يكشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۸ - Oct 1, 2006
۱۹ بازيكن به تيم ملي فرا خوانده شدند
عكس : مجتبي جانبخش
001110.jpg
گروه ورزشي- 19 بازيكن جهت حضور در اردوي تيم ملي معرفي شدند. در فهرست اعلام شده به نام هاي تازه اي در فوتبال برمي خوريم كه درخشش خوبي در بازي هاي ليگ برتر داشتند. اين بازيكنان بايد پس از بازي هاي هفته پنجم كه فردا انجام مي شود خود را به مربيان تيم ملي معرفي نمايند.
گروه ورزشي جهانگير كوثري: نوزده بازيكن براي شركت در اردوي تيم ملي و حضور در بازيهاي جام ال .جي كه در كشور اردن برگزار مي شود دعوت شده اند. اين انتخاب نيز چون هر انتخابي قابل بررسي است و سليقه ها و علائق متفاوتي مي تواند آن را تأييد يا به نسبت خواسته خود رد كند.
فارغ از سليقه هاي جاري يك مسئله مي تواند در تمام نظرها مستتر باشد و آن حفظ شأن شخصيت تيم ملي است. زماني كه از معيارهاي مرسوم در فوتبال صحبت مي كنيم، بايد چهارچوب و اساس آن را كاملاً حفظ كرده و مدافع آن باشيم. اگر ساحت تيم ملي كه براي خود ارزشهاي تعريفي و اجتماعي مشخصي دارد، دستخوش جريان هاي عادي و ساده شود، ارزش و منزلت خود را از دست مي دهد. بديهي است كه كادر فني براي دفاع از حركت پشتوانه سازي و تأمين نيروهاي بعدي و جوانتر تيم ملي مي تواند مدعي باشد كه پس نيروهاي مستعد را چه زماني به تيم ملي دعوت كند؟ در تعريف رده هاي مختلف تيمهاي ملي يك كشور، نوجوانان، جوانان، اميدها و تيمهاي ملي الف و ب گنجانده شده است و مي توان نيروهاي مستعد را در قالب تيمهاي ب ايران پذيرفت و در جامهاي مختلف نيز تيم ملي اصلي را خرج نكرد. حفظ موقعيت هاي به دست آمده در گذشته را با جمع نيروي كم تجربه و در زير نام تيم ملي نمي توان از دست داد. تيم ملي براي خود ارزشهاي اجتماعي و سياسي مهمي دارد. تيمي كه قرار است در جام ال.جي بدون بازكنان شاخص به ميدان برود در صورت عدم موفقيت به افتخارات و مقامهاي به دست آمده لطمه مي زند. هر چند در انتخاب تعدادي از بازيكنان دعوت شده بحث هاي اساسي وجود دارد و نمي توان از كنار آنها راحت گذشت. روبرت ماركوسي، عباس آقايي، پژمان نوري، داود حقي، شيث رضايي و سپهر حيدري سالهاست در ليگ بازي مي كنند و در بهترين دوران جواني و رشد نتوانستند جايي در تيم ملي به دست آورند.  روبرت ماركوسي در اين سن و سال نه پشتوانه جواني است و آن اندازه با تجربه در بازيهاي ملي كه بتواند راهگشا باشد و مسير تازه اي را در تيم ملي ترسيم كند. اگر چه ارزشهاي تمام اين بازيكنان در نوع خود غيرقابل اغماض است و اين بحث قصد ندارد، داشته هاي آنها را زير سؤال ببرد و يا موقعيت آنها را ناديده بگيرد، اما يادمان باشد تيم ملي ايران براي خود شخصيت ومنزلتي دارد.
۱۹ بازيكن دعوت شده
بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي كه بايد روز دوشنبه بعد از بازيهاي هفته پنجم در هتل المپيك حضور داشته باشند به شرح ذيل است. ابراهيم ميرزا پور، حسن رودباريان، محمد نصرتي، رحمان احمدي، هادي شكوري، سپهر حيدري ، جلال حسيني، هادي عقيلي، كيانوش رحمتي، امير ازهري، داود حقي، شيث رضايي، مهرزاد معدنچي، عليرضا واحدي نيك بخت، پژمان نوري، مهدي رجب زاده، حميد شفيعي، روبرت ماركوسي و عباس آقايي.

انتخاب بانوان ملي پوش ژيمناستيك
گروه ورزشي مريم رضايي: به منظور انتخاب اعضاي تيم ملي بانوان ايران در دو رده سني 10 تا 13 سال و 13 سال به بالا مسابقاتي انجام خواهد شد.
به گفته ناهيد توكليان نايب رئيس فدراسيون ژيمناستيك در امور زنان، با اجراي اين مسابقات، ملي پوشان ژيمناستيك زن ايران تا 10 روز آينده مشخص خواهند شد.اين تيم قرار است در مسابقات همبستگي بانوان كشورهاي اسلامي با عنوان گراميداشت سال پيامبر اعظم (ص) در مازندران شركت كند. اين مسابقات در دي ماه امسال برگزار مي شود.

رقابت برترين سواركاران ايراني براي تشكيل تيم ملي
گروه ورزشي با انجام مسابقات سواركاري انتخابي تيم ملي ايران براي شركت در بازيهاي دوحه، پنج نفر از بهترين سواركاران با كمترين خطاها شناخته شدند. اسامي اين تيم پس از انجام تست دوپينگ از اسب هاي آنان اعلام خواهد شد. به گزارش فدراسيون سواركاري، در اين مسابقات كه در مجموعه سواركاري شهداي تهران برگزار شد، 13سواركار برتر شركت كردند كه طي آن پنج سواركار برتر با كمترين خطا و پنج سواركار ذخيره اعلام خواهد شد كه در صورت جواب مثبت احتمالي تست دوپينگ، ذخيره ها جايگزين شوند. قرار است تيم ملي سواركاري در يك اردوي 40 روزه در كيش جهت آمادگي براي بازيهاي دوحه شركت كند. شركت سواركاران ايراني با اسب هاي خود در دوحه، نخستين رويداد برون مرزي اين تيم خواهد بود.

مشكل بزرگ دوچرخه سواران
گروه ورزشي- با وجود مشكل بزرگ نداشتن پيست دوچرخه سواري، دوچرخه سواران ايران مقام هاي قابل قبولي در سطح آسيا دارند و اكثر ملي پوشان هم شهرستاني هستند. در حالي كه پيش از اين تهراني ها بيشتر حضور داشتند.منوچهر دانشمند دبير هيات دوچرخه سواري تهران با بيان اين مطلب گفت: با وجود فقط يك پيست فرسوده بتوني در تهران، رشته دوچرخه سواري نمي تواند در سطح آسيا مقام هاي خود را حفظ يا ارتقاء دهد.اين پيست در اختيار فدراسيون است و هيات ها بدون هماهنگي نمي توانند از آن استفاده كنند! وي گفت: نبود امنيت در جاده ها مهم ترين مشكل دوچرخه سواران است و البته با همكاري شهرداري منطقه 22 تهران، مركز مهمي براي تمرين دوچرخه سواران فراهم خواهد شد.

مصطفوي: مشكل حل نشود به زوريخ مي روم
001113.jpg
ايسنا: دبيركل موقت فدراسيون فوتبال از مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان براي بررسي وضعيت اين تيم در نشستي كارشناسي مهلت خواست. داريوش مصطفوي گفت: ديوان عدالت اداري رأي را به سود باشگاه صنعت نفت آبادان صادر كرده اما، نحوه اجراي حكم را مشخص نكرده است. به همين دليل از رئيس كميته انضباطي درخواست كرده ايم تا با برگزاري يك جلسه اضطراري به بررسي اين مساله و نحوه اجراي حكم بپردازيم. وي افزود: آنچه مسلم است اين است كه صنعت نفت آبادان نمي تواند در ليگ ششم حضور يابد و تلاش ما اين است كه با يك برنامه ريزي مناسب براي ليگ فصل آينده برنامه ريزي كنيم. بايد تصميمي  خداپسندانه بگيريم كه علاوه بر آن كه برنامه هاي فدراسيون لطمه نخورد، حق مردم آبادان نيز ادا شود. مصطفوي درباره نامه جديد فيفا و مهلت به ايران براي مشخص كردن وضعيت فدراسيون تا 24 آبان ماه گفت: با ارايه دلايل و مدارك كافي اجازه نمي دهيم كه مشكلي براي فدراسيون فوتبال ايران به وجود آيد. به اولتيماتوم فيفا توجه داريم و به دنبال آن هستيم كه اين مشكل با تعاملي مثبت و دوجانبه برطرف شود. وي تصريح كرد: ما مدارك خود را به فيفا ارايه خواهيم كرد. همچنين مدارك جديدي را نيز در اختيار داريم كه پس از ترجمه و طي كردن مسير قانوني، آنها را به فيفا ارايه خواهيم كرد و اميدواريم با ارايه اين مدارك مشكلات به وجود آمده به طور كامل برطرف شود. به هر صورت اگر پس از ارايه مدارك مشكلات ما برطرف نشود شخصاً در صورت صلاحديد رئيس سازمان تربيت بدني و سرپرست فدراسيون فوتبال به مقر فيفا خواهم رفت تا به صورت حضوري با مسئولان فيفا مذاكره كنم.

جعفريان ناظر بسكتبال دوحه
گروه ورزشي- دبير فدراسيون بسكتبال ايران به عنوان ناظر مسابقات بسكتبال بازيهاي آسيايي دوحه انتخاب شد.
نصرت الله جعفريان با حكم كنفدراسيون بسكتبال آسيا و كميته اجرايي بازيها بايد روز اول آذرماه در محل برگزاري مسابقات حاضر شود.
پيش از اين، از سوي كنفدراسيون بسكتبال آسيا پيام سيفي زاده به عنوان داور برگزيده كشورمان براي قضاوت در اين بازيها انتخاب شده بود.
تيم ملي بسكتبال ايران پس از يك دوره غيبت بخت خود را براي دستيابي به مدال در بازيهاي آسيايي دوحه مي آزمايد.
تيم ملي بسكتبال ايران در طول حضور خود در بازيهاي آسيايي تنها يك مدال برنز از دوره اول اين بازيها به سال 1951 دهلي را دارد.

۱۳ دوچرخه سوار به اردوي تيم ملي دعوت شدند
ايرنا: اردوي  آمادگي  تيم  ملي  دوچرخه سواري  ايران  با دعوت  از 13 دوچرخه سوار از امروز به  مدت  14 روز در زنجان  داير مي شود. اين  اردو در جهت  آمادگي  ملي پوشان  دوچرخه سواري  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  دوچرخه سواري  بازي هاي  آسيايي  2006 دوحه  داير خواهد شد.حسين  عسگري ، عباس  رضوي  تنها، عليرضا حقي ، قادر ميزباني ، حسين  ناطقي ، محمد ابوحيدري ، سيد مصطفي  سيد رضايي ، مهدي  سرابي ، حسنعلي  ورپشتي ، عليرضا احمدي ، محمود پراش ، فرشيد فارسي  نژاديان  و امير زرگري  دوچرخه سواراني  هستند كه  به  اين  اردو دعوت  شده اند.
اين  اردو از امروز  تا روز 23 مهرماه  به  مدت  14 روز زير نظر ولفرام  ليندنر سرمربي  آلماني  تيم  و با سرپرستي  فرهاد عصفوري  برگزار مي شود.اسامي دوچرخه سواران  تيم  ملي  ايران  براي  شركت  در بازيهاي  آسيايي  دوحه  طي  چند روز آينده  اعلام  خواهد شد.

عملكرد گريبوف در كميته ارزيابي واليبال
گروه ورزشي- عملكرد سرگئي گريبوف سرمربي روسي تيم واليبال جوانان ايران امروز مورد ارزيابي قرار مي گيرد. در نخستين گام اعضاي كميته فني شاغل در فدراسيون پس از يك هفته بررسي ديدگاه خود را اعلام مي دارند و در مرحله آخر نيز نوبت به كارشناسان بيرون از فدراسيون خواهد رسيد تا با جمع بندي آراء سرپرست فدراسيون واليبال تصميم نهايي را بگيرد. داورزني با وجود قبول اشتباهاتي از سوي گريبوف در طول مسابقات آسيايي تهران گفت: به هر حال با قهرمان  شدن تيم در اين  بازيها كار تصميم گيري سخت تر شده است.
حل مشكلات تيم نوجوانان
تيم نوجوانان ايران هم پس از پشت سرگذاشتن چند مرحله اردو دچار ناهماهنگي مديريتي است و اختلاف سليقه ميان مربيان و سرپرست قديمي دردسرساز شده است. در پي تهديد به كناره گيري محمود دلاورخان قضيه موقتاً با پادرمياني سرپرست فدراسيون واليبال منتفي شد و امروز قرار است به مشكلات اين تيم نيز رسيدگي شود. گفته مي شود كه سرمربي جديدي براي اين تيم انتخاب خواهد شد.گريوف يكي از اين گزينه هاست.

خبرهاي فوتبال جهان
گلزني  هاشميان در مصاف با دورتموند
001122.jpg
گروه ورزشي- تيم فوتبال هانوفر در رقابت هاي اين هفته بوندس ليگا مقابل دورتموند به تساوي دو بر دو رسيد.در اين بازي كه در ورزشگاه لودانا پارك شهر دورتموند برگزار مي شد ابتدا دورتموند با گل اسمولارك در دقيقه 5 از حريف پيش افتاد. در نيمه دوم و از دقيقه 59 وحيد هاشميان به جاي لا لا وارد زمين شد در دقيقه 75 اين بازيكن موفق شد روي پاس روزنتال نتيجه را يك بر يك كند. در حالي كه هنوز هانوفر غرق در شادي اين گل بود يك دقيقه بعد اسمولارك باز تيم دورتموند را پيش انداخت. وحيد هاشميان كه از زمان حضورش در زمين بازي مؤثري از خود نشان داد در دقيقه 78 با پاس خود هوسيزت را در شرايط گلزني قرار داد تا او گل مساوي را براي تيمش به ارمغان آورد.
دومنش تا پايان جام جهاني 2010 در فرانسه
001119.jpg
ريموند دومنش سرمربي تيم ملي فرانسه كه موفق شد اين تيم را در رقابت هاي جام جهاني 2006 آلمان به مقام نايب قهرماني برساند قراردادش را با اين تيم تا پايان جام جهاني 2010 تمديد كرد. دومنش از سال 2004 رهبري تيم ملي فرانسه را بر عهده گرفته و تاكنون نتايج مطلوبي را بدست آورده است. فرانسه در حال حاضر خود را براي دو بازي ديگر از مرحله مقدماتي جام ملت هاي يورو 2008 كه قرار است با تيم هاي اسكاتلند و جزاير فارو روبرو شود آماده مي كند. فرانسه در حال حاضر در گروه خود با 6 امتياز در صدر جدول قرار دارد.
رحمان رضايي در تقابل با تيم سابق
001116.jpg
هفته پنجم رقابت هاي كالچو ايتاليا امروز دنبال مي شود و طي آن آث ميلان در جوزپه مه آزا به ديدار سينا مي رود. اينترميلان غول دوم شهر صنعتي شمال ايتاليا به جنوا سفر كرده تا به مصاف كالياري برود. اينترميلان كه اوضاع خوبي در ليگ قهرمانان ندارد در ايتاليا در شرايط بهتري بسر مي برد و با 10 امتياز پيشتاز است. در ساير بازي هاي هفته پنجم آث رم ميزبان امپولي است. در فلورانس فيورنتينا با كاتاليا ديدار مي كند. رحمان رضايي با ليورنو به مصاف همبازي هاي سابق خود مسينا مي رود. در جنوا ، پارما ميهمان سامپدورياست. اودينزه با آسكولي و كيه وو با پالرمو نيز دو بازي ديگر را برگزار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |