يكشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۸ - Oct 1, 2006
شوراي شهر، شهرداري و وزارت كار براي توسعه اشتغال تفاهم كردند
ايجاد مراكز كارآفريني در 22 منطقه و 5 بوستان تهران
گروه شهري زمينه هاي كارآفريني و اشتغال در نشست مشترك شوراي شهر و شهرداري تهران با وزارت كار و امور اجتماعي بررسي شد.
رئيس كميته كارآفريني شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري با اشاره به اين موضوع افزود:  در ديداري كه روز شنبه به اتفاق آقاي لطفي رئيس فرهنگسراي كار با دكتر جهرمي وزير كار و امور اجتماعي داشتيم، زمينه هاي مربوط به همكاري متقابل ميان شهرداري و وزارت كار در زمينه اشتغال و كارآفريني مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
منظر خير حبيب اللهي هدف اين نشست را ايجاد زمينه هاي تفاهم و همكاري به منظور يافتن راهكارهايي مناسب براي عملياتي كردن سياست هاي مربوط به كارآفريني و اشتغال دانست و گفت: در اين جلسه پيشنهاد شد كه در هر منطقه يك مركز كارآفريني به منظور مهارت آموزي افراد جوياي كار و همچنين 5 بوستان كارآفريني در 5 نقطه تهران ايجاد شود.
وي افزود: شوراي شهر و شهرداري تهران در زمينه كارآفريني و اشتغال اقدامات مناسبي را انجام داده اند كه ايجاد مراكز كارآفريني در برخي مناطق ازجمله آنهاست.
عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر گفت: مديريت شهري درنظر دارد با آموزش نيروي كار سطح مهارت آنان را بالا ببرد تا فرصت بيشتري براي ورود به بازار كار داشته باشند.
خيرحبيب اللهي افزود: در كشور براي كار بودجه كم نداريم بلكه اين موضوع نيازمند اتصال حلقه هاي مفقوده و پركردن خلاءهاي مربوط به كارآفريني است و شوراها مي توانند با ساماندهي اين موضوع به اين امر كمك كنند.
وي تعامل در زمينه هاي كاري و مشاغل زودبازده را ديگر موضوعات مورد بحث اين نشست عنوان كرد و گفت:  وزير كار در رابطه با كارهاي خانگي پيشنهادهايي داشت و باتوجه به اقدامات شهرداري در اين زمينه براي تامين اعتبارات مربوط به ايجاد مراكز مشترك كارآفريني توسط دولت و شهرداري قول همكاري داد.
خير حبيب اللهي با استناد به اظهارات وزير كار، تعداد نيروهاي بيكار شهر تهران را ۸۳۵ هزار نفر در سطح تحصيلكرده بالاي ديپلم اعلام كرد و گفت اين درحالي است كه بنا به اظهارات هفته پيش شهردار تهران اين رقم در زمان تصدي قاليباف در ناجا حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده است و اين نشان مي دهد كه ميزان بيكاري تحصيلكرده تهران از آن زمان تاكنون به ۲ برابر افزايش يافته است.
رئيس كميته كارآفريني شوراي شهر همچنين با اشاره به حضور كارگران افغاني در تهران گفت: باتوجه به گسترش بيكاري در تهران، كارگران ايراني بايد جايگزين آنان شوند.
وي با اشاره به پيامدهاي مشخص و آسيب هاي ناشي از بيكاري گفت: شهرداري در زمينه كارآفريني اقداماتي را انجام داده و درحال حاضر به دستور شهردار تهران كميته كارآفريني در مناطق شهرداري راه اندازي و فعال شده است.
به گفته وي، هم اكنون ۲ مركز كارآفريني مربوط به زنان سرپرست خانوار و يك مركز كارآفريني كIT» در منطقه ۲ راه اندازي شده و مشغول فعاليت است.وي افزود: در مناطق ۱۵ و ۲۰ نيز مراكز مشابهي تحت عنوان كارآفريني و اشتغال ايجاد شده و براي مناطق چهار و هشت نيز زمينه براي ايجاد چنين مراكزي درحال انجام است.

به منظور ساماندهي تبليغات محيطي
رتبه بندي شركت هاي تبليغاتي آغاز شد
فارس: سازمان زيباسازي شهرداري تهران با تعيين ضوابط رتبه بندي شركت هاي تبليغاتي از صاحبان اين شركتها خواست با مراجعه به ستاد نظارت بر تبليغات محيطي تا پايان نيمه اول مهرماه نسبت به رتبه بندي شركتهاي خود اقدام كنند.
اين سازمان در راستاي اجراي مصوبه سال ۸۳ شوراي اسلامي شهر تهران و به منظور ساماندهي تبليغات محيطي با تشكيل ستادي به همين منظور رتبه بندي شركت هاي تبليغاتي را آغاز كرده است.
معاون تبليغات سازمان زيباسازي با بيان اينكه شاخص هاي اصلي و فرعي مربوط به رتبه بندي شركتهاي تبليغاتي در كميته اي با عضويت نمايندگان تام الاختيار سازمان زيباسازي، شوراي اسلامي شهر تهران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي  تعيين شده و همچنين مورد تاييد انجمن صنفي شركت تبليغاتي قرار گرفته است گفت: از اين پس سازمان زيباسازي براساس اولويت رتبه بندي شركتها، فضاي تبليغات محيطي را در اختيار شركتهاي تبليغاتي قرار مي دهد.
به گفته فرزاد طالبي شاخص هاي تعيين رتبه بندي شركتهاي تبليغاتي ،بررسي عملكرد شركتهاي تبليغاتي، سرمايه شركتها ،قدرت رسانه اي شركتها، تجربه حرفه اي شركت ها، منابع مديريتي ،منابع انساني، تجهيزات ، امكانات گرافيكي شركتها و عضويت شركتهاي تبليغاتي در انجمن هاي صنفي داخلي و خارجي اعلام شده است.
معاون تبليغات سازمان زيباسازي همچنين افزود: علاوه بر لحاظ شدن اين ضوابط، شاخص هاي تشويقي نيز در تعيين رتبه بندي شركت ها موثر است.
وي درباره شاخص هاي تشويقي گفت: مدارك ايثارگري مديران شركتها، دوره هاي آموزش مديران در حوزه تبليغات، انجام فعاليت هاي تحقيقاتي و چاپ كتب و همچنين دريافت استانداردهاي مديريتي تبليغات و يا فعاليت هايي كه مربوط به استاندارد سازي است مانند ISO ها از جمله شاخص هاي تشويقي است.
طالبي در ادامه با بيان اينكه تعيين ضوابط و رتبه بندي شركتهاي تبليغاتي نزديك به ۳۵۰ ساعت كار كارشناسي برده است گفت: شركتهاي تبليغاتي مي بايست براي تعيين رتبه شركت خود با در دست داشتن مدارك مربوط به فعاليت شركتهاي تبليغاتي به ستاد نظارت بر تبليغات محيطي واقع در ميدان گلها، خيابان هشت بهشت، كوچه آونگ، پلاك ،۲۰۲ طبقه دوم مراجعه كنند.

آمار ترافيك تهران اعلام شد
۲۰درصد خودروهاي پايتخت تك سرنشين هستند
براساس آخرين آمار ۷۲درصد وسايل نقليه عبوري سواري و مسافربر هستند اما جابجايي مسافر با اين سيستم ۵۲درصد است
001164.jpg
گروه شهري- حجم جابجايي شهروندان به تفكيك وسايل نقليه عبوري اعلام شد؛ ۵۲درصد جابجايي مسافر با سواري و مسافربر، ۷درصد تاكسي، ۵درصد موتورسيكلت، ۵درصد وانت، ۲۰درصد اتوبوس و ميني بوس و ۱۱درصد با ساير وسايل نقليه.
به گزارش خبرنگار همشهري با توجه به اينكه براساس آخرين آمار ارائه شده از سوي شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك ۷۲درصد وسايل نقليه عبوري سواري و مسافربر هستند اما سهم جابجايي مسافر با اين سيستم ۵۲درصد است لذا اختلاف ۲۰درصدي نشان دهنده انبوه خودروهاي تك سرنشين در مسيرهاي عبوري شهر تهران است.
به گفته افندي زاده مديرعامل شركت مطالعات جامع حمل و نقل شهر تهران متوسط سهم سواريها در اين تحقيق۵/۱ نفر، تاكسي ۸/۱ نفر، مسافربرها ۲نفر، موتورسيكلت ها ۲/۱نفر،وانت ۴/۱ نفر، اتوبوس غيرواحد ۱۷ نفر، اتوبوس واحد ۳۰ نفر و ميني بوس ۸ نفر است.
وي با درنظرگرفتن تاثير حجم ورودي و خروجي شهر تهران و به عبارت ديگر جمعيت شناور آن در چگونگي و شرايط عبور و مرور در تهران مي گويد: شهر كرج و ساير شهركهاي مسكوني واقع در غرب تهران بيشترين سهم جمعيت شناور تهران را دارا هستند به طوري كه اتوبان كرج با اختصاص ۲۲درصد از كل حجم ورودي تهران مهمترين محور ورودي شهر به شمار مي رود و در مراتب بعدي جاده خراسان و جاده ساوه هر يك با ۱۱درصد و جاده دماوند با ۸درصد قرار دارند. وي با اعلام يكسري آمار و ارقام، خصوصيات جمعيت شناور تهران را چنين ترسيم كرد: در آخرين برآوردهاي انجام شده از سوي شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك، متوسط سرنشين وسايل نقليه ورودي و خروجي تهران عبارت است از سرنشين سواري ۴/۲نفر، تاكسي و كرايه ۱/۳ نفر، موتورسيكلت ۴/۱ نفر، اتوبوس ۳۰ نفر، ميني بوس ۱۲ نفر، وانت ۶/۱ نفر و ساير وسايل نقليه ۵/۱ نفر مشاهده شده است.
افندي زاده اظهار داشت: در مواردي كه سفرها با وسايل نقليه شخصي انجام شود به مقدار قابل توجهي به حجم وسايل نقليه موجود در سطح شهر اضافه و سبب تشديد مشكلات موجود مي شود.
اين كارشناس مسائل ترافيكي مهمترين دليل سفرهاي منتهي به تهران را شغلي دانست؛ يعني اينكه در اين سفرها محل سكونت افراد در شهركهاي اطراف و محل كارشان در تهران قرار دارد كه به همين دليل سهم سفرهاي شغلي ۶/۴۱درصد، تحصيلي ۴درصد، خريد كالا و خدمات ۵/۱۱درصد، ديدار و تفريح ۷/۱۰درصد و ساير موارد ۱/۴۱درصد است.

فراخوان شهرداري منطقه يك براي مشاركت
شهروندان در طرح جهادي ۱۳۷
گروه شهري- همزمان با آغاز طرح جهادي ۱۳۷ در شمال تهران شهرداري منطقه يك با صدور اطلاعيه اي شهروندان را به مشاركت در اجراي اين طرح همگاني فراخواند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك در اين اطلاعيه آمده است: با شروع طرح جهادي ۱۳۷ كه از روز شنبه ۸ مهرماه به مدت ده روز در منطقه يك شهرداري تهران اجرا مي شود، شهروندان منطقه مي توانندبا برقراري تماس با شماره هاي ۱۳۷ و همچنين سامانه ۱۸۸۸ كه براي نظارت بيشتر است، مسئولان شهري را از مشكلات محلي خود آگاه سازند تا نيروهاي مستقر در محل اقدام به رفع آن كنند.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است طرح جهادي ۱۳۷ به منظور نهادينه  كردن مشاركت هاي مردمي در بخش هاي اجرايي و نظارتي مديريت شهري انجام مي شود و حضور گسترده مردم، سهم بسزايي در تحقق اهداف اين طرح دارد.
در اين اطلاعيه از شهروندان درخواست شده ضمن فراهم  كردن شرايط مناسب براي تردد كاميون ها و ماشين آلات مورد نياز خدمات رساني در روزهاي تعيين شده با مشاركت همه جانبه در شست وشو، نظافت و رنگ آميزي در و ديوار منازل، جوي ها، انهار، احياي فضاي سبز و رسيدگي به نظافت كوچه و خيابان محله خود اقدام نمايند تا در كنار مامورين شهرداري در بهبود وضعيت محيط شهري سهيم باشند.

روز شمار شهرداري
برج ميلاد
۳۵۷ روز
001182.jpg
مدير عامل شركت يادمان سازه كه ساخت چهارمين برج بزرگ جهان را به عهده دارد، اعلام كرده بود كه انيميشني از معماري داخلي سازه راس برج به عنوان الگوي اوليه در حال ساخت است. از قرار معلوم تا پايان هفته اين انيميشين آماده مي شود كه براساس آن مي توان شماي كلي معماري داخلي برج را پيش بيني كرد. از سويي فعاليت هاي مستمر و پيگير اكيپ هاي مختلف در قالب گروه هاي عمراني در قسمت هاي گوناگون برج ميلاد، خبرهاي متعددي را موجب شده. مسلما در طول هفته هاي آينده، اخبار بيشتري شنيده خواهد شد.
تقاطع آزادگان
اتو بان تهران كرج
۲۱ روز
001185.jpg
از قرار پس از بهره برداري از اين پروژه رانندگان آزاد راه كرج در لاين هاي رفتي و برگشتي امكان دسترسي به بزرگراه آزادگان را خواهند داشت. البته تا پيش از اين، بزرگراه آزادگان، تنها از يك قسمت آزاد راه قابل دسترسي بود.
با رسيدن به شمارگان روزهاي كمتر از يك ماه عمليات زيرسازي براي آسفالت اين پل در حال انجام است و احتمالا در كمتر از ۱۰ روز ديگر آسفالت نهايي خواهد شد.
براساس پيش بيني ها، تصور مي شود كه پل بزرگراه آزادگان - آزاد راه كرج زودتر از موعد مقرر به بهره برداري برسد. اين پل داراي دو باند كندرو در طرفين و دو باند تندروست. عرض كل پل در حدود ۹۰ متر است.
زيرگذر شهران
۱۳۳ روز
001188.jpg
به نظر مي رسد زيرگذر شهران هم به همراه چند پروژه ديگر مانند برج ميلاد و سينما آزادي و... هفته ها ميهمان اين ستون باشند تا به عدد صفر برسند. اين پروژه، در حال اجراي باندهاي كندرو و تندرو براي اتصال به بزرگراه همت است و از سويي ساخت ديواره هاي مختلف آن نيز در حال انجام است.

نگاه
001161.jpg
ثنا حسين پور

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |