شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۸ - Aug 20, 2005
شهري
Front Page

فروشگاه شهروند در شهر ري آغاز به كار كرد
۱۰ نمايشگر اطلاع رساني شهري امروز
به بهره برداري مي رسد
000096.jpg
گروه شهري -جمشيد پوراسكندر: نمايشگرهاي اطلاع رساني شهري، امروز طي مراسمي با حضور مديران ارشد شهرداري تهران و مسئولين فرهنگي كشور، به طور همزمان مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
مهندس محمدحسن آجيگل - مجري اين پروژه مي گويد:
نمايشگرهاي اطلاع رساني كه با مشاركت روزنامه همشهري در ده نقطه تهران نصب شده و امروز مورد بهره برداري قرار مي گيرند، به منظور اطلاع رساني سريع و آگاه سازي شهروندان نسبت به مسائل شهري از جمله پروژه هاي عمران شهري شهرداريهاي مناطق بيست و دوگانه، رويدادها و اخبار ملي و بين المللي راه اندازي مي شود.
وي گفت: روزنامه همشهري براي اجرا و راه اندازي اين پروژه بيش از ۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال هزينه كرده است.
نمايشگرها در ميادين نوبنياد، رسالت، ۱۵ خرداد، عبدالعظيم شهرري، گلها، صادقيه و چهارراه مولوي و تقاطع هاي سهروردي _ مطهري و خوردين و سعادت آباد نصب شده اند و افزون بر نمايش تيتر اخبار مندرج در روزنامه همشهري، تازه ترين اخبار با كمترين واژگان به صورت رنگي در معرض ديد شهروندان قرار مي گيرد.
نمايشگرها به نحوي طراحي شده اند كه از طريق دفتر مركزي روزنامه همشهري مي توان با صرف كمترين زمان ممكن، پيام ها را تغيير داد. ۸ دستگاه نمايشگر داراي ابعاد ۳ متر و ۲۰ سانتيمتر در ۲ متر و ۴۰ سانتي متر و اندازه ۲ دستگاه نمايشگر ديگر ۳ متر و ۲۰ سانتيمتر در يك متر و ۶۰ سانتيمتر مي باشد.
گفتني است، مديريت شهري تهران همواره نيازمند بهره مندي از ابزارهاي نوين براي اطلاع رساني صحيح و سريع رويدادها و اخبار شهر و كشور به شهروندان مي باشد و روزنامه همشهري براي نخستين بار در كشور اين فرصت را فراهم مي سازد. اصولاً روزنامه همشهري با رويكردي كه نسبت به مسائل و موضوعات شهري دارد، مي تواند از طريق اين تكنولوژي روز بستر افزايش اطلاعات به هنگام شهروندان را فراهم سازد.

رستورانها از عرضه سالاد خودداري كنند
فروش سبزي در بازارهاي شهرداري ممنوع مي شود
000006.jpg
گروه شهري: شهردار منطقه ۳ تهران به منظور حفظ سلامتي و بهداشت شهروندان، طرح آگاه سازي نسبت به بيماري واگيردار وبا را اجرا كرد.
دكتر علي اصغر تهراني شهردار منطقه ۳ تهران، با بيان اين مطلب كه موج دوم وبا، تهران و ساير شهرهاي كشور را تهديد مي كند، از تشكيل ستاد مديريت بحران خبر داد و افزود: با توجه به اينكه سبزيجات و صيفي جات آلوده، مهم ترين عامل انتقال ميكروب وبا مي باشد و شهروندان به طور جدي بايد از خوردن آنها اجتناب كنند، به صاحبان مراكز عرضه مواد غذايي نظير رستورانها نيز توصيه شده است از عرضه سالاد به منظور پيشگيري از شيوع وبا خودداري كنند.
وي با اعلام اين كه آب شبكه كاملاً سالم است و كنترل آب در نهادهاي علمي از جمله آبفا به دقت پيگيري مي شود، افزود: آب شرب در پاركهاي شمال تهران همه روزه و به دفعات تحت كنترل و آزمايش قرار مي گيرد و تاكنون هيچ گزارشي مبني بر آلودگي شبكه آب پاركها و مراكز عمومي گزارش نشده است.
دكتر تهراني عدم كشت و عرضه سبزيجات را عاملي مهم براي پيشگيري از شيوع بيماري وبا خواند، گفت: وبا يك بيماري حاد اسهالي است كه توسط ميكروبي به نام «ويبريو كلرا» ايجاد مي شود. اين ميكروب از طريق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده در روده تكثير پيدا مي كند و موجب ترشح سم «توكسين» و افزايش دفع آب و املاح از ديواره روده مي شود كه با علامت اسهال همراه است. بنا بر اين ميكروب از طريق مدفوع انسان در محيط پخش مي شود.ميكروب وبا، با جوشاندن آب به مدت يك دقيقه از بين مي رود.
شهردار منطقه ۳ تهران گفت: علائم بيماري وبا عبارت است از اسهال آبكي شديد با دفعات زياد اجابت مزاج، نبود دل درد و دل پيچه، استفراغ بدون حالت تهوع قبلي، گرفتگي عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان، فقدان تب و نبودن خون در مدفوع و اولين شكايت بيمار، احساس پري و صداي شكم است.
وي به شهروندان توصيه كرد با توجه به واگير بودن اين بيماري، افراد ضمن مراجعه سريع به مراكز درماني و پزشكي، مراتب را از طريق شماره تلفن ۸۸۰۰۸۹۵۴ به ستاد مديريت بحران شهر تهران اطلاع دهند تا اقدامات لازم به عمل آيد.
از سوي ديگر، مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: در صورت ابلاغ وزارت بهداشت، فروش انواع سبزيجات و كاهو در سطح بازارهاي ثابت و سيار ممنوع مي شود.
مهندس محمد صلاحي با اشاره به شيوع وبا، افزود: ما تابع مقررات و دستورالعمل هاي صادره وزارت بهداشت هستيم و اگر دستوري مبني بر فروش سبزي در سطح بازارهاي روز شهرداري صادر شود، آن را اجرا خواهيم كرد.
وي درخصوص تمهيدات سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران براي مقابله با بيماري وبا، توضيح داد: در حال حاضر بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت و نصب آن در محل بازارهاي ميوه و تره بار، تمامي بهره برداران موظف به نكات بهداشتي شده اند.
صلاحي ادامه داد: شستشوي سبزيجات در سه مرحله توسط مواد ضدعفوني كننده از سوي بهره برداران، از جمله مواردي است كه براي جلوگيري از شيوع وبا، پيش بيني شده است.

شناسنامه مكانيزه براي نوزادان
000018.jpg
مهر: معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال كشور گفت: طرح مكانيزه صدور شناسنامه نوزادان به زودي همه كشور را فرا مي گيرد و پس از اجراي اين طرح ، نوزادان همه سنين صاحب شناسنامه مكانيزه خواهند شد.
سعيد عبودي گفت : طرح صدور شناسنامه مكانيزه براي نوزادان در حال حاضر استانهاي زنجان، قزوين ، قم و فارس را فرا گرفته كه استان هاي يزد و سمنان هفته آينده مشمول اين طرح مي شوند.
وي همچنين تصريح كرد: مطابق اين طرح شناسنامه نوزادان به صورت مكانيزه و با كمك فن آوري جديد نرم افزاري و استفاده از چاپگر اجرا خواهد شد .

زلزله و خطرپذيري تهران
000012.jpg
فارس: مدير اجرايي سازمان نظام مهندسي كشور گفت:  در بخش نرم افزاري مقابله با زلزله احتمالي تهران اقدامات موثري انجام گرفته است اما اجراي آنها و كاهش خطرپذيري شهر تهران با توجه به تصويب سند مقاوم سازي تهران بستگي دارد. بهرام غفاري با بيان اين كه طي ۲ سال گذشته پايداري تهران در برابر زلزله هيچ تغييري نكرده است، گفت: غول زلزله را در تهران و كشور مي توان در شيشه كرد به شرطي كه محورهاي ۶ گانه مورد توجه شوراي كاهش خطرپذيري زلزله همچون آموزش همگاني، ترويج فرهنگ ايمني، توسعه شبكه اطلاعاتي، انجام تحقيقات، تدوين ضوابط و معيارهاي مناسب و قابل اجرا، انجام ساخت و سازهاي اصولي در شهرها و روستا به اجرا درآيد.

مسابقه دوچرخه سواري بانوان
000009.jpg
واحد مركزي خبر: مسابقه دوچرخه سواري بانوان ۳۱ مرداد در بوستان چيتگر تهران برگزار مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، اين مسابقات با مديريت خانه فرهنگ تلاش وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به منظور ايجاد نشاط و آشنايي با همكاري و مشاركت هاي شهروندي در بين بانوان ترتيب يافته است.
علاقه مندان براي شركت در اين مسابقه مي توانند ساعت ۸ روز ياد شده به پارك چيتگر واقع در بزرگراه تهران - كرج مراجعه كنند.
شماره تلفن ۵۵۵۰۸۱۰۰ براي اطلاع دهي بيشتر به علاقه مندان در اين زمينه اختصاص يافته است.

راه اندازي فروشگاه شهروند شهرري
000003.jpg
گروه شهري: پنجشنبه گذشته و همزمان با ولادت حضرت علي(ع)دوازدهمين فروشگاه شهري شهروند در منطقه ۲۰ (شهرري) مورد بهره برداري قرار گرفت.
در اين مراسم مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس محمدجواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران، حبيب كاشاني عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي ديگر از مسئولان حوزه شهرداري تهران حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار ما سطح فروش اين فروشگاه ۳۱۰۰ متر، فضاي اداري و خدماتي ۸۵۰ متر و فضاي انبار و تأسيسات آن ۱۸۰۰ متر مربع است كه در دو طبقه طراحي و احداث شده است.به گفته حسن بيادي اين اقدام در راستاي سياست مديريت شهري مبني بر ارائه خدمات به اقصي نقاط تهران انجام شده است و اقدامات گسترده اي نيز در اين راستا در دست مي باشد.
مهندس محمدجواد محمدي زاده نيز گفت: نواقصي كه به لحاظ عملكرد در فروشگاه هاي قبلي شهروند وجود داشت در شهروند شهرري اصلاح شده است و مردم شهرري مي توانند از اين پس بدون نياز به مراجعه به ديگر فروشگاه ها تنها با حضور در يك مركز ،كالاهاي موردنياز خود را با بهترين كيفيت و بسته بندي خدمات پس از فروش تأمين نمايند.وي يكي ديگر از فوايد احداث فروشگاه هاي شهروند را كاهش سفرهاي زايد درون شهري و هزينه هاي سربار خانواده ها از اين ناحيه دانست.
بنا بر اين گزارش همزمان با افتتاح فروشگاه شهروند شماره ۱۲ (شهرري) جشنواره بادبادكها در محوطه اين فروشگاه با همكاري مركز توسعه ورزشهاي همگاني برگزار و با استقبال خوب شهروندان اين منطقه مواجه شد. در اين مراسم كه شركت در آن بدون محدوديت سني و به صورت آزاد بود، به نفرات برتر طراحي، ارتفاع پرواز و ساخت بادبادك ها جوايزي از طرف شهروندان اهدا گرديد.

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران:
بازسازي بافت هاي فرسوده شهر تهران
همچنان بلاتكليف است
000015.jpg
فارس: رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ضمن ضعيف دانستن اقدامات اجرايي طي يك سال گذشته در زمينه آمادگي و مقابله با بحران احتمالي تهران گفت: با وجود آن كه وزارت مسكن بر اساس قانون متولي مقاوم سازي و نوسازي بافت هاي فرسوده است اما اين وزارتخانه شهرداري را مسوول مي داند و به اين ترتيب مساله همچنان بلاتكليف باقي مانده است.
حسن زياري در پاسخ به اين سوال كه اگر هم اكنون در تهران زلزله اي رخ دهد مردم تهران تا چه اندازه آمادگي مقابله با بحران را دارند، گفت: با توجه به پيش بيني حجم بالاي خسارات، امكانات موجود پاسخگوي چنين شرايطي نخواهد بود و باز هم ويژگي ها و امدادهاي مردمي قابل اتكا هستند.
به گفته وي، با وجود آن كه اقدامات خوبي در تدوين ضوابط و مقررات توسط شوراي شهرداري تهران انجام شده است؛ اما اقدامات هنوز كافي نيست و هيچ يك از اقدامات با توجه به جمعيت و ميزان خسارت پاسخگو نخواهد بود. رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: بيش از ۵۰ درصد بافتهاي شهري تهران فرسوده و نيازمند نوسازي هستند . زياري افزايش ميزان آموزش و اطلاع رساني به شهروندان را بيش از پيش ضروري دانست و گفت: آشنايي و آگاهي شهروندان از واقعيت ها به منظور ايجاد رعب و وحشت در ميان آنان نيست، بلكه شفاف سازي واقعيت ها و افزايش ميزان آمادگي براي پيشگيري و مقابله با بحران است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |