، زير اتومبيل سجودين در پاركينگ بازار گراندفوركز كاملاً مطابقت دارد. روز ۲۲ نوامبر درو براي آخرين بار در اين پاركينگ ديده شد و پس از آن ناپديد شد. سجودين اهل پكوت ليكز مينه سوتا بود و در فروشگاهي كار مي كرد.
فرماندار داكوتاي شمالي اعلام كرد از روز جمعه سربازان گارد ملي به جست وجوگران سجودين خواهند پيوست. جان هوون، فرماندار داكوتاي شمالي گفت:  «ما مصمم هستيم سجودين را پيدا كنيم. اين مساله اي است كه سراسر داكوتا را فرا گرفته و همه مردم اين ناحيه چشم به ما دارند تا ببينند در رابطه با اين شهروند چه مي كنيم.»
۲۳ سال زندان 

رودريگز به اتهام تجاوز به دو زن و تلاش براي تجاوز به يك زن ديگر، ۲۳ سال زنداني كشيده و ماه مي امسال از زندان آزاد شده بود.
آخرين خبرها حاكي است رودريگز از هرگونه همكاري با پليس امتناع مي كند و هيچ سخني بر زبان نمي آورد.
سخناني كه توسط رودريگز بيان شده داراي تناقضاتي است. او گفته روز ۲۲ نوامبر در گراند فوركز بوده و به بازار رفته است. او گفت به سينمايي نزديك بازار رفته و فيلم «روزي روزگاري در مكزيكو» را ديده است اما تحقيقات نشان داد كه اين فيلم در آن هنگام در هيچ سينمايي در گراند فوركز نمايش داده نشده است. بعد، پليس اتومبيل رودريگز را جست وجو كرد و چاقويي در صندوق عقب پيدا كرد. روي صندلي و پنجره عقب اتومبيل سمت شاگرد لكه هاي خون ديده شد. دي.ان.اي اين خون با دي.ان.اي خون درو سجودين كه از مسواكش به دست آمد مطابقت دارد.
يك غلاف نايلوني
يك لنگه كفش سجودين زير پلي كشف شد در شاهراهي كه به سوي شهري كه خانه رودريگز در آن است كردكستون واقع است. چيزي ديگر در نزديكي كفش پيدا نشد. چگونه كفش به آنجا پرت شده، كسي نمي داند.
كنار اتومبيل سجودين در پاركينگ بازار، پليس يك غلاف نايلوني كه با حروف سفيد روي آن نوشته شده بود «فروشگاه ابزار»، را پيدا كرد. اين غلاف فقط در يك فروشگاه سخت افزار به همراه چاقوي تاشو به فروش مي رسد مشابه همان چاقويي كه در اتومبيل رودريگز پيدا شد.
با مادر متهم به آدم ربايي يا قتل 
درحالي كه مقامات و دوستان از يافتن درو موفقيتي به دست نياورده اند، مادر درو به دنبال سرنخ هايي از مادر مردي است كه متهم به آدم ربايي دانشجوي گم شده است.
ليندا واكر به روزنامه «گراند فورك هرالد» گفت: من از او خواستم كه نزد پسرش برود و از او بخواهد كه ما را راهنمايي كند.
آلفونسو رودريگز ۵۰ ساله اهل كردكستون مينه سوتا، با قرار ۵ ميليون دلار بازداشت شده است. رودريگز از طريق وكيل مدافع خود گفته كه او در اين ارتباط هيچ كاري انجام نداده است و بي تقصير است.
خانم داكر گفت كه دولرز رودريگز (مادر آلفونسو رودريگز) پاسخي به خواهش او نداده است. اما او و د خترش اليانا نويز بسيار اظهار همدردي و نگراني كرده اند.
دو لرز رودريگز و دخترش، سه شنبه براي مدت ۴۵ دقيقه آلفونسو را ملاقات كردند، اما موضوع صحبت مشخص نشده است.

حادثه سازان هفته
فريب خوردگان بيكار
اين قصه همچنان ادامه دارد
با اين كه ماموران پليس همه روزه عده اي از دزدان حرفه اي و غيرحرفه اي را كه با سرقت هاي خود، از مردم سلب آسايش و امنيت مي كنند، دستگير كرده و همه جا در تعقيب آنها هستند و اين گروه از كساني را كه مخل آسايش و امنيت مردم مي شوند به مجازات مي رسانند، معهذا اين قصه همچنان ادامه دارد و همه روزه عده اي به اتهام سرقت منازل، اتومبيل، كيف قاپي، سرقت هاي مسلحانه و جرايمي از اين دست، دستگير و روانه زندان مي شوند.
هفته گذشته، مردي به دام ماموران پليس افتاد كه با خريدن موتورسيكلت براي دزدان جوان و تازه كار، آنها را وادار به سرقت وسايل صوتي اتومبيل ها مي كرد. اين مرد ۴۵ ساله كه در دام ماموران پليس گرفتار آمده، متهم است كه با شناسايي و گردآوري جوانان بيكار در منطقه خزانه و خريد موتورسيكلت براي آنها، از اين جوانان فريب خورده و بيكار مي خواست كه به دزدي وسايل اتومبيل ها بپردازند.
سارقان اتومبيل 
ماموران گشت ۱۶۰ خزانه هفته گذشته در حين گشت، دو جوان موتورسوار را درحال شكستن شيشه يك اتومبيل پرايد در خيابان ابريشم خزانه مشاهده كردند. سارقان با ديدن ماموران پليس پا به فرار گذاشتند، ولي پس از برخورد با چند اتومبيل عبوري، سرانجام به دام ماموران افتادند. آن دو در مراحل تحقيق به شانزده فقره سرقت راديو ضبط اتومبيل در خيابان هاي مناطق جنوبي تهران اعتراف كردند و مدعي شدند كه همه اين سرقت ها را به سفارش يك سارق حرفه اي انجام داده اند.
در تحقيقات بعدي،  سردسته باند دزدان موتورسوار به دام افتاد و معلوم شد نامبرده چند ماه قبل به اتهام بيش از سه هزار فقره دزدي ضبط صوت اتومبيل دستگير شده و در زندان به سر مي برده است. او پس از سپردن وثيقه و آزادشدن از زندان با شيوه جديد به اعمال خلاف قانون ادامه مي داد.
اين سارق حرفه اي با فريفتن جوانان بيكار و خريدن موتورسيكلت براي آنها باندي تشكيل داده بود و به سرقت لوازم صوتي اتومبيل ها مي پرداخت.
آدم ربايي، زورگيري، كيف قاپي 
درهمين حال ماموران كلانتري ۱۲۸ تهران پس از ۹۰ دقيقه كه يك آدم رباي فراري را در حلقه محاصره قرار داده بودند، او را دستگير كردند. اين سارق فراري نيز كه باندي از خلافكاران اجتماعي را رهبري مي كرد، پس از آن كه به دام ماموران كشف جرم افتاد،  در بازجويي هاي اوليه گفت: ...« چند سال پيش به خاطر آدم ربايي، زورگيري، كيف قاپي، جعل و ديگر اعمال خلاف قانون در شهرستان قم دستگير و پس از محاكمه به ده سال زندان محكوم شدم. بعد از مدتي با سپردن وثيقه از زندان آزاد شدم و به تهران گريختم. در تهران با عده اي از مجرمان حرفه اي آشنا شدم و آنها را وارد شبكه اي از دزدي ها و زورگيري هاي مسلحانه كردم. اعضاي اين باند در قالب مامور به سرقت هاي مسلحانه، زورگيري و سرقت هاي ديگر مي پرداختند...»
اعضاي باند پس از دستگيري، در بخش ديگري از اعترافات خود به حفاري هاي غيرمجاز براي پيداكردن گنج و اشياي عتيقه پرداخته اند. تحقيقات در زمينه فعاليت هاي ضداجتماعي و غيرقانوني اعضاي اين شبكه ادامه دارد.
اعدام قاتل 
اواخر هفته پيش، مردي كه دوستش را با ضربات چوب و سنگ به قتل رسانده و جسد او را زير ماسه هاي كنار رودخانه چالوس دفن كرده بود، در محوطه زندان رجايي شهر به دار آويخته شد.
براساس محتويات پرونده، روز پانزدهم فروردين سال گذشته، ماموران كلانتري ۱۲ كرج جسد مرد ۵۳ ساله اي را در ابتداي جاده چالوس در زير ماسه هاي كنار رودخانه پيداكردند. در شرايطي كه ماموران اداره آگاهي كرج تحقيقات گسترده اي را در زمينه علت مرگ متوفي آغاز كرده بودند، اعضاي خانوده اي به اداره آگاهي مراجعه كردند و خبر از ناپديدشدن پدر خانواده به نام «شعبانعلي» دادند.
آنها پس از مشاهده جسدي كه در حاشيه رودخانه چالوس پيدا شده بود،  آن را شناسايي كردند و در همين حال، همسر متوفي با ديدن جسد شوهرش بي تفاوت از كنار آن گذشت و هيچگونه واكنشي كه نشان از ناراحتي و پريشاني او داشته باشد، از خود نشان نداد.
همين بي اعتنايي و بي تفاوتي، ماموران كشف جرم را نسبت به رفتار او مشكوك كرد. اين زن كه «خيرالنساء» نام دارد، در جريان تحقيقاتي كه از او به عمل آمد، اظهار داشت شوهرش با مردي به نام «محمود» دوست بوده و با او مراوده داشته است. ماموران به سراغ محمود رفتند. او هنگامي كه در اداره آگاهي با خيرالنساء روبه رو شد، لب به اعتراف گشود و در جريان بازجويي ها، پرده از راز جنايت حاشيه رودخانه چالوس برداشت و گفت: «... ده سال بود كه با شعبانعلي دوست بودم و با خانواده او رفت و آمد داشتم. آخرين بار كه به خانه شعبانعلي رفته بودم، همسرش پيشنهاد كرد كه اگر شوهرش را به قتل برسانم، خانه اش را مي فروشد و با پول آن برايم ماشين مي خرد و بعدهم باهم ازدواج مي كنيم. روز سيزدهم فروردين سال گذشته، با شعبانعلي قرار گذاشتم كه براي گردش و تفريح به حوالي جاده چالوس برويم و ناهار را هم همان جا صرف كنيم. اين پيشنهاد مورد قبول شعبانعلي واقع شد و با هم به جاده چالوس رفتيم. در يك فرصت مناسب كه شعبانعلي كنار رودخانه نشسته بود با تكه چوبي، محكم به سرش كوبيدم و سپس با سنگ بزرگي سروصورتش را مورد ضرب وجرح قرار دادم . بعد از آن كه از مرگش اطمينان پيدا كردم، جسد را زير ماسه ها پنهان كرده و از محل حادثه دور شدم...»
با اعترافات صريح محمود و طرح شكايت از سوي دو دختر مقتول، پرونده اين جنايت در شعبه ۱۱۶ دادگاه كرج مورد رسيدگي قرار گرفت و محمود به جرم قتل عمد شعبانعلي،محكوم به اعدام شد و همسر مقتول نيز به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محكوم شد.
محمود نسبت به حكم صادره اعتراض كرد و پرونده به شعبه ۲۷ ديوانعالي كشور ارجاع شد. راي دادگاه در ديوانعالي كشور، مورد تاييد قرار گرفت و سحرگاه روز دوشنبه هفته پيش، محمود به جرم كشتن شعبانعلي در محوطه زندان رجايي شهر كرج با حضور اولياي دم به دار آويخته شد.
مصطفي امير كياني

نژادپرستان حادثه ساز
002024.jpg
اين نژادپرست ها كي مي خواهند دست از كارهايشان بردارند، معلوم نيست.
اخيرا گروهي از نژادپرست ها در ايرلند شمالي دو زن رنگين پوست را مورد حمله قرار دادند.
قربانيان اين حملات كه در جنوب بلفاست مركز ايرلند شمالي روي داد، يك زن چيني و يك زن سياه پوست بودند.
سربازرس پليس ايرلند شمالي گفت: يك گروه ۴ نفري از مردان نژادپرست اين حملات را انجام دادند و علاوه بر آسيب رساندن به ۲ زن، بيني يك مرد را نيز با آجر شكستند.

مرگ ۶۰ مهاجر
002014.jpg
نرود ميخ آهني در سنگ! هزاري هم بگويي آقا مهاجرت غيرقانوني خطرناك است گوش بعضي ها بدهكار نيست كه نيست.
از تركيه خبر مي رسد، احتمال دارد ۶۰ مهاجر كه قايق آنان در نزديكي سواحل تركيه غرق شده است، كشته شده باشند.
ماموران امداد به رغم اعزام قايق گارد ساحلي و يك هلي كوپتر براي جست وجو تاكنون فقط توانسته اند يك عراقي را نجات دهند.
اين قايق در نزديكي سواحل درياي اژه غرق شده است.

خاموشي گسترده در سوئد
002016.jpg
سوئد آن قدرها هم كه مي  گويند كشور آرام و مرتبي نيست چند روز قبل يك طوفان همه چيز را دراين كشور به هم ريخت.
منابع خبري گزارش دادند طوفان همراه با بارش شديد برف در مناطق جنوبي ومركزي سوئد، حدود ۵۰ هزار نفر ازمردم اين كشور را در خاموشي فرو برد.
البته اين مشكل بعد از ۳ روز توسط ماموران خدمات عمومي حل شد.
جالب اين كه خاموشي سوئد فقط باعث تاخير يك ساعته پروازها از فرودگاه «آرلاند ا»ي استكهلم شد و هيچ اتفاق خاص ديگري روي نداد.

دانش آموزان معتاد
002018.jpg
از لائوس خبر مي رسد كه ۱۰ درصد از دانش آموزان لائوس آلوده به مواد مخدر هستند.اعلام نتايج آزمايش تشخيص مواد مخدر در دبستانها و مدارس راهنمايي اين كشور نشان داد كه حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان پايه ابتدايي و راهنمايي لائوس آلوده به مواد مخدر هستند. جالب اينجاست كه از ميان يك هزار و ۶۴۴ دانش آموز پايه ابتدايي و راهنمايي لائوس كه براي تشخيص آلودگي به مواد مخدر، از آنها آزمايش ادرار گرفته شد، نتيجه آزمايش در مورد ۱۴۱ نفر مثبت بود و وجود ماده مخدر «متامفتامين» را در بدن آنها تاييد كرده است. آزمايش مذكور وجود ماده مخدر متامفتامين يا «داروي جنون آور» را در بدن حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان تاييد كرد.

ديگر پنچر نمي شوند
002012.jpg
و اما بشنويد خبر مربوط به دوچرخه اي كه ديگر كم باد و پنچر نمي شود. ژاپني هاي چشم بادامي توانسته اند دوچرخه اي بسازند كه مشكل كم باد شدن يا پنچر شدن را پيدا نكند. آنها موفق به ساخت تجهيزاتي شده اند كه به وسيله آن مشكل كم بادي تيوپ دوچرخه از ميان رفته و ديگر نيازي به تلمبه كردن نخواهد بود. اين تجهيزات كه در كانون چرخ قرار مي گيرد به گونه اي ساخته شده كه نيروي حاصل از گردش چرخ را به هوا تبديل كرده و آن را به وسيله شيلنگ كوچكي به داخل تيوپ هدايت مي كند. اين تجهيزات طوري ساخته شده كه پس از پر شدن تيوپ، هواي اضافه به طور خودكار به خارج تيوپ هدايت مي شود.

نفتكشي كه غرق مي شود
002020.jpg
شمارش معكوس براي غرق شدن يك كشتي نفتكش كه حدود ۳ هزار تن نفت را در خود جاي داده، آغاز شده است.
اين نفتكش خصوصي كه «كولانگ۱ » نام دارد در فاصله ۱۰۰متري آب هاي ساحلي شردانانگ ويتنام به گل نشست و اكنون در حال واژگوني و غرق شدن است.
اين در حالي است كه بدي شرايط جوي مانع از آن مي شود كه گروه امداد بتواند تا پيش از واژگوني كامل اين كشتي از نشت نفت به خارج از آن جلوگيري و بار را تخليه كند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |