دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۹ - Oct 18, 2004
مجازات دستيابي غيرمجاز به اطلاعات و سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي
004041.jpg
ايلنا: دستيابي غيرمجاز به داده ها، اطلاعات، برنامه ها و سيستم هاي كامپيوتري و مخابراتي، از سه ماه تا دو سال حبس و ۱۰ ميليون ريال جزاي نقدي را به همراه دارد.
مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي ناجا با بيان اين مطلب گفت: اكثر كشورها همگام با دكتراي حقوق كيفري اطلاعاتي، كنوانسيون اروپايي سايبر كرايم، دستورالعمل كدبندي جرايم كامپيوتري اينترپول، توصيه نامه AIDP (انجمن بين المللي حقوق جزاء) و توصيه نامه OECD جرم مستقلي تحت عنوان دستيابي غيرمجاز تصويب و در مقررات جزائي گنجانده اند.
وي تصريح كرد: ما نيز به دليل اهميت بالاي دستيابي غيرمجاز به اطلاعات كشور، اقدام به تصويب قانون دستيابي غيرمجاز كرديم تا تأكيد بر غيرمجاز بودن اين فعاليت در محيط هاي ديجيتال مد نظر قرار گيرد.
سرهنگ اميدي، با اشاره به قوانين مرسوم جزائي گفت: دستيابي غيرمجاز به اطلاعات، جرايم صرفاً كامپيوتري و جديد است بدين ترتيب كه اين عنوان جديد و مجرمانه در قوانين مرسوم جزائي سابق حضور مستقل ندارد، از اين رو داراي ماهيت و طبع صرفاً فني است.
وي در ادامه افزود: اين جرم، جرم صرفاً دستيابي بوده و با مفاهيم مجرمانه ديگر يعني نفوذ يابندگي، شنود و افشا (جرايم ناقض حمايت از داده ها) تفاوت دارد. همچنين مي تواند به عنوان جزيي از عنصر مادي جرايم مهمتر يا به عبارتي جرم مادر و عمده محسوب مي شود.
مدير كل مبارزه با جرايم رايانه اي ناجا در پايان خاطر نشان كرد: براي رفع ضررهاي ناشي از اين جرم نيروي مبارزه با جرايم رايانه اي ناجا افراد مرتكب به اين جرم را به سه ماه تا دو سال حبس و ۱۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم مي كند.

تنها ۲۰ درصد مردم تركيه به رايانه دسترسي دارند
004047.jpg
ايرنا: يك گزارش تحقيقي مؤسسه آمار دولتي تركيه نشان مي دهد كه فقط ۲۰ درصد از مردم اين كشور از رايانه استفاده مي كنند.
اين گزارش تحقيقي كه در پايگاه اينترنتي مؤسسه آمار دولتي تركيه منتشر شده، حاكي است فقط ۱۰ درصد از خانه ها در تركيه داراي سيستم رايانه است.
اين گزارش تحقيقي كه مستند به نظر سنجي از خانوارها در دوره آوريل تا ژوئن (فروردين تا تير) سال جاري در سطح تركيه است، نشان مي دهد ميزان استفاده از رايانه در بين مردان تركيه دو برابر بانوان است.
به عبارت ديگر ۴۲/۷۶ درصد از مردم تركيه از رايانه و ۵/۸۱ درصد نيز از اينترنت استفاده نمي كنند. نسبت كساني كه تاكنون اصلاً از رايانه استفاده نكرده اند در ميان بانوان ۳۱/۴۲ درصد و در بين مردان ۱۱/۲۴ درصد محاسبه شده است.
به گفته ديگر از بين ۴۷ ميليون جمعيت بين ۱۶ تا ۷۴ سال تركيه فقط ۹/۷ ميليون نفر از رايانه و ۲/۶ ميليون نفر نيز از اينترنت استفاده مي كنند. در بررسي چگونگي بهره برداري مردم از شبكه جهاني اينترنت در تركيه نيز روشن شده است كه هريك از آنان چندين هدف را در بهره گيري از اينترنت دنبال مي كنند.
دستيابي به اطلاعات با ۱۸/۹۳ درصد بيشتر هدف كاربران اينترنتي را تشكيل مي دهد. ۷۶ درصد از استفاده كنندگان از اينترنت با هدف برقراري ارتباط، ۷۷/۶۲ درصد با هدف گوش دادن به موسيقي و تازه ترين ترانه ها، ۵۷/۶۱ درصد با هدف دسترسي به روزنامه ها و اخبار اينترنتي، ۵۸/۴۰ درصد با هدف گپ زدن و ۸۶/۱۵ درصد با هدف استفاده از خدمات بانكي اينترنتي از اين شبكه بهره مي گيرند.
در بخش ديگري از گزارش تحقيقي آمده است فقط ۰۲/۷ درصد خانه ها از اينترنت استفاده مي كنند كه در ۵۳/۸۳ درصد از اين خانه ها ارتباط اينترنتي از طريق رايانه هاي شخصي صورت مي گيرد.
اين پژوهش نشان مي دهد فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي در تركيه بيش از ساير قشرهاي آموزش ديده در اين كشور از رايانه و اينترنت استفاده مي كنند. به زبان آمار ۹۶/۶۹ درصد از فارغ التحصيلان دانشگاه ها در اين كشور از رايانه و ۰۷/۶۰ درصد اينترنت استفاده مي كنند.

احتمال عدم حضور شركت مايكروسافت در سبيت ۲۰۰۵
004038.jpg
ايسنا: شركت مايكروسافت ارزش حضور در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵ را بررسي مي كند.
مدير عامل شركت مايكروسافت نمايندگي آلمان با اعلام اين مطلب افزود: ما به دنبال يافتن ميزان اهميت حضور مايكروسافت براي مشتريان اين شركت در نمايشگاه سبيت هستيم و اگر ميزان اين اهميت براي ما محرز شود در بزرگترين نمايشگاه جهاني هانوفر آلمان شركت خواهيم كرد.
وي گفت: از آنجايي كه تعداد بازديدكننده ها و بازارياب هاي شركت مايكروسافت در سبيت سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ به شدت افت داشت مسئولان اجرايي اين شركت از ماه گذشته تصميم گرفته اند چگونگي حضور مايكروسافت آمريكا را در نمايشگاه سبيت با دقت بيشتري بررسي كنند كه با اين بررسي ها محتملا حضور مايكروسافت در سبيت ۲۰۰۵ قطعي نخواهد بود.
صحبت هاي اخير در خصوص حضور يا عدم حضور مايكروسافت در سبيت در شرايطي مطرح مي شود كه اين شركت در نمايشگاه جيتكس ۲۰۰۴ دبي حضور پررنگ و خوبي را داشت.

استقرار دو تلسكوپ تحقيقاتي جديد در فضا
004035.jpg
ايسنا: يك تيم تحقيقاتي به سرپرستي ناسا در حال بررسي امكان ساخت يك شاه تير ۴۰ متري در فضا براي انتقال يك جفت تلسكوپ است كه اطلاعات فضايي جزئي را تهيه و ارايه خواهند كرد.
در ماموريت انتقال اين تلسكوپ هاي فضايي همچنين مواد شيميايي جوي حاصل از سيارات بزرگ كه اطراف ساير ستارگان هستند مورد مطالعه و بررسي قرار خواهد گرفت.
اين تلسكوپ ها مانند حركت خودرو ها در يك اتوبان در راستاي شاه تير حركت خواهد كرد. با تركيب تصاوير به دست آمده از اين دو تلسكوپ مي توان به كيفيت يك تلسكوپ فضايي منفرد دست پيدا كرد. اين پژوهش در واقع يكي از ۹ طرح پيشنهادي است كه به بررسي هاي استراتژيك در خصوص موضوع تحقيقات پايگاه علمي فضايي ناسا كمك خواهد كرد. اين تحقيقات به منظور پاسخگويي به سوالاتي درباره چگونگي شكل گيري سيارات و شناسايي حيات احتمالي در ساير سيارات انجام مي شود.

تمديد زمان نخستين همايش كاربردي
Living Online
ايسنا: نخستين همايش كاربردي living online كه قرار بود روز ۲۳ مهرماه جاري در مركز همايش هاي قلب تهران برگزار شود به روز ۲۸ آبان سال جاري موكول شد.
اين همايش قصد دارد استفاده بهينه از اينترنت در امور تحقيقاتي، علمي، اقتصادي، اطلاع رساني و زندگي انسان هاي عصر حاضر را به چالش بكشاند.علاقه مندان جهت اطلاع بيشتر و حضور در همايش مي توانند با تلفن ۲۳۶۷۵۵۱ تماس بگيرند.

محكوميت آمريكا در مورد نصب برنامه هاي جاسوسي
در اينترنت
004056.jpg
گروه دانش- سها دادمند: مراجع قانوني آمريكا از دولت اين كشور درخواست كردند تا نصب برنامه هاي جاسوسي روي خطوط اينترنتي را متوقف كند، چرا كه نصب چنين دستگاه ها و نرم افزارهاي جاسوسي بر روي شبكه اينترنت و فروش نرم افزارهاي جاسوس ياب توسط شركت هاي مختلف كامپيوتري به مردم گناهي بزرگ و روشي براي خالي كردن جيب كاربران است.
هفته گذشته اين شكايت به طور رسمي توسط FTC (Federal Trade Commissio) به دادگاه نيوهمشاير ارائه شد. اين شكايت اولين دادخواهي رسمي FTC عليه دولت آمريكا و طراحان برنامه هاي جاسوسي براي حمايت از كاربران است.
ليديا پارنز يكي از اعضاي FTC در اين باره مي گويد: شركت هاي كامپيوتري نرم افزارهاي مختلفي را براي نصب بر روي كامپيوترهاي شخصي به منظور جلوگيري از عملكرد برنامه هاي جاسوسي (Spyware) ارائه مي كنند كه اين كار كلاهبرداري و تباني غيرعلني دولت با شركت هاي كامپيوتري عليه كاربران است.
او ادامه مي دهد: اعتراض اصلي ما عليه دو شركت معروف طراحي برنامه هاي جاسوسي است. دو شركت Seismic Entertainment Productions و Smartbot.net از سال ۱۹۹۰ ميلادي تاكنون دقيق ترين و كامل ترين برنامه هاي جاسوسي را طراحي مي كنند. اين دو شركت به نام «سلطان برنامه هاي جاسوسي» لقب گرفته اند.
برنامه هاي جاسوسي (Spyware) به طور پنهاني و درست پس از آغاز كار با اينترنت به خصوص هنگام down Load كردن برنامه هاي مختلف از اينترنت روي كامپيوترهاي شخصي نصب مي شوند.
بي خطرترين برنامه جاسوسي adware نام دارد. اين برنامه تصاوير مختلف و گاه غيراخلاقي را به طور ناگهاني روي صفحه مانيتور ظاهر مي كند كه باعث اختلال در كار كاربران مي شود. خطرناك ترين نوع اين برنامه ها نيز برنامه هايي هستند كه به راحتي مي توانند به Username و Password كاربران دست يافته و از اطلاعات خصوصي آنها آگاه شوند.
FTC با برگزاري همايشي در ماه آوريل ۲۰۰۴ قوانين جديدي براي مبارزه با طراحان برنامه هاي جاسوسي وضع كرد كه از جمله آن مي توان به جريمه هاي سنگين چند ميليوني و حبس تا ۵ سال اشاره كرد. اما با اين همه هنوز هم طراحان اين برنامه ها فعاليت مي كنند.
مهارت طراحان و نصب كنندگان برنامه هاي جاسوسي تا حدي است كه كاربران به هيچ وجه متوجه نصب پنهاني اين برنامه ها روي كامپيوترهاي شخصي خود نمي شوند.
به طور مثال بسياري از برنامه هاي جاسوسي همراه با نصب نرم افزارهاي شركت Microsoft نصب مي شوند كه در اين صورت كاربران به هيچ وجه متوجه نصب برنامه جاسوسي نمي شوند.
يكي از جديدترين برنامه هاي جاسوسي زماني روي كامپيوتر نصب مي شود كه كاربر در حال كار با اينترنت است و برنامه جاسوسي Rom-CD را مورد حمله قرار مي دهد.
پس از حمله عبارت «Final Warning» روي صفحه نمايشگر ظاهر مي شود. كاربر بايد براي امكان كار مجدد با كامپيوتر برنامه Spy wiper يا spy Deleter را به قيمت ۳۰ دلار خريداري و بر روي كامپيوتر خود نصب كند!
آري شوارتز يكي از مديران مركز تكنولوژي و دموكراسي واشنگتن مي گويد: برنامه هاي جاسوسي و نصب پنهاني اين برنامه ها روي كامپيوترهاي شخصي اگر چه دانشي نوپا است اما بسياري بر روي اين صنعت نازيبا سرمايه گذاري مي كنند. اميدواريم FTC بتواند با طرح اين شكايت گام هاي مؤثري در جهت ممنوعيت طراحي و نصب برنامه هاي جاسوسي بردارد. بي شك كاربران علاقه ندارند ديگران در زندگي خصوصي آنها دخالت كنند.

رابطه صرع با اختلالات يادگيري
004032.jpg
واحد مركزي خبر: يافته هاي اخير نشان مي دهد مبتلايان به حملات صرعي   غير قابل  كنترل  كه  منشأ حملات  آنها از نيمكره  چپ  مغز است  اختلالات  يادگيري  بيشتري  دارند.
بر اساس  مقاله اي  كه  در نشريه  اپي  لپسيا، نشريه  رسمي  انجمن  بين المللي  مبارزه  با صرع  در امريكا منتشر شد، بيماران  بزرگسال  كه  دچار صرع / لوب  تمپورال  چپ  هستند در ۷۵ درصد موارد اختلالات  يادگيري  دارند درحالي  كه  در آن  دسته  از بيماران  مبتلا به  صرع  كه  حملات  آنان  از لوب  راست  مغز منشأ مي گيرد ده  درصد احتمال  بروز اختلالات  يادگيري  وجود دارد.
اين  اختلالات  درك  مطلب  توانايي  نگارش  و محاسبات  رياضي  را دربرمي گيرد.
اين  نتايج  از آن  جهت  اهميت  دارد كه  عده  زيادي  از مبتلايان  به اين  نوع  صرع  را جوانان  تشكيل  مي دهند كه  معمولا در مقاطع   مختلف  تحصيل  مي كنند و لازم  است  در صورت  شناسايي  اين  افراد اقدامات  آموزشي  لازم  و توجه  ويژه  به اين  گروه  در دستور كار متوليان  آموزشي  قرار گيرد.
گفتني  است  صرع  يك  اختلال  دستگاه  عصبي  است  كه  مشخصه  آن  تشنج  هاي  مكرر است  و ميزان  شيوع  آن  در جوامع  مختلف  نيم  تا يك درصد است .

همكاري چين و فرانسه براي ساخت مواد سيليكوني
موج: شركت سازنده مواد شيميايي چين، Blue Star و شركت فرانسوي Rhodia براي ساخت كارخانه مواد سيليكوني همكاري مي كنند.
اين كارخانه در شمال چين و با ظرفيت توليد سالانه ۲۰۰ هزار تن سيليكون احداث مي شود و ظرفيت توليدات آن تا سال ۲۰۰۷ به سالانه ۶۵۰ هزار تن افزايش مي يابد.
Blue Starكنترل توليد ۷۵ درصد از توليد سيليكون اين كارخانه را برعهده مي گيرد و بقيه آن هم برعهده Rhodia است. اما ميزان سرمايه گذاري از سوي اين شركت و سهم هر كدام هنوز مشخص نيست.در حال حاضر مجموع گنجايش سالانه توليدات سيليكون Rhodia به ميزان ۲۲۵۰۰۰ تن برآورد مي شود و از اين لحاظ رتبه سوم را در جهان دار است.Blue Star نيز ششمين توليدكننده سيليكون جهان به شمار مي رود. لازم به ذكر است ميزان فروش سالانه جهاني به طور ميانگين سالانه پنج درصد افزايش مي يابد و ميزان رشد اين صنعت در چين در سال هاي اخير ۲۰ درصد برآورد مي شود.اين صنعت به طور گسترده در صنايع مختلف از جمله صنايع الكترونيكي شيميايي، دارويي، منسوجات، اتومبيل و هوايي كاربرد دارد.

آن لاين
افزايش صادرات نرم افزار در بنگلور هند
004053.jpg
ايسنا: صادرات نرم افزار در شهر بنگلور، نقطه اوج فناوري هند، در ۵ ماه نخست سال جاري در اين كشور در مقايسه با همين دوره در سال گذشته ۳۴ درصد افزايش داشته است.
رئيس پارك هاي فناوري نرم افزار در هند كه يك نهاد دولتي براي امر تسهيل صادرات است، گفت: در حدود ۱۴۰۰ كمپاني IT در بنگلور ماليات بر درآمد صادرات را ۷۵ ميليارد روپيه در ۵ ماه فوق تا ماه اوت تخمين زده اند و اين در حالي است كه اين رقم در همين دوره در سال گذشته ۵۶ ميليارد روپيه بوده است.
نايدو اظهار داشت: ۹۲ كمپاني جديد IT در طول ۶ ماه گذشته با سرمايه گذاري كلي معادل ۱۱ ميليارد روپيه در بنگلور تأسيس شده است كه به جز اينها، ۲۰ كمپاني نيز جزو شركت هاي سهام دار و شركت هاي خارجي بوده اند. همچنين ميزباني شركت هاي خارجي پايگاه هايي را در هند ايجاد كرده است كه حوزه وسيع سواد رايانه اي و كاركنان انگليسي زبان كه قسمتي از دستمزدهاي همتايان غربي خود را به دست مي آورند، بهره مند مي شوند.
بنگلور مقر شركت هاي بزرگي چون آسنچر، سيزكو، جنرال الكتريك، اي بي  ام،  اينتل، سان ميكروسيستم و تگزاس اينسترومنت است.
مواظب IEEE802.11g باشيد
ايتنا: پس از عرضه محصولات غير استانداردي كه به گفته فروشندگان، از IEEE802.11g پشتيباني مي كردند، اتحاديه Wi-Fi قوانين جديدي را براي استاندارد n802.11 تدوين كرده است.
اين موضوع هنگامي فاش شد كه توليد كنندگان، ماه ها پيش از استاندارد شدن g802.11 توسط اتحاديه Wi-Fi، محصولاتي را تحت اين استاندارد وارد بازار كردند. اتحاديه اين رويه توليد را ضربه اي به فناوري مي داند و اعلام كرده است كه ازاين پس اين گونه محصولات را ناديده نخواهد گرفت. بدين ترتيب براي تضمين كارايي توليدات سازگار با اين استاندارد، گواهي نامه Wi-fi محصولات معيوب توسط اتحاديه لغو خواهد شد.
به نظر مي رسد براي استانداردسازي n802.11 كه براي ارائه سرعت هاي تا ۱۳۵ مگابيت در ثانيه درنظر گرفته شده تا سال ۲۰۰۶ زمان لازم باشد. با اين وجود گفته مي شود اولين كيت سخت افزاري كه پشتيباني از n802.11 در ويژگي هاي آن قيد شده است در حال ورود به بازار است. شركت Belkin از اواخر اين ماه، فروش روترها و كارت هايي را آغاز خواهد كرد كه آنتني مشابه آنتن هاي استاندارد n802.11 به روي آنها نصب شده است.
اتحاديه Wi-Fi از توليد كنندگان محصولات بي سيم تشكيل شده و به همين دليل تاكنون به انتقاد مستقيم از عملكرد گذشته شركت ها نپرداخته است.
 سلولهاي  شبكيه  چشم  مانند حباب  صابون  عمل  مي كنند
004050.jpg
واحد مركزي خبر: سلولهاي  شبكيه  چشم  خود را به  شكل  حباب  صابون  در مي آورند و در كنار يكديگر قرار مي گيرند.
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  دانشگاه  نورث  وسترن، دو تن  از محققان  اين  دانشگاه  نشان  دادند كه  تمايل  به  كاهش  دادن  سطح  تنها منحصر به  حباب هاي  صابون  نيست  بلكه  سلول  هاي  زنده  را نيز شامل  مي شود. محققان  كه  بر روي شبكيه  چشم  مگس  ميوه  مطالعه  مي كردند دريافتند سلول  هاي  زنده  نيز با استفاده  از قوانين  فيزيكي  سطحي  را كه  به  آن نياز دارند به  حداقل  مي رسانند و از اين  طريق  الگوهاي  سلولي ظريفي  را شكل  مي  دهند كه  در نهايت  به  تشكيل  ساختار هاي  پيچيده اي  مانند چشم  منجر مي شود.
درك  نحوه  قرار گرفتن  سلولها در فضا طي ده  سال  گذشته  مورد توجه  دانشمندان  قرار گرفته  است  . به  گفته  محققان  اين  تجربه  نشان  مي دهد كه  رياضي  و فيزيك  در زيست شناسي  اهميت  زيادي  دارد و به  نظر مي رسد سلولها با استفاده  از اصول  اين  دو علم  الگوهايي  را كه  در طيف  وسيعي  از موجودات  زنده يافت  مي  شود شكل  مي  دهند . به  گفته  دانشمندان  قرار گرفتن سلولها در كنار يكديگر درست  مانند قرار گرفتن  قطعات  يك  پازل  است  كه  مي بايست  با نهايت  دقت  و با استفاده  از حداقل فضاي  موجود همه  قطعات  در جاي  خود قرار گيرند.

۶۰ سانتي متر، حداقل فاصله ايمن كاربران از رايانه
ايسنا: براساس نتايج يك پژوهش در دانشگاه علوم پزشكي همدان، حداقل فاصله ايمن چشم كاربران از مانيتور رايانه ۶۰ سانتي متر است.
اين طرح تحقيقاتي كه توسط فرشيد قرباني شهنا و با عنوان «بررسي شدت ميدانهاي الكترومغناطيسي اطراف رايانه هاي دانشگاه علوم پزشكي همدان و تاثير آن بر سلامت كاربران» انجام شد، نشان مي دهد: در ۹۷ درصد از موارد در فاصله ۳۰ سانتيمتري جلوي مانيتور شدت ميدان مغناطيسي بيش از حد استاندارد و در فاصله ۵۰ سانتيمتري در حد استاندارد بوده است.
استفاده از نانوساختارها در رديابي اجرام آسماني
004044.jpg
ايسنا:  محققان علم مواد دانشگاه سان دياگو در كاليفرنيا با استفاده از مواد ميكرو و نانو ساختار، شبه موادي ساخته اند كه ضريب شكست آنها براي امواج با طول موج ميكروني، منفي است.
به گزارش ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، به زعم دانشمندان محيط هاي با سرعت فاز منفي يا محيطهاي با ضريب شكست منفي احتمالا مي توانند مشكل تعيين موقعيت ستارگان را حل كنند. نور ستارگان براي رسيدن به زمين بايد مسافت زيادي را طي يك زمان بسيار طولاني طي كند و با توجه به اين كه در اين مدت ستاره مقداري جابه جا شده است، قادر به تعيين موقعيت دقيق ستاره نيستيم.
موفقيت اخير محققان دانشگاه سان دياگو ثابت مي كند كه مواد با فاز منفي، حداقل در ناحيه ميكروي طيف الكترومغناطيسي، مي توانند وجود داشته باشند.
شرط لازم براي اين مواد اين است كه هم گذر دهي الكتريكي نسبي آنها، به عنوان شاخصي از جدايي بارها در ماده، منفي باشد و هم تراوايي نسبي آنها، به عنوان شاخص از چگونگي حركت مداري الكترون ها، كمتر از نصف باشد.

نگراني ها بر سر انتخابات الكترونيكي آمريكا
سينا: نگراني مسئولان رسمي فلوريدا بر سر برگزاري انتخابات الكترونيكي رياست جمهوري در ماه نوامبر در ايالات متحده آمريكا همچنان ادامه دارد.
آنها نگرانند تا انتخابات رياست جمهوري تحت تأثير مسائلي چون نرم افزارهاي خرابكاري، هكرها، همچنين مواردي كه به اين انتخابات آسيب برساند، قرار گيرد.
دادگاه عالي اين كشور گفته است كه مسئولان انتخاباتي در سراسر ايالات متحده، سيستم هاي قابل لمسي را براي رأي دهندگان قرار داده اند تا توسط آن از وقوع مجدد وقايع انتخاباتي سال ۲۰۰۰ممانعت كنند.
در انتخابات سال ،۲۰۰۰ درگيري ها و اختلاف نظرها بر سر صحت تعداد برگه هاي آرا منجر به شمارش طولاني مدت تمامي برگه ها در اين ايالت شد.
از آنجا كه انتظار مي رود تا يك سوم رأي دهندگان آمريكايي از اين طريق به نامزد رياست جمهوري مورد علاقه خود رأي دهند، روش رأي گيري الكترونيكي تا دوم نوامبر تحت بزرگترين آزمايش قرار خواهد گرفت. از مزاياي اين سيستم به حداقل رساندن اشتباهات است و اينكه اين سيستم مي تواند به راحتي توسط افراد معلول نيز مورد استفاده قرار گيرد.

اطلاعات محوطه تاريخي كنگاور در اينترنت
سينا: به منظور معرفي يكي از مهمترين بناهاي تاريخي باستاني استان كرمانشاه به علاقه مندان به آثار تاريخي؛ يك سايت اينترنتي با موضوع ارايه اطلاعات در رابطه با محوطه تاريخي كنگاور واقع در استان كرمانشاه افتتاح شد.
در اين سايت اطلاعاتي پيشينه تاريخي، متون و سفرنامه ها مربوط به محوطه تاريخي كنگاور، معماري، يافته هاي باستانشناسان از اين محوطه تاريخي بازگو شده است. علاقه مندان مي توانند با وارد كردن نشاني www.anahita.ir در شبكه اينترنتي از اين اطلاعات تاريخي بهره جويند.

تأثير گرد و خاك روي رايانه بر دستگاه هاي عصبي
ايسنا: نتايج تحقيقات جديد نشان داد گرد و خاك روي رايانه ها باعث اختلالات عصبي در انسان مي شود.
گروهي از دوستداران محيط زيست در آمريكا نمونه هايي از گردهاي سمي روي نمايشگر و پردازنده رايانه مشاهده كرده اند كه پس از بررسي مشخص شد بسيار خطرناك و مهلك هستند. در پردازنده ها و نمايشگرهاي رايانه ها مواد سمي آغشته به «بروم» مشاهده شده كه موجب اختلال در دستگاه هاي عصبي فرد استفاده كننده شده و به دستگاه تناسلي آسيب مي رساند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |