شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۳ - Aug 19, 2006
با تلاش پليس جنايي پايتخت فاش شد؛
جوان سنگدل، راز دو جنايت را در سينه داشت
بعد از پايان جنايات 17 حلقه النگويي را كه در دستان زن عمويم بود دزديدم و بعد از برداشتن چند شيء با ارزش ديگر محل را ترك كردم
متهم
012267.jpg
قربانيان حادثه

012276.jpg
012279.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: تحقيقات تخصصي پليس جنايي تهران بزرگ درباره پرونده جنايت خونين جنت آباد كه در جريان آن مادر و دختر جواني به طرز دلخراشي جان سپرده بودند، به دستگيري عامل قتل در كمتر از يك هفته و فاش شدن راز جنايت ختم شد.
مرگ دردناك مادر و دختردر جنت آباد
در آخرين ساعات روز سه شنبه گذشته پليس تهران بزرگ از وقوع جنايتي تلخ در يك آپارتمان مسكوني در خيابان شاهين شمالي در جنت آباد مطلع شد. قربانيان جنايت مادر و دختري به نامهاي شهناز و زهرا بودند كه با ضربات چاقو به طرز دلخراشي به قتل رسيده بودند. اجساد اين دو قرباني بي گناه را پدر خانواده هنگامي كه بعد از پايان كار روزانه اش به خانه بازگشته بود در اتاق خواب مشاهده كرده و پليس نيز از طريق وي از اين جنايت دردناك مطلع شد. با گزارش موضوع بازپرس حسيني قاضي ويژه قتل و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تحقيقات پليسي قضايي در اين باره را آغاز كردند.
دستگيري در كمتر از يك هفته
با آغاز بررسي ها تمامي كساني كه احتمال مي رفت در اين پرونده انگيزه اي براي جنايت داشته باشند تحت بازجويي قرار گرفتند و يكي از اصلي ترين مظنونين ارتكاب اين دو جنايت خواستگار ميانسالي بود كه از دختر جوان تقاضاي ازدواج كرده ولي با مخالفت شديد وي و خانواده اش روبه رو شده بود. اين مرد وقتي متوجه شد جزو مظنونين پرونده قتل است با تماس تلفني كه با پليس جنايي برقرار كرد به آنان گفت: حاضر است براي رفع اتهام وارده با پليس همكاري كند و به اين ترتيب وي روز سه شنبه در بهشت زهرا بر بالاي قبر دو قرباني جنايت بازداشت شد ولي تحقيقات از اين مرد كه كارآگاهان اداره دهم آگاهي را به اين قطعيت رساند كه وي نمي تواند عامل قتل باشد. 24 ساعت پس از دستگيري اين مرد خواستگار، افسر پرونده در جريان بررسي هاي خود بر روي اقوام مقتولان، به پسر 19ساله اي به نام بابك كه پسر عموي زهرا بود، مظنون شد.
با هماهنگي بازپرس حسيني اين جوان بازداشت و تحت بازجويي قرار گرفت. به رغم ضد و نقيض گويي هاي اوليه اين جوان سرانجام هنگامي كه با شواهد پليس روبه رو شد چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و به قتل زن عمو و دخترعمويش به انگيزه سرقت اموال آنان اعتراف كرد.
سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام خبر دستگيري عامل اين جنايت دردناك گفت: متهم در خصوص نحوه جنايت و انگيزه خود به كارآگاهان اداره دهم آگاهي گفته است كه روز حادثه به منزل عمويم رفتم، زهرا در خانه تنها بود با تهديد از وي پول خواستم ولي او حاضر نشد در برابر تهديداتم به خواسته من پاسخ بدهد، به همين دليل از خلوت خانه استفاده كرده و او را در اتاق نشيمن كشتم. در حال جمع آوري اجناس با ارزش اتاق خواب عمويم بودم كه شهناز كه بيرون از خانه بود از راه رسيد و وارد اتاق خواب شد. با ورود وي به خانه او را با ضربات چاقو غافلگير كردم. بعد از پايان جنايات 17 حلقه النگويي را كه در دستان زن عمويم بود دزديدم و بعد از جمع آوري چند قطعه جنس باارزش ديگر محل را ترك كردم. النگوها را 600 هزار تومان فروختم و درمقابل آن چند فقره تراول چك از خريدار گرفتم. بدين ترتيب دستگيري خريدار اموال مسروقه در دستور كار پليس جنايي پايتخت قرار گرفت. مرد خريدار بعد از بازداشت، تمام اموال مسروقه را به پليس تحويل داد و با بيان اظهارات اين متهم، پليس به قطعيت اعترافات بابك در خصوص قتل شهناز و زهرا رسيد. بدين ترتيب كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ با استفاده از روشهاي خاص پليسي در كمتر از يك هفته راز اين جنايت دلخراش را فاش كردند.

نمايشگاه مبل خيابان دلاوران فرو ريخت
گروه حوادث- بر اثر گودبرداري در يك نمايشگاه مبل در خيابان دلاوران ، بخشي از نمايشگاه فروريخت و 4 كشته و مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش همشهري، در اين حادثه كه ساعت 12 و 30 دقيقه ظهر ديروز رخ داد، پيمانكار 50 ساله جان خود را از دست داد و سه كارگر نيز مجروح شدند.
اين حادثه زماني رخ داد كه تعدادي از كارگران براي صرف ناهار به قسمت عقب نمايشگاه رفته و پيمانكار 50 ساله و 3 كارگر ديگر در قسمت جلوي نمايشگاه مشغول كار بودند. به گفته يكي از شاهدان حادثه به علت عدم استقامت ساختمان قسمت جلو فرو ريخت و پيمانكار 50ساله زير آوار جان خود را از دست داد.
يكي ديگر از شاهدان نيز گفت: در اين نمايشگاه كارگران زيادي مشغول به كار بودند ولي در زمان حادثه تعدادي از آنها براي صرف ناهار به قسمت عقب رفته بودند. پس از ريختن آوار بلافاصله ساير مغازه داران و كارگران به كمك حادثه ديدگان شتافتند و شدت ريزش آوار به حدي بود كه شيشه يكي از خودروهاي پارك شده در كنار نمايشگاه شكست. مسئول روابط عمومي سازمان آتش نشاني روز گذشته با تاييد اين خبر گفت : اين حادثه به علت گودبرداري در جلوي نمايشگاه مبل رخ داد و ماموران دو ايستگاه نجات 12 و 7 و ايستگاه 17 حريق بلافاصله عازم محل حادثه شدند. آنان پس از شروع عمليات نجات ، مجروحان حادثه را به بيمارستان منتقل كردند ولي يكي از حادثه ديدگان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

طلسم زن رمال، طلاق را رقم زد
گروه حوادث- مرد جوان وقتي فهميد همسرش پنج ميليون تومان پول او را به جاي خريد جواهرات براي گرفتن طلسم مهر و محبت از زن رمال هزينه كرده است ، از دادگاه تقاضاي صدور حكم طلاق كرد.
به گزارش همشهري، مدتي پيش زن جواني به شعبه اول بازپرسي دادسراي شميرانات مراجعه و از زن رمالي كه زندگي اش را تباه كرده بود اعلام شكايت كرد. اين زن گفت: چند ماهي بود كه احساس مي كردم شوهرم به من بي تفاوت شده و ديگر مانند سابق به من علاقه نشان نمي دهد. ابتدا فكر كردم زن ديگري در زندگي او وجود دارد ، ولي پس از چند هفته فهميدم كه تغيير رفتار همسرم به خاطر چيز ديگري است. براي همين سعي كردم او را به زندگي گذشته اش برگردانم . زن جوان ادامه داد: مدتي بعد از طريق يكي از دوستانم با زني آشنا شدم كه ادعا مي كرد طلسم هاي او هر گره اي را در زندگي باز مي كند . چند بار اين زن را ديدم و هر بار بيشتر وسوسه مي شدم كه براي حل مشكلم از او كمك بگيرم . براي همين يك روز كه از بي توجهي و سردي شوهرم ناراحت بودم، از خانه خارج شدم و به طرف خانه زن رمال به راه افتادم . وقتي زنگ را زدم دختر جواني در را به رويم باز كرد. او مرا به اتاقي برد كه پر بود از وسايل عجيب و غريب تكه آهن هايي شبيه نعل اسب و اشكال هندسي و كاغذها و عكس هايي كه از ديوار آويزان بودند. چند دقيقه اي در آنجا نشستم تا اينكه زن رمال وارد اتاق شد. او به كف دست من نگاهي كرد و پس از گفتن چند جمله كه معني آن را نفهميدم خواست از مشكلم بگويم. شاكي افزود: زن رمال ادعا كرد كه مي تواند كاري كند تا شوهرم دوباره به من علاقمند شود ولي براي اين كار بايد 500 هزار تومان به او بپردازم. من هم قبول كردم و قرار شد دارويي را كه او مي دهد در غذاي شوهرم بريزم. مدتي گذشت و هر بار زن رمال در ازاي گرفتن مبلغي پول دارو و طلسم جديدي به من مي داد. رفته رفته مجبور شدم براي تهيه پولي كه آن زن مي خواست به شوهرم دروغ بگويم و به بهانه خريد طلا و جواهر از او پول بگيرم. پس از گذشت بيش از يك ماه در حالي كه زن رمال و دخترش 5 ميليون تومان براي دادن طلسم و داروهاي مهر و محبت از من پول گرفته بودند سرانجام شوهرم متوجه ماجرا شد و تصميم گرفت از من جدا شود.
آن روز قرار بود طبق دستور زن رمال طلسمي را كه او نوشته بود در كت شوهرم پنهان كنم كه او متوجه شد و پس از ديدن طلسم فهميد ماجرا چيست. شوهرم از من خواست طلاهايي را كه خريده بودم و از قبل داشتم به او نشان دهم ولي من همه آنها را براي گرفتن طلسم هزينه كرده بودم و به همين خاطر همه چيز را برايش تعريف كردم. زن جوان گفت: شوهرم پس از شنيدن حرف هاي من به دادگاه رفت و تقاضاي طلاق كرد. دادگاه نيز حكم طلاق را صادر كرد و علي رغم همه اصرار من شوهرم از من جدا شد. پس از اظهارات زن جوان بازپرس رئيسي دستور بازداشت زن رمال را صادر كرد و ماموران با مراجعه به خانه اين زن او را دستگير كردند. با كشف مقداري لوازم فالگيري از قبيل شمش و فلزات مختلف ، مادر و دختر رمال به دادسراي شميرانات منتقل و پس از اعتراف به كلاهبرداري با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.

آنسوي آب
در مسير بازگشت از سوريه
۱۷ مسافر ايراني در حادثه رانندگي در تركيه جان باختند
012282.jpg
گروه حوادث - در پي برخورد اتوبوس مسافربري حامل دهها ايراني با يك كاميون حامل سنگ در نزديكي شهر كاديران در استان وان تركيه صبح ديروز 17 نفر كشته و 26 نفر مجروح شدند .
خبرگزاري آناتولي گزارش داد:حادثه ديدگان اين اتوبوس زائران ايراني بوده اند كه از سفر زيارتي سوريه بازمي گشتند. اين حادثه در منطقه چالدران از توابع استان شرقي وان اتفاق افتاد و مصدومان حادثه به بيمارستانهاي محل منتقل شدند. پزشك معالج مصدومان ايراني در بيمارستان وان گفت: حال چند تن ديگر از مجروحان وخيم است . وي با اشاره به اينكه مصدومان به سه بيمارستان منتقل شدند گفت: به همين دليل نمي تواند اطلاعات كاملي در اين باره ارائه دهد.
بر اساس اين گزارش، در اين حادثه 14 تن در دم جان باختند و سه تن ديگر نيز در پي جراحات وارده در بيمارستان جانشان را از دست دادند. خبرگزاري آناتولي گزارش داد؛ تحقيقات درباره اين حادثه ادامه دارد. با اين حال رويترز در گزارش خود از اين حادثه آورده است كه پليس محلي هنوز وقوع اين حادثه را تاييد نكرده است. تماس هاي صورت گرفته با مقامات مسئول ايراني در اين باره نيز تا هنگام انتشار اين خبر براي تاييد حادثه بي نتيجه مانده است.

جنجالي ترين اعترافات يك متهم در سال 2006
من قاتل ملكه زيبايي كودكان آمريكا هستم
012273.jpg
گروه حوادث- اعترافات يك معلم آمريكايي در تايلند درباره دخالت او در قتل ملكه زيبايي كودكان آمريكا كه در سال 1996 رخ داد ، توجه رسانه هاي خبري جهان را به ماجراي اين جنايت وحشتناك و جنجالي جلب كرد.
روز پنجشنبه خبري بر روي تمامي سايتهاي حوادثي جهان قرار گرفت كه مي شود آن را از جنجالي ترين خبر جنايي سال 2006 دانست، خبر حاكي از آن بود كه مسئولان پليس تايلند مردي را دستگير كرده اند كه به قتل ملكه زيبايي كودكان آمريكا در سال 1996 اعتراف كرده است .
012270.jpg
ماجراي اين جنايت در دسامبر 1996 رخ داد هنگامي كه والدين جان بنت رمسي، دختر بچه 6 ساله اي كه به عنوان ملكه زيبايي كودكان آمريكا انتخاب شده بود، شب هنگام بعد از بازگشت به خانه خود در بولدر كلرادو متوجه ناپديد شدن فرزندشان شدند ، در راه پله هاي خانه نامه اي قرار داشت كه در آن نوشته شده بود( كودك شما بوسيله يكي از گروههاي خارجي ربوده شده است و براي آزادي وي بايد 118 هزار دلار بپردازيد)، اما در حالي كه كارآگاهان پليس جستجوي گسترده اي را براي رديابي ربايندگان كودك آغاز كرده بودند جسد دختر بيگناه در 26 دسامبر در حالي كه به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و خفه شده بود در نزديكي خانه والدينش در منطقه بولدر كلرادو پيدا شد. مرگ غمبار اين كودك ، شوك سنگيني براي جامعه آمريكايي بود كه پوشش خبري گسترده اي پيدا كرد ، رسانه هاي آمريكايي كوچكترين و كم اهميت ترين اخبار درباره اين كودك و پرونده قتل او را پوشش مي دادند ، چندين كتاب درباره زندگي و مرگ وي نوشته شد اما به رغم پيگيريهاي گسترده روزنامه ها و شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي ماجراي قتل اين دختر خردسال به مدت 10 سال يعني تا پنجشنبه گذشته به صورت يك راز ناگشوده ماند.
من قاتل هستم
پنجشنبه گذشته در حالي كه 10 سال از اين جنايت مي گذشت و تحقيقات پليس آمريكا و اف بي آي درباره اين پرونده در داخل آمريكا بي نتيجه مانده بود ، كارآگاهان پليس تايلند اعلام كردند كه يك معلم 41 ساله آمريكايي به نام جان كارر را دستگير كرده اند كه اعتراف كرده است وي قاتل دختر 6 ساله جان بنت رمسي است . وي روز پنجشنبه گذشته در بانكوك در مقابل دوربين خبرنگاران قرار گرفت و اعتراف كرد كه دختر را به قتل رسانده است. وي همچنين در مصاحبه اي اختصاصي با آسوشيتدپرس گفت : من در هنگام مرگ دختر شش ساله با او بودم و قبول دارم كه او را مورد آزار و اذيت قرار دادم اما مرگ او تنها يك اتفاق بود. هنگامي كه از او پرسيده شد، چگونه دختر خردسال كشته شد وي بدون آنكه توضيحي درباره حادثه بدهد گفت مرگ او به خاطر سلسله حوادثي رخ داد كه بيان آنها چندين ساعت به طول خواهد انجاميد و من در حال حاضر سعي ندارم تا در اين باره توضيح زيادي بدهم اما ماجرا آنگونه كه خبرنگاران نوشته اند نبوده است . به رغم اينكه متهم روز پنجشنبه در بانكوك در جلوي دوربينهاي خبرنگاران به صراحت به قتل اعتراف كرد اما جوابهاي نامشخص و مبهم او بر ابهامات موجود در پرونده افزود ، چرا كه وي اطلاعات تازه اي درباره نحوه قتل دختر نداد و حرفهاي او به جز كلي گويي درباره اين پرونده چيزي نبود ، به اين ترتيب برخي از مسئولان قضايي آمريكا و خبرنگاران نسبت به درستي اعترافات او ابهام وارد كرده اند و معتقدند كه وي ممكن است يك بيمار رواني باشد كه براي رسيدن به شهرت خود را به جاي قاتل يا قاتلان اصلي معرفي كرده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |