شنبه ۱۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۹ - Jan 1, 2005
به دليل افزايش سرعت زمين در لحظه وقوع زلزله اقيانوس هند
يك ثانيه به سال اضافه شد
010389.jpg
زلزله دريايي روزهاي پاياني سال ۲۰۰۴ سايه اي سنگين بر مراسم آغاز سال نو ميلادي انداخت.مراسم آغاز سال ۲۰۰۵ در ماتم قربانيان تسونامي ـ تايلند
گروه شهري: زلزله ششم دي ماه اقيانوس هند آن چنان انرژي عظيمي را از مركز زمين به سمت بيرون آن آزاد كرد كه باعث افزايش حركت وضعي زمين و كوتاه ترشدن روز در چندين شبانه روز متعاقب آن شد.
به گزارش «چاينا ويو» دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند كه در مجموع افزايش حركت وضعي زمين باعث شده است امسال ۱/۱ ثانيه كوتاه تر از حد معمول باشد،  از اين نظر لازم است كه به پايان سال آينده، يك ثانيه كبيسه اضافه شود.
براساس اين گزارش، تغيير فوق الذكر را مي توان اينگونه تعبير كرد كه در حين حركت يك شيء متحرك، ناگهان عاملي به طور مقطعي باعث افزايش حركت آن شده و زمان رسيدن به مقصد (در حركت دواري همچون حركت وضعي زمين، زمان يك چرخش كامل به دور خود) را كوتاه تر كند. به همين خاطر لازم است درجهت حفظ نظم تقويم و كليه محاسبات مربوطه به زمان، يك ثانيه اضافه در پايان سال به كليه تقويم ها (اعم از ميلادي، شمسي و قمري) افزوده شود. به واقع زلزله اقيانوس هند، در كنار ديگر آثار قابل توجهش، يك ثانيه به عمر بشر كنوني افزوده است.
اين گزارش مي افزايد: پائول تاپونير، رييس مطالعات ساختماني مؤسسه IPG برجسته ترين مركز مطالعات علوم زمين شناسي فرانسه، زلزله اقيانوس هند را «ضربه اي بر كله زمين» عنوان كرد.
همچنين كن هادنات، كارشناس مطالعات زمين شناسي آمريكا نيز اظهارداشت اين زلزله نقشه زمين را تغيير داده است.
وي گفت: احتمال مي رود اين زلزله جزاير كوچك را ۲۰ متر جابه جا كرده و نيز شمال غربي سوماترا در اندونزي را تا ۳۶ متر به طرف جنوب شرقي تغيير داده باشد.
وي افزوده است در لحظه وقوع زلزله انرژي زمين در دو جهت و مقابل هم رها شده و باعث تغيير در وضعيت محور زمين شده است.
تايونير نيز گفت اين زمين لرزه كه در دو نقطه رخ داده ۱۵ تا ۲۰ متر جابه جايي در سطح زمين به وسعت ۱۰۰ كيلومتر ايجاد كرده است.
او همچنين ادامه داد كه احتمال مي رود تغيير در حالت عمودي زمين نيز ايجاد شده باشد.
تايونير نيز گفت كه احتمال دارد بعضي از مناطق سوماترا در جنوب خط استوا كاملا بلعيده شده باشد.
بدون ترديد اين زلزله بزرگ داراي پيامدهاي شگرفي بر وضعيت حيات در كره زمين نيز خواهد بود، زيرا تغيير ميل محور زمين، هرچند اندك، باعث ايجاد تفاوت در دريافت و بازتابش انرژي خورشيدي شده و در سطوح منطقه اي و محلي تغييراتي در اقليم و حيات زيستي سرزمين هاي گوناگون ايجاد خواهد كرد. انتظار مي رود مناطقي از كره زمين خشك تر يا پرباران تر شده و احتمال وقوع برخي توفان هاي محلي نيز تشديد شود.

نگاهي به رويدادهاي مهم سال گذشته ميلادي
جهان در سال ۲۰۰۴
010386.jpg
جهان، يك سال ميلادي پرآشوب را پشت سر گذاشت. سال ۲۰۰۴ از نگاه انساني سال غم ها، بيم ها، حسرت ها... و از نگاه سياسي سال بحران ها، جنگ ها... شكست ها و پيروزي ها بود.
روندها و رويدادهاي مهم سال ،۲۰۰۴ همسان سال پيش از آن ادامه فصلي از تاريخ معاصر بود كه زنگ آغاز آن در يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ نواخته شد.آنچه اكنون و پس از سه سال از آن رويداد تاريخي آشكار شده است اين است كه جهان تا سالها به وضعيت عادي باز نخواهد گشت. صفحات ۷تا ۱۴

ارتش آمريكا: مردم موصل شهر را ترك كنند
ايرنا: ارتش  آمريكا در بيانيه اي  از مردم مناطق  مختلف  موصل  از جمله  حي الميثاق ، الوحده ، موصل  جديد، نصر و ورتنك  خواست  هرچه  زودتر از اين  شهر خارج  شوند.
راديوآزاد عراق  جمعه شب  به  نقل  از بيانيه  ارتش  آمريكاافزود: ارتش  آمريكاخود را براي  پاكسازي  مناطق  مختلف  موصل  آماده  مي كند و لازم  است مردم  اين  شهر ازموصل  خارج  شوند. به  گفته  اين  راديو، اين  پيام  نشان دهنده  آغاز عمليات  گسترده  ارتش  آمريكادر شهر موصل  است . راديو آزاد عراق  همچنين  خبرداد، بالگردهاي  ارتش  آمريكا روز پنجشنبه بارها مناطق  الميثاق ، الوحده ، النصر واليرموك  واقع  در بخش  جديد شهرموصل  را بمباران  كردند.

۴۲ كشته طي دو روز درگيري در عراق
010311.jpg
گروه سياسي خارجي: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه گذشته ۴۲ نفر در شهرهاي مختلف عراق و بر اثر حوادث خشونت بار به قتل رسيدند.
به گزارش العربيه در موصل ۲۵ شبه نظامي در رويارويي با ارتش آمريكا كشته شدند. در همين شهر يك سرباز آمريكايي نيز بر اثر انفجار خودرويي بمب گذاري شده به قتل رسيد.همچنين به گزارش پليس بيجي بر اثر انفجار بمبي دست ساز دو غير نظامي كشته و چهار تن ديگر زخمي شدند. در منطقه شرقاط در ۱۰۰ كيلومتري شمال بغداد نيز چهار غيرنظامي در يك عمليات كمين به قتل رسيدند. بنابرهمين گزارش در بيجي نيز دو عراقي كه سعي مي كردند با زور از يك مركز بازرسي عبور كنند كشته شدند. انفجار بمب در جاده بغداد _ بلد نيز منجر به قتل يك زن و زخمي شدن سه تن ديگر گرديد. يك پليس گارد ملي عراق نيز در درگيري با شبه نظاميان در سامرا كشته شد. در بعقوبه نيز شب پيش از اين حوادث چهار ارتشي و يك پليس عراق به قتل رسيده و در آخرين خبر از تلفات دو روز گذشته يك عضو گارد ملي عراق در فلوجه كشته شد.
از سوي ديگر دولت موقت عراق يك روز پس از اعلام دستگيري يكي از فرماندهان گروه ابومصعب زرقاوي در موصل روز پنجشنبه از دستگيري يكي ديگر از مظنونان وابسته به القاعده و زرقاوي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه دولت عراق با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد نيروهاي خارجي تحت امر آمريكا با حمله به خانه اي در شمال بغداد فاضل حسين احمد كردي و دو مظنون ديگر را دستگير كردند.
در اين اطلاعيه فاضل حسين احمد كردي بيست و شش ساله از اعضاي برجسته شبكه زرقاوي معرفي شده است كه با نام ابوعبيد الكردي شناخته مي شود. نيروهاي اشغالگر ماه مه گذشته برادر وي به نام عمر بازياني را كه عضو شبكه زرقاوي است دستگير كردند.
بازداشت ۴۹ نفر در شمال بغداد
ارتش آمريكا اعلام كرد نيروهاي آمريكايي و نيروهاي امنيتي عراق ديروز جمعه چهل و نه مظنون را در منطقه دلوئيه در شمال بغداد بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد رابرت پاول سخنگوي نيروهاي آمريكايي گفت: سربازان آمريكايي و نيروهاي امنيتي عراق ساعت دو بامداد ديروز به وقت محلي با جستجوي سيزده خانه در شمال بغداد چهل و نه نفر را بازداشت كردند.
۸۱ درصد مردم عراق
در انتخابات شركت مي كنند
واحد مركزي خبر: نتيجه نظرسنجي يك روزنامه چاپ عراق نشان داد بيشتر مردم اين كشور در انتخابات عراق شركت خواهند كرد.
براساس نظرسنجي روزنامه المبدا همچنين ۸۵‎/۴ درصد از مردم عراق اعتقاد دارند انتخابات در زمان مقرر برگزار خواهد شد.
در اين نظرسنجي اعلام شد چهل و چهار درصد از مردم عراق از عملكرد دولت موقت اين كشور ناراضي اند و بيست و نه درصد آنها نيز عملكرد دولت عراق را خوب ارزيابي كردند.همچنين بيست و نه درصد از كساني كه در اين نظرسنجي شركت كرده بودند خواهان اعدام صدام بدون محاكمه بودند و بيست و هشت درصد نيز اعتقاد داشتند نيروهاي آمريكا از عراق خارج نخواهند شد.
رقابت ۷ هزار نامزد
كميسيون مستقل انتخابات عراق اعلام كرد در انتخابات آتي اين كشور ۷۴۷۱ نامزد به صورت انفرادي و يا به نمايندگي از احزاب و ائتلافها براي كسب دويست و هفتاد و پنج كرسي پارلمان به رقابت خواهند پرداخت.
هشدار سه گروه مسلح عراقي
درباره شركت در انتخابات
سه گروه مسلح در عراق ديروز در پيامي كه در يك پايگاه اينترنتي منتشر شد ضمن محكوم كردن آنچه كه به اصطلاح دموكراسي و انتخابات مضحك عراق خواند تهديد كردند به كساني كه در اين انتخابات شركت كنند حمله خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از دبي سه گروه اسلامگراي ارتش انصار السنه ارتش مجاهدين و ارتش اسلامي عراق در بيانيه اي با عنوان دموكراسي و انتخابات مضحك عراق كه در پايگاه اينترنتي ارتش انصار السنه منتشر شده است تاكيد كردند: دموكراسي واژه اي با ريشه يوناني به معناي حاكميت مردم است و اين مفهوم با يگانگي خدا و شريعت مغايرت دارد و ارتداد است.
اظهارات علاوي عليه سوريه
نخست وزير موقت عراق مدعي شد برخي از مسئولان سابق عراق در سوريه براي ايجاد ناامني در عراق تلاش مي كنند.
به گزارش العربيه اياد علاوي گفت: اتهامات به سوريه درباره دخالت در امور عراق از اين جهت است كه برخي از مسئولان سابق عراقي در سوريه براي ايجاد ناامني در عراق تلاش مي كنند.علاوي افزود: عناصري در سوريه يا كشورهاي ديگر سعي دارند به عراق و مردم اين كشور آسيب برسانند.
تقدير رهبر جنبش حزب الله عراق
از ايران
رهبر جنبش حزب الله عراق از مواضع مقامات جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل مربوط به عراق تقدير كرد.
عبدالكريم المحمداوي رهبر جنبش حزب ا... عراق در گفتگو با روزنامه الراي العام اظهار داشت: من به همراه احمد چلبي رئيس كنگره ملي عراق وارد ايران شديم و هدف از اين سفر اطلاع حاصل كردن از حقيقت مواضع ايران در قبال انتخابات آينده عراق است.
وي افزود: ما مي كوشيم دخالت كشورهاي همسايه در امور عراق دخالت مثبت و در جهت خدمت به منافع و خواسته هاي ملت عراق باشد. ما قصد داريم اين پيام را به جمهوري اسلامي ايران انتقال دهيم كه مي خواهيم عراق از نظر اوضاع داخلي و تصميم گيري صددرصد مستقل باشد.
المحمداوي گفت: ايرانيها نيز خواستار خروج نيروهاي خارجي از خاك عراق و تهيه و تنظيم قانون اساسي عراق هستند اگر چه برخي از كشورهاي عرب منطقه از دمكراسي مي ترسند اما مسئولان ايراني چنين دمكراسي را تشويق مي كنند.

بودجه دفاعي آمريكا كاهش مي يابد
010308.jpg
واحد مركزي خبر: نشريه  نيويورك  تايمز روز پنج شنبه  گزارش  داد وزارت  دفاع  آمريكا در نظر دارد در خلال  شش  سال  آينده  مبلغ  شصت  ميليارد دلار از بودجه  دفاعي  خود را كاهش  دهد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از واشنگتن  نشريه  نيويورك  تايمز در گزارش  خود تصريح  كرده  است  از زمان  حملات  يازدهم  سپتامبر در سال  ۲۰۰۱  ميلادي  به شهرهاي  واشنگتن  و نيويورك  تاكنون  اين  اولين  باري  است  كه  وزارت  دفاع آمريكا از كاهش  بودجه  دفاعي  اين  كشور سخن  مي گويد.
در گزارش  نشريه  نيويورك  تايمز خاطر نشان  شده  است  براي  آن كه  طرح  كاهش بودجه  دفاعي  پنتاگون  اجرايي  شود بايد به  تصويب  و تاييد كنگره  آمريكا برسد.
براساس  اين  طرح  وزارت  دفاع  آمريكا يكي از ناوهاي  هواپيمابر نيروي دريايي  را از خدمت  كنار خواهد گذاشت  و ايجاد يك  سيستم  پرهزينه  نظامي را كه  داراي  فناوري  پيشرفته اي  است  دنبال  نخواهد كرد.
طرح  كاهش  بودجه  نظامي آمريكا در واكنش  به  درخواستهاي  كاخ  سفيد از همه دستگاه ها و نهادهاي  فدرال  اين  كشور مبني  بر كاهش  هزينه هاي  سال  ۲۰۰۶ ميلادي  ارائه  شد. قرار است  اين  طرح  اوايل  سال  ۲۰۰۵  ميلادي تقديم  كنگره  آمريكا شود.
فعاليت  و حضور نظامي آمريكا در عراق  و افغانستان  هزينه هاي  فراواني  براي  واشنگتن  در پي  داشته  است .
اين  در حالي  است  كه  فشارهاي  وارد شده  بر آمريكا براي  كنترل  كسري  بودجه  سرسام  آور رو به  فزوني  است .
نيويورك  تايمز نوشت : هزينه هاي  دفاعي  وزارت  دفاع  آمريكا از زمان  حملات از دهم  سپتامبر سال  ۲۰۰۱ به  شهرهاي  واشنگتن  و نيويورك  افزايش يافت  به  گونه اي  كه  در سال  ۲۰۰۴ ميلادي  بودجه  نظامي  پنتاگون  به ۴۲۰  ميليارد دلار رسيد.
اگر طرح  پيشنهادي  به  تصويب  كنگره  آمريكا برسد، از بودجه  سال  دو هزار و شش  آمريكا مبلغ  ده  ميليارد دلار كاسته  خواهد شد.

عمليات القاعده در عربستان ۳۰ كشته و مجروح
برجاي گذاشت
رياض_ ايرنا: وزارت  كشور عربستان  روز پنجشنبه  با انتشار بيانيه اي ، انفجار دو خودروي بمب گذاري  شده  در اواخر ساعت  روز چهارشنبه  در رياض  پايتخت  اين  كشور را تاييد كرد.
يك  منبع  مسئول  دروزارت  كشور عربستان  دراين  بيانيه اعلام  كرد، در ساعت ۲۱ چهارشنبه  به  وقت  محلي ، تروريستها يك  دستگاه  خودروي  بمب گذاري  شده  درخارج  از ساختمان  وزارت  كشور در رياض  را منفجر كردند كه  شماري  زخمي  برجاي  گذاشت . براساس  اين  اطلاعيه ، ۵ نفر از نگهبانان  وزارت  كشور و شماري  از شهروندان  زخمي  به  بيمارستان  منتقل  شدند. دراين  بيانيه اضافه  شده است : همزمان  افرادي  كه  قصد نزديك  كردن  يك  دستگاه خودروي  بمب گذاري  شده  به  مقر نيروهاي  ويژه  در شرق  رياض  را داشتند بامحافظين  اين  ساختمان  درگير شدند كه  راننده  خودرو مجبور به  منفجر كردن  آن در ۳۵۰متري  ساختمان  شد.
بر اساس  اطلاعيه  وزارت  كشور عربستان  در اين  انفجار نيز ۱۲ نفر از افراد داخل  ساختمان  و شماري  از شهروندان  و اتباع  مقيم  اين  كشور زخمي  شدند.
منبع  مسئول  در وزارت  كشور عربستان  اضافه  كرد: نيروهاي  امنيتي  هفت  نفرعوامل  اين  حوادث  را تحت  تعقيب  قرار داده  و در ساعت  ۲۲ به  وقت  محلي  درشمال  رياض  با آنان  درگير شدند كه  در نتيجه  آن تمامي تروريستها كشته  شدند.
اين  گزارش  افزود: از خودروي  تروريستها مقاديري سلاح ، مهمات  و مواد منفجره  كشف  و ضبط شد.
وزارت  كشور عربستان  اعلام  جزييات  بيشتر اين  حوادث  را به  صدور بيانيه هاي  بعدي  خود موكول  كرد. در همين حال، منابع  خبري  در رياض ، پايتخت  عربستان ، روز پنجشنبه  گزارش  دادند: يكي  از اعضاي  ارشد سازمان  القاعده  جزو كشته شدگان  درگيريهاي  روز چهارشنبه  در رياض است . به  گفته  منابع  يادشده ، در جريان  درگيري  هاي مذكور   ابراهيم  الريني  رئيس  سازمان  القاعده  در خليج  فارس  كشته  شده  است . گزارشهاي  دريافت  شده  حكايت  ازآن  دارد كه  در ميان  كشته شدگان  يكي  ازافراد فهرست  ۲۶ نفره  تحت  تعقيب  با نام  عبدالرحمن  العتيبي  نيز وجود دارد. وزارت  كشور عربستان  با صدور اطلاعيه اي  اسامي ۱۰ نفر از كشته  شدگان  درگيريهاي  رياض ، را منتشر كرد.
بر اساس  اطلاعيه  وزارت  كشور عربستان  در ميان  اسامي منتشر شده  كه  غير از يك  نفر بقيه  تبعه  سعودي  هستند دونفر از اعضاي  ليست  ۲۶ نفره  تحت  تعقيب  كه  اسامي آنها آبان  ماه  سال  گذشته اعلام  شد به  چشم  مي خورد.
با كشته  شدن  اين  دو نفر تعداد افراد تحت  تعقيب  در اين  ليست  به  هفت  نفررسيد. از ليست  ۲۶ نفره  تاكنون  ۱۵ نفر كشته ، ۲ نفر تسليم  شده  و ۲ نفر ديگرنيز دستگير شده اند.

كوتاه از سياست جهان
دادگاه عالي اوكراين به ضرر يانكوويچ رأي داد
بي بي سي: ويكتور يانوكوويچ، كانديداي بازنده در انتخابات رياست جمهوري اوكراين و نخست وزير فعلي اين كشور، در نخستين اقدام حقوقي خود براي لغو نتيجه انتخابات رياست جمهوري اين كشور نيز شكست خورد.
دادگاه عالي اوكراين كه يانوكوويچ شكايت هاي خود را نزد آن مطرح كرده بود، روز پنجشنبه هر چهار اعتراض وي را بنا به دلايلي، از جمله تاخير در ارائه اعتراض ها، كامل نبودن ادعاها يا تنظيم ناصحيح، رد كرده است.
وي اكنون راهي جز تقاضاي بازنگري در نتيجه انتخابات از كميسيون انتخابات اوكراين ندارد. براساس قوانين اوكراين نخست وزير پس از انتخاب رئيس جمهور تازه بايد استعفا دهد.
ويكتور يوشچنكو، رهبر مخالفان دولت،دولت فعلي را «غيرقانوني» خوانده است، با اين حال لئونيد كوچما، رئيس جمهور اوكراين كه اين انتخابات براي گزينش جانشين وي برگزار شد تاكنون دولت را بركنار نكرده است.
در پي اين اقدام مخالفان، جلسه كابينه در محل ديگري بدون حضور يانوكوويچ برگزار شد.
رحمانف سياستمدار برگزيده سال ۲۰۰۴ تاجيكستان
واحد مركزي خبر: بر اساس  نتايج  يك  نظر سنجي  در تاجيكستان  رحمان  اف  رئيس  جمهوري  اين كشور بعنوان  بهترين  سياستمدار سال ۲۰۰۴ انتخاب  شده  است . به  گزارش  واحد مركزي  خبر از دوشنبه ، در اين  نظرسنجي  كه  نشريه  پيك تاجيكستان  از نشريات  و راديو و تلويزيون  اين  كشور به عمل  آورده  ريچاردخائوگلند، سفير آمريكا بعنوان  فعالترين  سفير كشور خارجي  در تاجيكستان  و ويليام  پيتون  هماهنگ  كننده  سازمان  ملل  متحد در تاجيكستان  بعنوان  فعالترين  نماينده  سازمانهاي  بين المللي  و «آيينه  خال  بابا نظر اوا» بعنوان  فعالترين  زن  مسئول  از بنياد ساروس  معرفي  شده  است .
يك مقام وزارت كشور داغستان كشته شد
مسكو- ايرنا: رئيس  اداره  عملياتي  وزارت  كشور جمهوري  داغستان  روسيه  در جريان  حمله  مهاجمان  ناشناس  در مخاچ  قلعه  پايتخت  اين  جمهوري  كشته  شد.
شبكه  تلويزيوني  ان . تي . وي  روسيه  ديروز  اعلام  كرد كه  اين  حادثه  شب جمعه  اتفاق  افتاد و مهاجمان  پس  از حمله  متواري  شدند. اين  گزارش  حاكي  است  كه  دو نفر از همراهان «حاجي  مراد رمضانف» از جمله  همسر وي  نيز در اين  حمله  كشته  شدند. نهادهاي  امنيتي  داغستان  عمليات  جست  و جوي  گسترده  براي  يافتن  مهاجمان  را آغاز كرده اند كه  تاكنون  هيچ  نتيجه اي  به  همراه  نداشته  است . اين  دومين  قتل  يك  مقام  امنيتي  در مخاچ  قلعه  در هفته  گذشته  است .
روسيه فهرست خريد تجهيزات نظامي اش را منتشر كرد
ايسنا: وزير دفاع روسيه اعلام كرد: ارتش اين كشور سال آينده بيش از۹۰تانك جديد تي ،۹۰ هفت جت جنگنده و موشك هاي هسته اي جديد در اختيار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري اينترفاكس، سرگئي ايوانف وزير دفاع روسيه، با بيان اين مطلب اظهار داشت: روند مثبت تخصيص بخش بيشتري از بودجه كشور به امور دفاعي طي سال هاي اخير حفظ و حتي افزايش يافته است.
وي در ادامه افزود: فهرست خريد تجهيزات نظامي شامل سه واحد نفربر زرهي «بي تي آر _ ۸۰» ، سه پرتاب كننده موشك «اسكندر. ام» ، دو ناو جنگي، هفت هواپيماي جنگي مدرن su-27sm، موشك هاي هسته اي و غيرهسته اي هوا به زمين و  ۹ ماهواره دفاعي است.
به گفته ايوانف، حدود ۳۰۰ پروژه توسعه و تحقيقاتي ارتش در سال ۲۰۰۵ به پايان خواهد رسيد و نيروهاي مسلح اين كشور از نتايج آن استفاده خواهند كرد.
از سوي كرملين، بيش از  ۶۲ ميليارد روبل ( ۲‎/۳ ميليارد دلار) براي امر توسعه و تحقيقات،  ۱‎/۲ ميليارد روبل براي خريد مهمات و سخت افزارهاي ارتش و  ۱۱‎/۸ ميليارد روبل براي تعميرات تجهيزات نظامي اختصاص يافته است.

نگراني رژيم صهيونيستي از حمله
حزب الله به شمال فلسطين
واحد مركزي خبر: در پي هشدار سازمان ملل در مورد ادامه تجاوزهاي هوايي رژيم صهيونيستي به قلمرو هوايي لبنان، مقامات اين رژيم از حمله احتمالي حزب الله از جنوب لبنان به شهركهاي شمال فلسطين خبر دادند.
منابع  نظامي رژيم  صهيونيستي  اعلام كردند مقامهاي  اين  رژيم  نگران  تشنج آفريني  حزب  ا... در مرز شمال  هستند.
اين  منابع  افزودند ، حزب ا... لبنان  به  موشكهاي  دوربرد زمين  به زمين  مجهزشده است  و تجهيزات  پيشرفته  نظامي مانند دوربين  و ادوات  رديابي  در سراسر مرز نصب  كرده  است  ، تا تحركات  نظاميان  رژيم  صهيونيستي  را زير نظر داشته باشد.
منابع  رژيم  صهيونيستي  پيش بيني  كردند كه  رزمندگان  حزب ا... پس  از اجراي طرح  عقب نشيني اسرائيل  از نوار غزه  به  شمال  فلسطين  حمله  كنند.
حزب  ا... لبنان  تاكنون  هيچ گونه  اظهارنظري  در اين  مورد نكرده  و درباره برنامه  مقاومت  سكوت  كرده  است .در همين حال با يورش نظاميان رژيم صهيونيستي به خان يونس طي روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۴ فلسطيني به شهادت رسيدند.

اسرائيل فقط به سه درصد ساكنان قدس
اجازه شركت در انتخابات فلسطين را مي دهد
واحد مركزي خبر: رژيم صهيونيستي فقط به سه درصد فلسطينيان ساكن قدس اجازه شركت در انتخابات فلسطين را مي دهد.
به نوشته روزنامه الحيات در اينترنت منابع فلسطيني تاكيد كردند : اسرائيل به موجب توافق با تشكيلات خودگردان فلسطين فقط با شركت پنج هزار و نهصد و سي نفر از واجدان شرايط در انتخابات موافقت كرده است.
اين رقم تنها سه درصد فلسطينيان ساكن قدس را شامل مي شود.
اين در حاليست كه شمار واجدان شرايط راي دادن در قدس حدود بيست هزار نفر و شمار ساكنان داخل شهر قدس و اطراف آن حدود صد هزار نفر است.

رژيم صهيونيستي خواستار اخراج اخضر ابراهيمي شد
واحد مركزي خبر: رژيم صهيونيستي از دبيركل سازمان ملل متحد خواست مشاور ويژه خود را اخراج كند.
به نوشته روزنامه البيان در اينترنت، دان گلرمان نماينده اسرائيل در سازمان ملل متحد از كوفي عنان خواست اخضر ابراهيمي را به علت مواضع ضداسرائيلي اخراج كند. اخضر ابراهيمي اظهاراتي عليه اسرائيل بيان كرده است كه قاتل خواندن آريل شارون نخست وزير اسرائيل از جمله اين سخنان است.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |