شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۳ - Oct 2, 2004
فهرست سهام شناور آزاد ۳۰ شركت بورس اعلام شد
گام نخست براي افزايش حجم گردش سهام در بورس تهران
فهرست ارقام سهام شناور آزاد در بورس تهران
درصد سهام شناور آزاد
نام شركت
درصد سهام شناور آزاد
نام شركت
۱۰
مس باهنر
۵
داروپخش
۱۰
سايپا
۵
لاستيك كرمان
۱۵
كاشي حافظ
۵
معدني املاح
۱۵
صنايع شيميايي
۵
الياف مصنوعي
۱۵
خدمات انفورماتيك
۵
سيمان قائن
۱۵
ورزيران
۵
سيمان اصفهان
۲۰
معادن و فلزات
۵
چرخشگر
۲۰
غدير
۵
پارس توشه
۲۰
گلتاش
۱۰
سرب و روي
۲۰
تولي پرس
۱۰
صندوق بازنشستگي
۲۰
پتروشيمي اراك
۱۰
كارخانجات داروپخش
۲۰
صنعت و معدن
۱۰
بهنوش
۲۰
ايران ترانسفو
۱۰
دوده صنعتي
۲۰
سديد
۱۰
آبگينه
۲۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۰
سيمان مازندران
گروه بورس: سازمان بورس اوراق بهادار تهران در تازه ترين اقدام براي افزايش حجم گردش سهام و رتبه بندي ريسك سرمايه گذاري در سهام شركتها، فهرست ارقام «سهام شناور آزاد» مربوط به ۳۰ شركت حاضر در بورس را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما طبق اطلاعيه سازمان بورس اوراق بهادار اين فهرست به تدريج با انتشار ارقام مربوط به ساير شركتهاي پذيرفته شده در بورس تكميل خواهد شد.
در اين اطلاعيه به سهامداران عمده شركتها اخطار داده شده در صورتي كه ضوابط بورس تهران را در خصوص افزايش سهام شناور آزاد در بازار رعايت نكنند از فهرست بورس حذف خواهند شد.
سازمان بورس در اين اطلاعيه از سرمايه گذاران و فعالان بازار خواسته، ارقام محاسبه شده را در تصميم گيري هاي خود براي خريد يا فروش سهام لحاظ كنند. زيرا سرمايه گذاري در شركتهايي كه درصد بالاتري از سهام آنها در بورس به عنوان سهم شناور آزاد شناسايي شده از ريسك كمتري برخوردار است، ضمن اين كه در شركتهاي بزرگ هرچه ميزان سهم شناور آزاد پايين تر باشد، امكان دست كاري قيمت و دخالت در نظام تعيين قيمت توسط بازار افزايش مي يابد.
در ادامه اين اطلاعيه تاكيد شده در شركتهاي بزرگي كه بخش عمده سهام آنها شناور آزاد باشد، امكان دستكاري در قيمت به شدت كاهش مي يابد وسرمايه گذار با اطمينان بيشتري مي تواند نسبت به سرمايه گذاري تصميم بگيرد.
البته همين اصل در مورد شركتهاي كوچكتر نيز صادق است اما با توجه به ميزان سرمايه اندك اين شركتها امكان دست كاري در قيمت حتي در صورت بالابودن ميزان سهم شناور آزاد نيز وجود دارد.
اين سازمان در اطلاعيه خود تصريح كرده، منظور از سهام شناور آزاد مقدار سهمي است كه انتظار مي رود در آينده نزديك قابل معامله باشد. سهام شناور آزاد معمولا در اختيار مالكاني است كه آماده اند در صورت دريافت پيشنهاد مناسب، آن را براي فروش عرضه كنند.
طبق مطالعات صورت گرفته، براي محاسبه سهام شناور آزاد، با بررسي تركيب سهامداران تعيين شده كه كدام سهامدار، سهامدار راهبردي است و در كوتاه مدت قصد ندارد سهام خود را واگذار كند و مي خواهد به اعمال مديريت در آن سهام ادامه دهد.
با اين فرض در محاسبه سهام شناور آزاد تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردي، از تعداد كل سهام موجود كسر شده است.
اين محاسبات براساس قواعد بين المللي موجود در اين زمينه و پس از انجام يك طرح مطالعاتي جامع دانشگاهي و در نهايت با استفاده از نظر كارشناسي خارجي، صورت گرفته است.
اين گزارش حاكي است در بسياري از بورس هاي دنيا شركتهايي كه كمتر از ۲۵درصد سهام آنها شناور و آزاد باشد از فهرست شركتهاي بورسي حذف مي شوند.
به عنوان مثال در بورس استانبول از آغاز سال ۲۰۰۴ ميلادي تصميم گرفته شد كه شركتهايي كه سهام شناور آزاد آنها از ۲۵درصد كمتر است از روي تابلو بورس حذف شوند. علت حذف آن است كه اگر مالكان شركتي نمي خواهند ۲۵درصد سهام آنها بين مردم توزيع شود و علاقه مند هستند آن سهام را براي خود حفظ كنند دليلي براي حضور آنها در بازار متشكل سرمايه وجود ندارد.
طبق قوانين موجود، سهامداران اصلي شركتها در مرحله پذيرش به هيات پذيرش اوراق بهادار در مورد عرضه بخشي از سهام خود در بازار تعهداتي مي سپارند كه لازم الاجراست، اما اين موضوع در چهار دهه اي كه از فعاليت بورس تهران مي گذرد به فراموشي سپرده شده بود.
هيات مديره سازمان بورس براي احياي اين قانون در چهاردهم شهريور ماه امسال با مصوبه اي، اعمال حداقل سهم شناور آزاد را اجباري اعلام كرد.
براين اساس شركتهايي كه سهام شناور آزاد آنها با معيار تعيين شده توسط هيات پذيرش اوراق بهادار و هيات مديره بورس مطابقت نداشته باشد، موظفند در اسرع وقت نسبت به تصحيح وضعيت خود و افزايش سهم شناور آزاد تا ارقام تعيين شده اقدام كنند.
سازمان بورس اعلام كرده از اين پس گزارش سهام شناور آزاد در هر ۳ ماه يكبار براساس روش شناسي انتخاب شده ادامه خواهد يافت و ارقام سهام شناور آزاد به اطلاع بازار خواهد رسيد.

شاخص كل ۴۰ واحد ديگر بالا رفت
گروه بورس: در جريان داد و ستدهاي هفته گذشته بورس اوراق بهادار شاخص كل با ۳۴/۴۰ واحد افزايش روبرو شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته شاخص كل با ميزان رشد يادشده نسبت به هفته قبل به رقم ۱۳ هزار و ۶۶۳ واحد رسيد.
بنابراين گزارش، شاخص هفتگي تالار فرعي در اين هفته نيز همانند هفته قبل با افت مواجه شد به طوري كه با ۸۹/۵۹ واحد كاهش نسبت به هفته قبل به رقم ۱۰ هزار و ۹۷۸ واحد نزديك شد. در مقابل شاخص هفتگي تالار اصلي رشد ۲۶/۶۰ واحدي را نسبت به هفته قبل تجربه كرد و روي رقم ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد ثابت شد.
در اين هفته عملكرد خوب شركتهاي سرمايه گذاري حاضردر تالارهاي بورس اوراق بهادار باعث رشد ۶۶/۴۰۹ درصدي شاخص مالي نسبت به هفته گذشته رشد اين شاخص را به رقم ۴۴ هزار و ۲۵۰ واحد رساند.
از سوي ديگر هفته گذشته فعاليت كارخانجات صنعتي حاضر در بورس اوراق بهادار مثبت ارزيابي نشد به طوري كه شاخص صنعت را با افت ۹۳/۳ واحدي مواجه ساخت. بر اين اساس شاخص صنعت روي قم ۱۰هزار و ۵/۴۶ واحد ايستاد.
اين گزارش حاكي است در اين هفته شاخص بازده نقدي با رشد ۴۴/۸ واحدي و شاخص قيمت و بازده نقدي با افزايش ۰۹/۱۷۱ واحدي همراه بودند و به ترتيب به رقم هاي ۴ هزار و ۱۶۱ واحد و ۳۴ هزار و ۷۱/۳۹۰ واحد نزديك شدند.
براساس اين گزارش عملكرد ۵۰ شركت فعالتر بورس طي هفته گذشته رشد ۸۲/۴ واحدي شاخص ميانگين موزون و افت ۶۱/۱۰۴ واحدي شاخص ميانگين ساده اين شركتها را به دنبال داشت.

هفته گذشته ۲۳ ميليون سهم دولتي خصوصي شد
گروه بورس: سازمان خصوصي سازي طي هفته گذشته ۲۳ ميليون و ۱۳۹ هزار و ۵۰۸ سهم از سهام ۶ شركت را از طريق بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ارزش سهام عرضه شده از سوي اين سازمان بالغ بر ۰۸۱/۱۱۷ ميليارد ريال و متعلق به شركت هاي تراكتورسازي، هپكو، ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي و كمباين سازي كه وابسته به وزارت صنايع هستند و همچنين كابل هاي مخابراتي شهيد قندي و صنايع مخابراتي راه دور وابسته به وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات بوده است.
بنابراين گزارش سازمان خصوصي سازي در اين هفته تعداد ۱۱ ميليون و ۸۲ هزارو ۸۳۸ سهم شركت كابل هاي مخابراتي شهيد قندي به ارزش ۸۰۹/۷۴ ميليارد ريال و تعداد يك ميليون و ۹۴۲ هزار و ۱۶۰ سهم صنايع مخابراتي راه دور را به ارزش ۰۹۸/۶ ميليارد ريال به وكالت از شركت مخابرات ايران عرضه كرد.
همچنين طي هفته گذشته اين سازمان به وكالت از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران دوميليون و ۹۳۰ هزار و ۳۰۰ سهم تراكتور سازي به ارزش ۸۶۵/۱۱ ميليارد ريال، دوميليون و ۹۶۵ هزار و ۲۱۰ سهم هيكو به ارزش ۳۳۸/۸ ميليارد ريال، ۳ ميليون و ۴۰۰ هزار سهم كمباين سازي در مجموع به ارزش ۸۴۳/۱۳ ميليارد ريال و تعداد ۸۱۹ هزار سهم ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي به ارزش ۱۳۰/۲ ميليارد ريال را در تالار بورس اوراق بهادار عرضه كرد.

۵۲ درصد شيرازي ها خريدار بودند
گروه بورس: سرمايه گذاران شيرازي هفته گذشته هفت ميليون سهم را به ارزش ۴۲ ميليارد ريال در تالار منطقه اي شيراز داد و ستد كردند.
محمد بني وفا با اعلام اين مطلب گفت: اين تعداد سهام متعلق به ۱۲۳ شركت پذيرفته شده در بورس تهران بوده در جريانات مبادلات صورت گرفته ارزش سهام ۶۳ شركت افزايش يافت و قيمت سهام ۵۸ شركت با كاهش مواجه شد. ضمن اين كه ارزش سهام دو شركت بدون تغيير باقي ماند.
مدير تالار منطقه اي شيراز اظهار داشت: ۵۲درصد از مبادلات اين هفته مربوط به خريد سهام و ۴۸درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
وي افزود: طي هفته گذشته يكهزار و ۸۲۱ نفر در تالار شيراز اقدام به خريد سهام كردند كه سهام شركتهاي كربن ايران، مخابرات شهيد قندي و سرمايه گذاري سپه به ترتيب ،۱۵۳ ۱۳۴ ، ۱۲۰ نفر بيشترين تعداد خريداران را به خود اختصاص دادند.
وفا گفت: در اين دوره بيشترين حجم نقدينگي در تالار شيراز به سوي سهام سرمايه گذاري ملي، نيرو ترانس و مخابرات شهيد قندي سرازير شد.

يادداشت
بازار سرمايه چيست؟
دكتر حسين زارعي
يكي از مفاهيم رايج سرمايه گذاري، مفهوم بازار سرمايه است. تعدادي از سرمايه گذاران بالفعل و بالقوه بورس اوراق بهادار تهران در سومين نمايشگاه بين المللي بازار سرمايه از نگارنده خواستند تا به زبان ساده مفهوم بازار سرمايه را تشريح نمايد. از اين رو مقاله حاضر در پي پاسخ به سه سوال زير است: الف) بازار سرمايه چيست؟ ب) وظايف و كاركردهاي آن كدام است؟ ج) نقاط ضعف و قوت بازار سرمايه كشور چيست؟ بازار سرمايه بطور كلي بازار سازوكاري است كه به كمك آن مردم به خريد و فروش كالا و خدمات مي پردازند. بازارها نيازمند بازيگران و زمان كار مشخص هستند. خريداران در بازار داراي قدرت انتخاب مناسب هستند و مي توانند از بين كالاها و خدمات، بهترين آنها را انتخاب نمايند. فروشندگان نيز به خريداران بسياري دسترسي دارند و از اين رو هزينه هاي ارتباطي كمتري مي پردازند. بازار سرمايه نيز مشابه هر بازار ديگري است، اما مهمترين كالاي اين بازار، سرمايه است. بازار سرمايه بخشي از بازارهاي مالي است. بازار سرمايه در مقابل بازار پول، جايگاه تامين بلندمدت سرمايه شركتهاست. بازار سرمايه زيربناي فعاليت هاي تجاري، صنعتي، دولتي و خصوصي است. بازار سرمايه واسطه اي براي تخصيص وجوه بلندمدت به منظور تشكيل دارايي هاي سرمايه اي است. وجوه اين بازار از سرمايه گذاران انفرادي، شركت هاي سرمايه گذاري، صندوق ها، بانك ها و ديگر دارندگان وجوه بدست مي آيد. وجوه مذكور جهت تامين مالي طرح هاي كسب وكار و توسعه اي شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار مورد استفاده قرار مي گيرد. به عبارت ديگر، بازار سرمايه، وجوه را از بخش هاي داراي مازاد جمع آوري مي كند و آن را به سمت كساني كه نيازمند تامين مالي هستند، هدايت مي كند. كارايي بازار سرمايه، حاصل عملكرد بازيگران و نيروهاي رقيب در آن است. در كشورهاي پيشرفته، بازار سرمايه و بخصوص بورس اوراق بهادار مهمترين جايگاه تامين سرمايه واحدهاي تجاري و صنعتي است . در حاليكه در كشورهاي كمتر توسعه يافته همچون ايران، تمركز تامين مالي بر سيستم و شبكه بانكي است.

سهامداران به گزارش هاي ويژه بورس درباره شركت ها توجه كنند
ايسنا: دبير كل بورس اوراق بهادار گفت: «درتاريخ ۱۴ شهريور ماه ۸۳ پس از حدود پنج جلسه بحث و مذاكره در مورد شفاف سازي، اطلاع رساني و كاهش ريسك، هيات مديره بورس مصوباتي را در حدود ۳۰ ماده به تصويب رساند.»
دكتر حسين عبده تبريزي اظهار داشت: «براساس آن مصوبات وظايف جديدي براي سازمان بورس تعيين شد. به عنوان مثال دبير كل موظف شده كه نسبت به اعمال تعهدات پذيرش از سوي سهامداران عمده شركت هاي تازه پذيرفته شده اطمينان حاصل كند كه شركت ها با تعهدات پذيرش خود عمل مي كنند؛ يا اين كه اعمال ۲۰ درصدي سهم شناور آزاد براي هر سهم اجباري شده است.»
وي ادامه داد: همه اين تصميمات درجهت شفاف سازي بيشتر و كاهش ريسك براي سرمايه گذاران است دراين راستا يكي از بندهاي اين مصوبه تهيه گزارش هاي ويژه است.
عبده تبريزي گفت: «در مواردي كه قيمت سهمي به شدت افزايش يا به شدت كاهش پيدا مي كند يعني تغييرات عمده در قيمت سهام ايجاد مي شود سازمان موظف است علت را به اطلاع سهامداران برساند و در صورتي كه علت اين افزايش ها ناشي از اشاعه شايعات است صحت و سقم اين شايعات را بررسي كند و به اطلاع بازار برساند.»
وي افزود: «به گمان من اين گزارش ها بسيار مهم اند، در اين گزارش  چيزي از سوي سازمان اعلام نمي شود ،سازمان بورس طبعا انتشار دهنده نقطه نظرهايي است كه مديران به سازمان مي گويند و سازمان مهمترين نقطه نظرهاي مديران و اطلاعاتي را كه از شركت ها گرفته است ارائه مي دهد. از اين نظر، توجه خاص سهامداران را به گزارش هاي ويژه جلب مي كنم.»عبده تبريزي در خصوص ادامه دار بودن اين كار در آينده گفت: «مصوبه هيات مديره جنبه دائمي دارد در  آينده نيز وضع شركت ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت و گزارش هاي ويژه منتشر خواهد شد.»

۱۵۲ سهامدار جديد مشهدي به بورس پيوستند
گروه بورس: ۱۵۲ سهامدار جديد طي هفته گذشته از طريق تالار مشهد به بورس اوراق بهادار پيوستند.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته ارزش  سهام شركت هاي خراساني حاضر در بورس ۳ درصد بالا رفت. ميانگين ارزش معاملات روزانه سهام در تالار مشهد طي دوره يادشده معادل ۷/۱۲ ميليارد ريال بود.در جريان دادوستدهاي هفته قبل در تالار مشهد ۹/۱۰ ميليون سهم به ارزش ۸/۶۳ ميليارد ريال مورد معامله قرار گرفت.

سهام بانك سامان سال آينده در بورس عرضه مي شود
گروه بورس: نخستين تالار مبادلات سهام در شمال تهران در خيابان آفريقا فعاليت خود را آغاز كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين تالار كه از سوي شركت كارگزاري بانك سامان تاسيس شده امكان خريد و فروش سهام را براي ساكنان مناطق شمالي تهران فراهم مي آورد. در اين تالار اختصاصي، خدمات مشاوره و اطلاع رساني درباره بورس تهران ارائه مي شود.پيش از اين شركتهاي كارگزاري بانك ملي و سپه با اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار دو تالار اختصاصي تاسيس كرده بودند. اين تالارها در خيابان انتفاضه (وزراء) قرار دارند.
مديرعامل تالار كارگزاري سامان ارائه خدمات متنوع به سهامداران از جمله مشاوره و اطلاع رساني را از ويژگيهاي اين تالار مبادلات سهام برشمرد و اعلام كرد: براي نخستين بار طرحي در دست اجراست كه سهام پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از طريق شعبه هاي بانك سامان قابل داد و ستد خواهد شد.
وي افزود: پس از طراحي نرم افزار مورد نياز ۲۵ شعبه بانك سامان در تهران و شهرستانها خدمات مربوط به داد و ستد سهام را ارائه خواهند داد.وي فراهم آوردن امكان خريد و فرش سهام از طريق اينترنت را از ديگر برنامه هاي شركت كارگزاري سامان برشمرد و گفت: براي اين منظور باجه هاي ويژه اي در شعبه هاي بانك سامان ايجاد مي شود و خريد و فروش حضوري و الكترونيك سهام از طريق اين باجه ها يا در محل كار و زندگي امكان پذير خواهد شد.
رجايي سلماسي مديرعامل بانك سامان اعلام كرد: سهام بانك سامان سال آينده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه مي شود.

ارزش معاملات سهام در تالار فرعي ۴ برابر شد
گروه بورس: هفته گذشته در بورس اوراق بهادار تهران، تعداد ۲۰۴ ميليون و ۱۶۳ هزار سهم به ارزش يك هزارو ۸۸۴ ميليارد ريال، توسط ۳۳ هزار و ۵۴ نفر مبادله شد.
به گزارش خبرنگار ما در جريان دادوستدهاي هفته گذشته ارزش كل معاملات سهام نسبت به هفته گذشته ۱۲/۳۸ درصد رشد داشت. همچنين تعداد خريداران اين هفته با ۴/۱۸ درصد و حجم معاملات با ۹۵/۱۳درصد رشد روبرو شد.
براساس اين گزارش، تعداد ۶۵ ميليون و ۵۰۹ هزار و ۵۶۵ سهم به ارزش ۴۳۴/۶۴۷ ميليارد ريال توسط ۸ هزار و ۹۴ نفر در تالار فرعي بورس تهران مبادله شد كه نسبت به هفته گذشته به تربيت افزايش ۶/۲۹۶ درصدي ارزش و ۷۶/۱۵۳ درصدي حجم مبادلات و رشد ۶/۲۵ درصدي تعداد مبادله كنندگان را در پي داشت. همچنين در تالار اصلي بورس اوراق بهادار تهران نيز تعداد ۱۳۸ ميليون و ۶۵۳ هزار و ۵۳۰ سهم در مجموع به ارزش يك هزار و ۵/۲۳۶ ميليارد ريال توسط ۲۴ هزار و ۹۶۰ نفر دادوستد شد كه بيانگر رشد ۹۸/۲ درصدي ارزش و كاهش ۵۹/۹ درصدي حجم مبادلات و افزايش ۲۴/۱۶ درصدي تعداد خريداران است.
در هفته گذشته سهام شركت كابل هاي مخابراتي شهيد قندي براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام به قيمت هر سهم ۶ هزار و ۸۰۵ ريال عرضه شد.

حجم معاملات بورس فلزات ۲۳ درصد افزايش يافت
بورس فلزات:در پنجاه وسومين هفته فعاليت سازمان بورس فلزات تهران ۱۳۳ هزارو ۸۰۰ تن انواع فولاد، مس و آلومينيوم به ارزش ۶۳۵ ميليارد ريال دادوستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، در هفته گذشته حجم معاملات فلزات نسبت به هفته قبل از آن ۲۳ درصد و ارزش آن ۸ درصد افزايش نشان مي دهد.
براساس اين گزارش؛ از كل معاملات صورت گرفته در بورس طي هفته گذشته ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ تن به ارزش ۴۵۶ ميليارد و ۳۰۶ ميليون و ۲۸۰ هزار ريال بصورت سلف و ۲۳ هزار تن به ارزش ۱۷۸ ميليارد و ۶۱۵ ميليون و ۶۴۰ هزار ريال بصورت نقدي انجام شد.
اين گزارش حاكي است: در هفته مورد بررسي ۱۳۰ هزار و ۳۸۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۵۴۰ ميليارد و ۷۸۵ ميليون و ۵۲۰ هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۴۴/۹۷ و ۱۷/۸۵ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.

ارزش معاملات تالار تبريز به ۸/۴۸ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: ارزش معاملات سهام در تالار تبريز بورس اوراق بهادار طي هفته گذشته به ۸/۴۸ ميليارد ريال رسيد.
بلال خير آور با اعلام اين مطلب گفت: طي هفته گذشته ۸/۷ ميليون سهم از سهام ۱۳۰ شركت در تالار تبريز داد و ستد شد كه ۵۰درصد اين معاملات مربوط به خريد سهام و ۵۰درصد ديگر مربوط به فروش سهام بوده است.
مدير تالار تبريز افزود: ۱۳ كارگزار فعال در تبريز طي هفته گذشته دستورهاي خريد يا فروش ۲۴۰۰ نفر را به اجرا درآوردند.
به گفته وي طي اين دوره در تالار تبريز سهام ۳ شركت كابل هاي مخابراتي شهيد قندي، كربن ايران و سرمايه گذاري پتروشيمي بيشترين تعداد خريداران را به خود جلب كرد، در اين بين بيشترين ارزش ريالي معاملات نيز به شركتهاي كابل هاي شهيد قندي، پتروشيمي آبادان و پتروشيمي اراك اختصاص يافت.

تغييرات قيمت سهام
EPS
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۳۱.۵۹
۳۱.۵۹
۱۴,۹۸۱
پتروشيمي اراك
۴۱.۹۲
۲۱.۴۹
۵,۹۵۲
آبگينه
۴۳.۴۲
۲۱.۴۶
۳,۵۹۴
كف
۵۹.۵۸
۲۱.۳۹
۶,۰۵۶
جوشكاب يزد
۲۴.۱۸
۲۰.۵۲
۲,۸۲۵
ماشين آلات تراكتورسازي
۲۰.۳۷
۱۹.۹۴
۴,۰۸۴
كابل سازي ايران
۴۲.۸۷
۱۹.۱۴
۴,۳۷۶
پاكسان
-۴۲.۹۷
۱۷.۸۴
۱۹,۰۰۰
پتروشيمي آبادان
۳۵.۴۳
۱۷.۳۲
۵,۵۰۰
مخابراتي راه دور
۴۱.۱۱
۱۶.۹۰
۳,۱۲۰
مهرام
۴۹.۱۳
۱۳.۵۹
۵,۱۱۵
نورد آلومينيم
-۶۶.۶۱
۱۳.۳۹
۵,۵۲۰
تكنو تار
۳۶.۱۰
۱۳.۰۲
۴,۳۹۲
كمباين ايران
۴.۸۵
۱۱.۲۹
۱۷,۳۵۴
رازك
۶.۸۴
۱۰.۷۰
۲,۴۸۲
شيمي دارويي داروپخش
۳۹.۴۶
۱۰.۵۰
۲,۲۸۳
فنرسازي خاور
۱۱.۰۳
۱۰.۳۲
۱۰,۳۳۸
داروسازي اكسير
۱۰.۲۵
۱۰.۲۵
۶,۱۷۴
آذريت
۲۹.۷۴
۹.۶۰
۴,۱۶۶
مس شهيد باهنر
۳۸.۱۳
۹.۱۸
۳,۷۷۱
ليزينگ ايران
-۱.۵۲
۸.۴۲
۲۳,۸۳۵
پتروشيمي فارابي
۸.۴۲
۸.۳۷
۵,۲۸۰
صنعت و معدن
۴۲.۳۳
۸.۳۳
۱۷,۱۴۴
داروسازي سبحان
۱۳.۸۲
۸.۲۷
۳,۸۳۷
مهركام
۲۰.۲۱
۸.۱۷
۱۰,۰۰۰
چادر ملو
۱۷.۲۷
۷.۸۰
۳,۹۲۴
بهپاك
۱۴.۹۶
۷.۸۰
۸,۵۱۴
سرمايه گذاري بانك ملي
۸۳.۳۹
۷.۵۵
۳,۵۳۴
صنعتي پيام
۹.۴۶
۷.۵۱
۱۵,۴۵۶
پتروشيمي خارك
۵۳.۷۶
۷.۲۳
۸,۶۰۰
توكا فولاد
-۲۳.۲۵
۷.۰۸
۲,۰۴۳
صنعتي آما
۲۷.۸۸
۶.۴۸
۱۱,۶۱۰
سرمايه گذاري ساختمان
۳.۴۳
۶.۴۸
۶,۵۷۵
خدمات كشاورزي
۲۶.۰۹
۶.۳۱
۲۰,۳۴۹
پتروشيمي اصفهان
۱۵.۷۴
۶.۲۲
۱,۵۳۷
سرما آفرين
۱۲.۹۸
۶.۲۱
۷,۴۹۳
پارس دارو
۱۶.۵۸
۶.۱۹
۳,۷۲۰
سرمايه گذاري بوعلي
۵.۱۵
۵.۹۷
۲,۷۳۴
چيني ايران
۲۱.۷۹
۵.۶۷
۱,۶۰۴
بسته بندي ايران
۸.۶۴
۵.۵۵
۲,۰۳۶
آبسال
۱۶.۹۶
۵.۴۳
۳,۲۸۲
هپكو
-۳۴.۲۰
۵.۲۷
۲,۸۷۴
معدني دماوند
۱۳.۸۹
۵.۱۸
۵,۶۴۰
كارخانجات دارو پخش
۵.۱۰
۵.۱۰
۱,۰۵۱
پارس الكتريك
-۲۳.۷۲
۵.۰۵
۴,۹۹۰
توسعه فارس
۹.۴۹
۵.۰۰
۲,۷۱۱
فرآورده هاي تزريقي
۱۱.۶۲
۴.۳۷
۱۳,۷۰۶
صنايع شيميايي
-۱.۱۹
۳.۹۹
۷,۵۷۷
البرز دارو
۱۲.۴۲
۳.۹۶
۷,۸۶۷
حمل و نقل توكا
۷.۳۲
۳.۷۱
۳,۰۱۹
گالوانيزه سپاهان
۳.۵۰
۳.۵۰
۷,۳۹۹
حمل و نقل پتروشيمي
۳.۸۴
۳.۳۸
۶,۰۰۰
صنعتي سپاهان
۵.۸۴
۳.۳۵
۳۲,۶۱۳
سيمان شرق
۱۵.۵۶
۳.۰۱
۱,۸۱۲
جام دارو
۵.۱۷
۲.۸۸
۱,۶۰۷
فيبرايران
۱۶.۱۵
۲.۷۲
۳,۶۶۰
موتوژن
۵.۴۴
۲.۶۹
۸,۵۹۳
جابربن حيان
۱۵.۳۷
۲.۵۹
۱۳,۲۷۵
آلومتك
۵۷.۶۸
۲.۵۹
۸,۶۰۰
تولي پرس
۰.۱۱
۲.۵۴
۴,۶۸۳
دارويي لقمان
-۳.۳۳
۲.۳۰
۱,۴۲۳
توليدي گرانيت بهسرام
۱۴.۶۵
۲.۲۷
۱,۳۰۷
ارج
-۰.۰۵
۲.۱۳
۱,۹۱۶
قند مرودشت
۸.۵۸
۱.۹۱
۸,۲۷۶
سرمايه گذاري ملي
۵.۲۶
۱.۷۹
۸,۲۵۱
ايران ترانسفو
-۰.۷۵
۱.۶۹
۲,۱۰۵
گروه صنعتي بوتان
-۸.۱۵
۱.۶۷
۶,۱۰۱
تامين ماسه
-۱۲.۹۴
۱.۴۸
۱,۷۱۶
كاشي سعدي
۱.۳۳
۱.۳۷
۵,۱۸۲
داروسازي اسوه
-۱.۴۸
۱.۳۵
۸,۹۳۰
داروسازي فارابي
۲۲.۲۳
۱.۲۴
۳,۴۳۷
سرمايه گذاري بيمه
-۴.۵۶
۱.۱۴
۴,۷۷۲
كارتن البرز
۱.۰۷
۱.۱۳
۸,۲۴۴
دارو پخش
۴.۹۲
۰.۸۵
۶,۵۰۵
داروسازي زهراوي
-۱۰.۰۶
۰.۸۱
۲,۲۵۴
سايپا شيشه
۹.۰۵
۰.۸۰
۳,۹۰۶
داروسازي كوثر
۶.۶۹
۰.۶۹
۵,۵۴۹
پارس سوئيچ
۱.۴۲
۰.۶۷
۲۶,۰۹۸
نفت بهران
۶.۱۵
۰.۶۶
۲,۱۴۱
قند ثابت
۰.۶۲
۰.۶۲
۶,۴۷۲
نسوز پارس
-۲.۲۷
۰.۵۴
۲,۴۰۷
ماشين سازي نيرو محركه
۲.۰۵
۰.۵۲
۵,۸۲۱
نيروترانس
-۰.۸۷
۰.۴۷
۱۱,۶۵۶
چرخشگر
-۱۰.۲۶
۰.۳۹
۴,۶۸۶
داروسازي امين
۲۹.۲۵
۰.۳۷
۱,۶۴۴
رينگ مشهد
-۴.۱۵
۰.۳۵
۹,۵۰۰
سرمايه گذاري پتروشيمي
۱.۹۲
۰.۳۲
۱۵,۲۴۸
گروه صنعتي سديد
۰.۰۴
۰.۱۸
۲,۲۵۰
خوراك دام پارس
-۰.۳۶
۰.۱۶
۳,۰۵۲
موتورسازان تراكتور
۱.۲۳
۰.۱۴
۲۴,۱۹۹
سيمان اردبيل
-۲.۸۹
۰.۱۱
۲۲,۴۷۱
سينا دارو
۲.۹۲
۰.۱۱
۲,۸۱۹
لاستيك كرمان
۰.۵۲
۰.۱۰
۳,۸۸۹
كارتن ايران
۹.۷۷
۰.۰۹
۱,۱۰۱
كمپرسورتبريز
۹.۰
۰.۰۶
۴,۹۱۱
آلومينيوم پارس
۰.۰۹
۰.۰۵
۹,۳۰۰
اقتصاد نوين
۲.۲۰
۰.۰۳
۳,۱۰۹
دشت مرغاب
۰.۰۱
۰.۰۲
۲۴,۵۰۲
سيمان هرمزگان
-۱.۰۷
۰.۰۲
۵۴,۶۵۸
سيمان كرمان
۲.۶۰
۰.۰۱
۷,۹۵۹
سرمايه گذاري مسكن
۰.۰۴
۰.۰۰
۵,۴۲۲
مگسال
۰.۱۶
۰.۰۰
۳,۰۸۰
نوش مازندران
-۰.۰۳
۰.۰۰
۶,۴۰۴
گلوكوزان
-۳.۸۵
۰.۰۰
۱,۸۹۹
گرجي
-۳.۱۲
۰.۰۰
۵,۸۰۲
ويتانا
-۱.۰۶
۰.۰۰
۵,۰۴۹
قند نيشابور
-۰.۱۳
۰.۰۰
۲,۳۳۸
قند قزوين
-۴.۸۹
۰.۰۰
۴,۲۷۹
صنعتي پارس مينو
-۲۷.۳۳
۰.۰۰
۱,۰۰۰
نساجي بروجرد
-۵.۰۰
۰.۰۰
۳۸۰
نساجي غرب
۵۸.۸۳
۰.۰۰
۶,۹۹۸
كاغذ سازي كاوه
-۴.۹۸
۰.۰۰
۳,۲۴۲
شيميايي فارس
-۰.۴۳
۰.۰۰
۵,۶۰۵
لعابيران
۱.۴۸
۰.۰۰
۴,۲۶۲
شيرين دارو
۰.۰۶
۰.۰۰
۳,۳۷۲
داروسازي داملران
-۱۶.۰۲
۰.۰۰
۱۲,۶۱۵
داروسازي عبيدي

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |