دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۰ - Jul 10, 2006
وزير دفاع رژيم صهيونيستي
عمليات غزه ناموفق بود
005589.jpg
گروه بين الملل - در شرايطي كه سرزمين فلسطين به ويژه نوار غزه در آستانه بحران انساني قرار گرفته و حملات مداوم ارتش اسرائيل هر لحظه خسارات جاني و مالي غيرقابل بازگشتي بر پيكر اين سرزمين و مردم آن وارد مي كند، اسرائيل طرح توقف تخاصمات را كه فلسطيني ها ارايه كرده بودند نپذيرفت. در همين حال وزير دفاع اسرائيل گفت عمليات اين رژيم در نوار غزه تاكنون نتيجه اي نداشته و ناموفق بوده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، امير پرتز ديروز در نشست هفتگي كابينه گفت: تاكنون هيچ موفقيتي بدست نيامده اما ما بايد شكيبايي و خويشتن داري به خرج دهيم.
وزير دفاع اسرائيل تأكيد كرد: اقدام ارتش در نوار غزه منجر به واكنش ها و وضعيتي شده كه به آزادي سرباز ربوده شده كمك مي كند.وي در عين حال اعتراف كرد كه فشار اعمال شده توسط نيروهاي اسرائيل درخواست ها در داخل حماس براي آزادي سربازش را افزايش مي دهد. تنها طي يازده روز از شروع حمله گسترده نظاميان اسرائيل به غزه به بهانه آزادسازي سرباز اسير اين رژيم، ۲۶۰ فلسطيني شهيد و مجروح شده اند. ديروز اتحاديه بين المللي سازمان هاي حقوق بشر نيروهاي اسرائيلي را به علت تسلط كامل بر نوار غزه با وجود عقب نشيني از داخل اين نوار رسما نيروهاي اشغالگر اعلام كرد. به موازات آن كوفي عنان دبيركل سازمان ملل خواهان اقدامات اضطراري براي ممانعت از بروز فاجعه انساني در غزه شد.
اما ارتش اسرائيل در همين حال پيشنهاد اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين را براي پايان دادن به عمليات نظامي نپذيرفت. در اين خصوص سخنگوي دفتر ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل گفت: پيش از آزادي سربازي كه دو هفته پيش به دست نيروهاي فلسطيني اسير شده، از آتش بس و برقراري آرامش سخني در ميان نخواهد بود.
طرح اسماعيل هنيه از همه خواسته است به عمليات نظامي  خود پايان دهند و به آرامش بازگردند.در اين طرح هنيه خواستار پايان دادن عمليات نظامي  اسرائيل به ويژه تهاجم، ترورها، به اسارت در آوردن فلسطينيان شده و از تل آويو خواسته نيروهاي خود را به خارج از نوار غزه عقب بكشد. هنيه در طرح خود همچنين خواستار آزادي همه وزيران دولت فلسطين و نمايندگان مجلس قانونگذاري شد.

نگاه
دامي براي شيعيان عراق
علي كد خدازاده
اين روزها خبرهاي ناخوشايندي از عراق به گوش مي رسد. رفتار گروه هاي شبه نظامي و انعكاس رسانه اي آن به گونه اي است كه تعدادي از گروه هاي شيعي عراق اقدام به رفتارهاي تروريستي مي كنند.
واقعيت اين است كه در فرايند تغيير رژيم در عراق و استقرار نظام كنوني، شيعيان عراق خردمندانه ترين سياست ها را اتخاذ كردند.
از همان روزهاي آغازين اين تغيير، خيابانها بر اثر تبليغات سوء تعدادي از كشورهاي عربي و نيز سابقه مبارزات جدي شيعيان عراق، اين بيم را در دل جهانيان انداخته بودند كه با سرنگوني رژيم صدام، نظامي خشن تحت رهبري شيعيان در اين كشور مستقر خواهد شد. اما رفتار شيعيان خلاف آن را نشان داد.
در همان روزها فرزند آيت الله خويي به عنوان يكي از چهره هاي مقبول عراق در كربلا ترور شد. آيت الله حكيم در هنگام اقامه نماز جمعه به طور فجيعي شهيد شد. در جنوب عراق تحركات وسيعي صورت گرفت تا شيعيان به شورش روي آورند اما چنين اتفاقي نيافتاد. شبه نظاميان تكفيري و سلفي و به ويژه وابستگان به القاعده اقدام به كشتار بي رحمانه شيعيان كردند، اما درايت رهبران شيعه مانع از عصيانگري و شورش شيعيان شد.
اين رفتار مقتدرانه و آگاهانه از يك سوي و نفوذ معنوي رهبران شيعي به ويژه آيت الله سيستاني از سوي ديگر هر روز بر اقتدار شيعيان افزود تا آنجا كه آنها عليرغم كسب اكثريت آرا در انتخابات مختلف هميشه سخن از همبستگي و وحدت ملي به ميان آورده و خواهان حضور همه گروه هاي سياسي موثر و قوميت هاي متنوع در اداره حكومت عراق بودند تا جايي كه مقامات آمريكايي گاه براي انجام امور مهم امنيتي و اجتماعي خويش، با دفتر آيت الله سيستاني و ديگر مقامات ارشد شيعي به مذاكره و مصلحت جويي مي نشستند.
اما در ماه اخير و با استقرار دولت جديد در عراق، زمزمه هايي از شيوع خشونت توسط گروه هايي از شيعيان به گوش مي رسد. در اين راستا ارتش آمريكا بارها به مقرها و ساختمانهاي مقتدا صدر يكي از رهبران گروه هاي شيعي حمله كرده است و صدر نيز هر از چندي مواضع راديكال و تند عليه نيروهاي اشغالگر ابراز داشته است.
در آخرين رويداد، خبرگزاريها از كشتار ۴۲ سني توسط ارتش مهدي وابسته به مقتدا صدر در بغداد خبر دادند و همزمان با آن اعلام شد كه گروگانگيران يك نماينده زن اهل تسنن در عراق خواهان آزادي ۲۵ زنداني شيعه شده اند تا به اين ترتيب گروگان گيرها را شيعه قلمداد كنند.
اگرچه گروه مقتدا صدر در اركستر سياسي شيعيان عراق به رهبري مجلس اعلاي انقلاب اسلامي هميشه ساز خود را زده است اما حتي با فرض اين مدعا و عليرغم اين كه هنوز مشخص نيست واقعاً قاتلان كشتار اخير در بغداد چه كساني بوده اند، شيعيان اين كشور بايد بيش از پيش مراقب باشند تا به دام جريان هاي مشكوك كه قصد ايجاد ناآرامي و دامن زدن به اختلافات مذهبي در اين كشور را دارند، نيفتند؛ چه در اين صورت همانطور كه فرمانده ارتش بدرعراق ديروز اعلام كرد بايد شاهد شكل گيري يك جنگ تمام عيار قومي در عراق بود كه مسلماً بزرگترين خسارت را بر اقتدار شيعيان عراق وارد خواهد كرد.
تاكنون مديريت بحران و سياسي توسط گروه هاي بزرگ شيعي در عراق مانع از تحقق چنين آرزوي شومي شده است و اميد است از اين پس نيز چنين باشد چرا كه شيعيان عراق نشان دادند وصله خشونت و ترور هرگز به آنها نمي چسبد و آنان خواهان كشوري باثبات و مقتدر همراه با حفظ حقوق همه قوميت ها هستند.

تظاهرات گسترده در مكزيكوسيتي
در اعتراض به نتايج انتخابات
ايسنا: آندره مانوئل لوپز اوبرادور، كانديد چپ گراي رياست جمهوري مكزيك همزمان با حضور در دادگاه براي به چالش كشاندن آنچه تقلب انتخاباتي ناميده است، شمار بسياري از طرفداران خود را به انجام اعتراضات مسالمت آميز فراخواند و بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در مكزيكوسيتي به نتايج انتخابات اعتراض كردند.
اوبرادور كه شهردار سابق مكزيكوسيتي است، با حضور در دادگاه انتخاباتي مكزيك نسبت به ادعاي خود مبني بر تقلب در انتخابات رياست جمهوري اين كشور اقامه دعوي خواهد كرد و خواستار بازشماري ۴۱ ميليون آراء خواهد شد.
بر اساس قانون اساسي مكزيك، تا زماني كه دادگاه نسبت به ادعاي اوبرادور حكم نهايي را صادر نكند، فيليپه كالدرون، رئيس جمهور منتخب معرفي نخواهد شد.حكم نهايي دادگاه روز ششم سپتامبر اعلام خواهد شد.
اوبرادور ضمن درخواست از ارتش مكزيك براي مراقبت هر چه بهتر از صندوق هاي راي اظهار داشت: ما از دادگاه مي خواهيم تا انتخابات را پاكسازي كند و تمامي  آراي برگرفته را يك به يك و صندوق به صندوق بازشماري كنند.
در همين حال نمايندگان ناظر اتحاديه  اروپا در اين رابطه اعلام كردند هيچ مورد مشكوكي در شمارش آرا ديده نشده است.
رؤساي جمهور آمريكا، اسپانيا، كانادا، كلمبيا و چندين كشور ديگر خلاف درخواست اوبرادور براي به رسميت نشناختن نتيجه انتخابات عمل كرده اند؛ از همين رو كانديداي شكست خورده انتخابات رياست جمهوري مكزيك در جمع يكصد هزار نفر از طرفداران خود خواستار انجام اعتراضات بدون خشونت از سوي آنها شد كه در روز شانزدهم ژولاي (۲۵ تير) سراسر مكزيكوسيتي را دربر خواهد گرفت.

افزايش كشتار و بحران گروگانگيري در عراق
شبه نظاميان در جنوب شرق بغداد ۴۲ غيرنظامي را كشتند
005580.jpg
گروه بين الملل - ديروز يك حادثه نادر و غيرمترقبه در عراق مجموعه اي از افراد مسلح كه خبرگزاري فرانسه بنا بر اطلاعات كسب كرده از مقامات عراق آنها را وابسته به گروه شيعي مقتداصدر اعلام كرد، با ايجاد يك پست بازرسي ساختگي در منطقه الجهاد واقع در جنوب غرب بغداد، ۴۲ نفر را به قتل رساند.
براساس اين گزارش منطقه مذكور سني نشين بوده و مهاجمان ضمن پايين آوردن غيرنظاميان از وسايل نقليه حتي به منازل نيز حمله كرده و به قتل عام مردم پرداختند.
در همين حال نيروهاي آمريكايي و سربازان عراقي در جنوب شرق بغداد مسجد صديق وابسته به مقتدا صدر را در محاصره خود درآوردند. هدف از اين اقدام بازداشت اعضاي اين سازمان نظامي است كه در مسجد بسر مي برند.
همزمان با اين رويدادها، حزب اسلامي عراق به رهبري طارق هاشمي و از احزاب مهم اهل سنت عراق اعلام كرد كه نيروهاي وابسته به جيش المهدي، بازوي نظامي مقتدا صدر و وزارت كشور عراق عامل قتل امام جمعه اهل تسنن مسجد بزرگ محموديه عراق هستند.
در خلال اين اخبار ديروز السامرايي از ديگر نمايندگان اين حزب اعلام كرد كه ربايندگان تيسير المشهداني نماينده سني مجلس عراق اعلام داشته اند كه در صورت آزادي ۲۵ زنداني محبوس در بازداشتگاه هاي وابسته به ارتش آمريكا و نيروهاي امنيتي عراق، حاضر به آزادي نماينده مذكور هستند.
السامرايي گفت: ربايندگان همچنين دو محافظ المشهداني را آزاد كرده اند.
پيش تر طارق هاشمي معاون رئيس جمهور عراق گفته بود كه جيش المهدي عامل گروگانگيري است.
در خلال اين درگيري ها و گروگانگيري هاي متعدد در عراق ديروز فاش شد كه براساس بررسي حدود ۴۰۰ پرونده محرمانه، نيروهاي پليس عراق در تجاوزات، اقدامات وحشيانه و همكاري با شبه نظاميان اين كشور دست دارند. روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز با انتشار اين خبر نوشت: «اقدام وحشيانه و فساد در نيروهاي پليس عراق به شدت مشاهده مي شود و آنها در تجاوز به زندانيان زن عراقي و آزادي مظنونان تروريستي در ازاي دريافت رشوه و قتل افسران پليس اين كشور و مشاركت در بمبگذاري ها دست دارند.»
اين روزنامه نوشت: اسناد محرمانه مربوط به ۴۰۰ مورد از اين پرونده ها توسط دولت عراق نشانه اين امر است.
تازه ترين ارزيابي صورت گرفته توسط پيمانكار وزارت امور خارجه آمريكا براي آموزش نيروهاي پليس عراق نشان مي دهد كه شبه نظاميان و شورشيان نفوذ فراواني در اين نيروها دارند و فساد در دستگاه امنيتي عراق اعتماد عمومي به دولت را از بين برده است.
به نوشته لس آنجلس تايمز، افسران پليس زندانيان را تا حد مرگ كتك مي زنند و در گروه هاي آدم ربايي مشاركت دارند و هزاران گذرنامه به سرقت رفته را به فروش رسانده و اطلاعات حياتي را به دست شبه نظاميان مي رسانند.اسناد ارايه شده توسط دولت عراق از سال ۲۰۰۵ الي ۲۰۰۶ را دربر مي گيرد و برخي از مقامات كنوني و پيشين پليس اين كشور نسخه اي از آن را در اختيار نيويورك تايمز قرار داده اند.اين روزنامه خاطرنشان كرد، اين اسناد تازه ترين سند مربوط به بدرفتاري و فساد در وزارت كشور عراق است.
اين وزارتخانه هم اكنون داراي ۲۶۸ هزار و ۶۱۰ نفر نيروي پليس،  تاسيسات امنيتي و افسران حفاظت از زندانيان است.
مخالفت مالكي با حضور نيروهاي مسلح در سياست
نوري مالكي تأكيد كرد كه دولتش شديدا مخالف حضور نيروهاي مسلح عراقي در عرصه  سياست است و تمام تلاشش را نيز در اين راستا به كار مي بندد.
نخست وزير عراق، بعد از ديدار با هياتي از كنگره  آمريكا، در بيانيه اي اعلام كرد: هم چنين به احزاب و شبه نظاميان اجازه  فعاليت در داخل ارتشي كه ماموريت اصلي آن دفاع از سرزمين است، نمي دهيم.
براساس اين بيانيه، مالكي از حمايت آمريكا در قبال تلاش هاي دولت جديد ملي عراق در به موفقيت رساندن روند سياسي و آماده كردن نيروهاي امنيتي قدرداني كرد و اظهار داشت: عقب نشيني نيروهاي چندمليتي به تكميل ساختار نيروهاي مسلح از نظر تعداد و تجهيزات بستگي دارد و هر اندازه كه اين آمادگي بيشتر شود احساس نياز به حضور نيروهاي چندمليتي كمتر مي شود.

عمليات نظامي در افغانستان قرباني گرفت
005583.jpg
ايرنا: منابع خبري در اسپانيا گزارش دادند در اثر انفجار خودروي در حال گشت نيروهاي نظامي اين كشور اروپايي در غرب افغانستان، يك سرباز كشته و چهارتن ديگر زخمي شده اند.
بر اساس اين گزارش كه منابع وزارت دفاع اسپانيا آن را تاييد كردند، انفجار مذكور هنگامي رخ داد كه يك خودروي نيروهاي نظامي اسپانيا در قالب عمليات لاك پشت كه از ماه گذشته با هدف توقف پيشروي نيروهاي طالبان در غرب افغانستان به اجرا در آمده است، در منطقه باكوا در نزديكي فراه بطور عادي گشت مي زدند.
پيش ازاين، در شهريورماه گذشته ۱۷نظامي اسپانيايي بر اثر سقوط بالگرد در حومه هرات جان خود را از دست دادند.
۶۲نظامي ديگر اين كشور نيز بهار ۱۳۸۲هنگام انتقال از افغانستان به اسپانيا در نتيجه سقوط هواپيماي ياك-۴۲بر فراز تركيه جان باخته بودند.
به اين ترتيب، افغانستان با گرفتن ۸۰قرباني، بيشترين تلفات انساني را در ماموريتهاي خارجي براي اسپانيا به همراه آورده است. از سوي ديگر فرمانده پليس ولايت «لغمان» افغانستان گفت كه در درگيري مخالفان دولت با نيروهاي دولتي و ائتلاف، دو سرباز ارتش ملي اين كشور و يك عضو طالبان زخمي شدند.
وي ديروز به خبرنگاران گفت: اين درگيري زماني رخ داد كه كاروان نيروهاي امنيتي افغانستان و ائتلاف از شهرستان «دولتشاه» به «مهترلام» مركز ولايت لغمان باز مي گشتند.
«محمد حنيف» يكي از سخنگويان طالبان در تماس با رسانه هاي افغانستان اعلام كرد كه در اين درگيري، يك نيروي طالبان نيز كشته شده است.

يك سناتور آمريكايي:
جنگ عراق اشتباه و غيرضروري بود
ايرنا: جرج مك گاورن سناتور آمريكايي و يكي از نامزدهاي انتخابات پيشين رياست جمهوري آمريكا، جنگ و درگيري در عراق را نبردي اشتباه و غيرضروري خواند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از بريلينت در ايالت بريتيش كلمبياي كانادا، مك گاورن دولت آمريكا را به خاطر گمراه كردن ملت اين كشور بخاطر حمله به عراق نيز سرزنش كرد.
مك گاورن ۸۳ ساله در ايالت بريتيش كلمبياي كانادا در كنفرانسي سخنراني كرد كه در آن نظامياني كه در برابر اعزام به جنگ ويتنام مقاومت كرده و يا از شركت در آن سر باز زده بودند، شركت داشتند.
مك گاورن درباره  جنگ عراق گفت: ما دقيقا همان آزاديهايي را به خطر مي اندازيم كه مدعي هستيم با اين جنگهاي پرهزينه، جنگهايي كه از بسياري جهات شكست را در درون خود دارند، قصد حفظ آنها را داريم. وي افزود: به گمان من اين جنگ كيفيت زندگي ما و جايگاه آمريكا در جهان را به خطر مي اندازد.
اين سناتور دمكرات آمريكايي كه در انتخابات سال ۱۹۷۲ميلادي رقيب ريچارد نيكسون بود، گفت ما آن گونه كه بايد از گذشته درس نگرفته ايم. مك گاورن يكي از مخالفان بزرگ جنگ ويتنام بود و بسياري از شركت كنندگان در اين كنفرانس كساني بودند كه در دوران جنگ ويتنام براي دوري از خدمت سربازي و اعزام به آن كشور، به كانادا گريختند.
بين سال هاي ۱۹۶۵تا ۱۹۷۳بيش از يكصد هزار سرباز وظيفه آمريكايي به كانادا گريختند.

آزمايش موشك دوربرد در هند
005586.jpg
گروه بين الملل- هند ديروز اولين موشك بالستيك دوربرد با قابليت حمل كلاهك هسته اي را با موفقيت آزمايش كرد.
اين موشك ها مي توانند اهدافي را در درون خاك چين مورد اصابت قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، اين موشك كه اگني ۳ نام دارد با بردي ۳ هزار كيلومتري در جزيره اي در شرق اوريسا پرتاب و با موفقيت آزمايش شد.
آزمايش اين موشك هند را وارد مرحله جديدي از استراتژي دفاع هسته اي دوربرد مي كند.
در اين مرحله جديد هند وارد كلوپ جديدي از كشورهاي موشكي و هسته اي مي شود.
اين كه اين موشك بردي بيش از ۳ هزار كيلومتر دارد به اين معناست كه هند مي تواند موشكي با برد طولاني تر هم توليد كند.اهميت ديگر اين آزمايش در آن است كه مي تواند اهدافي در خاك چين رقيب قدرتمند هند در آسيا را مورد اصابت قرار دهد.
تعداد كشورهايي كه چنين توانايي دارند زياد نيست.
روابط ميان هند و چين در سالهاي اخير در اثر مشابهت هايي كه در روند رو به رشد اقتصادشان وجود دارد متحول شده است.اما دو كشور همچنان بر سر موضوعات مرزي اختلافاتي دارند.بسياري از تحليلگران منطقه بر اين اعتقاد هستند كه هدف از استراتژي دفاعي دوربرد هند دو كشور چين و پاكستان هستند.دهلي و اسلام آباد آزمايش موشكي زيادي انجام مي دهند.
اما بر اساس توافقي كه با هم دارند بايد يكديگر را اندكي پيش از انجام اين آزمايش ها مطلع كنند.
هنوز معلوم نيست كه هند پاكستان را از اين آزمايش مطلع كرده است يا نه.
با انجام اين آزمايش زرادخانه موشكي هند كه شامل موشكهاي بالستيك كوتاه برد و ميان برد و موشك ضد تانك مافوق صوت است تقويت مي شود.

پيام رهبر كره شمالي به آمريكا
ايسنا: به رغم فاصله گرفتن واشنگتن و سئول از اقدامات تحت رهبري ژاپن در سازمان ملل براي اعمال تحريم عليه كره شمالي، تلاشها براي حل ديپلماتيك بحران موشكي اين كشور ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، پس از سرپيچي پيونگ يانگ از درخواست هاي جهاني و پرتاب آزمايشي هفت موشك، ژاپن رسماً پيش نويس قطعنامه اي را باحمايت آمريكا، انگليس و فرانسه براي اعمال تحريم عليه كره شمالي به سازمان ملل ارايه كرد.
در همين حال رهبر كره شمالي ديروز در سخناني كه از تلويزيون اين كشور پخش شد تاكيد كرد، كشورش از خواسته هاي خود در قبال آمريكا دست بر نمي دارد.
كيم جونگ ايل رهبر كره شمالي تأكيد كرد، اگر آمريكا به دنبال ايجاد بحران در كره شمالي باشد پيونگ يانگ نيز آماده ورود به يك جنگ فراگير است.

اعتصاب روزنامه نگاران مصري
ايسنا: در ادامه اعتراض هاي گسترده  نشريات مصري نسبت به قانون مجازات مطبوعات، ۲۵ روزنامه  مصري از ديروز به مدت يك هفته منتشر نمي شوند.
همزمان با افزايش بحران در خصوص قانون مجازات مطبوعات در مصر اين ۲۵ روزنامه  در اعتراض به اين قانون منتشر نمي شوند.
اكثر روزنامه هاي  مصري روز شنبه با تيتر فردا مصر بدون روزنامه منتشر شدند.
اعتراض روزنامه نگاران مصري ظهر ديروز مقابل پارلمان اين كشور در قاهره نيز با حضور نمايندگان سازمان هاي جامعه  مدني و احزاب سياسي ادامه يافت و قرار است رؤساي تحريريه  روزنامه هاي مصري يك كنفرانس خبري برگزار كرده و مخالفت خود را با تغييراتي كه دولت در قانون مجازات مطبوعات به وجود آورده، اعلام كنند.
در جلسه  پارلمان مصر نخست با تغييرات در اين قانون موافقت شد و چنانچه در جلسه  امروز اين تغييرات تصويب شود، مصر با بحران جديدي جداي از چالش هاي مربوط به قضات اين كشور روبه رو خواهد شد.

تقدير از مسلمانان انگليس
گروه بين الملل- مارگارت بكت، وزير خارجه  انگليس، در كنفرانسي مطبوعاتي در پاريس اظهار داشت: بسياري از مسلمانان انگليس علاوه بر اينكه به عنوان شهردار و اعضاي شوراي شهر در سراسر انگليس فعاليت مي كنند در مجلس اعيان و عوام اين كشور نيز پست هايي برعهده دارند. تعداد مسلمانان انگليس دو ميليون نفر است.
وزير خارجه  انگليس گفت:  انگليس مي خواهد مسلمانان و ديگر اقليت هاي مذهبي در انگليس نقش مهم و فعالي در تمام زمينه ها داشته باشند.
وي تاكيد كرد: مسلمانان از قرن هاي گذشته قشر اصلي جامعه  انگليس هستند و نخستين مسجد بزرگ لندن در سال ۱۹۴۰ از سوي مقامات اين كشور به عنوان زنده نگهداشتن ياد مسلماناني كه در جنگ جهاني اول در كنار نيروهاي انگليس جنگيدند، بنا شد.
وزير خارجه  انگليس افزود: در مهم ترين دانشگاه هاي انگليس از جمله آكسفورد مطالعات و تحقيقات مربوط به مسايل كشورهاي عربي و اسلامي صورت مي گيرد. از سوي ديگر براساس تازه ترين نظرسنجي در انگليس، مسئولان ۶۵درصد از مساجد تاكيد كردند كه نمازگزاران بعد از انفجارهاي ژوئيه  سال گذشته با هيچ اقدام خصمانه اي عليه مسلمانان و اسلام روبه رو نشده اند. در حالي كه ۳۵ درصد از آنها نسبت به اين اقدامات شكايت كردند.
براساس اين نظرسنجي ۷۴ درصد مساجد در اين كشور هيچ تلاشي براي حل تجاوزگري ها عليه اسلام و مسلمين انجام نداده اند و تنها ۲۶ درصد مساجد با اين معضل مقابله كرده اند. اين نظرسنجي همچنين نشان داد ۸۷ درصد از مسئولان مساجد انگليس اهميتي به مشاركت در روند سياسي در اين كشور نمي دهند.

به دليل بحران غزه ، رامسفلد سفرش را به اسرائيل لغو كرد
ايسنا: دونالد رامسفلد سفر برنامه ريزي  شده اش به سرزمين هاي اشغالي در روزهاي آتي را لغو كرد. به نوشته روزنامه  هاآرتص، منابع دولتي اسرائيل اعلام كردند لغو اين سفر بازگوكننده  خواست دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا، براي فاصله گرفتن از مناقشات ميان فلسطينيان و اسرائيل در نوار غزه است.
قرار بود اين سفر به منظور تقويت روابط امنيتي ميان آمريكا و اسرائيل پس از درگيري ميان دو طرف بر سر فروش تسليحات اسرائيل به چين انجام شود.
انتظار مي رود ديويد ولش، مشاور وزير امور خارجه  آمريكا در امور خاورميانه و ايوت آبرامز، معاون مشاور امنيت ملي جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا، پنج شنبه به منظور ديدار با مقامات دولتي وارد بيت المقدس شوند.
خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد: مارگارت بكت، وزير خارجه  انگليس گفت كه از شنيدن خبر حمله  هوايي اسرائيل به شهر غزه و به شهادت رسيدن سه تن از اعضاي يك خانواده از جمله يك كودك بسيار نگران شده است.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |