شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۸ - Aug 20, 2005
كنسول بازي جديد با قابليتهاي متفاوت
حق انتخاب با مشتري
000027.jpg
000030.jpg
گروه انفورماتيك- امير بهادري نژاد: هنگامي كه در پاييز سال جاري شركت مايكروسافت كنسول بازي Xbox360 خود را به بازار عرضه مي كند، مشتريان دو حق انتخاب خواهند داشت: يكي از اين مدلها بسيار كامل و پيشرفته و ديگري ساده و فاقد هارد درايو،كنترل كننده بي سيم و ويژگي هاي پيشرفته ديگر خواهد بود.
مدل پيشرفته ايكس باكس به مبلغ ۴۰۰ دلار در آمريكا، كانادا و مكزيك و ۴۰۰ يورو در اروپا به فروش خواهد رسيد. در واقع قيمت ايكس باكس پيشرفته سه برابر قيمت ايكس باكس موجود در جهان در حال حاضر مي باشد. همچنين مايكروسافت اعلام كرد قيمت ايكس باكس ساده ۳۰۰ دلار در آمريكا و ۳۰۰ يورو در اروپا خواهد بود.
ايكس باكس پيشرفته داراي قابليت هايي چون هارد درايو ۲۰ گيگابايتي و دستگاه كنترل كننده بي سيم مي باشد كه اين امكانات جانبي به صورت جداگانه به فروش مي رسد كه علاقه مندان مي توانند با خريد اين تجهيزات جانبي آنرا روي كنسول ساده و ارزانتر نصب كنند. همچنين كاربران مي توانند قابليت هاي ديگري از جمله كنترل كننده بي سيم، ميكروفن و كابل اينترنت پرسرعت (Ethernet) را به كنسول ساده متصل كنند.
مايكروسافت كماكان اميدوار است، كنسول هاي جديد ايكس باكس را زودتر از پلي استيشن۳ سوني در آمريكاي شمالي و اروپا عرضه كند. گفته مي شود كه پلي استيشن۳ در اوايل فصل بهار به بازار عرضه خواهد شد. يكي از مديران بخش سرگرمي هاي خانگي شركت مايكروسافت معتقد است كه تنوع در عرصه يك محصول تحول بزرگي در عرصه بازيهاي كامپيوتري به شمار مي آيد چون اينگونه مشتريان داراي حق انتخاب مي شوند. به گفته وي در گذشته شركت ها، تنها يك محصول و يك نوع قيمت را عرضه مي كردند و مصرف كننده حق انتخاب نداشت.
باتوجه به اينكه قيمت دستگاه ايكس باكس پيشرفته كه در راه است سه برابر كنسول بازي موجود مايكروسافت مي باشد گروهي از كارشناسان مي گويند، مشتريان براي خريد كنسول جديد تمايل زيادي از خود نشان نخواهند داد اما يكي از مديران مايكروسافت معتقد است كه كاربران به اين موضوع اهميتي نخواهند داد چون در هر دو مدل كنسول عرضه شده مي توان به پخش موسيقي و فيلم باكيفيت بالا پرداخت.۴ سال قبل هنگامي كه ايكس باكس به بازار آمد،در حدود ۳۰۰ دلار قيمت داشت كه هم اكنون قيمت آن به ۱۵۰ دلار كاهش يافته است.
يك كارشناس اقتصادي نيز در مورد استراتژي مايكروسافت در آينده مي گويد: هنگامي كه مايكروسافت براي اولين بار كنسول بازي ايكس باكس را عرضه كرد به فكر كسب سود نبود بلكه تنها قصد جذب مشتريان بازار را به سوي خود داشت. به همين دليل طي اين مدت تمام كنسول هاي خود را با ضرر فروخته و تنها منبع درآمد اين شركت از محل فروش بازيهاي كامپيوتري بود.به نظرم، اقدام اخير مايكروسافت در افزايش قيمت كنسول بازي جديد اقدامي زيركانه است و مردم با آن كنار خواهند آمد. از اين پس مايكروسافت هزينه هاي خود را از محل فروش كنسول بازي تامين خواهد كرد.

چگونه از رايانه خود حفاظت كنيم
شركت هاي امنيتي اخيراً چندين روش امنيتي براي حفاظت از رايانه هاي شخصي را در اختيار كاربران قرار داده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، از آنجايي كه اكثر كاربران رايانه اي از اينترنت نيز استفاده مي كنند و سيستم هاي آنان در معرض حملات اينترنتي از جمله جاسوسان ، ويروس ها و كرم هاي رايانه اي قرار دارد، شركت هاي امنيتي روش هاي امنيتي با ارزشي را در اختيار كاربران قرار داده اند.
يكي از روش هاي پيشنهادي اين كارشناسان ، به روز كردن مداوم ويندوز مي باشد. كاربران بايد براي حفظ امنيت سيستم هاي خود و ممانعت از حمله هكرها به طور ماهانه ويندوز خود را آپديت كنند. كاربران ويندوز مايكروسافت با مراجعه به سايت WWW.MICROSOFT.COM/SECURITY و كاربران MAC مي توانند با ورود به سايت WWW,MAC.COM/SUPPORT ويندوزهاي خود را به روز گردانند. همچنين تمامي كاربران بايد از يك نرم افزار ضد ويروس براي مقابله با انواع ويروس ها و كرم هاي رايانه اي استفاده كنند.
استفاده از فايروال يا به اصطلاح ديوار آتشين نيز براي تمامي كاربران امري ضروري مي باشد بر خلاف باور بسياري از كاربران اينترنتي كه فكر مي كنند برنامه هاي فايروال تنها مورد استفاده شركت ها و سازمان هاي مهم مي باشد. كاربران مي توانند از بهترين نرم افزارهاي رايانه اي فاير وال از جمله MCAFEE و سيمانتك استفاده كنند. گفتني است، هر دو نرم افزار مذكور خود مجهز به سيستم ضد ويروس مي باشد.
روشي ديگر براي امنيت بيشتر رايانه ها ، تنظيم سيستم هاي امنيتي اينترنتي مي باشد، علي رغم اينكه با اين تنظيمات فعاليت هاي اينترنتي كاربر محدودتر مي شود، اما كمك بزرگي براي امنيت بيشتر رايانه ها به شمار مي آيد. كاربران براي اين كار مي توانند به قسمت منوي TOOLS بالاي صفحه اينترنتي مراجعه كنند. سپس با انتخاب INTERNET OPTIONو سپس SECURITY و بعدCUSTOM LEVEL اين تنظيمات را تغيير دهند.
تحقيقات نشان مي دهد، كاربران اينترنتي شكاك هميشه موفق تر از ساير كاربران بوده اند، زيرا اين افراد از باز كردن هر نوع ايميل ناشناس خودداري مي كنند و نيز به صفحات اينترنتي ناخواسته معروف به پاپ آپ بي توجه هستند. از اين رو كارشناسان به تمامي كاربران هشدار مي دهند براي حفاظت از سيستم هاي خود دقت بيشتري به خرج دهند و هر نوع فايل ارسالي به ميل باكس خود را باز نكنند و همچنين به هيچ عنوان فايل هاي ارسالي از طريق مسنجر را از ديگران حتي دوستان صميمي خود دريافت نكنيد.
كاربران مي توانند تنها با رعايت كردن اين موارد و دقت بيشتر سيستم هاي خود را در برابر خطرهاي احتمالي به خصوص برنامه هاي جاسوسي محفوظ نگه دارند.

برگزاري چهارمين همايش ملي بيوتكنولوژي
گروه دانش: چهارمين همايش ملي بيوتكنولوژي جمهوري اسلامي ايران توسط انجمن بيوتكنولوژي مركز بين المللي علوم و تكنولوژي پيشرفته و علوم محيطي، دانشگاه شهيد باهنر كرمان و دانشگاه پزشكي كرمان از تاريخ ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه ۱۳۸۴ در كرمان برگزار شد.
به گزارش مؤسسه اطلاع رساني توسعه فناوري زيستي، توسعه برنامه ملي بيوتكنولوژي ايران، مديريت انتقال فناوريهاي نوين در بيوتكنولوژي، زمينه سازي براي مشاركت بخش خصوصي، ارايه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي بيوتكنولوژي، گسترش سطح آگاهي عمومي و نشر مفاهيم بيوتكنولوژي و ارايه راهكارهاي توسعه بيوتكنولوژي در منطقه از جمله اهداف اين همايش بوده است.
براساس اين گزارش اين همايش در ۷ محور بيوتكنولوژي پزشك، بيوتكنولوژي گياهي، بيوتكنولوژي دام و آبزيان، بيوتكنولوژي صنعت و معدن و محيط زيست، علوم پايه (زيست شناسي سلولي و مولكولي) مديريت و اخلاق در بيوتكنولوژي نانو بيوتكنولوژي و بيوانفورماتيك پذيراي مقالات پژوهشي پژوهشگران بوده است.
از نكات بارز اين همايش افزودن بخش جديد نانوبيوتكنولوژي و بيوانفورماتيك به بخش هاي سنتي همايش هاي قبلي است كه با توجه به انجام مطالعات و پژوهش هاي متعدد در اين زمينه ها و اهميت آنها، لزوم افزودن اين بخش جديد به همايش چهارم احساس مي شد.
از نكات قابل توجه در اين همايش ارائه گزارش كميته منتخب سه انجمن تخصصي ژنتيك، بيوتكنولوژي و ايمني زيستي در رابطه با رهاسازي برنج تراريخته طارم مولايي مقاوم به آفات بود.

رشد فروش رايانه هاي شخصي در هند
براي اولين بار ، در فصل اول اقتصادي سال جاري بازار فروش رايانه هاي شخصي در كشور هند از يك ميليون دستگاه هم بيشتر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج ، براي اولين بار ، بازار فروش رايانه هاي شخصي در هند با رونق قابل توجهي همراه بوده است به طوري كه ميزان رايانه هاي به فروش رسيده در فصل اول اقتصادي از يك ميليون هم گذشت. اين در حالي است كه در مقايسه با سال گذشته با افزايش ۳۱ درصدي همراه بوده است. گفتني است، بازار فروش رايانه هاي شخصي نتبوك نيز با افزايش نسبتاً بالايي همراه بوده است.
ميزان فروش نتبوك ها در بازارهاي هند در مقايسه با سال گذشته با افزايش ۱۳۸ درصدي همراه بوده است، اما در فصل اول سال جاري ميزان فروش رايانه هاي دستكتاپ با افزايش نسبتاً كندي همراه بوده است. به طور كلي در بازار فروش رايانه هاي نتبوك و دستكتاپ، بازار فروش توليدات HP با رونق بيشتري همراه بوده است و بعد از آن فروش رايانه هاي HCL و در نهايت بازار فروش رايانه هاي LENOVO از پر فروش ترين توليدات به شمار مي آيند.

با توليد پوستي الكترونيكي روبات ها
نيز مانند انسان حس مي كنند
دانشمندان ژاپني نوعي پوست الكترونيكي و انعطاف پذير اختراع كرده اند كه مي تواند توانايي احساس فشار ، گرما و سوزش را براي روباتها ، صندلي اتومبيل ها و حتي فرش به وجود بياورد.
به گزارش خبرگزاري موج ، پيش از اين نيز نوعي پوست طراحي شده بود كه فقط گرما و سرما را احساس مي كرد ولي اين اختراع جديد ارزان تر ، انعطاف پذيرتر و سبك تر است.دانشمندان حتي معتقدند مي توان اين پوست را به نوعي گسترش داد كه از آن بتوان به جاي پوست از بين رفته انسان نيز مورد استفاده قرار داد.
ساختارهاي قبلي ساخته شده كه همانند پوست بودند به دليل استفاده از پليمرهاي پلاستيكي نارسانا بودند و به همين علت نيز استفاده از سامانه هاي الكترونيكي در آنها غير ممكن بود ولي در اين اختراع به دليل ساختار شبكه مانند و ايجاد خاصيت رسانايي مي توان از حس گرهاي الكتريكي استفاده كرد. به همين علت مي توان بر حسب نياز حس گرهاي بيشتري به اين پوست افزود كه به اين وسيله مي توانيم در آينده پوستي مصنوعي داشته باشيم كه فشار ، دما ، نور ، رطوبت ، كشش و حتي صدا را احساس كند.

شما يك جايزه بزرگ برنده شده ايد
شما يا يك نفر از دوستانتان از طرف شما در يك مسابقه اينترنتي شركت كرده و پانصد هزار يورو برنده شده ايد.
چون نام شما با حرف الف آغاز مي شود، برنده ساليانه «انجمن جوانان ...» شده ايد و يك اتومبيل مرسدس بنز براي شما فرستاده مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، به تازگي كلاهبرداران و آدم هاي ناپاك و سودجو در اروپا با كمك برخي از اهالي بومي كشورهايي كه در اروپا زندگي مي كنند ساكنان كشورهايي كه به سادگي نمي توانند به اروپا مسافرت كنند را هدف خود قرار داده اند و آنها را با كلك هاي جورواجور سركيسه مي كنند.
از جمله اين كشورها بلژيك است كه به عنوان پايگاه برخي از كلاهبرداران مورد استفاده قرار گرفته است. ولي بدانيد كه اينها تنها دامي است كه شيادان براي انسان هاي ساده دل و درستكار پهن كرده اند تا آنها را سركيسه كنند.
آنها نخست با شما تماس مي گيرند و حتي با فرستادن مدارك و اسنادي اعتماد شما را جلب مي كنند و پس از آنكه دلتان را به دست آوردند، براي فرستادن چيزي كه برنده شده ايد درخواست مبالغي كم يا زياد به عنوان هزينه پست يا كشتي يا هزينه وكيل و ... مي كنند. البته به شما هم مي گويند كه يك هفته يا دو روز بيشتر فرصت نداريد و بدين ترتيب شما را هول مي كنند.
پس از آن بسته به رفتار شما ممكن است چند بار ديگر هم از شما درخواست پول بكنند تا زماني كه شما سر از كار آنها در بياوريد و آن موقع پيدا كردن آنها مانند يافتن سوزن در انبار كاه مي شود.
بهتر است، پيش از آنكه به حساب آنها پول واريز كنيد از دوستان يا كساني كه در آن كشور سراغ داريد بخواهيد تا درباره درستي اين موضوع تحقيق كنند، هرچند ناگفته پيداست كه اين كلك ها تنها براي سركيسه كردن شما سرهم شده است.

هكرها به جنگ تروريست ها مي روند
اينترنت هم اكنون به خط مقدم جنگ هاي الكترونيكي تبديل شده است و بسياري از اقدامات تروريستي و ضد تروريستي در اين شبكه انجام مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج ، سجاد ولدي ، با استفاده هر چه بيشتر از شبكه جهاني اينترنت به عنوان وسيله اي براي تبليغ اهداف و شعار گروه هاي افراطي مانند القاعده ، سازمان جاسوسي انگليس MI5 و انجمن هكرهاي آزاد ، اتحادي قوي عليه اين گونه گروه ها به وجود آورده اند.
توني بلر نيز با حمايت از اين همكاري آن را از جديدترين روش هاي مبارزه با تروريست ها خواند و گفت: دولت من هيچ روشي را براي مبارزه با تروريست ها كنار نمي گذارد حتي اگر به دوستي با دشمنان درجه دوم ما بينجامد. متخصصان معتقدند مغز متفكر اينترنتي گروه القاعده هم اكنون تمام برنامه ريزي هاي خود را از انگليس هدايت مي كند و با هدف قراردادن جوانان ناآگاه در اينترنت و بمباران اطلاعاتي ، آنها را به عضويت در گروه هاي افراطي تشويق مي كند.
نويسنده كتاب Terror Tracker معتقد است سازمان اطلاعات مركزي انگليس بعد از حملات تروريستي به لندن نگاه خود را به تروريست ها تغيير داده و راه هاي دفاع الكترونيكي را نيز مورد بررسي قرار مي دهد و گروهي از اعضاي اين سازمان هر روز وب سايت هاي مشكوك را بازبيني مي كنند تا هر گونه حركت غير عادي را ثبت كرده و بعداً تحليل كنند.
سازمان جاسوسي انگليس همچنين براي استفاده از قدرت و دانش هكرها گروهي با نام «هكرهاي آزاد» را به همكاري با خود فراخوانده و از آنها كمك مي گيرد. القاعده هم اكنون داراي تعداد زيادي متخصص اينترنتي است كه قادرند در زماني كوتاه اهداف خاص و زيادي را در اينترنت مورد حمله قرار دهند. به همين علت سازمان جاسوسي انگليس با كمك هكرها قصد دارد تا هر چه بيشتر به اين كانال ها نزديك شده و آنها را نابود كند؛ به طوري كه بعد از بمب گذاري هاي ۷ جولاي ناگهان تعداد زيادي از سايت هاي افراطي در انگليس از كار افتادند.
در عوض پليس آمريكا FBI اين كار سازمان جاسوسي انگليس را خلاف قانون خوانده و آن را قبول ندارد و به همين علت همكاري سازمان جاسوسي انگليس با هكرها براي از بين بردن سايت هاي افراطي بسيار محرمانه است.
يكي از مسئولان دولتي مي گويد: ما براي مبارزه با سايت هاي افراطي هكرها را انتخاب كرديم، زيرا شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي مانند ISP ها تا زماني كه وب سايتي به طور واضح قوانين را زير پا نگذاشته باشد اقدام به بستن آن نمي كنند و حتي در صورت اثبات ، اين كار مدت زيادي طول مي كشد ولي هكرهاي ما به سرعت و بدون هيچ گونه سئوالي اوامر ما را رعايت مي كنند.

اينترنت، پزشك خوبي براي كودكان است
تحقيقات نشان مي دهد، از آنجايي كه با گذشت زمان ميزان كاربران اينترنتي در سراسر جهان بيشتر مي شود، ميزان خدمات رساني اينترنتي نيز با افزايش همراه مي باشد؛ به طوري كه پزشكان سايت هايي را براي جوابگويي به سؤالات والدين راه اندازي كرده اند و اطلاعات با ارزشي را در اختيار آنان قرار مي دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، والدين به خصوص والدين جواني كه براي اولين بار صاحب فرزندي مي شوند نگراني بيشتري در رابطه با سلامت و بهداشت فرزند خود دارند. از اين رو مسئولين سايت هايي را راه اندازي كرده اند كه والدين مي توانند اطلاعات پزشكي مفيدي را به دست آوردند و نيز از طريق اينترنت با پزشكان متخصص كودك ارتباط برقرار كنند.
با اين فناوري نوين ديگر هيچ جاي نگراني براي والدين باقي نمي ماند.گاهي اوقات هم پزشكان اينترنتي ، درخصوص موضوعي خاص سايت هاي پزشكي معتبري را به كاربران معرفي مي كنند از اين طريق افراد مي توانند جواب سؤالات خود را در آن سايت هاي معرفي شده پيدا كنند.
هم اكنون سايت هاي پزشكي بسياري در اينترنت منتشر شده است، اما بسياري از سايت ها تقلبي مي باشند.
نظر خواهي ها ي صورت گرفته بين ۲۰۴ والدين آمريكايي نشان مي دهد، ۸۳ درصد(۱۷۰ نفر ) از آنها دسترسي به اينترنت دارند كه از اين تعداد ۸۳ درصد براي كسب اطلاعات پزشكي و بهداشتي به سايت هاي پزشكي مراجعه مي كنند.۹۰ درصد از اين ۸۳ درصد اعلام داشتند، اين سايت ها براي آنها بسيار مفيد واقع شده است و اطلاعات موجود در آنها قابل فهم بوده است.

افزايش  چشمگير ارزش  سهام  شركت  رايانه اي  آمريكا
شركت  رايانه  اي  هيولت  پكرد آمريكا اعلام  كرد ارزش  سهام  اين  شركت  دوازده  درصد افزايش  يافت .
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  سي  ان  ان  ، شركت  رايانه  اي  هيولت  پكرد آمريكا توليد كننده  رايانه  و چاپگر اعلام  كرد با وجود كاهش  سودش  در بخش  فروش  خارجي ، ارزش  سهام  اين  شركت  افزايش  مناسبي  داشته  است .مسئولان  هيولت  پكرد همچنين  پيش  بيني  كردند سود اين  شركت  در سه  ماهه  سوم  دو هزار و پنج  نيز با افزايش  مواجه  شود.

ظهور همزمان چندين ويروس
گروه انفورماتيك- پرهام يوسفي مهر: با ظهور هم زمان چندين ويروس كه همگي آنها از وجود يك نوع ضعف در سيستم عامل ويندوز ۲۰۰۰ استفاده مي كنند موجب آن شد كه بسياري از شركت هاي نامدار آمريكايي دچار مشكل شوند ضعف موجود در سيستم عامل ويندوز ۲۰۰۰ كه ويروس ها براساس آن پايه ريزي شده اند چند روز قبل از ظهور اين دسته از ويروس ها از سوي شركت مايكروسافت اعلام شده بود و اين شركت براي رفع اين حفره در سيستم عامل خود مجموعه اصلاحيه جديدي بر روي سايت خود ارائه كرده است ولي به علت بي اطلاعي بسياري از شركت ها از وجود اين اصلاحيه ها شبكه هاي رايانه اي داخلي آنها دچار مشكل شدند.
با وجود آلودگي بسياري از شركت هاي بزرگ همچون اي بي سي، سي ان ان، نيويورك تايمز و بسياري از شركت هاي ديگر، تحليلگران ويروس هاي رايانه اي خسارت ناشي از اين حمله را محدود ارزيابي كردند.
همچنين تحليل گران معتقدند كه ويروس نويسان براي نوشتن اين سري از ويروس ها از ضعف اعلام شده از سوي شركت مايكروسافت در پي انتشار مجموعه اصلاحيه اين شركت استفاده كرده اند. اين خانواده از ويروس ها با بهره گيري از حفره موجود در بخش plog-and-play ويندوز در حال گسترش هستند و تنها بر روي ويندوز ۲۰۰۰ تأثيرگذارند. اين ويروس ها براي انتشار خود، يك فايل در پوشه سيستم ويندوز و همچنين يك سرور FTP ايجاد مي كنند اين ويروس ها با تغيير چندين فايل در بخش Registery سيستم عامل ويندوز۲۰۰۰ مانع از فعاليت هاي برنامه هاي ضد ويروسي مي شوند.
تاكنون ۹ ويروس كه همگي براي فعاليت هاي خود به اشكال مختلف از حفره موجود در ويندوز ۲۰۰۰ استفاده مي كنند از سوي شركت MCAFEE شناسايي شده است و اين شركت يكي از علايم آلودگي به اين ويروس را خاموش و روشن شدن هاي مكرر خواند، اين در حالي است كه ساير ويروس ها مي توانند در رايانه آلوده فعاليت كنند بي آن كه كاربر از وجود آنها با خبر باشد.

دبير كميسيون ملي wsis ايران:
در حال ارزيابي نظرات گروه هاي مرتبط با WSIS هستيم
آخرين نشست مقدماتي اجلاس جهاني سران درباره  جامعه  اطلاعاتي از ۱۹ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵ (۲۸ شهريور ماه تا ۸ مهر ماه) در ژنو برگزار مي شود، اين در حالي است كه با تغييرات مديريتي، بايد ديد تا چه اندازه مسائل جامعه  اطلاعاتي در اعم برنامه هاي دولت قرار مي گيرد، اما دبير كميسيون ملي wsis ايران از آخرين اقدامات ايران براي حضور در اين نشست خبر مي دهد.
مهندس محسن پازري در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: با توجه به نزديك بودن سومين نشست مقدماتي اجلاس جهاني سران درباره  جامعه  اطلاعاتي كه از ۱۹ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵ در ژنو برگزار مي شود، در جلسه ا ي به بررسي آخرين اقدامات و اسناد مرتبط با اجلاس تونس از جمله اسناد گروه كاري حاكميت اينترنت و مكانيزم هاي مالي آن پرداختيم.
وي، با اشاره به اينكه موضوع حاكميت اينترنت يكي از مسائل محوري اجلاس تونس است، گفت: با بررسي هاي لازم بر روي چهار مدل پيشنهادي در راهبردي اينترنت، كه توسط گروه هاي تشكيل دهنده  اين كار گروه يعني دولت ها، سازمان جامعه  مدني و بخش خصوصي، اتحاديه اروپا و نمايندگان ICANN مطرح شده بود، سعي كرديم بيشتر نكات مثبت اين مدل ها در نظر بگيريم و مدل خاصي را انتخاب نكنيم. پازري در پايان عنوان كرد: درصدديم گزارش ملي كميته  راهبردي wsis را با جمع بندي گزارش ها و نظرات تمامي گروه ها درگير با حوزه  جامعه  اطلاعاتي در كشور، را تكميل كرده و اعلام كنيم.

گوگل؛ پرطرفدارترين موتور جستجوگر
تحقيقات نشان مي دهد، ميزان بازديدكنندگان سايت گوگل در مقايسه با ساير سايت هاي ارائه دهنده خدمات جستجوگر از محبوبيت بيشتري برخوردار است.
تحقيقات صورت گرفته در ماه اخير حاكي از آن است، ميزان بازديدكنندگان سايت اينترنتي گوگل با افزايش قابل توجهي همراه بوده است .در حال حاضر بسياري از شركت هاي ارائه دهنده خدمات جستجوگر قصد دارند با ارائه ابزار هاي نوين از سايت گوگل پيشي بگيرند اما هنوز هم اين گوگل است كه در رأس همه سايت ها قرار دارد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |