چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۱ - Dec 6, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
.بهترين كارها پس از ايمان به خدا، دوستي با مردم است.
كنزالعمال، ج 9، ص 5، ح 24653
امروز با حافظ
هدهد خوش خبر از طرف سبا بازآمد
مژده  اي دل كه دگر باد صبا بازآمد
كه سليمان گل از باد هوا بازآمد
بركش اي مرغ سحر نغمه داودي باز
آب و هوا
004914.jpg

عكس روز
004926.jpg
عكس: رويترز /ديويد استاب
حدود سه سال قبل، همسر اين خانم 60 ساله كه در عكس مي بينيد به دليل ابتلا به سرطان جان باخت. وي چند روز پس از مرگ همسرش و همزمان با پنجاه و هفتمين سالگرد تولدش در ماه اكتبر سال 2003، تصميم گرفت به تنهايي دور دنيا را بدود و براي موسسات خيريه پول جمع آوري كند. اين عكس ديروز از وي در كشور كانادا گرفته شده است.

در شهر چه خبر
قطعي گاز
امروز از ساعت 10 تا 18 جريان گاز بخش هايي از استان تهران قطع خواهد شد. شبكه هاي گاز شهري در مناطق كهريزك، حاشيه شرقي جاده قديم قم و نيروي هوايي، مناطقي هستند كه امروز تا 8 ساعت از گاز شهري محروم مي شوند. در اطلاعيه شركت گاز تهران بزرگ از مشتركان خواسته شده تا هنگام برقراري دوباره جريان گاز، براي رعايت كامل مسائل ايمني، در محل سكونت خود حضور داشته باشند. علاوه بر اين مشتركان مناطق اعلام شده براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن هاي 194 و يا 81972255 روابط عمومي شركت گاز تهران تماس بگيرند.

در خانه بمانيد
كودكان و بيماران قلبي و تنفسي به دليل شرايط ناسالم هواي تهران از ترددهاي غيرضروري در هواي آزاد جداً خودداري كنند. مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران با اشاره به افزايش ميزان آلاينده ها در پايتخت اعلام كرد: به دليل استقرار شرايط پايدار جوي و كاهش دما ميزان غلظت آلاينده منوكسيدكربن افزايش چشمگيري داشته و به اين ترتيب ميانگين آن فراتر از حد مجاز قرار گرفته است. گزارش هواشناسي حاكي از آسماني صاف همراه با غبار است كه به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط ناسالم باقي بماند. همچنين شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز اعلام كرد، ديروز بخش هايي از مناطق 2، 3، 5، 6، 7 و 9 در شرايط ناسالم قرار گرفتند.

كابل برگردان
با اجراي عمليات كابل برگردان امروز ارتباط تلفني 180 مشترك در مركز مخابرات شهيد غريبي با پيش شماره هاي 2220 تا 2224، 2267، 2268 در محدوده خيابان هاي برادران واعظي، 8 متري سياوش و 8 متري پناهنده و در مركز مخابرات شهيد قدوسي تعداد 400 شماره با پيش شماره هاي 2222، 2225 تا 2227، 2290 تا 2292 در محدوده خيابان هاي بنفشه، رستگار، سهيل تبريزي و نساء و در مركز مخابرات هجرت تعداد 600 شماره با پيش شماره هاي 3314، 3315، 3365، 3380 تا 3384 در محدوده 15 متري اول تا سوم افسريه، خيابان هاي 26 و 28 و در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره هاي 5582 تا 5586 در محدوده خيابان هاي ابوريحان، خان محمدي و ماهان و در مركز مخابرات شهيد سعادتمند تعداد 220 شماره با پيش شماره هاي 4420 تا 4426 در محدوده خيابان هاي ستارخان، شهيد محرم نژاد، خورشيد و شهيد كاشاني پور با اختلال همراه است.

اجاق گازهاي جعلي
علامت استاندارد جعلي كه روي اجاق گازهاي خانگي جا خوش كرده بود، با واكنش موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران همراه شد. با اين كه تا به حال بسياري از اجاق هاي غيراستاندارد راهي مطبخ شهرونداني شده كه با درج علامت استاندارد به كالا اطمينان كرده بودند اما براي روزهاي آتي دست اندركاران اين بازار به خريداران پيشنهاد كردند تا حد امكان از نمايندگي و فروشندگان معتبر خريد كنند. فقط در فهرستي كه موسسه استاندارد منتشر كرده، نام 10 شركت توليدكننده اجاق وجود دارد كه محصولات غيراستاندارد خود را با نصب علامت جعلي استاندارد در بازار توزيع مي كنند. با اين كه اين كالاهاي جعلي در آينده اي نزديك فرصت جولاندهي در بازار لوازم خانگي را نخواهند يافت اما افرادي كه پيش از اعلام كالاهاي غيراستاندارد، اقدام به خريد آن ها كرده بودند مي توانند شكايت ها و ادعاي خسارت خود را از طريق تماس و مراجعه به سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان پيگيري كنند.

بازگشايي محور هراز
محور هراز كه روزهاي شنبه تا سه شنبه از ساعت 20 تا 6 صبح روز بعد مسدود بود از امروز در تمامي ساعات شبانه روز باز است و رفت و آمد در آن جريان طبيعي گذشته را خواهد داشت. همچنين سيستم هوشمند كنترل سرعت در دو آزادراه تهران- قزوين و تهران- قم كليد خورد. به دنبال راه اندازي اين پروژه در مجموع 800 دستگاه دوربين كنترل سرعت در اين آزادراه ها نصب شد كه با توجه به تجربه پروژه هاي مشابه در درازمدت تاثير به سزايي در كنترل ميزان تخلفات رانندگي خواهد داشت.

بازار
004938.jpg
تاخت و تاز تندر در بازار خودرو
خبر عرضه خودروي تندر تا پايان سال جاري با شتاب زيادي بازار خودرو را درنورديد. 3 هزار و 500 دستگاه تندر در ايران خودرو تا 15 بهمن سال جاري توليد مي شود و از 15 اسفند نيز در معرض فروش گذاشته مي شود.
از تبعات ورود اين خودروي جديد مي توان به تغيير شرايط بازار اشاره كرد. با اين وجود، مشكلات مربوط به تامين قطعات اين خودرو ابهامات و زمزمه هايي را در بازار خودرو به راه انداخته كه صحت و سقم آن ها در آينده روشن مي شود. از سوي ديگر از بازار خبر مي رسد اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو نيز قصد انتشار مجدد نرخ كف بازار خودرو را دارد.

سكه، طلا و ارز
004941.jpg

عرضه كتاب با تخفيف
خانه فرهنگ ابوسعيد وابسته به مديريت فرهنگي هنري منطقه 11 به مناسبت جشن كتاب تهران، با هدف ترويج و تقويت فرهنگ مطالعه اقدام به برپايي نمايشگاه كتاب با تخفيف ويژه كرده است.
اين نمايشگاه در بخش كودكان و نوجوانان شامل كتابهاي داستان، كمك آموزشي و سرگرمي و كتابهاي عمومي ويژه بزرگسالان است. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 30 آذر از ساعت 9 تا 18 به خانه فرهنگ ابوسعيد واقع در ميدان منيريه خيابان ابوسعيد جنب درمانگاه زنجاني ها مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 66493039 تماس بگيرند.

كلاس طراحي و نقاشي
فرهنگسراي دانشجو براي ترم زمستان، كلاس آموزش طراحي و نقاشي برگزار مي كند. ثبت نام براي ترم زمستان اين كلاس ها ويژه جوانان و بزرگسالان آغاز شده است. اين كلاس ها دوشنبه و چهارشنبه هاي هر هفته از ساعت 16 تا 19 برگزار خواهد شد. علاقه مندان به ثبت نام مي توانند به خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي خيابان 21 بوستان شفق فرهنگسراي دانشجو مراجعه كنند و يا با شماره  88712839 تماس بگيرند.

فرهنگسرا
نمايشگاه محصولات فرهنگي
كتابخانه شهيد فهميده فرهنگسراي بهمن در اجراي طرح جشن كتاب اقدام به برگزاري نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي كرده است.
اين نمايشگاه با هدف ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني تا 5 دي ماه، همه روزه از ساعت 9 تا 18 در فرهنگسراي بهمن برپاست. در اين نمايشگاه كتاب هايي با موضوع هاي ادبيات، روانشناسي، علوم اجتماعي علمي، داستاني، كتاب كودك و همچنين محصولات فرهنگي عرضه مي شود. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند به نشاني ميدان راه آهن، ميدان بهمن فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تماس 55058437 تماس بگيرند.

عضوگيري در كانون ها
فرهنگسراي مدرسه با هدف بهينه سازي اوقات شهروندان اقدام به تشكيل و راه اندازي كانون هاي بانوان ، شطرنج، كوهنوردي، مبتكران و مخترعان جوان كرده است.
عضوگيري در اين كانون ها به صورت رايگان بوده و افراد در محدوده هاي سني مختلف مي توانند ثبت نام كنند. علاقه مندان براي عضويت در كانون هاي فوق مي توانند به نشاني: خيابان شريعتي، پايين تر از پل سيدخندان، پارك هلال احمر، فرهنگسراي مدرسه مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 15-88505513 تماس بگيرند.

داستاني براي كودكم
نخستين مسابقه داستان نويسي مادران با عنوان داستاني براي كودكم از سوي كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي برگزار مي شود.
اين مسابقه با هدف بيان احساسات مادرانه نسبت به فرزندان و ثبت آن به زبان جذاب و تأثيرگذار داستاني در خاطرات زندگي فرزندان برگزار مي شود. مسابقه داستان نويسي داستاني براي كودكم به مناسبت هفته كتاب آغاز شده و تا 30 آذرماه پذيراي آثار ارسالي مادران است.
پس از ارزيابي آثار از سوي مجمع داوران به 10 نفر از برگزيدگان جوايز ارزنده اي اهداء و آثار برگزيده به صورت مجموعه منتشر خواهد شد. مادران علاقه مند مي توانند آثار خود را تا پايان آذرماه به نشاني: شهرزيبا، شهران ، بلوار شهران، نرسيده به فلكه دوم، فرهنگسراي تفكر، كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي ارسال كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 44319303، 9-44304978، 44304858 تماس بگيرند.

سينما
004920.jpg
چه كسي امير را كشت
كارگردان: مهدي كرم پور
بازيگران: نيكي كريمي، محمدرضا شريفي نيا، خسرو شكيبايي، آتيلا پسياني و امين حيايي
سينماهاي نمايش دهنده: ايران 1 و مركزي 2
خلاصه داستان: فيلم درباره امير و زندگي آرام او به همراه همسر و دخترش است. در اين ميان، سايه تهديدي براي كشتن امير وجود دارد.

تلويزيون
004944.jpg

آلودگي هواي تهران
004917.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
پرنده ها در برف
شب، ناگهان هوا برگشت و برف سنگيني باريد. صبح پترس كه از خواب بيدار شد همه جا را صاف و سفيد ديد. گوشه حياط چند پرنده زير برف كز كرده بودند. پترس بي آن كه به مادرش بگويد از اتاق بيرون رفت. كاپشن گرم خود را روي پرنده ها انداخت و آن ها را به خانه آورد. پرنده ها جاني گرفتند. اما پترس سرما خورده بود و كاپشن او خيس بود. نمي دانست چه طور به مدرسه برود. راديو اطلاعيه دولت را خواند كه مدارس 3 روز تعطيل است.
كنوت هامسون‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
رستوران راديو اكتيو
لندن: چندي پيش يك مامور سابق كا. گ. ب كه ساكن كشور انگليس بود به دليل مسموميت با ماده راديو اكتيو پلونيوم از دنيا رفت. با توجه به اين كه مرگ اين جاسوس سابق روسي بازتاب گسترده اي در محافل خبري انگليس داشت، يك رستوران بيشترين بهره را از اين حادثه برد. 18 ماه قبل يك مرد 46 ساله اين رستوران را افتتاح كرد و با توجه به اين كه نام يك گروه موسيقي كه در جواني در آن فعاليت مي كرد پلونيوم بود، وي همين نام را براي رستورانش برگزيد. به گفته وي از زماني كه خبر مسموم شدن جاسوس روسي با ماده راديو اكتيو پلونيوم منتشر شد، تعداد مشتريان اين رستوران چند برابر شده است.
رژيم غذايي دو معاون وزير
توكيو: با توجه به گسترش چاقي در ميان مردم كشور ژاپن، دو تن از مقامات دولتي اين كشور كه پست سازماني آنها معاون وزير است در يك اقدام سمبليك تصميم گرفتند وزن خود را كم كنند. با توجه به اين كه اين دو معاون وزير چاق هستند به همين دليل به يك متخصص تغذيه مراجعه و دور شكم خود را اندازه گيري كردند. آنها حتي عكس شكم  خود را در وبلاگ هايشان منتشر كردند تا مردم دقيقاً در جريان روند كاهش وزن آنها قرار بگيرند. قرار است هر چند روز يك  بار متخصص تغذيه به اندازه گيري دور شكم آنها بپردازد و نتيجه اندازه گيري در وبلاگ اين دو مقام دولتي منعكس شود. هدف آنها كم كردن اندازه دور كمرشان به ميزان 5 سانتيمتر است.
تبليغ براي شير
سن فرانسيسكو: شركت توليد شير سن فرانسيسكو براي تشويق شهروندان به استفاده از شير، دست به ابتكار جالبي زده است. اين شركت با اجاره تابلوهاي تبليغاتي 5 ايستگاه اتوبوس اقدام به تبليغ محصولات خود كرده است، اما جالب اين كه از اين تابلوهاي تبليغاتي و همچنين صندلي هاي ايستگاه، رايحه كيك و كلوچه متصاعد مي شود. به عبارت ديگر، به محض اين كه مسافران وارد ايستگاه اتوبوس مي شوند، بوي كيك به مشام آنها مي رسد كه به همين دليل تشويق به مصرف شير مي شوند. شركت شير سن فرانسيسكو معتقد است، با اين تدبير مي تواند سرانه مصرف شير را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد.
غرامت براي رانندگان آزادراه
پكن: شركتي كه وظيفه تجهيز و نگهداري يك آزادراه را در شمال شرق چين بر عهده دارد، محكوم به پرداخت 150 هزار دلار غرامت به 6 نفر شد. داستان از اين قرار بود كه چندي پيش يك خوك ناگهان در وسط آزادراه نمايان شد، به همين دليل چند دستگاه خودرو به يكديگر برخورد كردند كه بر اثر اين سانحه 6 نفر مجروح شدند. اين 6 نفر پس از بهبودي عليه شركت تجهيز و نگهداري آزادراه به دليل كوتاهي در برقراري امنيت شكايت كردند. ديروز قاضي اين پرونده اعلام كرد 80 درصد خسارت وارد شده به اين 6 نفر را كه معادل 150 هزار دلار است، بايد شركت تجهيز بپردازد و 20 درصد باقي مانده را شركت بيمه تقبل كند.
تهديد پليس با مار
004923.jpg
گلاسگو: يك مامور پليس در اسكاتلند مدعي شد كه شهروندي متخلف با دو مار سمي بزرگ وي را تهديد كرده بود. چند روز پيش همسايگان اين شهروند كه عضو گروههاي حامي حيوانات هستند با پليس تماس گرفتند و اعلام كردند صداي پارس سگ هاي همسايه آنها را كلافه كرده است. به همين دليل دو مامور پليس به خانه اين مرد اعزام شدند تا دو سگ مزاحم را به مركز نگهداري حيوانات انتقال بدهند، اما هنگامي كه آنها قصد انتقال سگ ها را داشتند، مرد به آشپزخانه رفت و از داخل كابينت دو مار سمي بزرگ همراه با خود آورد. وي سپس خطاب به يكي از ماموران گفت كه بايد اين دو مار را هم همراه با سگ ها ببرد. به همين دليل مامور نگون بخت از شدت ترس پا به فرار گذاشت و چند دقيقه بعد با نيروهاي كمكي بازگشت تا صاحب خانه را دستگير كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |